ADVRadu Postat Septembrie 12, 2014 Share Postat Septembrie 12, 2014 Woo-hoo, da' "le dai de le julesti" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bob66 Postat Septembrie 12, 2014 Share Postat Septembrie 12, 2014 Si a doua zi plecam din sat Anul trecut zona asta era complet inundata si trebuia ocolit pe sus Aici cu masina e mai greu Dayana din nou Mai dispare drumul din cand in cand dar e bine delimitat de pietre Singur Cam gata cu valea Bartang. Ar mai fi niste fotografii facute cu telefonul, dar acum tb sa plec Bob Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
guy_ana Postat Septembrie 15, 2014 Share Postat Septembrie 15, 2014 Ca sa nu-l lasam totusi pe Cristache sa sara peste cea mai mare parte a turei, hai sa mai punem niste poze si de la mijloc. E drept, are dreptate. A fost ca o lunga plimbare (doar comparativ cu Kyrgystan) - de acolo si titlul filmului , dar merita totusi povestita, pentru ca ne-am distrat o leaca si acolo. Ramasesem la Khorog. Fiind cel mai mare oras din Pamir (capitala regiunii de altfel), merita si el cateva cuvinte. Astea au fost cuvintele. Din pacate, orasul te poate reincarca cu tot ce ai nevoie si ce nu vei mai gasi pe drum, gen bani, conexiune de internet, mecanici, etc., dar mare lucru nu are de oferit. Nici macar un shashlik, fel de mancare de lux se pare, pentru ca am alergat dupa el tot Pamirul si nu l-am gasit. Situat pe doua coaste de munte fata in fata legate printr-un pod, am gasit un singur restaurant sa semene a invitatie la masa, ioc net, zero specific local/traditii. Cu exceptia catorva porti mai "a la vechi", nimic interesant. Bazarul Parcul central, singurul loc in care te puteai simti bine (era mai racoare si era dragut amenajat). Tot aici se gaseste si PECTA, adevaratul motiv pentru care vrei sa te opresti in Khorog, daca vrei sa vezi Zorkul-ul, pentru ca de aici se ia permisul special. Bineanteles ca am avut si comitet de primire, dar de data asta unul pe care nu se putea sa il refuzi. Si cam asa aratam eu cand am ajuns la pensiune. Dar stati linistiti, nici ceilalti nu aratau mai bine..... praful cadea de pe mine bucati. Am locuit la un homestay langa vestitul Pamir Lounge, dar nu am retinut numele- las ca vi-l spun baietii. Cat despre faptul ca am avut noroc atunci cand am dat cu banul pe care sa il alegem, va va povesti Radu, probabil pe topicul lui. La acest homestay, baietii ar fi vrut sa faca si ei o tura cu motocicleta, ca le plac mobrele, dar le-a fost rusinica sa ceara (uitati-va mai ales la coburi- ultimul racnet local in materie) » Post actualizat in 15 Sep 2014 21:57Am avut aici deci o zi de pauza, ca sa luam permisele pentru Zorkul. Si odata luate, am luat-osi noi repejor la galop, sa vedem mai repede frumusetile pe care le visam. De aici se pleaca pe valea raului Panj in amonte. Frumusetea vaii se zice ca ar fi faptul ca acest rau e granita intre Tajikistan si Afganistan pe tot traseul si eu una eram nerabdatoare sa "trag cu ochiul" la acea tara pe care nu am sperante sa o vizitez in cursul acestei vieti. A fost insa o dezamagire, pentru ca pe tot traseul am vazut o singura mica localitate si, doar ici si colo cateva case izolate. In rest, un drum adeseori pe buza prapastiei, pe o coasta total stearpa. Iar drumul, asfalt total. Pun cateva poze in care se ved ambele tari si cateva cu cele putine locuri frumoase. Urmatoarea localitate mare e Iskashim, unde de obicei se face o zi de pauza. Noi am ales sa mergem mai departe, pentru ca am ajuns in vreo trei ore si mult mai interesant era sa ne oprim putin mai incolo, la Bibi