Sari la conținut

FZ1 Fazer / FZS 1000 Fazer


markyinxs
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 1,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

FZ1'ul meu cred are peste 70k km,  80% din timp in traffic in Bucuresti iar 99% din timp porneste la o temperatura ambientala de peste 10-15 grade C. ( nu stiu daca conteaza dar la fel ....majoritatea timpului merg cu el turat peste 6-8k )

 

Citind ca un 15w50 devine 10w40 dupa ceva uzura si luand in considerare factorii de mai sus am decis sa incerc 15w50. ( mai avem si pe aici colegi care folosesc 15w50 si inca le functioneaza motorul)

 

@superbec in continuare crezi ca e o alegere proasta? De ce?

 

Dupa ce am cautat fara succes yamalube 15w50 disponibil pe comanda cu livrare acasa, tind sa aleg Motul 7100 15w50.

Editat de Robbie222
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 minute, Robbie222 a spus:

 

 

@superbec in continuare crezi ca e o alegere proasta? De ce?

 

trebuie sa ma crezi pe cuvant

 

daca chiar te intereseaza subiectul ai tone de informatie pe internet, jumate din ea din pacate e falsa,mithuri sau pur si simplu retardati care-si dau cu parerea .

 

15w50 nu se transforma in 10w40 cand se degradeaza , se transforma in sae ~25 (asta asa pe scurt)

 

asa pt cultura ta generala, da motorul merge si cu 20w50 sau 80w90 de cutie... merge un timp

 

esti liber sa bagi ce doresti tu , ce ma deranjeaza e distribuirea informatiilor gresite sau false, voit sau din ignoranta

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atunci suntem in loja. La cei 1247.38 km pe care i-am facut eu anul trecut, caci atunci cand i-am facut schimbul avea inclusiv aceeasi culoare cu ala de-l turnam de nou, hai sa zic ca parca era un 10% mai negru, dar totusi... 

Nu mai vorbesc ca la ce motociclist de duminica sunt, iesind numa pe soare si cu peste 30 grade afara, 15W50 pt mine e optim :))

 

Iar anul nu-l prinde niciodata in motor ca sa devina slanina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tare ma indoiesc eu ca un ulei de tipu N se transforma din cauza caldurii sau altor factori in tipul M. Astea sunt mituri, care inca din ce am citit, nu le-a demonstrat nimeni. Totusi vad ca daca cineva aude sau citeste un lucru de pe undeva, il da mai departe, fara sa vada daca e adevarat sau nu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oameni buni, eu va spun ce am citit , ca e adevarat sau nu ...nu am de unde sa stiu. E plin internetul de topicuri pe ulei si nu am timpul necesar sa fac un research sau tehnologia necesara pentru a testa diferite uleiuri. Tot ce pot sa fac, este sa intreb colegii care detin acelasi motor,  folosesc motorul in aceeasi clima / tara si sa-i cred pe cuvant. 

 

Nici macar nu stiu ce inseamna tipul N vs tipul M.

 

Mi s-a parut logic argumentul ca un ulei 15w50 ...dupa ceva uzare se subtiaza si va avea o vascozitate mai mult spre 10w40 in ultima parte de folosinta.

 

M-am uitat acum si in manual ei recomanda de la 10w30 pana la 20w50 in functie de temperatura? 

AcroRd32_2019-06-05_15-14-43.png

 

Din graficul ala reiese ca 15w50 ar fi pentru temperaturi intre 0 si 45 grade. Inteleg eu gresit?

Editat de Robbie222
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu o zic asa: stupid mode, respectiv ca ala de stie doar ce-i zice marketingul, Yamaha recomanda in manualul de folosire, la ulei, Yamalube. La tip, in functie de temperatura ambientala la care operezi, ai un tabel.

 

2113057545_Screenshot2019-06-0515_11_51.thumb.png.9f689bc3252b809e63e69bc32389a143.png Cum stiu clar ca o folosesc doar vara la peste 20 grade, vascozitatea la rece va fi 15W, si stiind ca am imbracat-o sa nu-i fie frig, respectiv merg cu ea in jur de 30-50 grade temperatura exterioara, vascozitatea la cald va fi maxima: 50.

