Sari la conținut

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 242
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dilema mea este de ce bocanci si nu cizme dedicate? In rest, totul e super. Felicitari.

 

Stiu pe cineva care a mers pana in Asia Centrala si-napoi in tenisi. Prin Kazakhstan incepuse sa-si caute cizme, dandu-si seama ca incaltarile pe care le avea nu tineau la ploaie. Si nu cauta cizme dedicate. Vroia sa-si ia unele dintr-alea de cauciuc, strict pentru cand ploua. Cred ca depinde de cat de adventure vrei sa fie tura. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa ne intelegem, nu acuz, doar ma mir ca nu a optat pt cizme, dat fiind complexitatea traseului, unde caderea motorului pe picior e o mare probabilitate.

 

 

Ai perfecta dreptate. Cizmele sunt sfinte, dar [intotdeauna exista un dar] am incercat sa am minimum de bagaje posibile, cred ca se vede asta si din poze.

Din pct de vedere al chestiilor pe care le porti pe tine, incaltarile sunt cele mai grele si mai ales voluminoase. Astfel incat in afara de incaltarile pe care le port cand sunt calare, nu iau la mine decat sandale ca si alte incaltari, in anumite ture, nici pe alea.

 

In apararea mea, pot spune ca bocancii aia desi nu par, sunt, de fapt erau destul de zdraveni. Toata partea din spate este din plastic dur, intrucat sunt bocanci semitehnici care permit montarea coltarilor cu sistem mecanic in spate si chingi in fata. Evident nu se compara cu niste cizme de cross/enduro, dar nici noi nu faceam asta. In alta ordine de idei sunt aventurieri cu state grele de plata care folosesc bocanci de genul asta in detrimentul cizmelor de cross.

 

De altfel nici ceilalti participanti nu aveau toti cizme de enduro.

 

Sper ca m-am facut inteles .

Editat de ERU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se mai intampla (ghinion,soarta,e.t.c)..Alex(b374) a avut echipamentul full si armura cu protectie pt clavicula si tot s-a intamplat necazul...oricum mai am si acum in "ochi " accidentul si pot spune ca a scapat super "ieftin "...deh..tanar si nelinistit!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pâna se intoarce Ramish din peregrinari, mi-am dat seama ca am uitat sa mentionez in povestirea din ziua 5 un fapt minor de alfel, dar care mi-a sarit in ochil a vremea respectiva.

 

Trezindu-ne noi dimineata relativ devreme, constat ca Gabi de Cluj surubarea la mobra. L-am intrebat care-i baiul si daca-l pot ajuta cu ceva si mi-a raspuns ca s-a imbâcsit filtrul de aer.

Deja curios l-am vazut ca-l desface, [* insert another story here] se duce la mobra lui Gabi de Bran parca si ii provoaca niste rateuri spontane de toata frumusetea, timp in care filtrul era tinut lipit de esapament. Rateurile alea au creat o frumusete de nor atomic, care era evident constituit de prful din filtru. Din pacate si spun din pacate pt ca intradevar era interesat de pozat chestia asta, nu am reusit sa o pozez, desi acest eveniment s-a petrecut de multe ori la Honde [la SuperTdm parca nu am vazut].

 

Tot aici vin si cu doua poze, de data asta cu filtrul meu de aer :

 

post-47250-0-07805300-1407140859_thumb.jpg post-47250-0-69691600-1407140884_thumb.jpg

 

Desi dupa ce l-am curatat am simtit ca mobra imi tragea mai bine, in timpul turei nu am simtit scaderea de putere.

 

* Povestea de inserat:

 

Tot in ziua 5 dupa oprirea la fosile, in timpul stationarii in Arfoud, unde m-am despartit de grup, a existat un moment dubios in care baietii cautau de zor prin magazine dresuri de dama. Anticipati probabil privirile dubioase, avand in vedere ca Marocul este totusi o tara islamica.

