Sari la conținut

Accident 28.09.2013


mariuss1900
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 143
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Eu.

Permis moto din 2007, "incepator pe vitezana", merg decent (atat pe strada cat si pe circuit). N-am cazut niciodata.

Pun asta pe seama faptului ca-s la zi cu rugaciunile :D . La inceput, cand nu stiam cu ce se mananca motociclismul, am iesit de 3-4 ori pe contrasens, in viraje fara vizibilitate. Norocul meu e ca nu a venit nimeni.

Pe langa asta, nu-mi face nicio placere mersul prin oras, dau banii pe cauciucuri bune si placute de frana de calitate. Suspensia e setata dupa cum simt eu cel mai bine mobra.

 

Ontopic: Sanatate motociclistului! Restul a invatat el, singur, dupa intamplarea asta.

Pe ce motoretă ai început ? Eu credeam că n-am căzut (printre bulan și altele) că am început cu clasa mică, piaggio Si de 50cmc și apoi am crescut progresiv până la 600 unde am rămas și nu cred că o să trec mai departe prea poponeataând.

 

Îmi amintesc că am ieșit și eu de multe ori pe contra-sens. Odată chiar venea mașina din față și m-am dus prin piatra de linie de tren de la contra-sens.Într-un final mi-am dat seama că de vină eram eu că aveam pe spate gumă de 150 pe jantă de 3.75 parcă, pe care trebuia 130 și nu-mi permitea să mă înclin prea mult. După ce am schimbat-o a fost bomboc. :D

Editat de Chivu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inceput pe un Fireblade din '93, dupa aceea mi-am luat un 1000RR '07 si acum am un R1.

Nu spun ca e ok sa incepi pe motocicleta de viteza. Din contra, nici eu nu recomand asta, dar nici nu pot sa fiu de acord cu afirmatia ca daca incepi pe ss/sbk esti carne de tun, by default.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu inteleg de ce. Sau ma rog, depinde cum privesti problema. Imi place sa merg cu motocicleta, mi-am permis una (chiar daca mai vechiuta), mi-am luat un minim de echipament, nu deranjez pe nimeni in trafic (sau incerc cel putin), am bani de benzina deci MOTOCICLISMUL E PENTRU MINE. Parerea mea...

 

El vorbea de convingerea ca n-o sa cazi niciodata, nu de cazutul in sine.

 

Da, si eu sunt de acord cu asta, daca pornesti cu gandul si speranta ca n-o sa cazi niciodata probabil motociclismul nu este pentru tine.

TREBUIE sa te gandesti ca odata si-odata tot o sa cazi, adica sa te astepti la asta. Motociclismul vine cu cazaturi la pachet, e o certitudine. Nu trebuie sa te surprinda.

BIne, e foarte posibil sa nu cazi niciodata si se pare ca sunt oameni, insa nu poti sa fii convins si sa mizezi pe asta: ba, eu n-am cazut XXani, n-o sa cad niciodata.

Ba da, poti sa cazi si maine, iti taie o baba calea, aluneci pe coaja de banana, franezi pe polei, pe trecere, ORICE se poate intampla.

 

Eu unul nu ma gandesc niciodata ca o sa cad cand plec la drum, dar la fel stiu ca asa nu m-am gandit si cand am cazut. Pur si simplu se intampla. E vorba doar de statistica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, probabil ca ai dreptate. Dar eu cred cumva (de fapt experienta mea anterioara extra-motociclism m-a invatat), ca daca crezi cu tarie intr-un lucru, poti ajunge mai usor la el. Incercand sa aplic asta si la motociclism (desi poate e gresit sa fac asta), ma gandesc ca daca cred cu tarie ca nu o sa cad, cand va veni momentul (care probabil ca va veni), asta ma va ajuta sa ies cumva din situatii limita.

Mda, recitind ce am scris, pare o tampenie, dar nici nu cred ca e foarte gresit sa gandesc in sensul asta.

PLM, vom vedea ce se intampla pe parcurs...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Bai, e simplu, wtf, parca te-ai nascut ieri. Eu de fiecare data pun cricul inainte sa ma ridic de pe ea EXACT din motivul asta! Pentru ca era sa o scap pe dreapta! Cand pica pe dreapta nu o mai poti tine pentru ca tu esti in stanga!

