zar Postat Martie 14, 2013 Share Postat Martie 14, 2013 dot 5.1 pe langa faptul ca are pct de fierbere mai mare, este mai agresiv asupra garniturilor, costa mai mult si il vei schimba si mai repede din cauza ca absoarbe altfel umiditatea. de obicei pui ce iti recomanda producatorul. cum a spus adidas. scrie pe capac only dot4? asta faci. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costi_pci Postat Martie 14, 2013 Share Postat Martie 14, 2013 Nu te-am jignit, doar ti-am evidentiat modul in care te exprimi tu. Eu pun pariu ca pe capacul de la lichidul de frana scrie Warning use only DOT4 Pe capacul de la lichidul de frana scrie DOT4 ca atunci cand a fost fabricat nu exista DOT5.1 DOT5.1 nu este decat un upgrade al lui DOT4....practic au aceleasi caracteristici, diferenta o face doar punctul de fierbere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Martie 14, 2013 Share Postat Martie 14, 2013 Scrie... dar din alte motive, cred ca am mai vazut conversatia asta intr-un topic pe aici. Cred ca cel mai simplu motiv pt care producatorul recomanda X dot e pt ca urmatorul dot compatibil nu se inventase ) E mai agresiv? Nu e deloc mai agresiv... folosesc de ani buni, la auto, 5.1 in loc de 4 si garniturile sunt impecabile. Oricum il schimbi la o anumita perioada... cred ca o data pe an, cand o scoti de la iernat, e perfect sa schimbi si lichidul de frana. E ~30 lei un bidonas de lichid... Tehnologia si produsele au mai avansat de acum 20-30 ani... hai sa avansam si noi cu ele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costi_pci Postat Martie 14, 2013 Share Postat Martie 14, 2013 Scrie... dar din alte motive, cred ca am mai vazut conversatia asta intr-un topic pe aici. Cred ca cel mai simplu motiv pt care producatorul recomanda X dot e pt ca urmatorul dot compatibil nu se inventase ) E mai agresiv? Nu e deloc mai agresiv... folosesc de ani buni, la auto, 5.1 in loc de 4 si garniturile sunt impecabile. Oricum il schimbi la o anumita perioada... cred ca o data pe an, cand o scoti de la iernat, e perfect sa schimbi si lichidul de frana. E ~30 lei un bidonas de lichid... Tehnologia si produsele au mai avansat de acum 20-30 ani... hai sa avansam si noi cu ele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adidas Postat Martie 14, 2013 Share Postat Martie 14, 2013 De ce sa pui DOT5.1 cand franele au ramas aceleasi? Aaaa, facem un upgrade de etrieri, bagam si niste conducte noi, ne dam pe circuit..poate bagam 5.1 dar nici atunci, majoritatea folosesc DOT4. Cand un Vulcan foloseste franele in asa hal incat sa necesite un lichid de frana cu punct ridicat de fierbere? 5.1 stiam ca se foloseste la sistemele noi de franare cu ABS, cu valve and stuff Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Martie 14, 2013 Share Postat Martie 14, 2013 Intrebarea corecta ar fi... de ce sa NU pui 5.1? Adica... cu ce te deranjeaza ca ai un lichid de frana care fierbe la o temperatura mai mare? Chiar si in afara circuitului poti sa-l "fierbi"... pe drumuri virajate si cu mers putin mai sportiv... accelerare, frana brusca, accelerare, frana... se incing franele de faci oua ochiuri pe ele Orice mobra/auto ai avea... Nu zice nimeni ca dot 4 nu e bun... dar putin mai bun e 5.1. Nu are legatura abs/non-abs. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zar Postat Martie 14, 2013 Share Postat Martie 14, 2013 Intrebarea corecta ar fi... de ce sa NU pui 5.1? Adica... cu ce te deranjeaza ca ai un lichid de frana care fierbe la o temperatura mai mare? Chiar si in afara circuitului poti sa-l "fierbi"... pe drumuri virajate si cu mers putin mai sportiv... accelerare, frana brusca, accelerare, frana... se incing franele de faci oua ochiuri pe ele Orice mobra/auto ai avea... Nu zice nimeni ca dot 4 nu e bun... dar putin mai bun e 5.1. Nu are legatura abs/non-abs. ti-am raspuns mai sus. este mai agresiv cu garniturile. pe aceeasi logica pun si eu intrebarea: de ce sa nu bag benzina 100 carrera in motorul meu proiectat sa functioneze