zahei Postat Iunie 21, 2016 Share Postat Iunie 21, 2016 Zahei, nici un amortizor nu functioneaza ca o pompa de umflat roata, ci ca o frana E o diferenta destul de mare, nu crezi? nu amortizorul ma, ametitule! damperul e ca o pompa de bicicleta, care opune rezistenta cand te lasi pe ea, in functie de diametrul gaurilor prin care iese aerul si da, ai dreptate, este o frana pentru arc. te-ai hodorogit! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lexu Postat Iunie 29, 2016 Share Postat Iunie 29, 2016 daca subiectul e de interes cetatenesc, continuam explicatiile romanesti in episodul 2. dati-mi de veste! continua cu episodul 2 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zahei Postat Iunie 29, 2016 Share Postat Iunie 29, 2016 (editat) asa.. sa continuam. ce facm primul lucru cand intentionam sa stricam ceva? punem mana pe hartie si pix si notam setarile curente ale suspensiei ca sa stim unde ne intoarcem daca nu ne iese. pentru compresie si rebound numara clickurile sau turele de filet. pentru preload noteaza la al catelea inel e setat pe fata sau la a cata crestatura pe spate. prima data se seteaza preloadul pentru ca el devine baza pentru celelalte setari. o sa ai nevoie de niste scule: o surubelnita, o cheie tubulara si o cheie speciala pentru suspensia spate. in lipsa ei, o surubelnita zdravana si un ciocan fac minuni. si o ruleta. am precizat ca inainte sa te apuci de setat suspensia ar trebui sa servisezi suspensiile, sa schimbi uleiul din ele, etc? si desigur, sa iti umfli cauciucurile la presiunea pe care o sa o folosesti cand te dai cu motoreta. lucrarile astea preliminare o sa te asigure ca te umpli de succes pentru ca degeaba setezi suspensia daca nu este in stare buna si daca nu lucreaza perfect cu presiunea din cauciucuri. cauciucurile sunt si ele parte din suspensie. nu te apuca sa setezi haotic diversele componente ale suspensiei, ca nu ajungi departe. ia-o metodic, incepi cu preloadul chiar daca mori de nerabdare sa invarti toate butoanele. sa facem mai intai preloadul pe spate. atunci cand te asezi pe motocicleta, vrei sa se lase putin, vreo 3 cm. nu vrei sa se lase mai mult de atat pentru ca ai nevoie ca restul cursei sa fie folosita cand te dai, nu ca sa sustina cele 120 de kile pe care le ai. nu, nu esti bolnav de glanda, mananci prea mult. cum ziceam, vrei sa se lase vreo 3 cm cand te asezi pe ea. daca se lasa mai mult, mai creste preloadul. daca esti subnutrit, mai slabeste-l. dar ca sa faci totul ca la carte, fa-o in urmatorii trei pasi: 1. mai intai masoara lungimea suspensiei atunci cand nu suporta nici o greutate. pentru asta, ai nevoie sa iti pui motoreta pe cricul central. mda, stiu ca motocicleta ta supersport nu are cric central. gaseste o solutie sa o suspenzi astfel incat sa nu stea pe suspensie si nici pe roata spate. masoara distanta dintre axul rotii spate si un punct fix de deasupra ei, pe codita, un surub, un ceva. 2. pe urma masoara lungimea suspensiei cand motocicleta sta pe rotile ei, sustinand propria greutate. fara micul racer cocotat in sa. pentru asta s-ar putea sa vrei sa rogi un prieten sa ti-o tina dreapta. daca n-ai prieteni, fa-ti cont pe feisbuc. sari un pic pe ea ca sa fii sigur ca suspensia ajunge intr-un punct de echilibru si apoi da-te jos si masoara intre acleasi doua puncte, intre axul rotii si un reper fix de deasupra ei. 3. in fine, masoara lungimea suspensiei cu tine in sa. sari de cateva ori in sa si apoi stai pe ea in pozitia de condus, cu ambele picioare in scarite si mainile pe ghidon. aici iti trebuie doi prieteni, unul sa tina mobra dreapta si unul sa masoare distanta dintre axul rotii si punctul de referinta. daca n-ai doi prieteni, gaseste unul cu idei. masuratoarea asta trebuie facuta cu riderul in pozitia de pilotaj. acum trecem la