Sari la conținut

Despre SuperBike-uri


wtf?
 Share

Sa alegem  

193 membri au votat

Nu ai permisiunea să votezi în acest sondaj, sau să vezi rezultate sondaj. Te rog autentifică-te sau înregistrează-te pentru a vota în acest sondaj.

Postări Recomandate

In privinta achizitionarii unui R1 2004...Bafta maxima, sunt sanse mari sa nu gasesti usor una care sa mearga, cel putin la noi.

Iti dai seama, d-aia o sa il am pe jagi :D

 

care andrei? enescu?

Cred ca e aceeasi mobra de care spunea Jagi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 155
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nicu e tradator, a votat BMW

 

:rusinica:

 

Recunosc, e singura jucarie pt care as schimba actuala motocicleta. La etapa aceasta de RoSBK am vazut la lucru cativa austrieci. Cinci din primii sase mergeau intre 1:53-1.54. Ca o paranteza, singurul roman care a mers sub 1.54 a fost Cazacu (tot pe BMW :D), Mistode s-a dus 1.55. Ce vreau sa spun ca si austriecii erau majoritatea pe BMW-uri si ZX10-R 2011+.

Mi-as lua BMW-ul (si cu siguranta o sa am unul, candva :P) pt ca e motocicleta ce are multe accesorii inca din variantele stock. HP4 e lupul in haine de oaie. E o motocicleta de circuit omologata si pt strada.

 

Parerea e pur subiectiva, pt ca eu sunt departe de cum merg pilotii de top si nici macar nu m-am dat pe modelele de mai sus (BMW, Kawa, CBR 1000RR 2008+, RSV4 sau Panigale). Dar am mai citit cate ceva si am stat cu ochii larg deschisi pe unde am mers.

 

 

 

Din restul motocicletelor ramase in lista, optez pt R1 '07-'08. Dupa cum au spus si predecesorii mei, are tot ce-i trebuie pt un motociclist de rand, ca noi. Franele cu 3 cilindrii / etrier, ambreiaj antihopping, posibilitatea de a resofta ECU si de a pune un QS cu bani marunti, design-ul cel mai tare (da, stiu, iar sunt subiectiv) si o ciclistica excelenta.

 

Am avut CBR-ul 2007. E o motocicleta docila, cu care m-am inteles de minune, doar ca nu are nimic spectaculos in ea. Mi-a placut, dar nu mi-as mai cumpara-o. P.S. Mitul "Honda-i Honda" pt mine nu mai exista, dupa ce am spart 3 motoare in 3 ani, pe primul 900RR, fara sa ma tavalesc.

 

Kawa ZX10-R 2008-2010 l-am simtit ca un taur. Trage incredibil dar nu reusesc sa-l duc frumos pe curbe. Poate-s eu mai firav, pt ca prietenul meu, Ureche Iosif, a castigat 3/4 etape la RoSBK 1000 Rookies cu modelul asta, stock. Iar la Hungaro a mers un 2.02:9, timp mai bun decat au avut altii la grupa mare, cu alte motociclete.

 

Pe K5/6 nu m-am dat decat putin si mai mult in linie dreapta. Mi-a placut cum a tras inca din turele joase, dar parca are prea multa greutate pe fata si e greu de mutat de pe-o parte pe alta. Mi-as lua mai repede un K5 decat un CBR1000RR 2007.

 

 

 

Si daca tot le-am pomenit, le mai pun cate-o poza.

 

post-28093-0-72601300-1376573859_thumb.jpg post-28093-0-41162000-1376573866_thumb.jpg post-28093-0-25699500-1376573881_thumb.jpg

 

 

 

