George M. Postat Noiembrie 9, 2013 Share Postat Noiembrie 9, 2013 Salutare, S-au cam implinit 20.000 km si la primavara o sa-i schimb toate consumabilele. Cautand un filtru de aer pentru a mea a aparut urmatoarea dilema, sa iau un filtru uscat (25 euro), precum cel original, sau unul umed (85 euro)? Motorul este cu injectie. Fabricantul se lauda cu imbunatatiri ale performantei motorului dar si cu durata foarte mare de viata a filtrului: http://www.louis.de/_103a4088d612d88ba1947d3af30aa75224/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10050166&typ_id=RC52A Never change another filter! The oil-impregnated cotton fabric of the K&N filter ensures a maintenance-free service life, so all you need to do is occasionally clean and relubricate it. The filter does not need to be cleaned until a 2-3 mm thick layer of dirt has formed on the filter material. This is generally only after 80,000 km of road use. Using a K&N filter can deliver an increase in engine power of up to 5% as well as reduced petrol consumption. Your engine will become more responsive because better airflow allows the fuel and air to be mixed and delivered more quickly. The engine responds more spontaneously when the throttle is opened, and the faster filling of the cylinders is translated into better acceleration. The K&N filter can also often compensate for losses arising from convoluted air intake routes and air filter housings, which usually represent a compromise between available space and efficiency. So you should at least use the best filter available - which means a K&N replacement filter! The K&N permanent air filter is a perfect marriage of racing technology and economy (cleanable and reusable). K&N filters are installed in place of the original filter inserts. They are made from 100% environmentally friendly cotton and are secured in an aluminium grid. When a K&N permanent air filter is used on a standard motorcycle with an original exhaust system and unmodified air filter housings, no modifications usually need to be carried out on carburettors or injection systems. Consequently, the air filter is street legal and does not need to be recorded in the vehicle documents. In exceptional cases (e.g. on vehicles from the Suzuki Bandit range or when an aftermarket exhaust system is used), the carburettors or injection system must be adjusted to run richer - please read the "General product description" under the heading "Further product information / instructions". Mai sus sunt prezentate doar avantaje, dar exista oare si dezavantaje fata de un filtru uscat? Exista vreun risc utilizand acest tip de filtru? Este clar ca merita investitia d.p.v. financiar, dar pentru functionarea motorului merita? Cine are experienta cu asa ceva este rugat sa scrie o parere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Noiembrie 9, 2013 Share Postat Noiembrie 9, 2013 (editat) Poti sa-l folosesti linistit. Se mai numeste si filtru sport,sunt o gramada de discutii legate de acest subiect... Editat Noiembrie 9, 2013 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Noiembrie 9, 2013 Share Postat Noiembrie 9, 2013 tng e mult mai avizat ca mine,dar in opinia mea nu prea merita.De ce : Din ce ai zis tu,cu banii de pe un K&N iti iei 3 filtre stock si iti mai raman si bani de o pizza.Un K&N la un moment dat se va imbacsi si va trebui curatat,trebuie solutie de curatat,care e si aia vreo 20e,il dai jos il cureti,intretinere,etc.Eu as prefera sa-l arunc cand se imbacseste si sa pun altul nou-noutz.Da,ei zic ca il poti tine forever,dar prefer unul din hartie,etc pe care cand se imbacseste il arunci si pui unul curat. Filtrele astea high-flow K&N,BMC functioneaza foarte bine si dau rezultate pe motoare sport impreuna cu alte imbunatatiri : tobe ce permit