Sari la conținut

Aerisitor rupt si locul acoperit cu rasina epoxidica


Postări Recomandate

Salut, Cand mi-am luat motocicleta nu mi s-a parut o problema majora ca fostul proprietar rupsese aerisitorul la frana fata si acoperise filetul cu rasina epoxidica. Nici acum nu am incercat sa dau rasina la o parte (se poate?).Dar, deja aerisirea se complica. Se poate aerisi si in absenta surubului de aerisire? Daca da, cum? Sau trebuie sa cumpar etrier nou? Motocicleta a fost un chilipir la pret si cu ocazia asta mai invat si eu sa mesteresc. Nu am de ce ma plange, pana la urma o fac boboc si tot ies mult sub 1000 de euro. Dar am nevoie si de sfaturile voastre. Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

gaureste treptat rasina cu burghiu...intai cu 2 apoi cu 3 apoi cu 4..si apoi incerca cu ceva ascutit sa cureti incet filetul...trebuie sa mearga..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si daca gaureste rasina ce castiga? curge lichidul de frana...

P.S. mai bine cumpara aerisitor si apoi desfaci rasina si faci aerisirea, pui piesa originala la locul ei, fara improvizatii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

simplu. cu.. atentie sporita... demontezi etrierul.. scoti pistonasele inainte de toate astea. cauti sa cumperiacel aerisitor.. ca sa stii ce ai de facut.. daca nu ai pierderi de lichid prin acel loc. il lasi asa. eventual netezesti si apoi vopsesti.. dai alta gaura... undeva la jumatate de centimetru fata de cea originala... si spun asta deoarece.. prin filetare in acelasi loc exista marea posibilitate sa incepi filetul din alt unghi sau grad de inclinare. si ajustezi gaura la alta cota..si asta nu o sa te ajute deloc...... de aceea o dai alaturi.... poti eventual sa te uiti la celalt etrier sa vezi cat de adanca. este ce cote are apoi urmezi pasii spusi si colegul de mai sus :) suces.. nu te speria totul are rezolvare :P trebuie sa fii inventiv

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poti face aerisirea desfacând surubul care tine furtunul de frana prins de etrier. Dacă surubul este mai jos decât aerisitorul ( în plan orizontal ), scoate etrierul de pe disc, pune între plăcuţe o cheie fixă ( să fie ceva metalic de o grosime aproximativ egală cu grosimea discului de frână ), iar apoi realizează aerisirea cu ajutorul şurubului menţionat, având grijă ca etrierul să stea astfel încât şurubul să fie cel mai înalt punct al etrierului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fiind frana fata, incearca sa gasesti un etrier SH sau unul compatibil, caci daca ramai fara frana fata la 60km/h+ nu prea faci mare branza cu spatele.

Cauta la dezmembrari, eu am dat pe unul de hornet vreo 120 de lei, deci tot prin zona asta de pret ar trebui sa fie.

S-ar putea sa fie compatibil cu mai multe modele care au acelasi diametru la roata si acelasi diametru al discului de frana.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si daca gaureste rasina ce castiga? curge lichidul de frana...

P.S. mai bine cumpara aerisitor si apoi desfaci rasina si faci aerisirea, pui piesa originala la locul ei, fara improvizatii.

alooo gadjo dilo.."a acoperit filetul cu rasina"..deci eu spuneam sa gaureasca rasina ca sa poata curata filetul...acuma eu mi-am imaginat cat de cat despre ce e vorba..ziceam...asa din cate am inteles...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Maine o sa pun poze de detaliu.

daca ai ai macar jumate din aerisitor blocat in gauaza...curata pana la el si incearca sa bagi fortzat in el o cheie torx sau o surulbenitza dreapta...eu asa imi scot chestiile rupte care au gaura in ele...fortezi ceva in gaura si incerci sa invarti....dar cand faci operatiunea asta...ia o lampa de instalator si dai cu focu pe surub si pe zona aia...ajuta desfiletarea in procent de 40%...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai ca iti vand eu o pereche de etrieri de R1 curati tot tzipla doar trebuie adaptati..franeaza ca formula 1...;)100 de ron pt tine..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Recomandam majorarea gaurii si montarea unui aerisitor mai mare in diametru decat originalul.

 

Corect !

:peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din moment ce a acoperit cu poxipol restul ramas iti dai seama ca l-a rupt si nu l-a mai putut scoate. Nu cred ca o sa reuseasca cineva sa mai scoata acel aerisitor.

Ai trei solutii:

 

1. - Daca iti poti permite cumpara alt etrier second hand.

 

2. - Daca nu-ti permiti poti face aerisirea foarte bine si pe la surubul furtunului, banjo-bolt.

