Sari la conținut

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 225
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Day 4 [5 aprilie]

 

Ma trezesc si in scurta vreme apare din nou puiul de pastor. Il cam ignor, noroc ca intre timp au mai iesit si altii din scutece, am de lipit bocancii, asa ca imi scot epoxi-ul si amestec o doza generoasa de adeziv, apoi cu unul din bocanci in mana si cu pila de la Leatherman in cealalta incep sa-mi bat capul cum sa fac. Problema e ca antisocul de la bocanci se faramiteaza ca malaiul. Sunt deja foarte sceptic ca o sa imi iasa ceva. In fine experimentez pe un bocanc ma gandesc. Problmea mai mare e ca nu-mi ajung 2 maini. Prin nu stiu ce minune, dupa ce am terminat mozoleala cu epoxi apare Sebi cu o rola de powertape enorm de groasa. Eu ma chinui sa tin partile componente presate ca sa prinda lipitura dar nu prea am sanse de reusita. Sebi imi infasoara bocancul in powertape si pare ca sta mult mai bine asa decat pot eu sa-l tin. Om vedea, oricum ceva trebuia facut, pt ca pe seara era cat pe ce sa-mi pierd talpa unuia din bocanci.

 

In fine suntem toti treji si cu tabara stransa, ne suim pe motoare si inapoi la asfalt, unde constat de-odata cu Alecu ca de fapt track-ul nostru era exact pe drumul secundar pe care ne abatusem la sugestia lui Sebi pt a campa. Deci inapoi.

Mergem cativa km si cand track-ul devine un pic neclar ne pierdem intr-un sat, da exact intr-un sat, si nu numai ca ne pierdem dar ce enduro facem printre casele oamenilor inca mi-e greu sa-mi explic si mie, nu mai spun ca ne-am rupt in 2 grupuri mari si oricum ne-am mai si razletit intre grupuri. Pana la urma si cu ajutorul localnicilor nimerim iesirea din sat si continuam pe track, care pare sa se infunde intr-o albie de rau cu bolovani mari si afanati.

 

post-47250-0-38437600-1406053376_thumb.jpg post-47250-0-41008300-1406053377_thumb.jpg

 

De fapt nu se infunda ci pe aici a avut Alecu viziunea traseului stând cu GE in fata acasa. Initial sunt destul de sceptic intrucat numai coborarea in albie e destul de grea si nici cu benzina nu stam foarte bine. Dar asta e doar inceputul, bolovanisul afanat se dovedeste a fi ucigator pt mine. In 5 minute sunt distrus. Am uitat sa mentionez ca daca ieri ne-am muiat crampoanele in zapada acum sunt cam 40 de grade. Si uite asa, inaintând cu greu incep sa realizez niste greseli de logistica. M-am gandit eu acasa sa am un numar mic de bagaje, adica grosul bagajelor sunt in geanata de pe rack. Si ulterior am mai transferat cate ceva in rucsacul care sta in spatele meu pe sa, dar acum incep sa simt pe propria piele ca centrul de greutate e cam sus, nu, e foarte sus.

 

Cum spuneam ne avantam plini de entuziasm [bine in czaul meu a durat cam 3 min] prin albia de râu, care in relativ scurta vreme intra intr-un canion. Nu imi dau seama ce naiba are mobra. Pare mult mai grea din cauza centrului de greutate ridicat, dar destul de greu imi dau seam ca amortizorul de ghidon nu mai functioneaza, imi fugea fata in toate partile, intai am crezut ca a facut cineva o gluma si dupa ce l-am strans situatia s-a imbunatatit foarte vizibil. Din pacate nu am mai aveam decat cateva sute de m prin canion.

 

post-47250-0-82567500-1406053987_thumb.jpg post-47250-0-95431400-1406053988_thumb.jpg post-47250-0-70000800-1406053989_thumb.jpg post-47250-0-00047500-1406053991_thumb.jpg post-47250-0-01130700-1406053992_thumb.jpg post-47250-0-09529400-1406053993_thumb.jpg

 

Si cum mergeam noi asa chinuiti si la pasul pasagerelor care nu numai ca mergeau mai repede ca noi dar ne mai si ajutau cu impinsul si aveau si timp sa faca poze ne intalnim cu un nene localnic care tragea un BMW de capastru si care ne spune ca mai avem un pic pana in sat.

