johnny_laslo Postat Mai 2, 2013 Share Postat Mai 2, 2013 Va salut, Am aflat recent de la un mecanic la care am dus motorul pentru curatat/reglat carburatoarele ca nu are o compresie buna in cilindrii 1 si 4. E vorba de un Suzuki GSF 600F '93. Motorul e intr-o conditie buna, un singur proprietar in tara si unul in Italia. Poate sa fie alta cauza decat faptul ca cilindrii sunt stricati (mecanicul nu prea mi-a dat detalii, nici nu prea ma pricep la chestiile astea) ? Stiti cam cat ar costa alezarea motorului ? Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RedFox200 Postat Mai 2, 2013 Share Postat Mai 2, 2013 Poate fi chiuloasa. Depuneri pe supape. I-ai compresia inca o data, dar inainte de asta toarna in cilindrul respetiv putin ulei. Daca se observa o crestere usoara a compresiei, de vina sunt segmentii, cilindrii, daca nu, supapele scapa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
johnny_laslo Postat Mai 2, 2013 Autor Share Postat Mai 2, 2013 43.000km are Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Mai 2, 2013 Share Postat Mai 2, 2013 (editat) alezarea cilindrilor nu costa cine stie ce...numai sa gasesti persoana potrivita pt asta. inainte de a merge cu blocul motor la alezat trebuie sa cumperi pistoane noi la cota urmatoare, toate 4 nu numai 2. eu zic inainte sa te apuci de cumparat una alta cauta si mergi la un service sa faca inca odata rata de compresie si o revizie amanuntita ca sa nu te apuci de niste reparatii care probabil nici nu trebuie facute. bafta. Editat Mai 2, 2013 de Burg_man Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Mai 2, 2013 Share Postat Mai 2, 2013 te ajuta un 'leakdown' tester...desi eu zic ca scaunele supapelor si supapele sunt de vina! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tedted Postat Mai 2, 2013 Share Postat Mai 2, 2013 sau mergi asa... O sa bagi bani si nu o sa simti nimic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Mai 2, 2013 Share Postat Mai 2, 2013 Normal ca are 43000 km, doar e din 93. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
johnny_laslo Postat Mai 2, 2013 Autor Share Postat Mai 2, 2013 (editat) Merg dupa sarbatori la inca un mecanic. Acesta zicea ca e putin probabil sa fie asa grav... totusi sunt cam dezamagit acum. kevin77 din acte asa rezulta. ultimul proprietar a luat-o prin ceva firma de leasing si a avut-o 6 ani. arata bine pentru varsta ei si e functionala, am mers anul acesta cam 1000 km fara sa am probleme Editat Mai 2, 2013 de johnny_laslo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Mai 2, 2013 Share Postat Mai 2, 2013 Probleme nu o sa ai daca mergi cu ea asa, cel mai probabil jocul la supape e cauza, am patit la un f3 aceeasi treaba doar ca problema era pe toti cilindrii nu numai pe 2. Intrebarea e alta ce inseamna compresie proasta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ionut Soptea Postat Mai 2, 2013 Share Postat Mai 2, 2013 Eu unu stiu ca la banditul meu mecanicul i-a verificat compresia in cilindri dupa ce a refacut jocul la supape. Deci daca supapele nu sunt reglate in prealabil de ce sari direct la cilindri? Sau poate vorbesc eu prosti..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
