NeoZealot Postat Martie 23, 2014 Share Postat Martie 23, 2014 1: este ilegal ce a făcut. Dacă era singur în patrulare pe bulevard,sau în MCV,tot era ilegal. A comis un abuz și trebuie sa-l dai în judecata. Singurul moment când poate sa îți retina talonul este atunci când pe lângă echipajul de politie se afla și o mașină RAR,unde cei din urma au cu ei diferite aparate de măsurat pe loc diverse(noxe,db.lumini etc) Clar ABUZ ;dal in judecata pe cap patrat 2:ce mi se pare absurd este atunci când el a spus sa turezi motorul,tu ai facut-o. Pai ce mama naibii.....i-a dute acum,deschide geamul, sari și baga un echer pentru arbitru......ca asa zic eu.......cum mama masii ai turat motorul, doar ca a zis un garcea ca I SE PARE LUI..... Cu asta nu as putea fi mai de acord.... cum sa turezi moto doar pentru ca asa iti zice el?(de cand au atributiile astea?) Eu personal de fiecare data cand ma opreste politia opresc moto mult inainte sa ajunga el langa mn (nu neaparat pentru ca se aude tare(evident din cauza tobei non stoc)), e un obicei al meu(pe care il aveam si cand toba era stoc), si nu mai porneste decat cand trebuie sa plec. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Martie 23, 2014 Share Postat Martie 23, 2014 Crede cineva ca judecatorul va fi atit de idiot incit sa creada ca toba a fost aceeasi care l-a iritat pe politistul aflat in exercitiul functiunii nu a fost schimbata la prezentarea motocicletei la RAR? Pun pariu ca actiunea in justitie e sortit esecului in cazul acesta. Oamenii legii au dreptate in fatza judecatorului, ei nu trebuie sa demonstreze ca au dreptate, e treaba contravenientului sa-l convinga pe judecator ca politistul s-a inselat. Daca urechea lui a considerat ca-i prea mare zgomotul, a ridicat talonul, nu-i idiot sa riste o sanctiune pt abuz, stia foarte bine ce face. Nu sint de partea nimanui in acest caz, retine doar ce se va intimpla la judecata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metal Heart Postat Martie 23, 2014 Share Postat Martie 23, 2014 Cu asta nu as putea fi mai de acord.... cum sa turezi moto doar pentru ca asa iti zice el?(de cand au atributiile astea?) Pentru ca zgomotul maxim admis e la o anumita turatie. La motocicletele mai vechi era pe placuta cu seria de cadru, 90db@9500 rpm sau cat era acolo. Tu cand esti in mers, mergi cu ea la 1000 sau 1200 rpm la cat e relantiul??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
November Postat Martie 23, 2014 Share Postat Martie 23, 2014 Dar cand politia te opreste, tu stii ca ai alta toba, macar asuma-ti-o. Sau drege-o cumva pe loc. Corect ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NeoZealot Postat Martie 23, 2014 Share Postat Martie 23, 2014 (editat) Pentru ca zgomotul maxim admis e la o anumita turatie. La motocicletele mai vechi era pe placuta cu seria de cadru, 90db@9500 rpm sau cat era acolo. Tu cand esti in mers, mergi cu ea la 1000 sau 1200 rpm la cat e relantiul??? Stiu treaba asta dar pentru faptul ca el nu are vreun aparat de masura corespunzator(cat timp nu e si o masina rar cu ei), cum sa ma apuc eu sa turez de aiurea motorul pe strada ca asa vrea el???. Mergem la rar unde poate si masura si acolo o turam cat vrea, nu pe strada. Si la rar cu personalul calificat de acolo nu cu domnu de la rutiera cu urechea lui fin reglata. SI intro incapere izolata(ca si asta e foarte important) daca pe strada in timp ce el masoara sunetul motorului, trece pe langa un TIR sau un tractor care mai incarca acolo destul cat sa treaca peste limita? Editat Martie 23, 2014 de NeoZealot Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