 

post-47250-0-64681800-1406054097_thumb.jpg

Odata iesiti din albia de rau lucrurile devin ultralejere, insa nu pt mult timp, pt ca track-ul nostru nu merge pe drumul ce pleaca din sat catre civilizatie probabil, ci surpriza printr-o albie de rau, alta. Ne invartim un pic, negasind exact traseul ocazie cu care constat ca treaba cu amortizorul de ghidon nu e chiar asa cum am crezut eu, dar o pun pe seam oboselii.

Mama ce ma enerveaza bolovanisul asta afanat. Dar in scurta vreme parasim albia de rau prin care am orbecait un pic si incepem sa urcam. Si ce urcare, ca ar fi abrupta n-ar fi bai, ca nu urcam pe jos, ne duc motoarele, dar drumul, daca pot numi asa poteca asta de capre, este presarat cu trepte de 30 ~ 40 cm si radacini de copaci. Oricum prefer de departe orice suprafata ferma, oricat de accidentata bolovanisului afânat pe care tocmai l-am parasit. Furca cu suspensia refacut este bestiala, multumesc de multe ori in gand baietilor de la RAMS . De mare ajutor furca asta, pacat ca nu am si un amortizor pe spate,caci cel original e varza, dupa ce am facut conversia furcii am inceput sa simt din ce in ce mai tare si mai deranjant amortizorul spate pe care pana atunci il consideram decent.


» Post actualizat in 22 Jul 2014 18:58

post-47250-0-88498200-1406055472_thumb.jpg post-47250-0-83255500-1406055473_thumb.jpg post-47250-0-75829900-1406055474_thumb.jpg post-47250-0-77146800-1406055475_thumb.jpgpost-47250-0-77146800-1406055475_thumb.jpg


» Post actualizat in 22 Jul 2014 19:07

Cumva odata scapat din albia de rau lucrurile, departe de a fi lejere, iau totusi o intorsatura mai buna dpmdv. Cel mai tare ma ingrijoreaza acum benzina, sau mai bine zis lipsa acesteia, si talpa bocancului 2, in ordinea asta. In mod normal, desi am cel mai mic rezervor, nu sunt eu veriga slaba la benzina, insa in conditii de enduro serios consumul creste destul de mult. Insa drumul dupa ce castiga niste altitudine, ne poarta printr-un podis de desert pietros caracteristic Maroc-ului. Din cand in cand mai travesam cate o albie secata si parca parca drumul devine mai lejer, dupa inca 30 de minute nu mai am nici un dubiu ne apropiem de civilizatie, deja avem sub roti un drum.

Intr-un final iesim la asflat. Computerul meu de bord indica o autonomie de 19 km iar Alecu sustine ca mai sunt 25 de km pana la benzinarie. Din fericire exista una la mai putin de 1 km. Mama ce Cola buna au la benzinaria asta, cea mai buna si cea mai rece, dupa bucata asta de enduro la 40 de grade, Cola asta rece, este, cum sa va spun eu, e bautura zeilor.


» Post actualizat in 22 Jul 2014 19:18

Acum cu rezervoarele pline si rehidratati, lovim asfaltul, cu dorinta de a ajunge in Errachidia . Drumul e foarte interesant dpdv peisagistic si mai ales ne da prilejul sa ne tragem sufletul, cel putin mie. Ne abatem de la drumul spre Errachidia ca sa intram in Er-Rich, avem o misiune clara, sa gasim ceva de mancare, si inca repede. In cele din urma reusim sa mancam ceva, eu unul am fost suficient de norocos si de inspirat sa primesc tajine. Asta e o mancare traditionala marocana care aduce a tocanita de pui cu cartofi facuta la vas de lut, si condimentata cu sofran. Cei mai castigati, au fost cei care au primit frigarui de pui, dar cu mancarea mai ales la un grup asa de mare, este de multe ori loterie, tu ceri ceva si o sa primesti ceva, nu neaprat ceea ce ai cerut, dar consider ca una din insusirile de baza ale unui aventurier, este sa nu faca mutre la mancare, oricum mutrele tin 2~3 zile dupa asta manaci orice.

 

post-47250-0-24154400-1406056631_thumb.jpg

 

 

 


» Post actualizat in 22 Jul 2014 19:29

Dupa masa cu o grija in minus, si inspirat de Gaby de Bran, ma duc sa incerc sa rezolv a doua si ultima pana a motocicletei mele din aceasta tura.

De data asta e o problema serioasa, inca de aseara mi s-a ars faza mica. Becul e un banal H7 dar nu reusesc sa-l gasesc in oraselul asta desi au 2~3 magazine cu piese de mobre.

