Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

OFF :

 

In legatura cu subiectul pe care l-am mai discutat eu aici,si anume noul Ninja Supercharged :

Ultimele update-uri : http://www.ninja-h2.com/

Din 2 in 2 zile baietii astia au lansat cate un teaser,asta e ultimul.Vor lansa motoreta pe 30 sept la salonul de la Milano parca ?

Si se pare ca in sfarsit,dupa x ani de MotoGp in care a fost neglijata cu desavarsire,"the black art of aerodinamics" dupa cum ii spunea Newey si-a facut aparitia si pe motoare,ceea ce in opinia mea e o initiativa mai mult decat laudabila.Dar nu pe motoarele de MotoGp,nu,ei nu stiu inca asa ceva,ci iata,pe noul Ninja.Inca odata motoarele de strada sunt tehnic mai avansate decat cele de competitie.

Noul Ninja va avea dupa cat se vede din acest ultim teaser mai multe apendice aero ce probabil vor pune apasare pe fata,avand in vedere ca probabil va avea un cuplu cel putin dublu fata de al unui miar normal aspirat.

Astept cu nerabdare data de 30 sept pt ca sunt f curios cum va fi Ninja asta.Personal cred ca va fi un turning point pt motoarele sport.

 

P.S.

Yamaha va lansa noul R1 in aceasta toamna,dar avand in vedere buzz-ul ce s-a facut in jurul Kawasaki-ului,cred ca o va face undeva pe 1-5 oct la Intermot.Mi-e frica sa nu fie insa un copil nascut mort,ca precedentul model,care inca de la lansare era mai greu si mai slab ca si putere decat competitia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 6,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Merci de info, legat de RSV4.

 

H2 asta tare imi e sa nu fie un foc de paie creat de marketing-ul de la Kawasaki. Deja ma... deranjeaza "volumele" intregi de teaser-e (au ajuns la 9) pentru ceea ce este pana la urma un superbike cu carene de carbon si un motor 4 in linie de ~700cc, cu turbo. Ca si la masini, ratiunea moderna a turbocompresorului este in primul rand una a economiei de carburant, singurul avantaj inerent in ceea ce priveste performanta fiind cuplul marit. Va fi ceva special? Probabil. Dar nu cred ca motoreta asta va schimba "regulile jocului" pe nisa ei.

 

Sincer astept cu mai mult interes lansarea Honda RC1000V "urmasul sufletesc" a lui RC51. Motocicleta aia chiar cred ca va fi o bomba, desi nu stiu cum Honda va justifica pretul prohibitiv: se vorbeste de 100.000€+, asta in cazul in care Ducati a vandut Desmosedici RR cu ~50.000€. Dar asta e deja alta poveste.

 

Yamaha, de la cross-plane incoace nu a mai venit cu nimic nou sau notabil. Au tras de actualul R1 cat s-a putut, multumindu-se sa-i faca face-lift-uri minore si sa-i scada pretul pentru a ramane competitiv. Dar cam asta a fost imaginea industriei moto japoneze in general in ultimii ani, de cand a inceput criza. Fabricantii europeni au inflorit (BMW Motorrad, KTM sau Ducati au avut ani cu profit record, la rand) reusind sa introduca modele noi, inovatii si sa scada din preturi fata de Japan, pe cand japonezii s-au bazat pe ce siu ei sa faca mai bine: motorete fiabilie si in primul rand ieftine. Doar Kawasaki parca a mai miscat ceva (si aici nu includ H2-ul asta), dar Suzi, Honda si Yam n-au mai venit cu absolut nimic nou pe piata de motoare mari.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa nu mai vorbim de R6, care din 2006 e aceeasi motocicleta. Da, stiu, au venit cu ceva update-uri pe parcurs, dar in esenta, e acelasi model. 2006-2014... 8 ani. Eu inteleg ca a fost bomba motocicleta aia, si e in continuare. Are un design modern chiar si astazi, si performante de top. Dar totusi... 8 ani e prea mult pentru un model.

Editat de Jorge Lorenzo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa nu mai vorbim de R6, care din 2006 e aceeasi motocicleta. Da, stiu, au venit cu ceva update-uri pe parcurs, dar in esenta, e acelasi model. 2006-2014... 8 ani. Eu inteleg ca a fost bomba motocicleta aia, si e in continuare. Are un design modern chiar si astazi, si performante de top. Dar totusi... 8 ani e prea mult pentru un model.

