XorX Postat Noiembrie 18, 2013 Share Postat Noiembrie 18, 2013 Am desfacut pompa de apa si sunt f f surprins pt ca realitatea este complet diferita de orice scheme am gasit pentru motorul asta atit pe bikebandit.com cit si pe cmsnl.com, drept urmare nu mai inteleg nimic.. chiar si-a pus i cap sa-mi scoata par alb.. Asa cum se vede in poze, in loc de rulmenti am o bucsa de bronz. In mijlocul bucsei de bronx exista un canal unde am gasit un rest de oring de cauciuc. Deci, desi pe siturile de scheme se dau pt pompa de apa rulmenti, presetupa, semering in realitate am un semering catre partea de apa, o bucsa de bronz cu rol de "rulment" si un oring catre partea de ulei din cutie. 1. astept niste sfaturi de la mecanicii mai batrini si cu experienta, ce draq se intimpla, a "refacut" cineva capacul cu bucsa in loc de rulment, sau care e treaba? 2. unde gasesc o sursa de semeringuri in bucuresti? Mai gasim semeringuri si oringuri si in alta parte decit BADI? Pe semering scrie BH2652E 3. este normal cum era pus semeringul, adica cu canalul catre partea de apa/antigel? si poze.. semeringul aparent are dimensiunile 11,7x25x7, ar merge si unul cu interior putin mai mic 11,6-11,5 pt ca axul are putina uzura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Noiembrie 18, 2013 Admin Share Postat Noiembrie 18, 2013 Simeringuri gasesti mai peste tot, depinde in ce zona cauti, un magazin (Baza Tehnica Alfa) este linga vulcanizarea aia (fosta Sama) de pe Calea Plevnei, alt magazin este chiar inainte de podul Grant, pe Calea Giulesti, linga Fabrica de Ascensoare.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Noiembrie 18, 2013 Autor Share Postat Noiembrie 18, 2013 thx, o sa ma opresc la ambele sa vad ce gasesc la dimensiuni. Treaba cu bucsa de bronz e clar ca e ceva reparatie, toate capacele de pe ebay sunt cu rulmenti. Acuma, nu-mi dau seama de ce draq a optat cineva pt bucsa in loc de rulment si nu stiu ce sa fac daca merita sa dau bucsa afara si sa ma intorc la rulment desi posibil ca acum sa fie deja decalibrat si sa nu se mai potriveasca rulmentul standard... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Noiembrie 18, 2013 Admin Share Postat Noiembrie 18, 2013 (editat) Cred ca-ti faci prea multe griji inutil, masoara si vezi ce/daca ai joc acolo si daca totul este ok cauta doar simering la dimensiunea aia. Daca ai ceva joc sunt solutii, cred ca se poate aleza si bucsa, nu ramai nerezolvat, un strungar bun iti rezolva problema..stiu un atelier in Militari. Pe de alta parte probabil ca acea bucsa de bronz nu era o adaptare aiurea daca si-a facut treaba, ca idee eu am schimbat rulmentii mici cu ace de la cardan (la BMW) cu doua bucse din acelasi material, care nu au moarte, cred ca cine a facut adaptarea nu a facut-o degeaba.. Editat Noiembrie 18, 2013 de l.u.v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Noiembrie 18, 2013 Autor Share Postat Noiembrie 18, 2013 axul pompei are joc f mic pe bucsa, iar pe ax nu apare nici un fel de uzura in zona unde lucreaza pe bucsa; uzura mai mare e acolo unde sta simeringul. Poate ca a fost aleasa optiunea asta ca este mai fiabila in conditii de cursa fata de rulment; motorul clar a fost pregatit si folosit la curse inainte sa ajunga la mine.. Cred ca o sa ramin la bucsa pe moment, schimb simeringul si eventual mai bag un oring in canalul ala din bucsa si vad cum se comporta 1 sezon. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Noiembrie 18, 2013 Admin Share Postat Noiembrie 18, 2013 (editat) Pai nici nu are cum sa fie uzura in ax, otelul este mai dur decit bronzul in orice situatie . Pare a fi o solutie viabila aia cu bucsa, mergi pe ea si daca ai probleme revino la solutia clasica cu rulment. Editat Noiembrie 18, 2013 de l.u.v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rollandstich Postat Noiembrie 19, 2013 Share Postat Noiembrie 19, 2013 (editat) Bronzul folosit este un bronz cu grafit care rezista la uzura. Ai si un canal care are rol si de ungere si de a forma o pelicula de aer care iti face si inchiderea.sistemul a fost folosit si de Jawa 350 ccm la cutia de viteze. pur si simplu nu au pus simering ci era cu bucsa de bronz si avea doua canale.Insa jocul intre bucsa si ax este foarte mic.in plus cilindricitatea atat la ax cit si la bucsa poate sa fie maxim 0.02mm,altfel bucsa se va ovaliza . Editat Noiembrie 19, 2013 de rollandstich Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Noiembrie 19, 2013 Autor Share Postat Noiembrie 19, 2013 deci in canalul ala nu trebuie un oring? am gasit niste ramasite de oring acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rollandstich Postat Noiembrie 20, 2013 Share Postat Noiembrie 20, 2013 deci in canalul ala nu trebuie un oring? am gasit niste ramasite de oring acolo. Trebuie sa vezi ce iti da in documentatie .Eu am scris doar ca fara simering exista inca o varianta de etansare care a fost folosit de producatorii de Jawa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Noiembrie 20, 2013 Autor Share Postat Noiembrie 20, 2013 daca citeai de la inceput ai fi vazut ca nu e nici o "documentatie"... