yuk Postat Ianuarie 16, 2014 Share Postat Ianuarie 16, 2014 (editat) am cumparat filtrul asta BMC http://www.bmcairfilters.com/standard-bike-filters/fm549-08_d733_5.aspx pt mobra mea. Nu vad pe saitu producatorului, dar ceva negustori de piese scriau ca ar fi +25%debit de aer. Daca restul va ramane standard pe mobra, trebuie facut ceva la injectie??? Concurenta K&N si DNA scrie ca nu este necesara interventie . DNA se lauda cu +19,2% debit, dar nu trebuie modificat amestecul. Multumesc! Editat Ianuarie 16, 2014 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Ianuarie 16, 2014 Share Postat Ianuarie 16, 2014 Nu trebuie modificat,de regula softul original este putin bogat, deci un aport de aer este bine venit! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kalashnikov545 Postat Ianuarie 16, 2014 Share Postat Ianuarie 16, 2014 Pe xt660 nu am vazut date despre bmc. Se pare ca dna e peste kn. Modificare se impune daca bagi si stage 2. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Ianuarie 16, 2014 Share Postat Ianuarie 16, 2014 Ca sa si ia acel 20% aer in plus, trebuie sa-l si traga ceva, adica pistonul motorului. Ca sa creasca forta, trebuie marita turatia motorului, sau viteza motocicletei - daca are ram -air. Toate hartile de la Dynojet, nu fac dif intre filtru aer stock si race. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Ianuarie 16, 2014 Autor Share Postat Ianuarie 16, 2014 Nu trebuie modificat,de regula softul original este putin bogat, deci un aport de aer este bine venit! atat am vrut sa aud. Merci! Pe xt660 nu am vazut date despre bmc. Se pare ca dna e peste kn. Modificare se impune daca bagi si stage 2. stiu dar stage 1 pt care nu este necesar resoftare este +19% aer, iar bmc ar fi +25%. Nu are ceas de apa si ma gandeam la supraincalzire. Are numai bec. Pe xt660 numai dna... or fi ok dar eu mi-am cumparat filtru cu 160 lei:) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Ianuarie 16, 2014 Share Postat Ianuarie 16, 2014 Ar trebui o sonda lambda sa verifici compozitia gazelor evacuate si dupa aia stii sigur cum stai. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Ianuarie 17, 2014 Share Postat Ianuarie 17, 2014 (editat) Se pare ca dna e peste kn. E discutabil. Si e greu de stabilit care e mai bun in lipsa unei comparatii care sa ia in calcul un numar de parametri. Una dintre putine comparatii la nivel obiectiv o poti face intre calitatea constructiei intre producatori. Mai poti compara, subiectiv, faptul ca DNA e fabricat in Grecia iar KN in US Din asta fiecare intelege ce vrea. Filtrele permisive mai au un avantaj pe langa faptul ca lasa mai mult aer in admisie. Pierderea de randament pe timpul de admisie este mai mica pentru ca diferenta de presiune dintre zonele din amonte si aval de filtru este mai mica. Practic, pistonul consuma mai putin lucru mecanic pentru a trage aer in cilindru. Nu stiu exact daca informatiile despre debit (flow rate) date de producatorii de filtre sport sunt date pentru diferente constante de presiune sau pentru cicluri pulsatorii. Sunt diferenta majore intre felul in care trece aerul prin filtru la un monocilindru si un 4 in linie de exemplu. Cu cat sunt mai multi cilindri, cu atat debitul tinde spre unul uniform, fara variatii ale diferentelor de presiune. http://www.fastcar.co.uk/2012/05/04/performance-car-air-filter-test/ http://www.nicoclub.com/archives/kn-vs-oem-filter.html http://www.bobistheoilguy.com/airfilter/airtest1.htm http://www.ducati-upnorth.com/tech/airbox.php Editat Ianuarie 17, 2014 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Ianuarie 17, 2014 Autor Share Postat Ianuarie 17, 2014 E discutabil. Si e greu de stabilit care e mai bun in lipsa unei comparatii care sa ia in calcul un numar de parametri. [/url] . Cei 2 parametri sunt cantitatea dr aer/unitatea de timp si dimensiunea maxima a particulelor care trec prin