Vizitator Irinel Stiulete Postat Ianuarie 28, 2013 Share Postat Ianuarie 28, 2013 ca sa schimbi partea din carter cu seria de motor te complici , te legi la cap inutil.... cea mai simpla varianta: SPAGA. E sfanta. eu o sa sun azi la RAR sa ma interesez si eu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Ianuarie 28, 2013 Share Postat Ianuarie 28, 2013 voi va dati seama ca vorbiti despre un motor de motocicleta de parca ar fi o racheta nasa, nu? ce ma rog i-a modificat "pe interior"? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 28, 2013 Share Postat Ianuarie 28, 2013 (editat) cum adica ce i-a schimbat? are alta cilindree, am impresia ca e scrisa si undeva pe carter, 916cc in loc de 748cc, e alt TIP de motor chiar daca la prinderi e indentic. :| :| :| Editat Ianuarie 28, 2013 de Mikulas Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Ianuarie 28, 2013 Share Postat Ianuarie 28, 2013 cum adica ce i-a schimbat? are alta cilindree, am impresia ca e scrisa si undeva pe carter, 916cc in loc de 748cc, e alt TIP de motor chiar daca la prinderi e indentic. :| :| :| eu ziceam de motorul vechi despre care un oarecare mecanic a spus ca "e prea modificat in interior" sau ceva de gen. ala de 748. dar daca tot ai adus discutia, carterele sunt identice intre 748 si 916. se pot schimba piesele din ele cum iti doreste inima. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Irinel Stiulete Postat Ianuarie 28, 2013 Share Postat Ianuarie 28, 2013 Performance Solutions: si chiulasa de RSV din 99/00 e la fel cu aia din 01/02/03, adica au aceleasi supape de admisie,de 36mm,nu-i asa 'mecanicule'?@crazy: seria de pe 916 incepe cu ZDM916S nu? e aceeasi pt toate 916 urile facute intre 94-98? Mie mi se pare ca te complici daca mergi pe varianta SUGErata de P3rform4nce (si anume sa interschimbi carteru,ca sa pui seria veche).De ce nu incerci o spaguta mica,tipica romaneasca? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Ianuarie 28, 2013 Share Postat Ianuarie 28, 2013 (editat) mecanicule. n-ai nici cea mai vaga idee despre ce vorbesti... la unele sunt identice. si ca sa te convingi si tu fa o comparatie, #16: http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodList.asp?idCategory=1083 http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodList.asp?idCategory=1030 Editat Ianuarie 28, 2013 de Performance Solutions Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Irinel Stiulete Postat Ianuarie 28, 2013 Share Postat Ianuarie 28, 2013 sunt identice pt SUA, pt EU, toate '01-'03 au 38mm , nu 36mm ......... L-) cand esti dispus sa-ti trimit inapoi chiulasa aia, ma anunti, am dat 150 eur degeaba pe alea. si stii prea bine asta. nu stiu ce fapt anume m-a recomandat drept fraier,dar aparent asa s-a intamplat.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Ianuarie 28, 2013 Share Postat Ianuarie 28, 2013 motorul ala nu e 98-2000, am verificat seriile. case closed Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Ianuarie 28, 2013 Share Postat Ianuarie 28, 2013 (editat) voi va dati seama ca vorbiti despre un motor de motocicleta de parca ar fi o racheta nasa, nu? ce ma rog i-a modificat "pe interior"? i-a fost alezat din cote daca nu ma insel. a avut multe componente schimbate. ca fapt divers motoreta nu mai avea 748 ci 916cc. motorul a fost prin superbike din ce am inteles. si nu ultima data costurile pt manopera care nu-si au rostul. cum adica ce i-a schimbat? are alta cilindree, am impresia ca e scrisa si undeva pe carter, 916cc in loc de 748cc, e alt TIP de motor chiar daca la prinderi e indentic. :| :| :| da, pe motorul vechi era scris 748 iar pe asta nou e 916 motorul e