Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 6,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

In mod cert. Spun doar ca HRC este un gigant si au cel mai mare buget din MotoGP. Este deci normal ca perioadele in care nu au un avantaj tehnic sa fie exceptia.


» Post actualizat in 07 Aug 2014 08:56

Revenind la F1, sa urmarim un clip interesant din 1986 Anno Domini cu Jackie Stewart.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Offtopic sa imi spun si eu punctul de vedere :

HRC nu castiga pentru ca piloti. HRC castiga pentru ca bani. Multi bani.
In schimb, HRC domina datorita lui Márquez.

E adevarat,HRC nu castiga datorita pilotilor.Castiga datorita avantajelor tehnice.Dar MM ii ajuta enorm.Adica fara MM ar fi o lupta cu Yamaha,cu MM in echipa nu mai e nici o lupta.E un pilot care face diferenta.Iarasi,ai dreptate,cu un alt pilot de top,situatia ar fi aceeiasi : HRC ar castiga.

Dar sunt de parere ca HRC castiga datorita nu atat banilor (care intradevar,sunt destui),ci materiei cenusii,inginerilor.Pt ca pe partea ailalta,sa luam cazul Ducati : ei nu baga bani de atata timp,nu au buget?Si?Unde sunt rezultatele?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Offtopic sa imi spun si eu punctul de vedere :

E adevarat,HRC nu castiga datorita pilotilor.Castiga datorita avantajelor tehnice.Dar MM ii ajuta enorm.Adica fara MM ar fi o lupta cu Yamaha,cu MM in echipa nu mai e nici o lupta.E un pilot care face diferenta.Iarasi,ai dreptate,cu un alt pilot de top,situatia ar fi aceeiasi : HRC ar castiga.

Dar sunt de parere ca HRC castiga datorita nu atat banilor (care intradevar,sunt destui),ci materiei cenusii,inginerilor.Pt ca pe partea ailalta,sa luam cazul Ducati : ei nu baga bani de atata timp,nu au buget?Si?Unde sunt rezultatele?

 

La HRC banii se traduc tocmai prin ademenirea celor mai buni ingineri si manageri (si in capacitatea de dezvoltare, clar). Normal, pentru acelasi motiv reusesc sa aiba si cei mai buni piloti. Pentru ca $. Si eu asta am zis despre Márquez: Honda ar castiga si fara el, dar nu ar domina in "halul" asta.

 

La Ducati... sunt mai multe aspecte. Banii (pana acum un an jumate, cand au fost preluati de catre Audi) erau foarte limitati. Numarul de ingineri si de mecanici de la Ducati Corse este mai mic, capacitatile de productie (mult) mai reduse fata de ce au japonezii. Dupa ce a plecat Stoner si a venit marele VR46, au renuntat pana si la proiectul de WSBK dupa zeci de ani de participare oficiala ca sa se poata concentra pe MotoGP, si sa-i bage dolarei in dos "doctorului". E cat se poate de adevarata zicala: japonezii merg la curse pentru ca vand, Ducati vinde pentru ca merge la curse. E o firma mica si pleaca cu un dezavantaj financiar clar de la bun inceput. Asta nu tine de ei. In schimb au alte probleme pe care si le creeaza singuri: nationalismul si ingamfarea.

 

Nationalismul face parte pana la urma din imaginea lor de firma, la fel cum "mandria nationala americana" (this's 'murica, mofo!) este unul dintre pilonii marketingului H-D. Ducati e "Made in Italy", cu bani italieni, minti si mana de lucru italiene - iar asta este un brand in sine. Dar lipsa asta de cosmopolitism le limiteaza mult spectrul intelectual si cultural. Iar performanta nu e neparat "Made in Italy".

 

Apoi exista ingamfarea management-ului si discrepanta dintre cei care lucreaza intr-un birou aerisit si luxos din Bologna, si cei care-si rup genunchii pe jos in boxa echipei, pe la curse si la teste. Daca vreti sa mai citi despre subiect, Mat Oxley a scris recent un articol foarte revelator in acest sens, aici. Daca e ceva ce germanii de la Audi trebuie (si pot) sa schimbe, de aici trebuie sa inceapa.

 

Dar sa revenim on-topic:

 

10537794_918080961542115_371303242013464

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Monza fiind cel mai rapid circuit din calendar probabil anticipeaza viteze de varf uluitoare :)

estimez un 370+ in timpul cursei ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Monza fiind cel mai rapid circuit din calendar probabil anticipeaza viteze de varf uluitoare :)

estimez un 370+ in timpul cursei ...

