Sari la conținut

Renuntare la senzorul de temperatura a aerului din airbox..


l.u.v
 Share

Postări Recomandate

sigur nu e mecanic?

 

ps - desi mi-am declinat competenta vazand de la cine astepta raspunsuri initial l.u.v., am scris cam mult in topicul asta. mai intreb sau clarific ce nelamuriri mai am cu gama nominalizata, daca contribuie. de acum incolo incerc sa zic pass.

este o valva electromecanica...deci primeste un semnal electric pentru actionare . Sa inteleg ca de acum inainte noi doi nu mai discutam/nu mai intram in dezbatere. Scuze daca te-am deranjat..eu incerc pe acest forum sa fac ceva constructiv si bine inteles, si am ajutat multi motociclisti, nu stiu daca mi-ai urmarit sutele de postari in domeniul electric pe topicuri, unele sunt insotite si de scheme aplicative realizate de propria persoana..si nu sunt "vise"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 164
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

este o valva electromecanica...deci primeste un semnal electric pentru actionare

 

cand beau devin neserios si nu ma mai tin de cuvant: e cam mecanica 100% la vreo 4 motorete conceptie recenta la care m-am uitat de aspectul asta. distribuite in 3 marci.

» Post actualizat in 03 Nov 2014 23:00

Nu fi modest, in ETC-ul ala intra toti care se pricep..

 

sunt ca nu-s priceput, doar patit cu diverse :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand beau devin neserios si nu ma mai tin de cuvant: e cam mecanica 100% la vreo 4 motorete conceptie recenta la care m-am uitat de aspectul asta. distribuite in 3 marci.

» Post actualizat in 03 Nov 2014 23:00

 

sunt ca nu-s priceput, doar patit cu diverse :P

Poate intelegi din fig. ca IAC este un actuator/sistem de actionare care primeste un semnal electric pentru a functiona...este o mica/mare diferenta fata de sistem mecanic.. sorry no comment here

post-74268-0-42581500-1415056614_thumb.jpg

post-74268-0-94516600-1415056637_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand am avut de-a face cu un LT ca si al tau ce avea scoasa mufa aia la senzorul de temperatura, am vazut ca scotea fum negru la pornire la rece(nu condens). Cand era cald, nu mai avea problema asta.

 

Acuma... scotand mufa aia, eu zic ca bagi motronicul intr-un mod de functionare predefinit din fabrica, care iti permite sa mergi cu motorul pana ce remediezi problema. Adica daca esti in concediu, ar fi culmea sa nu mai poti folosi motorul din cauza la o problema ca si asta. Si atunci... cel mai bine e sa pui mufa aia la loc, si iti zic si de ce.

 

Cand merge motorul, scanteia si benzina e data la timpul potrivit si in Dt potrivit, pe seama la mai multi senzori de pe motor. Toti senzorii aia au rolul de fine tunning. Si modelul k100 mergea lin, dar nu avea atatia senzori pe el, ca asa era tehnologia vremii. Cum tehnologia permite tot mai multe, au pus tot mai multi senzori, tocmai ca mersul pe motor sa devina mai placut, consumul optim, performanta la fel.

 

Cand anulezi ala, motronicul nu are de unde stii cate grade is afara, si merge cu valoarea lui predefinita. Dar aia nu inseamna neaparat ca e bine. Poate ca tu il simti ca merge mai bine, dar aia nu inseamna neaparat optim. Si daca nu e optim, pe termen lung, nu e bine. Daca faci modificari extreme, poti ajunge sa distrugi catalizatorul si poate chiar motorul, daca amestecul e prea sarac. Tu scotandu-i mufa aia, ai imbogatit amestecul cu ~ 0,000(1) lumeni :) De aia simti ca merge mai frumos. Intr-adevar, motoarele astea is supr optimizate sa mearga aproape de limita de saracire a amestecului stoichiometric. Asta iti ofera un consum super decent, in conditiile in care aceeasi arhitectura de motor, de aceeasi capacitate, la concurenta, consuma poate 1 kil de gaz la suta in plus. Caz concret: RT vs Varadero de 1000, eu aveam 1 litru mai putin la suta de km consum.