November Postat Martie 23, 2014 Share Postat Martie 23, 2014 Tu cand esti in mers, mergi cu ea la 1000 sau 1200 rpm la cat e relantiul??? Daca nu te grabesti prea tare.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NeoZealot Postat Martie 23, 2014 Share Postat Martie 23, 2014 Daca nu te grabesti prea tare.... Sau asa... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metal Heart Postat Martie 23, 2014 Share Postat Martie 23, 2014 Ba, ce de zmei pe aici Politistul ala nu e obligat sa mearga cu tine la RAR, el doar a presupus ca tu ai o toba pe naspa pe moto. Te pune sa o turezi doar pentru a fi acoperit din toate punctele de vedere. RAR-ul mai departe masoara, face, si drege, dar la faze de genul, doar cand te vede cu tobe aftermarket de trimite la plimbare. Camera izolata fonic, personal calificat. LOL, ati uitat unde traiti? Pe de o parte vreti respectarea tuturor normelor, dar voi sunteti primii care le incalcati Inainte de a da cateva sute de euro bune pe o evacuare, asigurati-va ca e si buna de mers pe strada si faceti-i vanzatorului o intrebare despre ce ar trebui sa ii spui politistului cand te opreste pentru zgomot, ca nu dai 500 E pe un Leo Vince sa ti se ia talonul si sa te trimita la RAR pentru verificari din doua in doua saptamani. A, ti-ai luat un burlan sh de pe net, atunci mergi pe burta si nu te mai plange pe aici, ci intreaba cum o poti scoate la capat fara prea multa bataie de cap. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NeoZealot Postat Martie 23, 2014 Share Postat Martie 23, 2014 Oricum cu treaba asta mai multa bataie de cap.... pana la urma daca acasa ai toba stoc, puneo la loc, dute la rar, platesti o amenda acolo si esti ok din nou. Sunt lucruri mult mai rele ce se pot intampla pe moto decat o amenda. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 23, 2014 Share Postat Martie 23, 2014 Din pacate, noul Cod Rutier (2014) nu prevede necesitatea prezentei reprezentantilor RAR sau folosirea aparatelor specific omologate pentru constatarea poluarii fonice. Rog pe cei ce sustin contrariul sa indice o sursa legala in acest sens. Art.100. (1) Constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda prevazuta în clasa a II-a de sanctiuni urmatoarele fapte savârsite de persoane fizice: ... g). conducerea unui autovehicul care, în mers sau stationare, polueaza fonic sau emana noxe peste limita legal admisa; - Art.97. (1) Pe lânga sanctiunile contraventionale, politistul rutier dispune, în cazurile prevazute în prezenta ordonanta de urgenta, si una dintre urmatoarele masuri tehnico-administrative: ... retragerea permisului de conducere, a certificatului de înmatriculare sau înregistrare ori a placutelor cu numarul de înmatriculare sau de înregistrare; Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex4ice Postat Martie 23, 2014 Share Postat Martie 23, 2014 (editat) eu nu-nteleg cum ai putut sa-l lasi sa-ti ia certificatu, eu muream cu el de gat acolo si tot nu plecam fara el. e clar abuz ) karate kid . Te vedeam la stiri ) Cand iti pui o toba aftermarket, in 99% o pui pentru un sunet mai misto. 1% isi pun pentru circuit, pentru mai multa putere, cu un powercommander samd... Eh, astia 99% stiu foarte bine ca o toba aftermarket e mai galagioasa ca una stock. Cand iti pui o Yashimura de carbon, mama ce misto si tare se aude - iti zic prietenii. Cand iti spune asta un politist, e abuz. Cand am fost la RAR si am inmatriculat-o, eram cu un amic, cu R1, tobe stock, dar golite si xenon pe ea. Plus suportul de numar aftermarket si fara lumina pe el. Cand l-a vazut baiatul de la RAR l-a si dat afara, i-a zis ca il trece ca neprezentare, ca altfel il lasa fara talon la ce are pe ea. Aseara am mers cu el, pe timp de noapte saraciile alea de xenoane te orbesc intr-un mare fel - in fata lui nu puteam sta ca ma orbea din oglinzi, in spatele lui ma termina sunetul. Politistii-s bulangii, nu? Hai nu te mai plange