 

Atata timp cat il schimb anual sau pana in 10000 km, mai e si uleiul recomandat, mi se frange daca o dau in bara. Cumpar alta motocicleta :)) PLM

 

Asta nu inseamna ca @superbec n-o fi avand dreptate. Dar nu inseamna nici ca folosit corect, Yamalube FS 15W50 nu e ok (doar este uleiul recomandat). Eu il folosesc de 4 ani si motorul merge perfect. Mai ales ca punandu-i carene si protectia de aluminiu la radiator, temperatura la apa a crescut cu cateva grade, iar in oras intra ventilatorul destul de des. cand era semicarenata, era alta discutie si puteam folosi 10W40.

 

Editat de ®azvan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am folosit motul 300v 10w40 primul an la fz, eneos 15w50 anul al doilea si motul 15w50 anul asta. 

La mobrele anterioare honda cb500 si honda cbr f4 motul 10w40.

Avand in vedere ca sunt vara temperaturi care ajung si la 45-50 grade la nivelul asfaltulul si daca se merge in trafic se inchinge mai tare, am preferat sa pun w50. 

Am zis ca e ok 15w avand in vedere ca nu merg cu moto daca sunt sub 20 g.

daca gasesc 10w50 posibil sa bag de ala... vad cum se comporta asta anul asta.

de obicei schimb uleiul la cel mult 5-6000 km. In general merg in afara nu in oras cu mobra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Robbie222 a spus:

Oameni buni, eu va spun ce am citit , ca e adevarat sau nu ...nu am de unde sa stiu. E plin internetul de topicuri pe ulei si nu am timpul necesar sa fac un research sau tehnologia necesara pentru a testa diferite uleiuri. Tot ce pot sa fac, este sa intreb colegii care detin acelasi motor,  folosesc motorul in aceeasi clima / tara si sa-i cred pe cuvant. 

 

Nici macar nu stiu ce inseamna tipul N vs tipul M.

 

Mi s-a parut logic argumentul ca un ulei 15w50 ...dupa ceva uzare se subtiaza si va avea o vascozitate mai mult spre 10w40 in ultima parte de folosinta.

 

M-am uitat acum si in manual ei recomanda de la 10w30 pana la 20w50 in functie de temperatura? 

AcroRd32_2019-06-05_15-14-43.png

 

Din graficul ala reiese ca 15w50 ar fi pentru temperaturi intre 0 si 45 grade. Inteleg eu gresit?

Nu intelegi gresit, da nu inseamna ca 15w50 se transforma in 10w40, ca asta e o aberatie. Ca daca era asa, de ce iti mai dadea si optiunea de a mai baga 10w40? Ca practic unele temperaturi se interesecteaza la diferitele vascozitati. Practic daca sunt 30 de grade,pot folosi ori 15w40, ori 20w40, ori 20w50, ca isi fac treaba la fel?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, ®azvan a spus:

vascozitatea la rece va fi 15W

10w e si mai bine , 5w si mai bine samd ...

 

daca ati fi avut curiozitatea sa va uitati si pe o fisa tehnica de ulei poate observati valoarea exacta la rece si la 100c ... e diferenta de ordinul zecilor spre suta ... 5 cst la cald... 250 cst la rece 

 

nu mai zic sa incerci sa scurgi iarna niste 20w50 dintr-un bidon ... 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 ore, superbec a spus:

10w e si mai bine , 5w si mai bine samd ...

 

Ai perfecta dreptate! Problema este ca Yamalube nu il produce, si am nevoie de 50-ul din coada. Alternativa este sa trec la alt brand. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai eneos la john, daca vrei neaparat zeama de dinozaur fix japonez ... ce conteaza brandul?

 

fac pariu pe 3 motociclete ca iti merge motorul mult si bine cu ulei de la lidl (orice vascozitate)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 05.06.2019 la 15:36, Lyvyu83 a spus:

......

daca gasesc 10w50 posibil sa bag de ala... vad cum se comporta asta anul asta.........

o sa se comporte exemplar!

eu de multi, f multi ani tot 10w50 folosesc si sunt f multumit!

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...
  • 1 month later...

Yina o primit lantzuc nou. XW-R de data asta. Ceva reprezentanta Yamaha in Lescure-d'Albigeois, France.