johnny_laslo Postat Mai 3, 2013 Autor Share Postat Mai 3, 2013 Presiune din carte e 11 si zicea ca pe cilidrii 1&4 e 3 si pe 2&3 e 8. Nu mi-a zis daca a facut testul la cald sau rece sau daca a pus putin ulei si sa retesteze daca a crescut putin presiunea. Deci trebuie verificat mai in detaliu motorul, asta am inteles. Inca o intrebare mai am, presiunea scazuta dauneaza in mare masura motorului, daca il folosesti asa ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Mai 3, 2013 Share Postat Mai 3, 2013 Pai daca sunt reale datele masuratorilor atunci repede la mecaniceala,motorul ala consuma benzina degeaba.Compresia minima e 8.Se incepe cu jocul la supape -scaune supape-segmenti.Spor.Dar inainte de toate mai masori odata compresia,la rece,fara ulei, cu bateria incarcata si gazul tras la maxim. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Mai 3, 2013 Share Postat Mai 3, 2013 Presiune din carte e 11 si zicea ca pe cilidrii 1&4 e 3 si pe 2&3 e 8. Nu mi-a zis daca a facut testul la cald sau rece sau daca a pus putin ulei si sa retesteze daca a crescut putin presiunea. Deci trebuie verificat mai in detaliu motorul, asta am inteles. Inca o intrebare mai am, presiunea scazuta dauneaza in mare masura motorului, daca il folosesti asa ? Mi se pare ireal de mica compresia aia, culmea si pe 2 cilindri aceeasi. Iti recomand sa refaci testul eventual in alt service. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Mai 3, 2013 Share Postat Mai 3, 2013 (editat) Dar inainte de toate mai masori odata compresia,la rece,fara ulei, cu bateria incarcata si gazul tras la maxim. Nimic mai gresit. Compresia se masoara dupa ce motorul ajunge la temperatura de lucru, adica dupa deschiderea termostatului. Daca masori compresia la rece este irelevant, segmentii nu au apucat sa se dilate suficient ca sa poate etansa corect la momentul aprinderii. Daca nu poti masura compresia la cald, atunci masori compresia prin introducerea unei mici cantitati de ulei (cativa mililitri, io pun cam 5 ml), ca sa-ti poti face o idee. Editat Mai 3, 2013 de alex_en Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
johnny_laslo Postat Mai 3, 2013 Autor Share Postat Mai 3, 2013 Asa stiam si eu ca se masoara la temperatura de lucru a motorulu, altfel nu e foarte relevant Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Mai 3, 2013 Share Postat Mai 3, 2013 Am masurat zilele astea compresia la un motor in V: - la rece: 50 psi - cu ulei : 150 psi - la cald: 145 psi Trage si tu concluziile! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
johnny_laslo Postat Mai 3, 2013 Autor Share Postat Mai 3, 2013 (editat) Da... vad ca esti din Cluj(numarul motorului de la profil m-a indus in eroare ), poate ai avea si tu timp sa te uiti putin contra cost desigur. Editat Mai 3, 2013 de johnny_laslo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Mai 3, 2013 Share Postat Mai 3, 2013 Sunt din Cluj, dar beau apa din Bucuresti.... Am un garaj si ma ocup cu motoare de ceva vreme... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Mai 3, 2013 Share Postat Mai 3, 2013 43.000km are poate cu un 1 in fata... Nimic mai gresit. Compresia se masoara dupa ce motorul ajunge la temperatura de lucru, adica dupa deschiderea termostatului. Daca masori compresia la rece este irelevant, segmentii nu au apucat sa se dilate suficient ca sa poate etansa corect la momentul aprinderii. Daca nu poti masura compresia la cald, atunci masori compresia prin introducerea unei mici cantitati de ulei (cativa mililitri, io pun cam 5 ml), ca sa-ti poti face o idee. compresia se masoara si la rece si la cald. sunt cazuri (rare, ce-i drept) in care diferenta e enorma si troacele nu pornesc decat incalzite, le freci din demaror pana le creste temperatura... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
