Sari la conținut

Despre suspensii


MVA
 Share

Postări Recomandate

acum ai sa ranesti in orgoliu foarte multi "amatori" :)) ...

 

Si eu sunt amator, si am reglat-o... deci se poate. Si mai rau nu am facut, atata timp cat am inteles fenomenul si-mi stau pneurile pe asfalt la franari violente, de unde aderenta, deci ok...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 678
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

la franare brusca (de la 60-0) spatele pierdea mai tot timpul aderenta.

 

Aveai prea mult preload pe spate si rebound-ul prea amortizat cumva?

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai prea putin preload in furca fata ,pe franare violenta fata se scufunda si se muta greutatea pe roata fata ,spatele se ridica si de aici pierzi aderenta pe spate

Editat de cmd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai prea putin preload in furca fata ,pe franare violenta fata se scufunda si se muta greutatea pe roata fata ,spatele se ridica si de aici pierzi aderenta pe spate

 

Prea putin preload pe fata nu afecteaza in acest mod suspensia fata. Arcurile de FZ1 sunt suficient de rigide (9.2 N/mm) pentru a nu avea un comportament de tip "dive" pe franare puternica.

In schimb, arcul spate e moale si, daca preloadul e strans spre maxim, cursa disponibila pe revenire va fi foarte mica. Combinata cu o revenire foarte amortizata rezulta intr-un comportament de tipul celui descris de colegul navix. FZ1 are doar reglaj de revenire pe amortizorul spate.

Raul cel mai mare ar fi fost daca si preloadul fata ar fi fost strans spre maximum. Nu mai vorbesc daca era inchisa si valva (compresia si revenirea sunt separate pe cele doua jambe din cate stiu) de revenire - dezastru :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti folosi o cheie cu cioc, pe diametrul necesar tie daca nu ai cheia din trusa originala. Se poate si cumpara cheie speciala pentru preload.

Cheile din trusele originale nu sunt foarte rezistente si se rup.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

iaca intrebare... daca pe retrogradari sau frana spate pe ceva ondulat spatele da senzatia ca topaie, la ce tre sa umblu? rebound? mai mult sau mai putin?

 

 

La nr de dinti de la foaie. Cam -4 asa. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

iaca intrebare... daca pe retrogradari sau frana spate pe ceva ondulat spatele da senzatia ca topaie, la ce tre sa umblu? rebound? mai mult sau mai putin?

 

La monocilindru sau bicilindru, daca nu ai slippery clutch, roata spate va pierde intotdeauna aderenta. Comportamentul asta e greu sa il controlezi din reglaje, parerea mea.

Spre deosebire de "topaiala" pe acceleratie, care poate fi rezultatul unui amortizor uzat sau a revenirii prea amortizate, pe decelerare roata spate topaie din mai multe cauze:

Cea mai simpla: anvelopa spate are presiune prea mare.

Preload prea mare - rezulta in cursa disponibila pe revenire prea mica. Posibil sa ai un arc prea tare desi, daca e arcul stoc, ma indoiesc.

Daca valva de revenire e deschisa prea mult, combinata cu preload mare, e posibil sa rezulte intr-un comportament asemanator.

 

Eu as incepe cu arcul spate si abia apoi as umbla la amortizare.

» Post actualizat in 02 Apr 2015 07:05

E vorba despre XT?

» Post actualizat in 02 Apr 2015 07:23

Din cate stiu, la Supertenere cu siguranta, pentru un rider de 90 kg, arcul spate e cu 40% mai slab decat ar trebui. Arcurile fata sunt perfecte.

Daca strangi preloadul la arcul asta slab, poti avea surpriza pe care o descrii.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cea mai simpla: anvelopa spate are presiune prea mare.

 

exclus, face si la 0.8 :P

 

Preload prea mare - rezulta in cursa disponibila pe revenire prea mica. Posibil sa ai un arc prea tare desi, daca e arcul stoc, ma indoiesc.

 

nu-i de preload. teoretic am sag reglat binisor pt mine. face si in cazul in care am bagaje, deci ar fi prea putin. as tinde sa cred ca ar fi din cz ca roata nu se duce pe rebound dupa teren destul de repede si ca merge "pe dealuri"...