Plus un video de la Hungaro, de saptamana trecuta.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu ma intreb cum de S1000RR scoate mai multi cai la roata decat ZX10 2011+ care are teoretic mai multi cai la arbore. Si mai interesant, cum de S1000RR are 15-20 cai la roata peste toata concurenta... Sa fie restu chiar asa slabi sau are BMW vreo smecherie noua? :ph34r:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vrei sa te convingi, da o fuga la Dyno cind apare un S1000RR acolo. In ROSBK sint multe S100-uri, toate au fost la Dyno, au fost si japonezele la Dyno, in tzara si in afara.Se vede si pe liniile drepte, BMW-ul accelereaza peste toate concurentele. Afisarea de catre producatori a puterii la arbore tine doar de marketing agresiv, puterea reala e cea pusa pe asfalt, nu ce declara producatorii.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am gasit informatii precum ca ar aparea anul viitor un model din gama CBR cu motorizare V4 : RCV . Se vrea o replica ptr motoarele din GP dar va fi doar in 4 pistoane , nu 5 cum are RCV-ul actual . Daca nu va fi o serie limitata , precum NR-ul de 750 poate vor reusi sa se mai apropie de bestiile ce fac legea pe pista . O zi faina .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea. Si un cuzinet de BMW costa doar vreo 22 euro, unul de japo nu depaseste 8 euro, si sint doar vreo 18 cuzineti pe vibrochen. Deaia zic, Ina are dreptate cu versurile alea....

Jagi, care e treaba cu cuzinetii astia? De ce la o motoreta care merge la curse se duc cuzinetii?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hmmm, nu prea inteleg rostul topicului.

 

Pentru cine vrea o motocicleta ca sa mearga pe strada si din cand in cand pe circuit, e complet irelevant ce modele rup in WSBK sau cu ce sa dau Pascota, Mistode, Cazacu, SST etc.

 

La fel, pentru cine nici nu se apropie vag de limitele unei motociclete pe pista, nu prea conteaza ce poate face respectiva motocicleta cand este dusa la limita de un pilot profesionist.

 

Oricare dintre motocicletele mentionate ai cumpara-o, vei ajunge la limitele tale mult mai repede decat la limitele ei. Deci o cumperi pe cea care iti place cel mai mult si care iti trasmite senzatia pe care o vrei (adica vrei sa traga liniar sau mai salbatic, sa fie usor de pilotat sau naravasa, sa ai loc pe ea daca ai 1,90 si 100 de kile etc.). Si, evident, pe cea pe care ti-o permiti.

 

Weekendul trecut am mers cu un HP4. Mi s-a parut de departe cea mai tare chestie pentru strada, la cat stiu eu sa merg. Pozitie decenta (pentru genul asta de moto), putere incredibila, electronica desteapta, suspensii mega destepte, frane perfecte, stabilitate, manevrabilitate nu grozava, dar buna, arata bine, suna bine). Dar, na, 22-23 de mii de euro nu sunt de colea. Daca Andrei o vinde pe a lui cu 15.000 (cum am inteles din topicul asta), e super chilipir. Pe de alta parte, daca mergi la curse, mai bine iei S 1000 RR. E mai ieftin, plangi mai putin cand il dai peste cap, puterea e tot aia dar suspensiile conventionale sunt mai usor de setat pentru mers tare. Asta daca mergi suficient de tare (gen ca Andrei Enescu).

 

CBR 1000 RR 2003-2007 e OK pentru strada, mai nasoala la curse. Destul de grea, trage liniar, previzibil, dar nu grozav, stabila pe trasa, relativ confortabila si fiabila.

 

CBR 1000 RR 2008 -incolo - Ciclistica superba (pentru mine, cel putin). Se inclina repede si lin, intuitiv, trage bine, fara sa rupa norii, usoara, echilibrata, suspensii bune pentru strada. Un pic prea scurta si nervoasa pe pista, mai ales pe franare (spatele se usureaza mult si tinde sa derapeze in lateral), dar pe mine nu m-a prea deranjat, ca nu merg atat de tare.

 

Suzuki K5-K6 - cea mai tare supersportiva pentru strada, fara discutie (daca te uiti si la pret). Trage tare de jos pana sus, pozitie OK, stabila, usoara, destul de fiabila. Pe pista nu am mers cu ea, dar am inteles ca te poate incurca un pic cuplul prea mare. Dar sunt convins ca daca ai mana destul de fina nu e o problema. Excelenta daca iti place sa faci wheelie. Franele nu sunt grozave, dar se pot upgrada.