 

Cand lasi cricul jos o inclini in cric pe stanga si apoi cobori, motocicleta e stabila pe stanga.

Cand nu pui cricul si cobori de pe ea ai tendinta sa o tii dreapta, pentru ca nu o poti apleca pe stanga atat de mult ca si cand ar avea cricul pus, nimeni n-o poate tine in inclinarea aia doar cu mainile. Deci cand ai coborat de pe ea e dreapta, e suficient un moment de neatentie sau pierderea echilibrului si o scapi pe partea opusa - adica DREAPTAAAAAA si se tot duce.

WTF man??

Sau tu ai avut o singura mobra cu care poti sa faci cum vrei? Sunt oameni printre noi care nu-s Hulk ca Niko si care au mobre destul de grele.. nu-nteleg ce nu-ntelegi???

Hai c-o dai in diverse... Acu' imi tii teoria despre pusu' cricului.

Ia vezi, nu cumva ti-a taiat Marquez firu de la senzor?

Operatie pe creier treaba asta cu unde cade mobra daca uiti sa-i pui cricu. Cercetatorii britanici ar trebui sa faca niste cervetari amanuntite.

Oricum, nu vad de ce as descaleca fara sa pun cricu...

Editat de Kollar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, probabil ca ai dreptate. Dar eu cred cumva (de fapt experienta mea anterioara extra-motociclism m-a invatat), ca daca crezi cu tarie intr-un lucru, poti ajunge mai usor la el. Incercand sa aplic asta si la motociclism (desi poate e gresit sa fac asta), ma gandesc ca daca cred cu tarie ca nu o sa cad, cand va veni momentul (care probabil ca va veni), asta ma va ajuta sa ies cumva din situatii limita.

Mda, recitind ce am scris, pare o tampenie, dar nici nu cred ca e foarte gresit sa gandesc in sensul asta.

PLM, vom vedea ce se intampla pe parcurs...

E un cerc vicios din care iesi doar cu burta pe asfalt, iti spui ca tu nu vei cadea, faci tot posibilul sa nu cazi dar facand asta iti cresti sansele de cazatura, adica mergi crispat, incet , nu incerci sa iti cauti si sa iti DEPASESTI limitele

Practic ajungi la un nivel de control al motocicletei peste care nu vei trece.. nivelul poate fi decent (improbabil cu scoala moto din ro) si vei merge ani buni fara cazaturi, sau foarte slab caz in care vei pupa asfaltul la prima situatie de panica.

Editat de superbec
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Motociclismul vine cu cazaturi la pachet, e o certitudine.

 

BIne, e foarte posibil sa nu cazi niciodata si se pare ca sunt oameni [...]

Trebuie sa te hotarasti. Ori e o certitudine, ori e probabilitate. :rolleyes:

Si e bine sa nu te contrazici (mai ales la o fraza distanta), denota lipsa de verticalitate. ;)

Editat de Stau-De-6
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie sa te hotarasti. Ori e o certitudine, ori e probabilitate. :rolleyes:

Si e bine sa nu te contrazici (mai ales la o fraza distanta), denota lipsa de verticalitate. ;)

Ok sa facem analiza textului, asa ca pentru copii, ok? :)

 

Am zis:

 

motociclismul vine cu cazaturi la pachet, este o certitudine" - sa dezbatem ce inseamna asta: autorul vrea sa zica prin aceasta fraza ca cel care se apuca de motociclism trebuie sa aiba in vedere ca odata si-odata este posibil sa cada cu motocicleta. Cum 99% dintre motociclisti au cazut cu motociclitele se poate spune CU CERTITUDINE ca motociclismul este un sport care implica si cazaturi cu motocicleta. Certitudinea este ca motociclismul implica si cazaturi sau cazaturi.

 

 

Apoi am zis:

 

BIne, e foarte posibil sa nu cazi niciodata. - Cu aceasta fraza autorul a vrut sa zica ca pot exista si exceptii de la regula generala cand un oarecare om sa mearga o perioada de ani cu motocicleta si sa nu cada niciodata, insa aceasta nici pe departe nu este o regula.

