Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 6,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu nu inteleg o chestie... daca filmarea cu accidentul lui Bianchi e facuta de un amator, de ce e scoasa de catre cei de la F1 ca si cum ar incalca drepturile de autor? Daca era o copie la ce s-a vazut la televizor, da. Dar fiind facuta de o persoana din tribune, nu inteleg de ce isi baga ei nasul, si de ce youtube se conformeaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In principiu, orice e filmat de catre un spectator si este distribuit constituie infractiune. E acelasi lucru cand mergi la cinema, filmezi si apoi distribui clipul in public.
Totusi, aici nu ii deranjeaza atat de mult faza cu drepturile. Cauta pretext in sensibilitatea publicului si mai ales in dreptul la discretie al familiei pentru a retrage clipul de pe net. In realitate cred ca le este teama de eventualele nereguli vizibile in acel clip.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropo de nereguli, chiar am revazul clipul si am gasit una grava. Se vede mai clar in clipul de mai jos (e clipul intreg)... erau steaguri galbene, pilotii mergeau mai incet, dar dintr-o data au scos steagurile verzi, desi acel utilaj era inca in zona respectiva. Iar accidentul s-a produs la scurt timp dupa ce au scos steagurile verzi.

 

Asta mi se pare o eroare foarte grava, sa fluturi steagurile verzi in timp ce exista inca pericol in zona aia. Putea foarte usor sa ii secere pe comisarii aia care erau pe langa utilaj.

 

http://www.4tuning.ro/filme-masini/view/E_YGJBD7ozH

Editat de Jorge Lorenzo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu as vrea sa se ajunga la scoaterea circuitului de la Suzuka din calendar pe motiove de siguranta, asa cum a fost cazul pentru MotoGP. Pentru ca oricum am da-o (SafetyCar introdus tarziu, steaguri verzi, utilaje si comisari activi pe zonele de esapare), problema evidenta aici a fost "groapa cu nisip" prea mica. E un circuit construit la inceputul anilor '60 si chiar daca a fost modernizat are defectele inerente. Marirea zonelor de esapare e foarte greu de realizat, mai ales in cazul unui circuit in forma de "8".

Mi s-ar parea totusi stupid pentru ca, cu parere de rau pentru Bianchi, ii dau dreptate lui Mosley: it was a freak accident.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu as vrea sa se ajunga la scoaterea circuitului de la Suzuka din calendar pe motiove de siguranta, asa cum a fost cazul pentru MotoGP. Pentru ca oricum am da-o (SafetyCar introdus tarziu, steaguri verzi, utilaje si comisari activi pe zonele de esapare), problema evidenta aici a fost "groapa cu nisip" prea mica. E un circuit construit la inceputul anilor '60 si chiar daca a fost modernizat are defectele inerente. Marirea zonelor de esapare e foarte greu de realizat, mai ales in cazul unui circuit in forma de "8".

 

Mi s-ar parea totusi stupid pentru ca, cu parere de rau pentru Bianchi, ii dau dreptate lui Mosley: it was a freak accident.

Mosley ce sa zica : vorba aia,e de vina mortul.

 

Mie,repet,nu mi se pare ca un accident care nu putea fi evitat.Si nu cred ca e ceva ce tine de natura circuitului decat in mica masura.Dupa cum am mai spus,ar trebui sa se instituie o regula prin care sa nu se permita accesul NIMANUI pe circuit atata timp cat se mere in regim de cursa.Si asta inseamna si pe zonele de degajare.

Daca exista regula asta,accidentul asta nu s-ar fi intamplat.

 

Suzuka e un circuit smecher insa e adevarat ca are multe probleme pe capitolul safety dupa cum ai zis si tu.Ee,s-ar putea largi zonele de esapare,dar cu multi bani.Si ei nu prea le place sa scoata banii din buzunar,cam asta e problema reala,degeaba se cacao pe ei.

E foarte bine ca s-a scos din calendarul MotoGp,personal din totdeauna am zis ca e un circuit unsafe si pt masinile din F1,decum pt moto.Katoh a murit degeaba pe Suzuka,a facut o eroare nu foarte mare si a platit crunt : neexistand spatiu de degajare,a lovit aproape frontal zidul la 190kmh.A cui e vina?Pilotii au voie sa faca greseli,nu sunt roboti.