filtru. Bmc se lauda cu 7 microni comparativ cu oem hartie 10 microni DNA se lauda ca si aranjeaza turbioanele de aer care intra in filtru si ies paralele direct in supape Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kalashnikov545 Postat Ianuarie 17, 2014 Share Postat Ianuarie 17, 2014 (editat) @ Cesar Eu ma refeream strict la filtrele pentru acest tip de motor, nu dna over kn la modul general. Citisem niste teste pe forumul dedicat facute de catre DNA si relevau o mica diferenta. Ei zic ca filtrul lor are o arie mai mare fata de KN. Cu BMC nu au facut test. Au facut si filtre stage 2 si 3 pentru motoarele astea dar eu le gasesc prea expuse pentru uz adventure. Cum ai spus si tu probabil conteaza calitatea constructiei mai mult. Eu mi-am luat deja dna si o sa vad cum se comporta sezonul asta,Yuk va folosi bmc dar o comparatie obiectiva tot nu se poate face - sunt parametrii diferiti de utilizare. Cateva rezultate 4. Air Box AIR FLOW tests: the filters are tested inside the stock Yamaha air box,To eliminate the losses (restriction) that the stock throttle body could cause we used a 48.6mm throttle body without the butterfly; the absolute largest that could be connected to the XT 660 Rubber trumpet.Air box restrictions, shape, resonance, position of the air filter, if the design of the air filter suits the design of the air box and many more variables play an important role now.Also I have added the Volumetric Efficiency (VE), of the XT 660 Engine, that occurs for every configuration, if the tuner takes 100% advantage of the extra flow. Test 1: Air box & std filter & snorkel46.53 CFM (1318 lit/min) VE=0.539 Test 2:Air box & K&N filter & snorkel52.51 CFM (1486 lit/min) VE=0.608Test 3: Air box & DNA filter & snorkel57.19 CFM (1619 lit/min) VE=0.663 Testul integral e aici Editat Ianuarie 17, 2014 de lostheaven Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Ianuarie 17, 2014 Share Postat Ianuarie 17, 2014 Da, se vede ca elementul filtrant la KN este mult mai mic decat la DNA. De cine e facut testul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kalashnikov545 Postat Ianuarie 17, 2014 Share Postat Ianuarie 17, 2014 (editat) testul e facut de DNA (Dino Nikolaidis) http://www.xt660.com/showthread.php?t=9848 tot acolo se spune si ca fueling must be adjusted when going stage 2. Poate e marketing dar pare convingator Editat Ianuarie 17, 2014 de lostheaven Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Ianuarie 17, 2014 Share Postat Ianuarie 17, 2014 Mi se pare destul de evidenta miscarea - faci un test si ca adversar iei cel mai cunoscut producator de filtre sport Asta nu inseamna ca DNA nu ar fi bune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Ianuarie 23, 2014 Autor Share Postat Ianuarie 23, 2014 (editat) DNA a dezvoltat pt Yamaha xt660x si z filtre si modificari la airbox probabil mai mult decat pt alte moto datorita colaborarii cu xt660.com Exista harti dynojet pt toate componentele si combinatiile de componente produse de DNA. Acolo aia explica pana si de ce cu o anume harta stage 2 nu obti performantele dorite folosind alte marci de filtre sau gura de admisie chiar daca sectiunea este identica... tehnic nu besini comerciale. Volumul de aer si turbioanele produse de tubulatura din fata si din spatele filtrului sunt importante. Deasemenea daca speli bumbacul cu apa foarte calda, benzina, jet puternic de aer sau de apa si feon Daca pui o strecuratoare metalica (pt animale mari) obti un debit mai mare decat DNA, BMC sau K&N , deci conteaza si dimensiunea maxima a particulelor care trec prin filtru ...+/- nisip/siliciu ...plus ca nici unul nu cultiva in gradina bumbac Am intrebat pt ca BMCul meu ar avea alte specificatii decat cele DNA PS- merge bine, bujia arata mai bine, cu filtrul original era afumata Editat Ianuarie 17, 2014 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.