bogdanodobescu Postat Octombrie 12, 2014 Share Postat Octombrie 12, 2014 Salut! De curand mi-am luat prima mea motocicleta, un Kawasaki EL 250. Dar la cumparare nu mi-am dat seama de o mare problema: nu are echilibru! Dupa ce am cumparat-o, fiind incepator(am permisul de o luna), am constatat ca virajele la dreapta le iau ok, dar cele spre stanga simt cum imi fura motocicleta de sub fund. Apoi am incercat ca la viteze mici sa iau mainile de pe ghidon in mers pentru a-i verifica echilibrul, dar nu am reusit, deoarece cum iau mainile de pe ghidon, motocicleta se inclina pe partea dreapta, abia putand s-o tin intre picioare. Mai avea si un "prag" cand luam stanga -dreapta de ghidon, i-am pus rulmenti noi la furca, dar nu s-a rezolvat problema echilibrului, ci doar se vireaza usor acum, fara acel "prag". Poate cineva sa imi spuna ce alte probleme ar putea fi? motocicleta nu pare cazuta, cadrul indoit, sudat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nimsocutt Postat Octombrie 12, 2014 Share Postat Octombrie 12, 2014 Presiunea in pneuri e ok? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanodobescu Postat Octombrie 12, 2014 Autor Share Postat Octombrie 12, 2014 nu stiu......nu am verificat.......are legatura? o sa verific chiar acum » Post actualizat in 12 Oct 2014 14:30nici nu stiu ce presiune tre sa aiba, dar poate scrie pe pneuri, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Octombrie 12, 2014 Share Postat Octombrie 12, 2014 Posibil asa fie lovita in fata si unghiul trail sa fie mai mic. Sau de ce nu, si aliniamentul rotilor din cadru sa nu fie cel corect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Octombrie 12, 2014 Share Postat Octombrie 12, 2014 (editat) Sasiul e destul de fragil construit, la un impact frontal sau lateral mai serios se stramba imediat, de ce, cele 3 tevi care vin de la gatul furcii se intalnesc pe aceeasi axa undeva sub rezervor. Piesele care ar trebui sa ranforseze sasiul exista in schimb solutia de prinderea a acestora pe sasiu e problema. Piesa "Ref frame fitting" din imagine e foarte fragila, lucru care nu ajuta deloc. Piesa slaba plus constructia defectuaza sa zicem a sasiului au ca rezultat asta ... Verifica sa nu mearga pe 2 urme., caz in care fie e stramb sasiul fie e doar tensionat. Daca e stramb ... daca e tensionat in urma unui impact, poti incerca sa slabesti toate suruburile de prindere a motorului pe sasiu si de imbinare a sasiului cu partea inferioara (piesa 39051A si 39051) apoi sa le strangi la loc. Spor! Editat Octombrie 12, 2014 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanodobescu Postat Octombrie 12, 2014 Autor Share Postat Octombrie 12, 2014 ce metode sunt de identificare a problemei, fara a merge la o diagnosticare la service cu 100 lei? Pot sa masor eu vreoceva, sa inclin cumva rotile din vreun reglaj? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Octombrie 12, 2014 Share Postat Octombrie 12, 2014 Mergi drept printr-o balta apoi continua sa mergi drept pe asfalt uscat si vezi urma uda. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanodobescu Postat Octombrie 12, 2014 Autor Share Postat Octombrie 12, 2014 Multumesc, o sa incerc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Octombrie 12, 2014 Share Postat Octombrie 12, 2014 Rulmentii de roti ar trebui verificati. La fel si cei de la bascula. Verifica strangerea rulmentilor de jug, poate s.au mai asezat intre timp. Furca ar trebui servisata , verificate arcurile sa nu fie comprimate peste limite. Toate verificarile astea necesita scule, pricepere si timp iar toate astea costa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Octombrie 12, 2014 Share Postat Octombrie 12, 2014 Eu cred ca ii freaca discul de frana in etrier si de aia, doar discul e pe dreapta ... mi se pare cea mai logica explicatie, nu alex? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Octombrie 12, 2014 Share Postat Octombrie 12, 2014 (editat) Eu cred ca ii freaca discul de frana in etrier si de aia, doar discul e pe dreapta ... mi se pare cea mai logica explicatie, nu alex? Nu cred ca are legatura, ca atunci cand franezi nu-ti trage intr-o parte. Ciclistica eu o verific cu ajutorul unui dreptar si cu o nivela care poate masura unghiuri fata de verticala. Asez motorul cat mai drept pun dreptarul sprijinit pe planul rotii din spate, aliniez roata fata sa fie paralela cu dreptarul si masor distanta pana la dreptar.Fac aceeasi operatie si pe cealalalta parte.Distantele ar trebui sa fie egale.Cu rotile aliniate verific cu nivela sa faca aceelasi unghi fata de verticala. Am doua motoare (luate de noi), ambele la aceste operatiuni imi dadeau una aprope bine si una bine si totusi in mers una imi tragea stanga si una dreapta.3 ani m-am chinuit cu prima pana am gasit solutia de finete si am rezolvat-o stupid de usor.La a 2 a invatasem lectia si acum e cea mai mare placere cand sunt in frana de motor sa ma sprijin cu buricele degetelor de ghidon. Am uitat sa spun ca roata fata trebuie sa pice exact pe mijlocul distantei furcii. Editat Octombrie 12, 2014 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oldbiker_johan Postat Octombrie 13, 2014 Share Postat Octombrie 13, 2014 In cazul supravirarii concura mai multe aspecte. Mersul in x in cazul in cazul unei lovituri in partea frontala se cunoaste urmarind uzura pe stanga respectiv dreapta a amvelopelor, insa in acest caz nu supravireaza deoarece intra in calcul inertia centrului de greutate. Supravirarea se datoreaza si unui mic joc in bucsele sau rulmentii basculei; rulmentilor rotii; tensiunii inegale a amortizoarelor, si nu in ultimul rand a centrarii rotii spate fata de axa motocicletei . Si cum se spunea mai sus , presiunea in pneu. Primul lucru care trebuie sal faci e sa tragi, f putin,de roata spate cu ajutorul intinzatoarelor in sens invers de cum se inclina. Daca fuge spatele spre dreapta , tragi de roata in stanga si invers. Bafta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cataliiin Postat Octombrie 13, 2014 Share Postat Octombrie 13, 2014 si prima mea motocicleta tragea stanga, pana am aflat ca stau stramb pe ea, dupa ce i-am dat-o cuiva cu experienta si mergea cu ea drept fara maini. faptul ca-ti trage stanga poate fi de la presiune (scrie pe bascula ce presiune tre sa ai in roti), poate fi de la tocirea inegala a cauciucurilor sau de la faptul ca-s imbatranite. cat despre fugitul de sub fund, ai putea sa tragi mai tare sau mai incet de gaz cand o inclini pe stanga deoarce mana cu acceleratia isi schimba pozitia fata de corp. ai in atentie si chestiile astea inainte s-o duci la reparat sa-ti ia cateva sute de lei pentru ca nu are nimic dpdv mecanic... » Post actualizat in 13 Oct 2014 04:51de asemenea, ,,mesterul" dinaintea ta ar fi putut sa intinda lantul, dar sa nu alinieze si roata spate. verifica daca martorii aia de surubul din roata spate sunt egali si pe stanga si pe dreapta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
borcanel Postat Octombrie 13, 2014 Share Postat Octombrie 13, 2014 Fiind incepator eu te sfatui sa `rupi`100 de lei si sa mergi la un service profesionist sa iti faca o diagnoza. Cand ai cumparat mobra trebuia sa fii constient ca o sa ai ceva cheltuieli in plus.Daca tot probezi variante e posibil sa o strici mai tare decat sa o repari si la o proba sa o dai de pamant.Daca ai avea experienta ar fi alta treaba.E doar parerea mea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Octombrie 13, 2014 Share Postat Octombrie 13, 2014 (editat) 1. reglezi aliniamentul rotii spate fata de pinionul de atac (adica reglezi lantul) (este important sa faci asta mai intai) 2. o bucata de sfoara,2 caramizi, o ruleta si un amic coordonat sa-ti tina ghidonul drept. distanta intre roata fata si sfoara trebuie sa fie egala pe ambele parti daca ai diferente mari NU UMBLA LA ROATA SPATE ! problema provine din alta parte, sasiu, bascula, furca, prinderi motor. p.s poti observa un oarecare procent de motociclisti care stau stramb pe motocicleta mai ales printre incepatori dar nu numai. Editat Octombrie 13, 