Sari la conținut

Despre suspensii


MVA
 Share

Postări Recomandate

valabil pt sportive cred. la alea care merg pe camp e misto sa se intareasca spre capatul cursei in loc sa se bottom out...

 

E vorba despre viteza cu care functioneaza suspensia si variatiile acesteia, adica acceleratiile. La capatul cursei orice suspensie se intareste. Problema e cat de rapid o face.

Prea progresiv da senzatia de suspensie tzeapana la capat de cursa.

» Post actualizat in 30 Jan 2015 08:45

Marele compromis care s-a incercat cu folosirea arcurilor bi-liniare (si a amortizorelor ieftine si cu performante slabe) a fost ca arcul sa preia functia amortizorului la conditiile de lucru "high velocity" ale suspensiei. Din start e clar ca n-are cum sa functioneze.

La ora actuala, japonezii pun arcuri liniare pe toate sportivele si folosesc amortizoare de buna calitate.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • Răspunsuri 678
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

cristilvk

"Posted 42 minutes ago

ce modificari trebuie aduse suspensiei pt mers in regim de pista daca am schimbat cauciucul 180 55 cu 185 65? "

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cristilvk

"Posted 42 minutes ago

ce modificari trebuie aduse suspensiei pt mers in regim de pista daca am schimbat cauciucul 180 55 cu 185 65? "

Schimbarea anvelopelor de la o dimensiune la alta duce la modificari ale geometriei motocicletei dupa cum urmeaza:

Fata - modificare trail si rake. In cazul de fata unghiul furcii se va micsora. La fel si distanta "rake". Pe scurt - motocicleta va deveni ceva mai instabila si in acelasi timp mai manevabila. Teoretic va intra mai rapid in viraj si, tot teoretic, va fi o idee mai instabila pe tranzitia curbei.

Spatele - se va micsora unghiul basculei. Asta va induce mai mult pro-squat. Este posibil ca, la iesirea din viraje, comportamentul sa fie usor sub-virator.

 

Daca se doreste reglarea unghiului basculei, si este posibil, aceasta se poate regla la valoarea optima pentru fiecare motocicleta/pilot in parte. Daca in prealabil s-au modificat rapoartele finale de transmisie pt o calcatura mai scurta, aceasta va aduce drept consecinta suficient anti-squat astfel incat motocicleta sa nu fie sub-viratoare.

Se pot verifica din nou sag-urile fata-spate si se pot face ajustarile necesare dar cred ca diferentele fata de starea initiala vor fi infime.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta o sa vezi atunci cand schimbi pinioanele. Daca pui -1/+1 poti folosi teoretic acelasi numar de zale. La -1/+2 ai nevoie de lant mai lung.

In prima situatie este posibil ca anvelopa sa fie foarte aproape de bascula, chiar sa atinga bascula si sa fii nevoit sa pui lant mai lung cu anvelopa aleasa. Daca totusi incape anvelopa, foarte posibil sa trebuiasca demontata aripa spate. In al doilea caz nu cred ca vei intampina probleme.

 

Ce slick ai ales pe spate? KR108 cumva?

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt necesare, in opinia mea, si niste revizuiri la suspensie ca motocicleta sa se comporte bine cu tipul asta de anvelope.

Din experienta mea - motocicleta s-a comportat mai bine cu preload minim pe fata si pe treapta 2 sau 3 pe spate. Arcurile fata au fost schimbate cu arcuri mai tari de 10N/mm.

Uleiul din furca: cand am folosit prima oara KR aveam in furca un ulei 10W. E prea vascos pentru valvele de high-velocity. Motocicleta era prea tzeapana pe denivelari usoare sau imperfectiuni ale asfaltului. Cu 5W s-a comportat mai bine parerea mea.


» Post actualizat in 24 Feb 2015 12:39

125/80-17 iti incape si ai loc intre aripa fata si anvelopa sa pui si incalzitor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Cesar: Te rog cateva sfaturi referitoare la reglajul suspensiei (vs. reglaj standard de fabrica) pentru mers cu pasager (aprox 50kg greutate).

 

Cat ar trebui intarit preloadul la spate ? Trebuie modificat ceva si la fata ?

 

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca mergi civilizat poti sa o lasi asa cum este. Daca vrei sa mergi ceva mai sportiv poti creste preload-ul pe spate cu 3-4 mm.

Arcul spate de FZ1 e destul de moale chiar si pt mersul fara pasager deci este posibil sa ai senzatia ca, pe viraje spatele sa tinda sa iasa de pe trasa.

Pe fata o tura, maxim doua de preload in plus fata de cum e setata pt mersul solo. Ai arcuri destul de tari 9.2N/mm

 

Chestia e ca, reglajele astea le ajustezi in principal functie de cum o sa simti tu ca se comporta motocicleta.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Doar o scurta intrebare am,si nu am vrut sa deschid un nou topic,iara alt topic nu am gasit despre asa ceva. Am schimbat uleiul si simeringul/aparatoarea de praf la furca.tot tot tot am demontat ,curatat,cuzineti is buni.ok.am montat tot la loc si am turnat in el ulei. Tupa aia am pus la loc ce mai avea sus la telescop. Trebuia ceva cumva amorsa furca?ca dupa cum am observat parca asa lucra ca si cum doar arcuri as avea.degeaba reglezi telescoapele ca e un vapur pe drum :))) doar o idee am iesit si am observat.ulei motol w10am bagat.cate 0.5 in fiecare. Si am uitat,vorbim despre cbr 929

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doar o scurta intrebare am,si nu am vrut sa deschid un nou topic,iara alt topic nu am gasit despre asa ceva. Am schimbat uleiul si simeringul/aparatoarea de praf la furca.tot tot tot am demontat ,curatat,cuzineti is buni.ok.am montat tot la loc si am turnat in el ulei. Tupa aia am pus la loc ce mai avea sus la telescop. Trebuia ceva cumva amorsa furca?ca dupa cum am observat parca asa lucra ca si cum doar arcuri as avea.degeaba reglezi telescoapele ca e un vapur pe drum :))) doar o idee am iesit si am observat.ulei motol w10am bagat.cate 0.5 in fiecare. Si am uitat,vorbim despre cbr 929

 

La servisare ai demontat si arcurile sau ai lasat cartusul cu arcul comprimat pe el?

