Sari la conținut

PROLEMA FILTRE AER SPORT


Postări Recomandate

o sa-ti incarc eu o harta la ce m-am referit... spunem pe ce valori lucrezi si sa vedem daca este o diferenta mare ...14,7 este idealul am mai spus in teste de laborator, fabricantii pot sa foloseasca alte valori in functie de tipul de motor

 

Un pasaj din literatura de specialitate... aici am discutat si tu nu accepti aceste valori..si motorul de motocicletea se incadreaza la aceste valori teoretice! In functie de fabricant si performante sa poate modela acest 14,7 si am vrut sa aflu de la tine cu cat oscilezi? Amestecul stoichiometric

Pentru a asigura arderea completă a combustibilului din motor pe benzină este nevoie de o anumita cantitate de oxigen deci de o anumita cantitate de aer. Astfel, pentru a arde complet 1 kg de benzină avem nevoie de aproximativ 14.7 kg de aer. Dacă acest raport se păstrează (14.7:1) şi în cilindru putem spune că amestecul din cilindru este stoichiometric. Notaţia utilizată în literatura de specialitate, pentru evalua raportul aer:combustibil din motor, este litera greceasca lambda (λ). Relativ la tipul amestecului aer-combustibil din motor putem avea urmatoarele situaţii:

  • amestec bogat (λ < 1): în acest caz combustibilul este în exces, aerul nefiind suficient pentru o ardere completă;
  • amestec stoichiometric (λ = 1): în acest caz raportul aer-combustibil este ideal arderea fiind completă;
  • amestec sărac (λ > 1): în acest caz aerul este în exces, arderea fiind completă dar cu exces de oxigen;
Rolul sondei lambda

Tipul amestecului aer-combustibil, bogat sau sărac, influenţează în mod direct nivelul emisiilor poluante. Astfel în caz unui amestec bogat, combustibilul fiind în exces, arderea este parţială, rezultă emisii bogate în monoxid de carbon (CO) şi hidrocarburi (HC). În cazul amestecurilor sărace, oxigenul fiind în exces, conduce la creşterea nivelului de oxizi de azot (NOx) din gazele de eşapament. Compromisul este făcut în cazul amestecului stoichiometric, caz în care emisiile sunt la un nivel mediu pentru fiecare din cele trei componente (CO, HC şi NOx).

Prietene nu vrei sa intelegi,ti-am si specificat ca vorbim de functionare reala a unui motor si nu vorbim de conditii de laborator.

Noi mergem cu motorul pe strada iar in conditii reale afr 14,7 nu-l regasesti de cat pe relanti si si deschidere constanta de acceleratie,asta pentru economie de carburant si noxe, mai ales in motoarele pe injectie unde aveasta valoare se poate realiza mai usor.

Cele pe carburatie merg mai bogat din fabrica pentru ca nu poate corecta afr in functie de multi factori,teperatura,altitidine etc,sa se asigure ca motorul va sta mai rece fara detonatii.

Sa nu intru in detalii legat de diferenentele intre cilindri...

Cand vorbim de performanta un motor produce putere pe deschidere de acceleratie in prezenta unui afr de 13./ 13.5. unele motoare turbo coboara chiar sub 13 .

Daca ai avea 14.7 pe acceleratie ai distruge motorul.Este un afr care genereaza multa caldura,sa nu mai spun ca la aceasta valoare nu poti functiona de cat cu avans foarte mic pentru ca motorul va intra in detonatie.

Sper ca ai inteles acum de ce "batem campii" eu si "performance solution" si ce incercam sa spunem..

Cu respect TNG.

Editat de tng
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am pornit cu discutia legata de cat aer este necesar pentru arderea completa pentru 1 kg de benzina, pentru care tu nu ai fost de acord- vezi pasajul de mai jos scris de tine.

,,Legat de amestec 14,7 ala este un amestec carburant pe relanti pe acceleratie este mai putin aer ,si acele nr sunt procente, ca este benzina, matanol,gaz,motorina etc...nu kg,,

Ce se intampla in practica este o alta problema, reglajele se fac mecanic la carburatie sau prin setari la injectia controlata tinand cont de parametrii de corectie.

Numai bine :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am pornit cu discutia legata de cat aer este necesar pentru arderea completa pentru 1 kg de benzina, pentru care tu nu ai fost de acord- vezi pasajul de mai jos scris de tine.

,,Legat de amestec 14,7 ala este un amestec carburant pe relanti pe acceleratie este mai putin aer ,si acele nr sunt procente, ca este benzina, matanol,gaz,motorina etc...nu kg,,

Ce se intampla in practica este o alta problema, reglajele se fac mecanic la carburatie sau prin setari la injectia controlata tinand cont de parametrii de corectie.

Numai bine :peace:

Nici acum nu sunt de acord !

