®azvan Posted June 5, 2019 Share Posted June 5, 2019 (edited) Eu o zic asa: stupid mode, respectiv ca ala de stie doar ce-i zice marketingul, Yamaha recomanda in manualul de folosire, la ulei, Yamalube. La tip, in functie de temperatura ambientala la care operezi, ai un tabel. Cum stiu clar ca o folosesc doar vara la peste 20 grade, vascozitatea la rece va fi 15W, si stiind ca am imbracat-o sa nu-i fie frig, respectiv merg cu ea in jur de 30-50 grade temperatura exterioara, vascozitatea la cald va fi maxima: 50. Atata timp cat il schimb anual sau pana in 10000 km, mai e si uleiul recomandat, mi se frange daca o dau in bara. Cumpar alta motocicleta :)) PLM Asta nu inseamna ca @superbec n-o fi avand dreptate. Dar nu inseamna nici ca folosit corect, Yamalube FS 15W50 nu e ok (doar este uleiul recomandat). Eu il folosesc de 4 ani si motorul merge perfect. Mai ales ca punandu-i carene si protectia de aluminiu la radiator, temperatura la apa a crescut cu cateva grade, iar in oras intra ventilatorul destul de des. cand era semicarenata, era alta discutie si puteam folosi 10W40. Edited June 5, 2019 by ®azvan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lyvyu83 Posted June 5, 2019 Share Posted June 5, 2019 Eu am folosit motul 300v 10w40 primul an la fz, eneos 15w50 anul al doilea si motul 15w50 anul asta. La mobrele anterioare honda cb500 si honda cbr f4 motul 10w40. Avand in vedere ca sunt vara temperaturi care ajung si la 45-50 grade la nivelul asfaltulul si daca se merge in trafic se inchinge mai tare, am preferat sa pun w50. Am zis ca e ok 15w avand in vedere ca nu merg cu moto daca sunt sub 20 g. daca gasesc 10w50 posibil sa bag de ala... vad cum se comporta asta anul asta. de obicei schimb uleiul la cel mult 5-6000 km. In general merg in afara nu in oras cu mobra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiki Posted June 5, 2019 Share Posted June 5, 2019 Acum 1 oră, Robbie222 a spus: Oameni buni, eu va spun ce am citit , ca e adevarat sau nu ...nu am de unde sa stiu. E plin internetul de topicuri pe ulei si nu am timpul necesar sa fac un research sau tehnologia necesara pentru a testa diferite uleiuri. Tot ce pot sa fac, este sa intreb colegii care detin acelasi motor, folosesc motorul in aceeasi clima / tara si sa-i cred pe cuvant. Nici macar nu stiu ce inseamna tipul N vs tipul M. Mi s-a parut logic argumentul ca un ulei 15w50 ...dupa ceva uzare se subtiaza si va avea o vascozitate mai mult spre 10w40 in ultima parte de folosinta. M-am uitat acum si in manual ei recomanda de la 10w30 pana la 20w50 in functie de temperatura? Din graficul ala reiese ca 15w50 ar fi pentru temperaturi intre 0 si 45 grade. Inteleg eu gresit? Nu intelegi gresit, da nu inseamna ca 15w50 se transforma in 10w40, ca asta e o aberatie. Ca daca era asa, de ce iti mai dadea si optiunea de a mai baga 10w40? Ca practic unele temperaturi se interesecteaza la diferitele vascozitati. Practic daca sunt 30 de grade,pot folosi ori 15w40, ori 20w40, ori 20w50, ca isi fac treaba la fel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
superbec Posted June 5, 2019 Share Posted June 5, 2019 Acum 3 ore, ®azvan a spus: vascozitatea la rece va fi 15W 10w e si mai bine , 5w si mai bine samd ... daca ati fi avut curiozitatea sa va uitati si pe o fisa tehnica de ulei poate observati valoarea exacta la rece si la 100c ... e diferenta de ordinul zecilor spre suta ... 5 cst la cald... 250 cst la rece nu mai zic sa incerci sa scurgi iarna niste 20w50 dintr-un bidon ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
®azvan Posted June 6, 2019 Share Posted June 6, 2019 Acum 14 ore, superbec a spus: 10w e si mai bine , 5w si mai bine samd ... Ai perfecta dreptate! Problema este ca Yamalube nu il produce, si am nevoie de 50-ul din coada. Alternativa este sa trec la alt brand. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
