WladCox Postat Martie 9, 2014 Share Postat Martie 9, 2014 Am si eu o Aprilia rs de 125 si nu reusesc de niciun fel sa o fac sa mearga cum trebuie. In toamna i-am schimbat segmentii si de atunci am mai mers cam 150 km. Problema este urmatoarea: o pornesc merge perfect(porneste repede), o las sa se incalzeasca, plec cu ea si totul merge perfect pana in momentul in care opresc la un semafor/o intersectie. Atunci parca e posedata. Sta la relantiu normal nu da sa se opreasca, dar cand vreau sa plec de pe loc nu se mai accelareaza si se opreste, apoi nu mai porneste decat cu socul tras si nu vrea sa se tureze decat dupa ce o turez in 10-12 mii rpm si in timpul asta las treptat socul dar nu functioneaza nici asa tot timpul. Daca in timpul cand stau la semafor o tin din sprituri pe la 4-5 mii rpm nu se mai opreste. Carburatorul l-am curatat si reglat de un milion de ori, l-am suflat cu compresorul, compresie eu zic ca are(in a 1-a e aproape imposibil sa o imping). Lamela de la power valve nu o am si e pus un capac acolo deci este ca si cum ar fi tot timpul deschis si pana in 7000 rpm e cam anemica. Se poate sa traga aer fals pe la simeringurile de la ambielaj? Sau este posibil sa ii vina prea mult ulei si sa se inece? Nu stiu ce sa ii mai fac... PS: Motoreta are carburator de 34mm si filtru sport. PS2: Pot face si un video zilele astea ca sa vedeti mersul motorului daca va ajuta cu ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Martie 9, 2014 Share Postat Martie 9, 2014 Nivelul benzinei din carburator, alimentarea cu benzina, reglajul aer/benzina cate ture are ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ahilepeleianul Postat Martie 9, 2014 Share Postat Martie 9, 2014 Intreb si eu fara a fi cu suparare, carburator de 34 mm pentru 125 cc nu e cam mare? Stiu ca la Cb 500 pe care il am eu, tot de 34 de mm e per cilindru, deci ar veni pentru 250 cc. Si in cazul asta debitul efectiv de amestec combustibil (chiar daca amestecul e bun, nici saraca, nici bogat) nu e prea mare pentru cilindrul ala? Sau poate pentru 2t lucrurile stau altfel. Poate ma lumineaza @thunderbyte daca tot citeste topicul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
George2013 Postat Martie 9, 2014 Share Postat Martie 9, 2014 bujia ce zice? ar trebuii sa iti poti da cat de cat seama de ce se intampla, o scoti uscata? neagra plina de ulei?....daca era aer fals se tura aiurea chiar si la relanti, daca nu vrea sa se tureze cum a zis thunderbyte mai sus, carburatia/alimentarea... Poti verifica si traseul evacuarii sa nu aiba depunere de calamina sau toba sa nu fie infundata Intreb si eu fara a fi cu suparare, carburator de 34 mm pentru 125 cc nu e cam mare? Stiu ca la Cb 500 pe care il am eu, tot de 34 de mm e per cilindru, deci ar veni pentru 250 cc. Si in cazul asta debitul efectiv de amestec combustibil (chiar daca amestecul e bun, nici saraca, nici bogat) nu e prea mare pentru cilindrul ala? Sau poate pentru 2t lucrurile stau altfel. Poate ma lumineaza @thunderbyte daca tot citeste topicul. Dupa logica mea nu poti judeca un carburator ca marime dupa diametrul sau...poate influenta dar prea putin...cel mai mult conteaza ce este in carburatorul ala..si anume marimea jiglerelor....diametru difuzorului prea putina importanta are... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ahilepeleianul Postat Martie 9, 2014 Share Postat Martie 9, 2014 Inca o chestie. Acum cateva luni ajutam la refacerea unui motor de Aprilia de 50 cc in 2 timpi. Dupa schimbarea ambielajului si pistonului, montarea segmentilor si asamblarea finala, a mers motorul o perioada perfect, dupa care fara motiv a inceput sa faca nebunii. La fel a fost curatat carburatorul de n ori, sistemul electric verificat, etc. Pana la urma, solutia finala, desfacerea capacului cilindrului (fiind 2t e mai simplu, n-ai chiulasa) si constatarea avariei, recte un mare sant in peretele cilindrului sapat de pinul unde se inchide un segment care printr-un miracol iesise de la locul lui. Deci compresie canci, desi la relanti statea si de tras tragea, desi anemic si ceva mai bine in ture mari, cum zici si tu. Ca solutie ultima, daca zici ca s-a umblat la segmenti, verifica daca totul e in regula inauntrul cilindrului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat Martie 9, 2014 Share Postat Martie 9, 2014 Nu are nici o treaba carburatorul de 34 ... Cel putin la 125 urile de strada in 2T .. asta e o modificare care musai trebuie sa o faci. 2t functioneaza cu totul altfel fata de 4T ... Nu degeaba e motorul cu celmai mare randament cc/putere ... 