 

Asa ca plecam mai departe spre Errachidia dupa ce ne-am facut si cumparaturile. Suntem plini de portocale. In continuare drumul este frumos desi plictisitor de asfaltat, merge pa lanaga unul din cursurile de apa permanente care are si un lac. Chestia asta ne da ocazia sa trecem prin niste adevarate oaze pline de verdeata, din care insa nnu am nici o poza

 

post-47250-0-57524300-1406057014_thumb.jpg post-47250-0-14631900-1406057015_thumb.jpg

 

Odata ajunsi in Errachidia ne oprim sa discutam ce facem cu tabara. Cat se mai discuta baietii eu ochesc un magazin de piese auto unde reusesc sa gasesc si un H7.

 

post-47250-0-78170700-1406057156_thumb.jpg

 

Ma bucur pt ca e cu filamentul mai gros gandindu-ma ca o sa dea mami multa lumina insa dupa ce-l montez am o dezamagire maxima, e cam la fel de intensa lumina ca cea din becul de pozitie. Intre timp s-a decis sa trecem de oras si sa gasim un loc de campare cat de cat aproape de drum dar sa fie totusi suficient de retras.

Ca sa fie ziua completa iar intram in niste pietris afanat de imi fac o sauna,[ tocmai imi pusesem geaca pe mine], asa de seara, dar in cele din urma campam langa niste palmieri foarte misto doar ca pe jos e un praf care-mi aminteste de fes fes.

 

Salata cu parizer si peste la conserva + multe portocale [de altfel excelente] si asa se termina si ziua asta.

 

Maine dimineata trebuie sa fac ceva si cu bocancul nr2. Pe seara era sa-i pierd si lui talpa.


» Post actualizat in 22 Jul 2014 19:58

Traseul, azi este verde:

post-47250-0-52362400-1406059111_thumb.jpg post-47250-0-04860100-1406059110_thumb.jpg

Editat de ERU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ti-ar fi fost mai usor sa ai mobra coborata cativa cm, sa ajungi mai bine cu picioarele jos...(dupa cum toata lumea ti-a zis)

 

Ma bucur sa vad ca ati ales un traseu cu cat mai putin asfalt...cu toate ca motoarele sunt grele plus ca le-ati cam incarcat cu bagaje...plus pasagere...

 

Orice mancare marocana este mai buna decat parizer+conserva+salata...

Editat de cristache
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce poate fi mai fain decat sa te trezesti dimineata si sa stii, de cum deschizi ochii, ba chiar fara sa trebuiasca sa-I deschizi, ca te asteapta o noua zi plina de aventura? Ma simt un fel de Indiana Jones, sau macar ajutorul lui Indiana Jones.

 

Niste linii pe harta, pe gps, drumuri, se transforma in locuri fabuloase. Si uite asa, ne trezim ca ridicam praful in mijlocul unui sat. Oamenii sunt foarte draguti, prietenosi, curiosi. Copiii sunt fascinati de mobre si de vacarmul ce-l provocam. Vroiam sa o luam spre Gourrama daca bine imi amintesc, vale foarte frumoasa pana acolo, pe care nu am ajuns in ratacirea ce-a urmat, dar asta-i aventura. Gourrama ramane pe data viitoare.

 

post-83224-0-16815800-1406129037_thumb.jpgpost-83224-0-62979300-1406129037_thumb.jpg

 

Azi se prevede offroad si nenumarate ocazii pentru fotografii. Sperantele de aventura imi sunt confirmate cand ma apropii in misune de recunoastere de albia unui rau. Alecu ma intreaba daca merge si sunt incantata sa-I dau un raspuns pozitiv, stiu cat de mult ii plac provocarile. In prima noastra tura impreuna mi-au zburat mucii pe toate coclaurile pe care m-a purtat si acum nu ma mai pot potoli.

 

DSC_0600.jpg

 

DSC_0589.jpg

 

Dar wow ce albie e asta! E un adevarat canion. Nu stiam de el de-acasa, ne-am pomenit intre peretii lui si a fost un inceput perfect pentru offroad prin Maroc. (De fapt chiar asta era pista, am aflat mai la intoarcerea acasa, Route de Inml, in apropiere de Ait Alou si Bou Redine).

