Sari la conținut

Bicicleta cu motor de drujba ,tractiune fata ,3 viteze


virgil
 Share

Postări Recomandate

Pai si cum se mai ridica pe o roata? :(

 

Glumesc, cred ca este practica pentru un mers la serviciu, consum cat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ieri a fost prima zi cand am probat-o .Nu am nimerit raportul de transmisie.Imi trebuie o foaie de cel putin 90 de dinti pt a avea cuplu mai mare.Pinionul are 10.Acum raportul este 1/5,si ambreiajul merge patinat,lucru anormal.E ca si cum as pleca de pe loc cu o masina in treapta a 6-a.Trebuie sa dau la pedale pana pe la 30 si pe urma o mentine motorul.Daca are cineva vre-o foaie cu peste 85 de dinti cu pas de bicicleta i-as fi recunoscator.Despre consum ,nu mi-am facut nici o idee ,o sa-i montez un rezervor micut de un litru ,acum merge cu ce are in drujba ,500 grame.Pana la urma am facut-o din joaca ,dar sunt convins ca pot obtine performante de bun simt cu ea.


» Post actualizat in 09 Sep 2014 06:45

Daca nu pui un video degeaba ! :)

Voi pune cu siguranta un video cu ea in mers cand voi termina cu modificarile la ea.Cand va merge cu 50/h atunci il voi pune,altfel ma fac de ras.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O panta cu inclinatie suficient de mare rezolva problema cu brio, insa intr-o singura directie!

 

 

 

Ieri a fost prima zi cand am probat-o .Nu am nimerit raportul de transmisie.Imi trebuie o foaie de cel putin 90 de dinti pt a avea cuplu mai mare.Pinionul are 10.Acum raportul este 1/5,si ambreiajul merge patinat,lucru anormal.E ca si cum as pleca de pe loc cu o masina in treapta a 6-a.Trebuie sa dau la pedale pana pe la 30 si pe urma o mentine motorul.Daca are cineva vre-o foaie cu peste 85 de dinti cu pas de bicicleta i-as fi recunoscator.Despre consum ,nu mi-am facut nici o idee ,o sa-i montez un rezervor micut de un litru ,acum merge cu ce are in drujba ,500 grame.Pana la urma am facut-o din joaca ,dar sunt convins ca pot obtine performante de bun simt cu ea.


» Post actualizat in 09 Sep 2014 06:45

Voi pune cu siguranta un video cu ea in mers cand voi termina cu modificarile la ea.Cand va merge cu 50/h atunci il voi pune,altfel ma fac de ras.

Editat de dude123
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Proiectul e mort din start. Fără un minim de proiect (raport transmisie, măcar...)... Toate motoraşele cu aplicații în domeniu au o demultiplicare internă, primară, ... Să iei un motor de drujbă, să-l "legi" acolo şi să vezi ce-o mai fi este totol contraproductiv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Proiectul e mort din start. Fără un minim de proiect (raport transmisie, măcar...)... Toate motoraşele cu aplicații în domeniu au o demultiplicare internă, primară, ... Să iei un motor de drujbă, să-l "legi" acolo şi să vezi ce-o mai fi este totol contraproductiv.

Ea functioneaza si asa,daca trag bine de pedale pt a atinge o viteza de circa 40 km/h,motorul o metine la aceasta viteza pe drum drept.O foaie cu un numar dublu de dinti fata de cei 50 pe care ii are (pinion de 10dinti la motor) imi asigura si cuplul si viteza pe care le doresc.La 2000 rot /min a motorului cu o demultiplicare de 1/10(acum are1/5) =200 rot /min a rotii care percurge 2,1 m la o rotatie completa la care adaug demultiplicarile pe care mi le ofera butucul = 40,60 km/h ca viteza de mers a bicicletei,poate chiar mai mult.Preferam sa-mi spui ca ma poti ajuta contra cost cu o foaie mai mare.Multumesc oricum pt incurajare. Ieri am verificat cam cat consuma ,cu 500 de grame duce aproape 20 km.Nu simt greutatea drujbei cand folosesc doar pedalele,este ca si cum ai cara un pepene pe portbagaj,iar cand sunt pe drum drept ii inchid contactul drujbei trag o sfoara fara sa opresc si din acel moment ma duce drujba.Motorasul este surprinzator de puternic ,dar asta a fost cea mai mare foaie pe care am gasit-o in targul de vechituri.Mai exista varianta unei roti mai mici dar nu ma incanta.