 

Cam asa a prevazut si Wolff acum cateva luni, in jur de 360-370km/h. Dar nu cred ca in timpul cursei, ci mai degraba in calificari.

» Post actualizat in 08 Aug 2014 10:29

 

Oricum, e pacat de Parabolica, isi pierde tot farmecul. Cu ce frica treceau pilotii prin ea, o curba rapida pe care o luau aproape flat-out cu apasare aerodinamica minima pe masini datorita configuratiei circuitului, si stiind ca la cea mai mica gresala si iesire de pe trasa, intrarea cu o roata pe iarba/pietris inseamna practic sesiune/cursa incheiata. Acum, o mica inexactitate te face sa pierzi cateva zecimi si basta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vis-a-vis de viteza de top,nu inteleg,spuneti ca va fi mai mare decat anul trecut?Pt ca nu cred ca va fi,pt ca puterea a scazut.

Ar fi misto sa asfalteze zona de esapare,dar sa lase acei 2-3m intre circuit si asfaltul nou cu nisip.Atunci ar impaca si capra si varza : nimeni n-ar vrea sa calce pe nisip de frica sa nu-i sara botul,dar in acelasi timp probabil ar putea reintra inapoi in cursa daca gresesc.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vis-a-vis de viteza de top,nu inteleg,spuneti ca va fi mai mare decat anul trecut?Pt ca nu cred ca va fi,pt ca puterea a scazut.

 

Puterea a ramas cam tot pe-acolo fata de anul trecut, cu ERS-ul mai performant. Masinile au luat in greutate totusi, aproape 50kg. In acelasi timp aerodinamica s-a redus foarte mult. Per total, masinile de anul asta sunt mai lente cu 1-2 sec/tur, dar intarzierea e data tocmai de greutatea marita si aerodinamica mai redusa. Asta face ca masinile sa fie mai lente pe viraje. Dar pe circuite rapide precum Monza, ma astept sa fie cam aceeasi timpi ca anul trecut.

 

Surse:

 

- http://www.givemesport.com/425485-f1-cars-expected-to-be-even-faster-in-2014

- http://www.themotorreport.com.au/58292/f1s-v6-cars-much-faster-on-straights

 

Erau mai multe articole dar au disparut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu o calculez mai primar asa : putere (hp) mai mica,greutate mai mare = vit de varf mai mica.

Downforce-ul oricum era minimizat pe Monza,in sensul ca schimbau aripile,etc pt a avea mai putin downforce,in afara de Parabolica nu au curbe de viteza mare,deci nu va conta asa mult aici.

Spa insa e alta poveste,acolo sunt de toate.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte misto statistica.

Eh,atunci se prea poate sa sparga vitezele de varf la Monza.Pt ca dupa cum vad,din ce ai pus tu,e o diferenta marisoara de viteza de varf de vreo 20kmh intre masinile 2013 si 2014.Acuma bine,poate fi si downforce-ul mai ridicat in 2013 de vina pt vit de vard mai scazuta,pt ca,repet,din ce stiu eu asa,empiric si foarte teoretic,cai mai multi=vit de varf mai mare.Dar la ce tehnologii au astia acum,nu poti baga mana-n foc pt nimic.

Pe de alta parte,e logic sa aiba timpi mai mici pe tur masinile 2013 din cauza greutatii crescute si a downforce-ului scazut al celor din 2014.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

super băiat Rosberg :) acum e racer, i-a tras o palmă lui Hamilton ... și-a luat-o pe podium :(


» Post actualizat in 24 Aug 2014 16:17

* * * *

cică la Mercedes se trece la team orders :D :

 

 

Lewis Hamilton says Nico Rosberg has admitted he hit him deliberately during the Belgian Grand Prix “to prove a point”.

Rosberg clipped Hamilton's left rear wheel on the second lap of the race at Spa, causing a puncture which demoted Hamilton from the lead of the race to the back of the field. Having eventually retired while Rosberg finished second, Hamilton said Rosberg revealed in a meeting after the race that he had deliberately allowed the contact to happen.

“It looked quite clear to me but we just had a meeting about it and he basically said he did it on purpose,” Hamilton said. “He said he did it on purpose, he said he could have avoided it. He said 'I did it to prove a point', he basically said 'I did it to prove a point'. And you don't have to just rely on me, go and ask Toto [Wolff], Paddy [Lowe] and all those guys who are not happy with him as well.”