Acele dresuri, au ajuns sa devina un fel de prefiltru, de pus peste filtrele de aer, pt a opri nisipul grosier sa infunde foarte repede admisia de aer.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum zic si eu parerea mea vb accea :))).....mi se pare o greseala sa pui filtru sport la un enduro/adventure mai ales la o tura in maroc...deci ideea cu dresul e ok....dar eu zic ca se poate evita din start varianta asta...asta trecand peste ideea de fiecare face ce vrea cu mobra lui....asteptam continuarea......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai eu am luat dress-ul pentru eventuala partenera din tura. nu l-am pus pe motor.

cum eu si Eru am fost singurii fara pasageri, ma gandeam ca i se va face frig unuia din noi in vreo seara. marimea era comuna si era de 30 de Dani.

 

in alta ordine de idei, Eru fiind printre cei mai experimentati, se afla in fruntea coloanei, in timp ce noi cei mai incepatori eram in ultimele randuri si inghiteam una alta :)

 

acuma serios, unele motoare au filtrele mai sus sau in pozitii mai bune. toate sunt bune, dar mentenanta se face diferit/mai des/sau deloc.

diferenta mai importanta la cum tragea motorul era data de injectie zic eu, are mapeaza functie de aer / inaltime. aici statea mai bine motorul lui Eru si cu asta ne-a convins.

a noastre sunt uitate in istorie, cu tehnologie veche si up too late. dar cu toate asta, nu renunt inca la batrana de peste 100k si 20 si de ani. cu incapatanare mergem inainte... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai eu am luat dress-ul pentru eventuala partenera din tura. nu l-am pus pe motor.

cum eu si Eru am fost singurii fara pasageri, ma gandeam ca i se va face frig unuia din noi in vreo seara. marimea era comuna si era de 30 de Dani.

 

in alta ordine de idei, Eru fiind printre cei mai experimentati, se afla in fruntea coloanei, in timp ce noi cei mai incepatori eram in ultimele randuri si inghiteam una alta :)

 

acuma serios, unele motoare au filtrele mai sus sau in pozitii mai bune. toate sunt bune, dar mentenanta se face diferit/mai des/sau deloc.

diferenta mai importanta la cum tragea motorul era data de injectie zic eu, are mapeaza functie de aer / inaltime. aici statea mai bine motorul lui Eru si cu asta ne-a convins.

a noastre sunt uitate in istorie, cu tehnologie veche si up too late. dar cu toate asta, nu renunt inca la batrana de peste 100k si 20 si de ani. cu incapatanare mergem inainte... :)

 

 

Nu cred ca m-ai inteles bine. Nu am incercat nici un fel de paralela intre mobre. Ceea ce am relatat era modalitatea inedita[pt mine] de curatare a filtrului de aer, am mai vazut filtre suflate cu aer comprimat, dar explodate cu rateuri inca nu vazusem. :)

 

Referitor la filtrul meu, am zis ca nu am simtit scaderea de putere, probabil din cauza ca asta s-a intamplat pe parcursul a 30 de zile, dar apoi cand s-a realizat schimbarea inversa instantaneu am simtit cresterea de putere. Cât despre injectie vs carburatie desi sunt fan injectie, in situatia in care ai admisia de aer infundata, nu te ajuta nici mama injectiei.

» Post actualizat in 06 Aug 2014 06:39

Da da... a ta are joja sport si i-ai dar Forfemina si rulmenti!

 

 

Nu fi spoiler.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din când în când mai merge o scurgere de informație(să ne mai punem imaginația la treabă, nu de altceva)...dați mai repede din degete să avem ce citi ca poveste de seară :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-am facut un obicei din a ma trezi prima sau cel putin de dimineata tare. Cam la ora la care ma tarasc afara din cort, cu fata tot mai umflata si parul valvoi, Eru isi face si el bagajele si mai schimbam o impresie despre trecerea noptii cat eu fac un nes la sticla. Azi nu, Eru doarme sau sta chitic.

Ma bucur de rasaritul soarelui ce mai intarzie putin peste marginea vaii in care suntem. Diminetile in desert sunt frumoase. Pe la 8 insa, soarele se simte tocmai ca o bila de flacari gata gata sa se rostogoleaca peste noi. Nu prea mai e chip sa stai in cort nici cat sa-ti strangi lucrurile. Pana urcam pe motoare, si reusim sa plecam, tot echipamentul se lipeste de noi. Daca la inceput sentimentul nu e cel mai placut, acum face parte din rutina de zi cu zi, iar mai tarziu ne va lipsi.