 

 

 

Multumit?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

TREBUIE sa te gandesti ca odata si-odata tot o sa cazi, adica sa te astepti la asta. Motociclismul vine cu cazaturi la pachet, e o certitudine. Nu trebuie sa te surprinda.

BIne, e foarte posibil sa nu cazi niciodata si se pare ca sunt oameni, insa nu poti sa fii convins si sa mizezi pe asta: ba, eu n-am cazut XXani, n-o sa cad niciodata.

Ba da, poti sa cazi si maine, iti taie o baba calea, aluneci pe coaja de banana, franezi pe polei, pe trecere, ORICE se poate intampla.

o treaba pe care multi o ignora e ca dpdv strict matematic, daca ai mers 10 ani fara sa cazi, ai sanse mari sa cazi in orice moment. teoria asta e folosita in prevenirea accidentelor aviatice, se iau masuri de siguranta suplimentara la componentele care statistic nu au cauzat accidente, tocmai pt. acelea au sanse mai mari sa se defecteze in viitor decit cele care s-au defectat deja.

evident, mai sint luate in calcul si alte date, dar atit timp cit fiinta umana perfecta nu s-a inventat inca (si motociclistii sint fiinte umane), ceea ce-am scris mai sus e corect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Avand acelasi rationament, poti spune ca si parasutismul vine la pachet cu moartea, pt ca au fost unii ce au murit facand asta. Procentul de 99% este doar un alt rezultat al imaginatiei tale. De unde ai dat tu cifrele acestea, pt ca in cercul de motociclisti cu care ma dau eu, nu cred ca au cazut 20%.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Avand acelasi rationament, poti spune ca si parasutismul vine la pachet cu moartea, pt ca au fost unii ce au murit facand asta. Procentul de 99% este doar un alt rezultat al imaginatiei tale. De unde ai dat tu cifrele acestea, pt ca in cercul de motociclisti cu care ma dau eu, nu cred ca au cazut 20%.

 

Probabil in cercul tau e un numar mare de mincinosi sau care nu au destula experienta.

Da, pot sa pariez pe ce vrei tu ca 99% dintre toti motociclistii din lumea asta au cazut macar 1 data.

 

Eu nu inteleg de unde aceasta mandrie, de parca noi cei care am cazut ne-am propus sa facem asta.. :D

Pur si simplu se intampla, nimeni nu planuieste, se intampla.

 

A zice ca nu ai cazut cu motocicleta e ca si cum ai spune ca nu te-ai pishat niciodata pe colac'u de la veceu si ca in viitor n-o sa o faci niciodata.

E ca si cum ai zice ca tu n-ai scapat niciodata furculita din mana la masa, ca ai prins toate mustele dupa care ai dat cu pliciu, ca ai jucat baschet si toate aruncarile tale au fost in cos, ca ai jucat fotbal ca portar si in viata ta n-ai luat un gol.

 

Iar comparatia cu parasutismul este de o idiotenie izbitoare.

 

 

Comparatia cu parasutismul ar putea fi facuta in modul urmator: toti parasutistii aterizeaza in picioare, eu n-am cazut niciodata la aterizare.

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Probabil in cercul tau e un numar mare de mincinosi sau care nu au destula experienta.

 

Comparatia cu parasutismul ar putea fi facuta in modul urmator: toti parasutistii aterizeaza in picioare, eu n-am cazut niciodata la aterizare.

99% dintre prietenii mei motociclisti au mai multa experienta moto decat tine, atat pe strada cat si pe circuit. :rolleyes:

Comparatia cu parasuta e la fel de deplasata cum a fost contradictia pe care ti-am explicat-o mai sus. Daca ai fi spus ca motociclismul vine la pachet cu posibilitatea de a cadea, era altceva. Pt ca nu e obligatoriu sa cazi daca te dai pe motocicleta. E asa, pt copii mici. Doh!

Eu am terminat cu offtopic-ul aici. Continuam pe PM daca tot n-ai inteles, pot sa-ti desenez in Paint. :wavey:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca degenerat putin discutia si asta nu e constructiv.