 

post-83224-0-47760300-1406130041_thumb.jpgpost-83224-0-93135300-1406130041_thumb.jpgpost-83224-0-37621000-1406130042_thumb.jpgpost-83224-0-88262200-1406130042_thumb.jpgpost-83224-0-42721500-1406130043_thumb.jpgpost-83224-0-96577600-1406130043_thumb.jpgpost-83224-0-44003500-1406130044_thumb.jpgpost-83224-0-00803500-1406130045_thumb.jpg

 

DSC_0612.jpg

 

DSC_0646.jpg

 

Frumos si salbatic si putin batut de pas, la prima vedere pustiu. Noi fetele am luat-o la pas si ne-am transformat in echipa de interventie, ridicat si impins motoare. De reparatii nu a fost nevoie ;) Si am mers si am meeers si soarele era puternic. Mai aveam pe noi echipamentul de moto, castile in mana, bocanci in picioare si aparatele de fotografiat, dar cum sa te plangi cand in jurul tau se desfasoara peisaje desprinse dintr-o proiectie de documentare ala National Geographic? Frumos!

 

DSC_0607_2.jpg

 

DSC_0610.jpg

 

DSC_0694.jpg

 

DSC_0699.jpg

 

Dar asta nu e tot. Nici nu apuc sa ma gandesc ca-mi pare rau dupa valea asta ca intram pe alta, diferita dar la fel de surprinzatoare, ce ne scoate pe o culme pietroasa. Baietii au avut iar de muncit, dar pun pariu ca au fost la fel de incantati sa treaca pe motoare treptele astea colturoase pe care vantul, apa si timpul le-a modelat expundand straturile de roca in toata intortocherea lor. Noi, fetele gafaim incontinuare la deal, cu castile in cap. Dupa ziua asta fac rani in cap de la pus/dat jos casca :D


DSC_0643.jpg

 

DSC_0688.jpg

 

DSC_0771.jpg

 

DSC_0770.jpg

 

E foarte fain felul in care poti sa vezi drumul serpuind pana in departare, parca toate sunt facute pentru a fi fotografiate.

 

DSC_0776.jpg

 

Din loc in loc mai rasare cate o asezare, un magar, femei care strang vreascuri pentru foc habar nu am de unde, copii super fericiti sa te intalneasca. Ajungi sa te simti mic si umil in comparatie cu oamenii astia, rupti de lumea cum o stim noi, ce traiesc din roadele muncii lor si a caror existenta depinde atat de mult de de putinul acces la apa, apa mai mult subterana, ce intretine mica lor oaza, gradina de castraveti din spatele casei cum ar veni.

 

DSC_0794_1.jpg

 

In ziua asta am ajuns in locuri izolate bine si a fost super frumos. A fost ziua preferata multora dintre noi si cea mai placuta prima intalnire cu pustietatile.

 

DSC_0649_2.jpg

 

Spre seara tragem la Errachidia. Debusolati de intinderea dreapta si pietroasa ce ni se arata odata ce am iesit din oras , hotaram sa nu ne indepartam prea mult in cautarea unui loc ce e posibil sa nu-l gasim, coboram in Vallee du Ziz unde gasim un petic de nisip sub doi palmieri si ne facem casa.

 

DSC_0903.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropo ..ca a pomenit Costi de autonomie...cum s-a descurcat Tenere-ul cu moto de 850?a fost cel mai "betiv "din gasca?

Am nimerit oarecum o setare care i-a mai taiat din pofta de beutura... 5.5 - 6.2. la rezervor marit la aproape 30l. "ghini di tat", as zice(pe langa unele africi). Trebuia mulsa periodic intru-ajutorarea celor nevoiasi ;)

 

 

Hai Ramish, ca bine le mai zici! :10: Recunosc ca urmaresc postarile cu sufletul la gura... mi dor deja de alea locuri...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ti-ar fi fost mai usor sa ai mobra coborata cativa cm, sa ajungi mai bine cu picioarele jos...(dupa cum toata lumea ti-a zis)

 

Ma bucur sa vad ca ati ales un traseu cu cat mai putin asfalt...cu toate ca motoarele sunt grele plus ca le-ati cam incarcat cu bagaje...plus pasagere...

 

Orice mancare marocana este mai buna decat parizer+conserva+salata...

 

 

Cat eram pe acolo ma tot gandeam. Ajung acasa si o cobor 20 mm ba nu 30mm. Intre timp m-am mai linistit. Si-n plus nu vreau sa-i stric ciclistica asa ca ar trebui sa o las si de spate nu doar de fata, iar asta e mai complicat, sau poate deveni extrem de simplu contra unei sume de peste 1000 euro cat costa un amortizor spate after market bun la care am optiunea sa-l iau mai jos.