2014 de superbec Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ma-ta-i Curva Postat Octombrie 13, 2014 Share Postat Octombrie 13, 2014 1. reglezi aliniamentul rotii spate fata de pinionul de atac (adica reglezi lantul) (este important sa faci asta mai intai)chassis1b.gif 2. o bucata de sfoara,2 caramizi, o ruleta si un amic coordonat sa-ti tina ghidonul drept. distanta intre roata fata si sfoara trebuie sa fie egala pe ambele parti daca ai diferente mari NU UMBLA LA ROATA SPATE ! problema provine din alta parte, sasiu, bascula, furca, prinderi motor. p.s poti observa un oarecare procent de motociclisti care stau stramb pe motocicleta mai ales printre incepatori dar nu numai. inca o idee buna de a verifica Mobra inainte de a o cumpara !!! ms de pont !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Octombrie 13, 2014 Share Postat Octombrie 13, 2014 Testul final, mersul fara maini se face pe centrul soselei pentru ca toate au panta spre margine si daca mergi pe dreapta te fura un pic satanga si invers. Eu totusi pentru acuratete recomand dreptarul nu sfoara pentru aliniere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Virus3nd3r Postat Octombrie 13, 2014 Share Postat Octombrie 13, 2014 poti verifica si telescoapele daca sunt prinse in mod egal la jug.daca un telescop e mai sus si asta poate fi o problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Octombrie 13, 2014 Share Postat Octombrie 13, 2014 poti verifica si telescoapele daca sunt prinse in mod egal la jug.daca un telescop e mai sus si asta poate fi o problema. Doar daca diferenta e ff mare in rest planul rotii fata e dat de strangerea in butuc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Virus3nd3r Postat Octombrie 13, 2014 Share Postat Octombrie 13, 2014 Doar daca diferenta e ff mare in rest planul rotii fata e dat de strangerea in butuc. bine asta e adevarat ,dar poate sa verifice si treaba` asta oricum .am dat si eu cu presupusul .ar fi unul dintre factori Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Octombrie 13, 2014 Share Postat Octombrie 13, 2014 Posibil o falsa problema, pana la urma la viteze mici ce echilibru sa aiba, mai ales daca nu ai multi km pe moto? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanodobescu Postat Noiembrie 2, 2014 Autor Share Postat Noiembrie 2, 2014 am pus pe cineva sa mearga drept cu motocicleta spre mine si m-am uitat din fata. roata fata sta inclinata spre dreapta. de aceea cand iau mainile de pe ghidon se inclina pe partea stanga. se regleaza ceva la roata? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Noiembrie 2, 2014 Share Postat Noiembrie 2, 2014 am pus pe cineva sa mearga drept cu motocicleta spre mine si m-am uitat din fata. roata fata sta inclinata spre dreapta. de aceea cand iau mainile de pe ghidon se inclina pe partea stanga. se regleaza ceva la roata? du capcana la un mecanic oricare inafara de alexen (pe platforma) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Noiembrie 2, 2014 Share Postat Noiembrie 2, 2014 (editat) am pus pe cineva sa mearga drept cu motocicleta spre mine si m-am uitat din fata. roata fata sta inclinata spre dreapta. de aceea cand iau mainile de pe ghidon se inclina pe partea stanga. se regleaza ceva la roata? Depinde cat e inclinatia eu la ambele mobre roata fata era usor inclinata una la stanga una la dreapta si am reusit sa fac o corectie cu ajutorul unor tablite de la o cutie de bere. Ideea este ca daca slabesti axul si suruburile de la aripa apoi tragi de roata si poti s-o pui bine se poate face cu tablite sau rectificand din suprafetele de imbinare a telescopului cu roata(dar nu recomand pentru ca trebuie sa fii as).Pune o poza. De exemplu asta era inclinata si tragea dreapta. Editat Noiembrie 2, 2014 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator r_amonna Postat Noiembrie 2, 2014 Share Postat Noiembrie 2, 2014 du capcana la un mecanic oricare inafara de alexen (pe platforma) cel mai bun sfat si il sustin! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.