BlackLord Postat Noiembrie 16, 2013 Autor Share Postat Noiembrie 16, 2013 La mine "piese SH" ..... cred ca sunt pana-n 10 toate XG-urile din Romania. Ok, ma uit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Noiembrie 16, 2013 Share Postat Noiembrie 16, 2013 daca nu s-a rupt efectiv in interior ceva, se repara, stai calm. vorbesc acum din prisma mobrei mele: contactul e extrem de simplu si f solid facut. sunt niste lamele si contacte de cupru cu firele lipite de ele. simplu facut, simplu de reparat. stai sa vedem maine daca el e de vina si, daca e, incerc sa il desfac si sa-l repar. daca nu se poate si nu se poate, vezi atunci ce optiuni ai de cumparat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BlackLord Postat Noiembrie 16, 2013 Autor Share Postat Noiembrie 16, 2013 Am mai dat 13 Euro pe un surub de c$%^& la Yamaha D'aia sunt cam trist asa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eugenkawa Postat Noiembrie 16, 2013 Share Postat Noiembrie 16, 2013 (editat) De asta prefer modele consacrate de 10 ani + , la care gasesti piese Sh in stare buna si la preturi derizorii... Editat Noiembrie 16, 2013 de eugenkawa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BlackLord Postat Noiembrie 17, 2013 Autor Share Postat Noiembrie 17, 2013 Am mai citit pe ici pe colo si am mai dat de unu care avea aceleasi simptome doar ca la el daca se tot juca cu cheia pe acolo avea din cand in cand curent in bord sau la demaror. Pna la urma a fost "o celula moarta in baterie", si cum a schimbat-o a pornit. Se poate sa fie asa si la mine? Chiar daca imi indica bateria ca are 12V sa moara cand pun cheia pe "ON"? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Noiembrie 17, 2013 Share Postat Noiembrie 17, 2013 Ca sa elimini bateria din calcul, da-o jos si cupleaza un bec de far sau unul de semnalizare sau de frana direct si vezi daca se aprinde ok. Am avut o data o baterie cu o punte interna rupta care genera simptome foarte ciudate, dar aprindea becurile din bord. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Noiembrie 17, 2013 Share Postat Noiembrie 17, 2013 Se poate sa fie asa si la mine? Chiar daca imi indica bateria ca are 12V sa moara cand pun cheia pe "ON"? doar daca ai un scurt pe undeva, dar s-ar fi ars o siguranta sau lua foc ti-a explicat Geo ce sa faci, n-ai avut timp pana acum? poti pune multimetrul pe ohms sau "->" la contact aveai suruburi cu cap hexagonal sau inbus? inseamna ca a mai umblat cineva pe acolo cauta-ti contactul pe un site cu piese oem si cauta part numberul pe acelasi site sa vezi pe ce motociclete s-a mai pus.==> dezmembrari Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Noiembrie 17, 2013 Share Postat Noiembrie 17, 2013 (editat) contactul e bun, acum 10 min l-am verificat. totusi ce nu stiu eu, e ce face firul care duce la cdi (la a mea nu am asa, tehnologie mai veche). contactul are 4 fire: + si -, totul ok, un fir pt ambreiaj si cric, iar ok... si inca un fir care duce la cdi si care nu stiu exact cum lucreaza si daca/ce ar trebui sa iasa pe el. banuiesc ca da un semnal, ceva, cand e curent pe instalatie. acum n-a iesit nimic la masuratori. de desfacut contactul iar nu prea stiu cum, nu ai acces la nici un surub. e facut din 2-3 portiuni, dar singurele suruburi vizibile vin din interior, la exteriore doar capatul cu filet... ciudat. si nu pare umblat in el. kill switch-ul iar nu cred sa fie, macar ar fi avut curent la bord, far etc. i-am recomandat sa schimbe totusi sigurantele. am mai intalnit sigurante care pareau intregi, dar era pocnite undeva unde nu se observa. din ce a zis el, a urcat un deal si a luat de ghidon (dreapta?) cand a murit... p.s: bec, nu e vorba de timp la el, e vorba ca nu stie si nici nu are multimetru na, daca nu ai mai facut ceva, pare