La F1 McNish a avut un accident crunt la Suzuka,iarasi dintr-o eroare foarte mica,pur si simplu a intrat prin barierele de metal,mare noroc a avut cu masina care era foarte solida si a putut sa plece pe picioarele lui(si ca nu a dat cu fata ci cu spatele in bariere).In orice alta masina daca era si nu in una de F1,era mort :

 

Parerea mea e ca,in ciuda frumusetii sale pe care nu o contest,Suzuka trebuia demult ori modernizat ori scos din calendar.Dar bine,circuitul apartine Honda,care nici pe motoare nu prea vor sa puna dotari ca retul,decum sa modernizeze circuite.Las ca mere si asa,normal.

Si treaba asta,repet,nu are legatura cu accidentu lui Bianchi,acest accident se putea intampla pe orice circuit pe care intra aia ca (cuvant jignitor) si alearga de bezmetici de colo-colo.Ce,cand au intrat sa scoata masina lui Sutil de pe linia dreapta in Germ,nu putea unu pierde controlul si sa rada vreo 2-3 comisari?

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Method: teoretic, steagul galben e "suficient" pentru situatia in care exista un pericol in afara pistei, in zonele de degajare. Atunci pilotii sunt obligati sa reduca viteza, sa nu depaseasca, mai exact sa nu forteze. Asta tocmai pentru a preveni incidentele de genul lui Bianchi. Dar in cazul lui, repet... s-a luat decizia de a se arata steaguri verzi, si automat pilotii au mers tare, in regim de cursa, desi in afara pistei inca erau comisarii si utilajul care ridica monopostul. Si nenorocirea s-a intamplat. Daca insa e nevoie de interventie pe pista, sau foarte aproape de ea, consider ca safety car-ul e absolut necesar.

 

Acum, n-avem de unde sa stim daca s-ar mai fi intamplat necazul lui Bianchi daca ar fi fost in continuare steaguri galbene... cine stie. Poate da, poate nu. Dar decizia de a se permite pilotilor sa mearga blana (steag verde) cand inca se intervenea in apropierea pistei, e una extrem de grava.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Method: teoretic, steagul galben e "suficient" pentru situatia in care exista un pericol in afara pistei, in zonele de degajare. Atunci pilotii sunt obligati sa reduca viteza, sa nu depaseasca, mai exact sa nu forteze. Asta tocmai pentru a preveni incidentele de genul lui Bianchi. Dar in cazul lui, repet... s-a luat decizia de a se arata steaguri verzi, si automat pilotii au mers tare, in regim de cursa, desi in afara pistei inca erau comisarii si utilajul care ridica monopostul. Si nenorocirea s-a intamplat. Daca insa e nevoie de interventie pe pista, sau foarte aproape de ea, consider ca safety car-ul e absolut necesar.

 

Acum, n-avem de unde sa stim daca s-ar mai fi intamplat necazul lui Bianchi daca ar fi fost in continuare steaguri galbene... cine stie. Poate da, poate nu. Dar decizia de a se permite pilotilor sa mearga blana (steag verde) cand inca se intervenea in apropierea pistei, e una extrem de grava.

Degeaba arati steaguri galbene unor piloti ca ii doare pe ei in fiund de steagurile tale galbene.Sa fim seriosi,nu ia nici draq piciorul de pe accel.La ei steaguri galbene inseamna doar ca nu pot depasi.Stiu,in teorie,steagurile galbene inseamna reducerea ritmului pana la mersul safe si bla-bla.Dar ei tot in regim de cursa merg,doar ca stiu ca nu au voie sa depaseasca.Si cand meri in regim de cursa,si pe ploaie,iata,se pot intampla greseli,accidente,etc.

 

Deci,mai pe scurt,aia cu steagurile nu functioneaza.Ma uit de mic la F1,pe piloti ii cam doare in fiund de ce steaguri le flutura aia de pe margine.Nu cred ca ar fi contat daca ii aratau steaguri galbene in loc de verzi lui Bianchi,el tot la fel ar fi mers,sa fim seriosi.Steagurile sunt informative pt ei,nu le schimba ritmul.