de lumini si zgomot! Esti motociclist sau fetita ?! Sunt tare curios cum de te omora zgomotul de la toba aia a prietenului tau , cand stateai in spatele lui ?! Nu am intalnit o toba asa periculoasa pana acum . Si da, am toba aftermarket , Yoshimura rs3 carbon .Dar de cate ori m-a oprit militia , nu am redus viteza , pentru a opri , prin a schimba treptele de viteza ca pe circuit. Am tras ambreiajul si frana. Daca vrei sa te dai zmeu in fata unui pro.. e clar ca ti-o iei .Are legea in mana. Si eu m-am dat zmeu acum vre-o 3 ani in fat unui politai , cand mergeam cu scuterul la ora 18:50 fara a avea vesta reflectorizanta pe mine(era in portbagaj) si vazandul ca vrea sa imi dea amenda , l-am intrebat tupeist "de la ce ora trebuie sa o port" . S-a enervat pentru ca nici el nu stia si mi-a dat o frumoasa amenda de 402 lei. Invatatura de minte! Nu te pune cu prostul , ca are mintea odihnita . Editat Martie 23, 2014 de alex4ice Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yonustelystu1992 Postat Martie 23, 2014 Autor Share Postat Martie 23, 2014 sa lamuresc pe toata lumea ca am fost plecat si am vazut multe raspunsuri si nu pot sa rasp la toate....nenea politaiu cobora din sectia lor de politie si ma oprit....nu ambalasem nu facusem nimic sa ii provoc...nu a pozat nimic doar mi-a cerut certificatu iar dupa aceea nu a vrut sa mi-l mai dea inapoi....toba nu este omologata ca toba sport pe moto dar am fost cu ea la ITP si am trecut...acum am montat inauntru un decibel killers ca sa ma duc din nou la RAR...repet nu aveam montat in momentu acela decibel killers dar nu a fost pozat esapamentu....este filmata zona aceea unde ma oprit, poate constituie si un avantaj ca se poate vedea clar cum domnu politai imi ia actele pleaca in spate in parcarea lor, ma tin dupa el ca nu imi daduse niciun proces verbal nimic...il astept 10 minute, iese din spate cu MCV si colegul lui( care imi luase permisu anu trecut si am castigat procesu si cu el), apoi imi scrie procesu verbal si ma intreaba daca sunt obiectiuni....ii zic ca am foarte multe dar bineinteles nu ma lasat sa scriu nimic,cica daca ma consider nedreptatit sa contest in instanta(asta o sa si fac)... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
--=HD=-- Postat Martie 23, 2014 Share Postat Martie 23, 2014 Din pacate, noul Cod Rutier (2014) nu prevede necesitatea prezentei reprezentantilor RAR sau folosirea aparatelor specific omologate pentru constatarea poluarii fonice... Art.100. (1) Constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda prevazuta în clasa a II-a de sanctiuni urmatoarele fapte savârsite de persoane fizice: ... g). conducerea unui autovehicul care... emana noxe peste limita legal admisa; Inteleg ca, daca pentru POLUAREA FONICA politistul are o ureche muzicala deosebita, formata in ani de studiu la Conservator, pentru POLUAREA AERULUI CU NOXE are niste plamani deosebiti, capatati in ani de antrenamente la mare altitudine si un nas fin, asemenea unui somelier care simte in aer aroma vinului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yonustelystu1992 Postat Martie 23, 2014 Autor Share Postat Martie 23, 2014 ca intotdeauna se deviaza de la subiect si fiecare isi da cu parerea si jigneste fara rost....eu am intrebat simplu daca au voie sa iti ia certificatu dupa ureche nu am zis ca am turat motoru sau deranjat pe cineva( era ora 17:30 tocmai atunci plecasem ca sa nu fim in programu de liniste conform legii), mai vazusem un comentariu de genu ca sigur stia cineva ca era turometru pe zona rosie(mergi tu prinRM cu turometru in zona aia si iti dau un trofeu) si nu trec prin oras de 7-8 mii de ture ca sa nu deranjez, nu mai sunt genu sa turez in gol ca sa impresionez si dupaia sa imi rup gatu....deci topic-u era