Fatima. Interesant in Iskashim este doar ca aici se afla (teoretic) singurul punct de trecere al frontierei spre Afganistan unde zice-se, in anumite zile se organizeaza un targ si se poate trece fara viza. Dar exista si posibilitatea sa nu te mai poti intoarce.... Din lipsa placerii surprizelor neplacute, hotarasem sa nu trecem dincolo nici daca s-ar putea. Mai bine, ca oricum nu s-ar fi putut, granita fiind inchisa. Asta e o poza cu vama, facuta din mers, ca nu e voie sa fotografiezi, nu? Suficient motiv pentru mine sa fac poze tuturor vamilor. Ceea ce am si facut. Intrarea in Iskashim. Si ceea ce a fost candva placa de wellcome in oras. A doua benzinarie de la bidon. Stil arhitectural autohton, sau viata adevarata intr-o capitala de judet. Aici am mancat si cam cel mai elaborat fel de mancare din tot Pamirul, desi parerile asupra gustului au fost impartite. Gulash. Dupa pauza de masa, timp in care Cristache s-a dus sa caute un mecanic ca sa-si mai regleze cate ceva pe la ghidon, ne-am pus iar pe inghitit kilometri. Despre iesirea din oras auzisem ca ar fi ceva mai deosebit cu aceti pomi pe margini, dupa care am descoperit ca practic toate satele au asa ceva. Privelistea, ceva mai colorata, dar cam la fel de "variata". Si tot asfalt. Unde e aventura aia? La pozat » Post actualizat in 15 Sep 2014 22:22Fosta retea de transport public locala, datand din 1917 dupa cum scria pe statie. Alte highlit-uri de pe drum: un canion frumos la marginea drumului (scuzati zgarieturile de pe obiectiv, soarele exact din fata nu da efecte chiar dorite) si o fantana arteziana varianta pamireza. Dupa care, isi face in sfarsit disparitia asfaltul si parca si raul e mai spectaculos... Aveam sa facem cunostiinta (sau revedere) cu acel gen de drum caruia eu ii spun "sine de tanc", pentru ca e ca si cum ai merge pe unele. Dintr-un motiv necunoscut tuturor care au mers pe asa ceva (si toti, dar credeti-ma TOTI l-au cautat), in drumurile balastate se fac niste santuri la distante pe undeva la 10 cm distanta, de-ti clantane dintii in gura si la 80 la ora. Avem si prin Romania, cred ca stiti despre ce vorbesc. Aveam sa mergem asa cam 120 de km pana sa incepem din nou urcarea, la Langar. Auzisem ca pe drumul asta o sa mergem si prin nisip. Da, am mers: vreo 100 de metri cu toate portiunile puse cap la cap. La scurt timp dupa ce intram pe ce ne mai place noua, cat pe ce sa ratam drumul in sus catre Bibi Fatima din cauza vitezei. Dar ne resetam si pornim. Povestea cu drumul asta e ca urca in 7 km, cam 1000 de metri diferenta de nivel. Si nu numai ca e abrupt, dar mai e si ingust si destul de circulat (mai mult chiar decat drumul de-a lungul vaii), pentru ca se pare ca statiunea e foaaaarte vestita si vizitata. Drept urmare, am avut si noi parte de adrenalina dorita, mai ales eu, care franand pe o margine de curba cu haul in spate ca sa fac loc unei masini, m-am pomenit ca mobra o ia inapoi cu ambele frane blocate!!! De pe drum Su de tot, ruinele unei cetati care pare sa fi fost cea mai mare de pe cursul vaii candva. Si in sfarsit, scopul calatoriei noastre din acea zi. Sa inceapa imbaierile! Complexul Bibi Fatima, proaspat renovat si cu hoteluri nou noute langa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bob66 Postat Septembrie 16, 2014 Share Postat Septembrie 16, 2014 Pe valea raului Panj, granita cu Afganistanul Ne apropiem de orasul Ishkashim Vedere spre Afganistan. Am retinut bine, muntii cu zapada din spate sunt din Pakistan? Fortareata pe drumul spre Bibi Fatima Vedere spre Afganistan Ne-am cazat in Langar Gradina familiei Cei 