Pride Postat Octombrie 9, 2014 Share Postat Octombrie 9, 2014 Salut, pun si eu o intrebare ca pe mine ma bate problema asta. Am un VFR 800 2004 cu care am facut in ultima luna aprox7-800 km fara probleme pana acum cateva zile cand nu a mai vrut sa porneasca de la munca. Simptomele erau de baterie descarcata. Am luat rand pe rand fiecare componenta: bateria pusa pe redresor isi tine sarcina si merge cam 2 zile pana moare iar (pentru ca nu e incarcata cat merge motorul). Sigurantele sunt ok, cablurile nu fac masa pe nicaieri (am verificat de pierderi). Din releu am vazut ca scoate cam 19V asta cu motorul pornit dar bateria deconectata de la releu. In clipa in care conectez releul la baterie si pornesc motorul, releul nu mai scoate nimic, bateria incepe sa scada in loc sa incarce, indiferent de plaja de turatii, Suspectez totusi ca ar fi releul de vina dar ar putea la fel de bine sa fie si alternatorul, sa se fi dus statorul. A mai intalnit cineva ceva asemanator? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tesz Postat Octombrie 9, 2014 Share Postat Octombrie 9, 2014 (editat) Ca sa verifici ce componenta este stricata, cauta manualul de reparatie a motocicletei si ai acolo toti pasii care trebuiesc urmati. Cu manualul si un multimetru gasesti buba. Mie de exemplu la SV-ul care l-am avut, cu bateria deconectata, din releu (bun) ieseau undeva la 70V. Editat Octombrie 9, 2014 de Tesz Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Octombrie 9, 2014 Share Postat Octombrie 9, 2014 Alternatorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
disabled_Cata Postat Octombrie 9, 2014 Share Postat Octombrie 9, 2014 La modelul asta se strica mai repede releul decat statorul(alternatorul) , dar ca sa fi sigur , scoate mufa statorului si masoara rezistenta intre mufele galbene (1 cu 2 , 2 cu 3 si 3 cu 1)Trebuie sa ai intre 0.1 si 1 ohm . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Octombrie 9, 2014 Share Postat Octombrie 9, 2014 Cu mufa alternatorului scoasa masoara cu multimetrul cati V scoate (alternativ) la 5000rpm... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pride Postat Octombrie 9, 2014 Autor Share Postat Octombrie 9, 2014 Am masurat la alternator deconectat de releu si scotea maxim 5V pe fiecare iesire. Am masurat si rezistenta si e aproape zero. » Post actualizat in 09 Oct 2014 07:29 Ca sa verifici ce componenta este stricata, cauta manualul de reparatie a motocicletei si ai acolo toti pasii care trebuiesc urmati. Cu manualul si un multimetru gasesti buba. Mie de exemplu la SV-ul care l-am avut, cu bateria deconectata, din releu (bun) ieseau undeva la 70V. Adica vrei sa spui ca tie din releu iti ies 70V direct in baterie....stiam rolul releului e sa limiteze curentul din alternator undeva la 14-15 V maxim, sa nu prajeasca bateria. Poate 70V ieseau din alternator... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Octombrie 9, 2014 Share Postat Octombrie 9, 2014 (editat) Ai masurat intre iesiri asa cum ti s-a spus 1-2,2-3,3-1 sau fata de masa? Editat Octombrie 9, 2014 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pride Postat Octombrie 9, 2014 Autor Share Postat Octombrie 9, 2014 Am facut testul asta si releul pare sa fie bun. A dat cam 600 mOhm pe fiecare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Octombrie 9, 2014 Share Postat Octombrie 9, 2014 (editat) Am masurat la alternator deconectat de releu si scotea maxim 5V pe fiecare iesire. Am masurat si rezistenta si e aproape zero. » Post actualizat in 09 Oct 2014 07:29 Adica vrei sa spui ca tie din releu iti ies 70V direct in baterie....stiam rolul releului e sa limiteze curentul din alternator undeva la 14-15 V maxim, sa nu prajeasca bateria. Poate 70V ieseau din alternator... Masurare la mers in gol, doar la mufa care ise din alternator (3 faze, luate doua cate doua; in total 3 masuratori): aparatul de masura trebuie pus pe tensiune alternativ (range 200V). Rezultatele trebuie sa fie in general peste 55V la 5000RPM. La statoarele bune obtii valori de 70-100V. Masurarea rezistentei infasurarilor - rezistenta trebuie sa fie foarte mica. Sub 1 Ohm la rece (20 de grade). Verificare continuitate intre infasurari. Nu trebuie sa existe. Verificare continuitate intre infasurari si sasiu. Nu trebuie