deschis sa vad daca a mai patit cineva asta si ma poate sfatui daca sa il dau in judecata pentru abuz sau nu (motivul pentru care mi-a luat certificatul).....daca are voie sa ia certificatu fara sa masoare este OK m-am lamurit...in lege scrie daca depaseste limita maxima de db care o poate stabili doar RAR cand te opreste, nu scrie nicaieri daca politistu considera ca depaseste limita legala...adica daca era ceva ma putea amenda ca am trecut si am tulburat linistea ca asa zice el, da nu iei certificatu fara sa ai certitudinea ca incalca o lege...o sa ma duc cu acelasi esapament maine la RAR sa vad ce zic aia( dar cu decibelu montat) si repet, nu sa masurat, pozat sau trecuta vreo serie ceva Inteleg ca, daca pentru POLUAREA FONICA politistul are o ureche muzicala deosebita, formata in ani de studiu la Conservator, pentru POLUAREA AERULUI CU NOXE are niste plamani deosebiti, capatati in ani de antrenamente la mare altitudine si un nas fin, asemenea unui somelier care simte in aer aroma vinului. eu unu consider un foarte bun raspuns asta al tau HD si parerea mea este ca asta cu depasitu noxelor si zgomotului se refera doar la echipele RAR cu care ne mai intalnim pe drumuri nu la politai ca pnm nu ai cum sa masori tu cu urechea si nici sa analizezi o gura de fum luata de pe esapament...adica tragi fum in piept si in functie de ce iti dai seama ca depaseste???.....tu ca politai ma trimiti la RAR aiurea, eu pierd timp, bani si tu daca ma trimiti aiurea nu patesti nimic....asta incercam sa aflu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 23, 2014 Share Postat Martie 23, 2014 In instanta o sa pierzi! Din doua motive: 1. La RAR nici macar nu se pune problema masurarii nivelului fonic ci doar a constatarii ca nu s-au adus modificari sistemului ORIGINAL de evacuare, cel cu care respectivul model de motocicleta a fost omologat in Romania. Exceptie ar face doar cazul in care exista omologare individuala pentru inlocuirea sau modificarea sistemului de evacuare original, situatie in care ar trebui confirmat ca valorile zgomotului corespund celor din fisa individuala. Atentie, se pune problema omologarii unei tobe aftermarket pe motocicleta respectiva, si nu faptul ca un anumit model de toba aftermarket este legal (sau nu) in alta tara, fie ea si membra UE. 2. Judecatorii sunt partinitori (si nu in sensul favorabil motociclistilor). Faptul ca ai trecut ITP-ul cu o toba neomologata pe motocicleta ta nu are nici o relevanta in instanta. Singurul lucru care s-ar putea intampla ar fi ca politia sa faca o sesizare la RAR ca respectiva statie ITP nu respecta prevederile legale. Nu tin cu lupul, ne place sau nu, avem sau nu obiectiuni ... asta este legea! Mi-am permis sa intervin pentru a te atentiona ca in instanta nu tine cu vrajeli si vaiete forumistice, acolo se aplica LEGEA, asa cum e ea, buna sau rea! Inteleg ca, daca pentru POLUAREA FONICA politistul are o ureche muzicala deosebita, formata in ani de studiu la Conservator, pentru POLUAREA AERULUI CU NOXE are niste plamani deosebiti, capatati in ani de antrenamente la mare altitudine si un nas fin, asemenea unui somelier care simte in aer aroma vinului. Nu stiu ce ai inteles tu, eu am citat din Codul Rutier, asa cum l-am gasit valabil pentru 2014. Indiferent de obiectivitate, interpretarile beletristice nu cred ca au vreo relevanta in instanta...eu unu consider un foarte bun raspuns asta al tau HD si parerea mea este ca asta cu depasitu noxelor si zgomotului se refera doar la echipele RAR cu care ne mai intalnim pe drumuri nu la politai ca pnm nu ai cum sa masori tu cu urechea si nici sa analizezi o gura de fum luata de pe esapament...adica tragi fum in piept si in functie de ce iti dai seama ca depaseste???.....tu ca politai ma trimiti la RAR