florinelu07 Postat Decembrie 22, 2014 Share Postat Decembrie 22, 2014 (editat) Io cred ca un cofrag de oua are suprafata ( caci despre asta este vorba ) mai mare decit o bucata de carton cu aceleasi dimensiuni !....zic si eu..... Perfect de acord, doar ca la nivel "micro", rugozitatile si asperitatile sunt neglijabile (infime... ca sa nu zic imposibil de cuantificat) Editat Decembrie 22, 2014 de florinelu07 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
schumydan Postat Decembrie 22, 2014 Share Postat Decembrie 22, 2014 la carterele rusesti nu sunt chiar asa micronice, in fine fiecare isi face motorul cum vrea, eu unul l-am lasat asa cum a fost turnat si am chinuit ijul pe unde am avut chef si nu m-a lasat pe nicaieri oricat de incins ar fi fost Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Decembrie 23, 2014 Share Postat Decembrie 23, 2014 Perfect de acord, doar ca la nivel "micro", rugozitatile si asperitatile sunt neglijabile (infime... ca sa nu zic imposibil de cuantificat) De acord cu dimensiunea rugozităților, dar comparînd cu mărimea moleculei de aer, nu mai sînt deloc mici! Dar deloc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Decembrie 24, 2014 Share Postat Decembrie 24, 2014 Sa lamurim: eu nu zic nimic despre cromare sau alte finisaje ale suprafetelor ce necesita racire ci nu pot sa fiu de acord ca un cilindru racit cu aer se incalzeste mai tare daca este slefuit/lustruit fata de finisajul cu care a venit din fabrica (rugozitatea obtinuta din turnare). Este elementar ca majorarea suprafetiei de contact este influentabila prin adaugarea de elemente/aripioare suplimentare de racire, dar eficienta este neglijabil afectata prin lustruire. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
schumydan Postat Decembrie 24, 2014 Share Postat Decembrie 24, 2014 tu cum ai transpira mai bine? daca ai avea pielea normala sau data cu o pelicula ce iti astupa porii asa este si la motoare intr-un final se ajunge la porozitatea suprafetei care disipa mai eficient caldura decat o suprafata lustruita si cu porii semiastupati valabil la comuniste mai mult japonezele e alta mancare de fheste Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Decembrie 24, 2014 Share Postat Decembrie 24, 2014 Inca din anii '80 am vopsit la CZ-uri si Jawe motoarele in negru lucios, apoi in negru mat...si la fel am facut si acum BMW-ului. Nu am simtit niciodata ca s-ar incinta mai tare, ca ar merge mai bine sau mai rau, ca ar influenta cumva consumul sau viteza...doar aspectul! Si nu vorbesc doar de vopsirea cilindrilor, ci si a intregului motor...indiferent ca-i in doi sau patru timpi. Acum inginerii vor sari cu bocancii pe mine ca nu se poate, ca legile fizicii spun altceva...dar cine nu crede, il rog sa vina chiar si in seara asta de Colindeti (obicei strabun pe care il respect!) si-l voi primi cu niste colindeti calzi, un vin fiert sau o tuica, o sarma sau o piftie, o friptura, un caltabos, o felie de tort...si-l las sa probeze in mers, inainte sa bea, pe oricare din capre, ca sa se convinga ca vopseaua pe motor nu dauneaza grav functionarii...doar mituri alimentate de pori, zimti, comparatii si alte daruri de Mos Craciun! Sarbatori linistite! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vene Postat Decembrie 24, 2014 Share Postat Decembrie 24, 2014 Sarbatori fericite si linistite D-le "Ivan". Sincer cred ca la Carpati ultima problema reala e acest schimb de caldura, care real afecteaza randamentul motorului, nu ca nu merge! Randamentul motoarelor termice este dat de aceasta diferenta de temperaturi. Dar e oare nevoie sa omaram astazi "neuronul" cu astfel de proble? SARBATORI FERICITE SI LA MULTI ANI! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Decembrie 24, 2014 Share Postat Decembrie 24, 2014 Hai la multi ani si numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
