gabi_papi Postat Septembrie 22, 2016 Share Postat Septembrie 22, 2016 Merci Cesar ca mi-ai dat un punct de plecare. Nu cred ca exista suspensii setate la fel de la un pilot la altul. Dupa ce setarea by the book facuta de Cesar, a trebuit un we la Tg Secuiesc pentru testare unde am mai modificat atat fata cat si spatele (fine tunning). E muuult de mers pana sa ajung la setarile ideale, dar sper ca sunt pe drumul cel bun. Sunt fericit ca am incheiat anul cu o cupita de Locul 2, tinand cont ca am doar cateva iesiri pe Adancata. » Post actualizat in 22 Sep 2016 10:21 nu se vede poza ta * eu as pune poza cu cupa castigata » Post actualizat in 22 Sep 2016 10:33Momentan am alta problema: cam ating de asfalt cu carenele si buloanele. Si chiar ies din motor afara Dar o rezolv eu si p-asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iama Postat Septembrie 27, 2016 Share Postat Septembrie 27, 2016 Salutare, Probabil s-a mai discutat in multele pagini anterioare, dar imi este greu sa le rasfoiesc pe toate, asa ca s-ar putea sa repet intrebarea: Stie careva in Romania (preferabil Bucuresti), vreun service/mecanic care poate face mentenanta si tunning la furci si amortizoare moto? Desigur, treaba facuta cu bun simt, responsabilitate, buna crestere etc. Un fel de GURU in domeniul asta. Multumesc. » Post actualizat in 28 Sep 2016 00:11 Salutare, Probabil s-a mai discutat in multele pagini anterioare, dar imi este greu sa le rasfoiesc pe toate, asa ca s-ar putea sa repet intrebarea: Stie careva in Romania (preferabil Bucuresti), vreun service/mecanic care poate face mentenanta si tunning la furci si amortizoare moto? Desigur, treaba facuta cu bun simt, responsabilitate, buna crestere etc. Un fel de GURU in domeniul asta. Multumesc. Exemplu din US: http://www.daughertymotorsports.com/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 28, 2016 Share Postat Septembrie 28, 2016 Depinde ce intelegi prin GURU si depinde mult de bugetul pe care vrei sa il aloci pentru asa ceva. Pentru US, poate cel mai elocvent exemplu este Racetech. Ei au cea mai mare experienta in imbunatatiri aduse suspensiilor stock. Mai ai varianta sa upgradezi la amortizoare de pe motociclete sport unde beneficiezi de reglaje atat pentru fata cat si pentru spate dar in functie de ce alegi vei fi nevoit sa faci si alte modificari. Juguri, roata, discuri, etrieri. In functie de ce alegi hotarasti daca pastrezi sau elimini franele combinate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iama Postat Septembrie 28, 2016 Share Postat Septembrie 28, 2016 Ce urmaresc este sa imi fac suspensiile mai ferme, mai sport, dar sa am posibilitatea de a regla mai multe la ele, sa fie bune si pentru touring (incarcare mai mare - bagaje+pasager). Racetech sunt intr-adevar renumiti si la fel si Daugherty Motorsports, insa ambii sunt in SUA. Din alte discutii, am inteles ca ideea de a face tuning la suspensiile stoc (inlocuind piese din ele), are cel mai bun raport performanta/pret, ceea ce urmaresc si eu. Sunt convins ca montarea unur suspensii noi Ohlins sau alte marci de renume, ofera mai multa performanta, insa pretul este mult mai mare si in cazul meu, nu renteaza. Revin intr-un PM cu mai multe detalii. Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Septembrie 28, 2016 Share Postat Septembrie 28, 2016 (editat) » Post actualizat in 22 Sep 2016 10:21 poza.jpg » Post actualizat in 22 Sep 2016 10:33 Momentan am alta problema: cam ating de asfalt cu carenele si buloanele. 11.jpg22.jpg Si chiar ies din motor afara DSC_7504.jpg Dar o rezolv eu si p-asta Asta e boala modelului tau. Si Pascota, in 2008 cind a mers pe 600RR, dadea cu carenele de asfalt.Si mergea 1.21-1.22 pe Serres. Editat Septembrie 28, 2016 de JAGI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 28, 2016 Share Postat Septembrie 28, 2016 (editat) Daca vrei sa reglezi facil atat compresia revenirea dar si preloadul, va trebui sa montezi alte amortizoare atat pe fata cat si pe spate. Racetech ofera solutie de revalvare a cartusului pe fata dar nu vei avea reglaje de low velocity nici pe compresie nici pe revenire. Eu unul am facut aceasta operatiune chiar la un VFR800. Pentru spate este aceeasi situatie. Amortizorul spate se schimba usor cu unul de CBR929 RR care este full servisabil si reglabil. Pentru fata ai insa mai mult de investit daca vrei o suspensie full