aiurea, eu pierd timp, bani si tu daca ma trimiti aiurea nu patesti nimic....asta incercam sa aflu Agentii rutieri isi desfasoara majoritatea activitatii pe baza simturilor proprii. Spre exemplu, ca sa constate ca ai trecut pe culoarea rosie a semaforului isi exercita simtul vizual, ca sa constate ca ai claxonat pe o portiune de drum unde claxonatul este interzis, cel auditiv, ca sa constate ca exista suspiciuni ca ai consumat bauturi alcoolice, cel olfactiv... etc. Bineinteles, pe baza simturilor proprii nu se pot masura valorile exacte, insa cand un motor scoate fum de zici ca-i petarda fumigena sau se aude ca un bombardier in picaj, nici macar nu este nevoie. Ca mentiune, pentru contraventiile constatate pe baza simturilor proprii (vaz, auz, miros), in cazul atacarii in instanta, responsabilitatea aducerii probelor de infirmare apartine exclusiv contravenientului.Repet, in instanta nu e ca pe forum, unde toata lumea isi da cu parerea dupa ureche, dupa cum i se pare normal sau moral. DURA LEX SED LEX... asta aplica ei acolo! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianm Postat Martie 23, 2014 Share Postat Martie 23, 2014 eu am intrebat simplu daca au voie sa iti ia certificatu Și ți-a răspuns yo4hgx destul de clar zic, cu citat din noul cod rutier : da, au. Tu poți lua de bune argumentele lui sau pe ale reisărilor sămânțari care ar fi murit cu polițaiul de gât. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yonustelystu1992 Postat Martie 23, 2014 Autor Share Postat Martie 23, 2014 o sa vedem ce se va intampla si o sa revin sa va tin la curent....iar pentru cei care ma invata despre instanta, am mai fost de cateva ori pe acolo si nu doream sa apelez la avocat sa aflu raspunsul...iar in legatura cu comentariul acela ca se folosesc de simturi au nevoie si de dovezi, gen nu e suficient sa te opreasca politaiu ca ai trecut pe culoarea rosie a semaforului, trebuie sa si dovedeasca asta...martor sau o filmare ceva, spun din proprie experienta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dark_lord86 Postat Martie 23, 2014 Share Postat Martie 23, 2014 Eu daca am toba aftermarket omologata pentru modelul meu, mai trebuie si omologare individuala? in certificatul de omologare nu scrie nicaieri ca e omologata pebtru strada doar cu db killer. De unde poate sti un politist daca am sau nu db killerul pus ? Am fost si eu intr-o situatie asemanatoare, dar doar m-au oprit si m-au amenintat ca imi ia talonul si ma trimite la rar. Au cam strambat din nas cand le-am zis ca am certificat de omologare pentru toba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kadett Postat Martie 23, 2014 Share Postat Martie 23, 2014 Eu daca am toba aftermarket omologata pentru modelul meu, mai trebuie si omologare individuala? in certificatul de omologare nu scrie nicaieri ca e omologata pebtru strada doar cu db killer. De unde poate sti un politist daca am sau nu db killerul pus ? Am fost si eu intr-o situatie asemanatoare, dar doar m-au oprit si m-au amenintat ca imi ia talonul si ma trimite la rar. Au cam strambat din nas cand le-am zis ca am certificat de omologare pentru toba. Zetule nu mai fa atata galagie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NeoZealot Postat Martie 23, 2014 Share Postat Martie 23, 2014 In instanta o sa pierzi! Din doua motive: 1. La RAR nici macar nu se pune problema masurarii nivelului fonic ci doar a constatarii ca nu s-au adus modificari sistemului ORIGINAL de evacuare, cel cu care respectivul model de motocicleta a fost omologat in Romania. Exceptie ar face doar cazul in care exista omologare individuala pentru inlocuirea sau modificarea sistemului de evacuare original, situatie in care ar trebui confirmat ca valorile zgomotului corespund celor din fisa