» Post actualizat in 10 Sep 2014 08:49

Am incercat mai demult sa fac o remorcuta impingatoare cu motor electric tot pt bicicleta asta, dar nu m-a incantat f tare.Daca as fi pus motorasul de drujba pe acea remorcuta sigur ar fi mers, si inca f bine .Cand ai la indemana tot ce trebuie constati ca pt o bicicleta 2 Kw sunt arhisuficienti pt un rezultat bun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

'păi asta-i şi problema! La drujbă nu există demultiplicare internă, pinionul este pe ambielaj. Acolo este nevoie de viteză la lanț. Pinion condus, cu atâta amar de dinți, nu găseşti. Şi dacă găseşti, ce faci cu plaja de turații, să-ți asigure plecare de pe loc până la o viteză de croazieră care să nu depășească capacitatea de frânare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai dreptate ,nu exista demultiplicare interna ,dar nu este nici o problema ,i-o fac externa.Toata smecheria consta in gasirea raportului optim.Din calculele mele de la inceput stiam ca-mi trebuie o foaie peste 85 de dinti ,dar m-am jucat si eu punand ce am gasit .Pana la urma nu doresc sa opresc Pamantul din rotatie plecand de pe loc cu bicicleta asta.Daca ma pune in miscare si pot sa ma bucur de un 40 constant fara sa-i incing ambreiajul,este tot ce vreau.Daca as translata totul pe o bicla cu roti de 20 de inci iti garantez ca ar merge perfect.Numa bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Haha, se confirma teoria ca "inventiile" apar in mod spontan simetric in univers.

Inca lucrez si eu la proiectul cu drujba pe bicicleta, o sa pun mai jos poze cu etapele esuate ale proiectului, ca sa nu pierzi timp si tu sa treci prin ele...

Pe scurt - transmisia directa de la pinion la roata nu merge - trebuie o demultiplicare de cel putin 1:15, iar asta nu se poate obtine in mod direct, de la pinionul mic al drujbei (care oricum nu primeste lantz de bicicleta decat daca ii iei la flex dintii din latime...)

 

Varianta 1 : Am improvizat o "transmisie primara" - am montat rulment pe unul din prezoanele care tinea lama de drujba - iar pe rulment am atasat o foaie de pedalier de la bicicleta - cu vreo 50 de dinti - intamplarea facea ca pasul si diametrul foii sa se potriveasca la fix cu pinionul de la drujba (doar a trebuit sa adancesc putin la flex in foaie), apoi am atasat o fulie de aluminiu concentrica la foaie - si plecam cu curea de cauciuc pana la fulia de pe roata. Aveam raportul primar 7:42 (deci 1:6, iar secundar - 1:2) - deci un total de 1:12.

De ce n-a mers - ar fi mers, dar nu am avut curaj sa o scot pe drum, facea un zgomot infernal transmisia fier pe fier dintre pinion drujba si acea foaie de bicicleta.

 

Varianta 2 : Am facut un dispozitiv de gen "friction driving" - adica un butuc de lemn - cu rulmenti pe interior, care vine in contact cu cauciucul - tras si fixat cu tije filetate de 8mm pe pozitie incat sa apese pe cauciuc - nu trebuie o apasare prea mare, nu aluneca. Butucul avea intr-un capat fulie de aluminiu, care primea prin curea de cauciuc forta de la pinonul de drujba. A fost cel mai de succes proiect - am facut 30 de kilometri. Raportul de transmisie era cam de 2:3 - intre pinion drujba si fulie, apoi cam de 1:10 intre diametru butuc lemn si diametru roata bicicleta, in total cam 1:15

De ce n-a mers - cureaua de cauciuc a fost "mancata" de pinionul de la drujba.... nu am asteptat sa se consume de tot, dar era clar ca va ceda la un moment dat.

