Sari la conținut

Despre suspensii


MVA
 Share

Postări Recomandate

Toate cred ca au rostul lor in ecuatia asta complexa :) ,nu am mers pana acum cu o motocicleta echipata cu suspensii aftermarket sa-mi pot da seama de feelingul oferit de acestea si de diferente insa am mers cu alte mobre fara softulete,gadgeturi si diferentele sunt dpmdv foarte vizibile si "palpabile" de la prima degustare .

Toata lumea lauda suspensiile aftermarket si toata Adancata e plina de ele,de aceea am zis ca urmatorul pas este macar achizitionarea unui amortizor spate ,in cel mai rau caz pt inceputul de sezon ii dau un refresh celui oem tot de curiozitate.

Eu de departe cred ca cel mai repede se scad secundele din tehnica ,dupa aceea din suspensii,gadgeturi samd.Poti avea mama suspensiilor setate ca pt horhe ,daca tu esti prost bata si nu intelegi cum se merge, faci miscarile pe motocicleta cum nu trebuie si cand nu trebuie te-ai pi5at pe ele de suspensii si de tot , basca ca daca nu ai o tehnica buna tu o sa dai vina pe suspensii dar problema esti chiar tu .

Editat de cmd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Răspunsuri 678
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 1 month later...

salut, intentionez cand da primavara sa imi reglez si eu suspensiile pentru greutatea si stilul meu de condus. Unde se pot face ajustarile astea (Bucuresti) si la cati km trebuie facuta servisarea ? furca este de la sachs si spatele ohlins. multumesc

Editat de mihai85
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

 

Pentru mers stradal, suspensia fata si spate la 2 ani sau 20.000 km.

Pentru mers pe circuit, la limita, fata+spate o data pe sezon (5-6 weekend-uri).

Off-road - la nr de ore de functionare.

 

Despre ce motocicleta este vorba? Eventual, daca dai cateva detalii despre stilul de mers si cate kg ai, pot sa caut sa vad daca ai arcurile potrivite.

 

Ai mai multe variante unde poti face service complet + reglaje in Bucuresti

Go Racing

GRG (aka, subsemnatul)

pt off-road

Jumba

Rams

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

 

Pentru mers stradal, suspensia fata si spate la 2 ani sau 20.000 km.

Pentru mers pe circuit, la limita, fata+spate o data pe sezon (5-6 weekend-uri).

Off-road - la nr de ore de functionare.

 

Despre ce motocicleta este vorba? Eventual, daca dai cateva detalii despre stilul de mers si cate kg ai, pot sa caut sa vad daca ai arcurile potrivite.

 

Ai mai multe variante unde poti face service complet + reglaje in Bucuresti

Go Racing

GRG (aka, subsemnatul)

pt off-road

Jumba

Rams

 

fac acum in vara 2 ani deci inseamna ca tre sa ma pregatesc de o servisare si pt suspensii. Am mers numai pe strada si ceva ture mai lungi prin tara + 2 zile de circuit, stil de mers nu stiu nimic agresiv pentru ca aproape toti km sunt facuti prin buc deci printre masini tropa tropa. ca greutate am undeva pe la 90-95 kg.

 

https://www.ohlins.com/product/stx46-street-performance-line/ si din ce am vazut in manual are arcul K=100 N/MM

iar pentru furca, FRONT FORK K=7.0 N/MM

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Amortizorul stock de pe un cbr f4i, se poate servisa ? Chiar daca nu in totalitate ca un Ohlins, macar o revizie la el?

Unde ?

 

Ce amortizor de la alta motocicleta se potriveste la f4i? Unul mai bun..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Va salut ,aveti grija cand alegeti uleiul pt furca in functie de cSt ,multe tabele pe care le gasiti pe net din trecut sunt depasite,trebuie neaparat urmarita fisa recenta a producatorului despre anumitul produs.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Salutare, am incercat ieri sa imi reglez suspensia spate si imi da ceva cu virgula. Poate ma ajutati cu o parere (aceea dintre voi care ati mai facut asta si cunoasteti acest subiect).

 

Moto: ktm 350 excf 2012

 

Mai jos va dau cele trei masuratori pe care le-am facut, in cele trei pozitii (motor pe stand cu roata spate in aer, motor pe propria greutate, motor + eu):

 

A) sag = 650 mm

B ) static sag = 600 mm

C) rider sag = 540 mm

 

Conform manualului, rider sag ar trebui sa fie 110 mm (adica A minus C), ceea ce la mine se potriveste de minune.

Partea care imi da cu virgula este la static, unde rezultatul este de 50 mm (A minus B ). Conform manualului, ar trebui sa fie 34 mm...