Momentan " ma chinui" cu ea asa.

» Post actualizat in 24 Jul 2014 16:09

Apropo ..ca a pomenit Costi de autonomie...cum s-a descurcat Tenere-ul cu moto de 850?a fost cel mai "betiv "din gasca?

 

 

Veriga slaba era Transalpul si asta nu neaparat din cauza consumului ci dinc auza rezervorului mic si a pilotului nervos [as putea adauga]. Basca mai avea si un bidon de 5l legat de unul dic crash-uri, cel putin pana la un anumit moment, cand din cauza "pilotului nervos" a ramas fara bidon.

» Post actualizat in 24 Jul 2014 16:11

Hai Ramish, ca bine le mai zici! :10: Recunosc ca urmaresc postarile cu sufletul la gura... mi dor deja de alea locuri...

 

Credeam ca stai cu sufletul la gura sa aflii continuarea. :) 78 de posturi, slab, ai putea sa-ti aduci contributia la poveste. [desi sa stii ca apreciez efortul de a scrie fie si doar o replica]

» Post actualizat in 24 Jul 2014 16:12

Foarte bun consumul!!..iar de povestitori numai de bine si chiar super interesant cele doua "unghiuri de vedere"!!

 

 

Credeti ca ar fi mai bine sau mai rau cu mai multe " unghiuri de vedere" ?

Editat de ERU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E ok cum a fost și până acum...ar mai fi, cred, ceva mai interesant să ne explice cum a fost călătoria și cel cu mai puțin kilometri la activ...să zicem din punctul de vedere al unui novice în ale călătoriilor lungi... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este foarte bine ca sunt doua "pareri" una de pilot si alta de pasager..una mai pragmatica si alta mai artistica...chiar imi face placere sa urmaresc acest topic!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Day 5 [6 aprilie]

 

Ne trezim dimineata direct cu soarele-n cap, ceea ce pe de-o parte e bine, pt ca ne pune in miscare devreme. Locul in care ne-am asezat tabara arata mult mai bine in soare, motiv pt care in timp ce ne strangem tabara, se trag niste cadre

 

post-47250-0-14988400-1406577822_thumb.jpg

 

Lovim asfaltul relativ devreme, dar ca sa compensam asta ne oprim in cativa km pt o cafea sau suc intr-o crasma pe marginea drumului.

 

post-47250-0-64734700-1406578030_thumb.jpg

 

Se pare ca e un loc care atrage calatorii si asa ne intalnim cu un grup de israeliti, calare toti pe BMW-uri de inchiriat, toti au gume de strada, probabil politica celui care inchiriaza pt a stavili elanul celor mai curajosi. Ba chiar avem ocazia sa-l intalnim si pe respectivul, care ca un business man veritabil ne si cadoriseste cu niste carti de vizita.


» Post actualizat in 28 Jul 2014 20:22

Ziua de azi va fi destul de plictisitoare, doar asfalt, avem de facut ceva km pana in Merzouga.

Urmatoarea oprire este la un muzeu de fosile :

 

post-47250-0-19100700-1406578547_thumb.jpg post-47250-0-48865000-1406578548_thumb.jpg post-47250-0-54902800-1406578549_thumb.jpg

 

Desi in prima poza este un schelet impunator, din pacate trebuie sa va spun ca e doar un fake sau marketing. Fosilele de pe aici sunt de mici dimensiuni si in general viermisori, din care mie cei mai interesanti mi s-au parut trilobitii, dar despre asta probabil va vorbi Ramish mult mai in detaliu fiind si mult mai in tema.

Totodata cu ocazia acestei opriri se leaga si prietenii noi :

 

post-47250-0-72539800-1406578550_thumb.jpg

 

Dar cum calatorului ii sade bine cu drumul, ne aruncam in sei si-ii dam bice mai departe spre Arfoud unde ne oprim sa alimentam.

 


» Post actualizat in 28 Jul 2014 20:34

Benzinaria asta e dotata cu WIFI si e free ca mai peste tot in Maroc, din pacate tot ca mai peste tot in Maroc, banda este foarte ingusta, si cand termitele mancatare de banda din grup napadesc FB-ul poti sa-ti iei larevedere de la net.

Asa ca iau decizia de a ramâne in urma pt a suna acasa [long life to Viber] si a trimite primi mailurile. O sa incerc as-i prind din urma, am si GPS am si track-ul si n-am cum sa ratez Merzouga si e si asfalt.

