robertkiran Postat Decembrie 26, 2013 Share Postat Decembrie 26, 2013 (editat) Am avut un ATV Linhai Aniversar pe care l-am tinut pana in iunie anul acesta. Utilajul era folosit pentru plimbari pe munte. Am urcat cu el pe Rarau pana la cabana sau pana la releu, pe Giumalau pana la cruce. Cam astea au fost unele din iesirile cu el: /index.php?/topic/561792-din-nou-pe-rarau/?hl=robertkiran&do=findComment&comment=2539774 , /index.php?/topic/568061-cucerirea-giumalaului-excursie-de-doua-zile/ , /index.php?/topic/574103-din-nou-pe-giumalau/ ). Nu l-am folosit pentru iesiri "extreme", ci doar ca sa ma duca din punctul A in punctul B (cu specificarea ca punctul B era undeva pe munte)! Acum imi lipseste. Si as vrea sa il inlocuiesc cu o motocicleta enduro. As vrea ceva care sa fie de 250 cmc, 4 timpi, relativ usoara (sa nu imi iasa matele daca va trebui sa o ridic de jos), si neaparat noua. A, si chestia cea mai importanta sa fie inmatriculabila, ca sa pot merge pe sosea cu ea sa nu fiu nevoit sa o car pe platforma. Ce am gasit: Honda CRF 250 L -144 Kg, 23 CP aproximativ 4000 euro; Kawasaki KLX 250 - 138 Kg, 22 CP, aproximativ 5000 euro (Andrei KLX imi cer scuze am folosit ca model o poza cu mobra ta, daca te deranjeaza o sterg); Yamaha WR 250 R - 134 Kg, 31 CP, aproximativ 7000 euro; Ce vreau sa fac cu ea. Enduro usor, adica mers pe drumuri forestiere, drumuri prin padure folosite de carutasi cu lemne ... deci enduro usor. Eventual sa ii pun un mic cort in spate sa pot sta o noapte pe munte (cum faceam cu ATV-ul). Stiu pentru asta s-ar preta si Honda Transalp pe care o am acum, dar ma gandesc cu groaza ca daca rastorn namila de 220 de kg in vreo rapa, nu mai am cum sa o ridic de acolo. De aceea vreau ceva mai usor. Nu va fi folosita la trasee extreme, sau la concursuri, doar plimbari de recreere. Dintre ce am enumerat acolo: Yamaha WR250R- cea mai puternica, cea mai usoara - dar si cea mai scumpa. Cam iese din calcul (prea mult 7000 euro) Kawasaki KLX 250 - motocicleta buna pentru asa ceva, Andrei vad ca o baga pe toate coclaurile ... totusi un pic cam scumpa. Honda CRF 250L - am vazut-o pe viu la Budapesta, m-am urcat pe ea, mi s-a parut o mobra usoara desi are 144 de Kg. Unde mai pun ca e Honda (iar eu de cand am luat Transalp-ul am devenit fan Honda). Iar pretul e cel mai mic pentru o mobra noua. Recunosc ca spre asta m-as arunca. Voi ce spuneti? Editat Decembrie 26, 2013 de robertkiran Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robertkiran Postat Decembrie 26, 2013 Autor Share Postat Decembrie 26, 2013 450 cmc usoara, noua si inmatriculabila nu exista! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Decembrie 26, 2013 Share Postat Decembrie 26, 2013 Robert, tu ai dat de bani! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
krong28 Postat Decembrie 26, 2013 Share Postat Decembrie 26, 2013 Eh....exc 450!? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Decembrie 26, 2013 Share Postat Decembrie 26, 2013 450 cmc usoara, noua si inmatriculabila nu exista! Exista doar ca nu este cu intretinerea la km ci la ore. Dacă nu ai mult de mers pe asfalt ia-ți una din asta (WR450F ) dacă nu vrei la ore, ia-ți WR250R SH. Eu pt genul asta de activități oricum nu mi-as lua o mobra noua. O sa o dai pe jos des, si te va durea inima. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Decembrie 26, 2013 Share Postat Decembrie 26, 2013 wrr poti sa vrei cat vrei nou ca nu vor ei sa vanda in .ro poate ceva dealer care sa aduca direct de afara ca pe filiera oficiala… poti sa te duci cu caramida de bani si degeaba oricum variantele tale nu-s prea "enduro"… variaza de la light adventure la utilitar. in coltul asta mai greu de luat sfaturi pt non-enduro. 