cu benzina 95? doar este mai performanta.. acum, asta e motociclism.ro, unde discutiile sunt interminabile... nu ne ramane decat sa ne ingrijim motoarele cum credem de cuviinta fiecare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reverend Postat Martie 14, 2013 Autor Share Postat Martie 14, 2013 Oameni buni, Eu am deschis acest topic pt a afla niste idei/pareri/sfaturi in legatura cu problema mea. Intre timp am si rezolvat-o. Plus ca nu avea nimic de aface cu DOT 3.14 zdamasii. Mecanicul mi-a reinnoit lichidul cu cel recomandat in manualul mobrei mele.Era un simplu piston si arc care din cauza vechimii erau uzati. Imi pare rau sa vad ca de la o simpla intrebare s-a ajuns jigniri si discutii inutile. Eu am pus intrebarea, au fost niste Oameni care mi-au raspuns direct si la subiect asa cum se cuvine si s-a mentinut o dicutie care poate ajuta in viitor pe alti motociclisti. Nu cred ca are sens sa ducem discutii interminabile... Au fost cei care m-au ajutat, am rezolvat problema si le-am multumit. Din punctul meu de vedere acest topic se poate inchide sau poate sa ramina deschis daca cineva mai are de adaugat ceva constructiv. Va multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zar Postat Martie 14, 2013 Share Postat Martie 14, 2013 Oameni buni, Eu am deschis acest topic pt a afla niste idei/pareri/sfaturi in legatura cu problema mea. Intre timp am si rezolvat-o. Plus ca nu avea nimic de aface cu DOT 3.14 zdamasii. Mecanicul mi-a reinnoit lichidul cu cel recomandat in manualul mobrei mele.Era un simplu piston si arc care din cauza vechimii erau uzati. Imi pare rau sa vad ca de la o simpla intrebare s-a ajuns jigniri si discutii inutile. Eu am pus intrebarea, au fost niste Oameni care mi-au raspuns direct si la subiect asa cum se cuvine si s-a mentinut o dicutie care poate ajuta in viitor pe alti motociclisti. Nu cred ca are sens sa ducem discutii interminabile... Au fost cei care m-au ajutat, am rezolvat problema si le-am multumit. Din punctul meu de vedere acest topic se poate inchide sau poate sa ramina deschis daca cineva mai are de adaugat ceva constructiv. Va multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costi_pci Postat Martie 15, 2013 Share Postat Martie 15, 2013 De ce sa pui DOT5.1 cand franele au ramas aceleasi? Aaaa, facem un upgrade de etrieri, bagam si niste conducte noi, ne dam pe circuit..poate bagam 5.1 dar nici atunci, majoritatea folosesc DOT4. Cand un Vulcan foloseste franele in asa hal incat sa necesite un lichid de frana cu punct ridicat de fierbere? 5.1 stiam ca se foloseste la sistemele noi de franare cu ABS, cu valve and stuff 1. Pentru circuit bagi DOT5. 2. La orice motocicleta se pot incalzi franele suficient incat sa fiarba lichidul chiar si pe drumurile autohtone (Cheia, Transfagarasan, Transalpina, etc) 3. DOT5.1 clar nu este facut exclusiv pentru sistemele de franare cu ABS Pe bune acum, cu un search la fratele Google rezolvati toate nelamuririle. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Martie 15, 2013 Share Postat Martie 15, 2013 dot 5 e siliconic, nu bagi in sisteme pentru 5.1, 4 sau mai jos. nici macar pe circuit... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebes Postat Martie 28, 2013 Share Postat Martie 28, 2013 Buna, Am si eu o problema la frana fata la un kawasaki zx6r din 1999. Placutele de frana se misca in etrier, adica se lovesc lejer de discurile de frana. Se aude si se simte acest aspect atunci cand franez la un mers foarte incet, adica sub 10 km/h. Este normal acest lucru sau este o problema? Ce-i drept este ca am masurat grosimea discurilor de frana care sunt cu 0.1 mm sub limita de service specificat de producator. Poate sa apara acest fenomen de la o aerisire incorecta ? Mersi pentru sfaturi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Martie 28, 2013 Share Postat Martie 28, 2013 Daca mai astepti mult, o sa-ti sara din etrier... sa vezi distractie atunci Am vazut intamplandu-se, dar la o masina, nu la moto... 