 

Parerea mea e ca ar trebui sa se instituie regula prin care sa nu se mai permita accesul nimanui pe circuit cand aia se dau in ritm de cursa.Iar daca o masina ramane prin bariere sau garduri,s-o lase draq acolo,ca nu face varice.Iar daca ramane intr-o zona foarte aproape de asfalt sau in asfalt unde chiar e necesara scoaterea ei,sa scoata draq SC indiferent ce smecher e la conducere sau etc.Zic eu ca s-ar evita multe accidente in felul asta.

A,dar cu un amendament : SC sa ramana exact atat cat e nevoie,nu sa stea pe circuit hapte sute de ture de-a pulea.Rapid,1-2 ture.Scurt.Ar fi foarte ok asa zic eu.Si s-ar face si schimbari in strategii,etc.

 

In alta ordine de idei,Bianchi a fost diagnosticat cu "diffuse axonal injury" : http://www.formula1.com/news/headlines/2014/10/16458.html

Ei nu prea zic pe fata,dar : http://en.wikipedia.org/wiki/Diffuse_axonal_injury

Axonii sunt terminatiile nervoase ale neuronilor,adica legaturile de mare viteza dintre ei.Sunt imbracati intr-un tesut gras de culoare alburie si constituie materia alba din creier,in timp ce neuronii constituie materia gri.

Cand sunt lezate aceste legaturi,neuronii nu mai pot comunica,ceea ce inseamna ca nu prea mai poti functiona.Difuza inseamna ca nu e o rana clara intr-un anume punct (ceea ce era mai bine zic eu) ci pe o portiune intinsa.Treaba asta se petrece ca urmare a decelerarilor foarte mari.

Dupa cum scrie si acolo,in cazurile severe,ceea ce e si cazul lui Bianchi,90% dintre pacienti nu se mai trezesc din coma,iar daca se trezesc,raman cu sechele grave.

Acest diagnostic e foarte greu de dat.Bine,si cand se da,diagnosticul corect in acest caz nu rezolva nimic,pt ca nu prea mai e nimic de facut.Problema e ca aceste legaturi dintre neuoni rupte,cam greu te mai trezesti din coma,iar daca te trezesti te trezesti degeaba ca sa zic asa.Adica n-are rost sa te mai trezesti.

 

Mai pe intelesul tuturor,Bianchi a avut noroc ca nu a dat cu capul in acel utilaj pt ca efectiv ramanea fara cap,deci masina si casca l-au protejat pe cat s-a putut,dar decelerarea si g-urile suferite au fost atat de puternice incat i-au rupt legaturile dintre neuroni pe o portiune intinsa a creierului,lucru care probabil il va lasa in coma pt tot restul vietii.

Nu mai e nimic de zis.

 

Ar fi bine ca factorii de decizie sa traga invatamintele de rigoare si pe viitor sa elimine total posibilitatea ca o masina de F1 scapata de sub control sa loveasca altceva decat garduri de cauciucuri,alta masina de F1 sau in cel mai rau caz o bariera metalica de protectie.Dar in nici un caz o vola de 12 tone de fer.

» Post actualizat in 08 Oct 2014 04:59

Si sa ne mai lase cu circuitele "stradale" si cele "de legenda" astea sunt cele mai periculoase.Sa bage bani sa le modernizeze daca sunt de legenda,breteaua de asfalt poate avea comformatia care a facut-o "de legenda" si pot fi marite cu succes zonele de degajare fara sa umbli la portiunea "legendara".Un exemplu ar fi Silverstone sau Spa (e vreun circuit mai legendar decat Silverstone si Spa?),circuite in care s-a bagat bani incontinuu si au fost non-stop modernizate si care au curbele cele mai dure din calendarul F1,de cea mai mare viteza si totusi sunt printre cele mai safe.Dar deh,englezu e englez,de aia a condus lumea.

Preferatele mele raman Sepang si Istanbul.Nu sunt asa legendare dar mi se pare ca toata lumea ar trebui sa ia exempu de la ele in materie de safety si zone de degajare.

Iar exemplele negative sunt Singapore,probabil Soc

Trebuie sa se trezeasca lumea putin,ca atunci dupa ce a murit Senna.