 

Macar R6 mi se pare ca arata OK, cu toti anii lui. Generatia actuala (2009+) de R1 in schimb... bleah. 2004-2008 mi-a placut, batea chiar spre elegant desi era japo. Modelul actual in schimb mi se pare "cheap" si vulgar ca design, de la lupele fara geam la finalele alea stock cat toate zilele, care aduc a B-King.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si se pare ca in sfarsit,dupa x ani de MotoGp in care a fost neglijata cu desavarsire,"the black art of aerodinamics" dupa cum ii spunea Newey si-a facut aparitia si pe motoare,ceea ce in opinia mea e o initiativa mai mult decat laudabila.Dar nu pe motoarele de MotoGp,nu,ei nu stiu inca asa ceva,ci iata,pe noul Ninja.

 

Kawasaki a mai avut aripioare pe carene, pe modelul Ninja ZX12R. Nu aveau insa rol de apasare aerodinamica.

 

Ceva in sensul asta s-a incercat in MotoGP, pe Ducati (inca de cand era Stoner la ei).

 

ducati-desmosedici-gp10-wing-1.jpg

Editat de Jorge Lorenzo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci de info, legat de RSV4.

 

H2 asta tare imi e sa nu fie un foc de paie creat de marketing-ul de la Kawasaki. Deja ma... deranjeaza "volumele" intregi de teaser-e (au ajuns la 9) pentru ceea ce este pana la urma un superbike cu carene de carbon si un motor 4 in linie de ~700cc, cu turbo. Ca si la masini, ratiunea moderna a turbocompresorului este in primul rand una a economiei de carburant, singurul avantaj inerent in ceea ce priveste performanta fiind cuplul marit. Va fi ceva special? Probabil. Dar nu cred ca motoreta asta va schimba "regulile jocului" pe nisa ei.

 

Sincer astept cu mai mult interes lansarea Honda RC1000V "urmasul sufletesc" a lui RC51. Motocicleta aia chiar cred ca va fi o bomba, desi nu stiu cum Honda va justifica pretul prohibitiv: se vorbeste de 100.000€+, asta in cazul in care Ducati a vandut Desmosedici RR cu ~50.000€. Dar asta e deja alta poveste.

 

Yamaha, de la cross-plane incoace nu a mai venit cu nimic nou sau notabil. Au tras de actualul R1 cat s-a putut, multumindu-se sa-i faca face-lift-uri minore si sa-i scada pretul pentru a ramane competitiv. Dar cam asta a fost imaginea industriei moto japoneze in general in ultimii ani, de cand a inceput criza. Fabricantii europeni au inflorit (BMW Motorrad, KTM sau Ducati au avut ani cu profit record, la rand) reusind sa introduca modele noi, inovatii si sa scada din preturi fata de Japan, pe cand japonezii s-au bazat pe ce siu ei sa faca mai bine: motorete fiabilie si in primul rand ieftine. Doar Kawasaki parca a mai miscat ceva (si aici nu includ H2-ul asta), dar Suzi, Honda si Yam n-au mai venit cu absolut nimic nou pe piata de motoare mari.

Da si pe mine ma enerveaza deja teaserele alea.Dar na,e o strategie de vanzari,pt a crea buzz.

Nu e pe turbo,e pe compresor,(eu probabil v-am indus ideea de turbo,pt ca eram convins ca era turbo)deci treaba cu economia de gaz cade.Insa avantajul major e forta bruta in orice turatie,lucru care lipseste motoarelor in general.

Eu personal cred ca va fi un game changer.Pt ca,punandu-i compresor,vor crea efectiv un monstruletz.Ma gandesc ca va avea undeva peste 200Nm.Asta,pe o moto de 200kg,va fi ceva de-a dreptul insane.Cred ca daca isi joaca cartile cum trebuie (in materie de fiabilitate),designul e ok si ii pun (neaparat) un tc,vor avea un mare boom pe vanzari.Cred ca va fura multi cumparatori de la miare si de la 600.

Honda RCV nush cum va fi o bomba.Prima oara tre sa bata s1000rr-ul Honda aia.Ca asa,sa scoti o Honda cu Ohlins si Brembo si alte spume,dar sa iti invarta casca in cap pe circuit un s1000 ar fi cam jenant.