4 care au speriat vestul Am plecat din Langar spre Kargush A se observa motoristul din urmatoarele 2 poze Aproape de Kargush Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alecul Postat Septembrie 16, 2014 Share Postat Septembrie 16, 2014 cuvinteless super super tura Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ADVRadu Postat Septembrie 16, 2014 Share Postat Septembrie 16, 2014 Vedere spre Afganistan. Am retinut bine, muntii cu zapada din spate sunt din Pakistan? Cred ca ai retinut bine...si daca (poate) nu sunt exact cei din poza asta, alte varfuri care se vad de mai sus de pe drumul spre Kargush, sunt cu siguranta. Fortareata pe drumul spre Bibi Fatima A facut cumva Bibi "victime" si in randul vostru? Ne-am cazat in Langar Ori toate casele sunt la fel, ori am mancat la aceeasi masa Sunt cumva cei care au si magazin? Cei 4 care au speriat vestul Vestul...Chinei?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bob66 Postat Septembrie 16, 2014 Share Postat Septembrie 16, 2014 Nu era cazarea cu magazinul, era alta, chiar la intrarea in sat cum veneam dinspre Khorog. bine, nu vestul, ci estul Bob Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
guy_ana Postat Septembrie 16, 2014 Share Postat Septembrie 16, 2014 (editat) Bibi Fatima am descoperit ca este echivalentul probabil al Poienii Brasov in Tajikistan. E o "statiune" climaterica, unde poti face bai in apa termala la multe grade. Sunt oameni care merg si stau acolo o saptamana, dar si unii care vin zilnic pe drumul ala cu diferenta de nivel de 1000 de metri. Am facut chiar cunostiinta acolo cu un nene, profesor de stiinte politice in capitala, venit cu sotia, despre care mi-a spus ca ar fi ministresa! Chestia e ca s-au construit vreo patru hoteluri acolo, dar numai unul are mancare. Iar apa este numai atunci cand curge de pe munte, dar sa nu va inchipuiti ca in case. Nu, ni s-a spus ca daca vrem sa bem, sa luam din paraul ala care trecea prin mijlocul parcarii. Ce daca e tulbure, se sedimenteaza. Pe naiba! Dimineata era la fel. Nici pe dinti nu te puteai spala cu ea. Noroc ca s-a indurat de noi hotel-maistrul si ne-a dat din aia buna, adusa de la cativa km distanta. Si uite asa am ajuns noi sa stam la masa in acea seara cu doua personaje importante, infofolite in halate de baie si cu turbane din prosoape in cap, pe fondul sonor dat de cele mai autentice manele (ca era un chef in camera de langa) si rontaind cea mai proasta mancare din toata excursia. Rontaind la propriu, caci o buna parte era nisip....dar nu aveam ce comenta: era singura mancare din zona si eram singurii care primisera carne! Intrarea in complexul propriu zis. Cladirea cu cada de baie. Barbatii si femeile intra separat, deci se sta la coada. Nu am fost primii romani ajunsi aici. Hotelul nostru. Apus minunat, frig cat cuprinde. Dimineata am pornit la un traseu extenuant. Pana la Langar mai erau maxim 70 de km. Afganistan. Inca o cetate abandonata. Tajik lifestyle. Am ajuns In fata pensiunii, la traditionala caisa de bun venit, culeasa direct din pom. Jucarii In drum spre magazin,strada principala La magazin, toata lumea vrea in poza. , Noi fiind veniti dupa provizii pentru zilele urmatoare, evident ca am cerut si paine. Ni s-a zis ca nu e, sa venim peste vreo 2-3 ore ca atunci aduce. Aveam sa aflam ca in aceste zone nu se vinde paine, ca si nici cartofi, ceapa, etc., asa cum nu se vinde apa la sticla. Pentru ca oamenii mananca ce produc ei singuri, nu cumpara decat ce n-au incotro. Ma rog, banuiesc ca nu va surprinde, intr-o zona geografica unde nu exista o sursa de