Sari la conținut

Intrebare Yamaha R125


Postări Recomandate

Cam la ce nr de km incepe sa dea semne de oboseala? Am gasit una cu 27000 km iar proprietarul spune ca toate reviziile au fost facute la timp. Sunt prea multi km?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Omul a intrebat in general pe la cat incep problemele la acest model, nu daca aia e buna sau nu ca sa il trimiti la mecanic.

Editat de StefanT
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam la ce nr de km incepe sa dea semne de oboseala? Am gasit una cu 27000 km iar proprietarul spune ca toate reviziile au fost facute la timp. Sunt prea multi km?

 

Este absolut IRELEVANT numarul de km ai unui vehicul ( ca e auto sau moto ).

Conteaza FOARTE mult cum a fost facuta intretinerea vehiculului. Revizii la timp pt majoritatea cetatenilor inseamna schimb de ulei si filtre.

Casca ochii la detalii gen placute de frana, riduri de pe discurile de frana, culoarea lichidului de frana, ...... automat antigelul trebuie schimbat odata la 2ani.....rulmentul de la jug, simeringurile de la furca fata.........de uleiul de furca ........ ce sa mai zic........ etc.

Poate sa aibe si 1.000.000km, daca a fost respectata din TOATE punctele de vedere, poate fi mai buna decat orice motor abandonat din ignoranta intr-un garaj 3-4 ani cu maxim 10.000km fara sa fi vazut o intretinere adevarata.

Editat de Bigfoot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai stiu ce mecanic spunea, in general la motoarele 4T, semnele de oboseala apar dupa 100.000, iar la 2T dupa 10.000, banuiesc daca au fost intretinute corespunzator.
Sper sa nu vorbesc prostii. Asteapta o confirmare :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din proprie experienta la capitolul 125cc, trebuie avut mare atentie la BENZINA pe care o pui, sa fie de 95 in nici un caz de 98 sau de 100 pentru ca pistonul tau este mic cat un dop de ice tea, e un singur piston, 11kw , putere mica, TU ca utilizator tragi de el si ii dai, doar ca sa nu fi claxonat la stop, nu ca ai avea mari performante, motor mic, suprasolicitat se INCINGE foarte tare mai ales la drum lung daca mergi cu mai mult de 90km/h, odata incins se topeste si se caleaza.

 

Din proprie experienta pot sa iti spun:

Am stricat 3motoare de 125cmc pe XT 125 R -ul meu. Prima oara s-a calat la 110km/h ( si a blocat roata spate ) 2-a oara i-a sarit lantul de distributie si 3-a oara iarasi l-am calat.

Conteaza foarte mult tipul de ulei pe care il pui. Aia de la Yamaha imi puneau rock oil 10w40 semisintetic.

In opinia mea ca sa faca fata temperaturilor noastre si mai ales la cat abuz suporta un 125cmc ar trebui pus 10w60 castrol / motorex full sintetic.

Editat de Bigfoot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator little wayne

Omul a intrebat in general pe la cat incep problemele la acest model, nu daca aia e buna sau nu ca sa il trimiti la mecanic.

Parerile noastre sunt pur subiective atata timp cand nu vedem motorul...

Cum au spus si ceilalti ,poate sa functioneze ca in prima zi sau sa fie rupt in gura de la ,,forja''

Daca vrea motor,sa mearga cu cineva care se pricepe sau sa il duca la o verificare inainte de achizitie..parerea mea sau a ta sunt fix pwula

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In afara de intervalele de schimbare a anumitor repere (date de producator) si de acele "probleme specifice modelului " pe care le poti afla citind rubrica "posesorii de r125" nu exista un anumit numar de kilometrii stas dupa care sa consideri un motor "obosit"! Daca tot ai folosit personificarea "obosit" , gandeste-te la comparatia intre doi oameni de aceeasi varsta cu stiluri de viata diametral opuse :unul bea fumeaza , are o alimentatie neregulata si nu doarme suficient , si celalalt mananca santatos , face sport nu bea nu fumeaza . Chestiile astea se observa si la prima vedere dar si dupa un set de analize care-i obositu , no asa-i si cu motoarele , prima data vizual sa nu fie cadrul stramb sau carenele sparte , dupa, un test de compresie , unul de drum , vezi sa nu scoata fum ,sa intre si sa iasa din viteze bine , sa debraieze corect , sa franeze bine , eventuale zgomote in mers , tine apasata frana fata si incearca sa misti motocicleta in fata si in spate ca sa vezi starea rulmentilor de la jug , eventual sa ai un aparat de masura sa-i masori incarcarea , verifici sa nu aibe scurgeri de ulei ! , cam asta e modalitatea de a vede gradul de "oboseala", succes!
l

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din proprie experienta la capitolul 125cc, trebuie avut mare atentie la BENZINA pe care o pui, sa fie de 95 in nici un caz de 98 sau de 100 pentru ca pistonul tau este mic cat un dop de ice tea, e un singur piston, 11kw , putere mica, TU ca utilizator tragi de el si ii dai, doar ca sa nu fi claxonat la stop, nu ca ai avea mari performante, motor mic, suprasolicitat se INCINGE foarte tare mai ales la drum lung daca mergi cu mai mult de 90km/h, odata incins se topeste si se caleaza.