 

Nu prea inteleg de ce rider sag bate perfect, dar static sag, nu?!

Se poate spune ca am arc prea tare? (am uitat ce scria pe arc, din pacate)

 

Mentionez ca am umblat ulterior la preload, adica am incercat sa fac acel static sag sa fie conform manualului (34 mm), dar pur si simplu nu bate. Intr-un final, dupa doua ore de incercari, am refacut setarile de la inceput si am plecat usor iritat de la garaj.

Editat de Roberte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o intrebare de noob. Prin septembrie, am fost prin Buzau. Drumurile sunt foarte bune pentru a-ti exersa talentul la slalom iar eu din pacate nu sutn atat de bun. Asadar, gropile de acolo au fost picatura care au umplut paharul iar furca mea a inceput sa piarda ulei. Evident ca am mai mers vreo 4-500 km (nu dati cu pietre). Furca pierdea ulei si in momentul in care am bagat-o la iernat (adica nu a curs tot).

Acum intrebarea este: oare e posibil sa imi mia trebuiasca altceva in afara de simeringurile de ulei si praf?

Miercuri vreau sa o aduc de la garaj si sao duc direct la mecanic. Toata iarna a stat la caludra, abia azi a fost scoasa in frig (probabil cateva grade cu minus in Predeal). As vrea sa cumpar deja piese ca sa nu stau cine stie cat dupa mecanic.

Am gasit asa ceva...ce ziceti?

http://www.piesemotor.ro/simeringuri-si-protectii-de-praf/10857-kit-simeringuri-si-protectii-de-praf-37x50x11-honda-cr80-85-96-07-kawasaki-er-5-97-06-37x50x11-56-123-7346364.html

Sincer, mi se par cam scumpe pentru niste simeringuri dar....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cuzineti furca si ulei.

Nu sunt nici scumpe, nici ieftine... dar depinde ce marca sunt, eu nu vad sa scrie.

Editat de Geo_ZGA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect...asta mi-a scapat. Am vazut ca erau 2 marci mai cunoscute: All Balls si Athena...

Cer o oferta la un alt magazin din orasul meu ca sa scap de transport. Moto24 mi-a zis ca nu gasesc simeringuri ptr furca mea...pe bune ???

 

@Geo: mda, uleiul de furca era subinteles :)

 

Oricum, uleiul din motor nu il mai schimb. Da-l in branza. Anul trecut l-am schimbat de 2 ori: o data in primavara si o data in august cand m-am trezit cu benzina in ulei....ca nu mai inchideau cuiele pontou si mi-a iesit benzina pe...filtrul de aer....Moto a stat la caldura asa ca...nu cred ca o sa moara, mai ales ca am facut sub 1500 km dupa ce am schimbat uleiul.

Editat de sebibv
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am postat ieri ceva tehnic.

ai vreo sugestie pt mine?

 

merci

 

Nu prea mai primesc notificarile si nu am vazut postarea.

Am sa-mi fac timp sa ma uit peste problema ta si incerc un raspuns.

Ar fi util de stiut cate kg ai si ce constanta are arcul spate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, am incercat ieri sa imi reglez suspensia spate si imi da ceva cu virgula. Poate ma ajutati cu o parere (aceea dintre voi care ati mai facut asta si cunoasteti acest subiect).

 

Moto: ktm 350 excf 2012

 

Mai jos va dau cele trei masuratori pe care le-am facut, in cele trei pozitii (motor pe stand cu roata spate in aer, motor pe propria greutate, motor + eu):

 

A) sag = 650 mm

B ) static sag = 600 mm

C) rider sag = 540 mm

 

Conform manualului, rider sag ar trebui sa fie 110 mm (adica A minus C), ceea ce la mine se potriveste de minune.

Partea care imi da cu virgula este la static, unde rezultatul este de 50 mm (A minus B ). Conform manualului, ar trebui sa fie 34 mm...

 

Nu prea inteleg de ce rider sag bate perfect, dar static sag, nu?!

Se poate spune ca am arc prea tare? (am uitat ce scria pe arc, din pacate)

 

Mentionez ca am umblat ulterior la preload, adica am incercat sa fac acel static sag sa fie conform manualului (34 mm), dar pur si simplu nu bate. Intr-un final, dupa doua ore de incercari, am refacut setarile de la inceput si am plecat usor iritat de la garaj.

 

Preloadul influenteaza atat static cat si rider sag.

In locul tau as sta linistit daca rider sag este ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Amortizoarele astea, clasice, se pot servisa? S-au cam inmuiat si le-as vrea o idee, nu mult, mai tari.

Cu siguranta se pot dar intrebarea e daca merita efortul :)

 

Nu sunt "demontabile" dar se poate taia, gauri, suda, etc.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...