Jump to content

Probleme cu bujia la Simson


motosebi
 Share

Recommended Posts

Salut!

Am sa incep prin a descrie motocicleta ce o detin:Este un Simson sport cu atas,am bagat totul nou in motor,incarcare am alternator de Ij planeta 5,si cu plus legat la platina pentru scanteie.

Pun bujie noua,sinterom,merge impecabil doua zile dupa care nu mai da scanteie,nu identific motivu si nu stiu ce alta bujie sa-i pun.

Daca ,cunoasteti problema si ma puteti ajuta cu un sfat mi-ar fi de mare ajutor.Bujia este putin inegrita cand o scot,da nu rau,carburatorul este de Jawa California si merge bine.

Link to comment
Share on other sites

Ei nu mai da scanteie... Da, numai ca nu intre electrozi. Repeta testul pe intuneric, si vezi pe unde da scanteia de fapt. Pe la bujie in fundul santului sau pierde scanteia pe traseu, la fisa. Dupa aia ne spui ce vezi si pui o poza clara cu bujia.

Link to comment
Share on other sites

Slabe sanse sa repari o mobra cu simptomul tau prin intermediul internetului, parerea mea. Din spatele tastaturii poti primii sfaturi de la super specialisti sau doar de la amatori de cancan. Am mii de Km pe Simson si n as stii 100% care e defectul. Eu as chema un pasionat priceput sa se uite un pic. Dupa umila mea parere un carb de 350 cc 2T pus pe un 250 cc 4T nu prea e ok daca nu are niste reglaje corespunzatoare. Poate fi un soc care nu inchide bine sau 1000 de alte chestii. Eu folosesc bujii Brisk pe tot ce calaresc. Doi timpi, sau patru, niciodata nu am stiut ce indicativ au, insa nu am ramas niciodata pe nicaieri ( nu e timpul pierdut ). Un prieten a montat acum ceva timp unele turcesti pe un IJ si merge de rupe. O fi vro anomalie, cine stie. Sunt motociclisti batrani, posesori de permis categoria A, care isi cumpara bujiile din Peco si pleaca la drum fara probleme, asa ca lasati chestia cu indicativele ca nu i de acolo.

Edited by Vrsv Gunoier
Link to comment
Share on other sites

Sefu' cu tot respectul, carburile au cate clasificari vrei tu, dar nu de 2T sau 4T... conditia principala este diametrul difuzorului, dar asta este o alta discutie. Toate carburile sunt concepute sa dea acelasi amestec stoichiometric, adica cantitate de benzina pe cantitate de aer, restul sunt doar vorbe... evident ca sunt diferente intre producatori, cu mai mult sau mai putine reusite.

Exista in schimb carburatie corecta sau incorecta si acest lucru conteaza al nabi de mult, totul depinde de abilitatile tale de mecanic.

La capitolul bujii reci sau calde e discutabil, tu poti sa spui ca mergi si cu surub de 14 ca nu te cred, la mine insa se simte(mai ales la mersul zilnic de oras unde folosesc bujii mai calde cu o treapta fata de cele recomandate de producator) si nu poti sa spui ca nu stiu sa fac o carburatie. Aceeasi poveste si la japoneza si la nipra desi folosesc NGK!

Saracind amestecul poti obtine o culoare aparent frumoasa pe o bujie rece dar asta nu inseamna ca ea ajunge la temperatura de autocuratire, in interior se depune calamina ionizata care "fura" din curentul scanteii, apoi te miri de ce in fiecare sezon trebuie sa schimbi bujia.

Brisk-urile ca si celelalte marci moderne au o cifra mai elastica, fiind mai permisive acoperind o gama mai larga, asta nu inseamna ca merge oricum sau merge si asa...

 

In cazul lui @motosebi pot fi multe cauze asa cum zici si aici iti dau dreptate, carburatie proasta, bobina sau fise cu vicii, distanta electrozi, platina, etc... insa din ce scrie el inteleg ca o bujie noua ii asigura 2 zile de functionare, iar acest lucru te trimite catre temperatura de autocuratire, amestec bogat sau porniri repetate si drumuri prea scurte... oricum nu stim decat daca ne spune el.

Edited by cristi 57
Link to comment
Share on other sites

" si cu plus legat la platina ca sa dea scanteie" , si cu toate noi , acolo inauntru in motor , unde e intuneric....hmmm...carburator californian, si tot nu vrea !?