 

Ce poti face, daca nu ai facut-o inca, e sa iei un accesoriu dinasta de tip booster plug care nu face altceva decat sa pacaleasca motronicul ca is cu cateva grade mai putin afara, temp la filtrul de aer. Si atunci motronicul imbogateste amestecul si tie iti pare ca merge mai bine. De fapt nu iti pare, chiar merge... Acuma... unii zic ca nu simt diferenta, tocmai ca is multi alti senzori care influenteaza aprinderea, asta avand o pondere relativ mica. Work-around-ul asta e de fapt o termorezistenta cu caracteristica... non liniara, adica rezistenta lui nu creste proportional cu temperatura, dar nici chiar exponential. Undeva intre.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate intelegi din fig. ca IAC este un actuator/sistem de actionare care primeste un semnal electric pentru a functiona...este o mica/mare diferenta fata de sistem mecanic.. sorry no comment here

 

inteleg ca poate fi si electromecanic. ma asteptam sa fie mecanic la mai multe... am generalizat. my bad.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Dane, treaba este ca al meu nu da cu fum negru deloc nici vara nici acum, cind este frig afara!

Da cu putin fum negru doar cind trag tare de gaz, dar aia este absolut normal pe acceleratie puternica..

Oricum, din ce am citit si am simtit la a mea problema asta se manifesta doar cind este cald afara si chestia asta imi lasa o optiune simpla, fiind rece afara am sa pun mufa inapoi, nu stau sa arunc bani pe boosterplug si alte alea :crack: ..sa mai zica cineva ca BMW este o mobra scump de intretinut!

Oricum, chiar acum ma duc jos si ma uit pe bord sa vad daca este vreun bec in bord de gestiune a motorului, desi nu-mi amintesc sa fi vazut asa ceva..


 


Poate intelegi din fig. ca IAC este un actuator/sistem de actionare care primeste un semnal electric pentru a functiona...este o mica/mare diferenta fata de sistem mecanic.. sorry no comment here

Corect, si la a mea este la fel, are un actuator in care intra o mufa..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce se intampla cu acest senszor de fapt? IAT(termistor_creste temperatura, scade rezistenta electrica) este conectat in serie cu un rezistor de valoare fixa ​​. ECU furnizeaza 5V circuitului si masoara variatiile de tensiune intre rezistorul de valoare fixa ​​și senzorul de temperatura/termistor. Cand senzorul este rece/aer rece, rezistența electrica senzorului este mare, iar semnalul de tensiune/caderea de tensiune este mare pe senzor. Cand IAT se incalzeste, scade rezistența și scade semnalul de tensiune pe termistor, dar creste diferenta intre tensiuni. Din aceste diferente ECU poate determina temperatura aerul de admisie. Variatiile sunt citite de ECU care ajusteaza cantitatea de benzina in functie de temperatura aerului din admisie, dar tinand cont si de datele de la ECT. IAT intervine clar la pornirea la rece, pentru ca diferenta intre temperaturile masurate de ECT si IAT sunt mai mici de 8 grd C, daca afara este frig, aerul si lichidul se afla la aceeasi temperatura, diferenta sub 8 grd C. Dupa pornire lichidul se incalzeste rapid, se incalzeste si aerul din atmosfera pentru ca absoarbe si o parte din caldura de la motor, dar diferentele intre lichid si aer sunt mai mari de 8 grd C , ECU nu mai citeste un motor rece si atunci amestecul nu este imbogatit. Catalizatorul nu este afectat daca IAT este scos, amestecul este sarac la pornire fara IAT, dar ECU citeste o eroare cand IAT a fost scos si intra pe valori setate de producator, adica pornirea va fi cu amestec imbogatit. De aceea, Luigi nu a sesizat nimic, problema a fost rezolvata de ECU ! Posibil sa se aprinda la bord lampa de management motor, depinde de tipul de motocicleta, daca NU sigur, apare un cod de eroare, acesta va fi depistat la diagnosticare. Toate informatiile transmise de senzorii motocicletei sunt introduse in ecuatii pe care UAL(unitatea aritmetica si logica) le rezolva, si se genereaza comenzi pentru actuatoare in scopul ajustarii consumul de benzina la valori optime pentru putere, cuplu si norme de poluare. Concluzia personala. S-a eliminat IAT, ECU foloseste valorile setate de constructor, amestecul este imbogatit la pornire. Daca este imbogatit si pe parcursul/ probabil pe parcursul functionarii, sonda Lambada sesiseaza HC in gazele de evacuare, ECU intervine prin bucla de reglare in ratio/benzina-aer si stabileste un ameste optim. Problema cu noxele- numai la un analizator de gaze putem afla exact ce se intampla ! Daca sunt probleme in gaze si exista sonda Lambda in evacuare, atunci sunt semnalizate de lampa de management motor ! Stiu ca ai sonda, dar nu stiu de lampa...mai discutam, subiectul este valoros :peace:


post-74268-0-81885100-1415101322_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dan Cata & dedant68: :10:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un baiat destept pacaleste ECU cu un tiristor de 50 de centi... ca si cum motorul ar merge la temperaturi 'mai nordice'...

