Sari la conținut

Need help: prezon galerie evacuare rupt in chiulasa


Postări Recomandate

A venit primavara si implicit timpul sa repar ceva la mobra. Am un prezon rupta in chiulasa, la evacuare. Pana acuma nu m-a deranjat dar acuma cand schimb tobele probabil nu mai o sa fie etansat evacuare daca nu remediez problema asta. Prezon mai iese din chiulasa cu cam 2cm.

E foarte bine infipt in chiulasa, eu am facut ce stiam si nu a iesit.

 

Motocicleta e in curte si nu e deplasabila (nu are tobe, sistem de racire). As vrea sa gasesc pe cineva sa scoate ce a mai ramas din prezon de acolo, contra cost.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tone de spray degripant de orice fel, lasat sa penetreze, facut crestatura in el cu ceva bomfaier si desurubat cu o surubelnita dreapta mare.

 

Merge si cu sudat alt surub de el, la sudura se incalzeste foarte tare si-l face sa-si dea drumul mai usor. Asta e diferenta fata de piulita initiala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sudat un surub de 12 apoi incercat cu cheia..daca nu merge nu forta .incalzita chiulasa local apoi incercat din nou.daca nu merge nu forta.batut usor in cap surub, incalzita chiulasa local apoi incercat la cheie.bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

60 ron transport mobra la service, 50 ron scos surubul, 60 ron mobra inapoi acasa.

daca n-ai scule nu il scoti.

Corect. Pentru asa ceva exista dupa cate imi amintesc o trusa speciala. Pana atunci poate reusesti cu un spray, pui 2 piulite (daca ai loc) de 8mm (cred), piulita de langa chiulasa o strangi bine pe cea din exterior care e folosita ca si contra (o poti si suda pe prezon daca poti) pana nu mai misca apoi incerci sa destrangi prezonul cu piulita dinspre chiulasa. Ori cu o piulita sudata sau cu un mox sanatos.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa vedem cum arata, mai intai...apoi mai discutam. In principiu, da...sudura, cateva ciocane in cap, tubulara si iese...dar as sugera sa iei o piulitza d-aia luuunga de la Hornbach. Cureti filetul cu o filiera, pui piulita, o sudezi, o finisezi sa intre TUBULARA pe ea, ii arzi cateva ciocane in cap, cateva USOARE stanga-dreapta, pui tubulara si ar trebui sa iasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vezi ca sunt niste holsuruburi autoforante cu filet invers ii dai o gaura micuta cat sa intre jumate de holsurub si cand il strangi (avand sensul invers ) automat se va desface te chinui un pic dar asta e o poti si incalzii sa iasa mai usor.

succes!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prezon ala e bine blocat acolo, nu are de gand sa iese prea usor. Ce am facut pana acuma:

- peste iarna am dat din cand in cand abundent cu WD40 pe ea. Nu am avut un degripant adevarat.

- azi am incercat cu o cheie franceza nu foarte lunga dar nu are de gand sa se misca, desi am putut sa aplic ceva forta

- incazit cu o lampa gaz (de ala de cositorit tevi cupru et al) si iar cu cheia, dar nimic.

 

Evident, filet de pe prezon intre timp a devenit inutilizabil.

 

In loc sa ma plimb cu motor pe platforme as prefera sa ma plimb cu masina pe cineva care are dexteritate si scule potrivite.

 

Eu am mai scos suruburi rupte prin metoda bormasina, burghie, dar la asta nu m-as baga, doar varianta cu sudura as incerca dar nu am aparat.

 

Maine pun poze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Garantat 100% nu iese cu sudura altui surub pe prezon. Se poate incerc dar nu va functiona. Prezonul ala e foarte bine intepenit acolo. La 30Nm se va forfeca cordonul de sudura. Unde mai pui ca e si dificil accesul pt operatiunea asta.