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Noiembrie 20, 2013 Admin Share Postat Noiembrie 20, 2013 Pai pune frate si un oring daca ai gasit urme pe acolo, nu are ce strica, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gtr 1000 Postat Noiembrie 20, 2013 Share Postat Noiembrie 20, 2013 Am desfacut pompa de apa si sunt f f surprins pt ca realitatea este complet diferita de orice scheme am gasit pentru motorul asta atit pe bikebandit.com cit si pe cmsnl.com, drept urmare nu mai inteleg nimic.. chiar si-a pus i cap sa-mi scoata par alb.. Asa cum se vede in poze, in loc de rulmenti am o bucsa de bronz. In mijlocul bucsei de bronx exista un canal unde am gasit un rest de oring de cauciuc. Deci, desi pe siturile de scheme se dau pt pompa de apa rulmenti, presetupa, semering in realitate am un semering catre partea de apa, o bucsa de bronz cu rol de "rulment" si un oring catre partea de ulei din cutie. 1. astept niste sfaturi de la mecanicii mai batrini si cu experienta, ce draq se intimpla, a "refacut" cineva capacul cu bucsa in loc de rulment, sau care e treaba? 2. unde gasesc o sursa de semeringuri in bucuresti? Mai gasim semeringuri si oringuri si in alta parte decit BADI? Pe semering scrie BH2652E 3. este normal cum era pus semeringul, adica cu canalul catre partea de apa/antigel? si poze.. IMG-20131118-00451.jpg IMG-20131118-00452.jpg IMG-20131118-00454.jpg IMG-20131118-00455.jpg suzuki-rm80-1995-xs-crankcase-cover-water-pump-model-klmnprs_mediumsue0199fig-3a_e6e4.jpg semeringul aparent are dimensiunile 11,7x25x7, ar merge si unul cu interior putin mai mic 11,6-11,5 pt ca axul are putina uzura. In desenul explodat apare clar ca ar trebuii sa existe rulmenti si presetupa. Acolo este clar ca cineva a modificat /inlocuit rulmentii cu o bucsa care dupa culoare pare de alama ,nu de bronz. In cazul asta ar trebuii extrasa bucsa si masurata cota de rulment daca este in parametri, si daca nu este asta este si motivul pentru care s a schimbat rulmentu/ti cu bucsa de alama.Acuma, intre ax si lagar nu ar trebuii sa existe joc, iar daca exista se impune schimbarea rulmentilor.Jocul ,cand apare, se caracterizeaza prin aparitia unui sunet specific /HURUIT/ care este anormal si impune revizia. In alta ordine de idei, cand se foloseste lagar de alunecare , pentru ca asa se numeste tehnic bucsa, se impune asigurarea ungerii/gresarii acelei bucsi , ori antigelul nu asigura o gresare suficienta desi are aceste proprietati pentru presetupa care de fapt este din alte materiale care accepta acest minim de gresare asigurata de antigel. De aceea se folosesc lagare de rostogolire , denumire tehnica data rulmentilor. Recomandarea mea este sa treci pe rulmenti, iar daca nu este posibil eventual chiar sa realezezi locasul rulmentilor daca este cazul, atunci trebuie reconditionat axul pompei si refacuta o bucsa de bronz grafitat care sa inlocuiasca rulmentii.Si sa folosesti simeringuri de calitate pentru etansare , pentru a evita alte neplaceri ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Noiembrie 20, 2013 Autor Share Postat Noiembrie 20, 2013 bucsa e pe partea dinspre cutie, deci cam sta in ulei. separarea e facuta de semeringul de linga elicea pompei. Antigelul nu ajunge la bucsa decit daca e dus semeringul. Zgomot nu facea inainte sa o desfac, doar ca baga apa in cutie din cauza simeringului dus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Noiembrie 20, 2013 Share Postat Noiembrie 20, 2013 thx, o sa ma opresc la ambele sa vad ce gasesc la dimensiuni. Treaba cu bucsa de bronz e clar ca e ceva reparatie, toate capacele de pe ebay sunt cu rulmenti. Acuma, nu-mi dau seama de ce draq a optat cineva pt bucsa in loc de rulment si nu stiu ce sa fac daca merita sa dau bucsa afara si sa ma intorc la rulment desi posibil ca acum sa fie deja decalibrat si sa nu se mai potriveasca rulmentul standard... bucsa de bronz e mai fiabila decat rulmentul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Noiembrie 20, 2013 Autor Share Postat Noiembrie 20, 2013 thx, o sa ramin la bucsa. O sa-i pun si un oring in canalul ala si vad, daca face probleme incerc sa ma intorc la rulment dar pe moement ii mai dau o