Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

Zicea cineva ceva de tehnologie? :)) Se pare ca nu numai in tunelele de aer sa fac masuratori.

https://www.facebook.com/f1backstage/posts/789722037729637

Chiar sunt curios, ce, cum, cand si dece masoara ce masoara, ca la cum arata antenele alea mie cel putin imi da cu virgula.

 

PS: citesc constant acest topic dar nu postez pt ca nu am cunostintele necesare pt a ma ridica la nivelul de aici. Spor in continuare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 6,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Zicea cineva ceva de tehnologie? :)) Se pare ca nu numai in tunelele de aer sa fac masuratori.

https://www.facebook.com/f1backstage/posts/789722037729637

Chiar sunt curios, ce, cum, cand si dece masoara ce masoara, ca la cum arata antenele alea mie cel putin imi da cu virgula.

 

PS: citesc constant acest topic dar nu postez pt ca nu am cunostintele necesare pt a ma ridica la nivelul de aici. Spor in continuare!

 

Antenele respective măsoară viteza/presiunea aerului în zonele unde sunt poziționate. Sunt utile pentru a vedea cât de eficientă este aerodinamica, mai precis cât de bine își fac treaba elementele aerodinamice în spatele cărora sunt amplasate. Sunt similare cu tuburile Pitot de pe avioane.

 

Bulbul/cocoașa de pe nasul McLaren-ului nu este altceva decât o cameră orientată spre partea stângă a aripii față pentru a detecta nivelul de flexare a acesteia.

» Post actualizat in 09 Feb 2015 11:44

 

Un articol care ne confirmă ceea ce știam deja: în ciuda rezultatelor din testele de la Jerez, motorul Mercedes rămâne referința în ceea ce privește puterea dezvoltată. Echipele motorizate de Mercedes (începând cu echipa oficială) nu au avut niciun interes în a face ture rapide, stiu foarte bine cât de rapizi pot fi. Vom vedea la Barcelona 1 și mai ales la Barcelona 2 viteza reală și deconcertantă a celor de la Mercedes AMG. Cum zice și Briatore, pregătiți-vă pentru un nou sezon de dominație absolută a celor de la Mercedes.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un articol care ne confirmă ceea ce știam deja: în ciuda rezultatelor din testele de la Jerez, motorul Mercedes rămâne referința în ceea ce privește puterea dezvoltată. Echipele motorizate de Mercedes (începând cu echipa oficială) nu au avut niciun interes în a face ture rapide, stiu foarte bine cât de rapizi pot fi. Vom vedea la Barcelona 1 și mai ales la Barcelona 2 viteza reală și deconcertantă a celor de la Mercedes AMG. Cum zice și Briatore, pregătiți-vă pentru un nou sezon de dominație absolută a celor de la Mercedes.

Ma gandeam ca e ceva chiar tehnic,dar hai sa fim seriosi,nu poti masura sau chiar avea o idee relativa cat de cat despre puterea dezvoltata de un motor prin masurarea vitezei de varf pe un circuit.Deci na,tu stii deja treburile astea,e vorba de setari in general,cifrele alea nu inseamna nimic.Nu mai zic ca sunt diferente infime,5-6 km nu inseamna nimic,dar chiar nu poti lua in seama asa ceva.

Daca schimbi unghiul aripii cu cateva grade s-a dus viteza de varf,nu mai zic de rapoartele din cutie pe care nu le vede nimeni.Viteza de varf nu inseamna nimic.

A,daca AMG ar fi facut timpi similari cu ai lui Ferrari si ar fi avut viteza de varf mult mai mare (12-15 km) cum era anul trecut,da,acolo se vedea forta.Dar asa...mai tii minte la jum anilor'90 Arrows cu vitezele lor fenomenale pe Monza?Si lipsa totala de downforce si implicit timpii pe tur foarte slabi?

 

Dimpotriva,eu zic ca e un lucru bun faptul ca Ferrari nu apare in tabelele cu viteza de varf,desi a facut fastest time,asta inseamna ca pentru prima oara in noua era Ferrari a gasit downforce.

 

Acum nush ce sa zic,s-ar putea ca AMG sa mearga cu apasare mica,s-ar putea sa simuleze,etc,cine stie.Daca vroiau sa vada cine are performante mai bune,trebuiau sa se duca cu un radar gun pe curbele de viteza mare sa vada viteza pe curba la fiecare.Si apoi mai vorbeam.Dar viteza de varf,pff,aia nu inseamna nimic.