 

Kawasaki Ninja 2008-2010 - trage foarte bine, pozitie misto in sa (pentru mine cel putin), stabil pe trasa, dar nu foarte manevrabil, mai ales la schimbarile rapide de directie. Nu stiu cum e pe frane un model stock, ca ala cu care am mers eu avea pompa LKM si suspensii beton (pentru om de 110 kg, eu am 85), asa ca frana excelent si era stabil ca trenul pe franare.

 

De BMW S 1000 RR am zis mai sus. Super motoreta, daca iti permiti. Ca un fel de Suzuki K5 cu mai multa putere, mai multa electronica, frane mult mai bune. Poate sa te incurce cu manevrabilitatea, dar trebuie sa fii foarte, foarte bun ca sa ajungi la punctul ala. Eu eram departe. Totusi, am simtit ca imi place mai mult felul in care se inclina CBR 1000 RR 2008.

 

Cu astea de mai sus am mers. Astea care urmeaza sunt din auzite si citite.

 

Despre RSV4 am auzit (si citit) ca are cea mai buna ciclistica dintre astea de 1000. Plus cea mai buna electronica. Dar pozitia in sa e inghesuita (nasol daca esti inalt sau masiv), are doar 160 CP la roata (unele chiar sub), costa ceva bani. E focusata pe circuit, nu pe strada. Traction controlul e genial.

 

Panigale - foarte usor, ingust, manevrabil. Cam nervos (cuplu mare, plus ciclistica foarte agila). Superb ca senzatie pe circuit si pe strada, pozitie OK in sa, dar nasol pe drumuri proaste si daca cazi cu el destul de zdravan pe pista (ceea ce se va intampla inevitabil, daca mergi des si incerci sa atingi niste limite) ai sanse mari sa trebuiasca sa-ti iei altul. La japoneze, BMW si Aprilia, de cele mai multe ori schimbi carene, ghidoane, bord, scarite, etc, dar mai rar se strica cadrul sau motorul. Si Panigale costa foarte mult.

 

R1 2009+ - Interesant, trage bine de jos, dar se plafoneaza repede, putere mai mica decat a generatiei trecute, rar trece de 160 CP la roata (de obicei vreo 155). Destul de greoi pentru pista, trebuie modificat mult ca sa mergi la nivel inalt. Scump de cumparat nou. Traction control decent la modelul 2011+. Finisari foarte bune.

 

ZX10 2011+ - Aproape de S 1000 RR ca putere si senzatie, unora le place mai mult cum se comporta pe viraje, pozitie misto, dar pe piata de la noi costa cam la fel ca un S 1000 (nou).

 

Yamaha R1 2004-2008 - ciclistica buna, 2007-2008 mai buna pentru circuit decat 2004-2006. Putere maricica la turatii mari (pentru generatiile respective).

 

Oricum, cea mai buna motocicleta e aia pe care o iei la un pret bun pentru ce ofera. Adica un HP4 la 15.000 e super afacere, daca ai atatia bani de dat pe o motoreta. Un K5-K6 intretinut la 3 mii si ceva e, la fel, combinatie. Pilotii din CNV si RoSBK nu isi iau neaparat cele mai bune motociclete, ci cele mai bune motociclete pe care si le permit, sau cele care le plac cel mai mult. Si la noi nivelul nu e suficient de ridicat ca sa se ajunga chiar la limitele cele mai de sus ale motoretelor. Adica Pascota ar castiga cam cu orice motocicleta preparata decent, timpii lui Mistode nu sunt neaparat mai slabi acum cu K9 decat erau cu S 1000, iar ordinea pilotilor nu s-ar schimba prea mult daca si-ar schimba toti motocicletele. Nivelul de mers e la pilot, nu la utilaj.

 

Asa ca cel mai bine e sa-ti iei motocicleta care iti place cel mai mult dintre cele pe care ti le permiti, fara sa te uiti la 5 CP in plus sau in minus, zecimi de secunda pe circuit in plus sau in minus cu piloti profesionisti in sa sau mai stiu eu ce grozavii din astea. E bine sa citesti teste ca sa-ti faci o idee generala despre motociclete, ca sa stii cam care dintre modele ar fi pe felia ta, dar nu sa le iei ca litera de lege sau sa consideri timpii pe circuit la limita ca o referinta fixa.

