Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 6,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

0-1 IMHO Gary exagerează și mănâncă rahat. Perez a fost sincer.

:agree:

 

Propunerea lui Perez de a baga SC atunci cand este nevoie ca un "recovery vehicle" sa intre pe pista mi se pare de bun simt.Bine,musiu asta nu a tratat aceasta declaratie,a tratat orice altceva.Mi se pare ca musiu asta are ceva cu Perez,nu prea ii place nici stilul lui de mers (mie personal mi se pare foarte bun).Dar in fine,cainii latra,caravana trece.

 

Perez e pilot de F1,si unul respectat as spune eu,musiu asta e un baiat care i-a carat mai demult servieta lui Sid Watkins si in timp ce ii cara servieta se uita de pe margine ce misto se dau baietii aia pe circuit.Si acum se apuca el sa comenteze pe un blog pt cine are chef sa intre sa-l asculte modul in care acesti baieti performeaza pe circuit.

Nu inteleg insa in ce calitate comenteaza,din ce postura : aceea de doctor,aceea de fost asistent al unui baiat care chiar a insemnat ceva pt F1 (si care nu isi permitea asemenea comentarii) sau in calitate de privitor de pe marginea circuitului al fenomenului.Pt ca mi se pare ca si eu si inca vreo 2-3 baieti care mai suntem pe aici suntem la fel de in masura ca si el sa comentam F1.

E ca in filmul ala (BD) : "Cine va recomanda,domnisoara? - Vocea si talentul meu!" :D

 

Baiatul asta probabil e suparat ca Perez nu i-a raspuns la tel sau nu l-a bagat in seama sau ceva.Sau se gandeste ca Perez n-ar trebui sa fie in F1 ca ia locul la nush ce obosit de british de-al lor,etc.

Am citit si eu ce zicea baiatul asta cu privire la diagnosticul si leziunile suferite de Bianchi.Acolo da,are o parere avizata,e pe domeniu.Dar despre stilul de condus al lui Perez,sau ce parere are acesta despre siguranta pe circuite?Ce il califica pe el sa comenteze asa ceva?Sau daca comenteaza,ar trebui sa inteleaga ca un pilot de F1 care chiar a mers pe acele circuite despre care vorbeste el fara cap,are o parere mult mai avizata decat el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu iau partea nimanui, imi iau doar niste popcorn.
In schimb, cred ca doc are dreptate in legatura cu un aspect, si e valabil pentru toti pilotii:

A lot of us like to drive fast too. But we follow the rules. When we’re late for work. Or to pick up the kids. Things that are a FUCK of a lot more important than your job, our entertainment.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Márquez are fata aia si gestul ala in orice poza. Probabil ca asa e si cand doarme.

 

:) Eu cred ca adoarme cu el in gura..

 

 

Editat de ZaiR
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scapat de constrangerile de la locul de munca (a fost inlocuit de Marchionne incepand de luni), Montezemolo este primul oficial care confirma faptul ca Alonso pleaca de la Ferrari.

Da,si e mai mult sau mai putin sigur faptul ca vine la McLaren.De aia si zicea el zambind ca nu va mere pe motor Mercedes la anul.

(ci pe Honda :P )

 

Treaba haioasa stii care mi se pare ca e ?treaba haioasa pe care o deduc eu (in mod paranoic si conspirativ,dupa cum imi sta in fire) din acest interviu cu Boullier : http://www.formula1.com/news/interviews/2014/10/16506.html e ca s-ar putea ca in 2015 McLaren sa vina nu cu 1 big name ci cu 2 dupa cum spune Boullier.

Ce m-a intrigat pe mine din ce a zis Boullier : "which means we could take on a big name now, or even two big names for next year, or we could stay the same and go for a big name - or again two big names - for 2016."

 

Treaba haioasa (si nu in mod neaparat corecta) este faptul ca cel care ii ia interviul lui Boullier presupune ca numele cele mari sunt Alonso si Button,iar Boullier nu cred ca e de acord cu treaba asta,si o da prin invaluire :

"Q: If you say that you could even go for two big names in 2015, that would mean Fernando and Jenson - no other big names are on the market…

EB: Ha! Yes, we have to see who is on the market in 2015, but also who would be available in 2016 - maybe quite different names would come up then!"

