Tigly Postat Septembrie 10, 2014 Share Postat Septembrie 10, 2014 Salutare, Acum 2 zile am declarat inchis proiectul BAM-Baikal 2014. Proiect care s-a intins pe aproape 12 luni, de la achizitionarea motoarelor pana la publicarea video-ului turei pe youtube. Pana cand reusesc sa-mi fac timp si chef pentru o relatare asemanatoare celei de anul trecut (Magadan-Moscova) fac un rezumat. Traseu: 5500 km din care 50% ne-asfaltat. Irkutsk-insula Olkhon (Baikal)-Magistralnoye (BAM)- Severobaikalsk - Taksimo- Vitim - Tynda - Bolshoy Never - Chita - Ulan Ude - Baikal - Irkutsk Intre Magistralnoye si Tynda am mers pe asa numitul BAM de Vest. Motoare: 2 KTM 690 Enduro R (2012 si 2013), upgradate Rally Raid Products. Durata: 14 zile Impresiile de calatorie le las pentru relatarea detaliata, deocamdata "banda, va rog!" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rul Postat Septembrie 10, 2014 Share Postat Septembrie 10, 2014 Fain..!!cuvintele sunt de prisos!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat Septembrie 10, 2014 Share Postat Septembrie 10, 2014 Chapeau bas!!!! Foarte fain filmuletul si coloana sonora. Poate ne dai niste linkuri la piesele folosite. » Post actualizat in 10 Sep 2014 16:49Ce probleme ati avut pe traseu cu motoarele? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tigly Postat Septembrie 10, 2014 Autor Share Postat Septembrie 10, 2014 (editat) Muzica e DDT (ДДТ), unul din grupurile rusesti cele mai cunoscute si mai anti-Putin :-) Link la youtube cu melodiile din film http://www.youtube.com/watch?v=f_UsH21PRqk Probleme cu motoarele: zero. KTM rules! :-) Inecatul motorului in rau nu se pune ca problema lui, aia a fost problema mea :-) Editat Septembrie 10, 2014 de Tigly Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
guy_ana Postat Septembrie 10, 2014 Share Postat Septembrie 10, 2014 Felicitari baieti! Pentru tura si pentru ca v-ati tinut promisiunea si v-ati intors sa terminati ce ati promis! Si ati mers chiar calate peste Vitim bridge! Altii n-au reusit.... Filmul e chiar teaser, abia astept sa aflu povestile. Si acum scuzati intrebarea, ca poate par semidocta. Voi ati facut cumva si acea parte din BAM pe care a abandonat Colebatch si despre care spunea ca inaintea lui nu fusesera decat vreo doi pe acolo? Parca era partea de vest, deci dupa capul meu, exact asta unde ati fost voi..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tigly Postat Septembrie 10, 2014 Autor Share Postat Septembrie 10, 2014 Multumesc de aprecieri! Facem schimb de track-uri ca la anul poate ajungem mai spre Sud :-) Nu, noi am facut BAM de Vest. Bucata de care vorbea Colebatch e BAM de Est. BAM Riders (4-5 englezi) s-au chinuit pe acolo anul asta, au reusit sa inaugureze si lista cu motoare lovite de tren pe BAM :-) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
guy_ana Postat Septembrie 10, 2014 Share Postat Septembrie 10, 2014 Da, am auzit de accidentul lor.....nasol rau! Facem schimb de track-uri, dar nu cu mine. Eu sunt aia care se incapataneaza sa stea lipita de harta In paralel, unii dintre baieti coc si ei idei sa revina la nord, asa ca sigur o sa fie de acord sa faca schimb Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat Septembrie 10, 2014 Share Postat Septembrie 10, 2014 Multumesc pentru link-uri. Inca odata felicitari pentru trip-ul asta. Asteptam mai multe informatii despre dificultatea traseului, organizare, logistica, locurile pe care le-ati vizitat, etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ADVRadu Postat Septembrie 11, 2014 Share Postat Septembrie 11, 2014 Oh hell yeah! Foarte tare, se pare ca a fost o tura de rupt fashull! Trecerea aia peste raul Vitim pe pod de lemne ude...ZBrrrrr... Si ca veni vorba, dupa ce ai imbaiat motorul, ai facut schimbul de ulei, sau...? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tigly Postat Septembrie 11, 2014 Autor Share Postat Septembrie 11, 2014 Da, am schimbat uleiul si filtrele, eram pregatiti pentru o asemenea eventualitate. Dar numai pentru una, nu mai aveam ulei pentru inca un schimb :-) Trecerea Vitim-ului a fost intradevar cu maxim de adrenalina! