Jump to content

Temperatura optima F4i


Recommended Posts

Salut prieteni motociclisti, am observat la motorul meu o mica "chestie" legata de temperatura si vreau sa va intreb daca este sau nu normal.
Cand plec cu el la facultate (~5-6 km) pana acolo temperatura ajunge cam la 80 grade in conditiile in care stau destul de mult la semafoare si merg destul de incet printre masini. Din cauza traficului aglomerat evit sa merg tare, sa tai fata masinilor, etc
Azi de exemplu m-am invartit vreo 10 kilometrii prin centru (zona Unirii, Universitate), unde de asemenea este destul de aglomerat si sunt nevoit sa merg incet. Motorul a ajuns la un moment dat la 106 grade, si a intrat ventilatorul. E normala aceasta temperatura ? Mentionez ca nu a depasit niciodata 106-108 grade.
Am postat preventiv, sa nu am, Doamne fereste, vreo problema care sa nu o remediez si sa ma aleg cu altceva, imi iubesc prea mult cbr-ul pentru a risca ceva.
Trebuie sa-i bag antigel/apa ? Mi-a zis cineva ca atunci cand este necesara aceasta operatiune o sa-mi apara un martor in bord, dar nu vreau sa ma iau dupa o singura persoana.
Va multumesc frumos si asfalt uscat va doresc !

Link to comment
Share on other sites

Sincer pe mine nu ma deranjeaza caldura, am mers si vara trecuta, stiu cum e.

Tot ce vreau sa stiu, e cam care ar fi temperatura normala pentru un F4i si de la ce prag trebuie sa ma "alarmez". Pana acum am observat ca ventilatorul isi face treaba si nu trece de 107.

Link to comment
Share on other sites

<p>La f4i am atins temperatura de 120 grade vara... atunci chiar te panichezi  si daca stii ca nu ai linie sa o poti raci... tragi din instinct la umbra. </p>

<p> </p>

<p>Iar temperatura ideala cred ca este undeva intre 80 si 85 grade... cel putin acolo sta la mersul normal. </p>

Edited by m4mihai
Link to comment
Share on other sites

Guest MoederNuker

Imi iubesc asa mult motocicleta incat imi iau panica cam des, din orice nimic.

daca iti iubesti asa mult motocicleta DECE nu DOWNLODEZI UN MANUAL???

Link to comment
Share on other sites

da, este normal sa se intample asta pe timp de vara, de aceea e si ventilatorul pus acolo. daca la un drum intins > 10-15 km temperatura e in limitele normale n-ai de ce sa-ti faci griji. oricum daca nu a fost schimbat in ultimul an sau nu stii cand a fost inlocuit ultima data lichidul de racire nu-i strica o mica revizie si inlocuire cu unul nou.

Link to comment
Share on other sites

Salut prieteni motociclisti, am observat la motorul meu o mica "chestie" legata de temperatura si vreau sa va intreb daca este sau nu normal.

Cand plec cu el la facultate (~5-6 km) pana acolo temperatura ajunge cam la 80 grade in conditiile in care stau destul de mult la semafoare si merg destul de incet printre masini. Din cauza traficului aglomerat evit sa merg tare, sa tai fata masinilor, etc

Azi de exemplu m-am invartit vreo 10 kilometrii prin centru (zona Unirii, Universitate), unde de asemenea este destul de aglomerat si sunt nevoit sa merg incet. Motorul a ajuns la un moment dat la 106 grade, si a intrat ventilatorul. E normala aceasta temperatura ? Mentionez ca nu a depasit niciodata 106-108 grade.

Am postat preventiv, sa nu am, Doamne fereste, vreo problema care sa nu o remediez si sa ma aleg cu altceva, imi iubesc prea mult cbr-ul pentru a risca ceva.

Trebuie sa-i bag antigel/apa ? Mi-a zis cineva ca atunci cand este necesara aceasta operatiune o sa-mi apara un martor in bord, dar nu vreau sa ma iau dupa o singura persoana.

Va multumesc frumos si asfalt uscat va doresc !