sa existe. Editat Octombrie 9, 2014 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Octombrie 9, 2014 Share Postat Octombrie 9, 2014 (editat) Am facut testul asta si releul pare sa fie bun. A dat cam 600 mOhm pe fiecare. Nu inseamna ca releul e bun ci ca puntea din el e buna, nu stii partea de comanda daca e ok Editat Octombrie 9, 2014 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pride Postat Octombrie 9, 2014 Autor Share Postat Octombrie 9, 2014 Ai masurat intre iesiri asa cum ti s-a spus 1-2,2-3,3-1 sau fata de masa? fiind curent alternativ masurarea s-a facut intre cele 3 faze ale alternatorului 2 cate 2 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Octombrie 9, 2014 Share Postat Octombrie 9, 2014 fiind curent alternativ masurarea s-a facut intre cele 3 faze ale alternatorului 2 cate 2 O singura concluzie stator dus.Acolo trebuia sa ai aprox 50V -70V turata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pride Postat Octombrie 9, 2014 Autor Share Postat Octombrie 9, 2014 O singura concluzie stator dus.Acolo trebuia sa ai aprox 50V -70V turata. la un moment dat, peste 7000 de ture, pe una din faze dadea 0, apoi oscila maxim 5-6V » Post actualizat in 09 Oct 2014 07:46 si totusi sa cada asa din senin, am dat o tura pana la sinaia weekendul trecut si luni mi-a facut figura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Octombrie 9, 2014 Share Postat Octombrie 9, 2014 Desfa si vezi sa nu ai un scurt pe undeva, Statorul o sa vezi daca e prajit. Apropo fata de masa ai masurat? Ai infinit? » Post actualizat in 09 Oct 2014 07:52Pentru stator copt ai doua variante, ori iti cumperi unul ori baga un ochi aici http://www.instructables.com/id/Rebuild-your-bike-s-expensive-stator/, dar citeste tot ca primul nu a fost ok. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pride Postat Octombrie 9, 2014 Autor Share Postat Octombrie 9, 2014 Desfa si vezi sa nu ai un scurt pe undeva, Statorul o sa vezi daca e prajit. Apropo fata de masa ai masurat? Ai infinit? » Post actualizat in 09 Oct 2014 07:52 Pentru stator copt ai doua variante, ori iti cumperi unul ori baga un ochi aici http://www.instructables.com/id/Rebuild-your-bike-s-expensive-stator/, dar citeste tot ca primul nu a fost ok. da, e infinit rezistenta masa-bobine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Octombrie 9, 2014 Share Postat Octombrie 9, 2014 O fi masurat pe DC. Daca merge motorul fara baterie conectat, ceva genereaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pride Postat Octombrie 9, 2014 Autor Share Postat Octombrie 9, 2014 Am masurat pe AC ca alternatorul scoate AC. Si nu am pornit mobra fara baterie conectata, toate masuratorile le-am luat cu motorul pornit, bateria conectata, doar releul si alternatorul deconectate de baterie. Practic sa vad cat scoate direct din alternator, si cat scoate dupa ce filtreaza releul pana sa incarce bateria. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Octombrie 9, 2014 Share Postat Octombrie 9, 2014 Multumesc pentru precizarea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nike Postat Octombrie 9, 2014 Share Postat Octombrie 9, 2014 Salut, pun si eu o intrebare ca pe mine ma bate problema asta. Am un VFR 800 2004 cu care am facut in ultima luna aprox7-800 km fara probleme pana acum cateva zile cand nu a mai vrut sa porneasca de la munca. Simptomele erau de baterie descarcata. Am luat rand pe rand fiecare componenta: bateria pusa pe redresor isi tine sarcina si merge cam 2 zile pana moare iar (pentru ca nu e incarcata cat merge motorul). Sigurantele sunt ok, cablurile nu fac masa pe nicaieri (am verificat de pierderi). Din releu am vazut ca scoate cam 19V asta cu motorul pornit dar bateria deconectata de la releu. In clipa in care conectez releul la baterie si pornesc motorul, releul nu mai scoate nimic, bateria incepe sa scada in loc sa incarce, indiferent de plaja de turatii, Suspectez totusi ca ar fi releul de vina dar ar putea la fel de bine sa fie si alternatorul, sa se fi dus statorul. A mai intalnit cineva ceva asemanator? Ia legatura cu userul bogmad pentru ca aceeasi problema a avut-o si el acum 3 saptamani. La o adica.. cred ca te poate ajuta si cu un alternator(evident contracost), vorbeste cu el ca sa nu pierzi timpul pe drumuri si cheltuieli inutile. Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 9, 2014 Share Postat Octombrie 9, 2014 Salut, Daca citesti topicul /index.php?/topic/718368-probleme-releu-sau-nu/page-2 cu atentie, la pagina 2 si 3, sunt descarcate scheme referitoare montajelor de verificare pentru RRT si alternator, precum si date practice de referinta. Studiaza cu atentie si o gasesti raspunsuri. Situatia ta se suprapune cu cea prezentata acolo. Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Octombrie 9, 2014 Share Postat Octombrie 9, 2014 la un moment dat, peste 7000 de ture, pe una din faze dadea 0, apoi oscila maxim 5-6V » Post actualizat in 09 Oct 2014 07:46 si totusi sa cada asa din senin, am dat o tura pana la sinaia weekendul trecut si luni mi-a facut figura. schimba releul dar si alternatorul. o preblema similara a avut-o un prieten la sfarsitul lui August. avand un stator acasa i l-am dat si montat, testat si totul parea ok. pleaca la drum si dupa vreo 60Km ma suna ca nu mai merge.(a pus motorul pe platforma si a dus-o in service, unde au constatat ca si al doilea alternator s-a ars) i-am spus sa schimbe releul ca de la el pleaca problema. releul de la VFR are un fir martor sau cam asa ceva. (e un fir alb care are nu stiu ce rol). odata cu cedarea lui, releul intra in scurt si automat pleaca la alternator. din ce-am inteles a montat alt tip de releu care vine direct pe baterie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pride Postat Octombrie 10, 2014 Autor Share Postat Octombrie 10, 2014 schimba releul dar si alternatorul. o preblema similara a avut-o un prieten la sfarsitul lui August. avand un stator acasa i l-am dat si montat, testat si totul parea ok. pleaca la drum si dupa vreo 60Km ma suna ca nu mai merge.(a pus motorul pe platforma si a dus-o in service, unde au constatat ca si al doilea alternator s-a ars) i-am spus sa schimbe releul ca de la el pleaca problema. releul de la VFR are un fir martor sau cam asa ceva. (e un fir alb care are nu stiu ce rol). odata cu cedarea lui, releul intra in scurt si automat pleaca la alternator. din ce-am inteles a montat alt tip de releu care vine direct pe baterie. Am dus-o la un service si dupa teste au constatat ca statorul era in scurt la una din cele 3 iesiri dar asta numai la cald. Chiar la asta ma gandeam, daca nu cumva ar trebui sa schimb si releul ala sa nu imi strice statorul cumva, mai ales ca un stator nou e 700 lei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Octombrie 10, 2014 Share Postat Octombrie 10, 2014 Nu ar trebui sa se arda statorul chiar daca intra in scurt releul pentru ca magnetoul da un curent constant fie ca incarca fie ca nu incarca ori curentul creaza efectul termic care arde statoarele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 10, 2014 Share Postat Octombrie 10, 2014 Nu ar trebui sa se arda statorul chiar daca intra in scurt releul pentru ca magnetoul da un curent constant fie ca incarca fie ca nu incarca ori curentul creaza efectul termic care arde statoarele. Oare ce cauta magnetoul in instalatia de generare de energie si incarcarea a acumulatorului?? Magnetoul este un generator electric de curent alternativ folosit la aprinderea motoarelor cu ardere interna ..este rotit de motorul termic pentru a produce scantei intense pentru aprinderea amestecului carburant... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Octombrie 10, 2014 Share Postat Octombrie 10, 2014 (editat) Oare ce cauta magnetoul in instalatia de generare de energie si incarcarea a acumulatorului?? Magnetoul este un generator electric de curent alternativ folosit la aprinderea motoarelor cu ardere interna ..este rotit de motorul termic pentru a produce scantei intense pentru aprinderea amestecului carburant... Asa s-a impamantenit la generatorele de CA cu magneti permanenti sa li se spuna magnetou si la cele cu infasurare de excitatie pe rotor sa li se spuna alternator iar la cele cu excitatie pe stator si curent continuu care se culege de pe rotor sa li se spuna dinam. De asemenea exista si diferente cum se face reglarea tensiunii, la magnetou cea mai folosita metoda e suntarea la alternator controlul excitatiei. Editat Octombrie 10, 2014 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.