 

In fine termin eu treaba cu net-ul si incalec, ii dau bice cu 160km/h ca sa prind grupul din urma, dar niciodata lucrurile nu ies chiar cum le planifici.

Pe scurt asfaltul se termina in cativa km si drumul devinde de pietris, afânat insa nu groaznic insa cu valuri. Mama ce bine mi-ar fi prins un amortizor spate bun. Simt din nou diferenta intre durca si amortizorul spate, asta e poate data viitoare.

Pentru drumul asta sunt 2 solutii: foarte incet sau foarte repede. Optez pt a doua ca tot aveam viteza si ar trebui sa-i prind pe baieti din urma. Cam la 120km/h nu mai sunt deranjante valurile drumului si nici faptul ca pietrisul e afanat nu mai este un impediment.

 

Aici s-a petrecut in opinia mea un fenomen poltergeist.

 

Am ajuns in Merzouga, fara sa-i prin din urma si acolo nici urma de grup. Mai fac niste drumuri inainte inapoi, intreb pe toata lumea, parca au intrat in pamânt.

Dupa aproximativ 30 de min apar. Ei zic ca i-am depasit, dar eu nu am vazut nimic. E adevarat ca eram cu ochii in drum dar ....


» Post actualizat in 28 Jul 2014 20:35

post-47250-0-60685900-1406579750_thumb.jpg


» Post actualizat in 28 Jul 2014 20:39

Aici odata ajunsi la destinatie suntem loviti de caldura. Cumva tot Alecu ajunge sa se ocupe de cumparaturi :

 

post-47250-0-52610200-1406579889_thumb.jpg

 

dupa care incepem sa ne cautam un camping:

 

post-47250-0-52615800-1406579965_thumb.jpg


» Post actualizat in 28 Jul 2014 21:01

Dupa ce campam ne mobilizam sa mancam, vrem sa lovim dunele e inca devreme. Cumva se ajunge la concluzia ca sa incercam sa dam un tur de Erg Chebbi.

 

Cum spuneam ne lasam lucrurlie in camping si cu un minim de bagaje, in general apa lovim dunele, si le lovim rau:

 

post-47250-0-02075300-1406580253_thumb.jpg post-47250-0-91394600-1406580253_thumb.jpg post-47250-0-92570100-1406580254_thumb.jpg post-47250-0-84059100-1406580255_thumb.jpg post-47250-0-87578900-1406580256_thumb.jpg post-47250-0-18286800-1406580258_thumb.jpg post-47250-0-79098400-1406580258_thumb.jpg post-47250-0-99546000-1406580259_thumb.jpg post-47250-0-14495200-1406580261_thumb.jpg post-47250-0-81434600-1406580288_thumb.jpg post-47250-0-17512200-1406580290_thumb.jpg post-47250-0-24871500-1406580291_thumb.jpg post-47250-0-18181500-1406580292_thumb.jpg post-47250-0-00168100-1406580293_thumb.jpg

 

Cel putin eu le lovesc rau, sunt asa de hotarât ca nu le lovesc doar, eu mai iau si mobra dupa mine, ca sa fiu mai explicit reusesc sa cad cu mobra peste piciorul stâng, fix pe gleza, fix unde nu am protectie pt ca bocancii de multe pe care i-am luat sunt ganditi sa se indoaie in zona aia, ca sa poti merge cu ei. Si asta nu e tot, dar nu pot sa-mi scot piciorul de sub mobra, reusesc sa ma adun inapoi intr-o pozitie oarecum calare pe mobra cazuta, cel putin nu imi mai solicit ligamentele care stateau sa pocneasca din cauza pozitiei imposibile in care ajunsesem. Incerc sa ridic mobra, sau sa o misc macar cativa cm ca sa-mi scot piciorul si nu reusesc. Stau si ma gandesc ce am de facut, cum de unde eram printre primii acum sunt ultimul cred, ca nu mai vad pe nimeni in spate. Ma doare glezna de-mi ies ochii si ma gandesc daca e rupta, asa brusc imi aduc aminte de B374 si clavicula lui rupta tot in Maroc cu un an inainte.

Hmm mai stau un pic si incep sa percep mai bine realitatea, vad ca mi-a curs ulei sin amortizorul de ghidon, si a curs mult nu gluma. Imi dau seama ca variantele mele ca sa ies de sub mobra sunt fie sa sap, fie sa ma descalt, ambele presupun niste pozitii de yoga. Si cum ma gandeam eu asa cam care ar fi solutia castigatoare, apare lânga mine Raluca, habar-nam de unde a aparut, dar ma ajuta sa ridic mobra cei cativa cm ca sa ma rostogolesc de sub ea.