40cp maxim la 125 cc. Compresia daca e buna sau nu e buna nu iti dai seama dupa impinsul mobrei ... si fara chiuloasa nu o urnesti din loc. Am avut Rs ... si intr-o primavara avea figurile astea ... Era de la alimentare ... S-a blocat in carburator .. ceva pe inchis .. si nu intra benzina. ... Si cand se incalzea nu mai mergea bine .. dar la relantiu ... perfect. E limitata/delimitata ? Si inca o faza ... cand ai schimbat segmentii .. au hornuit cilindrul ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cosmax Postat Martie 9, 2014 Share Postat Martie 9, 2014 Pune inapoi filtrul stock! Nu degeaba are gura aia de "aerisire" la carena de fata. (Pentru modelul <2006). Am intalnit foarte multe cazuri de genul la motoarele in 2t si in majoritatea cazurilor filtrul de aer era "sport" sau buretele filtrului original era rupt/gaurit/deteriorat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Martie 9, 2014 Share Postat Martie 9, 2014 (editat) bujia ce zice? ar trebuii sa iti poti da cat de cat seama de ce se intampla, o scoti uscata? neagra plina de ulei?....daca era aer fals se tura aiurea chiar si la relanti, daca nu vrea sa se tureze cum a zis thunderbyte mai sus, carburatia/alimentarea... Poti verifica si traseul evacuarii sa nu aiba depunere de calamina sau toba sa nu fie infundata Dupa logica mea nu poti judeca un carburator ca marime dupa diametrul sau...poate influenta dar prea putin...cel mai mult conteaza ce este in carburatorul ala..si anume marimea jiglerelor....diametru difuzorului prea putina importanta are... Ba are, tu faci referire la sistemul in sine de alimentare cu benzina facut de carburator, dar diametrul de absorbtie e cu totul alta treaba. Nu poti folosi orice jicloare vrei pe un un carburator de o anumita dimensiune. Editat Martie 9, 2014 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chopperman Postat Martie 10, 2014 Share Postat Martie 10, 2014 NIvelul de benzina este mic. Ce culoare are bujia? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
free runner Postat Martie 10, 2014 Share Postat Martie 10, 2014 intre rezervor si carburator ai pus vreun filtru de benzina? verifica cuiul pontou sa nu fie blocat si sita de la intrare in carburator precum si cea din robinetul de la rezervor. folosesc un carburator original de aprilia rs dar este de 28 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WladCox Postat Martie 10, 2014 Autor Share Postat Martie 10, 2014 Nivelul benzinei din carburator, alimentarea cu benzina, reglajul aer/benzina cate ture are ? M-am jucat si cu nivelul de benzina in toate felurile. O sa mai incerc totusi... Aerul e deschis cam 2 ture jumate. Intreb si eu fara a fi cu suparare, carburator de 34 mm pentru 125 cc nu e cam mare? Stiu ca la Cb 500 pe care il am eu, tot de 34 de mm e per cilindru, deci ar veni pentru 250 cc. Si in cazul asta debitul efectiv de amestec combustibil (chiar daca amestecul e bun, nici saraca, nici bogat) nu e prea mare pentru cilindrul ala? Sau poate pentru 2t lucrurile stau altfel. Poate ma lumineaza @thunderbyte daca tot citeste topicul. Nu e cu suparare stai linistit. E ok carburatorul, unele rs-uri vin din fabrica cu el. bujia ce zice? ar trebuii sa iti poti da cat de cat seama de ce se intampla, o scoti uscata? neagra plina de ulei?....daca era aer fals se tura aiurea chiar si la relanti, daca nu vrea sa se tureze cum a zis thunderbyte mai sus, carburatia/alimentarea... Poti verifica si traseul evacuarii sa nu aiba depunere de calamina sau toba sa nu fie infundata Dupa logica mea nu poti judeca un carburator ca marime dupa diametrul sau...poate influenta dar prea putin...cel mai mult conteaza ce este in carburatorul ala..si anume marimea jiglerelor....diametru difuzorului prea putina importanta are... Bujia e plina de ulei si motorul scoate exagerat de mult fum. Stiu ca mai am motorete in 2t dar nici chiar asa. Ulei i-am pus Motul 701. Toba e ok. Inca o chestie. Acum cateva luni ajutam la refacerea unui motor de Aprilia de 50 cc in 2 timpi. Dupa schimbarea ambielajului si