 

E vorba despre XT?

 

WRR

 

Din cate stiu, la Supertenere cu siguranta, pentru un rider de 90 kg, arcul spate e cu 40% mai slab decat ar trebui. Arcurile fata sunt perfecte.

Daca strangi preloadul la arcul asta slab, poti avea surpriza pe care o descrii.

 

La xt nu-i decat preload. acolo am dibacit cum imi place in fct de solo, cu bagaje, cu pasager, cu pasager si bagaje. Ala oricum e mai greoi si se aseaza altfel... nu reactioneaza asa mult la teren ca au kilele destula inertie....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da-mi mai multe informatii despre motocicleta si pe unde mergi, ce anvelope are, ca sa nu fac eu presupuneri :) "Ceva ondulat" nu e foarte exact.

Ce am scris e valabil pentru mersul pe asfalt.


» Post actualizat in 02 Apr 2015 10:35

Ai rider sag de 90-100 de mm si free sag de 20-40 mm?

Daca nu, apuca-te sa umbli la arc.

Kate kg ai? Arcul stoc e moale daca ai peste 80 de kg.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da-mi mai multe informatii despre motocicleta si pe unde mergi, ce anvelope are, ca sa nu fac eu presupuneri :) "Ceva ondulat" nu e foarte exact.

 

problema e pe asfalt. gen sa zicem coborare de pe podu' grant spre crangasi. dar nu neap asa denivelat. mobra e un 250 enduro touring cu crampoane. no problem pe gaz. doar pe retrogradari sau frana spate pe asfalt cu denivelari. la retrogradari mai face si pe mai plat... senzatia e de topait, adica simt ca roata nu e pe sol tot timpul si la frana de motor se simte si in lant ca ba e roata pe pamant ba nu... la frana nu pe plat ca acolo intra in mod sanie :P

 

Ai rider sag de 90-100 de mm si free sag de 20-40 mm?

Daca nu, apuca-te sa umbli la arc.

Kate kg ai? Arcul stoc e moale daca ai peste 80 de kg.

 

am aprox 1/3 din cursa suspensiei cand stau pe ea cu echipament. masurat intre cap bascula si codita la aceeasi distanta.

 

teoretic daca arcul ar fi moale n-ar trebui sa faca dupa intelegerea mea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

problema e pe asfalt. gen sa zicem coborare de pe podu' grant spre crangasi. dar nu neap asa denivelat. mobra e un 250 enduro touring cu crampoane. no problem pe gaz. doar pe retrogradari sau frana spate pe asfalt cu denivelari. la retrogradari mai face si pe mai plat... senzatia e de topait, adica simt ca roata nu e pe sol tot timpul si la frana de motor se simte si in lant ca ba e roata pe pamant ba nu... la frana nu pe plat ca acolo intra in mod sanie :P

 

 

am aprox 1/3 din cursa suspensiei cand stau pe ea cu echipament. masurat intre cap bascula si codita la aceeasi distanta.

 

teoretic daca arcul ar fi moale n-ar trebui sa faca dupa intelegerea mea...

 

Daca ai free sag mai mic de 15 mm, ai preload prea mult pe arcul spate.

Daca faci din nou masuratorile, poti sa iei ca referinta cifrele pe care le-am dat mai sus.

 

Culmea, face daca e arcul moale. Stiu ca e contra-intuitiv :) Dar un arc moale se incarca mai lent decat unul mai tare. Daca e si mult preload pe el, cursa ramasa pe revenire e redusa.

 

Totusi, problema aderentei si topaielii cu anevelopele cramponate pe asfalt nu cred ca se va rezolva chiar daca exista sanse sa o atenuezi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut pentru cei care "citesc" in gume ce parere aveti ? Motorul e cel din poze iar eu am 100 kg cu echipament ..Ce parere aveti ,e nevoie de ajustari la suspensii? Inca nu am avut probleme ,nu voblaj nu derapaj nu nimic ,dar nici nu vreau sa astept sa vina peste mine.Orice sfat e binevenit

 

post-19031-0-71692300-1428054622_thumb.jpg

post-19031-0-01913300-1428054735_thumb.jpg

post-19031-0-38189400-1428054751_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca faci pozele mai de aproape la anvelope si sa fie clar, posibil :)