johnny_awj Postat Ianuarie 5, 2015 Autor Share Postat Ianuarie 5, 2015 (editat) Va salut si "La Multi Ani!" Am citit cu mult interes ceea ce s-a scris despre polisharea motorului in general si al Carpatiului Super In particular. Subiect interesant pentru multa lume si (cred eu) insuficient stapanit. Ca sa nu par neinteresat de subiect vreau sa zic ca: - polisharea aluminiului (fie motor, jenti sau mai stiu eu ce alte componente) este dusa la nivel de arta de unii pasionati. Ma uit cu profunda uimire si admiratie la cei care lustruiesc aluminiul pana ajunge oglinda. - la motor in general se polisheaza cartere, capace etc care au o contributie mica la procesul de disipare a caldurii. Desigur ca efectul vizual este super, dar oare o Mobra/Carpati merita efortul de a lustrui pana se obtine luciu ca de oglinda? Din proprie experienta pot spune ca dupa multe ore de frecat cu diverse materiale abrazive si obtinerea unei suprafete lucitoare cat de cat, dupa un numar de luni apar oxizii care .... Sigur ca unii vor recomanda aplicarea unui strat de lac, dar eu nu sunt convins ca rezultatul va ramane constant in timp (ani). - o contributie majora in disiparea calduri motorului o au aripioarele de pe cilindru si pe pe chiulasa. Aici zic ca o sablare (fina) a suprafelor ar rezolva problema (mai ales ca din punct de vedere estetic aluminiul "satinat" cred ca ar crea un efect vizual multumitor.) Zic de sablare pentru ca oricat am incercat sa curat spatiul dintre aripioarele de la cilindru si chiulasa nu am reusit sa indepartez total urmele de ulei/vaselina/funingine. Am vazut ca unii au vopsit cu negru cilindrii (si nu numai) si n-au avut probleme in exploatare. Aici pare a fi unul din cazurile in care practica bate teoria (desi la scoala m-au invatat ca nu se poate asa ceva. Inseamna ca teoria era aplicata gresit) » Post actualizat in 05 Jan 2015 10:29 Cum zicea cineva "Sa trecem la treaba" Din pacate nu am poze cu motorul "gata" asa ca trec la lucrarile facute la cadru. Am studiat varianta cu vopsirea integrala "la cabina" la un un "service de cartier" printre blocuri si mi s-au cerut 400 ron (dupa "negociere" au accepat 350 ron). Am zis ca de banii astia imi iau alta motoreta si am trecut la varianta "home made". In urma analizarii pe toate partile a situatiei am constat ca in mare parte vopseaua originala este in stare buna, dar pe ici pe colo prin partile neesentiale trebuia refacuta. Bormasina aveam. Am luat cateva perii rotative, panza abraziva diverse granulatii. Neavand compresor si nici pistol de vopsit, am luat un spary negru, dar inainte de a-l aplica am auzit ca nu este foarte rezistent in timp si calitatea lasa de dorit. Asa ca am luat o cutie de vopsea neagra, diluant si o pensula » Post actualizat in 05 Jan 2015 10:43 Dupa demontare completa a cadrului am inceput cu cricul si cu bascula spate (din cauza ulei si benzinei practic vopseaua originala se "dizolvase") » Post actualizat in 05 Jan 2015 10:50 Referitor la pozele de mai sus pot sa spun ca in realitate inaginile nu arata asa rau dupa munca depusa. Urmele de rugina sunt mult mai putin vizibile. Dupa curatarea grosiera a straturlior de ulei si vopsea am folosit periile de sarma si in unele locuri chiar si hartie abraziva. » Post actualizat in 05 Jan 2015 10:59 Am continuat cu aripa spate: Am incercat sa pastrez cat mai mult din vopseaua originala. Marea mea sansa a fost ca zona vizibila cand aripa este montata se prezenta bine » Post actualizat in 07 Jan 2015 07:34La aripa s-a lucrat cam la fel ca la cric si bascula spate, dar lumina a cazut altfel si pare mult mai lucioasa. La interior se vede o diferenta. La cadru cam aceeasi poveste cu aripa spate. Vopseaua originala arata bine in cea mai mare parte a zonelor vizibile, asa ca am luat decizia sa curat cat mai putin din vopseaua originala si sa intervin numai pe zonele unde aparuse rugina sau se exfoliase