» Post actualizat in 08 Oct 2014 05:00

.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un astfel de accident este rarisim. Adica nah, care sunt sansele ca o masina de curse sa intre tocmai sub un escavator aflat la nu stiu cati metri de circuit?

Parerea mea e ca ar fi o prostie sa se ia masuri de genul celor propuse de Method (suspendarea circuitului, safety car la cea mai mica problema pe circuit etc) pentru a preveni repetarea unui asemenea accident... sansa de a se repeta este foarte aproape de 0.

 

Daca safety car-ul ar intra din 2 in 2 ture pe circuit s-ar duce dracu' toata cursa. Si asa F1 este destul de plictisitoare. Plus ca totul s-ar transforma intr-un fel de loterie - cine reuseste sa schimbe cauciucurile pe safety car va avea avantaj, iar pilotii rapizi ar fi dezavantajati - tot ecartul fata de pilotii mai lenti ar disparea odata cu intrarea safetycarului.

Dupa parerea mea intrarea safety-carului trebuie sa ramana o exceptie nu o regula.

 

Ceva masuri ar putea sa se ia - utilajele care opereaza pe circuit sa fie adaptate pentru activitatea asta - spre exemplu sa le puna niste bumpere de cauciuc de jur imprejur.

 

O alta varianta ar fi sa nu mai existe masini deschise. Cockpitul unei masini de F1 este aproape indesctructibil singura vulnerabilitate fiind faptul ca e deschis. O casca oricat ar fi ea de grozava tot n-are cum sa protejeze la socuri prea mari. Senna tot asa a murit - lovitura la cap. De cativa ani prototipurile din cursele de anduranta sunt cu cockpit inchis (nu stiu daca din motive de siguranta sau din motive de aerodinamica), dar modelul ar putea fi preluat si in F1 (si nu numai).

O masura similara s-a luat si in cazul curselor pe apa. Barcile de viteza au toate cockpit inchis... si asa pilotii aia tot sinucigasi sunt la cat de multe si de grave sunt accidentele pe apa.

Cursele auto-moto vor fi perfect sigure doar cand se vor desfasura exclusiv pe playstation. Nimeni nu-si doreste accidente, dar se mai intampla. Riscul meseriei. Cred ca toti pilotii sunt constienti de riscurile astea.

 

Acum, daca tot m-am bagat in discutie, eu consider ca inconstienti sunt impresarii si promotorii care insista sa aduca in F1 sau in MotoGP piloti din ce in ce mai tineri. Indiscutabil, probabil ca toti sunt piloti foarte talentati, dar talentul nu poate suplini lipsa de experienta. Noi ca spectatori ne entuziasmam, comentatorii sportivi nu prididesc cu laudele (vezi Marc Marquez - marea minune a MotoGPului), dar nu cred ca e bine ca se ard atat de repede etapele.

 

Desi primele informatii n-au fost prea incurajatoare, ii urez multa sanatate lui Bianchi si sper sa se faca bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Method: teoretic, steagul galben e "suficient" pentru situatia in care exista un pericol in afara pistei, in zonele de degajare. Atunci pilotii sunt obligati sa reduca viteza, sa nu depaseasca, mai exact sa nu forteze. Asta tocmai pentru a preveni incidentele de genul lui Bianchi.

 

 

Cică au fost galbene. Mai mult - Raikkonen : “It was yellow flags which means slow down but sometimes it doesn't matter. At the beginning of the race we had the safety car, we drove at 100kph and we had aquaplaning. So even if you slow down you might get in to trouble, even if you slow down a lot you can still go off if there's water. It's as simple as that.”

 

http://www.crash.net/f1/news/209452/1/raikkonen-is-it-safe-ever.html

Editat de bibi.audiofil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil or fi fost galbene mai inainte, iar cele verzi care se vad in clipul cu accidentul, or fi aratat ca incepand de acolo, nu mai e niciun pericol. Dar repet, pana sa se intample accidentul, se vede in clip cum agita aia in dreapta sus mai multe steaguri galbene, iar dupa aia le arata pe cele verzi.

 

Oricum, asa e pana la urma, indiferent de culoarea steagului, intr-o cursa tot se pot intampla accidente... mai ales pe ploaie. Au fost atatea chiar si cand era SC-ul pe pista, dapai cand e doar steag galben.

