Sari la conținut

Zalau, Meses, 19.04.2015 - 2 motoare


alx_95
 Share

Postări Recomandate

Prietene....ca esti aproape ...ia fugi pana austria - germania si ai sa vezi ca ABSOLUT TOATE utilajele agricole sunt prevazute cu un butoi de apa destinat EXCLUSIV SPALARII ROTIILOR de noroi.....hai ca nu te fac pe tine 2-3 sute de km .....

De fapt, pe langa butoiul de apa in tarile sus amintite si mai ales in Olanda, pentru utilaje sunt construite drumuri secundare asfaltate pe langa majoritatea soselelor, din orice categorie, pentru ca acei ce conduc utilaje sa nu mai fie nevoiți sa iese cu ele pe carosabil. Tot acolo vezi poteci speciale, ingradite pe care trec animalele, nu ca la noi sa vezi vaca pe strada...Dar asta se întâmplă în tarile civilizate...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 173
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Eu unul nu inteleg de ce in cazuri specifice cum este cel de fata se tot dau exemple cu situatii asemanatoare... dar al caror mai mici sau mai mari diferente schimba total fondul problemei.

 

Aici nu se pune problema de pericol potential sau preventie ci de doua accidente produse dintr-o cauza evidenta, imprastierea unei substante alunecoase pe carosabil. Conditiile concrete, depistarea si pedepsirea (sau propunerea) vinovatilor revine indiscutabil si neinterpretabil Politiei Rutiere iar remedierea administratiei drumurilor.

politia are posibilitatea, si e prevazut prin nus ce lege, sa de-a o amenda zdravana administratorilor drumurilor

politia ii poate determina pe aia de la drumuri sa curete orice chestie de pe carosabil

tot politia poate sa semnalizeze necazu si sa asigure siguranta circulatiei

sa dea sfaturi/consilieze privind miljoacele legale de recuperare a pagubei ..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand au dat aia foc la miristea de pe marginea autostrazii si un garcea cu cap de guma (pleonasm) care a considerat el oportun sa opreasca circulatia imediat dupa pachetul de fum... rezultatul fiind un grav accident in lant, au cazut multe capete cu cascheta pana la inclusiv seful politiei. Eu persist in convingerea ca o reclamatie la un nivel superior va fi luata in consideratie... sau cel putin asa sper.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru ca nu putem inca modifica mentalitatea profund romaneasca care momentan creeaza pericole pe sosele (inclusiv lipsa de reactie a serviciului 112 pentru luarea de masuri elementare de preventie in caz de pericole potentiale, inclusiv neamendarea drastica a celor care polueaza cu ulei sau cu noroi soselele sau nu isi supravegheaza animalele), noi motocilistii avem in opinia mea urmatoarele posibilitati practice de actiune:

- evitarea deplasarilor pe timpul noptii ( in Romania este periculos de umblat noaptea chiar si pe 4 roti- cratere in sosele, noroi, ulei, betivani, caini, animale diverse, carute neiluminate)

- atentie maxima si evitarea excesului de viteza mai ales in zone sensibile (rampe, serpentine, localitati)

- raportarea la politie a pericolelor potentiale

Cam atat, in rest bafta! :) De restul are grija selectia naturala!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai dom'le ca astia doi numai viteza n-au avut. ala din spate si-a dat seama dupa cazaturile lor ca e ceva in neregula si a tras pe curat si a oprit fara nicio problema, daca era el primul sfarsea si el, la fel de bine, pe jos. pana la urma e un drum public, nu e plansa din SuperMario, da-o dreaq de treaba...n-ai ce invata din accidentul asta, decat ca nu e deloc bine sa forjezi pe drumul public pentru ca nu poti sa prevezi toate pericolele ce pot aparea si ca e foarte bine sa porti echipament corespunzator pentru cazul in care apar si nu te descurci (ocazie cu care, dupa cum se vede si aici, prinde tare bine sa nu ai viteza mare).