o evacuare a gazelor mult mai rapida si modificarea mapping-ului in concordanta. Majoritatea se gandesc ca arunca un K&N acolo si gata,au 5-10 cai in plus,consuma motorul mai putin si nici nu mai tre sa-si bata capul sa mai schimbe vreodata filtrul de aer.Astea sunt povesti. Daca te uiti pe site-ul K&N vei vedea ca,acolo unde scriu cresterile de putere masurate cu filtrele lor nu dau cresteri de putere nici chiar la motoarele destul de performante,ci doar la cele de varf. Ma gandesc ca K&N-ul ar functiona bine deasemenea la motoare gen Hornet,care au motor de sportiva dar detunat si "gatuit" de filtru si toba.Dar iarasi,daca nu-i dai si combustibil pe langa aer,nu prea vad cum.... Parerile e adevarat ca sunt impartite,eu personal dupa cum am mai zis mi-as lua un filtru clasic pt un motor ca al tau. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Noiembrie 9, 2013 Share Postat Noiembrie 9, 2013 La unele motoare am observat o pierdere de cuplu si un 'lag' al acceleratiei in ture mici asta din cauza amestecului sarac! La carburatie e mai usor de remediat problema(difera si aici de la motor motor). Discutiile astea se pot intinde la nesfarsit, dar pe scurt daca vrei sa beneficiezi de o crestere sau macar mentinerea performantelor mai trebuie umblat putin la motor daca vrei sa montezi filtru de aer sport! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yoyo_man Postat Noiembrie 9, 2013 Share Postat Noiembrie 9, 2013 La carburatie presupun ca e suficienta sincronizarea carburatoarelor nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Noiembrie 9, 2013 Share Postat Noiembrie 9, 2013 nu tin toata viata... dar tin destui ani (la masina tine unul panel de vreo 10 ani) ca sa renteze. dupa cativa ani incepe sa se mai rareasca materialul. kit-ul de curatare e cam 70 lei si ajunge pt vreo 6-8-10 spalari, depinde de dimensiunea filtrului. nu stiu la moto cum e, dar la injectie nu ar trebuii sa dea ecu automat mai multa benzina? in functie de senzori... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
George M. Postat Noiembrie 9, 2013 Autor Share Postat Noiembrie 9, 2013 Multumesc, baieti! Am inteles, nu merita un filtru sport pe tipul meu de motocicleta. Voi merge in continuare pe cel original. Pe louis, la descrierea produsului, scrie ca prima curatare se face abia cand s-a depus pe filtru un strat de 2-3 mm de praf, zic ei, pe la 80.000 de km... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Noiembrie 9, 2013 Share Postat Noiembrie 9, 2013 La carburatie presupun ca e suficienta sincronizarea carburatoarelor nu? Nu! La unele e de ajuns sa deschizi jumatate de tura suruburile pilot, la altele maresti nivelul de benzina din carburatoare, te joci cu jiclere mai mari, alte ace, tuburi emulsoare daca sunt disponibile sau jetkit-uri! nu tin toata viata... dar tin destui ani (la masina tine unul panel de vreo 10 ani) ca sa renteze. dupa cativa ani incepe sa se mai rareasca materialul. kit-ul de curatare e cam 70 lei si ajunge pt vreo 6-8-10 spalari, depinde de dimensiunea filtrului. nu stiu la moto cum e, dar la injectie nu ar trebuii sa dea ecu automat mai multa benzina? in functie de senzori... La injectie e mai complicata treaba! in functie pentru ce tara este construita motocicleta, poate sa aiba sau nu sonda lambda, dar si asa pe accelerare si decelerare motorul primeste benzina pe o harta prestabilita, sonda lambda citeste si trimite mai departe datele despe noxe iar ECU le modifica numai dupa o anumita perioada de turatie constanta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