450 cmc usoara, noua si inmatriculabila nu exista! nu te uiti unde trebuie daca doar usoara, noua si inmatriculabila vrei. orice enduro e inmatriculabil prin definitie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robertkiran Postat Decembrie 26, 2013 Autor Share Postat Decembrie 26, 2013 ATV-ul pe care l-am avut era un Linhai de 275 cmc si 21 CP. Si se descurca foarte bine in off-road (e drept avea reductor). Linhai-ul numai ATV profesionist nu era si facea fata cu brio la ce il puneam eu. Eu nu vreau competitii, trasee hard ... vreau trasee normale. Oare un model din cele enumerate de mine nu se descurca unde se descurca chinezul meu? In cazul asta ma orientez din nou la un Linhai (un model de 600cmc, 4x4, 45 CP il gasesc pe la 4500 de euro la dealeri)! Eu as fi vrut sa renunt la ATV definitiv si sa incerc o moto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
slyby Postat Decembrie 26, 2013 Share Postat Decembrie 26, 2013 [Din cate imi amintesc] gabaritul tau nu e pt. 250cmc. XR650R - daca gasesti si nu vrei variante cu intretinerea la ora. Daca esti obisnuit cu bagaje multe, eventual si a 2-a persoana cu tine, mai bine ramai la ATV. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Decembrie 26, 2013 Share Postat Decembrie 26, 2013 (editat) ktm 530 exc-r 2008, 3500euro, rezervor 13litri(adica mare) motor revizuit. mai departe depinde de tine cat esti de dibaci daca te pasioneaza da-mi pm Editat Decembrie 26, 2013 de stulewa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Decembrie 26, 2013 Share Postat Decembrie 26, 2013 Exista doar ca nu este cu intretinerea la km ci la ore. Sunt curios, ce diferenţă tehnică o face să fie cu "întreţinerea la ore" , are ceasuri la rulmenţi şi la lanţ ? Eu recomand ca schimbul de ulei să se facă în raport cu benzina consumată dacă utilizarea e preponderent în trepte inferioare adică urban sau offroad. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_250EXC Postat Decembrie 26, 2013 Share Postat Decembrie 26, 2013 Cum naiba sa aibe crf-ul 132kg sau klx-ul 126kg la gol??? mi se pare extraordinar de mult... cred ca nici 450-ul meu exc nu are la plin cat au astea la gol...ceva nu e in regula ) Dar de ce nu iti iei un 250 exc-f? sau un crf 250x si ce te-a facut sa te axezi pe astea??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Decembrie 26, 2013 Share Postat Decembrie 26, 2013 Ce vreau sa fac cu ea. Enduro usor, adica mers pe drumuri forestiere, drumuri prin padure folosite de carutasi cu lemne ... deci enduro usor. transalpu ala nu stie sa faca un drum forestier? ???!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
krong28 Postat Decembrie 26, 2013 Share Postat Decembrie 26, 2013 Schimbul de ulei se face la ore...atunci cand mobra e folosita in competitie! Si cum 90% din noi suntem profesionisti...si mergem doar in competitie....schimbam uleiul la jumatate din timpul specificat de producator! Lasand gluma la o parte...in manualul mobrei mele scrie sa-i schimb uleiul la 10 rezervoare consumate....atunci cand ma plimb! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Danut Ionda Postat Decembrie 26, 2013 Share Postat Decembrie 26, 2013 incearca sa faci ce iti place cu Transalpul...si daca nu e suficient de bun pt ce vrei tu,iti cumperi si enduro! ii pui o protectie doua...si incet incet si asta te poate duce destul de sus! nu te arunca la doua motoare noi,e prea mult! ) eu glumesc.tu evident faci ce vrei! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