Cu ce ai zis despre Yamaha (desi am Yamaha :P ) sunt perfect de acord.Cross-plane e o mare smecherie care va influenta motoretele in viitor,dar cand ai cu 20 de cai mai putin si cu 20kg mai mult decat concurenta,cam nasol...

Modelul 2004-2008 arata ok pt ca nu era design japonez :D

Design-ul era facut de echipa de design "furata" de la Ducati,de creatorii Ducati 916.Se si vede pe modelul R1 2004 influenta lui 916.

R6 2006 (care e adevarat,e cam identic cu cel actual) a fost un game changer pt ca a adus electronica pe motorete : ride-by--wire,posibilitatea modificarii hartilor din ecu,etc,etc.Si nu mai zic de sasiu,bascula,designul minimalist,etc.Bmw-ul S1000rr e copiat dupa el grupa mare.

Faptul ca nu s-au schimbat ca si design in atatia ani (si R6-le si 600RR-ul) e o reflectie a nivelului foarte scazut al pietei pe clasa 600.Cu alte cuvinte,nu prea mai cumpara lumea 600.Ori se duc pe 750 pt ca gixxerul ala e incredibil,ori isi iau miare.Si atunci japonezii,avand contabili prevazatori,nu baga bani la risc.Le lasa asa,le mai trag o vopsea,un cadru pe negru,etc,si trag de ele cat mai mult.

 

E,exact aceasta stagnare a gigantilor japonezi (Honda,Yamaha,Suzuki nu includ Kawa aici pt ca ei chiar au incercat sa tina pasul) mi se pare enervanta si de aceea orice chestie nebuna din asta (specifica Kawa) gen "hai sa punem compresor pe moto" eu o aplaud.Parerea mea e ca motoretele au nevoie de o gandire "outside the box" de idei nastrusnice,revolutionare.Si iata,Kawa incearca.

 

Din ce am vazut in acel filmuletz in umbra,apendicele alea aerodinamice sunt mai multe si cred ca sunt folosite pt downforce,nu numa pt directionarea aerului ca la Ducati-ul de gp,ca prea erau mari si alungite.Acuma,na,nu-ti dai seama prea bine,chiar au devenit enervante teaserele alea,intr-adevar.

Asteptam 30 sept.Cred ca toate publicatiile il vor analiza de la a la z,modelul asta.Sper sa fie bun.

Si singurele poze (capturate parca din teaser-ul 7) cu motoreta reala (sunetul e incredibil si cel putin din pozele astea arata beton) :

post-27208-0-91711200-1411741660_thumb.jpg post-27208-0-83441800-1411741664_thumb.jpg

» Post actualizat in 30 Sep 2014 09:11

Iar OFF-Topic (dar f interesant pt cei pasionati de tehnica) :

 

The bitch is here : http://www.motorcyclenews.com/mcn/news/newsresults/new-bikes/2014/september/cologne-show-radical-kawasaki-ninja-h2/

 

Deci 296 de cai.Cum ar zice un prieten vechi de-al meu "las-o-n .... mea de smecherie :)"

Probabil va fi incontrolabila,probabil va fi razna,probabil nu va bate S1000RR pe circuit,dar ce funny va fi :bounce:

 

Jos palaria pt Kawasaki pt treaba asta.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,trebuie promovati tinerii,ar fi bine sa-l lase pe Magnussen si sa-i dea drumul lui Button,care ne-a plictisit destul pana la ora actuala.

 

Breaking news de pe piata transferurilor - Vettel nu va mai concura pt RB din 2015.

Stire cat se poate de oficiala : http://www.formula1.com/default.html

 

Deci cu treaba asta incep sa se reamestece toate cartile jocului : dupa cum s-a zis mai demult,toata lumea asteapta pe Alonso si Vettel pt a declansa schimbarile pe piata transferurilor.

Deci treaba a inceput :

-Vettel se speculeaza ca va veni la Ferrari langa Kimi care mai are un an si nu intentioneaza sa plece niciunde.

-Alonso probabil va mere la McLaren (nu stiu de ce,dupa patzaniile sale cu Ron Dennis si sustinerea fatisa pe care acesta a manifestat-o pt Hamilton,efectiv furandu-i un titlu de campion mondial lui Alonso).Button speram sa ne lase.