 

DSC_0715.jpg

 

DSC_0721.jpg

 

Si cum nesul de dimineata nu e niciodata de ajuns, in cativa kilometrii oprim pe aceeasi Valee du Ziz, intr-un punct de belvedere peste oaza ce umple aceasta vale. Contrastul intre roca golasa, arida, roscata si verdele arborilor, a culturilor e atat de mare.

 

DSC_0913.jpg

 

La limita reusim sa savuram cafeaua si peisajele. In urmatoarele minute motoare, autocare si microbuze ticsite opresc in parcare. Suntem invaluiti.

 

Destinatia noastra e merzouga. Stiu ca azi trebuie sa ajungem la dune, la nisip. Dune nu am mai vazut decat la televizor. Nu stiu inca la ce sa ma astept. Alecu imi spune ca in zona Merzouga vom gasi fosile, de cumparat bineinteles. Eu as sta aici sa le caut. Nu se poate, suntem mai mereu in mare graba. Imi inchipui ca un prim semn al apropierii de Merzouga e magazinul asta de fosile, unde camilele beau coca-cola. Afara sta de straja dinozaurul, inauntru suntem impresionati de placile astea uriase cu crinoidee atat de frumoase.

 

DSC_0916.jpg

 

DSC_0727.jpg

 

DSC_0919.jpg

 

Lasam in urma orasele asfaltate iar drumul devine tot mai pietros, apoi tot mai nisipos.

 

 

 

DSC_0774.jpg

 

DSC_0974.jpg

 

DSC_0975.jpg

 

Cum dam de nisip pot sa citesc entuziasmul si suprinderea in ochii si-n gesturile baietilor. Din coloana cuminte ce a fost pana acum gasca se sparge. In toate zarile doar motoare in gaz si dare lungi de praf. Eru trece cu pletele-n vant la 10 metrii de noi si cu toate claxoanele noastre resueste sa dispara din raza vizuala. Dincolo de praful ce se ridica in urma lui sunt dunele de nisip portocaliu de la Merzouga.

 

Se trece la recuperarea lui Eru. In oras Alecu si Luci ne cumpara portocale, noi bem o cola la umbra unui auberge de unde poti chiar sa inchiriezi schiuri pentru nisip.

 

DSC_0990.jpg

 

Mai avem o doleanta, camping cu piscina ca am vazut noi ca se poate. Alecu gaseste campingul visurilor noastre si fericiti punem cortul intre palmieri si rulote de pensionari francezi. Sa va mai spun ca in spatele cortului incep dunele de la Merzouga? Si toate astea plus dus cu apa calda la 12lei/persoana.

 

DSC_0841.jpg

 

Masa o luam in mare graba pentru ca vrem sa ne pierdem intre dune car mai curand. Dezbracam motoarele de orice fel de bagaje, legam niste bidoane de apa si plecam in mare tromba, Asfalt, asfalt, asflat si facem o stanga… nisip! Africana noastra simte ca a ajuns acasa.

 

DSC_1011.jpg

 

DSC_1019.jpg

 

DSC_1070.jpg

 

DSC_1046.jpg

 

 

Nisipul fuge de sub noi sau noi alunecam pe suprafata lui? Senzatii tari pentru baietii nostrii care lupta pentru fiecare metru in nisip. Eu ma simt ca intr-un parc de distractii. Alecu chiuie :D

Ne imprastiem printre dune. Mai pe jos, mai pe motoare sau ingropati in nisip. Sentimente de izbanda pe chipul fiecaruia pe masaura ce deslusesc secretele nisipului. Gaz, gaz, gaz, taiem urmele, zburam in toate directiile.

 

DSC_1083.jpg

 

DSC_0070.jpg

 

DSC_0783.jpg


» Post actualizat in 06 Aug 2014 10:28

Munca grea se transforma in distractie cand dam de o duna mai inalta, devine valul ce trebuie calarit.

