iulian86 Postat Ianuarie 12, 2014 Autor Share Postat Ianuarie 12, 2014 Carburatorul din a 6 -sea poze este un k36. da, am retinut eu aiurea Nimeni sa imi dea un sfat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Emanuel Iancu Postat Ianuarie 12, 2014 Share Postat Ianuarie 12, 2014 (editat) Nimeni sa imi dea un sfat? Trebuie sa invat si eu de undeva mecanica de la comuniste, cu toate ca nu ma astept sa fie diferita de cea de dacie, la care ma mai pricep. Din start vreau sa schimb semeringul de la arborele schimbatorului de viteze/pedala de pornire. Cand am bagat ulei in motor, pe acolo imi dadea afara. Sper sa nu va plictisesc, insa am nevoie de cateva sfaturi din partea voastra. Azi dupa ceva chin, am reusit sa fac un cadru pentru motor, iar dupa asta am dat jos capacul din stanga. Pe capac in interior am gasit urme de frecare, destul de adanci, si o sudura care nu prea avea ce cauta acolo. De asta am pus si poze. Este normala acea frecare sau trebuie sa iau ceva in calcul ca sa o remediez? Motorul parea curat, doar ceva urme de ulei usor intarit. A doua nedumerire este aceea ca pe motor am carburator K62, care nu ma multumeste din doua motive. Curge benzina din el si socul este invers, cand trag de el nu actioneaza si invers, iar pe jupiter am carburator K32. nu am apucat sa il curat, insa sper sa nu aiba socul invers si sa picure benzina. Care ar fi mai ok din cele doua? Vreau sa pun la punct motorul, sa il pornesc si apoi sa continui treaba la restul pieselor. Pentru cornelilinca84 am pus o poza cu stopul de jupiter 3 pe care l-am dat jos. 1-Nu este normala frecare acolo.Cred ca ambreiajul nu era strans pe arcuri suficient.Ar fi bine sa remediez,insa sa incersi sa remediez si frecarea. 2-Dintre cele 2 carburatoare k62 ar fi mai bun.Acum depinde starea lor,gradul de uzura. LE: Sper sa te ajute. Editat Ianuarie 12, 2014 de EmanuelEmy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi74 Postat Ianuarie 12, 2014 Share Postat Ianuarie 12, 2014 Pentru acest motor este indicat carburator K65.N Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian86 Postat Ianuarie 12, 2014 Autor Share Postat Ianuarie 12, 2014 Motorul vreau sa il fac pentru mine si nu cred ca va fi pusa problema banilor. azi am dat jos chiuloasa si cilindrul. Cilindrul nu are urme de uzura, arata bine, chiuloasa are ceva depuneri pe ea si le-am indepartat, insa la piston am ceva nelamuriri. Tipul de unde am luat motorul a zis ca taicasu a pus segmenti de dacie, cica daca calculezi cat are fiecare piston la dacie rezultatul va fi cat un piston de ij. eu am montat cate doi segmenti in fiecare locas. este ok? Cand l-am pornit a mers, inainte sa dau cilindrul jos, pistonul nu avea joc in cilindru, parea bun. am pus cateva poze sa vedeti si voi. am atasat si poze cu lantul din motor, are burta, insa nu mi se pare a fi normala asa mare.. carburatoarele le-am curatat si le-am schimbat garniturile, apoi am facut le-am incercat sa vad daca mai picura si dupa ce le-am inundat ambele au inceput sa picure, banuiesc ca ori asta e defectul lor sa picure, ori nu sunt facute sa le inunzi ca nebunul. Problema o voi rezolva cu un carburator de japonez de atv de 400 cc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Ianuarie 12, 2014 Share Postat Ianuarie 12, 2014 (editat) Sa vezi ce frumos se impleteste segmentii aia pe piston...o nebunie curata, dupa ce ai scoti ai poti vinde ca 'goblenuri' in locasul ala tre sa fie un singur segment ce trebuie sa respecte anumite cote (dimensiuni) si duritate, spor la impletituri. Editat Ianuarie 12, 2014 de Burg_man Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_dr Postat Ianuarie 12, 2014 Share Postat Ianuarie 