Corect este sa faci nivelul - air gap - cu arcul scos si apoi sa montezi ansamblul la loc. Pentru a compensa arcul stoc moale poti face un air gap mai mic dar cu mare atentie pentru a nu ajunge la bottoming.

 

O chestiune constatata in timp: suspensiile fata de 954/929 nu se inteleg deloc bine cu 10W. Uleiul e prea vascos pentru valvele de high velocity.

» Post actualizat in 31 Mar 2015 10:56

Am mai intalnit pareri cum ca, folosirea unui ulei mai vascos e "mai buna". De fapt, amortizorul va functiona mai amortizat la viteze mici. Se va atenua senzatia de plonjare a suspensiei fata pe franare puternica. totusi, revenirea va fi prea amortizata. Eu gasesc o astfel de abordare extrem de periculoasa.

Pe high velocity, lucrurile vor sta si mai rau - din cauza uleiului vascos, forta de amortizare va fi considerabil mai mare si motocicleta se va simti rigida, inconfortabila si calea de rulare a anvelopelor nu va fi capabila de pata de contact maxima nici pe compresie nici pe revenire. Practic, tot sasiul motocicletei va deveni mai neprietenos iar la un mers sportiv, lucrurile pot fi chiar periculoase.

 

post-14189-0-48100200-1427799278_thumb.png

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci,demontat tot,curatat,montat la loc toate piesele,in afara de surubul aia mare care e la varf la telescop. am turnat ulei in el si am pus surubu mare in capat la telescop ce inchide tubul/si tine presat arcul. dar repet,pe roti pot misca mototreta foarte usor,parca numai arcuri are,ulei nu.si la franare cand ma opresc,telescopol se comprima,revine,iara se comprima un pic,iara revine un pic,ca si un vapor...

trebuia sa pun ulei 5w?


» Post actualizat in 31 Mar 2015 13:19

sper ca am explicat cat mai detaliat :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca nu ai montat corect tija de revenire. Pe suspensia fata de 929, compresia si revenirea nu sunt independente, pe tuburi diferite.

Daca ai dat jos arcul, la montaj la loc, ai nevoie de o presa. ca sa poti avea acces la gaurile din tubul de plastic ce se infige in arc, trebuie strans preloadul.

Montezi la loc, trebuie sa ai tija de revenire la acelasi nivel stanga dreapta. Capacul jambei, cu tija de revenire se monteaza cu arcul presat, pana ce varful tijei de revenire se aseaza pe scaunul din cartus. Din momentul ala ai revenire cate ture ai lasat libere sus pe reglaj. Se strage contra-piulita si se scoate suportul care a tinut arcul presat. Abia acum poti infileta capacul jambei. Regleaza compresia la 1.5-2 ture out si revenirea la 2-2.5 ture out pentru inceput.

Daca operatiunea nu a fost facuta cum am descris, da jos din nou jambele si verifica montarea corecta a capacului de sus cu tija de reglaj a rebound-ului. Nu trebuie sa dai jos arcul, trebuie doar sa il presezi. Ai nevoie de o presa si o unealta de blocare, ca in imagine. Sa ai grija ca, arcul sa fie pus cu partea ingusta in sus.

Uleiul cu vascozitate mai mica e o chestiune pe care eu o recomand. Manualul spune sa pui 10. Eu personal il gasesc nepotrivit. De asemenea si arcurile stock sunt foarte moi. Eu am arcuri cu 30% mai tari, de 10N/mm.

$_35.JPG?set_id=880000500F

 

Sport la treaba!

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc de explicatie detaliata.arcul l-am montat corect la loc,si tija de revenire.doar ca compresia si revenirea prima data l-am strans la maxim dupa ce am montat,iar dupa aia am dereglat...dar ma uit si le reglez.daca nu,desfac iar tot pe acolo.

multumesc frumos :) !

Editat de lessy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, vorbeste despre sag si cam gata. Restul le explica pe scurt,

 

Dar pt mine si atata a facut diferenta, suspensia initiala fiind atat de decalibrata caci la franare brusca (de la 60-0) spatele pierdea mai tot timpul aderenta. Dupa setare, ramaneau pneurile lipite pe asfalt.

Editat de navix
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici sag-ul nu e corect setat in felul in care este facut in film. De fapt, nu este gresita explicatia, este doar incompleta :)

Pentru o masuratoare cat mai buna, trebuie luata in calcul frecarea dintre diversele componente ale suspensiei. In engleza i se spune "stiction" - o combinatie intre stick si friction.

 

Frecarea e un fenomen care da peste cap de multe ori setarile de suspensie si geometrie. Daca o sa va uitati cu atentie o sa vedeti ca motocicletele de competitie (track) nu au simeringuri de praf tocmai din acest motiv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...