 

Tiristor, termistor... tot un drac! Oricum bucatarii nu stiu sa faca diferenta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

 

Asa cum bine stiam nu am pe bord niciun bec de gestiune a motorului/injectiei sau care sa marcheze vreo eroare asemanatoare, cu mentiunea ca cel galben cu SET semnalizeaza faptul ca este cuplat cruise controlul iar celalalt cu R se aprinde atunci cind este cuplat marche arriere-ul, restul sunt cunoscute..cele rosii din extremitati sunt nefunctionale.

Am facut si un filmulet cum o pornesc la rece, sa vad daca reusesc sa il urc aici..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Producatorii au interesul sa scoata modele cat mai competitive. Dan Cata a spus un mare adevar, la limita de saracire a amestecului care mai permite functionarea stabila si fara supraincalzire, motorul nu merge atat de smouth ca altul alimentat mai generos cu benzina, in schimb permite probabil chiar si 1 litru/la suta economie.

 

Pe de alta parte tehnologia moderna, adica motoare pe injectie controlate prin bucle de feed-back de catre ECU au mai multe asemenea bucle care in principiu se cam intrepatrund. Cum bine s-a remarcat, bucla de reglaj amestec comandata de senzorul lambda compenseaza la cald saracirea amestecului determinata de cresterea temperaturii ambiante decelate de senzorul din airbox. Nu este prima data cand in mod mai mult sau mai putin empiric, motocilistii imbunatatesc functionarea unui motor macar in sensul ca merge mai lin. La fel cum automobilistii au constatat ca la masinile cu un anumit rulaj ies mai bine daca blindeaza egr-ul de exemplu.

 

Daca modificarea nu duce la cresterea observabila a consumului, iar motorul functioneaza mai linear si reactioneaza mai prompt la rotirea manetei de gaz, eu zic ca modificarea poate fi testata macar. Deoarece in mod sigur nu duce la saracirea amestecului (din contra)nu are ce neajunsuri sa provoace motorului. Codurile de eroare nu cred sa streseze pe nimeni.

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Eroarea aia nu ti-o arata in bord, numa pe diagnoza ;) Pe diagnoza iti zice ca senzorul e defect, nu ca ar fi deconectat.

Stiu asta, i-am raspuns lui Dedant care intrebase daca exista vreun bec martor.

 

 

 

 

Daca modificarea nu duce la cresterea observabila a consumului, iar motorul functioneaza mai linear si reactioneaza mai prompt la rotirea manetei de gaz, eu zic ca modificarea poate fi testata macar. Deoarece in mod sigur nu duce la saracirea amestecului (din contra)nu are ce neajunsuri sa provoace motorului. Codurile de eroare nu cred sa streseze pe nimeni.

Asa cum am spus, nu consuma mai mult iar motorul trage cu totul si cu totul altfel, liniar si puternic.

Bineinteles ca acea eroare stocata nu ma deranjeaza deloc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Luigi, daca iti si porneste ok si la minus n'spe grade... ai pus-o! (e de bine!)... :cheers:

Editat de Dan Nastase
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vad ca fratele RS are lampa de bord "waring", iar la LT sunt doua lampi de ABS.. :-L ....tehnologie pe ambele roti.

post-74268-0-91384900-1415217351_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Warning de obicei arata in combinatie cu lampa de ABS erori ale sistemului de ABS integral la modelele cu servo electric! ori nivelul scazut al lichidului de frana sau atunci cand se arde stopul de frana spate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot caut sa identific posibilitate de a fi atentionat la bord asupra problemelor din Motronic, are sonda Lambda...are senzori/traductoare si nu este avertizat al bord la apartia unei probleme pe EFI ?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Din ce stiu nu exista niciun martor pt.injectie la oricare model BMW pina in 2005, indiferent de configuratia motorului. Singurele lampi sunt cele pt.ABS care functioneaza exact cum ti-a comunicat s@rpe.

