Stefan Tataru Postat Aprilie 9, 2015 Share Postat Aprilie 9, 2015 Salutare De ceva vreme tot citesc pe acest forum sfaturi legate de motociclete Enduro si Cross. Vreau sa spun ca dupa ce am petrecut o gramada de timp citind aceste topicuri , nu am inteles absolut nimic. Topicul incepe cu o simpla intrebare si se termina cu o multitudine de informatii cat si frustrari care nu fac decat sa bage si mai mult in ceata unul ca mine care are nevoie de o informatie exprimata la un nivel care poate fii inteleasa de un incepator . Tot ce vreau de la voi este simplu. Considerati ca nu aveti vreo problema cu partea financiara asta incluzand si intretinerea motocicletei .Ce motocicleta ati cumpara pentru a fi folosita numai si numai in paduri noroaie balti cataroaie coclauri ? Va multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Taz Asg Postat Aprilie 9, 2015 Share Postat Aprilie 9, 2015 eu as cumpara un 125 exc.... sau, maxim, un 250. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kawazaki Postat Aprilie 9, 2015 Share Postat Aprilie 9, 2015 Daca nu ai experienta incepe cu ceva de maxim 250cc. Iti pot recomanda crf sau wr restul nu prea le cunosc eu doar le-am luat de coarne, poate cineva cu mai multa experienta iti poate da detalii mai multe. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alecscosmi Postat Aprilie 9, 2015 Share Postat Aprilie 9, 2015 First you try, then you trust. Incearca sa testezi diferite capacitati (daca ai de unde). Si in raport cu experienta ta, o sa te decizi intr-un final. As opta spre YZ sau WR de la Yamaha. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Aprilie 10, 2015 Share Postat Aprilie 10, 2015 cum spune alecs, intai incearca , nu "cumpara" impresiile altora. Suntem toti diferiti si ce imi e ok mie pt tine sunt sanse mari sa nu fie prea placut. Ca incepator , asta presupunand trasee cu grad redus de dificultate, placut este un 4t. Yamaha wrf250 , ktm exc 250 sau 350. Indiferent insa de starea financiara, nu cred ca e o idee buna sa incepui cu o motoreta noua. Dupa ce vei capata ceva experienta vai putea alege mult mai corect ce ai de facut ca urmator pas. Nu te astepta ca cineva sa iti poata spune prea multe cata vreme nu precizezi cam ce vrei sa faci cu motoreta si cam ce experienta pe 2 roti ai. Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Aprilie 10, 2015 Share Postat Aprilie 10, 2015 Vrea sa faca paduri noroaie balti cataroaie coclauri. Inainte sa ceri pareri pe forum da un search pe google si youtube ca sa vezi diferentele intre motocross, endurocross, enduro, hardenduro, Baja, Paris-Dakar, etc. Intra si pe site-urile producatorilor sa vezi cum sunt grupate modelele. As zice sa uiti de moele gen YZ, CRF-R, SX, RMZ, etc. Si as mai zice ca EXC 125, maxim 200 e ceea ce cauti. Si sa tii cont ca pt paduri noroaie balti cataroaie coclauri nu vei avea o mobra cu care sa mergi si pe sosele. Prin urmare sa ai in vedere si remorca/duba sau prieteni cu asa ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Stefan Tataru Postat Aprilie 10, 2015 Autor Share Postat Aprilie 10, 2015 Cum am spus la inceput vreau sa elimin partea financiara. Asta nu inseamna ca ma dau banii afara din acasa dar nu vreau sa aleg un motor in functie de bani iar dupa sa-mi para rau . Am citit multe topicuri pe forum in care sunt cerute pareri in functie de buget. Vreau sa elimin acesta problema si sa am parte de un sfat competent fara limitari. Acum experienta mea se limiteaza doar la un Dragstart de 650 iar cat de curand o sa se extinda cu un suzuki intruder M109 si binenteles cu o motocicleta de enduro. Nu stiu cat de mult conteaza dar am 1,90 M si 110 Kg. Va multumesc pentru sfaturi si da am in vedere o platforma. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Aprilie 10, 2015 Share Postat Aprilie 10, 2015 Nu stiu cat de mult conteaza dar am 1,90 M si 110 Kg. Va multumesc pentru sfaturi si da am in vedere o platforma. Asta chiar contează, trebuia zis din start. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Aprilie 11, 2015 Share Postat Aprilie 11, 2015 Servus! Dupa ce am invatat sa merg pe motoare de strada am avut o perioada de citiva ani in care am mers exclusiv off road.Am avut ocazia sa testez crf125,crf230, crf 250,crf 450, un 650 honda( nu mai stiu exact daca era crf sau altceva),yz250 si yz450.Pentru inaltimea ta si mai ales pentru greutate , nu exista nici o urma de indoiala in mintea mea ca ideal ar fi oricare dintre Crf 450 si yz 450. Daca ar fi banii mei as merge pe honda pentru siplu motiv ca in grupul cu care mergeam eu hondele tineu mai bine la tavaleala si nu au avut niciodata probleme de pornire( toate au fost modele 2005-2008---erau aproape noi) . Favorita mea absoluta pentru distractie a fost yz 250 dar eu aveam doar 70 kg.Iar pentru confort crf230 si confortul era destul de important pentru ca statem pe ele zi lumina. Mai apareau uneori baieti cu suzi sau kawa dar erau modele mai vechi si destul de darimate. De ktm stie toata lumea ca sunt gata de competitie doar scoase din cutie dar cunoscutii mei inca nu sau atins de ele nici pina azi din doua motive: 1 Toti eram la nivelul hobby si distractie. 2 Toti cunoastem zicala " KTM beats the ATM". Multa bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Aprilie 11, 2015 Share Postat Aprilie 11, 2015 (editat) goe, trebuia sa incerci si un model de enduro. O perioada de cativa ani te-ai chinuit pe modele de motocross (CRF-R, YZ) si trail (CRF-F, XR). Se pare ca esti fan Honda, eventual Yamaha, asa ca ar trebui sa stii ca modelele enduro (adica cele care se preteaza pt ce vrea sa faca initiatorul topicului) sunt CRF-X de la Honda si WR-F de la Yamaha. Editat Aprilie 11, 2015 de andrei belcic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Aprilie 11, 2015 Share Postat Aprilie 11, 2015 Eu am spus ce mi s-a parut mie deosebit din ce am incercat . Sper ca initiatorul topicului sa revina dupa achizitie si sa inpartaseasca impresiile indiferent de ce alege. Eu nu am mai avut ocazia sa incerc si alceva pentru ca am trecut alta categorie . Cu trecerea anilor nu cred ca o sa mai pot sa ma intorc la asa ceva pentru ca majoritate mersului off road se face in piciore si nu mai am energia si rezistenta de atunci. Ca fapt divers , Suzuki Honda si Yamaha sunt pentru mine Sfinta Treime , restul sunt apostoli. Multa bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Aprilie 11, 2015 Share Postat Aprilie 11, 2015 Atunci recomanda-i RMX, CRF-X si WR-F. In nici un caz RMZ, CRF-R sau YZ. S-ar putea sa-si ia asa ceva doar pt ca sunt mai ieftine si v-a constata ca e cam batran pt pista de cross, ca la altceva nu sunt bune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Stefan Tataru Postat Aprilie 11, 2015 Autor Share Postat Aprilie 11, 2015 Multumesc tuturor ce au avut timpul si rabdarea necesara de a impartasii parerile lor. Ce este de preferat, pe injectie sau carburator ? » Post actualizat in 11 Apr 2015 20:26Merci Andrei. Cu ajutorul vostru si dupa multe multe cautari m-am decis sa merg catre unul dintre aceste modelele RMX CRF-X si WR-F. E bine sa aleg 450 sau sa ma orientez catre unul mai mic ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dmikel Postat Aprilie 11, 2015 Share Postat Aprilie 11, 2015 (editat) Lasa-le naibi de japoneze, de cativa ani buni nu-i intereseaza de loc piata de enduro iar modelele lor sunt invechite moral cu cel putin 10 ani. Alege-ti ceva din Europa , grupul KTM (Husaberg, Husqvarna, KTM) sau Beta - la aceste modele ai si o varietate mare de capacitati motor: 250, 300, 350, 400, 450, 500. Sau eventual daca esti pornit pe japoneze, toti prin presa de specialitate lauda WR-ul 2015 de la Yamaha.., nu stiu insa daca e cazul la tine de motor nou. Editat Aprilie 11, 2015 de dmikel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Aprilie 12, 2015 Share Postat Aprilie 12, 2015 Sunt argumente multe si foarte bune pentru modelele enduro , de fapt covirsitor de multe. Dar