din cauza uleiului si a benzinei: » Post actualizat in 07 Jan 2015 07:45Am descoperit ca in zona de sub cadru, unde vine partea superioara a aripii, cineva a dat candva un strat de vopsea alba/crem. Intrucat era o zona greu accesibila, invizibila cand aripa este montata, iar vopseaua se prezenta bine am lasat totul asa si am vopsit cu negru peste. Situatia se prezenta diferit la furca fata. Din cauza loviturilor/zagarieturilor datorate probabil parcarii prin diverse locuri vopseaua originala se prezenta prost asa ca am fost nevoit sa o indepartez si practic sa revopsesc intreaga furca fata. La aripa fata am reusit sa scap o mare parte din vopseaua originala si sa intervin numai acolo unde erau probleme. » Post actualizat in 07 Jan 2015 07:59Amortizoarele spate lucrau bine, dar nu aratau la fel de bine, asa ca dupa o baie si un frecat cu CIF situatia s-a mai ameliorat Stopul spate desi parea complet si OK la demontare am gasit unele probleme: » Post actualizat in 07 Jan 2015 08:09Studiind pe net diverse solutii de revigorare a elementelor nichelate/cromate am inteles ca zemurile gen "COCA-COLA" fac minuni. Am luat piesele mai maricele cromate/nichelate le-am frecat bine bine cu diluant, apa, CIF si pe urma le-am scufundat in: Dupa ce au stat cateva ore la "murat" piesele arata: Dupa cum se poate vedea efectele nu sunt spectaculoase, asa ca din punctul meu de vedere coca-cola nu este un inlocuitor de nichelare/cromare. Pentru reabilitarea zonelor cromate/nichelate singura solutie realista este scufundare pieselor in baia electrolitica Editat Ianuarie 6, 2015 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lucaboieru Postat Ianuarie 21, 2015 Share Postat Ianuarie 21, 2015 Ziua buna! In primul rand, as dori sa va felicit pentru motoreta si sa va urez succes in continuare. In al doilea rand, sunt intr-o situatie asemanatoare si eu: lucrez la reconditionarea unui motor de Carpati Super cu un prieten si avem niste intrebari. Noi suntem incepatori, adica asta e primul nostru proiect, deci daca puteti sa ne dati indicatii cat se poate de detaliate . Intrebari: 1. Cum putem sa luam jos ambreiajul si pinionul montat pe arborele cotit? La momentul actual, suntem in stadiul asta si nu gasim o solutie. Nu vrem sa aplicam forta bruta daca nu suntem siguri ca trebuie. 2. Cum putem sa demontam pinionul (exterior)? Forta bruta? 3. Ar trebui sa fie o garnitura la capatul cilindrului? Motorul scapa aer la capatul cilindrului, si cand am inceput sa-l desfacem am obserat ca nu are niciun fel de garnitura. Ar trebui sa aiba? Daca da, cum putem sa facem una sau de unde putem sa cumparam una? Daca nu, cum putem rezolva problema cu scaparea aerului? Multumesc anticipat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
johnny_awj Postat Ianuarie 22, 2015 Autor Share Postat Ianuarie 22, 2015 Va salut si multumesc pentru interes. Sa incerc cateva explicatii Pentru demontat ambreiajul: Trebuie scoase stifturile de la scaunele arcurilor. Este nevoie de ceva forta bruta. Eu am culcat motorul cu ambreiajul in sus. Am luat o surubelnita lata si m-am lasat cu greutatea corpului pe maner. Am folosit o a doua surubelnita mai mica cu care am impins putin stiftul. Am luat apoi un patent si am scos stiftul de tot. Se repeta operatia la cele 4 arcuri Se scot placile metalice si cele de textolit. Acum aveti acces la piulita care fixeaza oalele de ambreiaj de axul care iese din carter. Se indreapta siguranta de tabla pliata pe piulita. Se blocheaza oalele cu o surubelnita si cu o cheie tubulara se desface piulita Pinioanele de la ambielaj si de la lant se scot cu ajutorul presei. Daca aveti rabdare puteti gasi pe forum sau puteti confectiona. Se poate folosit si "cheia universala a romanilor" CIOCANUL. pe principiul "nu forta ia un ciocan mai mare". Pentru protectia filetelor se foloseste o bucata de lemn pusa intre ciocan si