Following Rosberg's comments, Hamilton said he was "gobsmacked" at the way his team-mate had reacted.

“You know, and you can ask Fernando [Alonso] and you can ask all drivers, when a car is less than half a car length alongside you and you are on the inside, it's your racing line. It's not your job to go massively out of your way to leave extra, extra room. And it wasn't one of those corners where there's a wall there or anything, look at Sebastian [Vettel] on lap [one]. He was actually further up and he knew he wasn't going to go out the other side. He was sensible about it.

“I was gobsmacked when I was listening to the meeting. You need to ask him what point he was trying to make.”

And Hamilton said Rosberg had even tried to blame him for the incident.

“He just came in there and said it was all my fault. Just came in there..."
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

[...] And Wolff also said Rosberg should not have put his car in a position which could lead to contact.

"We had a collision that could have been avoided, a second-lap collision, it was Nico who attacked and he shouldn't have done it. It was also to show he was not prepared to give in. With hindsight, if he could turn back time, Nico would probably not do it again in the way he did."

While blaming Rosberg for the incident, Wolff said it was an unacceptable situation regardless of who was at fault.

"It doesn't change the scenario at all because the incident, as I see it, is not acceptable for us. What we saw there was that Nico was not prepared to take the exit, and that caused the collision. That is not something we want to happen."

Editat de bibi.audiofil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-a vazut cu ochiul liber ca Rosberg n-a vrut sa evite contactul. Avea spatiu de manevra, era mai in spate, era pe exterior, dar n-a schitat niciun gest... iar ce spune Hamilton imi confirma ca am vazut corect.

 

Hamilton exagerează un pic, dar are și el dreptatea lui. Vettel a încercat fix același lucru în turul 1, tot asupra lui Hamilton. Când a văzut că nu merge, a ieșit pe arătură ca să evite. Rosberg, în schimb, "it had to prove a point" ;) Abia aștept următoarea mișcare a lui Hamilton și sper să reușească să-l facă în cursele următoare. Măcar n-a câștigat, noroc cu Ricciardo :) Apropo - ce mișto a fost blocajul ăla disperat când a încercat să-l depășească pe Bottas și îl pistonau pe radio că e musai să depășească dacă vrea să câștige.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hamilton exagerează un pic, dar are și el dreptatea lui. Vettel a încercat fix același lucru în turul 1, tot asupra lui Hamilton. Când a văzut că nu merge, a ieșit pe arătură ca să evite. Rosberg, în schimb, "it had to prove a point" ;) Abia aștept următoarea mișcare a lui Hamilton și sper să reușească să-l facă în cursele următoare. Măcar n-a câștigat, noroc cu Ricciardo :) Apropo - ce mișto a fost blocajul ăla disperat când a încercat să-l depășească pe Bottas și îl pistonau pe radio că e musai să depășească dacă vrea să câștige.

 

Hamilton de data asta chiar are dreptate. N-a fost vinovat cu nimic. Si-a vazut de trasa lui si a fost lovit din spate.

Iar Nico era oricum mai rapid si ar fi trecut la un moment dat. Nu stiu de ce s-a grabit sa faca asta in turul 2, cand nici nu se activase inca DRS-ul. Din cate am inteles din cometariile lui Hamilton, se pare ca nu a digerat cursa si evenimentele din Ungaria inca si a vrut "sa-i arate cine-i sefu".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate fan Mercedes (desi am Audi) :D.

 

Din fericire (sau din pacate, depinde de modul in care privesti lucrurile), sigla, marca si o parte din bani sunt singurele lucruri germane din echipa aia. Sediul e in UK, inginerii sunt britanici, sefii de echipa sunt austrieci iar sponsorul principal este malaiezian. Un pilot este britanic iar celalalt desi se da german, este doar pe jumate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-a vazut cu ochiul liber ca Rosberg n-a vrut sa evite contactul. Avea spatiu de manevra, era mai in spate, era pe exterior, dar n-a schitat niciun gest... iar ce spune Hamilton imi confirma ca am vazut corect.

De ce sa evite contactul ?hamilton l-a scos in decor si in ungaria si in...peste tot .Asta e stilul bronzatului.Pacat ca rosberg nu la bagat in zid .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...