Oricum Mercedes e o evolutie a lui 2014,dar Ferrari a venit cu chestii total noi.Iar Honda...s-ar putea sa nu se stie,Scarbs zice ca are split-turbo,iar sunetul ala prevesteste ceva.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, viteza de vârf măsurată în capătul liniei drepte e doar o parte a poveștii. Da, faptul că Ferrari au reușit timpii pe care i-au reușit, și că au făcut un număr decent de ture zilnic fără probleme majore de fiabilitate (până și Mercedes s-au oprit de două ori pe circuit) înseamnă progres clar față de anul trecut. În același timp e la fel de clar faptul că Mercedes au mers "la anduranță", poate chiar la consum și au reușit totuși să aibă o viteză maximă superioară față de Ferrari, care din câte am citit din relatări au reușit să facă stint-uri lungi doar cu Räikkönen, în ultima zi. Rapoartele de cutie nu mai intră la socoteală, sunt fixe și se pot modifica o singură dată pe sezon. Iar Éric Bouiller spunea că i-a văzut pe cei de la Mercedes AMG făcând antrenamente de pit-stop chiar din prima zi de teste și i s-a părut (citez): scary.

Chiar îmi doresc să ai dreptate, iar la Barcelona 2 să vedem cum Ferrari sunt la 0.1s pe tur în spatele celor de la Mercedes. Dar sincer nu cred că va fi așa.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai bine,din cate am inteles eu,cei de la AMG au masina specificatie 2014 doar cu botul si partea spate schimbate,deci nu prea aveau ce testa,si probabil au zis ca ar fi cazul sa le faca incalzirea mecanicilor :)

Am citit si eu articolele,toata lumea da de inteles ca AMG-ul a mers la deruta,se prea poate ca AMG-ul sa fi mers in ritmul masinii 2014.Cand va veni cu toate update-urile 2015 probabil vor fi mai rapizi ca Ferrari.

Sunt doar pure speculatii pana in Australia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tot va plangeti ca sunt urate cu spume masinile de formula 1, se pare ca baietii de la ferrari v-au auzit. Drept urmare clativa ochii cu o viziune e echipe calutului cabrat asupra viitoarelor masini :D

http://www.topgear.com/uk/car-news/ferrari-formula-one-concept-car-2015-02-17

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tot va plangeti ca sunt urate cu spume masinile de formula 1, se pare ca baietii de la ferrari v-au auzit. Drept urmare clativa ochii cu o viziune e echipe calutului cabrat asupra viitoarelor masini :D

http://www.topgear.com/uk/car-news/ferrari-formula-one-concept-car-2015-02-17

 

Mmmda, praf în ochi - nimic mai mult. Comisia Formulei 1 a decis astăzi împotriva schimbărilor de regulament pentru 2016. Schimbările (mașini și cauciucuri mai late, motoare mai puternice, etc.) vor veni cel mai devreme în 2017... Dacă vin. Mai multe aici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi incep testele la Barcelona.La sf acestora zic eu ca vom cam vedea cine e in forma si cine nu.

Timpii la ora 15.00 :

1. Kimi Raikkonen - Ferrari - 1:25.141 - 47 Laps
2. Sergio Perez - Force India - 1:26.888 - 13 laps
3. Felipe Nasr - Sauber - 1:27.307 - 68 Laps
4. Daniel Ricciardo - Red Bull - 1:27.363 - 23 Laps
5. Pastor Maldonado - Lotus - 1:27.510 - 48 Laps
6. Max Verstappen - Toro Rosso - 1:27.951 - 35 Laps
7. Jenson Button - McLaren - 1:28.182 - 21 Laps
8. Pascal Wehrlein - Force India - 1:28.329 - 32 Laps
9. Pascal Wehrlein - Mercedes - 1:29.286 - 6 Laps
10. Susie Wolff - Williams - 1:29.400 - 79 laps
11. Lewis Hamilton - Mercedes - 1:30.429 - 11 Laps

 

Din nou Ferrari in floare.Hamilton nu s-a simtit bine si a fost inlocuit.

