zapp Postat Martie 26, 2013 Share Postat Martie 26, 2013 (editat) Salutare, Totul a inceput anul trecut in primavara. Eram in anul 3 la Facultatea de Mecanica din cadrul Universitatii Tehnice "Gheorghe Asachi" din Iasi si mi-a venit o idee nebuna pentru proiectul de licenta. "Hmm ... sunt innebunit dupa motociclete, dar totusi vreau sa imbin si partea auto ... hmm ... GATA, fac un trike !!!" ... acesta a fost gandul de la care a pornit totul. M-am decis impreuna cu inca un coleg sa punem in practica acest gand la inceputul anului universitar (octombrie)... si cu sustinerea domnului profesor coordonator, totul a inceput sa prinda contur, usor usor. Mai intai am cautat idei de cadru, am expus domnului profesor ideile mele, fiind de acord am inceput sa facem inventarul pieselor ... 1. Motor Voshod 3M - 175 cmc - incomplet 2. 2 cadre ATV Linhai - ambele indoite de fata 3. 2 roti - 15 inch - fata - Rover 4. 1 roata - 17 inch - spate - Mervedes 5. 2 fuzete de Dacia 1310 6. alte maruntisuri 1. Incet, incet m-am apucat de curatat si readus la viata motorul, dupa cum spuneam era incomplet - lipsea chiuloasa si pedala de starter, mantaua pistonului era crapata, oglinda cilindrului era ruginita, segmentii erau uzati. Din cauza depozitarii precare acesta era plin de pamant, dar dupa cateva zile de munca, multa benzina si joc de incheieturi, am reusit sa il curat, sa ii schimb piesele (piston+segmenti), sa ii curat oglinda cilindrului si sa ii montez chiuloasa noua facandu-l sa arate bine, iar dupa ce i-am dat de cap aprinderea si pozitia statorului in raport cu cea a rotorului, conexiunile firelor care in mare parte erau intrerupte si prinse aiurea, inlocuirea bujiei, i-am auzit glasul "comunist", urland maxim fara evacuare pe masa de lucru din atelierul facultatii. Nu aveti idee ce sentiment am avut atunci cand am dat a 1000a pedala si motorul a gafait putin, iar la urmatoarea pedala a inceput sa urle si sa topaie pe masa de lucru din atelierul facultatii. A fost o stare care nu o pot uita prea curand. 2. Multa multa munca avea sa urmeze. Cadrul !. Impreuna cu profesorul am stabilit cadrul de baza si cel donator ... ambele fiind strambe de bot, in parti opuse, a fost greu tare. Am usurat cadrul scapand de toate ramforsarile folositoare pentru rularea off-road, neafectand totusi structura de rezistenta. Am ransforsat partile "fragile" ulterior, totusi tinand greutatea sub control (nu avem cine stie ce propulsor - deci greutatea este importanta) ... A urmat vizita la un specialist pentru a ne da o parere referitoare la indreptarea cadrului, iar verdictul nu tocmai roz a venit. "Cadrul va trebui taiat si inlocuit segmentul indoit" - am crezut ca ma voi urca pe pereti. Usor usor insa am purces la treaba, am taiat de pe cadrul bun partea indoita, am slabit structura de rezistenta a cadrului in partea indoita pentru a putea sa aduc la linie restul partilor componente, din cadrul donator am taiat partea de piesa care imi trebuia, ulterior sudand-o la linie pe cadrul de baza. A urmat ranforsarea cadrului in partea din fata. Dupa aceea, am pozitionat motorul pe cadru, fabricand suportii de fixare a acestuia pentru ca inainte, motorul ATV`ului avea alti suporti si alte dimensiuni, nepotrivindu-se motorul de Voshod. A urmat finisarea cadrului prin polizarea sudurilor facute. "A venit, a venit iarnaaa !" - NASOL - fiind o problema cu locul unde lucram, nu am mai putut avansa cu lucrarea practica, proiectul fiind abandonat intr-una din magaziile facultatii. Pam Pam ... acum 2 saptamani insa "am sters praful" depus pe proiectul nostru iubit si am scos cadrul la lumina pentru dimnesionarea acestuia finala si proiectarea intr-un program (SolidWorks) a acestuia. Dupa finalizarea proiectarii cadrului, au urmat bratele fata si cel spate (DA ! va fi cu 2 roti pe fata si una pe spate), pornind de la fuzetele de Dacia, am realizat un ecartament de 1.4m fata, cu brate superioare + inferioare (suspensie patrulater), bratul de jos fiind legat prin amortizor de cadru pentru asigurarea cursei suspensiei. Bratul spate, da, ati citit bine, aici suntem putin mai indrazneti, va fi mono-brat ... avand o janta de masina pe 17 inch, cu un design frumos tare, am zis ca este pacat sa ii ascundem frumusetea sub bratele spate si am decis sa fie monobrat. Directia fata este data de 2 bielete de