Nu vrei sa intelegi ca motoarele pe care mergem toti sunt in viata reala (adica in practica asa cum spui mai sus)nu in teste de laborator.

Eu ma retrag din acest topic nu este corect fata de initiatorul lui.

 

Mai jos ai doua poze cu target AFR una pe harta de IAP adica harta de vacum,si una pe TPS aceea de acceleratie..din viata reala

 

 

Cu respect TNG!

post-15340-0-99828800-1365572103_thumb.jpg

post-15340-0-17043900-1365572120_thumb.jpg

Editat de tng
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai dreptate, dar s-au abordat 2 subiecte si se poate citi mai sus-laborator si practica. Dar, se stie ca in orice determinare practica se porneste de la studii de laborator/cercetare. Toate motoarele de motociclete trec prin studii de laborator si testari pana ajung la fabricatie, iar cele de pe pista fac o alta discutie. Numai ca valorile nominale ale parametrilor de diagnosticare sunt stabilite de uzinele constructoare, pe baza documentaţiei tehnice, a cercetarilor de laborator sau de exploatare. Ele pot fi supuse corecturilor care ţin seama de regimul exploatarii al motocicletei (de exemplu se acceptă o valoare iniţială mai mare a consumului de combustibil dacă motorul este exploatat în condiţii grele ); astfel de corecţii sunt prevăzute de regulă, în normative uzinale sau departamentale. Determinarea valorilor limită ale parametrilor de diagnosticare se efectuează pe baze statistice printr-un procedeu relativ laborios, plecand de la masurarea efectiva a valorilor unui parametru de diagnosticare într-un set de motoare cu diferite stari tehnice. Mulţimea starilor stabilite va reprezenta toate starile motorului, sarcina cercetatorului fiind de a stabili nivelul valoric al parametrului de diagnosticare. Si ce daca discutia a deviat, nu se supara initiatorul ....

Numai bine :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok, nu am inteles mare lucru decat ca trebuie sa montez la loc airbox-ul altfel ma dau cu bicicleta!!! o singura intrebare mai am si nu vreau raspunsuri cu procente, calcule si alte nenorociri.... mai am ceva loc pe acolo asa ca as putea sa mai micsorez airbox-ul si sa il pun la loc...ar fi vreo treaba , sau ma chiniu degeaba??? multumesc tuturor pentru raspunsuri, numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Filtrele astea sunt in general folosite la motoarele modificate pentru liniute unde nu intereseaza zona de ture mici. In plus, se renunta la carburatoarele vacuumatice in favoarea celor mecanice cu pompa de sprit.

 

Oricat te-ai chinui, in formula asta motorul tau nu o sa mearga bine, in special la ture mici si medii. Cutia filtrului de aer este critica in cazul carburatoarelor vacuumatice.

 

Ai de ales: estetica sau performanta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la amestecul stoechiometric valorile sunt clare pentru lambda=1 , adica 14,7 kg aer pentru 1 kg benzina, sau 14,7 grame aer la 1 gram benzina, este amestecul ideal (Nu exista amestec ideal independent de conditiile de exploatare) !nu am citit pana acum de procente! Celelalte valori ale cantitatii de aer produc combustie lenta( amestec sarac, mult aer) sau combusitie incompleta( aer putin). La ralanti dozajul este mai bogat decat cel ideal pentru ca umplerea cilindrilor este mai deficitara.

 

Citeste cu mai multa atentie ce scrie Geo. Are foarte multa experienta (practica este mult mai complexa si de multe ori diferita de teoria simplist expusa in carti de termodinamica tehnica generaliste).

Nu as vrea sa mai asist la un "spectacol" cum a fost cel cu aderenta cauciucurilor unde n-am reusit cu nici un argument sa conving pe unu ca aderenta are legatura directa cu pata de contact :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citeste bine ce s-a discutat si poate intelegi continutul, datele nu sunt din carti de termodinamica..Nu stiu cate echipamente de verificare si testare ai folosit pana in prezent, se pare ca este spectacol?.....poate pentru tine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baross mai bine taci pt ca nu e prima oara cand zici prostii ;)

 

 

Uleiul tinde să rămână mai rece decât lichidul de răcire, radiatorul de ulei realizeaza racirea. Adesea, uleiul va fi cu 10-15 grade mai rece decât lichidul de răcire, dar se poate apropia de temperatura lichidului de răcire în unele condiţii (ex: vara, condus sportiv).Temperatura uleiului nu mai este o problema critica motoarele actuale datorita stabilitatii vascozitatii si a proprietatilor uleiului intr-o gama larga de temperaturi.

 

Nu stiu din ce carti citesti dar sigur nu-s alea bune.

 

Succes in activitatea competitionala!

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baross mai bine taci pt ca nu e prima oara cand zici prostii ;)

 

 

 

Nu stiu din ce carti citesti dar sigur nu-s alea bune.