individuala. Atentie, se pune problema omologarii unei tobe aftermarket pe motocicleta respectiva, si nu faptul ca un anumit model de toba aftermarket este legal (sau nu) in alta tara, fie ea si membra UE. 2. Judecatorii sunt partinitori (si nu in sensul favorabil motociclistilor). Faptul ca ai trecut ITP-ul cu o toba neomologata pe motocicleta ta nu are nici o relevanta in instanta. Singurul lucru care s-ar putea intampla ar fi ca politia sa faca o sesizare la RAR ca respectiva statie ITP nu respecta prevederile legale. Nu tin cu lupul, ne place sau nu, avem sau nu obiectiuni ... asta este legea! Mi-am permis sa intervin pentru a te atentiona ca in instanta nu tine cu vrajeli si vaiete forumistice, acolo se aplica LEGEA, asa cum e ea, buna sau rea! Nu stiu ce ai inteles tu, eu am citat din Codul Rutier, asa cum l-am gasit valabil pentru 2014. Indiferent de obiectivitate, interpretarile beletristice nu cred ca au vreo relevanta in instanta... Agentii rutieri isi desfasoara majoritatea activitatii pe baza simturilor proprii. Spre exemplu, ca sa constate ca ai trecut pe culoarea rosie a semaforului isi exercita simtul vizual, ca sa constate ca ai claxonat pe o portiune de drum unde claxonatul este interzis, cel auditiv, ca sa constate ca exista suspiciuni ca ai consumat bauturi alcoolice, cel olfactiv... etc. Bineinteles, pe baza simturilor proprii nu se pot masura valorile exacte, insa cand un motor scoate fum de zici ca-i petarda fumigena sau se aude ca un bombardier in picaj, nici macar nu este nevoie. Ca mentiune, pentru contraventiile constatate pe baza simturilor proprii (vaz, auz, miros), in cazul atacarii in instanta, responsabilitatea aducerii probelor de infirmare apartine exclusiv contravenientului. Repet, in instanta nu e ca pe forum, unde toata lumea isi da cu parerea dupa ureche, dupa cum i se pare normal sau moral. DURA LEX SED LEX... asta aplica ei acolo! Si unde mai este prezumptia de nevinovatie? daca domnul politai are o durere de cap in ziua aia si il deranjeaza orice zgomot, are el voie sa opreasca tot ce misca pe sosea si sa le ia certificatul pentru ca depasesc limita de sunet? doar pt ca asa i se pare lui? si apoi eu sa fiu obligat sa demonstrez ca nu era asa? din cate am invatat tu esti nevinovat pana DEMONZTREAZA EI ca esti vinovat, moment in care tu poti veni cu dovezile tale care sa te avantajeze. Nu am mers in instanta vreodata pe situatia data dar mi s-ar parea absurd sa fie legala "metoda" domnului de demonstrat ca poluai fonic peste masura(el nestiind si care e limita). Si inca ceva... presupunem ca un domn politai nu te prea suporta pe tine personal... are el dreptu de fiecare data cand te vede sa iti ia certificatul la orice(poate si la bicicleta) cand treci pe langa pe faptul ca "instrumentul lui de masura" ii da peste masura legala? si dupa eu de fiecare data sa merg in instanta sa demonstrez ca nu e asa? Dupa cum vedeti nu spun ca e asa sau nu e dar daca mergi in instanta sa ne tii si pe noi la curent pentru ca mai facut curios tare. Stima! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
November Postat Martie 23, 2014 Share Postat Martie 23, 2014 (editat) Din pacate, noul Cod Rutier (2014) nu prevede necesitatea prezentei reprezentantilor RAR sau folosirea aparatelor specific omologate pentru constatarea poluarii fonice. Rog pe cei ce sustin contrariul sa indice o sursa legala in acest sens. Art.100. (1) Constituie contraventii si se sanctioneaza cu amenda prevazuta în clasa a II-a de sanctiuni urmatoarele fapte savârsite de persoane fizice: ... g). conducerea unui autovehicul care, în mers sau stationare, polueaza fonic sau emana noxe peste limita legal admisa; - Art.97. (1) Pe lânga sanctiunile contraventionale, politistul rutier dispune, în cazurile