directie, legate la capete pe capete de bara, pe o tripoda fixata pe coloana de directie. V-am starnit interesul vizionarii acestui thread? ... Las cateva poze sa vorbeasca ... imi cer scuze de calitatea lor dar sunt scoase de pe Facebook ( https://www.facebook.com/zappy.zapp ) ... Pe cat posibil voi posta poze si mai multe detalii in momentul in care voi inainta in lucrare. Editat Martie 26, 2013 de zapp Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mexykanu Postat Martie 26, 2013 Share Postat Martie 26, 2013 Beton! Astept cu interes continuarea povestii cat si alte poze. O seara buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zapp Postat Martie 26, 2013 Autor Share Postat Martie 26, 2013 (editat) Multumesc tare mult ... sper si eu sa ma apuc de el iar, sa ii sudez bratele, sa ma apuc de taiat si sudat. Am terminat aproape cadrul in format electronic ... am terminat cu proiectarea lui aproape... mai am de pus amortizoarele ... si ma apuc de ele ... Sper sa revin cat mai repede cu poze si info ... Sunt placut surprins ca sunt oameni interesati de asa ceva ... Editat Martie 26, 2013 de zapp Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Guzuman Postat Martie 26, 2013 Share Postat Martie 26, 2013 Foarte misto ! Spor la treaba ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zapp Postat Martie 26, 2013 Autor Share Postat Martie 26, 2013 Multumesc mult !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BOA Postat Martie 27, 2013 Share Postat Martie 27, 2013 (editat) Salut! Cum faci sa circuli cu ea pe drumurile publice?! La o punte de dacie 1100 nu te-ai gandit? (asta in cazul in care n-o faceai cu 2 roti fata) Oricum, bafta multa, spor si bani!! Editat Martie 27, 2013 de BOA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
C devil Postat Martie 27, 2013 Share Postat Martie 27, 2013 sunte-ti tari asteptam cu interes continuarea, mai era un proiect la facultatea voastra cu o masinuta cu motor de cbr , din pacate nu stim daca a fost finalizat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
trike Postat Martie 27, 2013 Share Postat Martie 27, 2013 foarte misto proiectul si destul de complex avand in vedere faptul ca suspensia spate e monobrat...sunt chiar curios cam ce transmisie adoptati,lant sau cardan...presupun ca simplificati solutia si mergeti pe lant....dar va fi ceva mai complicat cu alegerea butucului spate,care sa confere rigiditatea necesara eforturilor in ax,accelerare-decelerare,frana ,combinate cu masa proprie a vehicolului... Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zapp Postat Martie 27, 2013 Autor Share Postat Martie 27, 2013 (editat) Salut! Cum faci sa circuli cu ea pe drumurile publice?! La o punte de dacie 1100 nu te-ai gandit? (asta in cazul in care n-o faceai cu 2 roti fata) Oricum, bafta multa, spor si bani!! Salut ... in ceea ce priveste circulatia pe drumurile publice mia greu deoarece RAR`ul nu se complica cu autorizarea acestor lucrari ... M-am gandit si la punte dar eu voiam un anume ecartament si o anume viziune (voi reveni cu poze imediat), cat mia curata si echilibrata din punct de vedere estetic dar si functional. Cat tine de bafta ... Doamne ajuta ! Sa fie !... si de bani .... aici mai greu ) ... suntem in Romania nu? sunte-ti tari asteptam cu interes continuarea, mai era un proiect la facultatea voastra cu o masinuta cu motor de cbr , din pacate nu stim daca a fost finalizat Multumesc in numele meu si al colegului ... Da, masina cu motor de CBR este de fapt un monopost folosit in curse (anul trecut) ... Colegii mai mari au mers la o cursa internationala, dar din pacate din cauza fondurilor nu au putut lua efectiv parte la cursa, dar trecand cu brio toate testele la care masina a fost supusa de oficiali cursei. foarte misto proiectul si destul de complex avand in vedere faptul ca suspensia spate e monobrat...sunt chiar curios cam ce transmisie adoptati,lant sau cardan...presupun ca simplificati solutia si mergeti pe lant....dar va fi ceva mai complicat cu alegerea butucului spate,care sa confere rigiditatea necesara eforturilor in ax,accelerare-decelerare,frana ,combinate cu masa proprie a vehicolului... Succes! Da, faptul care il face si mai complex este ca va avea 2 transmisii ... din cauza pozitionarii bratului si al motorului, acestea nu sunt pe aceiasi linie si nu se pot