hai cu recuperarea daunelor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

n-ai ce invata din accidentul asta, decat ca nu e deloc bine sa forjezi pe drumul public pentru ca nu poti sa prevezi toate pericolele ce pot aparea si ca e foarte bine sa porti echipament corespunzator pentru cazul in care apar si nu te descurci (ocazie cu care, dupa cum se vede si aici, prinde tare bine sa nu ai viteza mare).

asta e problema, ei nu au dat tare si tot au patit-o...

daca eram eu in locul lor in curba aia o muscam grav...

si daca scapam... ajungeam in situatia de a fi EU vinovat ca de ce nu am mers cu 50 la ora cinestie cate sute de km ca sa fac o zi intreaga pe un drum de 3 ore...

acuma ce draqu sa facem? sa franam la 30 - 40 inainte de fiecare curba sa vedem daca nu cumva au aruncat cu nisip peste motorina unii?

daca trtebuie sa facem un drum de genul Bucuresti - Timisoara ce facem? dormim o noapte pe drum? ca deh la o medie de 50 - 60 la ora cat am scoate daca am merge "la limita evitarii oricarui pericol" ...

wtf...

 

bafta la recuperarea daunelor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa fi circulat mai sportiv ar fi luat-o mult mai grav, corect. ce vreau sa zic este ca nu e nimic de invatat de aici din punct de vedere al indemanarii. e o situatie absolut de negestionat daca ai ajuns in curba pe ceva asa de alunecos. cazi pur si simplu, trebuia sa-si dea seama dupa schimbarea culorii ca e ceva in neregula si sa evite darele alea. ar fi si asta important de mentionat ca invataminte trase de aici, sa evaluezi constant calitatea drumului si, daca ti se pare ceva in neregula sa incetinesti si sa incerci sa eviti. dar daca nu ai apucat sa faci asa dintr-un motiv sau altul, e bine sa fi avut viteza cat mai mica si echipament (ca in cazul de fata).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce se poate invata din accidentul asta: oamenii aveau viteza rezonabila, nu erau la forjat.

 

Ce se poate invata... cand vezi o substanta dubioasa pe drum, nu intri pe ea si mergi inainte/ te mai si inclini pe ea! Stiu ca o sa mi se dea in cap dar mai era loc pe banda. Nu zic ca nu sunt vinovati cei de la CNADNR dar si daca turnau nisip si se inclinau baietii pe nisip nu era la fel? Din pacate traim in Romania nu in Austria si trebuie sa fim atenti la chestii care vesticilor li s-ar parea halucinante. Asta e...

 

Imi pare rau pt baieti... pot incerca sa dea in judecata, cine stie, poate recupereaza o parte din costuri macar. Si data viitoare... atentie maxima.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... hmmm

te trezesti in curba pe motorina / nisip... adio.

nu stiu daca altceva inafara de noroc te poate scoate...

al treilea rider a avut avantajul de-ai vedea pe cei din fata ca si-o musca...

bafta a mai fost si ca nu veneau de jos masini.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai am nimic cu riderii de Meses, in definitiv daca baga tare si nu implica alti participanti la trafic, o fac pe riscul lor. Mesesul este dintotdeuna asiduu frecventat de catre "sportive". Habar n-am daca in acest caz au avut viteza sau nu, daca ar fi putut observa uleiul din timp sau nu. E clar ca mergeau in coloana si abia al 3-lea si-a dat seama ca ceva nu e ok. Sfaturile sunt pentru motocilisti la modul general. Si in cunoastinta de cauza pentru ca am vazut multe "minuni" pe soselele romanesti si concret am fost afectat de doua ori personal (accident) de proasta gestionare si intretinere a soselelor. De ambele dati noaptea cand nu aveam vizibilitatea "surprizei".

 

Si consider in continuare ca 112 ar trebui sa reactioneze preventiv la raportarea de probleme pe sosele.In rest repet, atentie, fara exchibitii pe cat posibil si in rest, multa bafta! Sansele de recuperare a prejudiciilor sunt dupa parerea mea minore.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum dracu se trezeste cate una ca tine sa dea lectii de trasa, inclinat etc.....