SS-ul nu este pentru oras.scuter,. bicla.etc

bafta

Link to comment
Share on other sites

Eu am curatat circuitul la a mea anul trecut, am inlocuit antigelul, acum temperatura in afara orasului sta intre 79-86 de grade iar in oras creste pana la 114 grade.

Link to comment
Share on other sites

Am inteles nighster92, merci mult de tot pentru informatie.
Deci la mine nu e nimic grav, dimpotriva totul e ok.
Totusi dupa ce termin cu sesiunea o sa-i fac o mica revizie, pentru ca vara asta am ceva kilometrii de parcurs.
Asfalt uscat tuturor si fara accidente !

Link to comment
Share on other sites

Si eu m-am panicat cand a ajuns la 118 grade (acum o luna!) in oras trafic bara la bara. Imi inchipui ce caldura infernala o sa degaje in miezul verii. Ma gendesc serios la un scuterache.

Link to comment
Share on other sites

Salut, mie imi urca pana in 110 asta cand prind semafoare, ventilatorul nu lasa niciodata sa treaca de 110, am prins anul trecut o ora in trafic am stat cu 110 si nu s-a intamplat nimic, nu ar trebui sa te alarmezi, dar e bine sa incerci daca poti sa eviti sa stea in maxim. Bafta

Link to comment
Share on other sites

1) verifici aripioarele de la radiator. (sa nu fie strambe mai mult de 20% din ele)
2) Verifici ventilatorul (daca porneste 105 gr C si se opreste la 101 gr C)
3) Termostatul trebuie sa inceapa se deschida la 80 gr C si sa fie deschis maxim la 90 gr C.
4) Verifica nivelul si schimba lichidul de racire (daca nu ai facut-o deja)
5) Daca esti ingrijorat in continuare monteaza-ti un switch manual pentru ventilator.

 

 

 

 

6) Sa verifici si busonul de la radiator, sa mearga valva de pe el, sa nu scape presiune din circuitul de racire. Apa sub presiune are punctul de fierbere mai ridicat.

 

 

 

 

 

http://www.bulkky.com/honda-motorcycle-information/cbr600/cbr600f4i-01-03/honda-cbr600f4i-01-02-03-electrical-ignition-starter-cooling-specification

 

 

 

LE:

Daca temperatura este ridicata, decat sa o opresti sub un pom, mai bine-i dai in gura viteza mai mare la turatii mai joase.

Cand opriti si lasati sa mearga ventilatorul (cu motorul oprit) se va raci apa din radiator, pompa de apa ne mai fiind antrenata.



.

Edited by TM06UFO
Link to comment
Share on other sites

Temperatura normala de functionare e 80-90 de grade. Nu trebuie sa depaseasca 108-110 daca totul e in regula. Daca ajunge la 120 sunt probleme, sau nu indica bine. Dupa cateva secunde de mers in ture mici la peste 50km/h deja scade temperatura sub 100 de grade. Ventilatorul nu ramane pornit dupa oprirea motorului, se opreste odata cu motorul.

Link to comment
Share on other sites

Am inteles nighster92, merci mult de tot pentru informatie.

Deci la mine nu e nimic grav, dimpotriva totul e ok.

Totusi dupa ce termin cu sesiunea o sa-i fac o mica revizie, pentru ca vara asta am ceva kilometrii de parcurs.

Asfalt uscat tuturor si fara accidente !

 

Ai cateva solutii la indemana pentru traficul urban pentru motocicleta ta:

- un intrerupator pus pe direct la ventilator. pornesti ventilatorul cand temperatura e mare si il tii pornit cat consideri ca e nevoie. E o solutie relativ ieftina

- un radiator mai mare sau unul suplimentar. Solutia scumpa. La drum lung iei cu tine power tape si mai obturezi o parte din radiator ca sa nu stea motorul prea rece.

- dai jos carenele laterale. motorul va sta cu cateva grade mai rece. Solutia cea mai ieftina dar motocicleta va arata rau :)

Link to comment
Share on other sites

Teoretic da, dar motorul ala e un brushless destul de rezistent din cate stiu.

Daca faci treaba asta, verifica periodic cum stai cu incarcarea ca sa stii daca nu suprasoliciti releul de incarcare/alternatorul.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...