superbec Posted June 6, 2019 Share Posted June 6, 2019 ai eneos la john, daca vrei neaparat zeama de dinozaur fix japonez ... ce conteaza brandul? fac pariu pe 3 motociclete ca iti merge motorul mult si bine cu ulei de la lidl (orice vascozitate) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apriliacluj Posted June 6, 2019 Share Posted June 6, 2019 La 05.06.2019 la 15:36, Lyvyu83 a spus: ...... daca gasesc 10w50 posibil sa bag de ala... vad cum se comporta asta anul asta......... o sa se comporte exemplar! eu de multi, f multi ani tot 10w50 folosesc si sunt f multumit! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiki Posted June 15, 2019 Share Posted June 15, 2019 Stie careva la FZS1000 de cat e filetul si ce pas are senzorul de apa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiki Posted July 14, 2019 Share Posted July 14, 2019 Am rezolvat si senzorul de apa. Caut telescop spate de BMW s1000rr, model 2012/2013 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
®azvan Posted September 12, 2019 Share Posted September 12, 2019 (edited) Yina o primit lantzuc nou. XW-R de data asta. Ceva reprezentanta Yamaha in Lescure-d'Albigeois, France. Baieti super prompti si de treaba. Initial vroiau sa inlocuiasca doar axul care tinea rola defecta, dar rola fiind deja conica, impiedica miscarea fluenta a lantului pe pinion. Asa ca au schimbat tot lantul. 180 eur, o nimica toata :))) Edited September 12, 2019 by ®azvan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ride Safe Posted September 23, 2019 Share Posted September 23, 2019 Salut, Am o Yamaha FZ1 Fazer GT din 2009 si am o mica "problema": dupa 5 mii de turatii se aud niste vibratii destul de tari, sunetul pare sa vina din zona bordului si carena care vine in prelungirea rezervorului, nu pot sa il depistez exact de unde, a mai patit cineva asa ceva? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
®azvan Posted September 23, 2019 Share Posted September 23, 2019 Carena care prelungeste rezervorul e doar un plastic. Da-l jos si verifica daca ai tampoanele de cauciuc sub ea. Apoi, in zona bordului, iar desfacut si vazut. La mine de exemplu cheile de contact scot un zornait in mers si, pana sa-mi dau seama, eram in stare sa vand motocicleta. :))) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ride Safe Posted September 24, 2019 Share Posted September 24, 2019 (edited) Acum 21 ore, ®azvan a spus: Carena care prelungeste rezervorul e doar un plastic. Da-l jos si verifica daca ai tampoanele de cauciuc sub ea. Apoi, in zona bordului, iar desfacut si vazut. La mine de exemplu cheile de contact scot un zornait in mers si, pana sa-mi dau seama, eram in stare sa vand motocicleta. :))) am dat jos plasticul respectiv, e totul ok are buretele, o sa ma mai uit pe la bord Edited September 24, 2019 by repsol_honda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lyvyu83 Posted September 24, 2019 Share Posted September 24, 2019 Si la mine vibreaza plasticele de la ceasuri, de deasupra la ceasuri, am desfacut am bagat cauciuc de cheder pe unde a mers, am incercat sa intepenesc tot,.... tot mai face dar mai putin, intre timp m-am obijnuit nu le prea mai aud... La 12.09.2019 la 10:02, ®azvan a spus: Yina o primit lantzuc nou. XW-R de data asta. Ceva reprezentanta Yamaha in Lescure-d'Albigeois, France. Baieti super prompti si de treaba. Initial vroiau sa inlocuiasca doar axul care tinea rola defecta, dar rola fiind deja conica, impiedica miscarea fluenta a lantului pe pinion. Asa ca au schimbat tot lantul. 180 eur, o nimica toata :))) Am schimbat si eu lantul si pinioanele, did 530 vx 570 lei. Presa lant 121 lei... si manopera am facut-o eu. cred ca nu a fost scump mai ales in service... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
®azvan Posted September 24, 2019 Share Posted September 24, 2019 (edited) Datorita faptului ca ma grabeam, trebuia sa mai fac inca 400 km in ziua respectiva, nu am mai stat sa schimb si pinioanele. Practic in pretul ala este doar lantul + manopera. Pe de alta parte, 180 eur pt rahatul in care puteam fi, gen sa ma lase cand mi-era lumea mai draga pe urcare prin Alpi sau in torentiala de 8 ore, Dorian cum am supranumit-o, dintre Milano si Ljubljana, pe camp, duminica in codru... mi se pare pomana. Pinionul fata l-am comandat ieri, am sa-l schimb zilele astea, este desfacuta deja Yina si asteapta sa i-l montez, trec de la 17 la 16 dinti. Cel spate il las asa, se prezinta foarte bine. Pe viitor vreau sa trec la un lant DID cu siguranta, nu cu nituire. Dar asta peste inca vreo 20000 km. Momentan Yina are putin sub 50k impliniti. Deci pe la 70k mai vede alt lant. Edited September 24, 2019 by ®azvan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