 

Deci daca cititi cu atentie,veti vedea ca Boullier NU SPUNE deloc ca al doilea mare nume este Button,ba chiar il contrazice voalat pe cel care ia interviul si ii da de inteles faptul ca :

1.a facut o prezumtie nu neaparat corecta cand a zis ca cele 2 nume mari sunt Fernando si Button

2.nu sunt alte nume mari pe piata pt 2015.

 

Cred ca stie toata lumea la cine fac referire aici,nu?

La maestrul Vettel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect,corect :D

 

Mai deci va fi o super rasturnare daca vine si Vettel la McLaren.Pe de o parte cred ca vor fi scantei majore,pe de alta parte,daca Vettel va face a pregatit mutarea asta e genial si in acelasi timp are big balls daca are tupeu sa se bata de la egal la egal cu Alonso.

Iar Ferrari va ramane cu buza umflata,ceea ce ar fi si mai haios.

Bine,acum stau si ma gandesc ca daca se va intampla treaba asta,Ferrari ar fi avut un loc deschis pt saracul Bianchi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.» Post actualizat in 13 Oct 2014 13:56

 

Dupa ce arata ei acolo,cred ca si ei au preluat tehnica Mercedes cu turbina despartita in 2 si cu MGU-H intre cele 2 elice.

Dar parerea mea e ca in primul an vor avea putin de recuperat fata de restul.Asa e,pana intri cum trebuie in paine,te impiedici putin.

 

Din explicatiile unui expert (Craig Scarborough), se pare ca turbina e "Renault style" , pozitionata in spatele motorului, si nu e despartita ca la Mercedes. E foarte interesant de ascultat tot ce spune in clipul de mai jos:

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din explicatiile unui expert (Craig Scarborough), se pare ca turbina e "Renault style" , pozitionata in spatele motorului, si nu e despartita ca la Mercedes. E foarte interesant de ascultat tot ce spune in clipul de mai jos:

 

Da,baiatul asta stie despre ce vorbeste,dar aici face supozitii.Oricum,sper,pentru binele competitiei si pt binele McLaren-Honda,sa greseasca.

Sper ca Honda sa aiba aceeiasi arhitectura a turbinei cu a celor de la Mercedes.Sunt convins ca nu au avut-o de la inceput,dar undeva pe drum,cand a fost dezvaluita smecheria celor de la Mercedes cu turbina despartita si cu MCU-H intre cele 2 corpuri,sper ca au luat nota,au evaluat avantajele si au trecut la aceasta idee care este superioara ca si design celorlalte.

Aici e clara treaba,solutia constructiva a celor de la Mercedes e superioara solutiilor celorlalti constructori de motor.Si drept urmare,sunt convins ca va fi adoptata pt la anul si de Renault si de Ferrari.

Sper ca sub acel airbox destul de voluminos al celor de la Honda sa se afle MGU-H si in partea ailalta deabia sa se afle turbina care face presiune,in caz contrar cei de la Honda vor avea o problema.Problema pe care o au la ora actuala echipele care nu au motoare Mercedes,si anume putere inferioara.Scurt,fara doar si poate.

 

Bine,acum cunoscand stilul japonezilor in general,care este acela de evolutie mai degraba decat de revolutie,totusi s-ar putea ca mister Scarborough sa aiba dreptate.Japonezii nu reactioneaza bine la schimbari bruste,ei mai degraba iau un design si il duc incet-incet la perfectiune.Si s-ar putea ca daca au pornit cu aceasta arhitectura a turbinei,sa fie atat de caposi si de cu capul intre umeri incat sa nu o schimbe.

Dar realitatea ramane si anume ca designul celor de la Mercedes e superior.Si aceasta realitate ii va lovi in cap pana vor pricepe.

 

 

Da,exact aia citeam si eu acum.Foarte tare.

Avand in vedere ca "sora" Porsche e angrenata in anduranta,nu prea ar avea logica dpdv al VAG Group ca 2 marci ale aceluiasi concern sa fie concurente.Dar nush daca ies de la DTM,care e o chestie de prestanta pe piata interna,piata foarte importanta pt toti constructorii nemti.

Dar cred totusi ca acest zvon are foarte mari sanse sa fie real.S-ar putea sa cumpere Toro Rosso si sa le dea motoare ulterior si celor de la RB (nu cred ca vor cumpara RB pt ca nu o va vinde Mateschitz,caruia ii place maxim F1).