reglabila. Din cate stiu, cea mai ieftina solutie este furca de F4i sau F4 (cred ca din 2004 sau 2005 au pus furca fara reglaje pe F4i) ca sa nu schimbi jugul si roata. Mai ramane de de rezolvat problema franelor combinate. Nu am facut modifarea asta si nu stiu detalii pe de rost. Daca optezi pentru furca USD, atunci se schimba jugurile, roata cu discurile si etrierii. Optiuni sunt, slava Domnului. Esti conditionat doar de buget. Editat Septembrie 28, 2016 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zahei Postat Septembrie 28, 2016 Share Postat Septembrie 28, 2016 .. iar dup-aia n-o sa iti mai placa pentru ca nu mai e comoda la drumuri lungi. trebuie sa stii exact ce vrei si care sunt consecintele modificarilor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iama Postat Septembrie 28, 2016 Share Postat Septembrie 28, 2016 da asa e. sper sa gasesc o varianta de mijloc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zahei Postat Septembrie 28, 2016 Share Postat Septembrie 28, 2016 Cesar te poate ajuta sa intelegi mai bine ce vrei. fa-i o vizita cu motoreta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iama Postat Septembrie 28, 2016 Share Postat Septembrie 28, 2016 asta intentionez sa fac Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 29, 2016 Share Postat Septembrie 29, 2016 Sfatul meu este sa discuti cu oricine e dispus sa abordeze o astfel de treaba cu conditia ca cel ce intra in subiect sa stie clar ce inseamna sasiu si ce inseamna amortizare. Mai tare sau mai moale nu e tocmai high-tech din punctul meu de vedere si detaliile conteaza. Intre forta si viteza e o... diferenta totusi Si intre viteza si acceleratie. Tuning e un cuvant gol de sens daca cel ce se apuca nu stie macar ca 1N = 1Kgx1m/s2 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
high_voltage_tm Postat Octombrie 2, 2016 Share Postat Octombrie 2, 2016 O intrebare ciudata, la o problema ciudata: daca rulmentii de la jug sunt stransi prea tare, poate sa apara voblaj - ca si cum ar pendula/valsa - la viteze undeva peste 160-180 mai ales in linie dreapta cu accelerare usoara si constanta? » Post actualizat in 02 Oct 2016 05:16 Intreb asta pentru ca alte cauze uzuale sunt oarecum verificate/excluse. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zahei Postat Octombrie 2, 2016 Share Postat Octombrie 2, 2016 (editat) daca sunt stransi prea tare o sa stii pentru ca se misca greu directia. vezi sa nu ai joc, de multe ori trebuie stransi din nou dupa cateva sute de km de la schimbare.tangajul ala usor la viteze mari e mai probabil sa fie de la roata spate. inclusiv un cauciuc care flexeaza. cu cat motocicleta e mai grea, cu atat mai mare e viteza la care observi voblajele produse de roata spate. Editat Octombrie 2, 2016 de zahei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Octombrie 2, 2016 Share Postat Octombrie 2, 2016 O intrebare ciudata, la o problema ciudata: daca rulmentii de la jug sunt stransi prea tare, poate sa apara voblaj - ca si cum ar pendula/valsa - la viteze undeva peste 160-180 mai ales in linie dreapta cu accelerare usoara si constanta? » Post actualizat in 02 Oct 2016 05:16 Intreb asta pentru ca alte cauze uzuale sunt oarecum verificate/excluse. Da, este posibil, insa doar in combinatie cu alti factori. Mie spre exemplu a inceput sa vobleze usor, asa cum ai zis tu, "vals", la viteze mari 180+ dupa ce am montat amortizorul de directie. Motivul adevarat insa era nealinierea parbrizului "double-bubble" in planul longitudinal care se comporta ca un fel de carma aerodinamica care "tragea" de directie iar amortizorul se "opunea" si... "valsa" ca barca pe valuri. Cateva ciocane in cadrul bord/parbriz si sta iar ca marfarul chiar si la 250+. O alta posibila cauza ar fi schimbarea geometriei, prin marirea sag-ului la roata fata, guma mai inalta pe spate sau kit de ridicare, etc.... dar ai zis deja ca ai eliminat posibilele cauze uzuale. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
high_voltage_tm Postat Octombrie 2, 2016 Share Postat Octombrie 2, 2016 (editat) Hmm, amanuntele astea cu aerodinamica si elementele de carenaj nu le-am luat in seama. Momentan imi lipseste o oglinda, pentru ca mi-a rupt-o un ametit in parcare. Si parbrizul parca sta mai aplecat in partea cu oglinda lipsa, probabil e umpic indoit si cadrul de bord de la lovitura. O sa verific si variantele astea, multumesc! Editat Octombrie 2, 2016 de high_voltage_tm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Octombrie 3, 2016 Share Postat Octombrie 3, 2016 (editat) Despre ce motocicleta este vorba? Intrebarea e ... de ce sa strangi rulmentii de jug? NU SE STRANG! Editat Octombrie 3, 2016 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