venit global, alta decat turismul, nu? Dar chestia cu painea am aflat-o abia cand ne-am intors, cand au scos din camera din spate o paine mare cat o tava de prajituri, sa tot fi avut vreo doua kile, calda, pe care ne-au facut-o cadou! O facusera special pentru noi! Dupa ce am umplut sacosele, ceilalti se intorc agale acasa sa se rehidrateze, iar eu o iau de-a oabla prin cotloane, sa vad cum traiesc oamenii aia cu adevarat. Primul de langa magazin, ma intampina clubul. Or fi avand si after hours? Pe multe din stradute curge apa, parte din sistemul ingenios de irigatie, la fel ca si in Savnob. Toate gardurile sunt facute din ciulini, ca sa nu poata trece animalele (sau poate din cauza ca nu prea au lemne in surplus...) In lipsa de lemne, combustibilul preferat sunt brichetele de biomaterial rezidual. Cat m-am invartit pe strazile laterale, nu am vazut nici tipenie de om. Asa ca am putut fotografia si "organizarea" gospodariilor locale. Cat de diferite de asta care nu e curtea lui tata, ci a celor la care am locuit. Care sa fie oare cauza? Pensiunea la care ne-am cazat mi s-a parut cea mai "moderna" dintre toate cele la care am stat in Pamir si Kyrgystan impreuna. Aveau pana si birou si biblioteca. E drept, in aceasta nu erau carti, dar totusi. In plus, a fost singurul loc unde chiar nu le lipsea nimic. Aveau plantate in curte toate legumele pe care le avem si noi prin Romania. @ ADVradu: Daca ai banuit ca am stat in acelasi loc cu voi, inseamna totusi ca mai sunt si alti oameni gospodari in orasul ala..... Tavanul tipic tajic Si o chestie care nu stiu daca e tipica sau e doar o inventie a acelor oameni bine organizati si intreprinzatori la care am stat: soba in podea. Pentru ca la ei se doarme pe jos si, ce alta idee mai buna iti poate veni sa faci economie de combustibil? Tot in Langar am intalnit si aceasta casa. Nu am aflat ce e cu ea, dar e sigur unicat. O fi facuta de vreun Hundertwasser local.... » Post actualizat in 16 Sep 2014 21:34Am uitat sa povestesc un episod care ne-a impresionat. Noi fiind veniti dupa provizii pentru zilele urmatoare, evident ca am cerut si paine. Ni s-a zis ca nu e, sa venim peste vreo 2-3 ore ca atunci aduce. Aveam sa aflam ca in aceste zone nu se vinde paine, ca si nici cartofi, ceapa, etc., asa cum nu se vinde apa la sticla. Pentru ca oamenii mananca ce produc ei singuri, nu cumpara decat ce n-au incotro. Ma rog, banuiesc ca nu va surprinde, intr-o zona geografica unde nu exista o sursa de venit global, alta decat turismul, nu? Dar chestia cu painea am aflat-o abia cand ne-am intors, cand au scos din camera din spate o paine mare cat o tava de prajituri, sa tot fi avut vreo doua kile, calda, pe care ne-au facut-o cadou! O facusera special pentru noi! Ce bine ne-am prins painea aia, atat noua cat si unor biciclisti carora le-am dat o mare bucata din ea! Atat era de mare. Editat Septembrie 16, 2014 de guy_ana Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ADVRadu Postat Septembrie 17, 2014 Share Postat Septembrie 17, 2014 @ ADVradu: Daca ai banuit ca am stat in acelasi loc cu voi, inseamna totusi ca mai sunt si alti oameni gospodari in orasul ala..... Noi nu am stat acolo, doar am facut pauza de masa. E foarte greu si lung (vreo 999,969km cap-coada) drumul asta pe langa Panj si nu s-a putut altfel Casa si curtea seamana leit, dar se prea poate sa fie alta. Recunosc in schimb fetita imbracata in rosu. Daca ati fost la ea acasa, atunci e aceeasi, daca nu, nu. Ca fapt divers, ea si fratiorul ei aveau printre alte 'tehnologii extraterestre' inclusiv o camera foto koreana (nu dau marca sa nu fac reclama ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cnairda Postat Septembrie 17, 2014 Share Postat Septembrie 17, 2014 citesc frecvent pe aici si bag la cap pentru cand oi creste mare ) bravo voua! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luccyus Postat Septembrie 28, 2014 Share Postat Septembrie 28, 2014 Multumim ca ati impartasit cu noi aceasta aventura. Foarte frumoase fotografii! Felicitari pt tura! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristache Postat Noiembrie 13, 2014 Autor Share Postat Noiembrie 13, 2014 (editat) Ok, sa continuuam povestea... Afganistanul pe partea dreapta... Plecam din Langar spre Jarti-Gumbez, o asezare cu cateva "cabane" de vanatoare, cu trecere prin rezervatia naturala cu lacul Zorkul... Aceasta zona nu prea este vizitata, deoarece este necesar un permis special care se elibereaza in Khorog si chiar cu permis, cei de la punctul de control nu vor se te lasa pana nu cazi la o intelegere cu ei... traseul Zorkul cu verde: Aici am stat ceva la bariera... Dupa ce soldatii s-au plictisit de noi, ne-au lasat sa trecem si am putut sa ne continuuam drumul: Pauza de masa, reparatii si odihna... -UITE O MARMOTA! si marmota...-UNDE? Lacul Zorkul: Si continuuam tot la inaltime pana la Jarti-Gumbez, unde ne-am cazat in niste conditii excelente, avand in vedere pustietatea in care eram... ... » Post actualizat in 13 Nov 2014 07:59Aici aveti aventura aceeasi zile in varianta Dayanei... ... » Post actualizat in 13 Nov 2014 08:00Linku: http://advrider.com/forums/showpost.php?p=25143811&postcount=36 http://advrider.com/forums/showpost.php?p=25176897&postcount=40 Editat Noiembrie 13, 2014 de cristache Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ADVRadu Postat Noiembrie 13, 2014 Share Postat Noiembrie 13, 2014 Acu' chiar ca imi pare rau ca n-am fost mai harnic sa iau si eu permise pentru rezervatie sau ca n-am fost destul de curajos sa intru cu tupeu pe partea cealalta Fain, fain! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristache Postat Noiembrie 13, 2014 Autor Share Postat Noiembrie 13, 2014 (editat) sau ca n-am fost destul de curajos sa intru cu tupeu pe partea cealalta Voiai sa fortezi granita afgana? cred ca o pateai... ... Editat Noiembrie 13, 2014 de cristache Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Noiembrie 13, 2014 Share Postat Noiembrie 13, 2014 Voiai sa fortezi granita afgana? cred ca o pateai... cred ca se refera la intrarea in Zorkul pe la nord si iesirea pe la sud. la nord nu e checkpoint si la sud mai mult decat sa te amendeze n-au ce sa-ti faca la iesire ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ADVRadu Postat Noiembrie 13, 2014 Share Postat Noiembrie 13, 2014 cred ca se refera la intrarea in Zorkul pe la nord si iesirea pe la sud. la nord nu e checkpoint si la sud mai mult decat sa te amendeze n-au ce sa-ti faca la iesire ... Exactement! Din nord sunt mai multe drumuri si partial pe unele am si fost, gen pana 'ceva mai incolo' de craterul Ak-Bura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristache Postat Noiembrie 13, 2014 Autor Share Postat Noiembrie 13, 2014 OK... Jarti-Gumbez este o oaza in desert...Mancare buna, bere, vodca,( cu sirop de visine din dulceata), tineti-va bine...masa de biliard si ....ta-daaaaaa....jacuzzi cu apa fiarta termala sulfuroasa buna pentru salele motociclistilor...dupa care...chiar paturi cu saltea...incalzire centrala, calorifere si cireasa de pe tort, wc european in casa chiar pe hol... Poate va intrebati ce ma tot minunez, dar cred ca au