Dar cum draq sa-l angajezi pe Domenicalli?Asa de prosti sa fie nemtii?Vor sa dea din prima cu oistea-n gard?

 

In fine,e totusi foarte bine ca iata,alt constructor important (dupa Honda) care isi face intrarea in F1 ca urmare a schimbarii drastice a regulilor de acest an.Deci Bernie "a comis-o" din nou (in sensul bun,desigur).

Privind in spate,era si cazul de o schimbare a motoarelor in F1,pt ca ajunsesera motoarele de strada sa fie mai avansate tehnic decat cele de F1.De cele din anduranta nu mai zic.

Si iata,privind in perspectiva,a fost un lucru foarte bun.Singurul downside al acestei schimbari a fost pierderea sunetului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Totusi iesirea din Le Mans si din anduranta nu mi se pare de bun augur. Audi domina competitia de ceva ani, iar duelul de anul asta cu Porsche cred ca a facut cele mai mari audiente de ani intregi.

Oare chiar nu isi permit financiar sa participe in ambele competitii?

 

Pana la urma Audi concureaza in Le Mans cu motor TDI si banuiesc ca profita din plin de know-how-ul si de R&Dul obtinut in urma participarii in Le Mans, sa nu mai vorbim de expunerea de piata datorata rezultatelor si dominarii in Le Mans.

In F1 nu cred ca pot atinge aceleasi rezultate din prima, concurenta este mult mai acerba

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Totusi iesirea din Le Mans si din anduranta nu mi se pare de bun augur. Audi domina competitia de ceva ani, iar duelul de anul asta cu Porsche cred ca a facut cele mai mari audiente de ani intregi.

Oare chiar nu isi permit financiar sa participe in ambele competitii?

 

Pana la urma Audi concureaza in Le Mans cu motor TDI si banuiesc ca profita din plin de know-how-ul si de R&Dul obtinut in urma participarii in Le Mans, sa nu mai vorbim de expunerea de piata datorata rezultatelor si dominarii in Le Mans.

In F1 nu cred ca pot atinge aceleasi rezultate din prima, concurenta este mult mai acerba

Audi a castigat TOT in anduranta,si de mai multe ori,chiar nu mai are ce demonstra.Duelul cu Porsche mi se pare aberant dpdv nu al spectacolului,ci datorita faptului ca de fapt sunt marci-surori.Adica se cam bat cu ei insisi.Logic nu isi are rostul participarea a 2 marci ale aceluiasi concern la aceeiasi competitie.

Pe de alta parte,know-how-ul si tehnica motorului TDI nu ii va ajuta deloc pe cei de la Audi in F1,acolo e alta mancare de peste.In primul rand motorul pe benzina e total diferit de cel diesel in orice aspect,iar in al doilea rand anduranta e total diferita de F1 aproape in orice aspect.Ca aerodinamica nu au nici o treaba una cu alta,ca packing la fel,iar pe partea de motor,dupa cum am spus,nici ca solutii tehnice nici ca arhitectura si nici chiar ca materiale nu vor putea folosi ce foloseau in anduranta.

Marele concept e-tron al celor de la Audi de fapt e un dispozitiv de recuperare a energiei de franare (nu in genul celor din F1 prin transmisie,ci mai rudimentar,cam in genul Toyota Prius) care mai apoi trimite puterea unui motor electric ce angreneaza rotile fata.Desi pt anduranta e desteapta ideea pt ca ai tractiune integrala,ceea ce o mare smecherie datorita stabilitatii si tractiunii superioare pe viraje,in F1 va fi impracticabila pt ca nu te lasa nici draq cu integrala.Mult mai aproape de tehnologia F1 se situeaza sora Porsche cu motorul pe benzina si dispozitivul de recuperare a energiei intrucatva similar celor din F1.

Bine asta nu inseamna ca in anduranta nu e performanta,vezi declaratia lui Lotherer care dupa ce a mers in acel weekend la Spa cu un Caterham a zis ca in anduranta au forta mai mare dar si apasare mult mai mare,deci chiar au de lucru pe curbe.A,si a scos timpi cu 1s/tur mai rapizi decat baiatul ala suedez pe care il inlocuia :P.Nu,anduranta e un campionat foarte tehnic si foarte performant,insa F1 e la alt nivel.Dar spre deosebire de anduranta,inginerilor din F1 li se pune botnita ca sa zic asa,regulamentul e mult mai restrictiv.