filet. Garnitura exista numai intre cilindru si cartere. Se confectioneaza din carton (exemplu coperta de dosar) Intre chiulasa si cilindru suprafetele trebuie sa fie foarte bine prelucrate mecanic si sa etanseze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Ianuarie 22, 2015 Share Postat Ianuarie 22, 2015 Sub nicio forma ciocanul, probabilitatea sa strici filetul (chiar daca pui lemn,plumb,etc) sau chiar sa descentrezi ambielajul este de 99,99%. Cand mi-am depresat un ambielaj pentru schimbarea bielei, boltului si coliviei, mesterul respectiv mi-a spus ca el le centraza mai bine decat cele noi pentru ca alea nu se stie cum sunt manuite la transport. Cum aveam o privire neincrezatoare desi muncise la el 1/2 ore, la trantit de banc, probabil avea chef de vorba, rezultatul a fost ca a trebuit sa-l centreze inca o data. Dupa ce am analizat si imaginea cu ambreiajul presupun ca exista o placa cu cinci gauri, patru pentru stifturi si una pentru centru ca sa bagi un surub si sa strangi, asta daca nu ma insel ca acea gaura e filetata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lucaboieru Postat Ianuarie 22, 2015 Share Postat Ianuarie 22, 2015 Salutari din nou! Intr-adevar ambreiajul are 5 gauri, iar cea din centru are filet si chiar surub, pe care l-am scos (cred ca e pentru reglarea ambreiajului). Am reusit, pe baza indicatiilor primite, sa demontez ambreiajul de tot (multumesc inca o data pentru asta), insa acum sunt blocat din nou. Stadiul actual: 1. Ma poate indruma cineva? Care e pasul urmator in demontare? 2. As dori mai multe detalii in legatura cu scoaterea pinioanelor (eventual un link catre un articol, tutorial, poza). Multumesc mult pentru timpul acordat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
johnny_awj Postat Ianuarie 23, 2015 Autor Share Postat Ianuarie 23, 2015 in acest moment, daca nu se doreste folosirea ciocanului (ceea ce nu recomand nici eu, dar este o solutie) este necesara presa Cea din stanga trebuia folosita la scoaterea volantei/magnetoului, cea din dreapta este cea pentru pinioane. Practic se prinde de gulerul pinionului si prin actionarea surubului il trage de con Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat Ianuarie 23, 2015 Share Postat Ianuarie 23, 2015 (editat) Salutari din nou! Intr-adevar ambreiajul are 5 gauri, iar cea din centru are filet si chiar surub, pe care l-am scos (cred ca e pentru reglarea ambreiajului). Am reusit, pe baza indicatiilor primite, sa demontez ambreiajul de tot (multumesc inca o data pentru asta), insa acum sunt blocat din nou. Stadiul actual: IMG_1244.JPGIMG_1245.JPGIMG_1246.JPG 1. Ma poate indruma cineva? Care e pasul urmator in demontare? 2. As dori mai multe detalii in legatura cu scoaterea pinioanelor (eventual un link catre un articol, tutorial, poza). Multumesc mult pentru timpul acordat! salut ambele pinioane sunt fixate prin presare conica si cu ciocanul nu cred k ai sa reusesti. probabil daca vei insista vei strica filetul sau vei sparge cartarele asa ca mai bine i-a motorul in brate si mergi la cel mai apropiat service de cartier si roaga pe cineva de acolo sa te ajute cu o presa sau sa iti scoata ei pinioanele, lasi de o bere si asta e ai rezolvat problema, bine asta daca nu vrei sa iti cumperi u presa si sa faci aceasta operatiune. citind posturile tale , si nu numia, de mai sus in legatura cu ambreiajul vezi ca acea gaura nu este filetata de geaba la demontarea ambreiajului cat si la montare te folosesti de un surub de 6(cred) si o contrapiulita cu ajutorul careia presezi ambreiajul pana scoti stifturile fara efort, la fel se procedeaza si la montare. Editat Ianuarie 23, 2015 de cornelilinca84 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lucaboieru Postat Ianuarie 23, 2015 Share Postat Ianuarie 23, 2015 (editat) Multumesc mult tuturor pentru ajutor! Ati fost de mare ajutor! Am reusit, cu ceva