in realitate , in forma stoc , pentru off raod , sunt bune numai pentru plimbare pe drumuri forestiere nu foarte abrupte si mai mult uscate. Din fericire , cu un chit de lant nou cu o alta combinatie de pinioane si un set de cauciucuri de off road ai un motor cu adevarat capabil. Personal am descoperit ca una dintre cele mai mari placeri in afara asfaltului este sa urci dealuri din ce in ce mai dificile si mai impadurite si asta nu se poate face decit cu un motor care are o combinatie buna de cauciucuri, rapoarte de viteze, putere si manevrabilitate. Asta este motivul pentru care la gabaritul tau trebuiesc excluse cele sub 250cc(vor fi niste lesinate)si cele peste 450-500cc(vor fi niste vaci cu care te lupti in loc sa te distrezi). Eu am avut ocazia sa merg si pe dune de nisip si efectul este acelasi . Sa nu mai vorbim de noroaie serioase unde daca ramai inpotmolit cu un motor greu e bine sa ai chibrituri la tine pentru ca o sa vrei sa ii foc. Daca tot m-am apucat sa-ti fac o poveste mai lunga sa iti spun si ca asta este un sport care nu se face niciodata singur pentru nici un motiv . In caz de cazatura mai seriosa intr-un loc greu accesibil sau greu de localizat esti intr-un mare rahat. Cind e vorba de alimentare eu personal iti recomand injectia dar ideal ar fi sa incepi cu un 250 cit mai ieftin care automat va fi carburatie. Stai departe ,foarte foarte departe de motoare in doi timpi. Cer mult prea multa atentie si intretinere. Sper din toata inima sa nu cazi in capcana si sa iei ceva de genul Transalp sau Vstrom pentru ca nu au minic in comun cu mersul off road pentru distractie . Am mers cu un Fazer off road pe acelasi drum pe care am mers cu Transalp si cu Fazerul m-am distrat mai mult si m-am simtit mai in siguranta. Stiu ca nu face mult sens teoretic dar este adevar trait pe pielea mea.Sanatate! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Aprilie 12, 2015 Share Postat Aprilie 12, 2015 (editat) Stefan Tudor, daca te-ai axat pe japoneze, atunci ia-ti WR450F. RMX e atat de exotic incat nu merita si, impreuna cu CRF-X, e un motor de cross modificat pt enduro. WR-ul e din start conceput pt enduro. Dar, cum a zis dmikel, specific pt enduro, as lua in consideratie marcile europene. Or fi japonezii cei mai buni dar nu pt enduro. Piata lor este America cu motocross, supercross si Baja. Americanii care se dau enduro tot europene folosesc si la ei ajung mai greu europenele decat japonezele. Avand in vedere greutatea ta cred ca ai putea sa sari peste 125 2T, 200 2T si 250 4T. Desi vei invata mai repede cu modelele astea, mai ales cele 2T. Prin urmare poti sa te gandesti la un 450 4T (vei avea si injectie la ani mai recenti) dar, mai ales la un 250 2T (vei avea si demaror la modelele mai recente). Deci un WR450F sau grupul KTM, Beta si Gas-Gas. Eu as merge pe astea din urma cu 250 2T. Chiar si 200 2T. Nu o sa gasesti japoneze mai mici de 450 decat 4T, si nu e cazul. P.S. Ignora multe din ce zice goe. E un vitezist cu cativa ani de experiente nefericite cu cross-uri (in padure!). Bate campii cu japoneze, YZ-uri si TransAlp-uri, Fazer-e, etc... Editat Aprilie 12, 2015 de andrei belcic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Aprilie 12, 2015 Share Postat Aprilie 12, 2015 (editat) Andrei Belcic, daca esti pasionat de enduro si practici ma inclin in fata experientei si cunostintelor tale .Cred ca amindoi am prefera ca tot forumul sa fie plin numai de sfaturi si opinii formate exclusiv pe experiente personale ( oricare ar fi alea) si mai putin sau deloc pe regurgitari la articole din reviste( sau mai rau ... chestii din auzite). Respect si bafta! Editat Aprilie 12, 2015 de goe 75 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reddogsibiu Postat Aprilie 12, 2015 Share Postat Aprilie 12, 2015 Fără supărare fratilor dar treaba asta cu ktm f costisitor la intretinere si mai ales spusa de cineva care nu a avut ktm e un fel de poveste populara care era poate valabila acum ceva vreme. daca poti financiar ia ti frate un 350 4t de la ktm, unul in stare buna si mai vb(sau husqvarna) » Post actualizat in 12 Apr 2015 14:26 Asta cu sfanta treime(ca tot e de sezon)poate e la alte discipline moto in nici un caz la enduro » Post actualizat in 12 Apr 2015 14:27 Am zis 350 nu ca altele nu s bune dar pt tine cred ca e ok si ar fi mai bun decât 450 » Post actualizat in 12 Apr 2015 14:28 Asta daca vrei 4 t » Post actualizat in 12 Apr 2015 14:30 Daca vrei 2 t acolo sunt altii care sa ti dea sfaturi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