mai complicat din explicatii decat e... Editat Noiembrie 17, 2013 de Geo_ZGA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Noiembrie 17, 2013 Share Postat Noiembrie 17, 2013 Nu cunosc modelul dar deobicei daca la contact mai apare un fir despre care nu se spune nimic in manualul de service acel fir are rol de antifurt, furnizand deobicei o tensiune catre cdi, tensiune mai mica decat cea a bateriei. (acea tensiune se obtine cu ajutorul unei componente instalate in contact). Daca cdi-ul nu primeste tensiunea corecta pe acel fir nu va da scanteie. Totusi asta nu explica lipsa totala de curent.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BlackLord Postat Noiembrie 17, 2013 Autor Share Postat Noiembrie 17, 2013 Dupa cum a spus si Geo, am fost, am verificat... pare ok. Ramane sa mai iau firele la verificat si sa schimb siguranta chiar daca pare ok. @superbec La contact erau suruburi cu cap stea, ca un imbus dar stea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Noiembrie 17, 2013 Share Postat Noiembrie 17, 2013 Simt ca problema e mai simplu decat crezi, nu stiu de ce. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BlackLord Postat Noiembrie 17, 2013 Autor Share Postat Noiembrie 17, 2013 (editat) Nu stiu da azi am fost numa intors asa stiind ca nu-mi merge mobra. Cel mai nasol sentiment sa nu ai idee de la ce este. M-am tot gandit, daca era de la CDI poate nu mai pornea dar se aprindeau beculete pe acolo, daca era de la baterie de ce am curent pe priza auxiliara (aia e montata pe borne am vazut - n-am folosit-o niciodata pana acum)... de la contact am vazut azi ca pe ON cupleaza acolo ce trebuie.... Nu am curent deloc in bord, la butoane... si deodata asa. A mers impecabil motocicleta, fara semn de cadere si deodata asa.... MORT! Singurele "modificari" facute mobrei au fost schimbarea farului... inainte bec H4 de 55W, acum bec H4(HS1) de 35W si schimbarea stopului spate cu unul pe leduri (KOSO de la Louis) si semnalizatoarele... alea de am scris ca-mi licareau mai repede pe o parte din cauza unui bec mai mic (ca si W). Maine o sa ma duc pana la garaj sa-i remontez contactul si sa incerc alte sigurante. Daca aveti alte idei sau sugestii va ascult. Si verific si bateria. Am redresor d'ala CTEK de merge si pe moto, pot sa pun redresorul pe bornele bateriei (cand e inca pe moto) si sa incerc sa vad daca o ia? Sa vad poate nu are destul curent bateria? Sau stric ceva pe acolo? Editat Noiembrie 17, 2013 de BlackLord Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Noiembrie 17, 2013 Share Postat Noiembrie 17, 2013 Redresorul nu are destul curent pentru a porni motorul, dar bordul trebuie sa se aprinde. Far nu stiu. Daca e de tip 'inteligent', poti sa-l conectezi la baterie pe motor. Trebuie sa scrie in manual de folosire daca se poate sau nu. Posibil sa-ti si spune daca ceva nu e in regula cu baterie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eugenkawa Postat Noiembrie 17, 2013 Share Postat Noiembrie 17, 2013 (editat) Rolul redresorului este de a incarca bateria intr-un timp relativ mare, cu putere mica, si este inutil pentru pornire in cazul tau. Poti monta o alta baterie moto la bornele tale, sau sa ii dai curent de la o motocicleta pornita sau o baterie auto, in mintile ei, eventual sa mai pui bateria ta pe redresor cateva ore. Dar, presupunand ca bateria ta este defecta, sau nu mai are amperajul necesar, tot ar trebui sa se aprinda martorii din bord atunci cand pui contactul... Editat Noiembrie 17, 2013 de eugenkawa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BlackLord Postat Noiembrie 17, 2013 Autor Share Postat Noiembrie 17, 2013 Da, vad maine. Parca am si un robot de pornire prin garaj daca e ceva. Astept si alte idei ce sa mai verific sau despre cauza lipsei de curent. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Noiembrie 17, 2013 Share Postat Noiembrie 17, 2013 daca totusi zici ca aveai 12v la priza, bateria are curent in ea... si daca avea prea putin pt pornire, tot iti aprindea bordul. eu raman la ideea ca, pt inceput, sa schimbi sigurantele cu unele noi. vezi ce gasesti mai de calitate... si verifica si papucii in care intra sigurantele, eventual ia la mana cablurile, mufele etc si verifica sa nu fie vreo mufa iesita, conectori oxidati sau arsi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BlackLord Postat Noiembrie 18, 2013 Autor Share Postat Noiembrie 18, 2013 Am fost la garaj, am verificat unele chestii, inclin sa cred ca este bateria. Mai multe scriu diseara ca acum sunt la munca pe tel. O sa va astept cu opinii si sfaturi dupa ce va povestesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Noiembrie 18, 2013 Share Postat Noiembrie 18, 2013 Iti recomand sa te duci in piata si sa-ti iei un multimetru (aparat de masura) ieftin... e 15-20-30 lei unul, depinde. Pt verificari din astea simple, care nu necesita finete, sunt bune. Ia-ti unul, invata sa-l folosesti ca nu e mare inginerie, tine-l la tine (in garaj sau acasa) si foloseste-l cu incredere. Acum ai putea sa-ti verifici bateria rapid... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BlackLord Postat Noiembrie 19, 2013 Autor Share Postat Noiembrie 19, 2013 (editat) UPDATE Am verificat sigurantele (defapt e una, una e rezerva, pinii intra in plastic nu in contacte), atat vizual cat si cu multimetru Siguranta de pe releu e ok (singura siguranta din sistem defapt) Cand am ajuns la garaj (motocicleta murise sambata si ramasese neatinsa de atunci), i-am remontat contactul verificat la Geo... Fara sa mai umblu la ea de cand a murit sambata. - i-am pus contactul pe ON, dupa o secunda asa s-a auzit "click" de undeva de la baterie/releu (sunt ambele in acelasi loc) si mi s-au aprins bordul si pozitia, insa la o intensitate mai mica decat normal. - i-am dat butonul de start pe on Ω , si murea cand sa sa dau si "START" - am pus pe OFF contactul - am luat o lampa de control cu un bec de 12V si am pus-o pe bornele bateriei direct, becul mergea dar nu la intensitatea normala...avea chiar fluctuatii in intensitate, ba mai tare ba mai incet. - am pus iar contactul pe ON, iar "click" si se aprinde bordul tot asa mai slab ca intensitate, claxonul nu merge abia se aude un clinchet infundat din el, iar dau drumul la circuit Ω, iar moare, cand dau "START" oric clicaie ori nu face nimic dar din ce in ce imi mureau becurile (in bord, pozitia) pana murea de tot totul. Am pus bateria pe redresor - a stat pe redresor cam o ora, la inceput imi indica nivelul 2 din 8, adica nasol. Cand am scos-o era pe la nivelul 6 sau 7 - cand am repus bateria: becul de control la borne avea intensitate buna, contact pe ON si mi s-au aprins becurile in bord si pozitia fara intarziere (cum faceau dupa o secunda click inainte si se aprindeau), la intensitate normala becurile... claxonul tot obosit... am pus circuitul pe Ω si sa dau START si a facut click mai tare asa... clack clack clack cum apasam eu si apoi a murit iar. Nu a dat sa porneasca adica sa aud ceva la motor. Am pus apoi multimetrul pe borne - cu contactul pe OFF -> 12V - pun contactul pe ON -> scade in 0V - cu contactul pe OFF -> 12V - pun becul de verificare pe borne, se duce in 0V si becul nu se mai aprinde. Intre timp am scos si curatat mufa de la releu, siguranta, mufa de la contactul cu cheie, dat cu spray de contacte. PAREREA MEA ca e terminata bateria. Adica nu mai tine curent in ea nici dupa ce am pus-o pe redresor. Nu-mi dau seama cum a murit asa deodata dar... Teoretic are doi ani (sau 3?), eu asa am luat-o motocicleta cu bateria asta pe ea. Alte idei ce-mi vin in minte: - releul de start ...