Sari la conținut

Despre suspensii


MVA
 Share

Postări Recomandate

În clipul de mai jos n-am putut să testez cu adevărat suspensiile dar totuși, iată cum se comportă:

Cred ca ar trebui sa ai altele pe cap...cand ai iesit larg, ai avut viteza prea mica de intrare in viraj, din care cauza ai "apexezat" prea devreme, din care cauza ai deschis gazul mult inainte de apexul unei trase cat de cat corecte. Fara suparare, nu suspenia e limita la tine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 678
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu cand ii spuneam ca are viteza prea mica si de aceea`l scoate larg a crezut ca sunt genul acela de fac misto de el , else... poti avea o trasa buna chiar si cu viteza mica fara sa te scoata larg dar cu un bodysteering exagerat/pe masura

El trebuie sa lucreze foarte mult la pozitia corpului pe motocicleta : cot,umar,cap.Am urmarit ce se intampla in oglinzile lui in special cotul din interiorul curbei, nu-l flexeaza ,sta nemiscat,drept,cotul flexat trage dupa el si umarul dupa aceea capul si-ti indica cum trebuie sa fie bratul din exteriorul curbei peste rezervor .

Este foarte bine ca se preocupa de suspensii,felicitari si succes.

Sper ca acest topic sa ramana mereu asa, cu informatii foarte utile tuturor si nimeni sa nu fie ofuscat de ce se scrie aici despre una sau alta..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Marian, am avut si eu 954. Suntem cam de aceeasi statura si din punctul meu de vedere, unul dintre cele mai mari dezavantaje ar fi ca motocicleta este ceva cam joasa pentru cei de peste 1.80. Am realizat aspectul asta cand am schimbat dimensiunea anvelopelor de la 120/70-17 si 190/55-17 la 125/80-17 si 195/65-17. O schimbare majora - in prima zi nu am mai polizat deloc cizmele.

La un moment dat am cautat kituri de inaltare pentru furca fata dar pana la urma am vandut motocicleta.

Incearca daca ai de la cine sa imprumuti, CBR1000RR 2008+ si ai sa vezi ce dferenta majora de pozitie este chiar in varianta stoc.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am exact 1.80 și 90 KG.

 

Deocamdată am să încep cu servisarea furcii și probabil înlocuirea arcului spate...

 

Trebuie din nou să îți dau dreptate... după ce am urmărit clipul de mai jos, am mai înțeles unele aspecte pe care le ziceai tu.

 

 

Mi s-a părut foarte bun clipul pentru cei care nu servesc ulei de furcă pe pâine la micul dejun :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Marian, am avut si eu 954. Suntem cam de aceeasi statura si din punctul meu de vedere, unul dintre cele mai mari dezavantaje ar fi ca motocicleta este ceva cam joasa pentru cei de peste 1.80. Am realizat aspectul asta cand am schimbat dimensiunea anvelopelor de la 120/70-17 si 190/55-17 la 125/80-17 si 195/65-17. O schimbare majora - in prima zi nu am mai polizat deloc cizmele.

La un moment dat am cautat kituri de inaltare pentru furca fata dar pana la urma am vandut motocicleta.

Incearca daca ai de la cine sa imprumuti, CBR1000RR 2008+ si ai sa vezi ce dferenta majora de pozitie este chiar in varianta stoc.

 

Cesar, daca am schimbat dimensiunea avelopei fata de la 120/65-17 la 120/70-17 trebuie sa fac modificari la suspensie? Trebuie coborata fata cu cei 5 mm diferenta? Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

trebuie sa fac modificari la suspensie?

 

Modificarea este la geometrie :)

Modificarile le vei simti doar cand exploatezi motocicleta la limita. Poti cobori jambele din juguri intre 3 si 7 mm fara prea mari griji.

Parerea mea e ca, la mers normal pe strada nu o sa simti diferente majore nici daca o lasi asa cum este.

La mers pe circuit e o cu totul alta situatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cesar, daca am schimbat dimensiunea avelopei fata de la 120/65-17 la 120/70-17 trebuie sa fac modificari la suspensie? Trebuie coborata fata cu cei 5 mm diferenta? Multumesc.

Salut Dan, pot sa te intreb cum ai ajuns la 5 mm diferenta dintre aceste 2 cauciucuri ? pentru ca :

Prima cifra este latimea sectiunii anvelopei in mm,a 2a cifra este raportul dintre inaltimea sectiunii si latimea sectiunii in %,R radiala si ultima diametrul jantei in inch

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bravo!

cum spune si Cesar nu-i face nimic mobrei pt ca o sa fie bine si asa ,stai lin si nu-ti bate capu' cu asta

te salut

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Cum se masoara nivelul de ulei in furca ? Cu tubul impins la maxim inauntru sau scos maxim ?

Fara arc inauntru , asta am inteles :)

Editat de claman
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Ce e mai ok ca raport intre rezultat/investitie: schimbarea arcului pentru amortizorul stock sau schimbarea amortizorului cu totul?