A,si Susie Wolff s-a ciocnit cu Nasr :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred că timpii sunt în continuare irelevanți - și vor fi până la sfârșitul sesiunii de teste. Doar la sfârșitul sesiunii "Barcelona II" vom avea o idee mai clară în legătură cu vitezele reale. Deocamdată e clar că Mercedes merge iar "la consum", testează fiabilitatea. Uite-l pe Perez: e pe locul 2 în ierarhia timpilor, cu o mașină spec. 2014, îmbunătățită. Asta cred că spune multe.

Necunoscuta este de fapt Ferrari, dar încep să se contureze câteva idei despre ei. N-au făcut relee lungi/simulari de cursă până acum (poate doar cu Räikkönen în ultima zi la Jerez), dar faptul că sunt cei mai rapizi în mod constant arată clar că au făcut un progres la capitolul putere/motor. Argumentul este susținut de faptul că și Sauber (care sunt motorizați de către Ferrari) sunt și ei tot timpul printre primii. Iar Nasr cred că făcea o race sim astăzi - până când a avut Susie grijă să i-o oprească brusc. Heh, ce să-i faci: când ai soț șef de echipă, ai impresia că ești capabil să faci orice. Inclusiv să pilotezi o mașină de F1.

McLaren iar au avut o zi proastă, chiar dacă au început bine. Vor trebui să înlocuiască motorul până mâine:

We've had to stop running today due to a faulty seal on the MGU-K which caused an issue that requires full replacement of the power-unit.


Ba mai rău, garnitura poate ceda la fel și mâine, așa că e posibil s-o ia de la capăt. Abia sâmbătă vor avea la dispoziție un model nou de garnitură care ar trebui să evite genul ăsta de probleme.


» Post actualizat in 19 Feb 2015 23:52


Cea mai tare ştire speculativă din ultimele luni, cel puţin: RedBull ar dori să se implice în management-ul F1 şi să vândă echipa celor de la Audi.
Amuzant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred că timpii sunt în continuare irelevanți - și vor fi până la sfârșitul sesiunii de teste. Doar la sfârșitul sesiunii "Barcelona II" vom avea o idee mai clară în legătură cu vitezele reale. Deocamdată e clar că Mercedes merge iar "la consum", testează fiabilitatea. Uite-l pe Perez: e pe locul 2 în ierarhia timpilor, cu o mașină spec. 2014, îmbunătățită. Asta cred că spune multe.

 

Necunoscuta este de fapt Ferrari, dar încep să se contureze câteva idei despre ei. N-au făcut relee lungi/simulari de cursă până acum (poate doar cu Räikkönen în ultima zi la Jerez), dar faptul că sunt cei mai rapizi în mod constant arată clar că au făcut un progres la capitolul putere/motor. Argumentul este susținut de faptul că și Sauber (care sunt motorizați de către Ferrari) sunt și ei tot timpul printre primii. Iar Nasr cred că făcea o race sim astăzi - până când a avut Susie grijă să i-o oprească brusc. Heh, ce să-i faci: când ai soț șef de echipă, ai impresia că ești capabil să faci orice. Inclusiv să pilotezi o mașină de F1.

E adevarat,AMG e la 0.4 parca de lider cu gume medii,in timp ce liderul e pe soft.Se speculeaza ca guma medie e cu 1.2s/tur mai slow decat softul,deci as zice ca AMG,cu upgrade-urile pe care le va aduce,va fi in continuare la minim 1s/tur mai rapida decat concurenta.

Ferrari intr-adevar a facut un motor foarte bun,si probabil va fi la bataie pt locul 2.

 

Adevarata necunoscuta as zice eu ca e McLaren,pt ca Honda se pare ca a adoptat split-turbo iar packing-ul e unul fenomenal din ce am vazut eu,efectiv masina nu mai are fund.Insa poate de la jum sezonului incolo sa devina competitivi.Dar s-ar putea sa furnizeze o surpriza placuta.

 

 

Cea mai tare ştire speculativă din ultimele luni, cel puţin: RedBull ar dori să se implice în management-ul F1 şi să vândă echipa celor de la Audi.

 

Amuzant.

Audi tot cocheteaza cu F1,mai ales pt ca nu mai au nimic de dovedit in anduranta,probabil s-au plictisit de cat au castigat,iar compania-sora Porsche e si ea acolo,deci chiar nu are rost competitia.

Daca Audi va vrea sa intre in F1 sunt destule echipe de vanzare,si echipe bunicele - Sauber,probabil Force India,etc,chiar nu are rost sa cumpere RB,mai ales ca oamenii-cheie de la RB deja incep sa plece.

