Sari la conținut

Motor blocat


Postări Recomandate

@tng - culorile de pe cuzineti nu mai conteaza asa mult la motoarele uzate. sunt cel mult orientative.

 

Glumesti, desigur...?!

 

On-topic: Cauta alt motor, p-asta l-ai mancat fript! Si pe viitor incearca sa ceri sfaturi INAINTE sa strici. Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 117
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@tng - culorile de pe cuzineti nu mai conteaza asa mult la motoarele uzate. sunt cel mult orientative.

 

@ ionut - da, se mai poate prin incercari. dar e chetie laborioasa si trebuie experienta multa, e mai greu de explicat

Pai daca nu mai conteaza culorile asa cum spui tu ,imi poti spune si mie cum decizi care este cuzinetul de care ai nevoie conform codului de pe vibroken si biela de ex?

Pe care il alegi din cei 3 cuzineti in 3 sutimi?

Dai cu banul?

» Post actualizat in 18 Jun 2015 05:56

Poate asta te face sa intelegi ceea ce vreau sa spun...

post-15340-0-07391500-1434606970_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Astazi am fost ocupat si nu m.am apucat de moto. Dar prin treburile mele au aparut si niste ganduri in mintea mea . Mi.am adus aminte ce zicea TNG ( daca incurci cuzineti si nu ii pui in locul care erau se strica cuzinetu) , o sa va aduc la cunostinta ceva dar sa nu radeti de mine. Problema e ca eu cap de gumă am amestecat toti cuzineti de la ambi arbori . Am crezut ca un cuzinet bun e cel care nu e ros . M.ai exista vri.o sansa sa gasesc locurile lor. Daca da , cum ? Rog sa nu ma criticati acum . Mersi

WTF!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca nu mai conteaza culorile asa cum spui tu ,imi poti spune si mie cum decizi care este cuzinetul de care ai nevoie conform codului de pe vibroken si biela de ex?

Pe care il alegi din cei 3 cuzineti in 3 sutimi?

Dai cu banul?

» Post actualizat in 18 Jun 2015 05:56

Poate asta te face sa intelegi ceea ce vreau sa spun...

masori...... ca datorita uzurii e posibil sa nu mai fie valabil ce s-a masurat in fabrica acum multi ani. Pt fusuri - masuratoare pe strung cu ceas comparator - margini si centru - eu as face la fiecare 30 grade

pt cuzineti - linii laterale si centru, obligatoriu pe buza unde se imbina jumatatile - trebuie sa gasesti jumatati care se pupa perfect - si la mijlocul cuzinetului unde are solicitarea statica cea mai mare.

 

Daca din intamplare se identifica un set de piese cu sanse sa mearga impreuna - trebuie trecut la operatiunea de pasuire a cuzinetilor. Pe vremuri se facea inclusiv cu pasta de dinti.

 

Sincer - nu as merge pe calea asta la motoare de turatie mare si cu tolerante stranse

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

masori...... ca datorita uzurii e posibil sa nu mai fie valabil ce s-a masurat in fabrica acum multi ani. Pt fusuri - masuratoare pe strung cu ceas comparator - margini si centru - eu as face la fiecare 30 grade

pt cuzineti - linii laterale si centru, obligatoriu pe buza unde se imbina jumatatile - trebuie sa gasesti jumatati care se pupa perfect - si la mijlocul cuzinetului unde are solicitarea statica cea mai mare.

 

Daca din intamplare se identifica un set de piese cu sanse sa mearga impreuna - trebuie trecut la operatiunea de pasuire a cuzinetilor. Pe vremuri se facea inclusiv cu pasta de dinti.

 

Sincer - nu as merge pe calea asta la motoare de turatie mare si cu tolerante stranse.

Tot ce ai spus la inceput (unde ai gresit)ai anulat in ultima propozitie,acolo unde ai avut dreptate.

Poate ai uitat dar iti aduc eu aminte:

Nu ai de cat 4 cuzineti cu diferenta de 1SUTIME intre ei!

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si atunci dece te-ai mai uita pe culorile celor vechi (din galeata omului) cand in mod clar au suferit uzuri si au cu totul alte dimensiuni decat cele reprezentate de culorile alea ?