sansa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Noiembrie 21, 2013 Share Postat Noiembrie 21, 2013 Varianta cu semering si bucsa nu e atat de fiabila comparativ cu rulment si presetupa dar se pare ca cineva a facut o tiganie ieftina.Si masina de spalat are rulment si presetupa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani_d Postat Noiembrie 21, 2013 Share Postat Noiembrie 21, 2013 Pai nici nu are cum sa fie uzura in ax, otelul este mai dur decit bronzul in orice situatie Un furtun de cauciuc de preaplin poate subtia tubulatura unui cadru de otel. Patru bucse de bronz au uzat in patru locuri un ax de otel. In trei locuri uzura trecuse de cementarea axului. Bucsa de bronz e mai fiabila doar intr-o parte din aplicatii, nu in toate. Xorx, daca axul are joc prea mare, un simering nou nu poate face fata si pierde apa la fel ca cel vechi. Vezi si cu ungerea incorecta, daca o alergi bine si axul nu se blocheaza, atunci poti sta linistit. Turatie, nu viteza. Spor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rollandstich Postat Noiembrie 22, 2013 Share Postat Noiembrie 22, 2013 Varianta cu semering si bucsa nu e atat de fiabila comparativ cu rulment si presetupa dar se pare ca cineva a facut o tiganie ieftina.Si masina de spalat are rulment si presetupa. Dar la masina de spalat ai o greutate mare iar in functie de greutatea hainelor si forta centrifuga este alta Parerea mea este ca in canal sa nu pui o-ring .Canalul acela era facut pt ungere in plus canalul are si rol si de etansare . Perna de ulei care se formeaza nu lasa sa comunice apa si uleiul (sistemul care este folosit si la utilajele CNC .Practic deplasarea masinii se produce pe perne de ulei ca sa elimine fortele de frecare) . Materialul care iti recomand ar fii bronz grafitat cum a mai mentionat un coleg mai sus iar axul pompei trebuie sa fie cementat la 60-65 HRC (duritate Rokwell).Un alt lucru important este ca jocul permis intre ax si bucsa maxim 0.02mm are voie sa fie si cilindricitatea piselor ax+ bucsa 0.01 mm pe toata lungimea ghidarii.Altfel ori se blocheaza ori va bate si distruge axul la pompa dupa care iarasi incepe distractia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Noiembrie 22, 2013 Autor Share Postat Noiembrie 22, 2013 am luat astazi oring si simering si mi-am dat seama ca nu o sa fac nici pe draq... asa ca am decis sa ma intorc la varianta originala cu rulmenti. Are cineva idee ce indicativ de rulmenti imi trebuie sau ce dimensiuni? (Suzuki RM80 1996) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Noiembrie 22, 2013 Share Postat Noiembrie 22, 2013 am luat astazi oring si simering si mi-am dat seama ca nu o sa fac nici pe draq... asa ca am decis sa ma intorc la varianta originala cu rulmenti. Are cineva idee ce indicativ de rulmenti imi trebuie sau ce dimensiuni? (Suzuki RM80 1996) Uite aici.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Noiembrie 22, 2013 Autor Share Postat Noiembrie 22, 2013 multumesc! o sa incerc sa iau unul inchis pe o parte pe care sa-l pun cu sigiliul spre partea de apa si unul deschis care sa-mi asigure ungerea dinspre cutie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
k-10 Postat Noiembrie 23, 2013 Share Postat Noiembrie 23, 2013 La Pegaso 650 axul pompei de apa se invarte in blocul motor (din aluminiu), nu are nici bucsa nici rulment (?!?!) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Noiembrie 23, 2013 Share Postat Noiembrie 23, 2013 Are rulment si presetupa,nu se invarte in capac. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gtr 1000 Postat Noiembrie 23, 2013 Share Postat Noiembrie 23, 2013 La Pegaso 650 axul pompei de apa se invarte in blocul motor (din aluminiu), nu are nici bucsa nici rulment (?!?!) Picture 011.jpg La Campia erau scoli tehnice bune . Nu vreau sa fiu rau dar nu prea stii cu desenul tehnic ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
k-10 Postat Noiembrie 24, 2013 Share Postat Noiembrie 24, 2013 (editat) La Campia erau scoli tehnice bune . Nu vreau sa fiu rau dar nu prea stii cu desenul tehnic ! Al dreaku' mecanicii astia. Probabil la o reparatie anterioara mi-au "subtilizat" rulmentu' (sau rulmentii) de la pompa de apa. Zic asta pentru ca, acum cateva zile, am desfacut pompa si nu am gasit nici un rulment. Kit-ul de reparatie contine doar doua simeringuri, sau eventual si axul cu turbina. Asa ca spuneti-mi va rog din desenul "tehnic" din postul #22 unde se afla acel rulment. Sau v-ati gandit la altceva cand ati facut referire la cunostintele mele de desen tehnic. Recunosc ca am cam lipsit materia cu pricina. Editat Noiembrie 24, 2013 de k-10 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.