capusang Postat Decembrie 26, 2013 Share Postat Decembrie 26, 2013 incearca sa faci ce iti place cu Transalpul...si daca nu e suficient de bun pt ce vrei tu,iti cumperi si enduro! ii pui o protectie doua...si incet incet si asta te poate duce destul de sus! nu te arunca la doua motoare noi,e prea mult! ) eu glumesc.tu evident faci ce vrei! eu sustin ce zice Danut cu o poza si un link Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Decembrie 26, 2013 Share Postat Decembrie 26, 2013 Da, dar cand dai 7000 de coco cash pe bijuteria ta touring te mai lasa sufletul sa o bagi pe acolo? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Suzuki_RM_125 Postat Decembrie 26, 2013 Share Postat Decembrie 26, 2013 De mers pe munte din punctul A în punctul B, adică forestiere și poteci eu as lua orice japoneza de 450 crf-x, wr-f, dr-z... am auzit numai lucruri rele de klx, as evita. Toate nu depășesc 140 kg și le poți ridica din râpe, mult mai greu scoți un atv de acolo ). Încă o sugestie, nu te întoarce la atv e plictisitor pe lângă mersul pe motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Decembrie 26, 2013 Share Postat Decembrie 26, 2013 Da, dar cand dai 7000 de coco cash pe bijuteria ta touring te mai lasa sufletul sa o bagi pe acolo? unii nu vad probleme. multi nici nu cred ca ar fi chiar daca li se spune. been there, done that. in realitate sunt. ce inveti in scurt timp cu o mobra usoara, care iarta inveti in timp mult mai lung daca apuci cu mobra grea… daca apuci in sensul ca mai rupi ceva la ea si costa, iti mai rupi tie ceva si costa si stai si pe bara, obosesti sa o ridici, nu mai ai chef de ceva greu etc. ceva nu e in regula ) e totul in regula intrebarea nu e pusa unde trebe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat Decembrie 26, 2013 Share Postat Decembrie 26, 2013 Dintre cele trei, postate de tine, Yamaha este cea mai buna (putere, manevrabilitate, componente, orientare off road, finisaje, etc), in testele comparative, urmata de KLX. Honda nu prea are vreun cuvant de spus, pe nisa asta. Am mai pus linkul asta, il mai pun si aici: http://www.motorcycle-usa.com/276/15787/Motorcycle-Article/2013-Yamaha-WR250R-Comparison.aspx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
high_dive_eagle Postat Decembrie 26, 2013 Share Postat Decembrie 26, 2013 Trantele transalpului la padure nu-s asa de damagitoare ca la asfalt. Si la gabaritul tau nu cred ca-i asa greu de ridicat. In plus de asta este facut sa mearga si off iar tu vrei doar soft. Meri la prima-ti intrunire cu transalpistii si ai sa uiti ca ai deschis topicul asta. Pune un crash, niste anvelope potrivite, echipeaza-te de mocirleala si lasa cutiile la locul de cazare. Ai sa fi uimit de ce poate 700-le ala negru si cat de bine ii sade 'namolit. Succes in deprinderea deplasari pe scarite! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexcseh Postat Decembrie 27, 2013 Share Postat Decembrie 27, 2013 Salut vezi daca nu te coafeaza asta! Nu se poate inmatricula dar e o bijuterie! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Decembrie 27, 2013 Share Postat Decembrie 27, 2013 Din cate am vazut eu omul nostru are un transalp nou. Pe langa bariera psihica de a da cu el pe jos sa nu uitam ca asta nou are 19 pe fata ceea ce chiar si in soft enduro "sux". Intrebati-ma de unde stiu! Asa ca daca as fi in locul lui as face la fel. O a doua mobra mica si usoara si sh ca sa nu te doara inima. WRF ar fi prima pe lista mea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dorucioby Postat Decembrie 27, 2013 Share Postat Decembrie 27, 2013 Hm hm hm la "enduro" ul pe care l faceai cu atv ul merge transalpul ca uns. Nu te mai complica cu alte prostii , da i in barba la transalp si pe coclauri.Greu de crezut ca te vei baga la offroad dar sa stii ca pe Rarau au asfaltat pe Pojorata. Oricum transalpul pe care l ai se urca si pe casa numa sa aiba cine l pune sa se urce acolo , poate curata si hornul cu ocazia asta. Daca tot ai zis de ceva usor