 

Probabil ca ar fi nevoie de o carburatie Simsoniana, ( cu tot tacamul, adica : ce este carburatorul ? Cum functioneaza? Ce-l mînă pe el in lupta? Unde si cum umblam cu degetele pe la el? etc...), o bujie de 225-250, adica orice bujie, ulei de simson, benzina de simson de 67 de octani...

Link to comment
Share on other sites

Sefu' cu tot respectul, carburile au cate clasificari vrei tu, dar nu de 2T sau 4T... conditia principala este diametrul difuzorului, dar asta este o alta discutie. Toate carburile sunt concepute sa dea acelasi amestec stoichiometric, adica cantitate de benzina pe cantitate de aer, restul sunt doar vorbe... evident ca sunt diferente intre producatori, cu mai mult sau mai putine reusite.

Exista in schimb carburatie corecta sau incorecta si acest lucru conteaza al nabi de mult, totul depinde de abilitatile tale de mecanic.

La capitolul bujii reci sau calde e discutabil, tu poti sa spui ca mergi si cu surub de 14 ca nu te cred, la mine insa se simte(mai ales la mersul zilnic de oras unde folosesc bujii mai calde cu o treapta fata de cele recomandate de producator) si nu poti sa spui ca nu stiu sa fac o carburatie. Aceeasi poveste si la japoneza si la nipra desi folosesc NGK!

Saracind amestecul poti obtine o culoare aparent frumoasa pe o bujie rece dar asta nu inseamna ca ea ajunge la temperatura de autocuratire, in interior se depune calamina ionizata care "fura" din curentul scanteii, apoi te miri de ce in fiecare sezon trebuie sa schimbi bujia.

Brisk-urile ca si celelalte marci moderne au o cifra mai elastica, fiind mai permisive acoperind o gama mai larga, asta nu inseamna ca merge oricum sau merge si asa...

 

In cazul lui @motosebi pot fi multe cauze asa cum zici si aici iti dau dreptate, carburatie proasta, bobina sau fise cu vicii, distanta electrozi, platina, etc... insa din ce scrie el inteleg ca o bujie noua ii asigura 2 zile de functionare, iar acest lucru te trimite catre temperatura de autocuratire, amestec bogat sau porniri repetate si drumuri prea scurte... oricum nu stim decat daca ne spune el.

Foarte clar si bine explicat.

Link to comment
Share on other sites

Sefu' cu tot respectul, carburile au cate clasificari vrei tu, dar nu de 2T sau 4T... conditia principala este diametrul difuzorului, dar asta este o alta discutie.

 

Tu vb serios cu 2T si 4T la carburatoare. Eu te sfatuiesc sa mai lasi tastatura si sa pui frumos mana sa citesti ca de sfaturi nu prea esti bun. Nu mai deruta oamenii cu calamina ionizata.

 

Chiar m-ai facut sa rad. pun tu keihen pt 4T pe un 2T si vezi daca merge.

Link to comment
Share on other sites

Ce indicativ are? ...daca-i 240-270 este prea rece, n-o sa-ti mearga bine niciodata!

De anul trecut sinteroamele de 240 sunt povesti (le-am cuparat pe ultimele 24 din depozitul fabricii si altele nu se mai fac) iar alea de 270 sunt o poveste si mai veche.

 

Exista un tip de amestec usor bogat care nenoroceste bujia, care arata cum e descris, si se fisureaza portelanul, buja e pa. Nu am inteles niciodata cum se fisureaza fara detonatii altfel decat prin efect de dilatere si pana al electrodului central, dar se fisureaza. Amestecul poate fi stoechiometric dar cu pulverizare proasta si atunci cred ca se intrunesc conditiile astea.

 

 

Spor la cearta.

Link to comment
Share on other sites

Spor la cearta.

 

 

Nu ne certam deloc, nu e frumos. Sper intr o discutie productiva.

 

Sa ne spuna Marele Maestru Pedro ce indicative a pus si pune la Ij

Edited by Vrsv Gunoier
Link to comment
Share on other sites

Este foarte posibil sa fie devina carburatorul,pana acum am avut unul de Minsk,nu tragea da nici nu strica bujiile

Acum trage de rupe,insa se duce si bujia,si intradevar,da scanteia in pereti(interior)sa zic asa,am sa caut un jigleor mai mic,sa vad ce zice

Carburatoare originale am vreo zece,da cum toate-s vechi,nu m-a multumit niciunu,macar cu asta trage bine,motocicleta este cu atas,iar eu am peste suta de kg,am sa-i pun o bujie cu doi electrozi sa vad ce zice (am pe bmw si merge ceas),sper sa-i placa si la Simson

Multumesc pentru sfaturi si lamuriri!