pistonului, montarea segmentilor si asamblarea finala, a mers motorul o perioada perfect, dupa care fara motiv a inceput sa faca nebunii. La fel a fost curatat carburatorul de n ori, sistemul electric verificat, etc. Pana la urma, solutia finala, desfacerea capacului cilindrului (fiind 2t e mai simplu, n-ai chiulasa) si constatarea avariei, recte un mare sant in peretele cilindrului sapat de pinul unde se inchide un segment care printr-un miracol iesise de la locul lui. Deci compresie canci, desi la relanti statea si de tras tragea, desi anemic si ceva mai bine in ture mari, cum zici si tu. Ca solutie ultima, daca zici ca s-a umblat la segmenti, verifica daca totul e in regula inauntrul cilindrului. Am verificat cilindrul cand l-am desfacut ca eu am schimbat segmentii si cu exceptia unei mici zgarieturi care se simte putin la mana e ok. Compresia s-a imbunatatit de cand l-am segmentat si de tras trage bine, problema vine cand stau pe loc:)) Nu are nici o treaba carburatorul de 34 ... Cel putin la 125 urile de strada in 2T .. asta e o modificare care musai trebuie sa o faci. 2t functioneaza cu totul altfel fata de 4T ... Nu degeaba e motorul cu celmai mare randament cc/putere ... 40cp maxim la 125 cc. Compresia daca e buna sau nu e buna nu iti dai seama dupa impinsul mobrei ... si fara chiuloasa nu o urnesti din loc. Am avut Rs ... si intr-o primavara avea figurile astea ... Era de la alimentare ... S-a blocat in carburator .. ceva pe inchis .. si nu intra benzina. ... Si cand se incalzea nu mai mergea bine .. dar la relantiu ... perfect. E limitata/delimitata ? Si inca o faza ... cand ai schimbat segmentii .. au hornuit cilindrul ? Pai carburatorul l-am curatat in toate felurile. Este modelul delimitat(are toata instalatia power valve cu exceptia lamelei care intra in cilindru care lipseste). Cilindrul nu l-am hornuit( din cate stiu mi se pare ca nu se poate ) Pune inapoi filtrul stock! Nu degeaba are gura aia de "aerisire" la carena de fata. (Pentru modelul <2006). Am intalnit foarte multe cazuri de genul la motoarele in 2t si in majoritatea cazurilor filtrul de aer era "sport" sau buretele filtrului original era rupt/gaurit/deteriorat. Filtrul original nu il mai am ca asa il puneam de mult. Fostul proprietar a considerat ca filtrul sport e ce ii trebuie. NIvelul de benzina este mic. Ce culoare are bujia? Nivelul l-am facut in toate felurile. Bujia e neagra si plina de ulei. intre rezervor si carburator ai pus vreun filtru de benzina? verifica cuiul pontou sa nu fie blocat si sita de la intrare in carburator precum si cea din robinetul de la rezervor. folosesc un carburator original de aprilia rs dar este de 28 Da, am filtru de benzina intre rezervor si carburator, dar e nou. Cuiul nu e blocat, sita am curatat-o, la robinet nu am umblat inca dar o sa il desfac zilele astea. Multumesc tuturor pentru ajutor si astept pareri in continuare> Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Martie 10, 2014 Share Postat Martie 10, 2014 (editat) Scoate acel filtru de benzina si mergi pe direct pentru o proba. Verifica ca rezervorul sa nu faca vid,incearca o proba cu busonul desfacut . Pentru filtru de aer...incearca o opturare de 20% cu banda de power tape pentru proba, dupa care 50% . Verifica debitul de ulei de la pompa de amestec sa nu fie prea mare Incearca aceste lucruri si mai vedem Editat Martie 10, 2014 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WladCox Postat Martie 10, 2014 Autor Share Postat Martie 10, 2014 Rezervorul nu face vid, o sa ii scot filtrul de benzina si ii obturez filtrul de aer. Debitul nu stiu cum ar trebui sa fie dar o sa caut intr-un manual de reparatie. Mersi mult! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat Martie 10, 2014 Share Postat Martie 10, 2014 (editat) Sa spui ce ai facut ... Daca te vezi cu sacii in caruta nu inseamna ca nu trebuie sa spui un multumesc .. sau cum ai rezolvat-o. Editat Martie 10, 2014 de BQGDDAN Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WladCox Postat Martie 10, 2014 Autor Share Postat Martie 10, 2014 Nu i-am facut nimic deocamdata, azi a fost vremea nasoala. Maine daca e cald o sa fac niste incercari cum au spus baietii mai sus. Sper sa rezolv ceva, va tin la curent oricum. La mecanici am fost si nu mi-a zis nimeni nimic concret. Solutia lor ar fi fost sa schimb motoreta, ceea ce cred ca am sa si fac daca nu reusesc sa o fac fara investitii prea mari(care la o motoreta asa veche (96) nu se merita) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