George M. Postat Noiembrie 9, 2013 Autor Share Postat Noiembrie 9, 2013 Da, a mea are sonda lambda. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Noiembrie 9, 2013 Share Postat Noiembrie 9, 2013 Citeste mai sus, am explicat ce rol are sonda lambda! La ''mers'' constant motorul va primi amestecul corect, dar pe accelerare/decelerare motorul va primi amestecul de pe harta 'prestabilita', harta care va trebui schimbata ca sa ai un beneficiu real! Va merge motorul ok chiar si asa, dar vei descoperi ca in ture mici mai ales vei pierde din cuplu! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
George M. Postat Noiembrie 9, 2013 Autor Share Postat Noiembrie 9, 2013 Am inteles asta, mersi pentru explicatie! Raman la filtrul original. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Noiembrie 9, 2013 Share Postat Noiembrie 9, 2013 debitmetru sau alt tip de senzor pt aer nu au? intreb, pt ca nu stiu... la carburatoare mi se pare mai simplu, maresti nivelul de benzina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yoyo_man Postat Noiembrie 9, 2013 Share Postat Noiembrie 9, 2013 Si ce se întâmplă dacă nu îl mărești? Eu am pus filtru sport și nu am observat vreo diferența de comportament Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Noiembrie 9, 2013 Share Postat Noiembrie 9, 2013 daca debitul de aer e mai mare, mergi cu amestec sarac. asta se vede la culoarea bujiilor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Noiembrie 9, 2013 Share Postat Noiembrie 9, 2013 Au sensori pe admisie cum este IAT Intake Air Temperature si MAP Manifold Absolute Pressure! Motorul doar le foloseste pentru a determina daca motorul functioneaza corect sa zic asa! Nu ajusteaza A/F ratio! decat la unele modele care sunt comercializate pentru anumite tari care au legile in privinta poluarii mai drastice! Dar nici acestea, care au sonda lambda pe evacuare nu modifica amestecul carburant decat atunci cand motorul este tinut la o turatie constanta! Deci ECU nu modifica amestecul in timp 'real'! in privinta celor care au pus filtre de aer sport si aici difera de la motocicleta la motocicleta: de exemplu Kawasaki ZX6R din 2007 cu filtru sport a pierdut vizibil cuplu si putere in ture mici pana in 5500rpm! Si a fost schimbat decat filtrul cu unul sport, fara alte modificari! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Noiembrie 9, 2013 Share Postat Noiembrie 9, 2013 nu ma refer la map, ala lucreaza cu vacuumul de pe admisie. iat-ul citeste temperatura aerului, deci iar nu stie "debit"... ma gandeam la un fel de debitmetru. n-am idee cum e la mobrele pe injectie, dar din inteleg merg pe harti prestabilite si atat. mai mult aer = amestec sarac, mai ales in ture mici. in plus, daca se mareste mult admisia de aer si benzina, e nevoie si de evacuare... degeaba bagi mult in motor daca iese putin cate putin. deci probabil filtrul sport e o complicatie in plus, dar asta, cum ai spus si tu, cred ca difera de la motor la motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yoyo_man Postat Noiembrie 9, 2013 Share Postat Noiembrie 9, 2013 (editat) Bun și dacă am un motor pe carburație și ii pun filtru sport și toba sport ce modificări mai trebuie sa ii fac la motor? Editat Noiembrie 9, 2013 de yoyo_man Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Noiembrie 9, 2013 Share Postat Noiembrie 9, 2013 Bun și dacă am un motor pe carburație și ii pun filtru sport și toba sport ce modificări mai trebuie sa ii fac la motor? nu exista o solutie universala, ti-a scris Sarpe mai sus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Noiembrie 10, 2013 Share Postat Noiembrie 10, 2013 (editat) Din proprie experienta filtrele cu fibra si ulei gen KN sau DNA filtreaza mai bine decat cele clasice chiar originale fiind. Servisarea este usoara si te scuteste de drumuri in oras pt a cumpara unul nou. Cand s-a terminat detergentul din chit am folosit apa calduta si Pur universal. Uleiul, mereu cel indicat, aplicat cu rabdare de chinez, numai dupa ce