lega prin lant, deci va fi un ax cu 2 pinioane undeva intre motor si roata spate, prima transmisie va fi motor-ax iar cea de-a doua ax- roata, dupa cum spuneai si tu, am simplificat solutia mergand pe lant, nemaifolosind cardan si diferential .... plus ca la 1 singura roata era ciudat un diferential cu un singur arbore planetar ) Butucul spate va fi in felul urmator: Ax + rulmenti+ camasa ... In camasa, va intra un ax, pe exteriorul bratului va fi montat pinionul, iar la capatul celalalt al axului va fi montat discul de frana si flansa de care vine prinsa roata. De camasa axului va fi montat suportul etrier si etrierul propriu-zis. Cadrul si absolut toate patile mobile sunt supuse la incarcari in program inainte de a ne apuca de treaba ... mergem dupa vorba aia (mai degraba masori de 2 ori si tai 1 data decat sa masori 1 data si sa tai de 2 ori - daca mai ai ce taia) Daca tot am vorbit de cadru si metode de functionare ... am zis sa va incant privirea cu niste poze in SolidWorks. Cadrul, bratele fata, sistemul de directie, bratul spate sunt definitive, posibil la momentul in care incarc cu forte sa mai existe ceva schimbari ... Sper ca va place cadrul / ansamblu ... Daca voi mai avea timp si bani cu siguranta ii voi face si o caroserie din fibra de sticla Editat Martie 27, 2013 de zapp Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
baby_blues Postat Martie 27, 2013 Share Postat Martie 27, 2013 Nu pot decat sa felicit niste tineri care fac si altceva decat multi din generatia lor! Sper ca astfel de oameni sa asigure schimbarea de generatii in sens pozitiv. Spor la treaba si reveniti cu vesti despre proiect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zapp Postat Martie 27, 2013 Autor Share Postat Martie 27, 2013 (editat) Multumesc tare mult ... si eu sper ca si altii de aceiasi varsta ca noi sa mai lase pub`urile si cluburile deoparte si sa isi regaseasca fericirea construind ceva cu propriile forte ... Pentru mine acest proiect inseamna enorm de mult ... mult mai mult decat orice club sau pub care exista pe pamantul acesta Apropo de ce spuneam in primul post ... MOTORUL ... starea lui initiala si cea finala ... facand o mica comparatie Motorul a fost desfacut, cilindrul scos, ars, curatat, capacul de pe partea statorului dat jos, curatat si verificat, stator+rotor verificat plus inspectat fire + legaturi proaste, capacul de pe partea ambreiajului dat jos, scurs uleiul vechi, inlocuit discurile de ambreiaj plus cablu de ambreiaj, curatat mecanismul de actionare al acestuia, etansat capac si montare definitiva, adus la nivel cu ulei, montarea pedalei de starter, rectificarea arborelui din cauza proprietarului ingenios care a fost "inginer" si a pus ceva care nu se potrivea acolo stricand arborele, acesta a fost incarcat cu sudura si adus la cota, inlocuit semeringuri pedala starter si din spatele pinionului de pe motor. A urmat carburatorul, desfacut bucata cu bucata, curatat si ansamblat la loc, de reglat va fi reglat dupa ce va fi montat motorul definitiv pe cadru si va avea evacuarea pusa sau cand vom avea noi casti antifonice Las pozele sa vorbeasca mai mult Editat Martie 27, 2013 de zapp Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristilvk Postat Martie 27, 2013 Share Postat Martie 27, 2013 super proiect...mai multe poze pe viitor cum va functiona directia cu ghidon? e exact acelasi principiu ca la atv? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zapp Postat Martie 27, 2013 Autor Share Postat Martie 27, 2013 (editat) super proiect...mai multe poze pe viitor cum va functiona directia cu ghidon? e exact acelasi principiu ca la atv? Multumesc mult de aprecieri ... Cu siguranta voi posta mai multe poze din momentul in care ne vom apuca de treaba ... Directia va fi pe bielete de directie, la ambele capete prinse pe capete de bara (articulatii sferice), iar pe coloana de directie o tripoda in care vor fi prinse cele 2 capete de bara ... ca idee da, ca la ATV. (vezi pozele cadrului) Editat Martie 27, 2013 de zapp Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristilvk Postat Martie 27, 2013 Share Postat Martie 27, 2013 foarte tare, mai ales ca e monobascula spate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sbiker Postat Martie 27, 2013 Share Postat Martie 27, 2013 Nu prea intelegeam partea cu arderea cilindrului dar poza m-a lamurit. Spor la treaba! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zapp Postat Martie 27, 2013 Autor Share Postat Martie 27, 2013 (editat) Multumesc amandurora ... @ Hardcore23 : Pai explicasem de ce am folosit mono-brat ... este pur estetic ... dar de impact major asupra intregului proiect @ sbiker : Pai la cat ulei depus impreuna cu taciune lipite pe galeria de evacuare plus mizerie cimentata intre aripioarele de racire ... a fost mai mult decat necesara arderea acestuia, pentru o curatare mai usoara P.S. Pentru o usoara urmarire a acestui topic puteti apasa pe butonul "Follow topic" ... (nu am zis-o in nume de rau, daca deja ati facut acest lucru), multumesc Editat Martie 27, 2013 de zapp Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zapp Postat Iulie 13, 2013 Autor Share Postat Iulie 13, 2013 Pam pam pam paaaaaam.... Am revenit De miercuri am titlul de "Inginer" iar cu aceasta ocazie si scapand putin de oboseala acumulata in ultimele 3 saptamani, timp in care m-au dat disparut si familia si prietena si amicii ... etc, am zis sa va incant privirea cu cateva poze de pe parcursul constructiei, ceea ce a devenit "Proiect de licenta" ... dar si poze cu finalul constructiei. De la ultimele poze au mai fost fabricate urmatoarele: 1. suportii bratelor superioare 2. 4 brate fata (2 inferioare + 2 superioare) 3. 2 bielete de directie + tripoda aferenta 4. coloana de directie + suporti montaj cadru 5. prindere flansa roata spate + rulmenti + ax roata + bucsa fixare flansa-brat etc 6. sistem de franare 7. suporti suspensie fata + spate 8. amortizoare fata + spate Plus multe alte maruntisuri de care nu m-am putut lipsi pentru a duce la bun sfarsit acest proiect, insa fiind prea multe nu le mai enumar. Fara alte discutii lungi si nefolositoare, las pozele sa vorbeasca. P.S. Alte mici modificari vor mai fi aduse, in primul rand schimbarea jantelor fata, continuand la master cu fabricarea unei caroserii din fibra de sticla, refacerea instalatiei de iluminat, etc. Pana acum astept parerile voastre despre acest proiect facut in timpul liber intre ore sau la sfarsit de zi, intr-un interval de maxim 1 luna jumatate adunat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Iulie 13, 2013 Share Postat Iulie 13, 2013 a iesit cool, acuma cauta o sa de scuter sa stai comod pe el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rares_04cpl Postat Iulie 13, 2013 Share Postat Iulie 13, 2013 (editat) foarte frumos proiectul! doar ca nu-i va fi putin greu motorasului sa traga atata greutate? dat fiiind si faptul ca rotile sunt destul de late Editat Iulie 13, 2013 de rares_04cpl Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Iulie 17, 2013 Share Postat Iulie 17, 2013 Pam pam pam paaaaaam.... Am revenit De miercuri am titlul de "Inginer" iar cu aceasta ocazie si scapand putin de oboseala acumulata in ultimele 3 saptamani, timp in care m-au dat disparut si familia si prietena si amicii ... etc, am zis sa va incant privirea cu cateva poze de pe parcursul constructiei, ceea ce a devenit "Proiect de licenta" ... dar si poze cu finalul constructiei. De la ultimele poze au mai fost fabricate urmatoarele: 1. suportii bratelor superioare 2. 4 brate fata (2 inferioare + 2 superioare) 3. 2 bielete de directie + tripoda aferenta 4. coloana de directie + suporti montaj cadru 5. prindere flansa roata spate + rulmenti + ax roata + bucsa fixare flansa-brat etc 6. sistem de franare 7. suporti suspensie fata + spate 8. amortizoare fata + spate Plus multe alte maruntisuri de care nu m-am putut lipsi pentru a duce la bun sfarsit acest proiect, insa fiind prea multe nu le mai enumar. Fara alte discutii lungi si nefolositoare, las pozele sa vorbeasca. P.S. Alte mici modificari vor mai fi aduse, in primul rand schimbarea jantelor fata, continuand la master cu fabricarea unei caroserii din fibra de sticla, refacerea instalatiei de iluminat, etc. Pana acum astept parerile voastre despre acest proiect facut in timpul liber intre ore sau la sfarsit de zi, intr-un interval de maxim 1 luna jumatate adunat. Stiti ca amortizoarele alea care initial au fost brate de furca nu-s facute sa lucreze in pozitia aia, macar daca le puneati normaldar un pic oblice, acum, puse invers uleiul nu ajunge la amortizorul intern ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.