fost cele mai bune conditii din Tajikistan...toate astea pentru turistii care dau bani grei sa vaneze Marco Polo ( vedeti berbecii aia imensi de pe pereti )... o vanatoare am inteles ca poate ajunge si la 50.000 $. chiar si presedintele TJ a fost aici... Trofee: In spate se vede masa de biliard: Jacuzzi: Dupa o baie si un somn bun, un mic dejun... si pregatirea de plecare... Seara motoarele au ramas peste rau, apa fiind mare si f greu de trecut-spre imposibil... Pentru a nu ocoli 40km, ne-am gandit sa trecem cumva raul, dar nu prin apa, iar podetul de sarma nu prea ne imbia deloc...numai dupa ce am auzit ca rezista cand trec chiar si doi-trei iaci, ne-am hotarat... Din nou la drum...trofee la tot pasul... Aventura se termina cand dam de drumuri amenajate...am ajuns in Shaimak. Si "pensiunea" cu wc-ul petru indragostiti... De aici spre M41 drum batatorit ( cu valuri) de iti blestemi zilele si trebuie sa-ti strangi toate suruburile... » Post actualizat in 13 Nov 2014 12:01Povestea Dayanei despre aceasta zi frumoasa... http://advrider.com/forums/showpost.php?p=25201823&postcount=48 ..... » Post actualizat in 13 Nov 2014 12:06.. Intrarea in Shaimak... ... » Post actualizat in 13 Nov 2014 12:19Dormitorul din Shaimak... ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Noiembrie 14, 2014 Share Postat Noiembrie 14, 2014 Cristache de ce nu ai luat acasa craniul ala cu tot cu coarne?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristache Postat Noiembrie 14, 2014 Autor Share Postat Noiembrie 14, 2014 L-as fi luat ca era foarte misto...dat era foarte greu si voluminos...plus ca la vama il clasificau ca trofeu si cine stie in ce ma mai bagam... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Noiembrie 14, 2014 Share Postat Noiembrie 14, 2014 Eu ma gandeam sa-l fi lasat pe trailer cu motocicletele. Invelit intr-o cârpa ceva nu cred ca se uita nici dracu la el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
guy_ana Postat Noiembrie 18, 2014 Share Postat Noiembrie 18, 2014 ERU, chiar crezi ca nu ne-am gandit? Eu, care sunt mare colectionara de "trofee" imposibile din excursii, chiar mi-am cheltuit 10 secunde cu gandul asta...... Dar aveau 10 kile si m-ar fi intepat in popou cand mergeam in picioare x numarul de genoflexiuni pe care le faci intr-o zi de mers..... imagineaza-ti cam cum ar fi stat treaba! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ADVRadu Postat Noiembrie 18, 2014 Share Postat Noiembrie 18, 2014 (editat) ERU, chiar crezi ca nu ne-am gandit? Eu, care sunt mare colectionara de "trofee" imposibile din excursii, chiar mi-am cheltuit 10 secunde cu gandul asta...... Dar aveau 10 kile si m-ar fi intepat in popou cand mergeam in picioare x numarul de genoflexiuni pe care le faci intr-o zi de mers..... imagineaza-ti cam cum ar fi stat treaba! Daca va zic ce am adus noi din Kyrgyz o sa va spargeti de ras . Traiasca FlyPiGS si bagajele de cala (aproape) fara limite... Editat Noiembrie 18, 2014 de ADVRadu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
guy_ana Postat Noiembrie 18, 2014 Share Postat Noiembrie 18, 2014 Te-ai prins ca nu ma prind. Mai bine zi-ne! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ADVRadu Postat Noiembrie 19, 2014 Share Postat Noiembrie 19, 2014 Printre altele mi-am luat si un costum 'Made in Kyrghyzstan' de la Osh Bazar. A costat 70$ si n-am putut rezista Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristache Postat Noiembrie 20, 2014 Autor Share Postat Noiembrie 20, 2014 Sa-l vedem! Poze..... ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.