Baieti super prompti si de treaba. Initial vroiau sa inlocuiasca doar axul care tinea rola defecta, dar rola fiind deja conica, impiedica miscarea fluenta a lantului pe pinion. Asa ca au schimbat tot lantul. 180 eur, o nimica toata :)))

 

IMG_9274.thumb.JPG.8a60d92d077e7d2f4c993b9c40a046ae.JPGIMG_9276.thumb.JPG.f1ea09679a4f8ebb4b926ad4264de0e2.JPG

IMG_9286.thumb.JPG.eae04f4ffa437936342629af87456e5d.JPGIMG_9287.thumb.JPG.a3c783aa74552b3368e1749184b08eb2.JPGIMG_9279.thumb.JPG.5e44e7efaae36f7ddb83fd3ead228162.JPG

IMG_9288.thumb.JPG.9f2d149d75c59431f4edad8be337c3c1.JPGIMG_9296.thumb.JPG.1ec6cf728accf85fe20065d6200441fb.JPG

Editat de ®azvan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salut,

 

Am o Yamaha FZ1 Fazer GT din 2009 si am o mica "problema": dupa 5 mii de turatii se aud niste vibratii destul de tari, sunetul pare sa vina din zona bordului si carena care vine in prelungirea rezervorului, nu pot sa il depistez exact de unde, a mai patit cineva asa ceva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Carena care prelungeste rezervorul e doar un plastic. Da-l jos si verifica daca ai tampoanele de cauciuc sub ea. Apoi, in zona bordului, iar desfacut si vazut. La mine de exemplu cheile de contact scot un zornait in mers si, pana sa-mi dau seama, eram in stare sa vand motocicleta. :)))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 21 ore, ®azvan a spus:

Carena care prelungeste rezervorul e doar un plastic. Da-l jos si verifica daca ai tampoanele de cauciuc sub ea. Apoi, in zona bordului, iar desfacut si vazut. La mine de exemplu cheile de contact scot un zornait in mers si, pana sa-mi dau seama, eram in stare sa vand motocicleta. :)))

am dat jos plasticul respectiv, e totul ok are buretele, o sa ma mai uit pe la bord

Editat de repsol_honda
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si la mine vibreaza plasticele de la ceasuri, de deasupra la ceasuri, am desfacut am bagat cauciuc de cheder pe unde a mers, am incercat sa intepenesc tot,.... tot mai face dar mai putin, intre timp m-am obijnuit nu le prea mai aud...

La 12.09.2019 la 10:02, ®azvan a spus:

Yina o primit lantzuc nou. XW-R de data asta. Ceva reprezentanta Yamaha in Lescure-d'Albigeois, France.

Baieti super prompti si de treaba. Initial vroiau sa inlocuiasca doar axul care tinea rola defecta, dar rola fiind deja conica, impiedica miscarea fluenta a lantului pe pinion. Asa ca au schimbat tot lantul. 180 eur, o nimica toata :)))

 

IMG_9274.thumb.JPG.8a60d92d077e7d2f4c993b9c40a046ae.JPGIMG_9276.thumb.JPG.f1ea09679a4f8ebb4b926ad4264de0e2.JPG

IMG_9286.thumb.JPG.eae04f4ffa437936342629af87456e5d.JPGIMG_9287.thumb.JPG.a3c783aa74552b3368e1749184b08eb2.JPGIMG_9279.thumb.JPG.5e44e7efaae36f7ddb83fd3ead228162.JPG

IMG_9288.thumb.JPG.9f2d149d75c59431f4edad8be337c3c1.JPGIMG_9296.thumb.JPG.1ec6cf728accf85fe20065d6200441fb.JPG

Am schimbat si eu lantul si pinioanele, did 530 vx 570 lei. Presa lant 121 lei... si manopera am facut-o eu. cred ca nu a fost scump mai ales in service...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Datorita faptului ca ma grabeam, trebuia sa mai fac inca 400 km in ziua respectiva, nu am mai stat sa schimb si pinioanele. Practic in pretul ala este doar lantul + manopera. Pe de alta parte, 180 eur pt rahatul in care puteam fi, gen sa ma lase cand mi-era lumea mai draga pe urcare prin Alpi sau in torentiala de 8 ore, Dorian cum am supranumit-o, dintre Milano si Ljubljana, pe camp, duminica in codru... mi se pare pomana. 

 

Pinionul fata l-am comandat ieri, am sa-l schimb zilele astea, este desfacuta deja Yina si asteapta sa i-l montez, trec de la 17 la 16 dinti. Cel spate il las asa, se prezinta foarte bine. Pe viitor vreau sa trec la un lant DID cu siguranta, nu cu nituire. Dar asta peste inca vreo 20000 km.