acelasi tip, difera cilindreea. dar daca tot ai adus discutia, carterele sunt identice intre 748 si 916. se pot schimba piesele din ele cum iti doreste inima. da sunt perfect identice. doar ca nu vreau sa schimb. am specificat ceva mai sus ca am probleme cu filetele la motorul vechi. si risc sa pierd ulei pe la imbinari. deci nu-si are rostul. @crazy: seria de pe 916 incepe cu ZDM916S nu? e aceeasi pt toate 916 urile facute intre 94-98? Mie mi se pare ca te complici daca mergi pe varianta SUGErata de P3rform4nce (si anume sa interschimbi carteru,ca sa pui seria veche). De ce nu incerci o spaguta mica,tipica romaneasca? seria a doua intradevar incepe cu ZDM916, dar ca sa nu ma mai complic, va pun poza cu motorul care are seria. schimbul de cartere nu il voi face. punct. deci asta e scoasa din ecuatie. motorul este din 95 din ce mi-a zis macaronarul. faza cu spaguta as vrea sa fie tot ultima solutie. motorul ala nu e 98-2000, am verificat seriile. case closed care motor? o alta varianta e sa astup seria asta si sa o bat pe ailalta. Editat Ianuarie 28, 2013 de Crazy-devil Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Irinel Stiulete Postat Ianuarie 28, 2013 Share Postat Ianuarie 28, 2013 @crazy: problema e simpla.roaga pe cineva sa sune la RAR neamt, sau unde plm tre sa faci ITP, sau suna chiar tu.Eu am sunat azi la RAR si mi-au zis ca pot sa pun alt motor in ea, daca-i identic, si ca ar costa gen 200 de ron acte/kkturi etc... Deci ori suni si le spui concret ce ai facut si ce vrei sa obtii,si ei iti vor spune daca legal,ai voie,si daca da, cat costa,sau ce alternative ai. SAU dai o S P A G A Eu daca as fi in locu' tau nu m-as mai lega la cap cu alte variante...Iar vis a vis de 1998/2000, ce zicea Performance, era adresat mie,nu tie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Ianuarie 28, 2013 Share Postat Ianuarie 28, 2013 ms de sfat. mi-am dat seama dupa aia ca pt tine era faza legata de 98-00 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
M.I.B. Postat Februarie 5, 2013 Share Postat Februarie 5, 2013 ..... Salut! Ai reusit? si eu sunt in aceeasi situatie. am schimbat motor de 125 cu 250, este o diferenta de cativa cai. Am contactat RAR si mi-au comunicat faptul ca nu este nici o problema schimbarea motoarelor, cu cateva exceptii: 1. puterea noului motor sa nu fie mai mare de 1,4Xputerea vechiului motor, eu depasesc cu 4kw. si in acest caz trebuie omologare speciala, deci nu se poate. Nu ii intereseaza cilindreea. 2. motorul trebuie sa fie noneuro pentru a fi montat in regie proprie (in garajul personal) si nu trebuie documente de provenienta. 3. daca motorul este euro trebuie montat in service specializat care elibereaza un fel de certificat, este mult mult mai complicat, trebuie sa fie aceeasi categorie de euro, documente de provenienta etc. Eu nu stiu cum sa rezolv problema de cei 4 kw. , trebuie sa gasesc pe cineva sa inchida ochii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Februarie 6, 2013 Share Postat Februarie 6, 2013 salut. nu inteleg o chestie. cum adica 1,4X pe site la ei gaseam ca puterea sa nu fie mai mare cu 30% motoarele de motocicleta(model vechi) sunt non euro din ce stiu (probabil ei se refera la catalizator si altele. cei 4 kw cred ca se pot rezolva. intai incearca asa. si eu sunt cu morcovul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 6, 2013 Share Postat Februarie 6, 2013 Adica sa nu fie de 1,4 X (ori) mai mare. Adica cu 40% mai mare. Daca motocicleta avea initial 70kW, cel montat sa nu fie mai mare de 70kW x 1,4 = 98kW. + 40% insemna inmultit cu 100/100 + 40/100 = 1+0,4 = 1,4. Pentru cazul tau diferenta de 40% e mai buna decat 30% cat ziceai ca scrie pe site la ei, ai mai multe sanse, diferenta e mai mare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Februarie 7, 2013 Share Postat Februarie 7, 2013 Acu am inteles. Făceam o confuzie. La mine cred ca depăşeşte doar cu 20%. Deci nu ar fi o problema Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