john17 Posted September 24, 2019 Share Posted September 24, 2019 N-are ce cauta lanț cu siguranță la moto >250cmc! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
®azvan Posted September 24, 2019 Share Posted September 24, 2019 (edited) Nu te contrazic ca nu sunt foarte documentat. Hilar este ca un dealer Yamaha mi-a recomandat asta, si mi-a enumerat multe motociclete de peste 1000cc unde atat el, cat si prieteni de ai lui, folosesc DID-uri cu siguranta, nu prin, denumeste el, metoda "de pe vremuri", nituire. A afirmat totusi ca in Motogp, pentru a fi super siguri, mai apeleaza la nituire, in rest, oricine in partea civilizata a planetei, foloseste sigurante tip clips. Uite, compatibil cu Z1000. Edited September 24, 2019 by ®azvan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
®azvan Posted September 30, 2019 Share Posted September 30, 2019 (edited) Aviz amatorilor, in weekend am schimbat pinionul fata, trecand de la 17 dinti cat are originalul, la 16, pentru un cuplu mai bun. Anterior achizitionarii, am intrebat dealerii de la vreo 2 magazine, nu dau nume, despre cum imi va afecta ce vad eu pe bord ca si diferenta de afisare, fata de gps, exprimat in km/h. Primul imi spune ca nu va fi afectat kilometrajul, ba ca senzorul pt vitezometru este la roata din fata, ba ca este la roata spate, ba, aia a mai faina, da recunosc ca nu am avut prezenta de spirit sa-l contrazic, ca scoasa din viteza, lantu nu se va invarti (vorbim de un dealer care vinde si se lauda ca este motociclist de cel putin 40 ani). Eu tot insistam ca senzorul este amplasat undeva pe circuitul transmiterii puterii la roata, deci roata spate + lant va influenta, in fine... Al doilea imi spune ca nu va fi afectat bordul si punct, dar fara a-mi da explicatii. Aveam in minte acelasi lucru: cate miscari de rotatii va face rotita dintata denumita generic pinion, la o miscare de rotatie a anvelopei, care si aia are o foaie cu 45 dinti, care pot fi mai multi sau mai putini, si ca, de undeva de pe axul pinionului fata se "preia" masurarea. Schimb eu pinionul, evident dupa ce alerg si tot clujul sambata, caci ca ma trezisem ca in trusa de scule nu am tubulara de 36, trag casca, trag geaca, plec cu ea in tura. Primele impresii: la plecarea de pe loc, alta motocicleta. Super demarajul, ies la bulevard, trag de gaz... urca a mea in ture ca nimeni alta. Zici ca mai adaugasem vreo 30 cai la roata. Intre timp montasem si gps-ul in leagan. Arunc un ochi pe turometru, arunc si pe gps... Daca in trecut la 59 pe bord imi arata 64, acum imi arata 69. Imi zic... nu mare lucru. Ies in afara Clujului, pe autostrada, ca sa pastram discutia in termenii legii, ajung la 139 pe gps... bordu imi arata 165. Mai departe nu am sa spun care erau abaterile, caci legal, nu sunt teleportat pe Motorways in DE, asa ca ne oprim aici. FAAACK! Practic, valoarea crestea exponential. "Estimez" ca la un 250/h reala imi va arata pe bord 295/h. In cazul in care, cu pinionul vechi, la 285 pe bord aveam undeva la 270 reala. Plusuri: urca atata de repede in ture incat ii dadeam capat instant la a 1-a. Practic daca pui -1 fata, +1/+2 spate... faci din ea wheelie machine. Iar v-max va fi maxim 220 reala... Minusuri: diferenta enorma intre bord si gps. Si tot ca minus este viteza maxima. Plus consum crescut de carburant. Evident am trecut inapoi la 17. Daca scot un dinte si la foaia spate, trecand de la 45 la 44, pun pariu ca voi alinia vitezometrul cu gps-ul. Si da, pentru toti "vanzatorii / cunoscatorii" de piese de motociclete din romania, pinioanele, cel putin la FZ1, influenteaza vitezometrul. PLM Edited September 30, 2019 by ®azvan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apriliacluj Posted September 30, 2019 Share Posted September 30, 2019 Acum 8 minute, ®azvan a spus: Si da, pentru toti "vanzatorii / cunoscatorii" de piese de motociclete din romania, pinioanele, cel putin la FZ1, influenteaza vitezometrul. PLM +1! Acum 8 minute, ®azvan a spus: ........... ma trezisem ca in trusa de scule nu am tubulara de 36...... ai uitat numarul meu? huooooo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