(nu stiu daca e ok clickul ala) - totusi nu-mi explic intensitatile luminilor din bord, pozitie, claxon - firul 4 din contact la cheie acolo, cel ce duce in CDI (cum spunea cineva aici ca are rol de antifurt si tre sa dea un voltaj in CDI ca mai departe sa porneasca) ...dar si aici nu-mi explic intensitatile luminilor din bord, pozitie, claxon ....deci tot spre baterie trag. Alte idei, pareri?! Baterii am gasit YTZ7S ( uneori cu -BS in coada, nu stiu ce inseamna) 12V 6Ah - Kyoto pe la 115 lei (asa am acum pe moto) - VARTA pe la 163 de lei ... dar cu 5Ah (are ceva?) - Exide, Unibat, JMT .... astea asa pana in 200 de lei - si Yuasa la 600 de lei... ceea ce mi se pare megascump. Ce sa iau? As lua chiar maine daca prind pe stoc sa incerc macar sa elimin chestia asta sa stiu o treaba ca ma streseaza rau problema. Editat Noiembrie 19, 2013 de BlackLord Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COLUMBO Postat Noiembrie 19, 2013 Share Postat Noiembrie 19, 2013 De ce nu incerci sa legi o alta baterie de 12v la instalatia ta, asa o sa te convingi exact daca esta bateria sau nu. Poti sa ii dai curent de la o baterie de masina prin cabluri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Noiembrie 19, 2013 Share Postat Noiembrie 19, 2013 da, probabil bateria este moarta...dar nu inteleg de ce ti-a murit mobra in mers daca era doar descarcata. pune multimetrul pe borne asa cum e acum si masoara pe DCV. bornele sunt curate si stranse bine? mai verifica si astea inainte de a cumpara baterie noua. p.s: la mine yuasa e in jur de 200 lei. e exagerat pretul pe care l-ai gasit. daca vrei, iti dau imprumut bateria mea, sa faci proba (am una de 6Ah). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ottoMan Postat Noiembrie 19, 2013 Share Postat Noiembrie 19, 2013 A murit brusc pentru ca are niste elementi in scurt. Nu mai poate fi recuperata bateria aia. @BlackLord - in afara de Yuasa, toate bateriile sunt made in China, cu performante asemanatoare - in jur de 2 ani ar trebui sa o poti folosi fara probleme. Diferenta de pret pana la Yuasa se justifica prin faptul ca Yuasa tine peste 7 ani fara probleme - nu cred ca te intereseaza asa ceva, probabil nu o sa tii motorul atata timp. Iti trimit PM cu preturi pentru baterii din ce am pe stoc, daca vrei bacterie azi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Noiembrie 19, 2013 Share Postat Noiembrie 19, 2013 Ai vazut, ai investigat ce nu trebuie de la inceput, erai fixat pe contactul ala nevinovat. Am patit odata la masina, am intrat in ea, am dat sa pornesc, brusc s-au stins toate becurile in bord, si a venit un miros de acid in masina (baterie era sub bancheta spate). Pana in clipa asta nu a facut nici un fel de problema. Se mai intample. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BlackLord Postat Noiembrie 19, 2013 Autor Share Postat Noiembrie 19, 2013 (editat) Salutare all... s-o iau pe rand. - N-am incercat baterie de masina pentru ca bateria la masina mea are ceva gen 70 sau 90 de Ah.... fata de 6Ah, ma gandeam sa n-o #$%@ mai rau decat e. - Bateria cand sta ea singura asa, la borne imi indica 12V - Am mai patit la masina o chestie cu scurt in baterie dupa ce am luat-o dintr-o vopsitorie DAR acolo imi aprindea inca becurile doar ca nu-mi pornea. Cu robot de pornire o lua, daca o opream iar la revedere, iar robot. Da la mine acum la moto sa moara asa in mers si chiat de tot de tot... dubios. - Iti scriu pe PM ottoMan despre baterii. Alte pareri?! Editat Noiembrie 19, 2013 de BlackLord Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Noiembrie 19, 2013 Share Postat Noiembrie 19, 2013 Poti folosi fara probleme o baterie mai mare, cat timp e 12V. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.