Jump to content
Sign in to follow this  
HondaSan

Mini Mobra.Are careva?

Recommended Posts

Sunt fericitul posesor al unei motociclete Mini Mobra.M-am apucat sa o fac bucati ,sa vadm ce-i bun si ce nu .Sunt la roti.Cea din spate are probleme in sensul ca butucul are vreo trei urechi de prindere spite,rupte.Si mai am si vreo 5 spite tocite si subtiate.Am nevoie de o roata de Mini Mobra ,de spate,ca din 2 sa fac una.Deci imi trebuie cel putin butucul perfect,fara celelalte elemente,rulmenti,mecanism ,samd.Daca se vinde roata complet e OK.Astept semnale pe PM sau aici.

Acum daca am deschis topicul despre aceasta motocicleta poate se vor mai arata si alti posesori.

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Am un prieten ce are o jucarie de asta. Si noi vrem sa ne apucam sa o restauram. E pe lista de asteptare... Greu gasesti piese originale pentru ele... Succes cu ea. Si ceva poze daca se poate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.O sa pun.E pacat ca a disparut pe la topitorii.E drept ca pe vremea aceea adica acum 40 ani imi era rusine sa ies cu una pe strada.Astazi insa e una din cele mai periclitate specii de motocicleta.E pe cale de disparitie.A mea va fi tratata cu respect,chiar va fi scoasa la plimbare.Astept roata in continuare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Ovidiu M.Numai motoru e de Minimobra.Eu am deja 2 motoare.

@ foxxbiker Astept un semn.


» Post actualizat in 20 Feb 2015 07:31

Cererea mea este inca de actualitate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

HondaSan: nu pot trimite meaj privat ... Am roata completa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult.Am primit una de la Muzeul de Motociclete din Tulcea.Scuze ca nu am postat mai devreme.Tre sa mai curat din casuta ca e plina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu ingaduinta initatorului acestui topic postez si eu aici.

 

 

Am tot strans diverse piese pentru minimobra. Una completa n-am gasit inca (sau ce am gasit nu mi-am permis). Zilele trecute mi-am intins prin garaj piesele de prin cutii si am inceput jocuri logice pentru asamblare. Mi-a dat cu radical. Am cautat ceva documentatie si nu cred ca exista (eu n-am gasit), asa ca am decis sa apelez la ajutorul forumului.

 

Sa incep cu motorul. Am desfacut ambreiajul centrifugal si am constat ca are arcul care tine contragreutatile rupt. Defapt sunt doua resoarte prinse intre ele pe circumferinta contragreutatilor.. Unul este intreg, dar din celalat nu am decat cateva spire. Stiti cu ce s-ar putea inlocui? Din ce-am cautat seamana cu ceva de drujba, dar probabil ca nu sunt la aceleasi valori. In plus una dintre contragreutati are urechea de fixare rupta..

 

 

 

post-79478-0-78345700-1436172045_thumb.jpg

 

M-am tot invartit si nu inteleg principiul de functionare al ansamblului ambreiajui centrifugal - decompresoul de pe chiulasa la pornirea/oprirea motorului. Practic cand apas o maneta se deschide decompresorul concomitent cu actionarea unei parghii care apasa pe ambreiaj blocandu-l de carter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si dupa ce motorul incepe sa se invirta(actionind pedalele sau impingindu-l) dai drumul la acea pirghie . In acest moment la relanti discul de ambreiaj se invirte in oala fara a se bloca pe aceasta. Daca incepi sa accelerezi contragreutatile vor avea tendinta sa se departeze blocindu-se pe oala ambreiajului si implicit punind in miscare ciclomotorul.Rolul arcului este acela de a nu da voie contragreutatilor sa se blocheze pe oala la relanti si numai cind pleci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc frumos de raspuns. Deci sa recapitulez sa vad daca am priceput. Pentru pornirea motorului apas maneta (cea care este pe invers fata de celelalte doua). Cablul deschide decompresorul concomitent cu apasarea ambreiajului. Dau la pedale/imping motoreta. Prin roata spate actionez pinionul motorului, care prin intermediul ambreiajului imi actioneaza asupra ambielajului/pistonului. Am decompresorul deschis. Compresia iese din cilindru. Dau drumul la maneta, se inchide decompresul. Fac presiune in cilindru, scanteie si gata?.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am un motor de minimobra la 150 lei neg,anuntul e pe olx.ro si la jumate.ro,multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca face de trebuinta cuiva, mini mobra, pret 100 lei negociabil. Se poate ridica doar din Braila. Relatii la telefon 0746 580 671. Multumesc!

post-62872-0-41630500-1527747138_thumb.jpg

post-62872-0-58139800-1527747176_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

MiniREMAT.

» Post actualizat in 11 Jun 2018 08:04

Daca face de trebuinta cuiva, mini mobra, pret 100 lei negociabil. Se poate ridica doar din Braila. Relatii la telefon 0746 580 671. Multumesc!

Daca nu trebuie nimanui, va lua drumul REMAT-ului. Multumesc pentru gazduire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Constat ca Mini Mobra arăta chiar bine, cu nimic mai prejos față de Garelli sau Piaggio inclusiv din zilele noastre, nu doar din anii 80.

 

Care a fost motivul pentru care se găsesc foarte rar? Se stricau des?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu. Mergeau rar :crack:

Costa aproape cat o mobra "mare", performante mult mai slabe, f grea pt un moped, dadeai la pedale ca apucatu' sa porneasca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu. Mergeau rar :crack:

Costa aproape cat o mobra "mare", performante mult mai slabe, f grea pt un moped, dadeai la pedale ca apucatu' sa porneasca.

 

Da , da , :crack: avea taica-meu una cumparata noua si asa era cum zici . De Manet-ul pe care l-a avut inainte nu imi mai amintesc dar cu mini m-am dat si eu , tin minte ca nu reuseam sa o pornesc + ca m-am atins vara cu piciorul de toba dupa o tura prin cartier si mi-a facut o arsura de toata frumusetea . Era rosie si avea cric central da nu semana cu mobrele din revistele Motorrad la care baleam ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manetul parca nu avea kick starter, sigur pornea la demaror. De fapt era echipat cu un dinam care devenea electromotor pentru pornire. Nu ai ce compara, doar nr de roti e acelasi :D

Era reclama la minimobra la tv, zicea ca "poate fi folosita si ca bicicleta!" si il arata pe unul dand de 2x la pedale cu troaca balanganind ca la sprintul ciclistilor. Probabil protagonistul si-a si dat duhul dupa efortul de a misca fieratania cu ajutorul fortei picioarelor :crack:

» Post actualizat in 29 Jun 2018 12:21

Nu mai stiu daca initial nu cumva s-a putut conduce fara permis, ceea ce ar fi constituit un avantaj, sigur de la un moment dat trebuia acelasi permis ca la mobra "mare", cat G parca. Probabil de aia au si murit, nu era nici un chichirez mini mobretul.

Edited by john17

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa e, se conducea fara iar ulterior doar daca aveai A-ul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu A, era categorie speciala pt <50cmc, fiind chiar permis distinct - iti suspenda B, ramaneai cu cel de mobra si vice versa. Cat G imi aduc eu aminte, dar nu bag mana in foc. Ulterior detinatorilor de categorie "mobra" li s-a trecut A by default in permisele mai noi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...