batai de cap, sa scot pinioanele (cu o presa, dar era cam mare pentru treaba asta). Insa acum am o noua problema: Nu reusesc nicicum sa "rup" in doua motorul. Fostul proprietar a folosit in loc de garnitura silicon, dar nu cred ca asta e problema. In spate se desparte putin, insa in partea din fata (in zona arborelui cotit) nu se desparte deloc. Pare a fi prins, iar singura chestie la care ma gandesc ca poate sa il tina prins este chiar axul de la arborele cotit. Nu vreau sa fortez nimic ca sa nu stric ceva, asa ca as avea nevoie de putina indrumare de la experti. Starea actuala: Multumesc mult! Editat Ianuarie 23, 2015 de lucaboieru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Ianuarie 23, 2015 Share Postat Ianuarie 23, 2015 Incalzeste la 150 de grade. Daca le separi la rece, numa' nenorocesti cote de rulmenti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
johnny_awj Postat Ianuarie 25, 2015 Autor Share Postat Ianuarie 25, 2015 (editat) salut ambele pinioane sunt fixate prin presare conica si cu ciocanul nu cred k ai sa reusesti. probabil daca vei insista vei strica filetul sau vei sparge cartarele asa ca mai bine i-a motorul in brate si mergi la cel mai apropiat service de cartier si roaga pe cineva de acolo sa te ajute cu o presa sau sa iti scoata ei pinioanele, lasi de o bere si asta e ai rezolvat problema, bine asta daca nu vrei sa iti cumperi u presa si sa faci aceasta operatiune. citind posturile tale , si nu numia, de mai sus in legatura cu ambreiajul vezi ca acea gaura nu este filetata de geaba la demontarea ambreiajului cat si la montare te folosesti de un surub de 6(cred) si o contrapiulita cu ajutorul careia presezi ambreiajul pana scoti stifturile fara efort, la fel se procedeaza si la montare. Sunt de acord ca exista riscul deteriorarii pieselor la utilizarea ciocanului. Nu am inteles faza cu gaura si surubul. Sistemul este identic cu cel de Mobra si probabil si la alte motoare Gaura si surubul sunt pentru reglarea jocului intre o tija si placa de ambreiaj. La actionarea manetei se departeaza placile, deci se "ïntaresc" (comprima) arcurile si se apasa pe stifturi. La Mobra si la Hoinar in loc de stifturi sunt niste scaune de arc filetate si problema este rezolvabila mult mai usor. Nu vad cum se pot presa acurile pentru o mai usoara demontare a stifturilor in afara celor zise de mine. Daca stii alta metoda da-ne te rog detalii. » Post actualizat in 25 Jan 2015 07:17 Incalzeste la 150 de grade. Daca le separi la rece, numa' nenorocesti cote de rulmenti. Acesta este un sfat de profesionist. Din pacate, noi amatorii, nu avem cunostintele si nici posibilitatile acestea Post actualizat in 25 Jan 2015 07:22 u reusesc nicicum sa "rup" in doua motorul. Fostul proprietar a folosit in loc de garnitura silicon, dar nu cred ca asta e problema. In spate se desparte putin, insa in partea din fata (in zona arborelui cotit) nu se desparte deloc. Pare a fi prins, iar singura chestie la care ma gandesc ca poate sa il tina prins este chiar axul de la arborele cotit. Nu vreau sa fortez nimic ca sa nustric ceva, asa ca as avea nevoie de putina indrumare de la experti. Ati primit mai sus un sfat de la un profesionist. Intr-adevar, daca ati desfacut TOATE suruburile care tin lipite carterele, acum ele stau (pe langa garnitura), in ambielaj. Aici situatia este mai delicata. Rulmentii sunt presati in cartere pe inelul exterior si presati pe axul ambielajului inelul interior. Editat Ianuarie 25, 2015 de johnny_awj Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lucaboieru Postat Ianuarie 26, 2015 Share Postat Ianuarie 26, 2015 Apropo de profesionisti. Eu nu sunt unul dintre ei. Acestea fiind spuse, vreau sa marturisesc ca nu am vazut un surub si de aceea nu am reusit sa despart motorul. Totul e ok acum, l-am desfacut, l-am curatat bine, insa rulmentul de pe axul cu ambreiajul nu e tocmai