Nu ma pricep foarte tare, dar la ce te-ar ajuta daca iti arata vreo eroare pe sistemul de injectie? Adica la ABS este important pt.ca iti arata ca nu mai functioneaza acesta, ai frane dar nu merge ABS-ul. Ma gandesc ca au pus nemtii tot luxul pe ele, le era greu sa puna un bec martor daca il considerau important?

Cum spunea cineva, bavarezul merge inainte si cu senzori si fara :-))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

japoneze cu senzor de oxigen , englezesti( triumph daytona, sprint st, rs , etc) la fel cu Lamda , si altele... au la bord o lampa de avertizare/management motor/MIL, diferite notatii, care semnalizeaza in special functionarea in afara parametrilor de baza ai catalizatorului. Dar se pare ca LT nu are...cum spui tu pana in 2005.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Nu numai LT, ci orice motor BMW, indiferent ca-i boxer, patru in linie sau mono. :hug:

 

Hai ca am reusit sa fac un filmulet in care se vede cum porneste la frig, afara erau 9 grade alaltaieri (se vede pe ecranul comp.bord din stanga, dinspre oglinda, la secunda 13).

Doua amendamente, dupa cum se vede motorul era deja pornit si mergea de vrea 40 secunde pt.ca am realizat dupa ca nu dadusem drumul la camera, cind am facut-o l-am oprit si repornit, se vede cum porneste cu soc si pe urma scade la 1000 rot/min..si la evacuare am vrut sa spun ca scoate abur de la condens, nu fum alb..

 

 

Una peste alta ma bucur ca v-am dat teoriile peste cap cu nastrusnicia asta si daca tot am ajuns aici s-a nascut alta intrebare: de ce este important acel senzor pentru japonezi incat este nelipsit pe orice mobra si daca este asa important de ce l-au sarit nemtii din schema? :wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sistemul de control/ECU este un Motronic MA 2.4, un procesor "elastic"..mai pe inteles, ajusteaza rapid injectia la variatii in limite largi pe INPUTS/intrari...iar intrarile sunt putine fata de o japoneza la acelasi an, fain motor, incep sa ma gandesc la BMW.. :hug:


» Post actualizat in 05 Nov 2014 22:34

Luigi ai un avantaj cu acest sistem de comanda a benzinei. La motorul tau intervine Throttle Valve Actuator, clapeta de admisie este deschisa de un actuator/element de actionare/ comandat de catre ECU printr-un semnal electric. In acest caz TPS (Throttle Position Sensor) , ECT(senzor lichid de racire) si IAT (senzor de temperatura) trimit informatii la ECU, acesta prelucreaza informatiile si comanda “motorul electric” care deschide clapeta la admisie exact cat este necesar. Cand accelerezi, practic nu actionezi direct clapeta prin cablu, initial se modifica pozitia unui potentiometru TPS, iar de aici acest semnal impreuna cu semnalele ECT si IAT ajung la ECU si in final la TVA . Un sistem complex, dar avantajos din punct de vedere al consumului. De aceea lipsa IAT nu-ti afecteaza mult consumul si mersul motorului, este compensata de alte variabile de intrare.

post-74268-0-17344300-1415226747_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Luigi ai un avantaj cu acest sistem de comanda a benzinei.

1.La ce te gandesti cind spui avantaj? Mai fiabil, robust, consum mai mic?

2.Acum ca te-ai lamurit asupra sistemului, ai vazut cum sta la relanti si porneste la rece ce spui, ma afecteaza faptul ca merg fara senzorul ala si iarna sau sa-l pun la loc si sa-l scot primavara?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1.La ce te gandesti cind spui avantaj? Mai fiabil, robust, consum mai mic?

2.Acum ca te-ai lamurit asupra sistemului, ai vazut cum sta la relanti si porneste la rece ce spui, ma afecteaza faptul ca merg fara senzorul ala si iarna sau sa-l pun la loc si sa-l scot primavara?

1. Exact..cuvantul fiabil este potrivit, economic...sistemul nu este pentru o sportiva, sunt timpi de intarziere in TVA si raspuns in sistem cu intarziere la comanda, dar la un asemenea touring nu discutam de sprinturi pe distante scurte. Cred ca scoti un consum sub 6 sau exagerez..nu stiu, dar presupun.