 

DSC_0816.jpg

 

DSC_0798.jpg

 

DSC_0803.jpg

 

DSC_0818.jpg

 

DSC_0813.jpg

 

DSC_0801.jpg

 

DSC_0824_2.jpg

 

Drumul de intoarcere e lung si anevoios. Nu reusim sa dam o tura completa prin Erg Chebi si se face tarziu. Ramane pe altadata. Drumuri de praf, drumuri de nisip si sate atat de izolate.

Pe seara suntem in oras in cautarea unei bine meritate beri. Ne luam la vorba cu un grup de francezi foarte draguti ce calatoresc cu 4x4 si aflam ca pe cand ne ploua pe noi mai bine spre Fes ei au fost surprinsi si sablati de o furtuna de nisip in care nu vedeai la 3 metrii in nici o directie. Sunt impresionati de modul nostru de a calatorii.

Berea ajunge la pretul unei nopti de camping, auch, asa ca ne multimim cu una si ne declaram satisfacuti dupa asa o zi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da da... a ta are joja sport si i-ai dar Forfemina si rulmenti!

 

 

da,da, are dreptate Eru, nu mai face pre trolleru' :)

 

mai bine ai spune (ca eu inca nu m-am lamurit), cu ce parte a V-ului se monteaza cuiele de cort.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Sal..ma poate lamurii si pe mine cineva cum de ati gasit bilete(ferry) la 132 euro 2 pers +moto cu retur open ca eu nu am gasit dacat de la 200 euro in sus!!...poate luate "last minit "sa fie mai ieftine!??..nu vreau sa imi fac rezervare ca nu stiu exact cand ajung in port ...dar sa fie asa ieftine luate la fata locului dacat online!!??

Editat de rul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

Cand am cautat bilete pentru ferry online majoritatea ce le-am gasit au fost in jur de 180 de euro. Gasisem si la 130, la o singura companie si nu parea 100% sigur. In port, ai sa vezi, sunt multe ferry-uri ce trec in fiecare zi, nu e doar unu pe zi.

Nu cred ca are rost sa faci rezervare online, e cam imposibil sa nu gasesti locuri. Fiecare companie incearca in ultimul minut sa vanda cat mai multe bilete si mai prinzi si oferte datorita intarzierilor ce le au toate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sal..ma poate lamurii si pe mine cineva cum de ati gasit bilete(ferry) la 132 euro 2 pers +moto cu retur open ca eu nu am gasit dacat de la 200 euro in sus!!...poate luate "last minit "sa fie mai ieftine!??..nu vreau sa imi fac rezervare ca nu stiu exact cand ajung in port ...dar sa fie asa ieftine luate la fata locului dacat online!!??

 

 

pai nu iti lua din timp. acolo sunt cel putin 5-6 companii ce opereaza Ferry. Circula cam din ora in ora cate unu, asa ca ai ne unde alege linisit. Si la ghiseu, am primit oferte mai bune (cele cu care am plecat noi) si oferte mai putin bune. este diferenta de pret si intre Tanger si Ceuta. eu pentru o persoana si motor am platit 90 de euro dus intors.

numa bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sal..ma poate lamurii si pe mine cineva cum de ati gasit bilete(ferry) la 132 euro 2 pers +moto cu retur open ca eu nu am gasit dacat de la 200 euro in sus!!

 

Pai, mai, oamenii au mers cu mobre... tu mergi cu autobuzu' - d-aia e mai scump :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar asa!!???..doar pt 250cm3 si 25kg in plus sa imi dubleze pretul...!!


» Post actualizat in 21 Aug 2014 19:27

apropo...am gasit harta...asa ca la intoarcere ti-o returnez!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merzouga sau martzoaga . Au inceput in fortza si sfarsesc gafaind in praful si mizeria Marocului .

 

ma, si tu... da-o dracului... n-ai platit nici bilet, nici nu-ti place, nici nu te intereseaza se pare dar postezi ironic si esti revoltat...

Editat de b374
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ati ramas atat de mult la merzouga ca au inceput sa dispara poze. hai cu poze si texte.

 

 

Eu chiar am ramas la Merzouga, astfel incat urmatorul meu epidsod e neinteresant dpdv motociclistic.

Sper sa reluam povestirea curand. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...