®azvan Posted September 30, 2019 Share Posted September 30, 2019 Acum 6 minute, apriliacluj a spus: ai uitat numarul meu? huooooo La tine ma gandisem caci de la Dedeman pe strada Garii am trecut, da era sambata... dormeai la ora aia, nu la munci. Acum 37 minute, apriliacluj a spus: +1! A, stai... ma oprisem la al doilea magazin, caci era in drumul meu, sa le spun baietilor ca s-au inselat. Si cu testul efectuat, aia inca ma contraziceau... ca nu e posibil. Fac prietene, ce vrei, sa-ti dau motocicleta sa vezi tu cu ochii tai si apoi sa ma duc acasa sa-l schimb pe cel vechi si sa vin din nou sa-ti dau la proba? Citisem de dimineata asta"Mai bine taci, chiar dacă lumea te consideră prostălău decît să deschizi gura și să spulberi orice bănuială."... No, cam asa si cu dealerii nostri de piese moto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apriliacluj Posted September 30, 2019 Share Posted September 30, 2019 (edited) trebuia sa vii acasa la mine, ca la firma nu am trusa de chei 1 oră în urmă, ®azvan a spus: No, cam asa si cu dealerii nostri de piese moto. din pacate da, asa-i bine punctat! Edited September 30, 2019 by apriliacluj Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiki Posted October 4, 2019 Share Posted October 4, 2019 Mah si pe mine ma bate gandul sa schimb foaia spate sa pun una du dinti mai putini, wheelieurile nu ma impresioneaza. Acuma nu stiu sa pun cu unu sau doi dinti mai putin? Pina una alta, iata ce fac unii pasionati. Desi nu sunt adeptul unei astfel de modificari, pasiunea pe care a pus-o omul in obtinerea rezultatului, e de admirat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
einstein1984 Posted October 4, 2019 Share Posted October 4, 2019 dar de ce intrebai la piese si nu uitai la motoreta, un cablu de kilometraj sau cablajul unui senzor se vad pe roata fata sau spate! Daca nu se vad, e clar ca masoara pe arbrele de iesire din cutie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
®azvan Posted October 4, 2019 Share Posted October 4, 2019 (edited) @einstein1984 ia fii atent la ce afirmam mai jos. Ti-am boldat sa nu mai pierzi timpul, vad ca esti grabit in a posta orice nonsens... La 30.09.2019 la 9:57, ®azvan a spus: am intrebat dealerii de la vreo 2 magazine, nu dau nume, despre cum imi va afecta ce vad eu pe bord ca si diferenta de afisare, fata de gps, exprimat in km/h. Primul imi spune ca nu va fi afectat kilometrajul, ba ca senzorul pt vitezometru este la roata din fata, ba ca este la roata spate, ba, aia a mai faina, da recunosc ca nu am avut prezenta de spirit sa-l contrazic, ca scoasa din viteza, lantu nu se va invarti (vorbim de un dealer care vinde si se lauda ca este motociclist de cel putin 40 ani). Eu tot insistam ca senzorul este amplasat undeva pe circuitul transmiterii puterii la roata, deci roata spate + lant va influenta, in fine... La 30.09.2019 la 9:57, ®azvan a spus: Al doilea imi spune ca nu va fi afectat bordul si punct, dar fara a-mi da explicatii. Aveam in minte acelasi lucru: cate miscari de rotatii va face rotita dintata denumita generic pinion, la o miscare de rotatie a anvelopei, care si aia are o foaie cu 45 dinti, care pot fi mai multi sau mai putini, si ca, de undeva de pe axul pinionului fata se "preia" masurarea. Cam ce intelegi tu din asta? Ca nu stiam ca nu am cabluri la roata? Mi-am upgradat singur suspensiile + frana fata cand am trecut la cele de R1. Chiar crezi ca nu-mi cunosc motocicleta? Recunosc, in interiorul motorului nu m-am bagat, caci nu sunt mecanic, desi in ziua de azi, este cam stupid proof totul, daca esti interesat. Revenind, intrebarea mea pentru dealeri era fix asta: "cum imi va afecta ce vad eu pe bord ca si diferenta de afisare, fata de gps, exprimat in km/h." (Completez: in plus sau in minus, mai multi sau mai putin km afisati fata de standard? ) Ti-ai facut norma la postat pe azi sau inca mai insisti? Edited October 4, 2019 by ®azvan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
einstein1984 Posted October 4, 2019 Share Posted October 4, 2019 (edited) Ok, neinformat nu esti, prost nu esti, ce tot astepti de la niste vanzatori de piese (ca ingineri nu sunt)? cu o simpla cautare pe goagal gaseai asta https://www.gearingcommander.com/ si-ti raspundeai singur la intrebare! Apoi diferenta fata de gps , chiar si cu pinioane stock de unde vrei sa o stie un dealer? iti dai seama ca aia variaza cu uzura avelopei, cu presiunea si modelul de anvelopa (sau pe scurt orice factor ce afecteaza circumferinta). Edited October 4, 2019 by einstein1984 adaugat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.