 

Topicul asta: Loc de dat cu parerea....

 

Cum dracu se gaseste cate unul ca tine care se ataca aiurea cand nu e cazul? Cate una ca mine? Ne cunoastem cumva de ne tragem de sireturi? Cati km faci tu cu CB 500-le de ti se pare ca esti asa presus de noi, muritorii de rand? Au scris si altii ca se putea evita... ca dovada ca al treilea nu a picat. Ne linistim si noi cu orgoliile unde nu e cazul?

 

Nu am dat lectii de trasa, am spus ca se putea merge preventiv. Cand dai de o pata de ulei lasi trasele si inclinarile si incerci sa eviti.

Editat de northern_freyja
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se putea evita . Riderii au fost insa incapabili sa se adapteze la conditiile de drum . Ar fi trebuit sa foloseasca manevra de evitare denumita in MGP , T90 :

Este o manevra prin care se pot evita SUV-urile , petele de ulei , raurile de motorina , gropile , etc .

On topic : al treilea rider fiind mai in spate , probabil ca a avut timp sa ia o decizie salvatoare . Oriunde poti intalni o groapa , o pata de ulei sau de motorina , un surub cazut , o bujie , un bolovan , nisip , etc . Eu unul era sa o fac de mirul lumii intr-un sens giratoriu pe nisipul scurs cu apa din bena unei bascule . Asfaltul proaspat turnat este patinoar dupa primele ploi . Solutiile de spalat carosabilul sunt la fel de periculoase ca motorina sau poleiul . In fine . Poti sa conduci preventiv dar nu le poti preveni pe toate . Cu putin noroc , ajungi acasa intreg si nevatamat .

Mai era o vorba : dupa razboi , multi viteji se arata . Probabil ca si eu as fi dat cu mobra de gresie , in situatia lor . Si poate multi altii . Daca ar fi sa luam in calcul tot ce putem intalni in trafic , nu ar mai iesi dacat sinucigasii pe sosele . Imi pare rau de neplacerile baietilor si am toata stima ptr faptul ca se dau si ca au unde sa se dea . La noi in campie . . . . doar sensuri giratorii :( .

Editat de 5129114
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doar ca poate daca o luau mai prin margine erau sanse mai mici...

care ar fi fost motivul?

eu as fi avut o trasa apropiata de linia continua daca as fi tras mai tare...

dar in nici un caz nu as fi facut trasa cu ideea unei pete de motorina pe drum...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa cum sufla cel care filma dupa cazatura se pare ca se speriase grav , ii intrase frica in oase nu gluma . cel din fata mai vorbea dar cel din spate a scos doar doua trei cuvinte .

Tu te-ai fi apucat de recitat Eminescu ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

care ar fi fost motivul?

eu as fi avut o trasa apropiata de linia continua daca as fi tras mai tare...

dar in nici un caz nu as fi facut trasa cu ideea unei pete de motorina pe drum...

 

Da, cand am zis "margine" ma refeream pe langa linia continua, in niciun caz pe langa parapet. Scuze daca m-am exprimat ambiguu.

 

Nu zic ca trebuia sa isi faca trasa anticipand ca va fi ulei, nu poti face asta ca asa nu mai mergi pe strada deloc, stai acasa. Dar parea a fi un pic de loc intre linia continua si pata de ulei - a intrat pe ulei dar a continuat asa, avea timp sa se "razgandeasca" si sa se apropie de linia continua. Si eu ma apropii de linia continua in viraje - dar pe drumurile din Romania daca vezi ulei/nisip/groapa/mortaciune/TIR care taie curba, schimbi trasa din mers...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Tu te-ai fi apucat de recitat Eminescu ?