johnny_laslo Postat Mai 3, 2013 Autor Share Postat Mai 3, 2013 De ce sunteti multi convinsi ca motorul are suspect de putini km ? Hai sa zicem ca a fost dat kilometrajul inapoi; oare cu 50 mii, 100 mii ? Da cineva km inapoi cu 100 de mii la o motocicleta ? Un motor cu 90, 100 de mii mai porneste din prima si merge fara probleme ? Mai este el curat in exterior si fara urme de ulei ? 43000 km in 20 de ani sunt cam 180km pe luna. Eu in 6 luni am mers 1000. Nu cred ca o motocicleta de viteza o folosesti zilnic pentru a merge la munca sau pentru a face turul tarii anual. Poate are 10, 20 de mii dati inapoi, nu stiu, dar nu cred ca s-ar apropia de 100 de mii reali. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Mai 3, 2013 Share Postat Mai 3, 2013 (editat) suzuki gsxf 600 din 94...tocmai a implinit 56.400 compresia max data de manual 212 psi...la rece are 210 psi pe toti cilindri...la cald nu am masurat...deci daca motorul e in regula diferenta de compresie la rece si la cald e foarte mica! Editat Mai 3, 2013 de s@rpe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RedFox200 Postat Mai 3, 2013 Share Postat Mai 3, 2013 De ce sunteti multi convinsi ca motorul are suspect de putini km ? Hai sa zicem ca a fost dat kilometrajul inapoi; oare cu 50 mii, 100 mii ? Da cineva km inapoi cu 100 de mii la o motocicleta ? Un motor cu 90, 100 de mii mai porneste din prima si merge fara probleme ? Mai este el curat in exterior si fara urme de ulei ? Nu cred ca o motocicleta de viteza o folosesti zilnic pentru a merge la munca sau pentru a face turul tarii anual. Poate are 10, 20 de mii dati inapoi, nu stiu, dar nu cred ca s-ar apropia de 100 de mii reali. Da, da... si da. Eu o folosesc pe a mea in fiecare zi, sa merg la munca si orice fac. Anul asta am facut aproape 2000 km in 3 saptamani Anul trecut am facut 15000, dar m-a lasat motorul prin septembrie. Acum 2 ani, la fel. Si stiu mobra ca a mea, ingrijita si pusa la punct, care are vreo 140 000 km, si nu s-a umblat in motor. Conteaza cum ai grija de ea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 3, 2013 Share Postat Mai 3, 2013 Nimic mai gresit. Compresia se masoara dupa ce motorul ajunge la temperatura de lucru, adica dupa deschiderea termostatului. Daca masori compresia la rece este irelevant, segmentii nu au apucat sa se dilate suficient ca sa poate etansa corect la momentul aprinderii. Daca nu poti masura compresia la cald, atunci masori compresia prin introducerea unei mici cantitati de ulei (cativa mililitri, io pun cam 5 ml), ca sa-ti poti face o idee. Sunt manuale care dau valorile compresiei la rece si procedura de test tot la rece. Primul care imi vine in minte acum e vulcanul 1500 cu o diferenta foarte mare intre compresia pe fata si cea de pe spate. nu e nici o problema asa trebuie sa fie. Compresie 2 si sub 8 pe ceilalti cilindri e dezastru cu o singura conditie, sa nu fie distributia sarita de la punct. verifica asta, Eu am luat tras-o cu un bandit de 600 si cred ca si motorul tau e asemanator, daca nu chiar la fel. Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
johnny_laslo Postat Mai 3, 2013 Autor Share Postat Mai 3, 2013 E acelasi motor de pe bandit. Chiar nu inteleg cu cu o compresie de 3 8 8 3 sa porneasca din prima de fiecare data si sa mearga fara probleme (parca nu trage atat de tare pe cat ar trebui dar trage). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RedFox200 Postat Mai 3, 2013 Share Postat Mai 3, 2013 (editat) Prima mea motocicleta, Kawasaki GPX, avea compresie la rece 3 3 1 0 .... ghici ce? a mers si cu 200 km/h , ma rog, i-a luat ceva pana a atins viteza . Singura data cand nu a vrut sa porneasca au fost vreo 2 zile in care a fost extrem de frig. Anul urmator am schimbat bujiile si bateria, si pornea la a 2-a invartire a motorului la orice temperatura. In acelasi timp, mobra de acum, cu compresie 4 4 4 1, n-a vrut sa dea nici macar un rateu. Si cu fisele inversate. Conteaza mult de la motor la motor. Editat Mai 3, 2013 de RedFox200 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.