 

E nasol de Bianchi. Lovitura puternica la cap e naspa rau. Si stim foarte bine in ce stare e saracul Schumacher. Ma uit si la Huidu, care n-a fost la fel de grav, insa tot nu mai e ce a fost. Parca e un copil fara minte. Dar asta a avut norocul sa isi revina si sa duca o viata normala (chiar daca nu la fel ca inainte).

Editat de Jorge Lorenzo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai unde sunt steaguri galbene sunt si steaguri verzi.

 

Semnalizarea e similara cu cea prin indicatoare rutiere - ai semn de incepere a restrictiilor (limitare viteza, depasire interzisa) si restrictiile raman in vigoare pana intalnesti semnul de incetare a lor.

 

Steagurile galbene se flutura ca atentionare pana la locul incidentului, de la locul incidentului incepand se flutura steagurile verzi. E logic asa, nu? Nu cred ca exista situatia cu steaguri galbene pe toata lungimea pistei decat atunci cand se neutralizeaza cursa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa nu mai fie discutii legate de steaguri: comisarul care agita steagul verde nu a gresit cu nimic. Era de la postul 12 in imaginea de mai jos. Accidentul s-a produs pe raza postului 11. Acolo erau inca steaguri galbene. Regulamentul e scris prost.

f1-japanese-gp-2014-infographic-of-the-j

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa este, dar ei fluturau steagurile fix deasupra utilajului care ridica masina aia iesita in decor (P12 in poza de mai sus). Au fluturat galbene, a dat ala 2m in spate cu utilajul, si au scos steagurile verzi. Pai ori e de galben, ori de verde... situatia nu se schimbase deloc la marginea circuitului... utilajul si comisarii erau tot acolo.

 

Dar oricum, asta deja nu prea mai conteaza... ca a fost galben, verde, aia e... sigur analizeaza cineva foarte atent, iar daca vor considera ca s-a gresit cu semnalizarea, vor fi sanctionati. Au fost mult mai multi factori care au dus la acest accident. Exact ca la emisiunea aia "Dezastre in aer", cand se leaga una de alta si asa se ajunge la prabusirea avionului. Asa si aici... a fost ploaie, probabil apa mai multa in zona aia pe circuit (nu degeaba iesise in decor acel pilot mai devreme), utilajul ala aflat acolo exact cand a iesit si Bianchi in decor, fix in locul spre care s-a dus Bianchi (daca iesea in decor cu cateva secunde mai devreme, nu cred ca il lovea, fiindca ala atunci dadea cu spatele). Accidente se vor mai intampla. Sa speram insa ca nu cu asemenea urmari.

Editat de Jorge Lorenzo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

McLaren, though, have rejected the claims, with a spokesperson telling Pitpass.com: "This report is utterly without foundation, which is hardly surprising given the ultra-unreliable website on which it has appeared [F1Today.net]. As Ron Dennis said in Suzuka, McLaren has finalised no contracts with any drivers for 2015."

:(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa este, dar ei fluturau steagurile fix deasupra utilajului care ridica masina aia iesita in decor (P12 in poza de mai sus). Au fluturat galbene, a dat ala 2m in spate cu utilajul, si au scos steagurile verzi. Pai ori e de galben, ori de verde... situatia nu se schimbase deloc la marginea circuitului... utilajul si comisarii erau tot acolo.

:agree:

 

Dupa cum am zis,nu prea conteaza ce steaguri le arati,ei tot vor mere in ritm de cursa.Asta e natura pilotului de F1,si asa consider ca e si normal.

Utilajul si comisarii nu trebuiau sa fie acolo.

Asta e situatia,nu se mai poate schimba nimic acum,Bianchi e cam pa,dar ar trebui sa se traga invataminte din treaba asta pt a nu se mai repeta.

 

Claire Williams propune cockpit inchis : http://www.planetf1.com/news/3213/9509555/Williams-Safety-Has-To-Be-Paramount

In 90% dintre cazuri cockpit-ul inchis mi se pare o solutie buna.Singura problema e ca iesi mult mai greu din el,dar nu prea mai avem accidente cu foc,asa ca per total nu e o idee rea.Si ar ajuta si la aerodinamica.