Personal nu cred ca Audi va cumpara RB.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E o bălărie ştirea aia, nu are absolut nicio sursă concretă şi se bazează exclusiv pe speculaţii. Am pus-o doar în scop de divertisment.

Este clar totuşi că Audi are planuri în motorsport (l-au adus pe Domenicali cu un scop), iar calea anduranţei se va închide având în vedere revenirea celor de la Porsche. Formula 1? Posibil, dar sunt încă multe necunoscute: se pare că regulamentul se va schimba din nou în 2017 sau 2018. Iar Audi aşteaptă cel mai probabil o stabilizare a regulilor pentru a decide în primul rând dacă intră în competiţie ca motorist, sau cu o echipă completă. Vom vedea.

Deocamdată cam plouă la Barcelona...

Times at 12:05:
1. Max Verstappen - Toro Rosso - 1:24.739 - 55 laps
2. Lewis Hamilton - Mercedes - 1:26.142 - 35 laps
3. Sebastian Vettel - Ferrari - 1:26.407 - 41 laps
4. Daniil Kvyat - Red Bull - 1:26.589 - 31 laps
5. Felipe Massa - Williams - 1:26.912 - 40 laps
6. Pascal Wehrlein - Force India - 1:27.699 - 36 laps
7. Pastor Maldonado - Lotus - 1:28.966 - 41 laps
8. Jenson Button - McLaren - 1:29.151 - 11 laps
9. Marcus Ericsson - Sauber - No time - 0 laps

Headlines:
-Vettel spins out in first minute
-Button pulls up on track after just eight laps for McLaren, but returns to action

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pff ...sa speram ca e ok ...oricum ,din cate am inteles a iesit in decor in virajul 3..un viraj de dreapta de mare viteza.
Curios accident ,o defectiune tehnica sau i sa facut rau in timp ce conducea masina?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Ignorati prezentatorul, stirea e importanta.

.....

:D

Naked news,tare.Intradevar,din ce se vede in pozele din stirea aceasta foarte curios accidentul,Alonso nu prea a lovit masina absolut deloc,deci masina parea intacta.

Se vede si in poza :

post-27208-0-36740900-1424626881_thumb.jpg

I s-a facut rau si a ametit si probabil de aia s-a intamplat si accidentul.De aia l-au si dus la spital.Sa vedem ce o fi.Oricum din poza aceea e clar ca masina era intacta,poate pur si simplu a ametit de la ceva,se mai intampla si la case mai mari.

 

AMG incepe sa-si dea arama pe fata - timpi ziua 4 :

 

1.Grosjean - 1m 24.067s (pe Supersoft)

2.Rosberg - 1m 24.321s (pe Medium)

 

Deci dupa cum se speculeaza,AMG are cel putin 1s/tur.Si inca nu a venit cu toate upgrade-urile.

Si intr-o nota mai personala,dupa cum am speculat cand am vazut masina,se pare ca Lotus a facut ceva frumos peste iarna :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

AMG incepe sa-si dea arama pe fata - timpi ziua 4 :

 

1.Grosjean - 1m 24.067s (pe Supersoft)

2.Rosberg - 1m 24.321s (pe Medium)

 

Deci dupa cum se speculeaza,AMG are cel putin 1s/tur.Si inca nu a venit cu toate upgrade-urile.

 

Era de aşteptat. Ne aşteaptă încă un plictis notoriu şi anul ăsta.

 

(...) se pare ca Lotus a facut ceva frumos peste iarna :P

 

Păi... da: şi-au luat motor Mercedes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,ai si tu dreptate,motorul Mercedes e inca top dog.Masina Lotus insa mi se pare in continuare ff capabila.Iata,cel putin in teste face o figura frumoasa.

Pe de alta parte e adevarat ca ne vom plictisi daca va domina in continuare AMG.Sper ca Ferrari sa faca o surpriza.Tot mai sper.Sau RB?Poate cine stie,si Lotus,si Williams,desi astia cu motoare Mercedes sunt la mana Mercedes as zice eu...

Honda or fi ei smecheri dar anul asta nu,pt ca sunt prea noi.

 

In concluzie,privind foarte cinic,nici eu nu cred ca va fi disputata real suprematia AMG.Doar ca anul asta nu mai tin cu primadona.A mai luat un titlu,are 2,la talentul lui eu zic ca e deajuns.Doar nu face si asta 4 ca Vettel tot mulgand la masina aia.