 

Varianta 3 : Am pastrat ideea de friction driving - am inlocuit butucul de lemn cu un butuc de bicicleta peste care am atasat o teava de gaze de 7.5 cm diametru exterior. Avantaj major - foloseam sistemul de clicheti din butucul de bicicleta - cand motorul era oprit, frecarea suplimentara data de mecanism era minima - butucul se invartea liber, nu era antrenat pinionul drujbei (care desi este decuplat de centrifugal, tot induce franare, datorita multiplicarii de turatie...). Am eliminat transmisia pe curea de cauciuc, am pus lantz - dupa ce am prelucrat pinionul pentru a fi compatibil cu lantzul de bicicleta. La butuc am ales un pinion convenabil (am spart caseta de pinioane si le-am rearanjat). Proiectul a functionat ireprosabil, pentru 10 kilometri.

De ce n-a mers - lantzul de bicicleta nu are oringuri, ca la motocicleta. Din cauza turatiilor inalte, a aruncat tot uleiul - apoi s-a gripat si s-a rupt. O varianta ar fi fost sa folosesc sistemul de ungere a lantzului original al drujbei, dar asta m-ar fi indepartat de la scopul proiectului ( adica o executie curata, sa pot duce bicicleta in apartament, fara sa umplu de ulei bicicleta si picioarele)

 

Varianta 4 : In lucru - si cu sanse maxime de succes - atasarea butucului de friction driving direct pe oala ambreiajului centrifugal. In mod ideal, trebuia sa execut piesa din aluminiu, la strung. Deocamdata am incercat o varianta cu flanse, doua shaibe mari din obor - una vine in spatele oalei de ambreiaj, cealalta in fata - si are atasat solidar un butuc de bicicleta cu diametrul marit - prin adaugarea de suruburi de 4mm transversal - pentru a atinge raportul de transmisie dorit. De asemenea, obligatoriu trebuie ancorat si capatul liber al butucului - cu tije filetate - pentru a asigura rigiditate fixarii sistemului si pentru a nu supune colivia de role de la pinion la forte neperpendiculare.

 

Adaug poze cand reusesc sa le scot din telefon.... Ah, si inca o diferenta - eu am montat totul pe spate - in mers zgomotul devine infernal daca motorul este in fata. Ce-i drept, eu am improvizat un amortizor de sunet , probabil ar fi mai eficient sa adaptez o toba "din targ". Alt avantaj al montarii in spate - am mai multe puncte de prindere - gaurile filetate de 5mm care serveau pentru prindirea portbagajului - am folosit piulite de 8mm de legatura, lungi de 2-3 centimetri - dat gaura perpendicular pe ele - sa treaca surubul de 5.

 

Succes !

Editat de moshulik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Drujba se duce pana la 2500 de ture,are vre-o 2-3 cp ,fa un calcul si vei vedea ca va merge.Exista si posibilitatea sa o fac gen solex cu tambur coborat direct pe cauciuc,dar trebuia intors motorul pt a avea sens invers de rotatie fata de roata.Doar ca ma intereseaza varianta despre care vorbim.


» Post actualizat in 10 Sep 2014 11:41

Ma faci sa-i scot pinionul de la drujba sa ti-l arat.Am strunjit pana la jumate pinionul drujbei (axial) si am facut o gaura in centrul pinionului cat cota exterioara a umarului pinionului drujbei ,cateva afturi ,si gata ,a mers.Rabdare ,sa gasesc ce-mi trebuie si o sa vezi si filmare cu ea.M-ai suparat si m-ai facut sa ma duc sa-mi iau o bere chiar acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu are o viteza mai mare decat al unei biciclete care ruleaza cu 40 la ora.A si sarit de cateva ori si nu a fost nici o pb. nu mi-a blocat roata cum ma asteptam si eu.Foaia nu este solidara cu roata decat atunci cand trage motorul de el,ori sensul este tot spre in fata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai dreptate ,nu exista demultiplicare interna ,dar nu este nici o problema ,i-o fac externa.Toata smecheria consta in gasirea raportului optim.Din calculele mele de la inceput stiam ca-mi trebuie o foaie peste 85 de dinti ,dar m-am jucat si eu punand ce am gasit .Pana la urma nu doresc sa opresc Pamantul din rotatie plecand de pe loc cu bicicleta asta.Daca ma pune in miscare si pot sa ma bucur de un 40 constant fara sa-i incing ambreiajul,este tot ce vreau.Daca as translata totul pe o bicla cu roti de 20 de inci iti garantez ca ar merge perfect.Numa bine.

poate daca bicicleta avea viteze si faceai ca motorasul sa invarta foaia bicicletei ramaneai cu treptele de viteza ale bicicletei :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai are 3 viteze in butuc ,dar stau cu viteza pt deal cuplata, care mai demultiplica si aia vre- 20la suta.