-Kvyat se stipuleaza foarte clar ca va fi promovat la RB langa Ric.Vergne nu mai e tinut la Torro Rosso in ciuda rezultatelor bune de anul acesta.Verstappen jr. "urmatorul Senna" (vreau s-o vad si p-asta,cred ca asta va fi urmatorul Senna la fel cum a fost Magnussen mai bun decat Perez pe care l-a inlocuit) are loc asigurat la Torro Rossso,deci ramane un loc liber la o echipa care nu e deloc de coada clasamentului.

Ar fi bine sa aduca acolo un pusti talentat si nu sa impinga vreun baietzas care are un manager cu relatii sau/si un tata celebru.

 

Privind in retrospectiva,cred ca Vettel nu e prost deloc.Incep sa-l stimez mult mai mult acum cand pierde si se zbate decat atunci cand castiga tot si il inghesuia pe saracu Webber prin bariere :)

Dupa ce tot anul a fost dominat fara drept de apel de semi-rookie-ul Ric,nu a comentat nimic,ba chiar in cateva ocazii s-a dat la o parte si i-a facilitat acestuia accesul spre podium (trebuie sa recunosc acest cavalerism,ma gandesc cum ar fi procedat Hamilton daca ar fi fost nevoit sa se dea la o parte de 3-4 ori din fata unuia care l-ar bate non-stop si in cursa si in calificari,cred ca ce ar fi fost la gura lui...),acum realizeaza ca ar fi vioara a doua (realizeaza in mod corect ca nu l-ar putea bate pe Ric intr-o lupta pt un eventual titlu) si incearca sa schimbe echipa pt a re-aranja cartile in speranta unei masini mai bune si a unui coechipier mai slab.

Campionii adevarati stiu si cum sa piarda si cum sa se re-inventeze.Foarte inteligent procedat zic eu,jos palaria in fata lui Vettel.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are cineva amanunte despre starea lui Bianchi?Daca aveti ceva link-uri,sa le puneti va rog.

S-a lovit de o vola care ii ridica masina lui Sutil.Am vazut poze cu masina,nu e prea afectata,numa sa nu fie un accident gen Maria de Villota.Daca nu a dat cu masina in vola (care are garda la sol destul de ridicata cat sa treaca o masina de F1 pe sub ea) si a dat cu casca frontal in vola,atunci e mort.Numa ca astia nu dau declaratii din astea asa,din prima.Daca masina nu a intrat pe sub utilaj si a preluat impactul,atunci bag mana-n foc ca nu la urm cursa,dar peste 2 e apt.

Pacat de el ca era un pilot care promitea foarte multe,avea si usi deschise la Ferrari (si asta pe buna dreptate).

Doamne ajuta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea e de bine:

 

https://pbs.twimg.com/media/BzLCnZ-IQAA3w2p.jpg:large

 

https://pbs.twimg.com/media/BzLA4vmIMAAwLm1.jpg

 

https://pbs.twimg.com/media/BzLA4qSIIAAKPA_.jpg

 

https://pbs.twimg.com/media/BzK9A9qCMAEyI3P.jpg

 

In prima poza nu se mai vede admisia deloc, de parca a ras-o cind a intrat sub excavator. In ultima se vede, dar nu arata excelent...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi pare putin rau pentru Rosberg. Cu toate anunturile astea, nimeni n-a mai dat doi bani pe faptul ca l-a batut pe Hamilton la pole-position :D

 

 

Acum mie îmi pare rău pentru Hamilton. Cu accidentul lui Bianchi nimeni nu mai discută despre cum l-a surclasat pe Rosberg în cursă :D

 

Sau despre depășirile pe care le-au făcut Ricciardo și Vettel.

» Post actualizat in 05 Oct 2014 13:18

In prima poza nu se mai vede admisia deloc, de parca a ras-o cind a intrat sub excavator. In ultima se vede, dar nu arata excelent...

 

Parcă așa s-a accidentat și fata aia care demonstra ( tot pentru Marussia ). Și care s-a prăpădit până la urmă ...

» Post actualizat in 05 Oct 2014 15:30

* * * *

 

nici despre Melandri nu comentează nimeni, nimic ..

Editat de bibi.audiofil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Maria de Villota a intrat frontal intr-o remorca de tir din cate stiu. Bianchi nu a luat-o asa rau:

 

n3HKYVk.jpg

bibi.audiofil, on 05 Oct 2014 - 16:14, said:

Sau despre depășirile pe care le-au făcut Ricciardo și Vettel.