Momentan Yina are putin sub 50k impliniti. Deci pe la 70k mai vede alt lant.

Editat de ®azvan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu te contrazic ca nu sunt foarte documentat. Hilar este ca un dealer Yamaha mi-a recomandat asta, si mi-a enumerat multe motociclete de peste 1000cc unde atat el, cat si prieteni de ai lui, folosesc DID-uri cu siguranta, nu prin, denumeste el, metoda "de pe vremuri", nituire. A afirmat totusi ca in Motogp, pentru a fi super siguri, mai apeleaza la nituire, in rest, oricine in partea civilizata a planetei, foloseste sigurante tip clips.

 

Uite, compatibil cu Z1000.

Editat de ®azvan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aviz amatorilor, in weekend am schimbat pinionul fata, trecand de la 17 dinti cat are originalul, la 16, pentru un cuplu mai bun. Anterior achizitionarii, am intrebat dealerii de la vreo 2 magazine, nu dau nume, despre cum imi va afecta ce vad eu pe bord ca si diferenta de afisare, fata de gps, exprimat in km/h. Primul imi spune ca nu va fi afectat kilometrajul, ba ca senzorul pt vitezometru este la roata din fata, ba ca este la roata spate, ba, aia a mai faina, da recunosc ca nu am avut prezenta de spirit sa-l contrazic, ca scoasa din viteza, lantu nu se va invarti (vorbim de un dealer care vinde si se lauda ca este motociclist de cel putin 40 ani). Eu tot insistam ca senzorul este amplasat undeva pe circuitul transmiterii puterii la roata, deci roata spate + lant va influenta, in fine...

Al doilea imi spune ca nu va fi afectat bordul si punct, dar fara a-mi da explicatii. Aveam in minte acelasi lucru: cate miscari de rotatii va face rotita dintata denumita generic pinion, la o miscare de rotatie a anvelopei, care si aia are o foaie cu 45 dinti, care pot fi mai multi sau mai putini, si ca, de undeva de pe axul pinionului fata se "preia" masurarea.

 

Schimb eu pinionul, evident dupa ce alerg si tot clujul sambata, caci ca ma trezisem ca in trusa de scule nu am tubulara de 36, trag casca, trag geaca, plec cu ea in tura. Primele impresii: la plecarea de pe loc, alta motocicleta. Super demarajul, ies la bulevard, trag de gaz... urca a mea in ture ca nimeni alta. Zici ca mai adaugasem vreo 30 cai la roata. Intre timp montasem si gps-ul in leagan. Arunc un ochi pe turometru, arunc si pe gps... Daca in trecut la 59 pe bord imi arata 64, acum imi arata 69. Imi zic... nu mare lucru. Ies in afara Clujului, pe autostrada, ca sa pastram discutia in termenii legii, ajung la 139 pe gps... bordu imi arata 165. Mai departe nu am sa spun care erau abaterile, caci legal, nu sunt teleportat pe Motorways in DE, asa ca ne oprim aici. FAAACK! Practic, valoarea crestea exponential. "Estimez" ca la un 250/h reala imi va arata pe bord 295/h. In cazul in care, cu pinionul vechi, la 285 pe bord aveam undeva la 270 reala. 

 

Plusuri: urca atata de repede in ture incat ii dadeam capat instant la a 1-a. Practic daca pui -1 fata, +1/+2 spate... faci din ea wheelie machine. Iar v-max va fi maxim 220 reala...

Minusuri: diferenta enorma intre bord si gps. Si tot ca minus este viteza maxima. Plus consum crescut de carburant. Evident am trecut inapoi la 17. Daca scot un dinte si la foaia spate, trecand de la 45 la 44, pun pariu ca voi alinia vitezometrul cu gps-ul. 

 

Si da, pentru toti "vanzatorii / cunoscatorii" de piese de motociclete din romania, pinioanele, cel putin la FZ1, influenteaza vitezometrul. PLM

 

Editat de ®azvan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 minute, ®azvan a spus:

Si da, pentru toti "vanzatorii / cunoscatorii" de piese de motociclete din romania, pinioanele, cel putin la FZ1, influenteaza vitezometrul. PLM

 

+1!

 

 

Acum 8 minute, ®azvan a spus:

........... ma trezisem ca in trusa de scule nu am tubulara de 36......

 

ai uitat numarul meu?

huooooo :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...