de offroad recomand un doi timpi pentru asta (este ceva model de Honda) iute al dracului de urcat la deal pe coclauri. Insa bucura te de achizitia facuta si sa ti fie intr un ceas bun da intai din tine tu ca motociclist cat poate da mobra si vedeti care pe care scoate la pensie si daca o dovedesti iei alta sanatate sa ai. Obiectiv, parerea mea e ca ti se potriveste ca dedicatie referitor la o alta mobra melodia aia cu cai verzi pe pereti. Apropos de enduro cand te apuci de asa ceva zi mi si mie eu o sa ma fac popa atunci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat Decembrie 27, 2013 Share Postat Decembrie 27, 2013 (editat) Toata lumea, da sfaturi, dar prea putini au inteles ce vrea initiatorul topicului. Daca ati fi citit cu atentie, ati fi vazut ca omul are ceva experienta pe motocicleta, isi stie limitele, si-a facut lectiile in prealabil si stie exact ce vrea. Cred ca a fost cat se poate de explicit, cand a spus ca vrea o motocicleta usoara, de 250 in 4T, inmatriculabila, fara valente competitionale si a cerut pareri/informatii despre cele trei modele. Si atunci de ce ii tot dati cu calitatile enduristice ale Transalpului sau cu cat de potrivite sunt WRF-urile, YZ-urile, EXC-urile, etc??? @robertkiran cred ca oricare dintre cele trei te va satisface, pentru ceea ce vrei sa faci cu ea. Personal, optez pentru Yamaha (si eu sunt interesat de achizitionarea unei caprite de asta, dar mai astept sa vad cum evolueaza criza asta), in special pentru puterea motorului, echipare si tinuta in off, care pare sa fie mai buna decat a celorlalte doua, cel putin din ce spun review-urile. Mergi pe un SH.. chiar daca o bagi in revizie capitala si schimbi in ea tot ce trebuie schimbat, tot iti mai raman bani si o ai ca noua. Ba chiar, iti poti permite unele up grade-uri. De pilda, pentru Yamaha WR250R se gaseste tanc de benzina de 15 l, ceea ce ii creste considerabil autonomia. Probabil este valabil si pentru celelalte. Spor la cumparaturi si tine-ne la curent cu acizitia facuta. Editat Decembrie 27, 2013 de xt600 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robertkiran Postat Decembrie 27, 2013 Autor Share Postat Decembrie 27, 2013 (editat) Hm hm hm la "enduro" ul pe care l faceai cu atv ul merge transalpul ca uns. Nu te mai complica cu alte prostii , da i in barba la transalp si pe coclauri.Greu de crezut ca te vei baga la offroad dar sa stii ca pe Rarau au asfaltat pe Pojorata. Oricum transalpul pe care l ai se urca si pe casa numa sa aiba cine l pune sa se urce acolo , poate curata si hornul cu ocazia asta. Daca tot ai zis de ceva usor de offroad recomand un doi timpi pentru asta (este ceva model de Honda) iute al dracului de urcat la deal pe coclauri. Insa bucura te de achizitia facuta si sa ti fie intr un ceas bun da intai din tine tu ca motociclist cat poate da mobra si vedeti care pe care scoate la pensie si daca o dovedesti iei alta sanatate sa ai. Obiectiv, parerea mea e ca ti se potriveste ca dedicatie referitor la o alta mobra melodia aia cu cai verzi pe pereti. Apropos de enduro cand te apuci de asa ceva zi mi si mie eu o sa ma fac popa atunci Mosule, poti sa incepi sa iti cauti patrafir ... ca sa te faci popa ! Ce naiba doar ma stii ... nu vreau sa fac extrem. Oare o urca Transalp-ul ala greu pe Giumalau unde am urcat cu Linhaiu'? Iti mai aduci aminte de 2010? Ce vremurii ... Sau Pentru toti ceilalti: vreau ceva inmatriculabil. Nu am banii (toti) acuma, preconizez achizitia undeva in mai-iunie. Pana atunci am toate sansele sa fac rost de bani. Asa ca am timp suficient sa aleg, am timp sa imi testez si Transalp-ul (daca vad ca e bun renunt la achizitie) Editat Decembrie 27, 2013 de robertkiran Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.