» Post actualizat in 10 Sep 2014 12:06

Cu asta inchei,cand voi gasi pinionul cu 100 de dinti va voi tine la curent.Multumesc pt sfaturi si interes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am pus si pozele. Drujba are cam 2000 de rpm in ralanti. Ambreiajul centrifugal cupleaza pe la 3000 - 3500. Ea livreaza puterea nominala (de 2 cai) cam pe la 8000 de rpm. Eu pe calculele astea am mers cand am calculat raportul de transmisie necesar pentru a merge cu 40 km/h la o turatie acceptabila. Calculul este de genul - 8000 de rotatii pe minut la drujba, daca am un raport de demultiplicare de 1:20 - rezulta o turatie de 400 rpm la roata. Roata are circumferinta de 2 metri (bicicletele cu roata de 26 inch plus cauciuc), deci bicicleta va parcurge intr-un minut 2*400 de metri = 800 de metri. Rezulta viteza orara inmultind minutul cu 60 => 48000 metri / ora - aproximativ 50 km/h .

 

Oricum, din experiente am dedus ca orice raport de la 1:15 in sus este bun. Daca e mai mic de atat, ambreiajul nu cupleaza complet - patineaza, se incinge si se face praf lagarul pe care merge oala de ambreiaj.

 

Daca reusesti sa gasesti acel pinion cu 100 de dinti si te ajuta si vitezele din butuc (ai pus butuc cu viteze pe fatza sa inteleg ?), atunci ar fi cel mai simplu, ca nu mai trebuie sa muti motorul de pe pozitie, dar iti zic sa fii prudent, la 40-45 km/h bicicleta oricum devine instabila la denivelari. Si cu greutatea suplimentara a motorului risti sa pierzi contactul cu solul pe roata fatza, deci prudentza maxima !

post-271-0-64462000-1410351574_thumb.jpg

post-271-0-96686700-1410351579_thumb.jpg

post-271-0-85059200-1410351586_thumb.jpg

post-271-0-51827000-1410351595_thumb.jpg

post-271-0-14674200-1410351615_thumb.jpg

post-271-0-23463300-1410351623_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am pus si pozele. Drujba are cam 2000 de rpm in ralanti. Ambreiajul centrifugal cupleaza pe la 3000 - 3500. Ea livreaza puterea nominala (de 2 cai) cam pe la 8000 de rpm. Eu pe calculele astea am mers cand am calculat raportul de transmisie necesar pentru a merge cu 40 km/h la o turatie acceptabila. Calculul este de genul - 8000 de rotatii pe minut la drujba, daca am un raport de demultiplicare de 1:20 - rezulta o turatie de 400 rpm la roata. Roata are circumferinta de 2 metri (bicicletele cu roata de 26 inch plus cauciuc), deci bicicleta va parcurge intr-un minut 2*400 de metri = 800 de metri. Rezulta viteza orara inmultind minutul cu 60 => 48000 metri / ora - aproximativ 50 km/h .

 

Oricum, din experiente am dedus ca orice raport de la 1:15 in sus este bun. Daca e mai mic de atat, ambreiajul nu cupleaza complet - patineaza, se incinge si se face praf lagarul pe care merge oala de ambreiaj.

 

Daca reusesti sa gasesti acel pinion cu 100 de dinti si te ajuta si vitezele din butuc (ai pus butuc cu viteze pe fatza sa inteleg ?), atunci ar fi cel mai simplu, ca nu mai trebuie sa muti motorul de pe pozitie, dar iti zic sa fii prudent, la 40-45 km/h bicicleta oricum devine instabila la denivelari. Si cu greutatea suplimentara a motorului risti sa pierzi contactul cu solul pe roata fatza, deci prudentza maxima !