12, 2014 pistonul acela are 6 segmenti?unde sun bolturile de centrare care tin segmenti?daca un segment dinacela ajunge in dreptul unei lumini rupe tot acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian86 Postat Ianuarie 12, 2014 Autor Share Postat Ianuarie 12, 2014 Aproape am desfacut tot motorul si am gasit in el rugina, apa si ceva ulei foarte vechi. M-am oprit din lucru deoarece nu am reusit sa scot boltul la piston si deja sotia imi facea planul de a dormi in garaj . Deja am inceput sa fac lista cu ce piese trebuie si cu prima ocazie voi incerca la mine in oras in piata de ” rusi” unde 50 % din ei vin de peste prut, si sigur voi gasi pe unul sa aduca piesele. La montare voi avea nevoie de ajutorul vostru. din axul de la ambreiaj au cazut 3 bile de rulent si nu stiu cum si ce fel vin montate. La ambreiaj acele butoiase cu arc nu trebuie sa fie stranse la fel? am vazut ca acele suruburi au un semn pe ele, iar inainte de a le da jos fiecare era in directia care vroia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Ianuarie 12, 2014 Share Postat Ianuarie 12, 2014 Bilele alea au fost montate intre tijele de la ambreiaj, pastreaza-le ca sa le poti pune la loc. pentru boltul de la piston incropesti o presa dintr-un surub, dar daca un sunt jocuri la bucsa nu-l mai demonta. la piulitele de la arcurile de ambreiaj nu conteaza pozitia odata ce sunt stranse toate uniform, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Ianuarie 12, 2014 Share Postat Ianuarie 12, 2014 (editat) Uzura din capac s-ar putea să provină şi din faptul că au fost şase discuri de ambreiaj în loc de cinci, astfel piuliţele stând mai înafară. Între tije, nu trebuie să fie decât o bilă, nu-mi dau seama de unde au picat trei. Probabil astfel a fost compensată lungimea mai mică a tijei care ar putea fi uzată. Mai este o bilă în melcul de acţionare a ambreiajului între tija lungă şi şurubul de reglaj de pe capac. Dacă tija e prea scurtă, s-ar putea să ai probleme la reglaj. Editat Ianuarie 12, 2014 de Dr_krl Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian86 Postat Ianuarie 12, 2014 Autor Share Postat Ianuarie 12, 2014 eu,desi nu sunt mare bisericos,nu lucrez duminica sau in zi de sarbatoare - al naibi daca se leaga ceva.. (exceptand cazurile izolate,dar care trebuiesc reverificate) Multumesc de sfaturi si sper sa stiu sa le aplic cum trebuie. Legat de munca duminica nu vad de ce nu..Nu am nici o treaba cu biserica, respect religia, insa fiecare cu treaba lui. Revenind la fieratania mea singura temere pe care o am este aceea sa gasesc piesele noi de care am nevoie, legat de rulmenti, din start cel de la ambreiaj are bile si nu cilindri. dupa ce imi fac presa voi putea continua treaba. Boltul de la piston este in regula cu putin joc pe biela? Uzura din capac s-ar putea să provină şi din faptul că au fost şase discuri de ambreiaj în loc de cinci, astfel piuliţele stând mai înafară. Nu stiu daca este corect, dar eu consider discuri de ambreiaj si bucatile de textolit dar si bucatile de fier. iar din ce am numarat in total sunt 8 bucati, din care unul din discurile de fier este mai gros. Am pus o poza cu discurile. Daca incurc denumirile sau gresesc cu ceva, nu sariti la gatul meu, invat din asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Ianuarie 12, 2014 Share Postat Ianuarie 12, 2014 pai tu ai acolo discuri home-made mult prea groase si placile sunt terminate , punctele alea n-are ce sa caute acolo tre sa fie oglinda , asadar iti trebuie si discuri si placi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian86 Postat Ianuarie 12, 2014 Autor Share Postat Ianuarie 12, 2014 Am inteles pana acum, nu stiu daca este