siadimet Postat Aprilie 12, 2015 Share Postat Aprilie 12, 2015 Ia-ti linistit 350 Exc, cum spune Red, sau Yamaha Wr450F. Ti-as recomanda motor de 250 4T, dar esti destul de greu, imbracat o sa ai 120 kg, si o sa te chinui putin cu 250. Cu toate ca sunt fan Yamaha, iti recomand Ktm. Nu tot ce imi place mie trebuie sa placa tuturor. Si uita de orice motocicleta de motocross. Deci, in ordine, Ktm350EXC, Yamaha Wr450/250. Cand spun Ktm, este acelasi lucru cu husaberg dupa 2012, sau Husqvarna dupa 2014. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Stefan Tataru Postat Aprilie 13, 2015 Autor Share Postat Aprilie 13, 2015 Va multumesc pentru sfaturi .Am mai vorbit cu alti colegi de munca care la fel practica enduro si am fost sfatuit la fel KTM sau Yamaha. Balanta inclinandu-se catre KTM. Din pacate nu pot iesii cu ei din cauza programului, plus ca eu lucrez in Brazilia . In zona Buzaului gasesc sa inchiriez pentru o zi doua un KTM ori Yamaha ? Asta e clar , nu vreau sa ies singur. Cat despre achizitionarea echipamentului ce tip de protectii cizme casca ochelari imi recomandati si ce magazin ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
siadimet Postat Aprilie 13, 2015 Share Postat Aprilie 13, 2015 Cizme Sidi Crossfire, casca Airoh, Lazer, Shoei, Arai, ochelari Oakley, Thor, Fox... Cu motocicleta de inchiriat este mai greu, nu cred ca inchiriaza nimeni unui incepator un motor de enduro. Intr-o iesire de 2-3 ore poti sa strici motorul, ambreajul, ii prajesti electromotorul, ii rupi manete, plastice... La Ciolpani inchiriaza motoare, dar de motocross. Vorbeste cu ei, poate au o solutie pentru tine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Stefan Tataru Postat Aprilie 13, 2015 Autor Share Postat Aprilie 13, 2015 Acum sa nu exageram ca doar nu sunt vreun (cuvant urat). Stiu ce inseamna o motocicleta si stiu ce inseamna a avea grija. Doar nu crezi ca ma apuc acum sa fac cascadorii cu motocicleta omului din simplul fapt ca este de inchiriat. Dupa cum am si precizat nu vreau sa ies singur tocmai din considerentul ca nu sunt atotstiutor. Pot lasa si garantie daca asta reprezinta o problema. Imi poti da te rog mai multe detalii despre Ciolpani ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Aprilie 14, 2015 Share Postat Aprilie 14, 2015 E clar ca nu ai avut niciodata vreo tangenta cu enduro. Ca si incepator, o sa rupi manete, plastice, o sa dai cu motorul de-a dura in jos pe panta, o sa fierbi motorul pe urcari, etc. Du-te la Arges, acolo au scoala de enduro si motociclete de inchiriat. 2-3 zile pe acolo si apoi vei sti ce vrei: http://www.camping-arges.ro/scoala-enduro/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Aprilie 14, 2015 Share Postat Aprilie 14, 2015 Eu cred ca si Jarvis da motorul pe jos. Daca nu la curse, sigur la antrenamente. O iesire enduro fara nici o cazatura e o pierdere de timp. Tot ei: http://www.endurostore.ro/en/camping-arges-ro/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
siadimet Postat Aprilie 15, 2015 Share Postat Aprilie 15, 2015 Eu am pe cineva care a rupt de 3 ori ghidonul la o Honda in primele 3 iesiri. Eu am rupt maneta de ambreaj in primele 10 minute cand am iesit cu un motor de enduro in padure. Asta se intampla in 2010, si luasem contact cu motocicletele de teren prima data in 1996. Uitasem de Enduro camp-ul de la Curtea de arges. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.