2. In opinia mea poti sa-l scoti, vad ca pornirea este cu soc manual, practic la rece se rezolva situatia, inseamna ca o sa castigi la performanta(un mers mai progresiv cum spuneai) ..totusi sunt curios la consum, daca ai putea sa-i faci o medie, apoi o comparatie....

» Post actualizat in 05 Nov 2014 23:23

Una peste alta ma bucur ca v-am dat teoriile peste cap cu nastrusnicia asta si daca tot am ajuns aici s-a nascut alta intrebare: de ce este important acel senzor pentru japonezi incat este nelipsit pe orice mobra si daca este asa important de ce l-au sarit nemtii din schema? :wink:

 

Tocmai aici este raspunsul, la LT este acest sistem TVA actionare asupra clapetei de admisie prin comanda ECU, pe cand la japoneze, tragi de maneta, actionezi cablu, se actioneazaza potentiometrul de la TPS( senzor -Throttle Position Sensor). Comanda de la TPS care vede cat s-a deschis clapeta + comanda de la MAF(senzor-Manifold Air Flow) care calculeaza cantitatea de aer care intra in admisie ajung la ECU care comanda timpul de deschidere al injectoarelor. Deci doua variante:

1. la bmw LT se comanda clapeta printr-un sistem electromecanic silentios

2. la japoneze clapeta se deschid rapid prin actionare mecanica

La japonezele cu in timpul pornirii la rece/ soc automat, lipsa IAT(senzor de temperatura) va produce neajunsuri !! cine mai masoara aerul rece pentru a comanda imbogatirea amestecului pentru pornire? :-L

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

TVA-ul nu se ocupa decat de stabilitatea ralantiului! Clapetele sunt actionate direct prin cablu, rolul TVA-ului este acela de a tine ralantiul la o anumita turatie si de a face mici miscari de corectie ptr stabilitatea ralantiului!

Editat de s@rpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

(... ...)Cred ca scoti un consum sub 6 sau exagerez..nu stiu, dar presupun.

(... ...) vad ca pornirea este cu soc manual, practic la rece se rezolva situatia, inseamna ca o sa castigi la performanta(un mers mai progresiv cum spuneai) ..totusi sunt curios la consum, daca ai putea sa-i faci o medie, apoi o comparatie....

Afara merg intins si fluent, in forta dar fara sa trag de acceleratie prosteste, regimul de mers este 100 -130 km/ora (pe GPS) imi ia 5.2-5.3..daca ma joc cu ea nu sare niciodata de 5.6-5.7.

Un fapt notabil este ca mananca la fel indiferent ca merg singur sau cu pasager. In oras nu sare niciodata de 6.3-6.6..acum trei ani in drum spre Italia eu+nevasta+mobra care arata asa mi-a scos o medie de 5.4!

Consumul il fac intodeauna la pompa, impart citi litri au intrat la numarul de kilometri parcursi, dar am si comp.bord care imi arata consumul instant sau o medie..m-am uitat recent si la 100 pe ceas mers constant ia cam 4.4..pe la 90 cam 4.2.

Cum am mai spus..exact la fel imi consuma si inainte, nu exagerez, dar nu am vazut nicio diferenta notabila, daca era 5.1 si acum 5.2 asta nu reprezinta nimic.

 

Precizez mereu pe ceas sau pe GPS deoarece pe ceas imi arata in plus cam 6-8 km/ora..

 

Nu sar niciodata peste 4500 rot/min in mers sau cind schimb vitezele indiferent de treapta, nu este nevoie, cuplul si cutia ma ajuta grozav in mers, depasiri si consum, ca idee..la fix 140 km/ora (pe ceas, real cam 133) in treapta a cincea (doar cinci are) acul sta fix pe 4000 rot/min..turatie cam de diesel :-)).

 

 

-Motorul nu are soc manual ci automat..nu actionez eu nicio clapeta de pe ghidon, ci o face acel actuator pe care l-ai aratat in poza mai devreme.

 

TVA-ul nu se ocupa decat de stabilitatea ralantiului! Clapetele sunt actionate direct prin cablu, rolul TVA-ului este acela de a tine ralantiul la o anumita turatie si de a face mici miscari de corectie ptr stabilitatea ralantiului!

s@rpe iar are dreptate, clapetele sunt actionate direct din cablu!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...