valabil si la voi dar singurul gand care il am in minte cand ma uit in garaj si vad bucati din motor de parca a explodat ceva in el este vorba unor parinti: eu te-am facut, eu te omor. Asa ii voi spune si eu cand este gata : eu te-am facut, eu te calaresc. neavand somn si cutreierand internetul am gasit intr-un post ca discurile de ambreiaj de ij se potrivesc intre diferite modele. asa ca avand la vanzare motorul complet de jupiter 3 si neavand nici un cumparator am zis sa intru in el pt piese, cu toate ca imi era teama de ce voi gasi in el ( atunci cand am dat capacul de la dinam jos, ca sa scot lantul, a curs destula apa din motor, iar motorul a stat afara, fara o bujie din anul 1984) si spre surprinderea mea, nu avea decat putin ulei si fara apa, iar ca si stare era mai curat ca motorul de ij, cu care fostul proprietar a zis ca a mers la greu. asa ca am dat jos discurile si erau cu totul altfel. la ij 56 am vazut ca la nu stiu ce piesa de la ambreiaj am suruburile sudate in stil barbar, pe cand la jupiter aveau un locas in care stateau. iar din discutia cu fiului fostului proprietar al jupiterului am aflat ca taicasu a fost personal peste prut sa cumpere piese la jupiter si dupa ce a facut motorul la o saptamana a murit. Teoretic ar trebui sa am piese noi in el. Asa ca voi demonta motorul de jupiter si cei ce au nevoie de piese ma pot contacta in legatura cu asta. In poze am pus discurile de la ij 56 ( stanga) si de la jupiter ( dreapta) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian86 Postat Ianuarie 13, 2014 Autor Share Postat Ianuarie 13, 2014 Am demontat aproape tot motorul, mai putin partile unde este necesara o presa. Unii colegi de pe forum spuneau ca ij-ul merge si cu piesele puse cu galeata in el. iar azi m-am convins, In loc de sigurante otelite, era pusa vestita sarma, urme de flex in interiorul motorului, rugina, apa, etc. La inceput am zis sa merg pe incredere si sa las interiorul asa, ca doar era om in varsta...insa acum nu regret ca l-am facut bucati, cu ocazia asta invat mecanica de pe el si stiu ce voi baga in el. Urmeaza zilele acestea completarea listei cu piese. Vin si cu o intrebare, am vazut la jupiter ca roata dintata care vine de la ambielaj si atreneaza lantul primar, are mai putini dinti decat cea de ij 56. Teoretic daca o pun pe ij 56 ar trebui sa am mai multa putere, nu? insa practic ar fi ok? Cu ij-ul acesta nu am de gand sa ii dau fugareala, pt asta sunt vitezanele, in cea mai mare parte a timpului va fi cu atasul dupa el, deci putin putere nu ar strica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristi PH Postat Ianuarie 13, 2014 Share Postat Ianuarie 13, 2014 (editat) Daca pinionul de pe ambielaj are mai putini dinti nu cumva lantul primar va face o burta mai mare ce va freca in capac ? Editat Ianuarie 13, 2014 de Cristi PH Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian86 Postat Ianuarie 13, 2014 Autor Share Postat Ianuarie 13, 2014 Daca pinionul de pe ambielaj are mai putini dinti nu cumva lantul primar va face o burta mai mare ce va freca in capac ? Nu as crede, am masurat ambele lanturi si sunt egale, banuiesc ca la jupiter daca roata avea mai putini dinti, trebuia sa fie mai scurt lantul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctoru Postat Ianuarie 14, 2014 Share Postat Ianuarie 14, 2014 Poza de care zice Balshoi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian86 Postat Ianuarie 15, 2014 Autor Share Postat Ianuarie 15, 2014 ce serie sau numar de identificare au rulmmentii de la ambielaj, cei cu cilindri, montati in carcasa blocului motor? L-am dat jos pe cel din partea cu ambreiajul si nu are nimic trecut pe el. In total sunt 3 rulmenti cu cilindri? doi in carcasa motorului si unul in biela? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Ianuarie 15, 2014 Share Postat Ianuarie 15, 2014 ce serie sau numar de identificare au rulmmentii de la ambielaj, cei cu cilindri, montati in carcasa blocului motor? L-am dat jos pe cel din partea cu ambreiajul si nu are nimic trecut pe el. In total sunt 3 rulmenti cu cilindri? doi in carcasa motorului si unul in biela? Rulmentii de pe ambielaj sunt 2505K ( gasesti la Gaspar rulmenti din astia, noi, dar sunt terci, dintr-un material foarte moale ) , cel din partea ambreiajului e 6304. In locul celor 2505K eu am folosit rulmenti NU 2205 fabricati de URB. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
schumydan Postat Ianuarie 15, 2014 Share Postat Ianuarie 15, 2014 la fel am folosit si eu tot NU2205 urb din stocuri vechi, n-am avut probleme cu ei pana acum Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian86 Postat Ianuarie 17, 2014 Autor Share Postat Ianuarie 17, 2014 Azi am vopsit farul si ca prima impresie nu sunt multumit si asta cred ca din vina mea..Vopseaua a iesit semilucioasa, banuiesc ca din vina mea, fiindca nu am folosit vopsea cu lac in ea si m-am zgarcit cumparand un spray cu lac.. dar sper sa remediez cu un lac auto dat cu pistolul. Dupa ce am facut o lista provizorie cu piesele din motor, am inceput sa umblu la amortizoare. zilele astea o sa dau comanda la Gaspar de kitul pentru amortizoare si din cele de la ij 56 si cele de jupiter sper sa le fac asa cum trebuie. Am pus o poza cu farul si o aparatoare de la amortizoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Ianuarie 17, 2014 Share Postat Ianuarie 17, 2014 Azi am vopsit farul si ca prima impresie nu sunt multumit .. Eu spun ca arata multumitor, mie imi place. Opinia mea e sa nu te cantonezi catre perfectiune in imaginea lui, daca-l aduci la aces nivel e suficient. Concentreaza-te pe motor, fa-l sa mearga si mai ales cat mai bine. Apoi, dupa o vreme, reiei bibileala in ce priveste partea estetica. Parerea mea e ca daca aduci toata motoreta la stadiul pozelor astora cu farul si pantalonasul, este arhisuficient pentru etapa in care te afli. Bafta mare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian86 Postat Ianuarie 18, 2014 Autor Share Postat Ianuarie 18, 2014 Vin cu o intrebare care ar suna ciudat pentru unii. La amortizoarele de pe fata ce rol are uleiul? acela de a mentine ungerea interioara sau de a prelua din socuri ? De ce majoritatea folositi ulei amestecat dupa o reteta pe care am vazut-o pe forum? Uleiul special de amortizoare nu este bun, ca de exemplu cel de la louis? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian86 Postat Ianuarie 21, 2014 Autor Share Postat Ianuarie 21, 2014 Astazi am ajung prin piata cu moldoveni din galati si am gasit un tip ce avea si piese de comuniste. Ca si preturi avea carburator K65, nou, pe cutie era scris in rusa, la 160 lei, cel expus era cica de mz, cu socul pe carburator si avea acasa si de ij cu jocul pe ghidon, set de garnituri motor de ij 15 lei. A zis ca aduce orice piesa si pe comanda. ca si preturi, in special cel de carburator, ar fi ok? La Gaspar am apelat la ceva piese, insa as putea exclude transportul cu piesele de aici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Ianuarie 21, 2014 Share Postat Ianuarie 21, 2014 Si Gaspar tot preturi din astea are, care mie mi se par destul de bune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Ianuarie 21, 2014 Share Postat Ianuarie 21, 2014 Preţurile or fi ele bune, dar calitatea e de cacao. Bine, nu e vina lui ci a chinezului care le fată. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.