40-0 km/h in 300-400 m ))) Sunt curios daca poate sa sara si pistonasul... asta n-am vazut-o inca. Teoretic da... Nu stiu daca ai si tablite anti-zgomot la etrierii aia, dar placutele ar trebui sa le schimbi, daca spui ca au intrat peste limita de uzura. Nu scartaie groaznic la franare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Martie 28, 2013 Share Postat Martie 28, 2013 Buna, Am si eu o problema la frana fata la un kawasaki zx6r din 1999. Placutele de frana se misca in etrier, adica se lovesc lejer de discurile de frana. Se aude si se simte acest aspect atunci cand franez la un mers foarte incet, adica sub 10 km/h. Este normal acest lucru sau este o problema? Ce-i drept este ca am masurat grosimea discurilor de frana care sunt cu 0.1 mm sub limita de service specificat de producator. Poate sa apara acest fenomen de la o aerisire incorecta ? Mersi pentru sfaturi. ai garniturile de la etrieri "obosite"! trebuie schimbate relativ repede.nu are de a face cu aerisitul. in alta ordine de idei o sa ai nevoie si de discuri.(vezi ca merg alea de zzr) succes! ps. vb din experienta proprie(am avut aceleasi simptome) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Martie 28, 2013 Share Postat Martie 28, 2013 greseala mea... am tastat "placute", desi ma gandeam la "discuri"... corect ce a spus Black_wolf, la partea cu garniturile nu mi-e clar ce legatura au... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebes Postat Martie 28, 2013 Share Postat Martie 28, 2013 Daca mai astepti mult, o sa-ti sara din etrier... sa vezi distractie atunci Am vazut intamplandu-se, dar la o masina, nu la moto... 40-0 km/h in 300-400 m ))) Sunt curios daca poate sa sara si pistonasul... asta n-am vazut-o inca. Teoretic da... Nu stiu daca ai si tablite anti-zgomot la etrierii aia, dar placutele ar trebui sa le schimbi, daca spui ca au intrat peste limita de uzura. Nu scartaie groaznic la franare? Nu placutele sunt uzate peste limita ci discurile de frana. Nu scartaie deloc, sunt aproape noi. Au doar 3500 km rulati. ai garniturile de la etrieri "obosite"! trebuie schimbate relativ repede.nu are de a face cu aerisitul. in alta ordine de idei o sa ai nevoie si de discuri.(vezi ca merg alea de zzr) succes! ps. vb din experienta proprie(am avut aceleasi simptome) M-am gandit deja la schimbarea garniturilor. Cauza era ca anul trecut am desfacut etrierele sa le curat si deci garniturile au aratat un pic c-am naspa. Adica erau un pic rasucite. Ma mir un pic de ce inca nu a inceput sa curga lichidul de frana ? Mersi pentru sfat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Martie 29, 2013 Share Postat Martie 29, 2013 Ai doua randuri de garnituri la etrierii de frana. Cele pe care le poti vedea si sunt deformate sunt niste garnituri pt praf si apa. Din cauza lor pistoanele de frana sunt trase prea mult in etrieri. E ceva foarte intalnit la respectivul tip de etrieri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebes Postat Aprilie 13, 2013 Share Postat Aprilie 13, 2013 Ai doua randuri de garnituri la etrierii de frana. Cele pe care le poti vedea si sunt deformate sunt niste garnituri pt praf si apa. Din cauza lor pistoanele de frana sunt trase prea mult in etrieri. E ceva foarte intalnit la respectivul tip de etrieri. Mersi foarte mult pentru informatie. Mersi foarte mult pentru informatie. Cred ca am depistat problema. Etrierii au in spate cate un numit arc plat care le imping un pic placutele in etrier. Am scos aceste arcuri si l-am modelat un pic sa atinga un pic mai mult placutele. Cred ca aceste arcuri sunt obosite de la temperaturi ridicate si dupa o vreme nu mai fac efectul. Chestia e ca de cand am modelat aceste arcuri, placutele de frana nu se mai misca in etrier. Ce-i drept ca o placuta tot se misca un pic dreapta stanga, cred ca din cauza garniturilor de praf deformate (asa cum a zis Cesar). Dar in timpul franarii nu se mai aude acel tacait, (lovitura spre disc). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dan_wolf Postat Iulie 2, 2013 Share Postat Iulie 2, 2013 Salut, am o problema la frana fata de la zx6r (636C 2005). La actionarea manetei de frana aceasta se apropie mai mult de semighidon. Am schimbat lichidul de frana (Motul RBF 660 Factory Line), am facut aerisirea. Dupa aerisirea sistemului functioneaza perfect ~ o saptamana dupa care iar creste cursa. Nu sunt scurgeri pe la aerisitoare, suruburi furtune, imbinari etrieri, pompa. Cursa manetei este ca atunci cand se schimba reglajul manetei de la 1 la 6. Chiar si asa la cursa marita frana tine foarte bine dar mai "jos".Prima data am observat problema cand am "vizitat" mobra prima oara anul asta. Dupa ce a stat in garaj toata iarna maneta ajungea pana in semighidon. Am zis ca oricum trebuie schimbate placutele si lichidul dar vad ca nu scap de problema nici dupa schimb. Aproape de fiecare data cand ies trebuie sa fac aerisirea la frana fata.Un kit de reparatie pentru pompa de frana fata rezolva problema pe care o are?Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Iulie 2, 2013 Share Postat Iulie 2, 2013 Kit reparatie pompa si verificat bine sa nu ai nici o pierdere de lichid. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dan_wolf Postat Iulie 6, 2013 Share Postat Iulie 6, 2013 Multumesc, am sa dau comanda de kitul de reparatie. Kit reparatie pompa si verificat bine sa nu ai nici o pierdere de lichid. Am verificat sistemul de franare, nu sunt scurgeri de lichid. Cred ca exista o problema cu aerisitorul de pe pompa de frana. Am vazut ca este cam "larg" in filet, am pus aparatul de aerisire frane cu vacuum pe el iar cu aerisitorul inchis scapa vacuum. Nu cred ca intra aer pe langa furtunul de la aparat ca este foarte mic in diametru, mai mic decat diametrul aerisitorului. Nu am strans tare aerisitoarele cand am facut aerisirea, poate sa fie stricat corpul pompei (conul de etansare)? Are rost sa montez un kit de reparatie pentru aerisitor sau sa ma gandesc la alta pompa de frana? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Iulie 6, 2013 Share Postat Iulie 6, 2013 Multumesc, am sa dau comanda de kitul de reparatie. Am verificat sistemul de franare, nu sunt scurgeri de lichid. Cred ca exista o problema cu aerisitorul de pe pompa de frana. Am vazut ca este cam "larg" in filet, am pus aparatul de aerisire frane cu vacuum pe el iar cu aerisitorul inchis scapa vacuum. Nu cred ca intra aer pe langa furtunul de la aparat ca este foarte mic in diametru, mai mic decat diametrul aerisitorului. Nu am strans tare aerisitoarele cand am facut aerisirea, poate sa fie stricat corpul pompei (conul de etansare)? Are rost sa montez un kit de reparatie pentru aerisitor sau sa ma gandesc la alta pompa de frana? Pai este normal sa nu tina vid filetul aerisitorului.El etanseaza lichidul fata de corpul pompei in acel con..gaura pe care iese lichidul prin aerisitor este mai sus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dan_wolf Postat Iulie 6, 2013 Share Postat Iulie 6, 2013 Ok, deci este normal cu aerisitorul inchis daca fac vacuum sa nu tina presiunea creata? La aerisitoarele de la etrier nu se intampla asa, daca pun furtunul si fac vacuum nu scade pe ceas, au alt principiu cele de pe etrier? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Iulie 6, 2013 Share Postat Iulie 6, 2013 Au acelasi principiu dar poate la pompa este mai uzat filetul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dan_wolf Postat Septembrie 6, 2013 Share Postat Septembrie 6, 2013 Buna seara domu' TNG, in curand ajung piesele pentru pompa de frana, as dori ceva sfaturi legate de curatat - montat. Trebuie sa utilizez vaselina la montajul garniturilor ca la cele de la etrier? Apreciez orice indicatie sau sfat din experienta dvs. Multumesc. Kit reparatie pompa si verificat bine sa nu ai nici o pierdere de lichid. Am rezolvat problema pompei de frana fata prin schimbarea kitului de reparatie pompa. Multumesc TNG pentru sfaturi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.