Cel mai bine este sa evaluezi anvelopele dupa una doua sesiuni de pista. Daca iesi cu ele pe strada se atenueaza modelul de uzura.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut pentru cei care "citesc" in gume ce parere aveti ? Motorul e cel din poze iar eu am 100 kg cu echipament ..Ce parere aveti ,e nevoie de ajustari la suspensii? Inca nu am avut probleme ,nu voblaj nu derapaj nu nimic ,dar nici nu vreau sa astept sa vina peste mine.Orice sfat e binevenit

e greu sa iti dai seama din pozele alea...trebe calitate mai buna :P

uite aici doua filmulete care ofera multe informatii despre suspensii, dar si despre cauciucuri si uzura lor.

 

- are trei parti (ultima vorbeste si de cauciucuri)

 

- vorbeste de uzura cauciucurilor in urma diferitelor setari de suspensie

 

p.s eu cu cat citesc mai multe despre suspensii si setari, cu atat imi dau seama mai mult ca de fapt e mai greu decat am crezut, sa gasesti setarea cea mai buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut pentru cei care "citesc" in gume ce parere aveti ? Motorul e cel din poze iar eu am 100 kg cu echipament ..Ce parere aveti ,e nevoie de ajustari la suspensii? Inca nu am avut probleme ,nu voblaj nu derapaj nu nimic ,dar nici nu vreau sa astept sa vina peste mine.Orice sfat e binevenit

 

Daca pozele cu guma fata si sag-ul dinamic sunt luate dupa mersul pe Tg. Secuiesc, pe suspensia fata ai putea incerca sa mai ajustezi preload-ul. Inca ai suficienta cursa pe furca fata, care iti poate fi folositoare sa inchizi mai bine virajele folosind trail braking. Cu cat impingi cursa disponibila spre maximum, cu atat vei "scurta" mai mult motocicleta intre axele rotilor si aceasta va putea lua curba mai strans.

Ce arcuri ai pe fata (stoc?)? Ai masurat free sag-ul? La o prima vedere, pare sa fie un preload putin cam mare dar nimic dezastruos.

 

De la un circuit de viteza mica, la unul de viteza mare, modelele de uzura se schimba foarte tare. Pe Tg Secuiesc, pe guma fata foarte rar o sa vezi urme de uzura catastrofale si pt ca asfaltul e destul de abraziv dar si pentru ca suspensia fata nu e solicitata extrem de puternic.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Levi poti sa mai scoti unul sau doua clickuri de la compresie ca sa mai coboare putin soricelul pe franare(nu face tot atunci o modificare si la rebound!!!!!),vezi dupa o sesiune de 20 minute cum este,cum arata cauciucul(temperatura asfaltului si temp in aerul expirat pot influenta urmele de uzura,seteaza presiunea cauc si in functie de temp de afara),analizezi cum te-ai simtit cand esti in parcare, daca scoti prea multe clickuri din compresie o sa simti cum se scufunda fata sub tine ,este un sentiment cu care nu multi dintre raideri se impaca.


» Post actualizat in 06 Apr 2015 08:38

@Robert... cred ca nu ne ajung 10k E pt cursurile aferente despre suspensii :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Cesar,

Pentru a creste feedbackul de la pneul spate, e OK sa setez amortizorul spate de la 4/7 cat e acum la 3 sau chiar 2/7?

Am 90 de kile fara echipament. Cu presiunea din pneu m-am tot jucat fara a obtine rezultatele dorite. Doar cand am luat pasager am simtit ca e ceea ce imi place (din punctul de vedere al amortizorului).

Cu amortizorul (spre rusinea mea) nu m-am jucat, pt k n-am cheie specifica (sunt in cautare)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru a creste feedbackul de la pneul spate, e OK sa setez amortizorul spate de la 4/7 cat e acum la 3 sau chiar 2/7?

 

Te referi la preload?

Poti sa-mi spui mai exact ce te nemultumeste la suspensia spate? Intrare in viraj, mid corner, iesire?

Feedback la roata spate ai, cu un amortizor in stare de functionare decenta, in cea mai mare masura multumita anvelopei: profilul gumei si aderenta acesteia.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...