 

Imi dau seama ca nu o sa mai pot merge pe nisip, nu stiu cum naiba o sa ajung inapoi la drum. In fine cu ajutorul direct al lui Alecu si Luci si indirect al lui Gabi de Cj, reusesc sa ajung la locul unde se termina nisipul. Deja e mai bine, de aici de unde e terenul ferm, nu am probleme sa ma intorc la camping. O s amerg incet ca in scarite nu pot sa stau. Inca nu imi dau seama daca e vre un os rupt sau nu, dar stiu sigur ca dupa ce se va raci o sa ma doara mult mai tare, ceea ce e foarte nasol, ca deja ma doare rau. Tot ce imi doresc pe termen scurt e sa ajung la camping si pe termen mediu spre lung sa nu fie cazul sa abandonez tura.

 

Pe drum spre camping nu ma pot abtine sa nu fac niste poze cu dunele:

 

post-47250-0-74839200-1406581257_thumb.jpg


» Post actualizat in 28 Jul 2014 21:04

Ajuns la camping direct in dus si apa rece pe picior, hai ca nu e grav, glezna e doar cat un grapefrut mare. Totusi se pare ca am un pic de noroc, nu cred ca e nimic rupt.

 

Pe seara cand ajung si baietii se lasa cu piscina, ma rog pt cine poate sari :

 

 

post-47250-0-29437500-1406581436_thumb.jpg

 

si sa nu uit poza cu super bocancii :

 

post-47250-0-12835100-1406581465_thumb.jpg

 

 


» Post actualizat in 28 Jul 2014 21:07

In incheiere traseul :

 

post-47250-0-14523200-1406581642_thumb.jpg post-47250-0-13760900-1406581649_thumb.jpg

Editat de ERU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dilema mea este de ce bocanci si nu cizme dedicate? In rest, totul e super. Felicitari.

 

Stiu pe cineva care a mers pana in Asia Centrala si-napoi in tenisi. Prin Kazakhstan incepuse sa-si caute cizme, dandu-si seama ca incaltarile pe care le avea nu tineau la ploaie. Si nu cauta cizme dedicate. Vroia sa-si ia unele dintr-alea de cauciuc, strict pentru cand ploua. Cred ca depinde de cat de adventure vrei sa fie tura. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa ne intelegem, nu acuz, doar ma mir ca nu a optat pt cizme, dat fiind complexitatea traseului, unde caderea motorului pe picior e o mare probabilitate.

 

 

Ai perfecta dreptate. Cizmele sunt sfinte, dar [intotdeauna exista un dar] am incercat sa am minimum de bagaje posibile, cred ca se vede asta si din poze.

Din pct de vedere al chestiilor pe care le porti pe tine, incaltarile sunt cele mai grele si mai ales voluminoase. Astfel incat in afara de incaltarile pe care le port cand sunt calare, nu iau la mine decat sandale ca si alte incaltari, in anumite ture, nici pe alea.

 

In apararea mea, pot spune ca bocancii aia desi nu par, sunt, de fapt erau destul de zdraveni. Toata partea din spate este din plastic dur, intrucat sunt bocanci semitehnici care permit montarea coltarilor cu sistem mecanic in spate si chingi in fata. Evident nu se compara cu niste cizme de cross/enduro, dar nici noi nu faceam asta. In alta ordine de idei sunt aventurieri cu state grele de plata care folosesc bocanci de genul asta in detrimentul cizmelor de cross.

 

De altfel nici ceilalti participanti nu aveau toti cizme de enduro.

 

Sper ca m-am facut inteles .

Editat de ERU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se mai intampla (ghinion,soarta,e.t.c)..Alex(b374) a avut echipamentul full si armura cu protectie pt clavicula si tot s-a intamplat necazul...oricum mai am si acum in "ochi " accidentul si pot spune ca a scapat super "ieftin "...deh..tanar si nelinistit!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pâna se intoarce Ramish din peregrinari, mi-am dat seama ca am uitat sa mentionez in povestirea din ziua 5 un fapt minor de alfel, dar care mi-a sarit in ochil a vremea respectiva.

 

Trezindu-ne noi dimineata relativ devreme, constat ca Gabi de Cluj surubarea la mobra. L-am intrebat care-i baiul si daca-l pot ajuta cu ceva si mi-a raspuns ca s-a imbâcsit filtrul de aer.