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pelesh Postat Septembrie 12, 2014 Share Postat Septembrie 12, 2014 Felicitari ! Interes maxim ! Sunt pe receptie! Mi-a placut tare cum v-ati fandosit pe Vitim bridge. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CuCun Postat Septembrie 12, 2014 Share Postat Septembrie 12, 2014 frumos...asteptam povestea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Septembrie 15, 2014 Share Postat Septembrie 15, 2014 Очень хорошие Товарищи. Foarte tare tura voastra, se pare ca toata lumea buna trece la KTM. Tigly sunt foarte interesat de modificarile de la 690-ul ala. Nu fii zgarcit la detalii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Septembrie 15, 2014 Share Postat Septembrie 15, 2014 Cu ce ungeati lanturile? Ca erau mai mult sub apa decat uscate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tigly Postat Septembrie 16, 2014 Autor Share Postat Septembrie 16, 2014 (editat) De uns lanturile cred ca le-am uns de vreo 2 ori in 5500 km. in rest, am uitat :-)Eru, cred ca nu exista ceva comparabil cu KTM 690 ca baza pentru un motor de adventure. Dar e doar o baza, trebuie sa pui destul de multe.Ce am modificat/adaugat:- kit rezervoare EVO 2 Rally Raid Products. Vreo 9 litri in plus. In total aveam vreo 20-21 l- kit fairing EVO 2 RRP. Eu am pus, Max (colegul de tura) nu a pus. Dar el are 100 de kg si nu il sufla vantul de pe moto la 100 km/h. Pe mine ma sufla (cand mergi 4-500 km pe zi). Kitul are si faruri, dar nu sunt cine stie ce calitate. Astept acum de la RRP o versiune modificata (customer service-ul lor e ireprosabil).- ghidon Renthal twinwall- gripuri Rally- grip heaters Symtec- oglinzi pliabile- inaltatoare de ghidon- stabilizator Scotts- priza incarcator/USB/GPS- cadru protectie radiator RRP- scut motor RRP- sa Seat Concepts- scarite coborate Motobau- prelungire scarite CJ designs- bypass switch stander- placa suplimentara stander- cadru bagaje laterale RRP- semnalizatoare LED- buson benzina RRP- amortizor Tractive Rally 300 mm. Max a pus doar un arc mai tare si a ramas la cursa de 250 mm (2012)- kit extindere cursa furca la 300 mm.- re-valving furca. Furca standard e oribila.- camera UHD- Pirelli XC Mid Hard- pinion fata de 16 pentru sectiunea finala de asfalt (2500 km). Pe BAM am mers cu 15, standard.- filtru aer UnifilterToate astea aproape au dublat valoarea motorului. Am pus ceva prea mult? Nu cred. Toate astea mi-au permis sa merg in ritmul in care vroiam eu.Se poate face BAM-ul cu ceva mai putin performant? Cu siguranta. Dar nu o sa fie la fel de multa distractie si va fi mult mai obositor. Iau de exemplu toata partea de suspensie. Max mergea mult mai incet si era mult mai obosit (am incercat si eu motorul lui si diferenta la furca era semnificativa). Ionut (Intotheworld) poate sa confirme cat de "fun" e BAM-ul cu furca standard :-)Ce as pune in plus? Lumini mai bune Editat Septembrie 16, 2014 de l.u.v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ADVRadu Postat Septembrie 16, 2014 Share Postat Septembrie 16, 2014 Poate e o intrebare stupida, dar cum crezi ca ar fi fost cu 950-ul? Eventual cu ceva muschi in plus ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tigly Postat Septembrie 16, 2014 Autor Share Postat Septembrie 16, 2014 Cred ca anul asta, in perioada in care am fost noi, ar fi putut fi facut fara mari probleme. Cu o suspensie imbunatatita as fi putut merge probabil in acelasi ritm. Cu un 950/990 stoc, la conditiile meteo medii pe care le poti intalni ar fi fost un pic de chin. Dar fezabil. Marele avantaj pe BAM-ul de Vest este ca nu sunt noroaie, drumul e putin umblat si fundatia de acum 30 de ani e inca buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costinell_mc Postat Septembrie 16, 2014 Share Postat Septembrie 16, 2014 superb! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bob66 Postat Octombrie 14, 2014 Share Postat Octombrie 14, 2014 Foarte tare filmuletul si muzica. Ma bucur ca am descoperit o muzica ruseasca de care nu stiam care suna foarte bine. crezi ca fara sa schimbi lungimea la suspensie, adica daca ai face numai revalving, ar fi mai ok decat stock? Bob Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tigly Postat Octombrie 14, 2014 Autor Share Postat Octombrie 14, 2014 Da, e sigur mai bine decat suspensia stock. Trebuie insa sa vezi si ce arc ai la amortizor, ca sa iasa sag-ul corect. Cu acest minim de schimbari e mult mai bine decat stoc. Cu un pic mai mult efort poti insa sa faci un re-build cum a facut Ionut (intotheworld.eu). Si iesi cu o cursa de aproape 300 mm la o fractiune din ce am dat eu pe suspensia de la Rally Raid UK. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bob66 Postat Octombrie 15, 2014 Share Postat Octombrie 15, 2014 Am citit ce a facut Ionut, dar daca am retinut bine smecheria aia merge la motoarele pre 2012... Bob Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tigly Postat Ianuarie 11, 2015 Autor Share Postat Ianuarie 11, 2015 (editat) La Multi Ani tuturor! Beneficiind de 2 saptamani de concediu si de cursul de rahat rubla/Euro (care m-a tintuit in Rusia) am avut suficient timp "sa imi pun pe hartie impresiile de calatorie". Deci :-) Totul a inceput cand inca tura de anul trecut, Magadan-Moscova 2013, nu se terminase. Planul nostru atunci era sa facem BAM-ul de Vest (Tynda-Bratsk). Dar vremea si motoarele nu ne-au permis. Vremea, pentru ca 2013 a fost un an super-ploios si dupa ce iesisem de pe Kolyma si Lena Highway nu prea ne ardea de jucat prin noroaie si rauri. Motoarele, pentru ca eu aveam probleme cu amortizorul KTM-ului 950 dupa ce il forjasem prea entuziast prin Kolyma iar Max era cu BMF F 650 GS…. J La ritmul in care am mers anul asta, BMW-ul ala (stoc) ar fi tinut exact o ora. Asa ca anul trecut cand am trecut prin Tynda, capitala BAM-ului, ne-am promis ca o sa revenim. Am ajuns noi la Moscova si eu sincer nu ma pregateam sa imi fac deja planuri pentru 2014. Dar ca si in 2012, tot entuziasmul lui Max a pus lucrurile in miscare. Pe la sfarsitul lui Septembrie 2013, la vreo luna de la intoarcerea de la Magadan, intr-o luni dimineata ma anunta ca si-a cumparat un KTM 690. In prealabil isi vanduse BMW-ul si Suzuki-ul Intruder cu o saptamana inainte. Discutasem noi ca altceva decat KTM 690 nu are rost sa ne luam dar nu ma asteptam sa fie atat de operativ. Deci un KTM second-hand din 2012 costa in Rusia cat costa un 2013 nou in Romania. Asa ca am comandat in Romania si l-am adus in Rusia in Octombrie. Au urmat 6 luni de iarna cu 2 seri pe saptamana petrecute in garaj la echiparea motoarelor. Inclusiv in zilele cu -20 afara si -5 inauntru (asta dupa 2 ore de lucrat, cu aerotermele urland langa noi). Am mers pe solutia Rally Raid Products: rezervoare suplimentare, carena rally (doar eu), suport bagaje, protectie motor. Plus incalzire in ghidoane, protectie ghidon etc etc. Dup ace am pus toate astea ne-am dat seama ca suspensia (de rahat la KTM 690 stoc) nu mai facea fata de loc. Asa ca am upgradat-o si pe asta. Max mai ieftin (arc mai tare pe spate si re-valving pe fata), eu mai scump (upgrade la cursa de 300 mm pe fata si amortizor Tractive Rally 300 pe spate). Cateva teste in primavara in jurul Moscovei m-au convins ca a fost o alegere buna, chiar daca aveam acum o sa de 95 de cm si deabia ajungeam la sol cu varfurile. Cu logistica spre Siberia a fost simplu. Dupa experienta cu trimisul motoarelor la MAgadan (2 luni in container pe tren si vapor), cele 2 saptamani pe camion pana la Irkutsk au fost floare la ureche. Cost aproximativ 300 Euro dus si intors. Cutiile motoarelor le-am construit noi. Proc-2043 by Tigly, on Flickr Deci pe 25 Iulie dimineata debarcam in aeroportul din Irkutsk. Cele 2 saptamani de libertate incepeau ! Editat Ianuarie 11, 2015 de Tigly Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Ianuarie 11, 2015 Share Postat Ianuarie 11, 2015 Fascinant! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tigly Postat Ianuarie 11, 2015 Autor Share Postat Ianuarie 11, 2015 (editat) Irkutsk ne-a placut atat de mult anul trecut (2013) incat ne-am hotarat sa-l folosim ca baza pentru tura de 2014. Asta ne-a scutit de cei 5-6000 de km de asfalt plictisitor de la si pina la Moscova. Dupa ce in 2013 facusem 8 zile de 1000 de km pe zi dupa ce terminasem Lena Highway ne jurasem sa evitam pe cat putem asfaltul. Deci aterizam in Irkutsk (dus-intors zborul de la Moscova a fost vreo 16000 Ruble adica 400 Euro la cursul de atunci (40 RUR/EUR) si aproape gratis (200 Euro) la cursul de zi (70-80 RUR/EUR)). Dezasamblatul cutiilor fara sa le distrugem a fost usurat de surubelnita electrica pe care o expediasem impreuna cu motoarele. Asamblatul motoarelor (pus rotile, ghidoanele, urcat jugurile pe amortizoare etc) ne-a luat vreo 2 ore. Suficient timp sa transpiram lac, afara fiind 30 de grade. Ne luam ramas bun de la Misha (proprietarul firmei de transport, care urma sa si transporte motoarele inapoi spre moscova, si care ne si pastreaza surubelnita electrica si cutiile pina la intoarcere). Trafic de Sambata dupa-amiaza in Irkutsk. Adica aglomerat pe scara locala, pustiu pe scara Moscovei. Prima oprire: benzina. A doua oprire: vodka, berea si apa. 20 de litri. De benzina :-) Vodca si berea mai cu masura, zicem noi. http://] Drumul spre malul Baikalului e asfalt frumos printre dealuri cu paduri si pasuni. Ne gandim ca asa o fi si in Mongolia, dupa cum ne spusesera alti calatori. In apropiere de Baikal gasim si niste portiuni e drum in constructie. Drumul de pamant se ramifica in 5-10 drumeaguri, fiecare merge pe unde vrea. Nu foarte ecologic dar asta e Rusia. http:// Ne apropiem de Baikal, camerele de pe casti sunt pregatite. In sfarsit ajungem la un tarm care imi aduce aminte de coasta chiliana a Patagoniei. Golfuri, fiorduri, insulite cu dealuri, totul in lumina soarelui de apus. Ce mai, pielea de gaina! In satul de unde se traverseaza cu bacul pe insula Olkhon cumparam si pestele local, omul, afumat. La cald ca la rece nu aveau. Preferinta noastra, de anul trecut, era pentru cel afumat la rece, dar si cel la cald e super. La locul de ambarcare ne intampina un mega billboard cu foca locala, nerpa. "The friendly nerpa" ii zicem noi, pentru ca are un buchet de lalele in brate. WTF??!! Proc-2839 by Tigly, on Flickr">http://Proc-2839 by Tigly, on Flickr Bacul e gratis si calatoria e de doar 20-30 minute. IMG_4544 by Tigly, on Flickr">http://IMG_4544 by Tigly, on Flickr Cand debarcam ne dam seama ca soarele va apune in 30-40 de minute si noi trebuia sa salutam apusul cu o bere in mana, in fata corturilor, pe malul Baikalului. Asa ca gonim vreo 10 km pe un drum de macadam unde rotile motoarelor serpuiesc ametitor (presiunea de strada, 2 atmosfere). [/url]Proc-4576 by Tigly, on Flickr">http://Proc-4576 by Tigly, on Flickr Vedem pe stanga un golf imens, 2-3 km de plaja la vreun kilometru de drum. O taiem pe o urma de poteca la vale pe dealul golas pina ne afundam in nisipul plajei. [/url]Proc-4545 by Tigly, on Flickr">http://Proc-4545 by Tigly, on Flickr In jumatate de ora corturile sunt puse, scaunele se afunda in nisip, berile in mana, salutam apusul. [/url]Proc-1988 by Tigly, on Flickr">http://Proc-1988 by Tigly, on Flickr Dupa care pregatesc pe arzatorul MSR Dragonfly (cel care anul trecut a functionat exact 10 minute in prima zi dupa Magadan) niste spaghetti bolognese superbe. Traiasca tushenka buryata (conserva de vita) si sosurile Maggi. Asta a fost prima si singura data cand am sterilizat apa din Baikal cu Steripen-ul cu ultraviolete. Dupa care am baut direct din lac fara probleme. Deschidem si pet-ul unde transferasem vodca in Irkutsk. Dupa care amintirile sunt confuze. Stiu doar ca la sfarsit ramasese doar apa Baikalului de baut. Ceea ce am si facut in timp ce inotam, ca acum apa era neobisnuit de calda :-) Editat Ianuarie 11, 2015 de Tigly Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Ianuarie 11, 2015 Share Postat Ianuarie 11, 2015 Nu vizualizez pozele din ultimul post Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.