Am prins ideea (o parte din ea, de fapt).

Nu mi se pare realist niciunul din procentele voastre (99 vs 20), dar inteleg ca adevarul este undeva la mijloc.

Pe mine nu ma inspaimanta neaparat ideea de a cadea, dpv al mandriei sau altceva de genul asta, ci doar sub aspectul urmarilor (ireversibile) pe care le-ar putea avea o cazatura - moarte sau o problema grava de santate si nu neaparat pentru mine, ci pentru cei din jurul meu.

 

Legat de fortarea limitelor, de care vorbea cineva mai sus, cred ca asta trebuie sa vina si vine de la sine. Mi se pare iresponsabil sa incerc sa imi ating limitele in primul sezon de moto. Pe masura ce voi stapani mai bine utilajul, va aparea si o apropiere de limite, cred eu si probabil ca atunci vor aparea si problemele... :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

99% dintre prietenii mei motociclisti au mai multa experienta moto decat tine, atat pe strada cat si pe circuit. :rolleyes:

Comparatia cu parasuta e la fel de deplasata cum a fost contradictia pe care ti-am explicat-o mai sus. Daca ai fi spus ca motociclismul vine la pachet cu posibilitatea de a cadea, era altceva. Pt ca nu e obligatoriu sa cazi daca te dai pe motocicleta. E asa, pt copii mici. Doh!

Eu am terminat cu offtopic-ul aici. Continuam pe PM daca tot n-ai inteles, pot sa-ti desenez in Paint. :wavey:

Posibilitatea sa cazi cu motocicleta cand practici motociclismul este o certitudine! :rolleyes:

 

Prietenii tai sunt niste mincinosi.

Iar la capitolul experienta din start iti spun ca eu am mai multa devreme ce eu am cazut de destule ori si ei deloc, ce zici?

Cred ca degenerat putin discutia si asta nu e constructiv.

Am prins ideea (o parte din ea, de fapt).

Nu mi se pare realist niciunul din procentele voastre (99 vs 20), dar inteleg ca adevarul este undeva la mijloc.

Pe mine nu ma inspaimanta neaparat ideea de a cadea, dpv al mandriei sau altceva de genul asta, ci doar sub aspectul urmarilor (ireversibile) pe care le-ar putea avea o cazatura - moarte sau o problema grava de santate si nu neaparat pentru mine, ci pentru cei din jurul meu.

 

Legat de fortarea limitelor, de care vorbea cineva mai sus, cred ca asta trebuie sa vina si vine de la sine. Mi se pare iresponsabil sa incerc sa imi ating limitele in primul sezon de moto. Pe masura ce voi stapani mai bine utilajul, va aparea si o apropiere de limite, cred eu si probabil ca atunci vor aparea si problemele...

Hai sa-ti povestesc cum am cazut eu de fiecare data:

 

2005 - motoreta Mobra S50 - ma depaseste un camion cu remorca si cand revine din depasire uita ca are remorca si revine pe banda mea cu ea, nu am ce face ies in afara drumului in pietris si cad - URAT!

2006 - motoreta Minsk - veneam de la mare, ploaie nebuna, inundatii, ajung pe un sector de drum ce parea doar ud dar avea o mazga noroiasa f subtire, la un moment dat pierd controlul - motoreta incepe sa se bataie in toate partile - cad - URAT

2007 - motoreta Suzuki DR - schimb benzile in oras, inainte de semafor verde un nene cu dacia break franeaza ca apucatul, ma infig in spatele lui ca musca pe geam. - nasol, urat, dureri la picior lovit de ghidon multa vreme.

2007 - motoreta honda transalp - cad in mijlocul unei intersectii in oras cand vreau sa plec de pe loc si alunec pe linia de tramvai

2008 - motoreta honda transalp - in oras, un scuter imi intoarce in fata si il izbesc in plin - n-am cazut dar damage la moto si mainile mele ca in cazul unei cazaturi

2008 - motoreta transalp, franez la limita intr-o vale, intru pe trecere prind marcajul - ma fac pilaf. - dureri la sold aproape o saptamana, sucit piciorul cu tot cu cizma.