 

Bine,in cazul Bianchi,putea sa aiba cockpit inchis din CF combinat cu titaniu si mai stiu eu ce.Cand dai in 12 t de fier,pai degeaba ai tu cockpit inchis.Partea stanga spate a masinii de F1 efectiv nu mai exista.Si leziunile lui Bianchi s-au produs datorita decelerarii foarte bruste,deci un cockpit inchis nu ar fi facut nici o diferenta.In fine.

In alta ordine de idei,foarte afectat mi s-a parut Rosberg la premiere de accidentul lui Bianchi...

 

Vis-a-vis de piata transferurilor,un lucru e sigur zic eu :

Vettel pleaca de la RB la Ferrari.Probabil se gandeste (destul de corect as spune eu) ca Ric va continua sa-l domine si pe deasupra,no Newey.Pai fara Newey,e o mare problema la RB,se va vedea in 2015 daca nu se mai implica.

 

Alonso cred ca va mere la McLaren.Sa speram ca Button ne va lasa.

Dar nu as crede ca Hamilton ar pleca de la AMG,ar fi nebun.Se poarta ca o primadona si totusi toata lumea il tine numa in puf.Masina mere brici si cred ca si la anul va fi prima masina,desi nu la asa mare diferenta de restul...

Sunt foarte curios care e treaba la Williams.Massa nu ne lasa si el?

 

Sunt cativa baieti din astia de chiar nici o treaba nu au prin F1 si sunt tinuti "in viata" de bani si relatii : Button,Massa,Maldonado,Chilton,Kobayashi,Ericsson,chiar si Sutil...

Apropo de Ericsson,cum sa vina baiatul ala Loterer la Spa si nemaiavand in prealabil nici un contact cu o masina de F1 sa iti dea 1s/tur?Cum se poate treaba asta?

Pai ori Loterer e tata pilotilor ori Ericsson e ultimul om.Deci astia ar trebui dati afara rapid.

Bine,ok,Loterer e un pilot consacrat ce mere in anduranta,unde exista un nivel foarte bun de competitivitate,dar 1s/tur ma?Si unde mai pui ca are si peste 30 de ani...

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Claire Williams propune cockpit inchis : http://www.planetf1.com/news/3213/9509555/Williams-Safety-Has-To-Be-Paramount

In 90% dintre cazuri cockpit-ul inchis mi se pare o solutie buna.Singura problema e ca iesi mult mai greu din el,dar nu prea mai avem accidente cu foc,asa ca per total nu e o idee rea.Si ar ajuta si la aerodinamica.

 

Bine,in cazul Bianchi,putea sa aiba cockpit inchis din CF combinat cu titaniu si mai stiu eu ce.Cand dai in 12 t de fier,pai degeaba ai tu cockpit inchis.Partea stanga spate a masinii de F1 efectiv nu mai exista.Si leziunile lui Bianchi s-au produs datorita decelerarii foarte bruste,deci un cockpit inchis nu ar fi facut nici o diferenta.In fine.

In alta ordine de idei,foarte afectat mi s-a parut Rosberg la premiere de accidentul lui Bianchi...

 

Din cate stiu eu masina de F1 e construita in mod special sa se faca praf in cazul unui accident. Motivul - sa poata disipa cat mai mult din energia de impact. Sa se faca praf cu exceptia cockpitului care, asa cum spuneam mai sus, este aproape indestructibil.

 

Intr-adevar, problema cea mai mare in cazul impacturilor majore e ca pur si simplu creierul se face terci inauntrul calotei craniene. Sau se rupe coloana vertebrala la nivelul gatului. In principiu dispozitivul HANS si centura de siguranta sunt gandite sa preia din energie, dar asta cu conditia ca pilotul sa aiba un pic de spatiu - in cazul lui Bianchi... daca s-a proptit direct cu casca in fier ce sa mai faca dispozitivul HANS. Daca era cockpit inchis poate ca si-ar fi facut treaba.

 

Nu cred ca ar fi asa de greu de iesit din cockpitul inchis. Se poate aplica o solutie similara cu sistemul de catapultare de la avioanele de vanatoare - niste capse pirotehnice care sa deschida instantaneu cockpitul.

 

Ma rog, noi ne dam cu parerea degeaba ca nu avem puterea sa luam decizii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...