prevazute în prezenta ordonanta de urgenta, si una dintre urmatoarele masuri tehnico-administrative: ... retragerea permisului de conducere, a certificatului de înmatriculare sau înregistrare ori a placutelor cu numarul de înmatriculare sau de înregistrare; Este cat se poate de adevarat ce sustii aici DAR...ce nu intelegi tu este faptul ca trebuie dovedit ca motocicleta/masina,polueaza fonic sau emana noxe peste limita legala admisa iar asta nu o poate constata politistul de unul singur pe strada ci DOAR in prezenta unei echipaj RAR. Editat Martie 23, 2014 de teiu29 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 23, 2014 Share Postat Martie 23, 2014 o sa vedem ce se va intampla si o sa revin sa va tin la curent....iar pentru cei care ma invata despre instanta, am mai fost de cateva ori pe acolo si nu doream sa apelez la avocat sa aflu raspunsul...iar in legatura cu comentariul acela ca se folosesc de simturi au nevoie si de dovezi, gen nu e suficient sa te opreasca politaiu ca ai trecut pe culoarea rosie a semaforului, trebuie sa si dovedeasca asta...martor sau o filmare ceva, spun din proprie experienta... Pai si daca ai atata experienta, ce mai cauti aici? In cazul prezentat de tine exista multe elemente ce ar putea fi utilizate in instanta pentru anularea PV. Dar nu cum ai pus problema initial, nu cu atitudinea infantila de care ai dat dovada aici pe forum si in nici un caz fara un avocat (bun). Contraventiile constatate de catre agentii de circulatie cu ajutorul simturilor proprii nu au nevoie de nici un martor daca echipajul este format din minim 2 agenti. Tocmai de aceea in general se vorbeste despre "un echipaj al politiei", ceilalti agenti ai echipajului fiind automat martori in speta respectiva. Ca sa devina si mai greu de contestat un PV agentii, chiar si cand sunt in echipaj, practica si solicitarea unui martor suplimentar, civil. In aceste cazuri, la contestarea PV in instanta dovedirea contrariului (probe, marturii, etc.) revine in sarcina reclamantului. Nu trebuie sa ma crezi pe cuvant, intreaba orice avocat! Treaba ta, chiar sunt curios cum va suna sentinta in cazul in care vei contesta PV in instanta. Personal te-as sfatui sa lasi orgoliul deoparte si sa-ti analizezi situatia cat se poate de pragmatic. Inghite galusca, pune toba originala, mergi la RAR pentru constatare si apoi ia-ti talonul inapoi. Amenda si discomfortul le meriti pentru ca nu ai respectat LEGEA! Asa cum e ea... buna sau rea! Este cat se poate de adevarat ce sustii tu aici DAR...ce nu intelegi tu este faptul ca trebuie dovedit ca motocicleta/masina,polueaza fonic sau emana noxe peste limita legala admisa iar asta nu o poate constata politistul de unul singur pe strada ci DOAR in prezenta unei echipe RAR. Eu nu sustin NIMIC, am citat doar din Codul Rutier (2014). Daca am gresit undeva, te rog sa ma corectezi! Bineinteles, indicand o prevedere legislativa care sa sustina cele afirmate de tine. Si unde mai este prezumptia de nevinovatie? daca domnul politai are o durere de cap in ziua aia si il deranjeaza orice zgomot, are el voie sa opreasca tot ce misca pe sosea si sa le ia certificatul pentru ca depasesc limita de sunet? doar pt ca asa i se pare lui? si apoi eu sa fiu obligat sa demonstrez ca nu era asa? din cate am invatat tu esti nevinovat pana DEMONZTREAZA EI ca esti vinovat, moment in care tu poti veni cu dovezile tale care sa te avantajeze. Nu am mers in instanta vreodata pe situatia data dar mi s-ar parea absurd sa fie legala "metoda" domnului de demonstrat ca poluai fonic peste masura(el nestiind si care e limita). Si inca ceva... presupunem ca un domn politai nu te prea suporta pe tine personal... are el dreptu de fiecare data cand te vede sa iti ia certificatul la orice(poate si la