Mai pe scurt,vor avea de munca cei de la Audi,dar nu cred ca se vor descurca rau,avand in vedere ca au in spate colosul VAG Group.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe de alta parte,know-how-ul si tehnica motorului TDI nu ii va ajuta deloc pe cei de la Audi in F1,

Scuze daca nu am fost bine inteles, ma refeream ca ii ajuta pentru dezvoltarea motoarelor de serie, TDI-ul e motorul preferat pe piata de Europa. Probabil la nivel global (incluzand China si America de Nord) e minoritar totusi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aerodinamic nu cred ca au avut o masina proasta nici anul asta sincer. Dar au avut "norocul" sa aiba motor Renault. Uita-te in clasament si vezi cine mai are motor francez: RBR, STR, Lotus si Caterham. Cred ca le va merge mult mai bine la anul, cu motor Mercedes. Va fi de ajuns sa se bata la victorii? Vom vedea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuze daca nu am fost bine inteles, ma refeream ca ii ajuta pentru dezvoltarea motoarelor de serie, TDI-ul e motorul preferat pe piata de Europa. Probabil la nivel global (incluzand China si America de Nord) e minoritar totusi.

A,asta e alta treaba,da,intradevar.

Au aplicat cu succes tehnica motoarelor TDI de la LeMans pe motoarele de serie.

Intradevar,TDI-ul e preferat de europeni pe de o parte pt ca guvernele le pun catuse europenilor cand vine vorba de cilindree mare (impozite si benzina ultra-accizata),iar pe de alta parte pt ca motoarele tdi au ajuns la un nivel al tehnicii foarte bun.Bine,motorul diesel din nascare da randament cu aproape 20% peste benzina.

Am trait putin timp peste ocean si pot spune ca acolo nici camioanele pana in 7.5t nu sunt diesel ci benzinare.Pt noi europenii pare o nebunie dar nu este deloc asa : daca eliminam din ecuatie pretul benzinei si impozitele (nu-i credeti pe americani cand plang ca au pretul ridicat la benzina,in Canada litrul de benzina era aprox 1$-2.8ron,iar salariul minim era pe la 1400$,iar impozit pe masina era 233$/an in care era inclus rca-ul,deci boierie curata,iar in US era si mai lejer),treaba nu mai pare chiar asa aberanta.

VAG Group e foarte prezent pe piata nord-americana prin marcile VW,Audi si Porsche,dar au cate o motorizare diesel pe gama doar pt fani ca sa zic asa,in rest benzinare.Incearca sa "impinga" tdi-urile pe piata,dar cu un succes micutz,lumea nu prea se da in vant dupa "oil-burners" cum le zic ei,si bine fac.Odata ce elimini pretul din ecuatie,mi se pare ca benzina e mult mai buna din toate punctele de vedere.

Parerea mea e ca si la noi la europeni benzina are mai multe avantaje,dar in timp ce dieselurile au cunoscut o dezvoltare infloritoare,la benzina s-a batut pasul pe loc : tdi-urile au common-rail,presiuni de peste 2000bari,injectoare piezo-electrice cu cate 5 injectii/ciclu,turbine (multiple) cu geometrie variabila,intercoolere,ce mai,arhitectura a motorului aliniata cu vorba colegului,cursele de cel mai inalt nivel.

Asta in timp ce benzinarele au ramas tot cu "1.6i",adica injectie indirecta,presiuni de cateva zeci de bari,injectoare de 3 lei,corp injector (un carburator glorificat),fara turbo,fara intercooler,ce sa mai,benzinarele sunt la nivelul motoarelor diesel din 95-98.

E,dar daca s-ar aduce benzina la nivelul tehnic al motorinei,cred ca motoarele tdi ar avea un adversar de temut si la capitolul performante si la capitolul consum.Dar dintre toti fabricantii de motoare,doar Ford, BMW si mai nou VAG Group au motoare de varf la benzina,in rest toti merg inca pe tehnica anilor'90.