termeni englezesti ca in romana suna ca dracu. stiu ca v-am promis ca facem treaba in romaneste. v-am mintit. "rider sag" e diferenta dintre 1 si 3. si inseamna distanta cat se lasa motocicleta sub dosul tau bine hranit. "static sag" e diferenta dintre 1 si 2. si iti spune cat atarna motocicleta sub propria ei grutate. in general se recomanda ca rider sag-ul sa fie de 30-40 mm, iar static sag-ul sa fie 5-10 mm. evident ca nu sunt cifre batute in cuie, dar tine cont ca cu cat ai rider sag mai mare, cu atat mai moale va fi suspensia. in consecinta, daca ai rider sag mai mic de 30 mm, atunci preloadul tau este prea tare. daca e mai mare de 40 mm, atunci incepe sa devina moale. dupa ce ai setat rider sag-ul, masoara din nou static sag-ul. daca e mai mare de 10 mm, probabil ai nevoie de un arc mai tare la suspensia spate. si de un nutritionist bun. ce dracu mancati de va ingrasati atat? daca dimpotriva, ai static sag-ul mai mic de 5 mm sau deloc, inseamna ca ai un arc prea tare pentru greutatea ta. daca nu vrei sa schimbi arcul (motociclistule zgarcit), atunci gaseste o solutie de compromis ca sa ai un pic de static sag, pentru ca in caz contrar la bump-uri o sa ajunga suspensia la cap de cursa in sus. daca nu stii cum e aia, o sa afli dar nu e fun. congratulations, ai setat preloadul pe spate! muta-ti sculele in dreptul suspensiei fata acum. poti sa iei si pauza de o tigara, ca o meriti. hai ca te astept. ..... gata? super. hai sa terminam chestia asta ca ne prinde noaptea aici. in acelasi fel ca la suspensia spate, pune mana si masoara static sag si rider sag pentru suspensia fata. rider sag ar trebui sa fie intre 35-50 mm, iar static sag-ul intre 25-30 mm. asta ar fi formula matematica. tre' sa recunosc ca eu n-am folosit-o in schimb folosesc metoda batraneasca-empirica de mai jos: ca sa ma asigur ca suspensia fata lucreaza pe maxim de cursa dar fara sa loveasca in capatul cursei (nu e fun, cum ziceam) eu leg soricei pe furca fata, pe partea mai subtire si lucioasa a suspensiei, pentru cine are dubii. si ii leg chiar langa garniturile de cauciuc ale jambei. ii strang suficient de mult ca sa nu flencane, dar nu cu ura ca avem nevoie sa culiseze, nu sa ne strice garniturile de cauciuc. si dupa ce pun eu soriceii, ma apuc si dau o tura. bag niste curbe, pun frane, accelerez, mai pun niste frane. trac peste denivelari, gropi, mai pun niste frane bruste. ma opresc la chiosc si imi cumpar tigari (daca sunteti nefumatori puteti sari peste pasul asta) si in fine ma intorc unde am lasat sculele. e bun un prieten, ca sa mai gasiti sculele la intoarcere. si ma apuc si masor cat de jos (sau de sus daca nu ai furca upside down) au ajuns soriceii. adica cata cursa de suspensie a ramas nefolosita. si ma apuc si reglez preloadul si mai dau ture si incerc sa abuzez suspensia in toate felurile, pana cand cursa nefolosita e de 10 mm. asta o sa va dea o rezerva de cursa, pentru siguranta. deci daca a ramas o groaza de cursa nefolosita, vrei sa maresti cursa suspensiei, deci reduci preloadul. daca l-ai redus prea mult si ajungi la capat de cursa cu soriceii, ridica-i inapoi si mai intareste preloadul, pana cand iti ramane o rezerva de 10mm de cursa nefolosita. cam atat pentru azi, daca nu stiati deja toate amanuntele astea si n-ati adormit inca de plictiseala, data viitoare povestim despre damping si vodca. Editat Iunie 29, 2016 de zahei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Iunie 30, 2016 Share Postat Iunie 30, 2016 Multumim! Pe cand cursul de fizica cuantica pentru idioti? Sunt sigur ca ti-ar iesi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmd Postat Iunie 30, 2016 Share Postat Iunie 30, 2016 cand o sa ne explici despre balansarea sasiului ? multumim zahei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iunie 30, 2016 Share Postat Iunie 30, 2016 Zahei, stii ca măsurătorile respective niciodată nu sunt identice si, de cele mai multe ori, preload-ul arcurilor nu oferă sag corect orice-ai face? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zahei Postat Iunie 30, 2016 Share Postat Iunie 30, 2016 Cesar, esti un om rau! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iunie 30, 2016 Share Postat Iunie 30, 2016 (editat) Zahei, daca nu le spui oamenilor de ce nu le vor iesi aproape niciodata setarile, care teoretic se fac cam cum ai descris, voi fi rau si le voi spune eu Disclaimer: a nu se lua conversatia dintre mine si Zahei drept caterinca proasta de forum Editat Iunie 30, 2016 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmd Postat Iunie 30, 2016 Share Postat Iunie 30, 2016 vezi Zahei ,daca spuneai din capul locului " a se considera conditii ideale cu arcuri pe greutatea riderului ,nivel corect de ulei...." scapai Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iunie 30, 2016 Share Postat Iunie 30, 2016 ... sau renuntarea la semeringurile de praf... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zahei Postat Iunie 30, 2016 Share Postat Iunie 30, 2016 e foarte usor sa pilemizam la infinit pe acest teritoriu. setarile suspensiei sunt corecte atunci cand "they feel right". deci dai la perete pana o simti ok sub tine. daca setarea suspensiilor se reducea strict la o formula matematica nu mai auzeati nici un pilot motogp vaietandu-se ca nu a gasit setarile ideale. nu exista setari ideale. exista setari cu care esti multumit. topicul e vast si cred ca e pacat sa ne consumam energia argumentand de ce nu se poate, in loc sa povestim ce se poate face. pentru ca se pot face chestii dragute. singura problema e ca nu exista setari universale. schimbi stilul si contextul de mers, nu mai sunt ideale setarile tale. anyway, intotdeauna puteti gasi o combinatie mai buna decat cea din fabrica. daca reusiti asta, v-ati atins scopul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iunie 30, 2016 Share Postat Iunie 30, 2016 (editat) /index.php?/topic/715817-despre-suspensii/?p=3809644 » Post actualizat in 30 Jun 2016 10:22 https://www.facebook.com/GrantRacingGarage/photos/?tab=album&album_id=708078739265843 » Post actualizat in 30 Jun 2016 10:22 Si un ghid despre ce cauze poate avea ceea ce se simte in comportamentul motocicletei. REAR SUSPENSIONComplaint too little negative suspension travel motorcycle shocks through the steering in ruts or when accelerating shock absorber appears immobile uncomfortable overloading on front forks when travelling downhill or braking Cause spring pre load too high Solution reduce spring pre load fit a softer spring if necessary Complaint motorcycle dips too deeply on suspension too much negative suspension travel (“sag”) uncomfortable tendency to shocking motorcycle wanders on uneven surfaces Cause spring pre load too low Solution increase spring pre load fit a harder spring (or springs) -------------------------------------------------------------------------------------- Complaint very uncomfortable rear wheel tends to bounce in fast bends especially when accelerating rear wheel bounces over uneven surfaces Cause compression damping too hard Solution adjust damping to softer level have the shock absorber adjusted internally have worn shock absorbers repaired or replaced -------------------------------------------------------------------------------------- Complaint Rear suspension bottoms out motorcycle and rider subject to hard bumps Noticeable movements in the frame, particularly when accelerating out of bends Cause compression damping too soft Solution set compression damping harder have the shock absorber adjusted internally have worn shock absorbers repaired or replaced --------------------------------------------------------------------------------------Complaint motorcycle suspension extremely sluggish rear wheel unable to cope well with uneven surfaces tendency to bounce on bumpy surfacesuncomfortable tendency to snake in ruts Cause rebound damping too hard Solution decrease the rebound damping possibly increase spring pre-load replace shock absorber -------------------------------------------------------------------------------------- Complaint motorcycle suspension extremely lively constant movement in the rear suspension rear wheel has tendency to bounce / wobble Cause rebound damping (rebound) too soft Solution increase the rebound damping reduce the spring pretension if necessary have worn shock absorbers repaired or replaced FRONT SUSPENSION Complaint front forks sluggish/nearly immobile handlebars “jump” in your hand when accelerating and crossing ruts uncomfortable front wheel bounces / chatters on poor road surfaces Cause spring pre load too high spring too hard air chamber too small Solution reduce spring pre load fit softer springs or progressive springs with a lighter initial strength increase air chamber (reduce oil level in front fork) ----------------------------------------------------------------------------------- Complaint motorcycle sags to deeply on the springs too much negative suspension travel suspension occasionally bottoms out front forks shake when braking and travelling downhill Cause spring pre load too low springs too soft air chamber too large Solution increase spring pre load fit stiffer springs or progressive front fork springs with a heavier initial strength reduce air chamber (increase oil level in front fork) ----------------------------------------------------------------------------------- Complaint front forks sluggish/nearly immobile shocks in the steering when accelerating front wheel chatters when braking hard Cause ingoing (compression) damping too hard Solution reduce the ingoing (compression) damping possibly use lower viscosity fork oil ----------------------------------------------------------------------------------- Complaint front forks shock when braking and on uneven road surfacesand dips rapidly when braking Cause ingoing (compression) damping too soft Solution increase the ingoing (compression) damping possibly use higher viscosity fork oil ----------------------------------------------------------------------------------- Complaint front forks spring back slowly uncomfortable front wheel unable to cope with uneven surfaces indirect steering behaviour Cause outgoing (rebound) damping too hard Solution reduce the outgoing (rebound) damping possibly use a lower viscosity fork oil ----------------------------------------------------------------------------------- Complaint front end is lively bouncing and shocking on uneven surfaces front forks spring back too quickly Cause outgoing (rebound) damping too soft Solution increase the outgoing (rebound) damping possibly use a higher viscosity fork oil ----------------------------------------------------------------------------------- Complaint front forks shock front wheel shudders not enough progressive hardening of the spring towards the end of travel Cause air chamber too large Solution increase the oil level in small steps of 5 to 10 mm ----------------------------------------------------------------------------------- Complaint forks hard tendency to shock in the steering front wheel bounces when braking due to hydraulic stop blocking uncomfortable Cause air chamber too small Solution decrease the oil level in small steps of 5 to 10 mm Editat Iunie 30, 2016 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zahei Postat Iunie 30, 2016 Share Postat Iunie 30, 2016 exact! sunt mai multe