 

3. - Nu faci nimic, lichidul se schimba o data la 2 ani, daca nu au trecut 2 ani nu are cazul sa te agiti pentru aerisiri sau mai stiu eu ce. Aerisirea se face cand schimbi lichidul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se poate intampla ca aerisitorul sa rugineasca si cand incerci sa il desfaci, sa se rupa. De aia e bine ca de fiecare data, sa dai cu spray dinala de deblocat suruburi rupte si sa bati usor cu ciocanul metalic in aerisitor, ca sa se dezmorteasca.

 

Daca e prea tarziu, cum e si cazul la tine, aerisitorul ala e deja rupt. Rasina nu e acolo ca sa tina lichidul sa nu iasa :) E pusa ca sa nu intre jeg probabil. Ce te sfatuiesc eu e sa dai jos etrierul si sa il prinzi pe o masina de gaurit de banc, sa dai o gaura mai mica in el si apoi, cu un set de extractoare de suruburi rupte, DE CALITATE (pe la 50 ron), sa incerci sa scoti. E foarte important sa fie de calitate, altfel risti sa rupi extractorul inauntru, caz in care chiar nu mai ai ce face cu etrierul respectiv.

 

Toata treaba presupune foarte multa rabdare. Daca nu ai mai facut asta, du-te la careva care stie cum se face.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun, va multumesc pentru raspunsuri tuturor. Apropos, sunt genul care foloseste cu rabdare functia de Search a forumului dar n-am gasit ceva asemanator la sectiunea Service. La fel si in cazul manualului. Oricum, sunt obisnuit cu munca de documentare (defect profesional). In caz ca "Vrei sa faci un nou topic la "service" in care sa intrebi ce ulei sa pui?

Nu te mai obosi, iti spun eu: 10W-40." era pentru mine. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:)

 

Rasina aia nu e acolo ca sa tina presiunea sau lichidul inauntru! Daca ar fi asa, ar zbura afara nu la o frana mai puternica, ci la prima frana. Ca si idee, inauntru is presiuni de 23 - 30 de bari, daca bine imi aduc aminte. La modele mai noi de mobre, pot sa vad presiunea pe diagnoza.

 

Aerisitorul are pe capat un con, care se strange pe un alt con. Acolo jos, are o gaura laterala care comunica cu gaura din mijloc. De aia vine lichidul afara cand aerisesti, ca nu mai strange con pe con, si vine pe orificii in sus. Poate putin si pe langa filet.

Editat de Dan Cata
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta nu inteleg eu, daca nu curgea, de ce o fi pus rasina? Questions, questions.

 

Nu are cum sa curga, asa cum a spus si Dan Cata, a explicat cat se poate de bine.

Un aerisitor rugineste imediat pe interior si exterior daca i se pierde si nu i se mai monteaza acel capacel de cauciuc.

Am patit la masina, din 4 etrieri unul nu avea capacelul era muuult mai corodat decat celelalte trei si bineinteles cand am pus cheia pe el s-a rupt ca o bucata de branza.

Nu am reusit sa-l scot in nici un mod posibil, ba mai mult, am rupt si un extractor in el. A trebuit sa-l schimb. Cat am dat pe etrierul second hand in stare excelenta nu a meritat toata munca mea de a-l face pe cel vechi.

 

De ce a pus poxipol? Pai daca a fost asa dobitoc incat sa-l rupa si sa-l lase asa.. nu ai ce sa intelegi din logica lui.

A pus probabil gandindu-se tot asa, sa nu curga ceva... sau cine stie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun, va multumesc pentru raspunsuri tuturor. Apropos, sunt genul care foloseste cu rabdare functia de Search a forumului dar n-am gasit ceva asemanator la sectiunea Service. La fel si in cazul manualului. Oricum, sunt obisnuit cu munca de documentare (defect profesional). In caz ca "Vrei sa faci un nou topic la "service" in care sa intrebi ce ulei sa pui?

Nu te mai obosi, iti spun eu: 10W-40." era pentru mine. :)

 

Ce anume ai cautat si n-ai gasit? Asta ce-ai patit tu cu aerisitor rupt si acoperit cu poxipol? :D Nu cred ca am mai intalnit.

 

Nu, stai linistit, semnatura mea e pentru cei care fac topicuri: "am un er6 din 2001 si vrea sa ma sfatuiti ce ulei sa pun" .. :alcy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce anume ai cautat si n-ai gasit? Asta ce-ai patit tu cu aerisitor rupt si acoperit cu poxipol? :D Nu cred ca am mai intalnit.

 

Nu, stai linistit, semnatura mea e pentru cei care fac topicuri: "am un er6 din 2001 si vrea sa ma sfatuiti ce ulei sa pun" .. :alcy:

sper ca nu-i aluzie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...