 

Succes in activitatea competitionala!

Crezi ca daca ai aproape 3000 de postari, esti si capabil de a spune ceva bun...am urmarit ce ai postat ...sunt numai contre fara suport pentru a creste numarul de postari, este normal pentru ca nu ai suport teoretic si practic, te cred ...este f greu sa mai inveti la varsta ta...mai ai sanse poate la SERAL !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faza este ca el nu a citit,doar a copiat!

Tu de ce cauti pe aici....ti se pare ca ai ceva...nu mai posta si tu aiurea, daca totusi ai cunostinte, scrie ceva ...asa esti zero.

 

Spune un numar! :)

Crezi ca asta este o intrebare pentru un motociclist care se respecta .....chiar crezi ca vorbesc aiurea, daca ai fi citit tot ce am postat, iti faceai macar o parere, nici nu vreau sa te conving pentru ca se pare ca este fff greu ....

 

Spune un numar! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:crack: L-ati inebunit pe sarmanul om, cu teoria, insa pe el il intereseaza efectiv un sfat practic. Stim cu totii ce sa facem in teorie , insa practica ne omoara ,,,,Problema e simpla !!! Cumparati alt acumulator , care sa corespunda ca dimensiuni si amperaj motocicletei tale, si remonteaza airboxul cu filtrul original . O sa iesi mai ieftin si paramentrii de functionare o sa revina lanormal. Insa daca te apuci sa modifici jigloare, carcasa filtru, vacumuri legate la airbox, o sa te trezesti cu un consum de benzina de te scarpini in buzunar,si prin reducerea dimensiunii filtrului , si obturarea diametrului de admisie , bineinteles ca scade si puterea. .

:tempted: O zi minunata sa aveti cu totii, si iata ca vremea se pare ca -si revine, si nu o sa mai avem timp de topic-uri, fiindca mai frumos este sa ne intalnim pe trasee.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut si eu pb asta si am rezolvat-o in felul urmator: carburi mai mici(eu aveam 40mm)+dyno stage 3...si cateva ore de reglaje,demontat montat carburi...dar toate astea nu or sa mearga daca nu ai evacuarea libera. Nu am incercat stage 2-ul dar pot sa-ti spun ca daca ii pui stage 3 nu va mai vrea sa mearga decat blana...ex(nu poti sa mergi linistit gen 60km/h in treapta 3 chiar si 2, pt ca va merge in valuri)..Daca ar fi sa o iau de la capat as incerca un stage 2.

Ma bucur ca mai sunt inca posesori de tancuri :)



Cel mai ieftin ar fi sa-ti vinzi/relochezi bateria...exista baterii mici ca dimensiuni si f puternice(ceva mai scumpe). si sa pui la loc air box-ul dar vei iesi mai ieftin decat sa tai din nou cadrul(cred) si sa cumperi ce ti-am zis eu cam am cumparat.

 

Bafta

Editat de Lordgrec
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu de ce cauti pe aici....ti se pare ca ai ceva...nu mai posta si tu aiurea, daca totusi ai cunostinte, scrie ceva ...asa esti zero.

 

Zero esti tu mai specialistule!.Te invit pe tine sa ne inveti si pe noi,ca doar esti super pregatit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu sunt un motociclist care se respecta, importantule.

Spune un numar!

 

105 -- 10-5 calculeaza :alcy: mai bine urca-te pe motor si scapi de stresul numerelor..

 

 

Tu de ce cauti pe aici....ti se pare ca ai ceva...nu mai posta si tu aiurea, daca totusi ai cunostinte, scrie ceva ...asa esti zero.

 

Zero esti tu mai specialistule!.Te invit pe tine sa ne inveti si pe noi,ca doar esti super pregatit.

 

Vezi ca afirmatia a fost facuta pentru tine, nu trebuie sa introduci cuvantul ,,noi ,, chiar nu stiu care este treaba ta, am avut o dicutie cu baieti care cunosc domeniul, tu ce legatura ai cu subiectul daca nu postezi ceva legat de topic....sau iti place sa jignesti, cred ca trebuie sa fi putin mai controlat...Arata-ne o fotografie din atelierul tau cu scule/aparate/echipamente/instrumente sa ne facem o parere despre tine, sau daca ai facut ceva pentru un motor, sa te auzim!??. Daca vrei audienta, trebuie sa te faci cunoscut prin fapte, nu cu vorbe goale....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

va multumesc tuturor, am ales zic eu varianta cea mai buna zisa de voi! si anume am montat airbox-ul la loc acum trebuie sa inghesui bateria pe undeva care oricum este mai mica (de dimensiuni vorbesc) decat originala! doar ca trebuie sa mai iau un set de buji care au ''decedat'' in urma mersului foarte neregulat al motorului cand aveam filtrele sport! numai bine si multumesc inca o data!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...