Toata admiratia pt idei si atata volum de munca.Esti chiar pornit pe bicicleta cu motor ,vad.Am fost totusi adeptul lucrurilor simple ,insa la tine daca ai avea la dispozitie toate sculele si materialele de calitate ,ai putea face mult mai mult si mai concentrat .M-ai umilit,ce sa mai vorbim.Toate cele bune ,multumesc.

» Post actualizat in 10 Sep 2014 13:05

Inca una si gata,bicicleta mea este mai stabila in viraje din cauza greutatii pe fata,parca vireaza mai bine ca inainte.

» Post actualizat in 10 Sep 2014 13:11

Motorasul tau cred ca are 38 cmc ,de asta tre sa te duci in ture mai sus ,al meu la 50 cmc are cuplul max la 2600 rot/min.Teoretic am un mic avantaj,cuplu la turatii mai joase.Pe motor scrie ca ar avea 4,2 cp dar nu prea cred.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hahaha, m-am umilit singur cu atatea tentative ratate, dar am perseverat. Scopul proiectului meu este sa gasesc un design care sa poata fi executat doar din bormasina, cu piese de larg consum, fara "piese critice" sau scule gen sudura, strung, etc.... Culmea, designul asta la care am ajuns acum este cel mai simplu, dar mi-a venit greu ideea cum sa extrag forta din drujba - cum sa ma leg de oala de ambreiaj, altfel decat prin pinion, incat sa o mai si pot desface la un moment dat - deci sudura nu e oricum o optiune aici.

 

Am scris ca m-a amuzat teribil cum zici - "imi mai trebuie un pinion mai mare si gata, am rezolvat-o" . Iti dai seama ca asa ziceam si eu inainte de fiecare proba de drum . Cand i-am pus lantz in loc de curea am zis gata, acum nu mai are ce sa crape. La probele pe loc se misca admirabil. Abia dupa 10 kilometri insa lantul a terminat de scuipat tot uleiul si s-a intepenit. Nu cred ca scapi de problema asta - si lantzul tau va merge cu aceeasi viteza pe pinionul de la drujba - si acolo va "intoarce" foarte din scurt - asta va face sa arunce uleiul, inertia la viraj sa zic asa. De-asta se pune si dispozitivul ala special cu melc de ungere a lantului de drujba - si ala s-ar intepeni daca nu ar avea ulei. Deci s-ar putea sa mearga la tine, daca inca mai ai melcul ala de plastic si adaugi ulei in rezervorul separat, pentru ungerea lantului - si daca nu te deranjeaza ca-ti murdareste bicicleta. Insa, ca principiu, lantzul este element de tractiune, nu de turatie, deci tot ar fi un design chinuit... Daca gasesti pinion de 100 de dinti, sa iei in calcul si unghiul in care mai este vazut pinionul mic - adica lantul sa mai aiba contact doar cu 2-3 dinti din el - si sa inceapa sa sara.

 

Eu deocamdata am probleme cu flansele, capetele suruburilor imi ating deocamdata carcasa drujbei,dar asta se rezolva din pila. De asemenea, a iesit putin excentric butucul, are bataie, si asta imi va induce probabil niste vibratii teribile in mers, cand voi fixa si centrul axului pe partea stanga.Deocamdata sper ca elementul elastic - contactul butuc/cauciuc va tolera aceste excentricitati.

 

Daca nu va merge, deja am pregatita si varianta 5 :D

 

Va trebui sa transform pinonul de drujba intr-un fel de fulie compatibila cu o curea de cauciuc, adica sa nu mai aiba dinti, sa-i fac din aluminiu ceva profil V. Diametrul maxim ar trebui sa fie de 5 centimetri, pentru a putea ajunge la un raport de 1:15 - fulia solidara cu roata ar trebui sa aiba 75 de centimetri, adica aproape cat diametrul rotii, insa putin mai mic - pentru acest rol as putea folosi o janta de bicicleta de copii, exista variante de 20 inch, 24 inch...

 

Succes si perseverentza !

Editat de moshulik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...