» Post actualizat in 29 Apr 2015 12:49

" si cu plus legat la platina ca sa dea scanteie" , si cu toate noi , acolo inauntru in motor , unde e intuneric....hmmm...carburator californian, si tot nu vrea !?

 

Probabil ca ar fi nevoie de o carburatie Simsoniana, ( cu tot tacamul, adica : ce este carburatorul ? Cum functioneaza? Ce-l mînă pe el in lupta? Unde si cum umblam cu degetele pe la el? etc...), o bujie de 225-250, adica orice bujie, ulei de simson, benzina de simson de 67 de octani...

Am specificat ca este cu platina alimentata din baterie pentru a se sti ca nu folosesc magnetoul pentru scanteie,este posibil ca magnetoul sa aibe o scanteie mai buna,de asta am specificat,unde am gresit?

Link to comment
Share on other sites

ma gandesc ca bujia ceheasca e pe partea cu atasul , altfel ar fi mult mai greu de ridicat....

 

 

 

 

 

Cu doua bujii cehesti , si inca vreo 7 romanesti libere prin atas , si cu un pic de zvîc, s-ar ridica si mai usor , spre panica babelor operate, si mamicilor moderne cu copii mici....

 

Aici e unul care umbla cu o bujie ceheasca si una romaneasca - ( before the crash, of course )

 

Link to comment
Share on other sites

Hmm..am o motofreză Hirth 2T an fabr.1963. Am recondiționat-o pe partea mecanico-electrică.Dar tot mereu aveam probleme cu bujia.După jumătate de oră de funcționare nu mai dădea scînteie.Am încercat de toate,Bosch,Ngk,Sinterom,Brisk...etc.Acu am pus o bujie din aceea mică de motoferăstrău(drujbă)Pfff văd că merge.Scuze de off topic.

Link to comment
Share on other sites

O dilema!

Intrebare pentru pasionati,am o furca de Sport,la care elementele de tabla neagra au fost inlocuite cu altele facute identic da din inox,inclusiv partea de jos care original este cromate,acum este tot de inox,sa o montez pe atelaju meu,sau sa pastrez originala?

Voi ce ati face?

Cum fac sa pun si poze?

Edited by motosebi
Link to comment
Share on other sites

Pai , setezi aparatul de fotografiat pe 'inox' faci poza la pesele 'care original este cromate' , si alegi more replay options, iar acolo bifezi poze inox, si gata.

 

Iar asta cu ' oare mi-a placut ieri cand am facut sex inoxidabil , sau nu mi-a placut? Oare voi ce parere aveti?' e o dilema dificila ca sa spunem asa...are multe raspunsuri , dar credem ca nici unul nu te va statisface ...

O dilema!

Intrebare pentru pasionati,am o furca de Sport,la care elementele de tabla neagra au fost inlocuite cu altele facute identic da din inox,inclusiv partea de jos care original este cromate,acum este tot de inox,sa o montez pe atelaju meu,sau sa pastrez originala?

Voi ce ati face?

Cum fac sa pun si poze?

Link to comment
Share on other sites

Pai , setezi aparatul de fotografiat pe 'inox' faci poza la pesele 'care original este cromate' , si alegi more replay options, iar acolo bifezi poze inox, si gata.

 

Iar asta cu ' oare mi-a placut ieri cand am facut sex inoxidabil , sau nu mi-a placut? Oare voi ce parere aveti?' e o dilema dificila ca sa spunem asa...are multe raspunsuri , dar credem ca nici unul nu te va statisface ...

Chiar nu-ti inteleg ironiile,le pot cataloga doar ca lipsite de bun simt,nu-ti place ce intreb nu citi!

Link to comment
Share on other sites

Lasa-l in amarul lui si tu. Mosulache asta ca are 82 de ani (scrie in profil) si s-a cam saturat de dilemele existentiale ale metrosexualilor.

Da nu-i necaz, ca sunt alte prospaturi gata sa intre in dezbatere!

Hi!Hi Nu are 82!
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...