s-a uscat perfect. Editat Noiembrie 10, 2013 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Noiembrie 10, 2013 Share Postat Noiembrie 10, 2013 Au sensori pe admisie cum este IAT Intake Air Temperature si MAP Manifold Absolute Pressure! Motorul doar le foloseste pentru a determina daca motorul functioneaza corect sa zic asa! Nu ajusteaza A/F ratio! decat la unele modele care sunt comercializate pentru anumite tari care au legile in privinta poluarii mai drastice! Dar nici acestea, care au sonda lambda pe evacuare nu modifica amestecul carburant decat atunci cand motorul este tinut la o turatie constanta! Deci ECU nu modifica amestecul in timp 'real'! in privinta celor care au pus filtre de aer sport si aici difera de la motocicleta la motocicleta: de exemplu Kawasaki ZX6R din 2007 cu filtru sport a pierdut vizibil cuplu si putere in ture mici pana in 5500rpm! Si a fost schimbat decat filtrul cu unul sport, fara alte modificari! Intr-adevar,nici eu nu stiu ca motoreta sa aiba debitmetru cum e la masini.Insa cu acei senzori poate inlocui debitmetrul.Daca stii temp aerului ii stii densitatea (pt ca densit aerului se modifica f mult in functie de temp) ,iar daca stii presiunea aerului din ram air poti calcula debitul.Acuma eu banuiesc ca daca ecu nu modifica amestecul/avansul in functie de acei senzori,de ce i-au pus acolo?De statistica? Din proprie experienta filtrele cu fibra si ulei gen KN sau DNA filtreaza mai bine decat cele clasice chiar originale fiind. Servisarea este usoara si te scuteste de drumuri in oras pt a cumpara unul nou. Cand s-a terminat detergentul din chit am folosit apa calduta si Pur universal. Uleiul, mereu cel indicat, aplicat cu rabdare de chinez, numai dupa ce s-a uscat perfect. M-as mira sa filtreze mai bine,insasi principiul lor de functionare e bazat pe high flow,adica curgerea unei mai mari mase de aer prin filtru.Ori daca lasa mai mult aer sa curga cum il filtreaza mai bine? Eu as zice ca filtreaza suficient,dar mai bine ca un filtru stock,nu. Iarasi,dupa ce il speli si il dai cu ulei de vreo 2-3 ori,nu stiu ce mai ramane din acele microparticule care ar trebui sa retina praful. Si alea cu spalari pe la 70-80.000 km la noi in Rom?Haida-de.Poate in tari gen Elvetia,dar nici acolo. Si alt lucru pe care nu il inteleg : dai o gramada de bani pe el,te apuci sa il scoti,sa il cureti cu detergent,il lasi sa se usuce,il dai cu ulei,care e vreo 20e,chinuiala mare dupa mintea mea.Nu mai bine il dau jos,il arunc,pun altul nou si la revedere? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Noiembrie 10, 2013 Share Postat Noiembrie 10, 2013 (editat) Acei sensori sunt pusi acolo pentru a verifica starea de funtionare a motorului! daca acei sensori dau vreo eroare, motorul ca functiona intr-o stare de 'avarie' pana va fi remediata defectiunea! Editat Noiembrie 10, 2013 de s@rpe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Noiembrie 10, 2013 Share Postat Noiembrie 10, 2013 (editat) E putina ameteala in ceeace spui. Filtrele de hartie au gauri de o anumita dimensiune si orice particula mai mare decat gaura o va astupa definitiv, de unde si diminuarea permisivitatii la aer pe masura ce se colmateaza. Filtrle din fibre inbibate cu ulei au caile de trecere a aerului mult maimari dar infinit mai sicanate, sicane care la nivel microscopic solicita schimbari de directie pt fiecare particula de praf, care va adera molecular la particula de ulei pe care o va intalni. Rezulta o mai mare capacitate de filtrare si rezistenta la colmatare, fara diminuarea semnificativa a permisivitatii la aer. Concret la mine la toate motoarele noi pe care le-am avut , dupa schimbarea in termen a primului filtru original cu care a venit motocicleta am gasit in spatele lui praf fin depus in carcasa, lucru care