Nu am vazut nimic special, mai ales la Ricci. RB au pariat cand au mers in quali cu mai multa apasare aerodinamica, cu gandul la cursa. Iar azi au castigat.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca intereseaza pe cineva, clip cu impactul lui Bianchi (filmat de un spectator) se poate vedea aici.
Extrem de violent si totusi destul de norocos. Daca era putin mai la stanga si lovea tractorul-macara din plin, probabil vorbeam la trecut despre el acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca intereseaza pe cineva, clip cu impactul lui Bianchi (filmat de un spectator) se poate vedea aici.

Extrem de violent si totusi destul de norocos. Daca era putin mai la stanga si lovea tractorul-macara din plin, probabil vorbeam la trecut despre el acum.

Chiar ca OMG.

Prima filmare cu impactul.Hardcore treaba nasol rau.

Am vazut si din poza aia pe care ai pus-o ca nu a lovit cu casca,cel putin cu partea care se vede.Daca masina lovea utilaju cu 30 cm mai in stanga ,el ramanea fara cap.

 

Pe partea ailalta,treaba e ca se intra aiurea pe circuit.Se intra cu oameni,se intra,iata,cu utilaje,ceea ce nu mi se pare normal.

Imi aduc si acum aminte in Germania cand nush care s-a rotit exact la intrare pe linia dreapta (parca tot Sutil?) si a lasat masina de-a latul in mijlocul soselei.Si kktzii in loc sa bage SC,au lasat doar steaguri galbene zonale ca sa nu ii ia avantajul lui Rosberg.Si multa lume era de parere ca nu era mare smecherie si s-a procedat corect.

 

Iata consecintele a ceea ce se poate intampla cand se intra pe circuit asa.Decum ca sa degajezi o masina de pe breteaua de asfalt.Niciodata nu am fost de acord si tot timpul mi s-a parut o prostie cand ii vad pe baietii aia cum alearga ei pe circuit sa ridice o piesa dintr-o masina sau cand intervin,chiar si in zonele de degajare in timp ce pilotii se dau blana la cativa metri de ei.Unde a gresit unul,poate gresi si altul sau poate fi o pata de ulei in locul respectiv si sa iasa exact acolo si sa rada toti comisarii de cursa care au iesit pe circuit in zona incidentului.

O faza asemanatoare a fost in Brazilia prin 2003 parca tot pe o ploaie nasoala,era o baltoaca si au iesit vreo 5 masini pe virajul ala,ducandu-se una peste alta.Si tot asa,comisarii care intrasera pt prima masina erau gata-gata sa fie rasi de a doua care a venit identic direct peste prima.Dupa aia au invatat lectia si le-au lasat draq acolo claie peste gramada pana la sf cursei :)

 

Parerea mea este ca circuitul in sine cu tot cu zonele de degajare ar trebui tratat ca o zona f periculoasa cu acces interzis.Fara drept de apel.Se intra pe circuit doar pe SC.A abandonat o masina in gard sau in nisip?Ok,las-o acolo.Sau daca vrei s-o scoti,baga SC.Daca da o masina de F1 in alta masina de F1 stationata e mult mai putin periculos pt toata lumea,decat ca o masina de F1 sa dea in comisari sau in utilaje.

Nu au ce cauta oameni si utilaje pe circuit cand se mere in ritm de cursa,iata ce se poate intampla.

Daca masina lui Sutil ramanea abandonata in gardul acela si o lovea Bianchi in plin in locul volei,pun pariu ca Bianchi pleca pe picioarele lui de acolo.Pt ca una e sa lovesti o masina facuta numai din CF si gandita ca fiecare particica sa preia energia si sa o disipeze,si alta e sa lovesti o vola din fer,care nu cedeaza 1mm.Si mai dadea si pe spate.

Sper ca pe viitor domnii de la controlul cursei sa o gandeasca mai bine si sa nu mai dea voie nimanui sa intre pe circuit atunci cand se ruleaza in ritm de cursa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Regula Sergiu in F1 de acum inainte!

Cand macaraua pzidii iese sa scoata o masinuta sa fie safety car INSTANTANEU!

In plm....suntem in 2014....e inadmisibil sa mori pe circuit!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:yikes: A fost crunt impactul lui Bianchi ... Video mai jos (daca il scoate youtube-ul sa imi spuneti ca l-am descarcat in pc si il pun undeva)

 

 

_____________

 

 

Scuze, acum am vazut ca a mai fost postat.

Editat de Jorge Lorenzo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...