 

Ia zi-mi tu mie cum m-am straduit eu sa nu cad. Trebuia in zilele alea sa nu plec de-acasa, trebuia sa ma rog la domnul Iisus mai mult, cam cum puteam sa le evit? Sau poate nu trebuia sa ma urc niciodata pe motor...

 

Sau poate nu sunt un motociclist asa de bun si talentat ca Stau_de_sase si prietenii lui care n-au cazut niciodata... e posibil si asta.

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Avand acelasi rationament, poti spune ca si parasutismul vine la pachet cu moartea, pt ca au fost unii ce au murit facand asta.

dpdv pur logic, concluzia ta e corecta.

tu confunzi asumarea riscului cu improbabilitatea (sau imposibilitatea) accidentului.

 

__________________

explicatie: nu dau lectii de motociclism ca nu-s in pozitia s-o fac si sincer nici nu-mi pasa de alti motociclisti in afara de mine si cei cu care (intimplator) sint prieten, e vorba doar de eroarea de logica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ B.B.

Experienta mea ca motociclist nu imi permite sa apreciez cum sau daca ar fi putut fi evitate situatiile prin care ai trecut tu. Scopul meu este sa acumulez cat mai multe cunostinte teoretice astfel incat, atunci cand sunt pe strada sa am comportamentul care imi va permite cel mai mult sa ma feresc de belele. Ca nu pot fi evitate mereu si ca uneori tine de noroc, asta e alta discutie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dpdv pur logic, concluzia ta e corecta.

tu confunzi asumarea riscului cu improbabilitatea (sau imposibilitatea) accidentului.

 

__________________

explicatie: nu dau lectii de motociclism ca nu-s in pozitia s-o fac si sincer nici nu-mi pasa de alti motociclisti in afara de mine si cei cu care (intimplator) sint prieten, e vorba doar de eroarea de logica.

Gresit. Amicul B.B. confunda POSIBILITATEA (mare, dupa statisticile lui) de a cadea cand te apuci de motociclism cu CERTITUDINEA de a avea accidente. Cand spui ca motociclismul vine la pachet cu cazaturile, inseamna ca nu poti sa te dai cu motocicleta fara sa cazi. Ceea ce e fals, dupa cum au mai spus oameni pe aici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@jupanu77

Pai exact despre asta e vorba. Normal ca nimeni nu vrea sa cada insa e bine de stiut: motociclismul in sine implica riscul asta.

Si eu am incercat intotdeauna sa evit toate astea, si cand realizez acum ca de 5 ani nu am cazut, inseamna ca m-am mai maturizat si am mai acumulat ceva experienta. Adevarul e ca nici nu mai merg asa mult ca in "good old days". :)

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gresit. Amicul B.B. confunda POSIBILITATEA (mare, dupa statisticile lui) de a cadea cand te apuci de motociclism cu CERTITUDINEA de a avea accidente. Cand spui ca motociclismul vine la pachet cu cazaturile, inseamna ca nu poti sa te dai cu motocicleta fara sa cazi. Ceea ce e fals, dupa cum au mai spus oameni pe aici.

Iti mai zic a treia oara:

 

Certitudinea e ca motociclismul include posibilitatea de a cadea. :mellow:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Mos Craciun vine la pachet cu cadouri pentru copii - e o certitudine" :D

 

Sunt si copii care nu primesc cadouri de Craciun? Sunt. Dar in general copiii primesc cadouri de Craciun, asta e o certitudine.

 

 

Blackdirt - te asteptam pe topicul cu ciorapeii, ai dezertat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de fortarea limitelor, de care vorbea cineva mai sus, cred ca asta trebuie sa vina si vine de la sine. Mi se pare iresponsabil sa incerc sa imi ating limitele in primul sezon de moto. Pe masura ce voi stapani mai bine utilajul, va aparea si o apropiere de limite, cred eu si probabil ca atunci vor aparea si problemele... :))

 

 

rationament total GRESIT, nu grezi ca trebuie sa cunosti cat de tare poti frana fara sa blochezi rotile si cat de mult te poti apleca fara sa derapezi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...