nu s-a repetat niciodata dupa ce de fiecare data am inlocuit filtrul cu fibra, fie KN, fie DNA. Filtrele respective le-am folosit si 80000 km pana am vandut motorul si nu am sesizat vreo schimbare de aspect sau functionare. Evident ca nu le-am spalat cu benzina ci numai cu detergentul din chit, sau Vanish 1/3 cu apa si detergent de vase si clatite la greu, pana iesea tot jegul din ele, la fiecare cca 10000km. Cred ca si impregnarea este importanta sa se faca pe filtrul perfect uscat, dar fara a grabi uscarea cu aer comprimat sau cald. Ce spun eu sunt constatari personale iar fiecare face cum doreste , nu are rost sa ne contram pe subiecte care comporta mult subiectivism. Editat Noiembrie 10, 2013 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Noiembrie 10, 2013 Share Postat Noiembrie 10, 2013 In sfarsit un raspuns corect si la detaliu.Este drept eu nu mai am rabdarea sa "desfac firul in patru" mai ales cand subiectul a fost destul de dezbatut in trecut pe acest forum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Noiembrie 10, 2013 Share Postat Noiembrie 10, 2013 E putina ameteala in ceeace spui. Filtrele de hartie au gauri de o anumita dimensiune si orice particula mai mare decat gaura o va astupa definitiv, de unde si diminuarea permisivitatii la aer pe masura ce se colmateaza. Filtrle din fibre inbibate cu ulei au caile de trecere a aerului mult maimari dar infinit mai sicanate, sicane care la nivel microscopic solicita schimbari de directie pt fiecare particula de praf, care va adera molecular la particula de ulei pe care o va intalni. Rezulta o mai mare capacitate de filtrare si rezistenta la colmatare, fara diminuarea semnificativa a permisivitatii la aer. Concret la mine la toate motoarele noi pe care le-am avut , dupa schimbarea in termen a primului filtru original cu care a venit motocicleta am gasit in spatele lui praf fin depus in carcasa, lucru care nu s-a repetat niciodata dupa ce de fiecare data am inlocuit filtrul cu fibra, fie KN, fie DNA. Filtrele respective le-am folosit si 80000 km pana am vandut motorul si nu am sesizat vreo schimbare de aspect sau functionare. Evident ca nu le-am spalat cu benzina ci numai cu detergentul din chit, sau Vanish 1/3 cu apa si detergent de vase si clatite la greu, pana iesea tot jegul din ele, la fiecare cca 10000km. Cred ca si impregnarea este importanta sa se faca pe filtrul perfect uscat, dar fara a grabi uscarea cu aer comprimat sau cald. Ce spun eu sunt constatari personale iar fiecare face cum doreste , nu are rost sa ne contram pe subiecte care comporta mult subiectivism. Nu,tot ce se poate,nu te contrazic. Dar de partea amestecului?Daca ai un debit mai mare de aer,nu trebuie si debit de gaz schimbat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Noiembrie 10, 2013 Share Postat Noiembrie 10, 2013 (editat) De regula nu. Majoritatea moto vin din fabrica cu amestec mai bogat,deci surplusul de aer (care nu este foarte mult de nu stii ce sa faci cu el) este bine venit. Amestecul mai sarac produce mai multe noxe de cat cel bogat asta ca si norme de poluare in plus fabricantul isi pazeste spatele de eventuale probleme mecanice a motorului care intra in detonatie cu un amestec mai sarac si o benzina mai proasta (mai instabila la autoaprindere). Nici un producator nu se va duce aproape de AFR-ul perfect pentru a produce putere maxima din aceste considerente. Fabrica trebuie sa respecte multe restrictii,de noxe,zgomot,fiabilitate etc asa ca o sa fie mereu intr-un compromis fata de toate aspectele enumerate,asa ca de la acest nivel incepe tuning-ul.Reduci ceva si pui in partea care te intereseaza.Dar intodeauna va fi un schimb. Este mai safe pentru ei putin mai bogat! Editat Noiembrie 10, 2013 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.