Anul asta sper sa i-o traga macar Nico,desi Nico nu e un mare pilot,dar e foarte disciplinat si muncitor.Sa il bage Nico in depresii,sa-l faca sa-si mai faca un tatuaj,ceva cu "sa moara dusmanii" etc,nu stiu,sa o ia la bataie pe Nicole,din astea de Capatos,ceva fin oricum,sa fie scandal :crack:


» Post actualizat in 24 Feb 2015 18:00

Care suna mai bine ?

 

Ferrari zici ca are blown exhaust,iar Honda suna heavy,dur.


» Post actualizat in 28 Feb 2015 05:27

Timpi Ziua 1 Barcelona 2 :

 

1. Felipe Massa, Williams, 1m 23.500s, 103 laps
2. Marcus Ericsson, Sauber, 1m 24.276s, 122 laps
3. Lewis Hamilton, Mercedes, 1m 24.881s, 48 laps
4. Daniil Kvyat, Red Bull, 1m 25.947s, 75 laps
5. Romain Grosjean, Lotus, 1m 26.177s, 75 laps
6. Kimi Raikkonen, Ferrari, 1m 26.327s, 80 laps
7. Carlos Sainz Jr, Toro Rosso, 1m 26.962s, 86 laps
8. Jenson Button, McLaren, 1m 31.479s, 7 laps

 

Timpi Ziua 2 Barcelona 2 :

 

1. Nico Rosberg, Mercedes, 1m 22.792s, 106 laps
2. Valtteri Bottas, Williams, 1m 23.995s, 90 laps
3. Felipe Nasr, Sauber, 1m 24.071s, 141 laps
4. Sebastian Vettel, Ferrari, 1m 25.339s, 143 laps
5. Jenson Button, McLaren, 1m 25.590s, 101 laps
6. Pastor Maldonado, Lotus, 1m 26.705s, 140 laps
7. Max Verstappen, Toro Rosso, 1m 26.766s, 139 laps
8. Daniil Kvyat, Red Bull, 1m 26.965s, 84 laps
9. Nico Hulkenberg, Force India, 1m 28.412s, 77 laps

 

McLaren in sfarsit au bagat si ei 100 tururi fara mari probleme,iar Force India a venit cu masina 2015.

N-a scazut nimeni sub 1.24 pana in ziua 1 la Massa.Si acum veni Rosberg cu 1.22.8 pe softuri.

E prima oara cand se pun pe softuri cei de la AMG,acest timp fiind cu 2.5s mai rapid decat pole-ul din 2014 de la Barcelona.Deci e clar - cel putin 1s/tur mai rapid AMG decat restul.Sper totusi sa ma insel...


» Post actualizat in 01 Mar 2015 20:57

Cei mai rapizi timpi pe Barcelona cumulati (1 si 2)

post-27208-0-16653800-1425243449_thumb.jpg

 

Se vede ca AMG-ul e mai rapid pe soft-uri decat restul pe supersoft-uri.Asta spune multe.Nu stiu care e diferenta intre gume si cum lucra s-soft pe Barcelona da ma gandesc ca macar juma de sec pe tur sunt mai rapizi decat oricine altcineva.

Sunt si niste lucruri bune : revirimentul Ferrari care se vede si aici,au timpi la nivelul Williams care are motoare Mercedes si prin prisma lor si revirimentul Sauber care sper sa se puna pe picioare cat de cat.

Dar sunt si lucruri proaste : timpii RB.

 

Deja mai e foarte putin pana la Australia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da,e clar cine va fi in prima linie in Australia.Dar totusi revirimentul Ferrari exista,iar pe partea cealalta,e un lucru pozitiv faptul ca sunt vreo 2 echipe la bataie cu Williams care are motor Mercedes si ofera un pachet extrem de bun ca si aero as spune eu.

Deci motorul Mercedes zic eu ca poate fi batut anul asta.Si spe ca pe la jum anului si AMG.

Zic eu ca restul constructorilor de motoare vor recupera cel putin partial gap-ul anul asta ajutati si de reguli,iar ca aero package si deasemenea ca packing,as spune ca AMG nu e nr.1.Deci poate fi batut.

Bine,probabil pana vor fi batuti vor reusi sa ia titlul ,dar asta e cu totul alta problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...