intr-o stare foarte buna (se invarte destul de greu si sacadat) asa ca ma gandesc sa-l schimb dar am intampinat alta problema: Din cate stiu eu rulmentul poate sa iasa doar pe partea asta, dupa ce s-a indepartat "siguranta" (nu stiu denumirea corecta), insa aceasta pare a avea capetele rupte. Sper sa reusesc sa merg mai departe. Orice sfat e binevenit. Si nu in ultimul rand, as vrea sa multumesc foarte mult pentru ajutor, pentru timpul acordat si pentru toate sfaturile! Sunt sigur ca topicul asta o sa ii ajute si pe altii in viitor, pentru ca am observat ca nu exista foarte multa "documentatie" pentru Carpati Super. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
schumydan Postat Ianuarie 27, 2015 Share Postat Ianuarie 27, 2015 ascute un piron mai in lung la capat si agata un capat al sigurantei, sa vezi ce repede iese Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
johnny_awj Postat Ianuarie 29, 2015 Autor Share Postat Ianuarie 29, 2015 Si in speranta ca d-l lucaboieru a reusit cu desfacerea motorului lui, sa incerc sa mai prezint cate ceva la Carpatiul meu. » Post actualizat in 29 Jan 2015 11:02 la ghidon singura solutie este sa-l recromez, dar deocamdata ... » Post actualizat in 29 Jan 2015 11:11Dupa o indelungata frecare, prergatire si vopsire acolo unde era cazul am inceput sa le pun la loc » Post actualizat in 29 Jan 2015 11:12 » Post actualizat in 29 Jan 2015 11:15si aproape de final In asteptarea intalnirii cu motorul: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat Ianuarie 29, 2015 Share Postat Ianuarie 29, 2015 salut ce pot sa zic decat frumos insa am de obiectat faptul ca daca tot ai hotarat sa o "restaurezi" incearca sa pui suruburi noi. cred k degeaba ai muncit la ea atata timp caci acele suruburi ruginite ii taie tot farmencul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Ianuarie 29, 2015 Share Postat Ianuarie 29, 2015 Din cate stiu eu rulmentul poate sa iasa doar pe partea asta, dupa ce s-a indepartat "siguranta" (nu stiu denumirea corecta), insa aceasta pare a avea capetele rupte. Sper sa reusesc sa merg mai departe. Orice sfat e binevenit. Si nu in ultimul rand, as vrea sa multumesc foarte mult pentru ajutor, pentru timpul acordat si pentru toate sfaturile! Sunt sigur ca topicul asta o sa ii ajute si pe altii in viitor, pentru ca am observat ca nu exista foarte multa "documentatie" pentru Carpati Super. Siguranta respectiva este seeger sau "zegher" pentru noi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mihai89 Postat Februarie 27, 2015 Share Postat Februarie 27, 2015 Salut tuturor! Sunt nou pe forum asa ca scuze daca nu le nimeresc pe toate . Sunt intr-un proiect de restaurare a unui motor Carpati Super din 1966, e primul meu proiect de acest gen asa ca cunostintele mele practice mai lasa de dorit . Pana acum am desfacut motorul, l-am curatat, schimbat rulmenti (la ambielaj 2 buc6302, la cutie 2 buc 6301) si semeringuri ( la ambielaj 1buc 15x42x10 si 1 buc 11x28x7, la cutie 1 buc 11x28x7) Nu am schimbat semeringul de la pedala de pornire. Am facut o asamblare preliminara a cutiei de viteze intr-un carter si am observat urmatoarele: pinioanele dinspre margine se alineaza perfect dar celelalte de langa pinionul de pornire nu se chiar alineaza, mentionez ca nu retin in ce stare erau cand le-am desfacut dar nu am piese in plus care sa imi ramana Trecand mai departe am vazut alta problema: La semiluna de pornire.. oare e lipsa primul dinte? deoarece uneori nu intra pe roata dintata corespondenta decat intr-o anumita pozitie Inainte sa desfac motorul stiu ca pedala de pornire nu cupla tot timpul uneori parca era blocata! In final as mai avea novoie de niste piese: buson rezervor plastic aparator la telescop spate - 1 buc kilometraj rama far un set segmenti bolt piston pinion lant poate are cineva de dat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.