Si atunci normal ca motoarele TDI sunt superioare celor pe benzina.Dar roata incepe sa se intoarca usor-usor.

 

A,si ca o lamurire la treaba asta,pt cine nu stia,cele mai mari salturi ale tehnicii pe ramura motoarelor diesel le-au adus nu VAG Group sau prototipurile de curse de la anduranta,ci banalele tir-uri si goana producatorilor de tiruri de a scoate camioane care sa aiba costuri de exploatare cat mai mici.De la tiruri vine turbo-diesel,de la tiruri vine common-rail,intercoolerele,injectia directa,injectoarele piezoelectrice,ce mai,cam toate progresele acestea tehnologice pe tiruri au aparut prima oara.De ex marele common-rail prezent acum pe toate motoarele tdi indiferent de fabricant a fost prima oara pus in productie pe camioanele Hino.

VAG Group doar le-a luat de pe Scania (firma de casa :P) si le-a pus pe masini mici.

 

Aerodinamic nu cred ca au avut o masina proasta nici anul asta sincer. Dar au avut "norocul" sa aiba motor Renault. Uita-te in clasament si vezi cine mai are motor francez: RBR, STR, Lotus si Caterham. Cred ca le va merge mult mai bine la anul, cu motor Mercedes. Va fi de ajuns sa se bata la victorii? Vom vedea.

E adevarat,motorul Renault a fost de calcat.Si sunt convins ca si la anul va schiopata,Lotus au avut o idee buna sa schimbe motorul in 2015.

Si eu sunt de parere ca nu au avut o masina proasta aerodinamic,am inteles ca la packing au stat ei prost,lucru care le facea motorul sa se supra-incalzeasca si genera o gramada de alte probleme de fiabilitate,bine,asta pe langa performantele slabe ale motorului.

Ideea celor de la Lotus cu nasul acela desparit in 2 personal mi se pare cea mai buna solutie prin care se aduce cel mai mare aport de aer pe tea-tray.Bine,pe de alta parte nici sa ma bati si nu inteleg de ce nasul e asimetric,de ce o parte e mai lunga ca cealalta.

Dar dupa cum au declarat si cei de la Lotus,masina s-a nascut "gresit" din start si nu mai au ce face anul asta.Sa speram ca de la anul isi vor reveni si vor fi ca in vremurile bune.Lotus era o echipa de luat in seama.Numa ca am impresia ca s-au si scos multi bani de la Lotus,si de bagat mai slab.Ba au pierdut si oameni gen Boullier si Kimi,oameni de baza as spune eu.Si in loc au adus trompete gen Maldonado.

Dar parerea mea e ca inca au ingineri smecheri.Numa sa nu intre si ei "in administration" ca Marussia si Caterham.

Bernie ar trebui sa ia masuri in legatura cu echipele codase si sa se scape cu mai multi bani la ele pe viitor,pt ca nu se mai poate asa.Mor astia pe capete,intai Caterham,acum Marussia.Si nici Lotus nici Sauber nu sunt intr-o situatie foarte stralucita.

 

P.S. : Multumiri adminului pt ca a facut topicul de F1 pinned.Stiu ca nu are parte de aceeiasi popularitate ca si cele de motogp,suntem mai putini,dar e mai frumos aici la noi pe F1,sunt discutii mai inteligente zic eu si mai ales mai putina balacareala :D

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

P.S. : Multumiri adminului pt ca a facut topicul de F1 pinned.Stiu ca nu are parte de aceeiasi popularitate ca si cele de motogp,suntem mai putini,dar e mai frumos aici la noi pe F1,sunt discutii mai inteligente zic eu si mai ales mai putina balacareala :D

 

Pai sa vedem: mai sunt 3 topicuri pinned. Unul are 8 pagini, altul 9, ultimul 11.

Topic-ul de Formula 1 are 52 de pagini.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Totusi plecand de la banalul tir si sa ajungi sa concurezi in Le Mans cu TDI mi se pare o idee absurda, nebuna de tot, insa fix idei de genul asta se dovedesc a fi geniale.

Tocmai ca au cu totul alt sistem propulsor decat Porsche mi-ar fi placut sa ii vad si la anul head-to-head.

Mi-e teama ca la anul va fi concurenta intre care masina se strica mai rar: Toyota sau Porsche

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...