Sari la conținut

filtru de aer sport BMC injectie


yuk
 Share

Postări Recomandate

am cumparat filtrul asta BMC

http://www.bmcairfilters.com/standard-bike-filters/fm549-08_d733_5.aspx

pt mobra mea. Nu vad pe saitu producatorului, dar ceva negustori de piese scriau ca ar fi +25%debit de aer. Daca restul va ramane standard pe mobra, trebuie facut ceva la injectie???

 

Concurenta K&N si DNA scrie ca nu este necesara interventie . DNA se lauda cu +19,2% debit, dar nu trebuie modificat amestecul.

 

 

 

Multumesc!

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa si ia acel 20% aer in plus, trebuie sa-l si traga ceva, adica pistonul motorului. Ca sa creasca forta, trebuie marita turatia motorului, sau viteza motocicletei - daca are ram -air. Toate hartile de la Dynojet, nu fac dif intre filtru aer stock si race.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Nu trebuie modificat,de regula softul original este putin bogat, deci un aport de aer este bine venit! :peace:

atat am vrut sa aud. Merci!

 

 

Pe xt660 nu am vazut date despre bmc. Se pare ca dna e peste kn. Modificare se impune daca bagi si stage 2.

stiu dar stage 1 pt care nu este necesar resoftare este +19% aer, iar bmc ar fi +25%. Nu are ceas de apa si ma gandeam la supraincalzire. Are numai bec.

 

Pe xt660 numai dna... or fi ok dar eu mi-am cumparat filtru cu 160 lei:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare ca dna e peste kn.

 

E discutabil. Si e greu de stabilit care e mai bun in lipsa unei comparatii care sa ia in calcul un numar de parametri.

Una dintre putine comparatii la nivel obiectiv o poti face intre calitatea constructiei intre producatori.

Mai poti compara, subiectiv, faptul ca DNA e fabricat in Grecia iar KN in US :) Din asta fiecare intelege ce vrea.

 

Filtrele permisive mai au un avantaj pe langa faptul ca lasa mai mult aer in admisie. Pierderea de randament pe timpul de admisie este mai mica pentru ca diferenta de presiune dintre zonele din amonte si aval de filtru este mai mica. Practic, pistonul consuma mai putin lucru mecanic pentru a trage aer in cilindru.

Nu stiu exact daca informatiile despre debit (flow rate) date de producatorii de filtre sport sunt date pentru diferente constante de presiune sau pentru cicluri pulsatorii. Sunt diferenta majore intre felul in care trece aerul prin filtru la un monocilindru si un 4 in linie de exemplu. Cu cat sunt mai multi cilindri, cu atat debitul tinde spre unul uniform, fara variatii ale diferentelor de presiune.

 

 

http://www.fastcar.co.uk/2012/05/04/performance-car-air-filter-test/

http://www.nicoclub.com/archives/kn-vs-oem-filter.html

http://www.bobistheoilguy.com/airfilter/airtest1.htm

http://www.ducati-upnorth.com/tech/airbox.php

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

E discutabil. Si e greu de stabilit care e mai bun in lipsa unei comparatii care sa ia in calcul un numar de parametri.

[/url]

. Cei 2 parametri sunt cantitatea dr aer/unitatea de timp si dimensiunea maxima a particulelor care trec prin filtru. Bmc se lauda cu 7 microni comparativ cu oem hartie 10 microni

 

DNA se lauda ca si aranjeaza turbioanele de aer care intra in filtru si ies paralele direct in supape

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Cesar

Eu ma refeream strict la filtrele pentru acest tip de motor, nu dna over kn la modul general. Citisem niste teste pe forumul dedicat facute de catre DNA si relevau o mica diferenta.

Ei zic ca filtrul lor are o arie mai mare fata de KN. Cu BMC nu au facut test.

Au facut si filtre stage 2 si 3 pentru motoarele astea dar eu le gasesc prea expuse pentru uz adventure.

Cum ai spus si tu probabil conteaza calitatea constructiei mai mult. Eu mi-am luat deja dna si o sa vad cum se comporta sezonul asta,Yuk va folosi bmc dar o comparatie obiectiva tot nu se poate face - sunt parametrii diferiti de utilizare.

 

Cateva rezultate

 

4. Air Box AIR FLOW tests: the filters are tested inside the stock Yamaha air box,
To eliminate the losses (restriction) that the stock throttle body could cause we used a 48.6mm throttle body without the butterfly; the absolute largest that could be connected to the XT 660 Rubber trumpet.
Air box restrictions, shape, resonance, position of the air filter, if the design of the air filter suits the design of the air box and many more variables play an important role now.
Also I have added the Volumetric Efficiency (VE), of the XT 660 Engine, that occurs for every configuration, if the tuner takes 100% advantage of the extra flow.

 

Test 1:
Air box & std filter & snorkel
46.53 CFM (1318 lit/min) VE=0.539

Test 2:
Air box & K&N filter & snorkel
52.51 CFM (1486 lit/min) VE=0.608

Test 3:
Air box & DNA filter & snorkel
57.19 CFM (1619 lit/min) VE=0.663

Testul integral e aici

 

 

Editat de lostheaven
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DNA a dezvoltat pt Yamaha xt660x si z filtre si modificari la airbox probabil mai mult decat pt alte moto datorita colaborarii cu xt660.com Exista harti dynojet pt toate componentele si combinatiile de componente produse de DNA. Acolo aia explica pana si de ce cu o anume harta stage 2 nu obti performantele dorite folosind alte marci de filtre sau gura de admisie chiar daca sectiunea este identica... tehnic nu besini comerciale. Volumul de aer si turbioanele produse de tubulatura din fata si din spatele filtrului sunt importante. Deasemenea daca speli bumbacul cu apa foarte calda, benzina, jet puternic de aer sau de apa si feon

 

Daca pui o strecuratoare metalica (pt animale mari) obti un debit mai mare decat DNA, BMC sau K&N , deci conteaza si dimensiunea maxima a particulelor care trec prin filtru ...+/- nisip/siliciu ...plus ca nici unul nu cultiva in gradina bumbac

 

Am intrebat pt ca BMCul meu ar avea alte specificatii decat cele DNA



PS- merge bine, bujia arata mai bine, cu filtrul original era afumata

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...