probleme decat solutii ) si tu le faci overload de informatie. ar trebui sa facem o clasa de predare a reglajelor de suspensii. teorie + practica, 3 zile si 200 de euro mai tarziu, tinerii romani sa fie capabili sa interpreteze si sa corecteze comportamentul motocicletei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iunie 30, 2016 Share Postat Iunie 30, 2016 ... ar trebui sa facem o clasa de predare a reglajelor de suspensii. teorie + practica, 3 zile si 200 de euro mai tarziu, tinerii romani sa fie capabili sa interpreteze si sa corecteze comportamentul motocicletei. Mda, chiar ma miram (in sens apreciativ) de initiativa ta dar se pare ca, asa cum zic francezii, "there is no free lunch?"... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zahei Postat Iunie 30, 2016 Share Postat Iunie 30, 2016 (editat) nu inteleg despre ce vorbesti. tot ce va scriu aici e gratis si daca sunteti interesati si nu imi racesc gura de pomana, o sa mai scriu. nu inteleg unde e reprosul, vrei sa si stau cu tine 3 zile la garaj, moca? asa e romanul, tigan Editat Iunie 30, 2016 de zahei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iunie 30, 2016 Share Postat Iunie 30, 2016 nu inteleg despre ce vorbesti. tot ce va scriu aici e gratis si daca sunteti interesati si nu imi racesc gura de pomana, o sa mai scriu. nu inteleg unde e reprosul, vrei sa si stau cu tine 3 zile la garaj, moca? asa e romanul, tigan Tigan e ala care se preface ca-si ofera dezinteresat cunostintele si experienta ca apoi sa arunce o pastila nevinovata ... de 200Euro. Pana una alta nu ti-a cerut nimeni nimic, nici moca nici pe bani, te-ai bagat in seama singurel. Si nu te mai preface ca nu intelegi, daca vrei bani pentru "cursuri" de setare suspensii mai bine o spui direct, pe fata, in loc sa pozezi in maica Tereza... a motociclismului. Nu de alta dar era chiar interesant ce incepusei, mi-a placut in mod special exprimarea... desi mi-as dori sa folosesti literele mari la inceputul propozitiilor... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zahei Postat Iunie 30, 2016 Share Postat Iunie 30, 2016 incepusem sa iti raspund, apoi ti-am vazut semnatura. sa ai o zi buna! pentru ceilalti, care nu sunt detanjati ca vreau bani pentru lectii practice astept confirmarea ca exista interes ca sa continui seria gratuita pe timpul si banii mei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iulie 1, 2016 Share Postat Iulie 1, 2016 Ok, trecem la lucruri serioase sau ne tragem de par ca b1zd3le? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zahei Postat Iulie 1, 2016 Share Postat Iulie 1, 2016 ma enervez, ca imi facusem planul sa scriu aici 4-5 lectii si pe urma cu ajutorul unui admin sa ii taxez pe toti care le-au citit. acu nu mai citeste nici dracu ca s-au prins muțufanii ca ce scriu aici e pe bani. eu ma duc la garaj, sa imi recapat echilibrul! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iulie 1, 2016 Share Postat Iulie 1, 2016 Hai lasa istericalele de domnisoara care doar ce si-a pierdut virginitatea si treci la treaba! Te asteapta lumea cu restul lectiilor... deja mi s-a umplut inbox-ul de mesaje cu donatii, sa-mi dai un cont ceva sa stiu unde-ti livrezi banii... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zahei Postat Iulie 1, 2016 Share Postat Iulie 1, 2016 una dintre marile insusiri ale prostului e ca nu stie cand sa se opreasca. desigur, de aceea n-am sa ma opresc, continuam lectiile. stay tuned. nu tu, tu stai jos. deocamdata weekend placut! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmd Postat August 8, 2016 Share Postat August 8, 2016 Salut,situatia sta in felul urmator : avem o motocicleta 600 rr 2007 echipata cu suspensii oem,riderul are 62kg,amortizorul spate a fost strans de el aproape de ultima pozitie ,parca este 8/9 si asta nu e bine pt ca nu are cursa ,rider sag 20mm,cu orice alta setare a preloadului pe spate chiar si cu mai mult suport hidraulic pe compresie se ridica fata cand accelereaza la iesirea din viraj(presiunea in anvelopa spate este ok nu este moale),am incercat si cu mai putin preaload pe fata si cu amortizorul spate mai pe soft dar fara rezultat,el zice ca tot se ridica fata la iesire din viraj si coboara spatele. Motocicleta are kitul de lant nou (asa a fost cumparata) insa pozitia axului spate in bascula este foarte foarte in spate(vezi foto) ceea ce cred ca accentueaza comportamentul motocicletei la iesire din viraj cand vrei sa accelerezi combinata cu amortizorul soft se lasa spatele fiind prea multa greutate pe spate. Problema este urmatoarea: nu conteaza cu ce cauciuc spate este incaltata motocicleta acesta se supraincalzeste pe flancuri si se termina prematur pe orice circuit,cand cauciucul este nou cateva sesiuni bune nu se intampla nimic cu el vizibil,cum se mai duce din carne imediat apare supraincalzirea lui pe flancuri,am incercat sa mai crestem putin presiunea in ele dar fara rezultat. Ma gandeam ca inainte sa cumpere un alt arc mai tare dupa cum vrea el sa lasam amortizorul spate mai spre mid settings ca sa avem cursa pe amortizor si sa cumpere o za de legatura pt lant ca tot este nou si sa-l mai scurtam putin,kitul de lant nu are nici 500km insa asa a fost montat cu pozitia axului mult prea in spate. Cu siguranta in relatare am uitat sa mai trec cateva lucruri dar le mai adaug pe viitor aici. Ceva pareri ? Multumesc ! » Post actualizat in 08 Aug 2016 09:20 » Post actualizat in 08 Aug 2016 09:27Asa a venit montat de nou ,cred ca sunt prea multe zale pe lant. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat August 8, 2016 Share Postat August 8, 2016 Ai numarul meu de telefon. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat August 8, 2016 Share Postat August 8, 2016 Arcul ca arcul, dar ce faci cu supapele prin care curge uleiul? Ca, arc mai puternic= viteza de revenire mai rapida. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmd Postat August 8, 2016 Share Postat August 8, 2016 eu am suspectat mereu si o "mica" problema hidraulica ,sper sa nu fie si asta Bogdane » Post actualizat in 08 Aug 2016 18:19Cazurile cele mai "fericite" pe finalul zilelor ,in rest teroare . Am incercat si cu presiune mai mica si cu presiune mai mare in ele la rece/cald ,cum scadeam presiunea in ele se accentua V`ul si asperitatile erau foarte mari si se termina si mai rau,cum o cresteam putin la cald aratau mai bine dar tot se supraincalzeau flancurile dupa 7-8 lapuri. » Post actualizat in 08 Aug 2016 18:36JAGI "Posted 48 minutes ago dar fata lucreaza 100%? » Post actualizat in 08 Aug 2016 17:36 Bascula mai lunga, power livrabil la iesirea din viraj." Bogdane,are super power livrabil la iesire din viraj si este foarte stabila pe tot parcursul virajului pana se supraincalzeste anvelopa insa fata se extinde cand incerci sa accelerezi pt ca se lasa spatele face un fel de squash down si ramane acolo ,cand scadeam presiunea din anvelopa spate se accentua feelingul de squash down pe accelerare mai ales cu pirelli care are carcasa moale ,cu dunlopul nu era asa simtitor daca scadeam presiunea in el pt ca are carcasa mai tare . Despre fata nu pot sa zic nimic eu compensam treaba asta cu extinderea suspensie fata din pilotaj si o tineam cu nasul jos mutand capul si corpul mai in fata ,am mai scos si ceva din preloadul de pe fata in ziua 2 si a fost OK ,cauciucul de fata nu-mi placea cum arata insa fiind 2 pe o motocicleta si el avand incredere in fata cum era setata nu am mesterit prea mult ca sa nu-i scad incredere in ea ,dar cu siguranta se poate si mai bine ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.