De asemenea, aceiasi intrebare pentru furca, am gasit pentru motoreta mea furca Andreani. Din poze (poate fi poza generica) pare furca USD. Ce presupune inlocuirea?

Cum se poate rezolva urmatoarea problema pentru furca ce nu are setari de rebound: la trailbraking cand iau de tot degetele de pe maneta, furca se decomprima rapid fix inainte de apex. Un ulei mai vascos?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toti suntem de aceeasi parere Bogdane.

Tot ce vrei acum sa modifici Alex nu te fac "mai pilot" , chiar daca-ti pui ohlins samd,poate psihic o sa stai putin mai bine pana ajungi cu ea la circuit,acolo o sa observi ca mobra ramane aceeasi,pierzi foarte mult daca o sa vrei sa o vinzi dupa ce faci investiile acestea,cauta un r6 03-05,gsxr 600 k6,cbr 600 07 sau ce-ti place tie cu care sa progresezi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt de acord cu voi, dar doar partial.

Pot sa iau si R6 2015 si piele de cangur Dainese ca nu ma fac mai pilot. Dar sunt de parere ca e o mobra buna de invatat fiind foarte manevrabila si mai putin agresiva la capitolul putere.

Oricum sezonul asta merg cu asta, mai departe nu stiu ce va fi (anul trecut pe vremea asta cautam V-Strom si echipament goretex).

Iar un arc acolo chiar nu e un capat de tara. O sa o schimb cand voi avea tehnica necesara sa profit de tot ce poate oferi o mobra supersport.

Si pana la urma, totul se rezuma la distractie si la incredere. Am vazut pe pielea mea ce inseamna cateva clickuri la preload, stabilitatea pe care ti-o da un amortizor de ghidon, puterea de franare pe care ti-o dau niste placute race in tandem cu o furca servisata bine. Daca ai incredere, daca intelegi de ce reactioneaza motorul intr-un anumit fel, mergi mai putin incordat si relaxarea psihica si fizica iti permite sa te preocupi de chestiile importante: pozitie, trasa, repere pe circuit. Cel putin asta e in cazul meu.

 

am primit si multe sfaturi de la Septimiu, care si-a dobandit o tehnica excelenta de pilotaj cu aceiasi motoreta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Septimiu are talentu cu carul ,faci o mare greseala daca te compari cu el doar pilotand aceeasi motocicleta

Editat de cmd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

***offtopic & scz : in afara de ce vrei sa modifici la mobra cumpara un set nou de cauciucuri sau ceva sh in stare buna special pt circuit in care sa ai incredere ,baga cateva iesiri pe Secuiesc si o sa-ti dai drumu la mers.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce e mai ok ca raport intre rezultat/investitie: schimbarea arcului pentru amortizorul stock sau schimbarea amortizorului cu totul?

De asemenea, aceiasi intrebare pentru furca, am gasit pentru motoreta mea furca Andreani. Din poze (poate fi poza generica) pare furca USD. Ce presupune inlocuirea?

Cum se poate rezolva urmatoarea problema pentru furca ce nu are setari de rebound: la trailbraking cand iau de tot degetele de pe maneta, furca se decomprima rapid fix inainte de apex. Un ulei mai vascos?

Cesar, tu ce parere ai?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Cum se poate rezolva urmatoarea problema pentru furca ce nu are setari de rebound: la trailbraking cand iau de tot degetele de pe maneta, furca se decomprima rapid fix inainte de apex. Un ulei mai vascos?

daca nu ai setari de rebound/compresie nu cred ca vascozitatea uleiului influenteaza arcul pe revenire,presupun ca doar nivelul de ulei din furca poate influenta pe "compresie" comportamentul sau arcul daca acesta este progresiv sau liniar

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cesar, tu ce parere ai?

 

In mare parte depinzi de buget.

» Post actualizat in 06 Aug 2015 13:26

Cum se poate rezolva urmatoarea problema pentru furca ce nu are setari de rebound: la trailbraking cand iau de tot degetele de pe maneta, furca se decomprima rapid fix inainte de apex. Un ulei mai vascos?

 

E normal. Poti incerca sa dai drumul mai tarziu la frana. probabil ca atunci cand eliberezi maneta nu esti foarte inclinat. Daca as vedea cum te dai as putea sa am o parere mai completa.

Nu ai nevoie de ulei mai vascos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cesar cat poate influenta static in stabilirea sag-ului vascozitatea uleiului din furca cat si nivelul acestuia?

 

Teoretic, in conditii statice, vascozitatea nu ar trebui sa influenteze deloc. Nu am testat asa ceva dar cred ca influenta vascozitatii e neglijabila.

Nivelul uleiului influenteaza direct insa sag-ul. Perna de aer din jambe se comporta ca un arc (progresiv). Cu cat e mai mica, cu atat va fi mai tare.

Recomandarea mea este ca reglajele de sag sa se faca la conditii de temperatura cat mai apropiate de conditiile de exploatare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...