Cred ca nai vazut vrodata o stituatie de viata si de moarte sa fi panicat la extreme , daca intra cu viteza mult mai mare pe unde ajungea , au mers mai mult decat prudent pe acel drum unde alti probabil cautau miimea de secunda care le trebuia sa ajunga acasa ca le mureau copii de foame . probabil cand a vazut motocicleta in halul ala i sa facut rau .
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca nai vazut vrodata o stituatie de viata si de moarte sa fi panicat la extreme , daca intra cu viteza mult mai mare pe unde ajungea , au mers mai mult decat prudent pe acel drum unde alti probabil cautau miimea de secunda care le trebuia sa ajunga acasa ca le mureau copii de foame . probabil cand a vazut motocicleta in halul ala i sa facut rau .

 

Parca esti unul dintre reporterii aia care intreaba un om proaspat iesit dintr-o gramada de fiare contorsionate: "si, cum va simtiti?" :D

Editat de northern_freyja
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca nai vazut vrodata o stituatie de viata si de moarte sa fi panicat la extreme , daca intra cu viteza mult mai mare pe unde ajungea , au mers mai mult decat prudent pe acel drum unde alti probabil cautau miimea de secunda care le trebuia sa ajunga acasa ca le mureau copii de foame . probabil cand a vazut motocicleta in halul ala i sa facut rau .

Pe cuvant , am fost si in situatii mai dificile si a durut :) . A durut destul de rau . Probabil ca nu am inteles postul tau asa cum ar fi trebuit , dar cand dai de gresie cu o mobra de cateva mii de euro si nici macar nu stii de ce , oare ar mai fi ceva de spus ?

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Parca esti unul dintre reporterii aia care intreaba un om proaspat iesit dintr-o gramada de fiare contorsionate: "si, cum va simtiti?" :D

Rau dar se putea si mai bine .

» Post actualizat in 22 Apr 2015 18:21

Pe cuvant , am fost si in situatii mai dificile si a durut :) . A durut destul de rau . Probabil ca nu am inteles postul tau asa cum ar fi trebuit , dar cand dai de gresie cu o mobra de cateva mii de euro si nici macar nu stii de ce , oare ar mai fi ceva de spus ?

:)

Eu am privit partea buna din acea cazatura si anume ca nimeni nu a patit nimic si doar sau speriat , acum tu spui ca te vaiti de mobra de mii de euro cand puteai mirosi florile de la radacina . dai dracului de bani , aia vin si se duc ca bani .
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact la fel am cazut vara trecuta pe Piatra Craiului, pe E60 cum mergi din Cluj catre Oradea. La mine stiu ce era, antigel de la un TIR ca l-am vazut tras pe dreapta jos, cand am coborat. Am sunat la 112, mi s-a facut legatura la Politie (in Bihor, ca acolo e limita de judet si am stat oarecate minute la telefon ca sa lamurim la care politie sa sune tanti de la dispecerat) iar domnul de la Politie mi-a zis ca "maine" se rezolva, trimit pe cineva, ca azi e duminica....

 

Si eu mi-am zgariat crashbar-ul, topit geaca, tovarasa si-o distrus nadrajii, o ajuns pe contrasens, de buna ca era liber acolo ca daca venea ceva masina... nu vreau sa ma gandesc la consecinte.

 

Eu zic ca pe dealurile astea e destul de frecvent sa intalnesti antigel pe jos, de la camioane mai ales care au termostatul blocat pe inchis si le da afara prin vasul de expansiune, chiar pe drum. Numai ca soferii astia "profesionisti" in loc sa semnaleze problema, merg mai departe si incearca sa se fereasca cat mai bine de cantare. Acolo se vede profesionalismul cu adevarat.


» Post actualizat in 22 Apr 2015 19:10

Si daca ajuta la ceva, am fost duminica pe meses doua motoare si si noi am alunecat, da nu pot baga mana in foc ca era tot in zona aia...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu stiu pe un prieten care a cazut pe o dara de motorina si mai era si in linie dreapta pe la 80-90. Nu avea pantaloni de moto, avea niste blugi si s-a aranjat bine de tot pe picioare si fund. Se intampla des sa gasesti asa ceva pe strada. Traim in Ro!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...