 

P.S. @niko - cuzinetii se duc mai repede la motoretele folosite la greu pe pista, ca motoarele se uzeaza mai mult, fiind tinute in blana tot timpul. Asta nu inseamna neaparat ca nu mai merg deloc, dar scad performantele si creste riscul de o dauna majora daca nu schimbi cuzinetii la timp.

 

P.P.S. - am votat CBR 1000 2008 pentru ca pe asta as avea sanse sa mi-o permit candva in viitorul cat de cat apropiat. S 1000/HP4 mi se par cele mai tari chestii, dar sunt pentru premianti. :)

Editat de kriminal
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am gasit informatii precum ca ar aparea anul viitor un model din gama CBR cu motorizare V4 : RCV . Se vrea o replica ptr motoarele din GP dar va fi doar in 4 pistoane , nu 5 cum are RCV-ul actual . Daca nu va fi o serie limitata , precum NR-ul de 750 poate vor reusi sa se mai apropie de bestiile ce fac legea pe pista . O zi faina .

 

RCV-ul nu mai are de mult timp 5 pistoane. A avut vechiul RC211V, insa din 2007, are motor V4.

Editat de Jorge Lorenzo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

RCV-ul nu mai are de mult timp 5 pistoane. A avut vechiul RC211V, insa din 2007, are motor V4.

 

Multumesc , trebuie sa pun mana sa mai citesc :) . O zi faina

 

O simpla cautare pe google mi-ar fi oferit informatia corecta :) . On topic : eu am votat Aprilia RSV doar ptr design .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

@wtf: nu prea inteleg sensul topicului tau. Din felul cum te exprimi nu esti prea familiarizat cu motocicletele sport sau cu superbike-urile,in speta.

Spui ca vrei sa-ti iei R1? Ca sa ce?

 

La un simplu google search poti gasi informatii despre R1 ala nou,care "se aude ca un V" si vei afla informatii GRAMADA despre motorul crossplane , plusuri,minusuri,caracteristici etc...


Vad ca la tine singurul lucru vis a vis de care iti poti da cu parerea si despre care chiar iti dai cu parerea este esteticul lor.

 

Nu mi-o lua in nume de rau,dar eu asa vad lucrurile...



@cmd atat a asteptat,sa vina iarasi cu lozincile sale despre suzuki care "odinioara" erau legende. Legende la ce? la fading brakes si cadru rupt?


Cred ca singurii care sunt in stare sa-si dea cu parerea sunt cei care aleraga cu motoarele astea (R1/RSV4/S1000RR/ZX10 etc) pe pista. Sau daca aleaga pe strada, macar cei care le detin de ceva vreme, nu cei care s-au dat o tura doar (ca Gixu').

 

Just my 2c...

 

LE: Si daca e sa fiu si eu fanboy,cum e CMD cu suzuki, iti pot spune ca Aprilia are cam cea mai buna electronica la ora actuala pe RSV4 Factory APRC (de la TC, quickshift, wheelie control, riding modes, etc etc) pana la faptul ca poti fi hardcore sa-ti muti pozitia motorului in cadru, pozitia pivotului de la bascula, etc etc...
Dar la ce bun, cand nr celor care pot struni un RSV este INFIM

Editat de Adrian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ne dam si noi cu parerea ,ce sa facem daca le avem si nu le faramam ,ne putem bucura de ele sa povestim si celorlalti

eu am 5500E pe motocicleta si nu vreau sa o dau sa inteleg ca sunt un tampit ca tin asa ceva intre picioare cand puteam sa aleg E$ in buzunar?

asa-mi place sa traiesc periculos ,va doresc si voua o asa motocicleta ,o sa va felicit

@adrian : tc`ul celor de la aprilia e mai putin intuitiv decat cel de pe r1 2013



*** in testele celor de la mcn

Editat de cmd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

@adrian : tc`ul celor de la aprilia e mai putin intuitiv decat cel de pe r1 2013

 

Ce intelegi tu prin intuitiv? e mai 'intuitiv ' de setat?