high_voltage_tm Postat Octombrie 3, 2016 Share Postat Octombrie 3, 2016 Nu rulmentii in sine! Piulita care se infileteaza sus pe tija/teava jugului inferior, aia care fixeaza furca in cadru si implicit preseaza cei doi rulmenti. 1100XX Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Octombrie 3, 2016 Share Postat Octombrie 3, 2016 Man, am avut 1100 xx si cand m-am lovit de problema asta a fost doar cauciucul fata de vina.Era uzat putin ciudat.Mie nu mi-a batut la ochi dar cand m-am dus la mecanic mi-a spus din prima ca aia e problema si a avut dreptate .Se pare ca si busa are tendinta sa le manance la fel putin inainte ca semnele de uzura sa indice ca sunt teminate si uneori te anunta si cu un sunet specific. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
high_voltage_tm Postat Octombrie 3, 2016 Share Postat Octombrie 3, 2016 Din moment ce am zis ca se pot exclude cauzele uzuale... Schimbat recent cauciucurile, set nou nout. Asa facea si inainte, cu cele vechi, cu care am mers vreo 6500km (nu erau noi, cu ele am cumparat-o). Cu astea noi am mers deja 500km. Evident ca rotile sunt echilibrate, rulmentii verificati si gresati, etc etc. Fenomenul se manifesta in special pe portiuni drepte si lungi, daca incerc sa merg constant la viteze mari; daca ii dau in gura, nu apuca sa danseze, insa incepe sa o faca imediat ce reduc gazul. Deci problema nu e ca nu pot ajunge la 250+, ci ca de acolo e cam greu de incetinit, pentru ca incepe dansul - ca sa incetinesc totusi, o fac actionand mai violent frana, cu pauze in care o las sa se stabilizeze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Octombrie 3, 2016 Share Postat Octombrie 3, 2016 Mda, nasol ca mai ai de cautat pana ii dai de cap pentru ca atunci cand merge perfect este un motor deosebit.Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
high_voltage_tm Postat Octombrie 3, 2016 Share Postat Octombrie 3, 2016 P.S. Senzatia pe care o am e ca acel balans se produce in spate, nu pe fata. Cand face asa, pot lua mainile de pe ghidon sau pot sta cu ele cat pot de incordate, nu se schimba nimic - miscarea si amplitudinea ramane la fel; dispare treptat de la sine, sau mai repede daca incarc usor spatele cu acceleratie sau uneori daca franez progresiv doar cu frana spate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stokerel Postat Octombrie 3, 2016 Share Postat Octombrie 3, 2016 Roata spate este perfect aliniata? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
high_voltage_tm Postat Octombrie 3, 2016 Share Postat Octombrie 3, 2016 Din ce am verificat eu, e in regula si pe axa X si pe Y (orizontal & vertical). Oricum, la iarna dau toate carenele jos, servisez jambele, schimb arcurile si ce o mai fi nevoie. Vorba cuiva (TNG parca) - orice fenomen are pana la urma o cauza si o explicatie; doar ca devine frustrant cand trebuie sa cauti prea mult dupa ele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Octombrie 4, 2016 Share Postat Octombrie 4, 2016 Nu rulmentii in sine! Piulita care se infileteaza sus pe tija/teava jugului inferior, aia care fixeaza furca in cadru si implicit preseaza cei doi rulmenti. 1100XX Piulita respectiva nu se desface de una singura ca sa apara joc, la Honda. Doar la Yamaha e ceva ma intalnit fenomenul. Iti recomand sa demontezi jugul si sa inspectezi rulmentii. Doar daca ai schimbat rulmentii de jug de curand poate sa apara joc si e (uneori) necesar sa ajustezi strangerea. » Post actualizat in 04 Oct 2016 08:15 P.S. Senzatia pe care o am e ca acel balans se produce in spate, nu pe fata. Daca atunci cand a fost schimbat lantul, s-a facut nituirea cu ciocanul, pe foaia spate, aceasta s-a descentrat si poate induce un astfel de comportament. Nu strica sa faci o verificare. Nici articulatia basculei n-ar trebui sa o lasi neverificata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zahei Postat Octombrie 4, 2016 Share Postat Octombrie 4, 2016 misto asta cu ciocanul pe foaia spate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.