free runner Postat Martie 10, 2014 Share Postat Martie 10, 2014 incearca si schimba si bujia. ai amestecul foarte bogat , cu gazul deschis ai mult aer si functioneaza iar cand reduci se uda bujia . incearca o bujie romaneasca de oltcit (14lp24)si vei avea o surpriza placuta si apropo ..... (honuit nu hornuit) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WladCox Postat Martie 10, 2014 Autor Share Postat Martie 10, 2014 incearca si schimba si bujia. ai amestecul foarte bogat , cu gazul deschis ai mult aer si functioneaza iar cand reduci se uda bujia . incearca o bujie romaneasca de oltcit (14lp24)si vei avea o surpriza placuta si apropo ..... (honuit nu hornuit) Bujia e noua si codul e cel care trebuie, am cumparat-o inainte sa schimb segmentii crezand ca e vina ei. In legatura cu bujia de olticit nu crezi ca va avea pistonul de suferit din cauza bujiei nepotrivite? O sa incerc si asta daca tot nu merge macar sa se strice de tot ca imi vine sa ii dau foc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
free runner Postat Martie 10, 2014 Share Postat Martie 10, 2014 da-mi un nr de tel pentru ca trebuie sa iti explic ceva si nu prea am chef de scris Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WladCox Postat Martie 10, 2014 Autor Share Postat Martie 10, 2014 Sigur: 0763499966. Pana pe la 1 sunt la cursuri dar dupa ma poti suna. Mersi mult! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ahilepeleianul Postat Martie 10, 2014 Share Postat Martie 10, 2014 da-mi un nr de tel pentru ca trebuie sa iti explic ceva si nu prea am chef de scris Explica tovarase, nu fi lenes, sa mai invatam si noi cate ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat Martie 15, 2014 Share Postat Martie 15, 2014 da-mi un nr de tel pentru ca trebuie sa iti explic ceva si nu prea am chef de scris Cat egoism ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
free runner Postat Martie 28, 2014 Share Postat Martie 28, 2014 Bujia e noua si codul e cel care trebuie, am cumparat-o inainte sa schimb segmentii crezand ca e vina ei. In legatura cu bujia de olticit nu crezi ca va avea pistonul de suferit din cauza bujiei nepotrivite? O sa incerc si asta daca tot nu merge macar sa se strice de tot ca imi vine sa ii dau foc. ai mai facut ceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
------ Postat Martie 28, 2014 Share Postat Martie 28, 2014 Scoate acel filtru de benzina si mergi pe direct pentru o proba. Verifica ca rezervorul sa nu faca vid,incearca o proba cu busonul desfacut . Pentru filtru de aer...incearca o opturare de 20% cu banda de power tape pentru proba, dupa care 50% . Verifica debitul de ulei de la pompa de amestec sa nu fie prea mare Incearca aceste lucruri si mai vedem Ba are, tu faci referire la sistemul in sine de alimentare cu benzina facut de carburator, dar diametrul de absorbtie e cu totul alta treaba. Nu poti folosi orice jicloare vrei pe un un carburator de o anumita dimensiune. ba poti pune orice jiglere vrei pe un carb anume....te joci cu amestecul din suprafata de filtrare a filtrului de aer si cu permisivitatea lui sau cu forma(taper) cuiului de dozaj si a subarului...bujia se afuma si cind amestecul e sarac,aici fiind 2T,putem zice sarac in benzina si prea mult ulei de amestec sau mers subturat. foarte bine,TNG! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Martie 28, 2014 Share Postat Martie 28, 2014 Explica tovarase, nu fi lenes, sa mai invatam si noi cate ceva. la carburatie este greu sa explici o poza/reglaj banal din manual ... de exemplu nivelul plutitorului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WladCox Postat Martie 30, 2014 Autor Share Postat Martie 30, 2014 (editat) am reusit pana la urma(cu greu) sa o fac sa mearga. i-am obturat filtrul de aer cam 70%+reglat nivelul in carburator+reglat aerul+eliminat filtru benzina+anulat pompa ulei(acum ii fac amestecul in rezervor). acum merge ok dar in ture joase tot nu trage chiar asa bine din cauza lipsei lamelei de la power valve. Editat Martie 30, 2014 de WladCox Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.