arheologul Postat Iunie 13, 2013 Share Postat Iunie 13, 2013 Salut, Cand mi-am luat motocicleta nu mi s-a parut o problema majora ca fostul proprietar rupsese aerisitorul la frana fata si acoperise filetul cu rasina epoxidica. Nici acum nu am incercat sa dau rasina la o parte (se poate?).Dar, deja aerisirea se complica. Se poate aerisi si in absenta surubului de aerisire? Daca da, cum? Sau trebuie sa cumpar etrier nou? Motocicleta a fost un chilipir la pret si cu ocazia asta mai invat si eu sa mesteresc. Nu am de ce ma plange, pana la urma o fac boboc si tot ies mult sub 1000 de euro. Dar am nevoie si de sfaturile voastre. Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Iunie 13, 2013 Share Postat Iunie 13, 2013 gaureste treptat rasina cu burghiu...intai cu 2 apoi cu 3 apoi cu 4..si apoi incerca cu ceva ascutit sa cureti incet filetul...trebuie sa mearga.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Iunie 13, 2013 Share Postat Iunie 13, 2013 si daca gaureste rasina ce castiga? curge lichidul de frana... P.S. mai bine cumpara aerisitor si apoi desfaci rasina si faci aerisirea, pui piesa originala la locul ei, fara improvizatii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius2610 Postat Iunie 13, 2013 Share Postat Iunie 13, 2013 simplu. cu.. atentie sporita... demontezi etrierul.. scoti pistonasele inainte de toate astea. cauti sa cumperiacel aerisitor.. ca sa stii ce ai de facut.. daca nu ai pierderi de lichid prin acel loc. il lasi asa. eventual netezesti si apoi vopsesti.. dai alta gaura... undeva la jumatate de centimetru fata de cea originala... si spun asta deoarece.. prin filetare in acelasi loc exista marea posibilitate sa incepi filetul din alt unghi sau grad de inclinare. si ajustezi gaura la alta cota..si asta nu o sa te ajute deloc...... de aceea o dai alaturi.... poti eventual sa te uiti la celalt etrier sa vezi cat de adanca. este ce cote are apoi urmezi pasii spusi si colegul de mai sus suces.. nu te speria totul are rezolvare trebuie sa fii inventiv Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andry Postat Iunie 13, 2013 Share Postat Iunie 13, 2013 poti face aerisirea desfacând surubul care tine furtunul de frana prins de etrier. Dacă surubul este mai jos decât aerisitorul ( în plan orizontal ), scoate etrierul de pe disc, pune între plăcuţe o cheie fixă ( să fie ceva metalic de o grosime aproximativ egală cu grosimea discului de frână ), iar apoi realizează aerisirea cu ajutorul şurubului menţionat, având grijă ca etrierul să stea astfel încât şurubul să fie cel mai înalt punct al etrierului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arheologul Postat Iunie 13, 2013 Autor Share Postat Iunie 13, 2013 Maine o sa pun poze de detaliu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mettal86 Postat Iunie 13, 2013 Share Postat Iunie 13, 2013 Fiind frana fata, incearca sa gasesti un etrier SH sau unul compatibil, caci daca ramai fara frana fata la 60km/h+ nu prea faci mare branza cu spatele. Cauta la dezmembrari, eu am dat pe unul de hornet vreo 120 de lei, deci tot prin zona asta de pret ar trebui sa fie. S-ar putea sa fie compatibil cu mai multe modele care au acelasi diametru la roata si acelasi diametru al discului de frana. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Iunie 13, 2013 Share Postat Iunie 13, 2013 si daca gaureste rasina ce castiga? curge lichidul de frana... P.S. mai bine cumpara aerisitor si apoi desfaci rasina si faci aerisirea, pui piesa originala la locul ei, fara improvizatii. alooo gadjo dilo.."a acoperit filetul cu rasina"..deci eu spuneam sa gaureasca rasina ca sa poata curata filetul...acuma eu mi-am imaginat cat de cat despre ce e vorba..ziceam...asa din cate am inteles... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Iunie 13, 2013 Share Postat Iunie 13, 2013 Maine o sa pun poze de detaliu. daca ai ai macar jumate din aerisitor blocat in gauaza...curata pana la el si incearca sa bagi fortzat in el o cheie torx sau o surulbenitza dreapta...eu asa imi scot chestiile rupte care au gaura in ele...fortezi ceva in gaura si incerci sa invarti....dar cand faci operatiunea asta...ia o lampa de instalator si dai cu focu pe surub si pe zona aia...ajuta desfiletarea in procent de 40%... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Zenklawa Garage Postat Iunie 13, 2013 Share Postat Iunie 13, 2013 Recomandam majorarea gaurii si montarea unui aerisitor mai mare in diametru decat originalul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 13, 2013 Share Postat Iunie 13, 2013 improvizatii la frine? se merita. http://www.ebay.co.uk/itm/Kawasaki-EL250-250-Eliminator-Front-Brake-Caliper-Mount-/230975072285?pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item35c72fe81d http://www.ebay.co.uk/itm/91-Kawasaki-EL-250-EL250-E-Eliminator-front-brake-caliper-master-cylinder-assey-/270950012626?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item3f15e116d2 http://www.ebay.co.uk/itm/KAWASAKI-ELIMINATOR-250-EL250HS-EL250-1988-FRONT-BRAKE-ASSEMBLY-CALIPER-MASTER-/221226157542?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item33821b45e6 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Iunie 13, 2013 Share Postat Iunie 13, 2013 hai ca iti vand eu o pereche de etrieri de R1 curati tot tzipla doar trebuie adaptati..franeaza ca formula 1...;)100 de ron pt tine.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cry_ss Postat Iunie 13, 2013 Share Postat Iunie 13, 2013 Recomandam majorarea gaurii si montarea unui aerisitor mai mare in diametru decat originalul. Corect ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arheologul Postat Iunie 14, 2013 Autor Share Postat Iunie 14, 2013 improvizatii la frine? se merita. http://www.ebay.co.uk/itm/Kawasaki-EL250-250-Eliminator-Front-Brake-Caliper-Mount-/230975072285?pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item35c72fe81d http://www.ebay.co.uk/itm/91-Kawasaki-EL-250-EL250-E-Eliminator-front-brake-caliper-master-cylinder-assey-/270950012626?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item3f15e116d2 http://www.ebay.co.uk/itm/KAWASAKI-ELIMINATOR-250-EL250HS-EL250-1988-FRONT-BRAKE-ASSEMBLY-CALIPER-MASTER-/221226157542?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item33821b45e6 Nu am de gand sa improvizez. Daca a ramas ceva din aerisitor blocat in gaura (asta banuiesc) si il pot scoate, voi schimba aerisitorul. Daca e ceva mai grav, voi schimba etrierul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 14, 2013 Share Postat Iunie 14, 2013 Din moment ce a acoperit cu poxipol restul ramas iti dai seama ca l-a rupt si nu l-a mai putut scoate. Nu cred ca o sa reuseasca cineva sa mai scoata acel aerisitor. Ai trei solutii: 1. - Daca iti poti permite cumpara alt etrier second hand. 2. - Daca nu-ti permiti poti face aerisirea foarte bine si pe la surubul furtunului, banjo-bolt. 3. - Nu faci nimic, lichidul se schimba o data la 2 ani, daca nu au trecut 2 ani nu are cazul sa te agiti pentru aerisiri sau mai stiu eu ce. Aerisirea se face cand schimbi lichidul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iunie 14, 2013 Share Postat Iunie 14, 2013 Se poate intampla ca aerisitorul sa rugineasca si cand incerci sa il desfaci, sa se rupa. De aia e bine ca de fiecare data, sa dai cu spray dinala de deblocat suruburi rupte si sa bati usor cu ciocanul metalic in aerisitor, ca sa se dezmorteasca. Daca e prea tarziu, cum e si cazul la tine, aerisitorul ala e deja rupt. Rasina nu e acolo ca sa tina lichidul sa nu iasa E pusa ca sa nu intre jeg probabil. Ce te sfatuiesc eu e sa dai jos etrierul si sa il prinzi pe o masina de gaurit de banc, sa dai o gaura mai mica in el si apoi, cu un set de extractoare de suruburi rupte, DE CALITATE (pe la 50 ron), sa incerci sa scoti. E foarte important sa fie de calitate, altfel risti sa rupi extractorul inauntru, caz in care chiar nu mai ai ce face cu etrierul respectiv. Toata treaba presupune foarte multa rabdare. Daca nu ai mai facut asta, du-te la careva care stie cum se face. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arheologul Postat Iunie 14, 2013 Autor Share Postat Iunie 14, 2013 Bun, va multumesc pentru raspunsuri tuturor. Apropos, sunt genul care foloseste cu rabdare functia de Search a forumului dar n-am gasit ceva asemanator la sectiunea Service. La fel si in cazul manualului. Oricum, sunt obisnuit cu munca de documentare (defect profesional). In caz ca "Vrei sa faci un nou topic la "service" in care sa intrebi ce ulei sa pui? Nu te mai obosi, iti spun eu: 10W-40." era pentru mine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Iunie 14, 2013 Share Postat Iunie 14, 2013 Sa nu sare rasina aia de acolo la o frana mai puternica.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iunie 14, 2013 Share Postat Iunie 14, 2013 (editat) Rasina aia nu e acolo ca sa tina presiunea sau lichidul inauntru! Daca ar fi asa, ar zbura afara nu la o frana mai puternica, ci la prima frana. Ca si idee, inauntru is presiuni de 23 - 30 de bari, daca bine imi aduc aminte. La modele mai noi de mobre, pot sa vad presiunea pe diagnoza. Aerisitorul are pe capat un con, care se strange pe un alt con. Acolo jos, are o gaura laterala care comunica cu gaura din mijloc. De aia vine lichidul afara cand aerisesti, ca nu mai strange con pe con, si vine pe orificii in sus. Poate putin si pe langa filet. Editat Iunie 14, 2013 de Dan Cata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Iunie 14, 2013 Share Postat Iunie 14, 2013 Asta nu inteleg eu, daca nu curgea, de ce o fi pus rasina? Questions, questions. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Iunie 14, 2013 Share Postat Iunie 14, 2013 bene ma...o zis ca pune poza...degeaba..fara sa vezi ce e acolo... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 14, 2013 Share Postat Iunie 14, 2013 Asta nu inteleg eu, daca nu curgea, de ce o fi pus rasina? Questions, questions. Nu are cum sa curga, asa cum a spus si Dan Cata, a explicat cat se poate de bine. Un aerisitor rugineste imediat pe interior si exterior daca i se pierde si nu i se mai monteaza acel capacel de cauciuc. Am patit la masina, din 4 etrieri unul nu avea capacelul era muuult mai corodat decat celelalte trei si bineinteles cand am pus cheia pe el s-a rupt ca o bucata de branza. Nu am reusit sa-l scot in nici un mod posibil, ba mai mult, am rupt si un extractor in el. A trebuit sa-l schimb. Cat am dat pe etrierul second hand in stare excelenta nu a meritat toata munca mea de a-l face pe cel vechi. De ce a pus poxipol? Pai daca a fost asa dobitoc incat sa-l rupa si sa-l lase asa.. nu ai ce sa intelegi din logica lui. A pus probabil gandindu-se tot asa, sa nu curga ceva... sau cine stie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 14, 2013 Share Postat Iunie 14, 2013 Bun, va multumesc pentru raspunsuri tuturor. Apropos, sunt genul care foloseste cu rabdare functia de Search a forumului dar n-am gasit ceva asemanator la sectiunea Service. La fel si in cazul manualului. Oricum, sunt obisnuit cu munca de documentare (defect profesional). In caz ca "Vrei sa faci un nou topic la "service" in care sa intrebi ce ulei sa pui? Nu te mai obosi, iti spun eu: 10W-40." era pentru mine. Ce anume ai cautat si n-ai gasit? Asta ce-ai patit tu cu aerisitor rupt si acoperit cu poxipol? Nu cred ca am mai intalnit. Nu, stai linistit, semnatura mea e pentru cei care fac topicuri: "am un er6 din 2001 si vrea sa ma sfatuiti ce ulei sa pun" .. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Iunie 14, 2013 Share Postat Iunie 14, 2013 Ce anume ai cautat si n-ai gasit? Asta ce-ai patit tu cu aerisitor rupt si acoperit cu poxipol? Nu cred ca am mai intalnit. Nu, stai linistit, semnatura mea e pentru cei care fac topicuri: "am un er6 din 2001 si vrea sa ma sfatuiti ce ulei sa pun" .. sper ca nu-i aluzie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Iunie 14, 2013 Share Postat Iunie 14, 2013 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.