cr1s71 Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 Salut prieteni motociclisti, am observat la motorul meu o mica "chestie" legata de temperatura si vreau sa va intreb daca este sau nu normal.Cand plec cu el la facultate (~5-6 km) pana acolo temperatura ajunge cam la 80 grade in conditiile in care stau destul de mult la semafoare si merg destul de incet printre masini. Din cauza traficului aglomerat evit sa merg tare, sa tai fata masinilor, etcAzi de exemplu m-am invartit vreo 10 kilometrii prin centru (zona Unirii, Universitate), unde de asemenea este destul de aglomerat si sunt nevoit sa merg incet. Motorul a ajuns la un moment dat la 106 grade, si a intrat ventilatorul. E normala aceasta temperatura ? Mentionez ca nu a depasit niciodata 106-108 grade.Am postat preventiv, sa nu am, Doamne fereste, vreo problema care sa nu o remediez si sa ma aleg cu altceva, imi iubesc prea mult cbr-ul pentru a risca ceva.Trebuie sa-i bag antigel/apa ? Mi-a zis cineva ca atunci cand este necesara aceasta operatiune o sa-mi apara un martor in bord, dar nu vreau sa ma iau dupa o singura persoana.Va multumesc frumos si asfalt uscat va doresc ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Player1 Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 Mai sunt vreo 10 care intreaba asta . Cica ar fi OK. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cr1s71 Posted May 28, 2013 Author Share Posted May 28, 2013 Merci frumos. Imi iubesc asa mult motocicleta incat imi iau panica cam des, din orice nimic. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Performance Solutions Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 felicitari, ai avut parte de prima experianta "de vara". stai sa vezi ce placut e in iunie-iulie! un sfat prietenesc: investeste vreo 200 de lei in niste banda termoizolanta, o sa vezi o diferenta mare vara vis-a-vis de caldura! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Player1 Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 Sa vezi senzatie cand iti arde poponeata si nu stii de ce... Hint: evacuarile la FZ6 sunt fix sub sa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cr1s71 Posted May 28, 2013 Author Share Posted May 28, 2013 Sincer pe mine nu ma deranjeaza caldura, am mers si vara trecuta, stiu cum e. Tot ce vreau sa stiu, e cam care ar fi temperatura normala pentru un F4i si de la ce prag trebuie sa ma "alarmez". Pana acum am observat ca ventilatorul isi face treaba si nu trece de 107. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
m4mihai Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 (edited) <p>La f4i am atins temperatura de 120 grade vara... atunci chiar te panichezi si daca stii ca nu ai linie sa o poti raci... tragi din instinct la umbra. </p> <p> </p> <p>Iar temperatura ideala cred ca este undeva intre 80 si 85 grade... cel putin acolo sta la mersul normal. </p> Edited May 28, 2013 by m4mihai Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MoederNuker Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 Imi iubesc asa mult motocicleta incat imi iau panica cam des, din orice nimic. daca iti iubesti asa mult motocicleta DECE nu DOWNLODEZI UN MANUAL??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
razvan_wsc Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 da, este normal sa se intample asta pe timp de vara, de aceea e si ventilatorul pus acolo. daca la un drum intins > 10-15 km temperatura e in limitele normale n-ai de ce sa-ti faci griji. oricum daca nu a fost schimbat in ultimul an sau nu stii cand a fost inlocuit ultima data lichidul de racire nu-i strica o mica revizie si inlocuire cu unul nou. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
foxbat Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 Salut prieteni motociclisti, am observat la motorul meu o mica "chestie" legata de temperatura si vreau sa va intreb daca este sau nu normal. Cand plec cu el la facultate (~5-6 km) pana acolo temperatura ajunge cam la 80 grade in conditiile in care stau destul de mult la semafoare si merg destul de incet printre masini. Din cauza traficului aglomerat evit sa merg tare, sa tai fata masinilor, etc Azi de exemplu m-am invartit vreo 10 kilometrii prin centru (zona Unirii, Universitate), unde de asemenea este destul de aglomerat si sunt nevoit sa merg incet. Motorul a ajuns la un moment dat la 106 grade, si a intrat ventilatorul. E normala aceasta temperatura ? Mentionez ca nu a depasit niciodata 106-108 grade. Am postat preventiv, sa nu am, Doamne fereste, vreo problema care sa nu o remediez si sa ma aleg cu altceva, imi iubesc prea mult cbr-ul pentru a risca ceva. Trebuie sa-i bag antigel/apa ? Mi-a zis cineva ca atunci cand este necesara aceasta operatiune o sa-mi apara un martor in bord, dar nu vreau sa ma iau dupa o singura persoana. Va multumesc frumos si asfalt uscat va doresc ! SS-ul nu este pentru oras.scuter,. bicla.etc bafta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cr1s71 Posted May 28, 2013 Author Share Posted May 28, 2013 ST* Sincer nu m-am gandit la manual, o s-o fac si p-asta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nighster92 Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 Eu am curatat circuitul la a mea anul trecut, am inlocuit antigelul, acum temperatura in afara orasului sta intre 79-86 de grade iar in oras creste pana la 114 grade. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cr1s71 Posted May 28, 2013 Author Share Posted May 28, 2013 Am inteles nighster92, merci mult de tot pentru informatie.Deci la mine nu e nimic grav, dimpotriva totul e ok.Totusi dupa ce termin cu sesiunea o sa-i fac o mica revizie, pentru ca vara asta am ceva kilometrii de parcurs.Asfalt uscat tuturor si fara accidente ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anonymous Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 Si eu m-am panicat cand a ajuns la 118 grade (acum o luna!) in oras trafic bara la bara. Imi inchipui ce caldura infernala o sa degaje in miezul verii. Ma gendesc serios la un scuterache. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
THE VADER Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 Stai linistit,n-ai de ce sa-ti faci griji,e normal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cr1s71 Posted May 28, 2013 Author Share Posted May 28, 2013 De la cat ar trebui sa ma ingrijorez (daca mi se intampla vreodata) ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adiandrei Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 daca iti iubesti asa mult motocicleta DECE nu DOWNLODEZI UN MANUAL??? rtfm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NeoRusty Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Salut, mie imi urca pana in 110 asta cand prind semafoare, ventilatorul nu lasa niciodata sa treaca de 110, am prins anul trecut o ora in trafic am stat cu 110 si nu s-a intamplat nimic, nu ar trebui sa te alarmezi, dar e bine sa incerci daca poti sa eviti sa stea in maxim. Bafta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cristidb Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Ajuta mai putin antigel si mai multa apa. 40% antigel restul apa. La mine n-a trecut niciodata de 108. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
-UFO- Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 (edited) 1) verifici aripioarele de la radiator. (sa nu fie strambe mai mult de 20% din ele)2) Verifici ventilatorul (daca porneste 105 gr C si se opreste la 101 gr C)3) Termostatul trebuie sa inceapa se deschida la 80 gr C si sa fie deschis maxim la 90 gr C.4) Verifica nivelul si schimba lichidul de racire (daca nu ai facut-o deja)5) Daca esti ingrijorat in continuare monteaza-ti un switch manual pentru ventilator. 6) Sa verifici si busonul de la radiator, sa mearga valva de pe el, sa nu scape presiune din circuitul de racire. Apa sub presiune are punctul de fierbere mai ridicat. http://www.bulkky.com/honda-motorcycle-information/cbr600/cbr600f4i-01-03/honda-cbr600f4i-01-02-03-electrical-ignition-starter-cooling-specification LE: Daca temperatura este ridicata, decat sa o opresti sub un pom, mai bine-i dai in gura viteza mai mare la turatii mai joase. Cand opriti si lasati sa mearga ventilatorul (cu motorul oprit) se va raci apa din radiator, pompa de apa ne mai fiind antrenata. . Edited May 29, 2013 by TM06UFO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cristidb Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Temperatura normala de functionare e 80-90 de grade. Nu trebuie sa depaseasca 108-110 daca totul e in regula. Daca ajunge la 120 sunt probleme, sau nu indica bine. Dupa cateva secunde de mers in ture mici la peste 50km/h deja scade temperatura sub 100 de grade. Ventilatorul nu ramane pornit dupa oprirea motorului, se opreste odata cu motorul. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cesar Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Am inteles nighster92, merci mult de tot pentru informatie. Deci la mine nu e nimic grav, dimpotriva totul e ok. Totusi dupa ce termin cu sesiunea o sa-i fac o mica revizie, pentru ca vara asta am ceva kilometrii de parcurs. Asfalt uscat tuturor si fara accidente ! Ai cateva solutii la indemana pentru traficul urban pentru motocicleta ta: - un intrerupator pus pe direct la ventilator. pornesti ventilatorul cand temperatura e mare si il tii pornit cat consideri ca e nevoie. E o solutie relativ ieftina - un radiator mai mare sau unul suplimentar. Solutia scumpa. La drum lung iei cu tine power tape si mai obturezi o parte din radiator ca sa nu stea motorul prea rece. - dai jos carenele laterale. motorul va sta cu cateva grade mai rece. Solutia cea mai ieftina dar motocicleta va arata rau Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
THE VADER Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Ventilatorul nu ramane pornit dupa oprirea motorului, se opreste odata cu motorul. Gresit,se opreste daca iei contactul. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cr1s71 Posted May 29, 2013 Author Share Posted May 29, 2013 Merci frumos Cesar, prima solutie pare destul de buna. Nu risc sa suprasolicit ventilatorul si eventual sa cedeze ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cesar Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Teoretic da, dar motorul ala e un brushless destul de rezistent din cate stiu. Daca faci treaba asta, verifica periodic cum stai cu incarcarea ca sa stii daca nu suprasoliciti releul de incarcare/alternatorul. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.