bicicleta) cand treci pe langa pe faptul ca "instrumentul lui de masura" ii da peste masura legala? si dupa eu de fiecare data sa merg in instanta sa demonstrez ca nu e asa? Dupa cum vedeti nu spun ca e asa sau nu e dar daca mergi in instanta sa ne tii si pe noi la curent pentru ca mai facut curios tare. Stima! Imi pare rau sa-ti dau o veste proasta dar prezumtia de nevinovatie inca nu exista ca si concept juridic de baza in Romania ci este invocata limitat, ca procedura judiciara (dau juridica, nu sunt familiar cu termenii exacti) prin asimiliarea cu alte cazuri ce au ajuns pe la CEDO. Pana la proba contrarie, cu exceptiile de rigoare, agentii de politie sau functionarii publici sunt cei ce beneficiaza de aceasta prezumtie. Abuzul sau hartuirea practicate de catre un functionar public sunt o cu totul alta discutie si nu se pot amesteca cu subiectul nostru. Eu daca am toba aftermarket omologata pentru modelul meu, mai trebuie si omologare individuala? in certificatul de omologare nu scrie nicaieri ca e omologata pebtru strada doar cu db killer. De unde poate sti un politist daca am sau nu db killerul pus ? Am fost si eu intr-o situatie asemanatoare, dar doar m-au oprit si m-au amenintat ca imi ia talonul si ma trimite la rar. Au cam strambat din nas cand le-am zis ca am certificat de omologare pentru toba. Omologarea respectivei tobe aftermarket este efectuata in Romania? Eu unul nu am auzit ca sa existe in Romania vreun service autorizat de RAR sa poata aduce modificari sistemelor originale de pe autovehicule, iluminat, evacuare... etc. Nu uitati ca, desi Romania a aderat la UE, in instanta legile nationale primeaza si sunt aplicate ca atare. Ca sa demonstrezi ca o lege nationala este proasta sau contravine grav prevederilor europene singura solutie este contestarea sa, si/sau a unei sentinte complementare, la CEDO. Bineinteles, numai dupa epuizarea tuturor etapelor de recurs din Romania. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoRocker Postat Martie 23, 2014 Share Postat Martie 23, 2014 Omologarea respectivei tobe aftermarket este efectuata in Romania? Eu unul nu am auzit ca sa existe in Romania vreun service autorizat de RAR sa poata aduce modificari sistemelor originale de pe autovehicule, iluminat, evacuare... etc.. e omologata in U.E. + si-ti iei una d-asta si nu una facuta la sarbi sau de vick, desi sunt la fel sau aproape la fel de bine facute tocmai ptt a nu avea probleme cu miltia,,,[e]-ul ala face (sau ar tb sa faca diferenta)....o toba aftermarket ne inseamna ca e super-zgomotoasa sau goala...ci doar ca se aude altfel (de obicei mai gros) si nu are 20 kg...in unele cazuri iti mai dau o juma' de manz-putere la roata eu mi-am luat LV pt ca ma saturasem de improvizatii si smechereli, cu tot cu cotul pt modelul meu de mobra...imi lipseste doar db-killerul, unul dintre motivele pt care am ales o toba omologata e ca o sa trec cu mobra prin Germania, si daca am toba asta, omologata, cu stanta, nemodificata si cu silencerul montat, die polizei nu are ce sa-mi faca...dar imi face tablagiu' roman dupa ureche? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 23, 2014 Share Postat Martie 23, 2014 E greu sa fii adult in Rrrromania... asa-i? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ciubix Postat Martie 23, 2014 Share Postat Martie 23, 2014 Și ți-a răspuns yo4hgx destul de clar zic, cu citat din noul cod rutier : da, au. Tu poți lua de bune argumentele lui sau pe ale reisărilor sămânțari care ar fi murit cu polițaiul de gât. e ca si cum militianului i s-ar parea ca esti baut, si fara sa te puna sa sufli in fiola sau sa te duca sa-ti recolteze probe, te baga direct la zdup pentru conducere sub influenta. cam asta e ideea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.