Deja curios l-am vazut ca-l desface, [* insert another story here] se duce la mobra lui Gabi de Bran parca si ii provoaca niste rateuri spontane de toata frumusetea, timp in care filtrul era tinut lipit de esapament. Rateurile alea au creat o frumusete de nor atomic, care era evident constituit de prful din filtru. Din pacate si spun din pacate pt ca intradevar era interesat de pozat chestia asta, nu am reusit sa o pozez, desi acest eveniment s-a petrecut de multe ori la Honde [la SuperTdm parca nu am vazut].

 

Tot aici vin si cu doua poze, de data asta cu filtrul meu de aer :

 

post-47250-0-07805300-1407140859_thumb.jpg post-47250-0-69691600-1407140884_thumb.jpg

 

Desi dupa ce l-am curatat am simtit ca mobra imi tragea mai bine, in timpul turei nu am simtit scaderea de putere.

 

* Povestea de inserat:

 

Tot in ziua 5 dupa oprirea la fosile, in timpul stationarii in Arfoud, unde m-am despartit de grup, a existat un moment dubios in care baietii cautau de zor prin magazine dresuri de dama. Anticipati probabil privirile dubioase, avand in vedere ca Marocul este totusi o tara islamica.

Acele dresuri, au ajuns sa devina un fel de prefiltru, de pus peste filtrele de aer, pt a opri nisipul grosier sa infunde foarte repede admisia de aer.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai eu am luat dress-ul pentru eventuala partenera din tura. nu l-am pus pe motor.

cum eu si Eru am fost singurii fara pasageri, ma gandeam ca i se va face frig unuia din noi in vreo seara. marimea era comuna si era de 30 de Dani.

 

in alta ordine de idei, Eru fiind printre cei mai experimentati, se afla in fruntea coloanei, in timp ce noi cei mai incepatori eram in ultimele randuri si inghiteam una alta :)

 

acuma serios, unele motoare au filtrele mai sus sau in pozitii mai bune. toate sunt bune, dar mentenanta se face diferit/mai des/sau deloc.

diferenta mai importanta la cum tragea motorul era data de injectie zic eu, are mapeaza functie de aer / inaltime. aici statea mai bine motorul lui Eru si cu asta ne-a convins.

a noastre sunt uitate in istorie, cu tehnologie veche si up too late. dar cu toate asta, nu renunt inca la batrana de peste 100k si 20 si de ani. cu incapatanare mergem inainte... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai eu am luat dress-ul pentru eventuala partenera din tura. nu l-am pus pe motor.

cum eu si Eru am fost singurii fara pasageri, ma gandeam ca i se va face frig unuia din noi in vreo seara. marimea era comuna si era de 30 de Dani.

 

in alta ordine de idei, Eru fiind printre cei mai experimentati, se afla in fruntea coloanei, in timp ce noi cei mai incepatori eram in ultimele randuri si inghiteam una alta :)

 

acuma serios, unele motoare au filtrele mai sus sau in pozitii mai bune. toate sunt bune, dar mentenanta se face diferit/mai des/sau deloc.

diferenta mai importanta la cum tragea motorul era data de injectie zic eu, are mapeaza functie de aer / inaltime. aici statea mai bine motorul lui Eru si cu asta ne-a convins.

a noastre sunt uitate in istorie, cu tehnologie veche si up too late. dar cu toate asta, nu renunt inca la batrana de peste 100k si 20 si de ani. cu incapatanare mergem inainte... :)

 

 

Nu cred ca m-ai inteles bine. Nu am incercat nici un fel de paralela intre mobre. Ceea ce am relatat era modalitatea inedita[pt mine] de curatare a filtrului de aer, am mai vazut filtre suflate cu aer comprimat, dar explodate cu rateuri inca nu vazusem. :)

 

Referitor la filtrul meu, am zis ca nu am simtit scaderea de putere, probabil din cauza ca asta s-a intamplat pe parcursul a 30 de zile, dar apoi cand s-a realizat schimbarea inversa instantaneu am simtit cresterea de putere. Cât despre injectie vs carburatie desi sunt fan injectie, in situatia in care ai admisia de aer infundata, nu te ajuta nici mama injectiei.

» Post actualizat in 06 Aug 2014 06:39

Da da... a ta are joja sport si i-ai dar Forfemina si rulmenti!

 

 

Nu fi spoiler.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din când în când mai merge o scurgere de informație(să ne mai punem imaginația la treabă, nu de altceva)...dați mai repede din degete să avem ce citi ca poveste de seară :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...