M.I.B. Postat Februarie 7, 2013 Share Postat Februarie 7, 2013 Pana la urma ai inteles. Chestia cu 1,4 x puterea vechiului motor este specificat undeva intr-o ordonanta privind inmatricularea autoturismelor de prin 2000 cred, o sa o caut. Da, la mine motorul original are 8 kw, iar cel nou are 15 kw (cred ca atat are, ca nu am gasit unde sa verific dupa serie, ei am inteles ca au un catalog cu specificatii in functie de serie) si mi-au spus la telefon ca nu se poate din start, ceva in genul ”In aceata situatie, nu mai sunt respectate conditiile tehnice si nu se poate acorda omologarea.” Deci in situatia mea trebuie sa gasesc pe cineva sa inchida ochii. Conditii de indeplinit pentru a trece RAR: *) trebuie sa se mentina nivelul de poluare inscris in CIV;*) puterea noului motor sa nu depaseasca 1,4xputerea motorului anterior; *) reomologarea costa ~400 ron.. Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Februarie 7, 2013 Share Postat Februarie 7, 2013 Se poate face omologarea noului motor DAR (un mare "dar")... trebuie sa treaca "teste dinamice". Teste de franare, directie, suspensie, gadilat la Oo... teste care costa foarte mult (pt auto stiam ceva de genul 5000-6000 lei) si pe care ai sanse foarte mici sa le treci. Pt ca se vor lega de orice rahatel. Plus ca nu stiam de treaba cu euro - non euro, stiam clar ca totul trebuie facut cu acte doveditoare intr-un service autorizat. Service care iti cere multi bani la randul lui... Eu am vorbit cu cineva pt auto, eram undeva la dublul puterii (de la 82 la 150 cp), omul binevoitor dar mi-a spus clar ca nu am sanse. Si ca mai bine il urc pe masina unde si cu cine vreau eu si, in caz ca sunt prins, iau amenda si raman fara talon... talon care se recupereaza dupa aceea, evident, tot pe bani. Ati uitat un lucru: motorul nou trebuie sa fi fost montat de fabricant pe acel model de auto sau moto. Deci nu merge motor de pe alt model. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Februarie 7, 2013 Share Postat Februarie 7, 2013 Se poate face omologarea noului motor DAR (un mare "dar")... trebuie sa treaca "teste dinamice". Teste de franare, directie, suspensie, gadilat la Oo... teste care costa foarte mult (pt auto stiam ceva de genul 5000-6000 lei) si pe care ai sanse foarte mici sa le treci. Pt ca se vor lega de orice rahatel. Plus ca nu stiam de treaba cu euro - non euro, stiam clar ca totul trebuie facut cu acte doveditoare intr-un service autorizat. Service care iti cere multi bani la randul lui... Eu am vorbit cu cineva pt auto, eram undeva la dublul puterii (de la 82 la 150 cp), omul binevoitor dar mi-a spus clar ca nu am sanse. Si ca mai bine il urc pe masina unde si cu cine vreau eu si, in caz ca sunt prins, iau amenda si raman fara talon... talon care se recupereaza dupa aceea, evident, tot pe bani. Ati uitat un lucru: motorul nou trebuie sa fi fost montat de fabricant pe acel model de auto sau moto. Deci nu merge motor de pe alt model. da, doar ca testele respective nu le faci pt orice. ete ce zic nenii astia. Cel mai simplu este să se monteze un motor identic cu cel anterior, adică unul care are acelaşi cod motor cu cel menţionat în cartea de identitate. În acest caz la R.A.R. se verifică doar aspecte legate de fixarea noului motor, dacă au fost păstrate elementele pentru reducerea poluării (catalizator, sonda lambda etc.) şi se realizează testul de poluare specific unei inspecţii tehnice. Dacă se montează un motor diferit, autovehiculul va fi reomologat, iar în cazurile în care noul motor are performanţe mult diferite faţă de cel iniţial (putere mai mare, configuraţie diferită care presupune reamplasarea suporţilor motorului etc.) se efectuează probe specifice în cadrul Laboratorului de încercări pentru securitate rutieră al R.A.R., inclusiv cele legate de stabilirea normei de poluare a vehiculului, în noua configuraţie. la mine motorul a fost montat le acelasi tip de moto(cadru) defapt sunt perfect identice, difera doar cilindreea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Februarie 8, 2013 Share Postat Februarie 8, 2013 la motociclete nu se fac teste de noxe deci ai scapat de treaba asta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 8, 2013 Share Postat Februarie 8, 2013 (editat) Bai Creizi, eu in locul tau m-as duce direct la ITP cu mainile in buzunar, fluierand. N-o sa stea nimeni sa-ti dea carenele jos sa vada ce motor e acolo. Nu mai stiu cum e ITP in Romania, dar aici la mine nici nu se uita la serie. De fiecare data incearca dar nu reusesc din cauza carenajului. Si specifica in raport: "tipul motorului nu a fost verificat pentru ca era obturat de carenaj. punct". Aici nici macar nu te pun sa o pornesti, se uita la lumini/semnale/claxon/pneuri/marime pneuri/serie cadru si pa si la revedere. Iti faci griji degeaba, mergi la ITP si gata. N-au aia de unde sa stie ce motor ai tu, mai ales ca arata identic, MAI ALES ca e sub carene. Aici in cz in actele motoretei/masinii nici macar nu e trecuta seria motorului, e trecut doar TIPUL, primele 4-5 cifre/litere. La mine la VFR scrie: motor: RC36E. Atat. Editat Februarie 8, 2013 de Belbody Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator little wayne Postat Februarie 8, 2013 Share Postat Februarie 8, 2013 Io zic sa il cauti pe dinicutu la voluntari pentru itp.....cica nu se mai ocupa de moto.A primit multe reclamatii Chiar seful lui a primit pwule in gura de la mine pentru mosul ala bulangiu in 2010...primul a fost marele maestru dinicutu..mare jigodie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Februarie 9, 2013 Share Postat Februarie 9, 2013 BB, ITP-ul am unde sa-l fac, daca ma intelegi. aia nu e o problema, ca am auzit cum ca s-ar fi redeschis niste statii ITP mai bune decat RAR. probabil o sa ma duc sa il fac ITP-ul si apoi cu actele in regula sa ma duc la RAR sa-mi schimb doar seriile in acte. nu mi-ar fi frica de nimic, dar daca intamplator se intampla o intamplare intamplata. de ce sa nu fiu eu "normal" Little wayne, tu esti la bucale, eu motoreta e in Neamt. de la mine pana la bucale, cred ca ii fac itp pt toata viata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
modena360 Postat Martie 4, 2013 Share Postat Martie 4, 2013 Salutare la toata lumea .Am o nedumerire daca ma poate ajuta cineva.Am cumparat un scuter 250cc.yamaha si vreau sa il inscriu in Romania.Vechiul proprietar i-a schimbat motorul(spart)cu unul uzat acelasi tip,aceasi serie dar evident cu alt nr. de identificare.De mentinut ca pe actele scuterului nu a fost mentionat nimic despre acest schimb. Ce probleme pot avea la inmatriculare in Romania! Va multumesc anticipat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Martie 4, 2013 Share Postat Martie 4, 2013 depinde daca motorul "nou" provine de pe un scuter furat sau nu. daca poti fi sigur ca nu e furat te duci la notar, declaratie pe propria raspundere ca nu e furat motorul si cu aia fugi la rar! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tsunami Postat Martie 5, 2013 Share Postat Martie 5, 2013 se pot inmatricula motociclete cu motorul mai mare. am uitat care era diferenta. parca 25% capacitate si 30 putere. dar nu bag mana-n foc nicidecum. oricum, ideea e ca daca se incadreaza in cerintele lor iti trebuie oricum omologare individuala. omologare care nu presupune decat o taxa mai mare, macar daca faceau si ei ceva in plus de banii astia. nu stiu unde ai citit asta, sunt povesti de adromit copiii daca ma intrebi pe mine. trebuie re-omologata. o p[oti face in romania, nu costa mult, estimez ca pe undeva pe la 2000 de euro de ce? nu vad motivatia. de exemplu vrei schimbarea puterii, sau a altor factori si nu vrei sa schimbi vehicolul. pe site la RAR scrie ca daca schimbi motorul cu altul decat modelul cu care vine din fabrica, trebuie doar sa te duci sa iti verifice elementele de prindere sunetul si puterea. motivatia e performanta dinamica, repartitia maselor, stabilitatea cel mai simplu (si fara sa te iau la misto), incearca o spaga. o spaga bine plasata te va scuti de orice bataie de cap + drumuri inutile + alti bani aruncati inutil. nu se baga nimeni, riscul e prea mare si, ti se pare ca ai toate actele? nu te mai amagi singur, nu se poate face reomologare fara ca inlocuirea motorului sa se fi facut de catre un service autorizat eu te sfatuiesc sa te duci la itp la piatra neamt pur si simplu, nu-ti vor verifica seria la motor. pe motiv ca n-or s-o gaseasca. nu conteaza cine a facut schimbarea de motor in afara de constructor. daca il faci la un service autorizat ii retrage aluia licenta. e prea periculos daca primesti adeverinta si aia de la rar nu-s muisti incat sa se lege de alte rahaturi ar trebui sa fie OK muist dupa tine inseamna legal? inseamna faptul ca RAR-ul ii protejeaza pe cei care merg in legalitate? ca sa schimbi partea din carter cu seria de motor te complici , te legi la cap inutil.... cea mai simpla varianta: SPAGA. E sfanta. eu o sa sun azi la RAR sa ma interesez si eu. sa te interesezi de spaga? sa-mi zici si mie. de ce ar lua cineva spaga chiar si 1000 de euro cu riscul de a intra la bulau? eu ziceam de motorul vechi despre care un oarecare mecanic a spus ca "e prea modificat in interior" sau ceva de gen. ala de 748. dar daca tot ai adus discutia, carterele sunt identice intre 748 si 916. se pot schimba piesele din ele cum iti doreste inima. nu cred sa fie identice Io zic sa il cauti pe dinicutu la voluntari pentru itp.....cica nu se mai ocupa de moto.A primit multe reclamatii Chiar seful lui a primit pwule in gura de la mine pentru mosul ala bulangiu in 2010...primul a fost marele maestru dinicutu..mare jigodie mare jigodie ca e legal? stii ce presupune semnatura lui? faptul ca autoritatea care-ti da drumul sa circuli pe strada ISI IA RASPUNDEREA ca vehiculul nu e periculos pentru tine si cei de pe strada. am fost coleg cu el, si m-am reintalnit cand mi-a facut cartea la un motor adus din canada. EL a facut-o, TUV si DEKRA au refuzat. tragi tu concluzia cine a fost jigodie dupa mine e prea costisitor sa mergi la omologare individuala. stiu cu ce se mananca, stiu cum se face. am lucrat la asa ceva. in romania e inca ieftin. in germania te-ar costa cateva zeci de mii de euro. cred ca mai ieftin ai cumpara un motor de categoria celui distrus, sau un cadru de categoria celui nou. gandeste-te ca problema n-o ai numai la omologare. daca doamne fereste te loveste unu sau bagi tu vreunu in spital si inspectorul de la daune constata ca nu esti in legalitate, alaturo de amenda n-ai nici un fel de asigurare. treaba voastra, eu cu viitorul meu pentru o prostie nu m-as juca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.