Nu va iesi nici cu extractor, 99%, sunt aproape sigur :)

Singura solutie care va functiona - gaurit cu burghie de la mic la mare. Posibil sa nu centrezi bine gaura si sa afectezi filetul din chiulasa dar nu e grav. Dupa ce ai scos ultimele resturi de otel din chiulasa, se pune helicoil ca sa ramai la acelasi filet interior ca originalul. Sau majorare la urmatorul metric + un prezon diferit.

Ai nevoie de:

Un biax cu care sa dai prima gaura cu un burghiu de dimensiuni mici: 1.5 - 2, maximum. Asta e o gaura pilot pe care cu biaxul o poti face foarte precis.

O masina de gaurit de dimensiuni mici dar puternica - cu acumulatori 18-24V e ideala.

Burghie de calitate, cu muchii ascutite. Daca nu sunt ascutite, nu insista, materialul daca e "frecat" de un burghiu neascutit care nu taie, ecruiseaza si devine mai dur. Daca burghiele nu sunt ascutite, ai nevoie si de un polizor.

Un lubrifiant pt gaurire. Cel mai la indemana - gaz.

O surubelnita foarte subtire sau un varf ascutit cu care sa smulgi resturile de prezon cand ai ajuns la ultimul burghiu.

Un tarod pe metricul filetului din chiulasa ca sa cureti filetul original, in caz ca nu-l strici.



Mai trebuie respectat un aspect foarte important. In otel se gaureste cu turatie mica, deci bormasina ar fi ideal sa fie reglabila.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca vei face cum este descris in filmulet gratie userului marcone il vei scoate garantat 100 la 100 cum zicea cineva .aceasta este metoda cea mai buna.parerea mea e sa gasesti un sudor bun ,putin timp liber si rabdare.

ai incredere in tine si vei reusi nu te mai lua dupa altii.Exista o sansa sa se rupa dar este minima si esti impacat totusi ca ai incercat totul.

Cuvintul care trebuie sa fie prezent in mintea ta ESTE NU FORTA!.daca nu merge mai incalzeste-l dar nu cu lampa de gaz ci cu acetilena pentru ca dilatarea sa fie maxima si rapida la chiulasa iar surubul sa nu aiba timp sa se dilate.daca se incalzesc amundoua il lasi sa se raceasca si apoi incerci din nou.succes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pozeeee:

post-46304-0-17191300-1362945376_thumb.jpg post-46304-0-23821300-1362945413_thumb.jpg

 

Facut - cu flex si apoi surubelnita nu merge, e bine intepenit.

Ramana variantele eliminat treptat cu burghie, sau extractor, sau sudat ceva pe el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uau parca e o intalnire duminicala a membrlor Academei Romane :))

 

Pentru cei foarte meseriasi:

 

Prezon de otel gripat in carcasa de otel/fonta iese mult mai usor decat din aluminiu. Aluminiul si otelul, daca nu exista protectie, fac cupla galvanica si nu le mai desprinzi. Chiar ca la academie :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pozeeee:

attachicon.gif20130310_001.jpg attachicon.gif20130310_003.jpg

 

Facut - cu flex si apoi surubelnita nu merge, e bine intepenit.

Ramana variantele eliminat treptat cu burghie, sau extractor, sau sudat ceva pe el.

 

Inainte sa te apuci de gaurit, mai incearca ceva:

curata zna din jurul prezonului bine cu o perie de sarma si in juru lui cu un varf ascutit.

Incalzeste chiulasa cu un foehn industrial care scoate 450 de grade, apoi da-i degripant. Sunt sanse ca din dilatarea aluminiului, degripantul sa fie "supt" intre prezon si filetul chiulasei.

Polizeaza doua laturi pe restul de prezon care a ramas si incearca dupa incalzire sa desfaci cu o cheie fixa sau cel ami bine cu un cleste de forta.

Daca nici asta nu merge, ajungi la ultima varianta, gaurire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...