 

Pe mine ma intereseaza cum isi face treaba, nu cate butoane apas sa-l activez....

 

Nu ca mi-as lua vreodata R1 sau RSV4....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

LE: Si daca e sa fiu si eu fanboy,cum e CMD cu suzuki, iti pot spune ca Aprilia are cam cea mai buna electronica la ora actuala pe RSV4 Factory APRC (de la TC, quickshift, wheelie control, riding modes, etc etc) pana la faptul ca poti fi hardcore sa-ti muti pozitia motorului in cadru, pozitia pivotului de la bascula, etc etc...

Dar la ce bun, cand nr celor care pot struni un RSV este INFIM

 

Riding shouln't be about electronics....asta zice un smardoi(Simon Crafar)...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

Riding shouln't be about electronics....asta zice un smardoi(Simon Crafar)...

 

Exact. Iar la ciclistica si sasiu(cadru), RSV4 iarasi e in top.

 

Singurul aspect unde e putin down (fata de S1000RR sa zicem) e power.

 

Sper ca acum n-o sa zici ca riding is all about power :)))

 

 

alt LE: Acea electronica este colosal de utila pt un rider care se da pe strada. In mainile unui guru pe circuit,nu face mare lucru, insa pe strada lucrurile stau pe dos...

Editat de Adrian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

gandeste putin... unul mai intuitiv o sa-si dea seama mai rpd cand/daca o sa plece roata sau ce se intampla cu ea pe asfalt,precum si ce INTERPRETEAZA si cum tc`ul



simon crafar si suzuki`ul sau genial :))

Editat de cmd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

gandeste putin... unul mai intuitiv o sa-si dea seama mai rpd cand/daca o sa plece roata sau ce se intampla cu ea pe asfalt,precum si ce INTERPRETEAZA si cum tc`ul

 

simon crafar si suzuki`ul sau genial :))

 

 

N-am inteles nimic din ce-ai scris. Ori sunt eu obosit ori nu esti tu prieten cu limba romana:)

 

Sa-nteleg ca atunci cand spui 'intuitiv' te referi la o caracteristica a TC ului ?:)))

 

TC ul e pura programare....Programare si senzori....O 'masina'/calculator nu prea poate fi íntuitiv. Totul tine de cat de bine a fost programat sa citeasca semnalele de la senzori si cum actioneaza in consecinta,su ce-a fost programat sa faca/actioneze...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tu vorbesti de calibrarea TC`ului

eu vb de cat de bine stie el sa interpreteze ce se intampla pe asfalt

dupa cum o gandesti tu totul ar tine de calibrare si senzori ,insa nu e asa

Editat de cmd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

tu vorbesti de calibrarea TC`ului

eu vb de cat de bine stie el sa interpreteze ce se intampla pe asfalt

dupa cum o gandesti tu totul ar tine de calibrare si senzori ,insa nu e asa

 

Pai "cat de bine stie el sa interpreteze ce se intampla pe asfalt" te referi la TC sau la rider?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"@adrian : tc`ul celor de la aprilia e mai putin intuitiv decat cel de pe r1 2013"

 

tc`ul ca de tc vb , nu ai avut liber ieri ?

Editat de cmd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

"@adrian : tc`ul celor de la aprilia e mai putin intuitiv decat cel de pe r1 2013"

 

tc`ul ca de tc vb , nu ai avut liber ieri ?

 

Nu. am lucrat. Nu sunt bugetar :)

 

Pai TC ul repet, e o gloata de senzori + coding.

Crezi ca e un omulet intr-o cutiuta care trage niste manete?:)

 

Iar ala de pe R1 fiind mai 'intuitiv' ai citit in vreun 'magazine' pe net/youtube?:) Sau e doar un comunicat de presa de la Yamaha ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ti-am scris mai sus unde am citit si cine a afirmat in teste : MCN

esti obosit ,baga 3-4 libere cu tot cu vichend ,te-au zapacit mailurile in EN :P



nu am dusmani,numai prieteni multi si buni ce-mi raspund @tel cand sun!=))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...