 

Din proprie experienta pot sa iti spun:

Am stricat 3motoare de 125cmc pe XT 125 R -ul meu. Prima oara s-a calat la 110km/h ( si a blocat roata spate ) 2-a oara i-a sarit lantul de distributie si 3-a oara iarasi l-am calat.

Conteaza foarte mult tipul de ulei pe care il pui. Aia de la Yamaha imi puneau rock oil 10w40 semisintetic.

In opinia mea ca sa faca fata temperaturilor noastre si mai ales la cat abuz suporta un 125cmc ar trebui pus 10w60 castrol / motorex full sintetic.

Esti foarte ghinionist cu atatea motoare calate, eu am o chinezeasca de 125 in care am pus numai ulei mineral 15W40 de la Kaufland, mana in gaz la maxim 100-110 km/ora si mers 650km cu pauza la 1 ora(de tigara) temperatura exterioara fiind 36 grade.Acum am cu ea 30k si nu da semne de oboseala sau sa consume ulei.Specific ca in rodaj am avut rabdare si l-am facut ca in manual (adica m-am tarat 1000km cu 60/ora si urmatorii 500km cu 80/ora).Benzina am bagat de 95 fiind cea mai ieftina.

@WladCox ia pe cineva care are o mobra de asta, care are urechea formata pe sunetul ei si poate sa-ti spuna daca e ok, in rest ce s-a spus fara fum, sa nu traga intr-o parte, cauciucuri, rugina, schimbare viteze, teava daca-i albastra inseamna forja (nu stiu care 125 nu are teava albastra), este o loterie chiar daca totul e ok, 27k nu inseamna mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din proprie experienta la capitolul 125cc, trebuie avut mare atentie la BENZINA pe care o pui, sa fie de 95 in nici un caz de 98 sau de 100 pentru ca pistonul tau este mic cat un dop de ice tea, e un singur piston, 11kw , putere mica, TU ca utilizator tragi de el si ii dai, doar ca sa nu fi claxonat la stop, nu ca ai avea mari performante, motor mic, suprasolicitat se INCINGE foarte tare mai ales la drum lung daca mergi cu mai mult de 90km/h, odata incins se topeste si se caleaza.

Iarta-ma ca te contrazic, dar nu e relevant ce spui din simplul motiv ca benzina de la noi e mult mai slaba ca cea din sa zicem Germania , eu cu benzina de 100 de la omv nu am aceleasi performante la masina ca si cu benzina normala din Germania , asta spun ca e la masina, dar banuiesc ca e si la motocicleta , pur si simplu cifra octanica la noi e mai scazuta decat in alte tari unde benzina e mai ,,pura,, La faza cu calarea.... esti tare ghinionist :)

 

Faza cu 1.000.000 km e exagerata, orice piston da semne de oboseala dupa o anumita folosinta, de exemplu era un batranel cu o africana la 750.000 km si spunea ca i-a schimbat piston+cilindru ...

 

La 27k nu are cum sa fie ,,obosit,, daca a fost ingrijit ca la carte , gandeste-te ca merg rahate de scutere 50c peste 30k ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OFF TOPIC, carburantii ROMPETROL sunt de calitate. Cel putin eu simt diferenta si la moto si la masina.

Probabil am avut ghinion cu XT 125 R al meu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si cam ce greutate aveti dvs, domnule Bigfoot? Daca 125 ul ala a trebuit sa traga 120 de kg la 110 kmph eventual si cu un raport nefericit foi-pinion, pai ne mai miram ca s-a calat? Acu tre sa mai si stii cum si in ce fel sa-i dai. Nu zice nimeni ca nu merge sau ca va fi un mic GSXR, ca nu va fi. Un ulei cat mai bun, un raport cat mai de fuga, putina rabdare si eventual o persoana mai maruntica si 125 ul ala se va comporta multumitor.

Parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Salut,
Am si eu o intrebare destul de banala...
Am cumparat o motocicleta yamaha R125 ,fiind prima motocicleta pentru mine am o mica dilema in privinta schimburilor de ulei, filtre si simeringuri ...

nu numai ca nu stiu ce alegere sa fac, dar nu am nici un fel de indrumare spre atingerea obiectivului dorit...

 

Cine ma poate ajuta sa pun mobra la punct , am cateva beri care tanjesc sa fie desfacute :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...