Acelasi lucru e valabil si pt fusuri = o parte din material a plecat sa viziteze filtrul de ulei :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum nu am timp sa-ti explic citeste manualul te rog ,vezi care este procedura de alegerea a cuzinetilor,si verificare a vibrokenului..si ai sa intelegi.de ce insist cu culorile.

 

Pe scurt: este singura posibilitate sa alegi corect cuzinetul de care ai nevoie,in functie de ce uzura ai pe vibroken,codul bilelei,si codul vibrokenului!

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

omu'are cuzinetii AMESTECATI de la 2 motoare sh cu uzuri diferite ,deci e putin probabil sa mai faca ceva cu ei.

zic si eu

se mai poate, intrebarea e daca merita sau nu.

In mod clar are nevoie de scule de masura speciale si de ceva cunostinte pentru a le folosi. Pe lang asta e nevoie si de ceva noroc ...... adica sa aiba material din care sa poata rectifica (pasuiala aia e ruda buna cu rectificatul, doar ca in loc sa se foloseasca o scula abraziva pt a indeparta material se freaca intre ele suprafetele care vor lucra impreuna. Bineinteles cantitatile de material care se desprind sunt absolut minimale, rolul procedurii este mai mult de a adapta suprafetele una la alta ).

Rezultatul unui motor inchis astfel este relativ indoielnic, mai ales in cazul unui motor de turatie mare.

 

Corect in cazurile astea ar fi sa aduca fiecare fus la o cota corecta (fie de reparatie daca exista fie cota originala prin metalizare si rectifiare) apoi sa monteze cuzineti noi - alesi de data asta folosind codurile de culori asa cum zice TNG mai sus. O alta varianta este incaarcarea cuzinetilor uzati cu material si rectificarea lor la noile cote care apar pe arbore (lucrare des folosita daca nu exista cota de reparatie si nu exista posibilitatea de a metaliza, rectifica si trata corect suprafata fusului )

Procedeele astea sunt destul de scumpe si e din ce in ce mai greu sa gasesti ateliere capabile sa faca asemenea reparatie. totusi pe net mai sunt unii care zic ca se baga http://www.bizoo.ro/firma/081962eugen/vanzare/9515307/rectificare-vibrochene-cuzineti - am dat o cautare la intamplare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se mai poate, intrebarea e daca merita sau nu.

In mod clar are nevoie de scule de masura speciale si de ceva cunostinte pentru a le folosi. Pe lang asta e nevoie si de ceva noroc ...... adica sa aiba material din care sa poata rectifica (pasuiala aia e ruda buna cu rectificatul, doar ca in loc sa se foloseasca o scula abraziva pt a indeparta material se freaca intre ele suprafetele care vor lucra impreuna. Bineinteles cantitatile de material care se desprind sunt absolut minimale, rolul procedurii este mai mult de a adapta suprafetele una la alta ).

Rezultatul unui motor inchis astfel este relativ indoielnic, mai ales in cazul unui motor de turatie mare.

 

Corect in cazurile astea ar fi sa aduca fiecare fus la o cota corecta (fie de reparatie daca exista fie cota originala prin metalizare si rectifiare) apoi sa monteze cuzineti noi - alesi de data asta folosind codurile de culori asa cum zice TNG mai sus. O alta varianta este incaarcarea cuzinetilor uzati cu material si rectificarea lor la noile cote care apar pe arbore (lucrare des folosita daca nu exista cota de reparatie si nu exista posibilitatea de a metaliza, rectifica si trata corect suprafata fusului )

Procedeele astea sunt destul de scumpe si e din ce in ce mai greu sa gasesti ateliere capabile sa faca asemenea reparatie. totusi pe net mai sunt unii care zic ca se baga http://www.bizoo.ro/firma/081962eugen/vanzare/9515307/rectificare-vibrochene-cuzineti - am dat o cautare la intamplare.

omule.... intelege ca nu ai ce sa rectifici/pasuiesti, nui dacia 1300

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

omule.... intelege ca nu ai ce sa rectifici/pasuiesti, nui dacia 1300

 

A inteles el demult ce prostii a debitat insa orgoliul nu-l lasa sa recunoasca... cel putin nu in public.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ superbec - nu doar la dacia se face asa ceva. operatiunile sunt frecvente la motoarele mari - industriale - si in lumea motoarelor de curse. Foloseste youtube pt documentare te rog - un exemplu

- piesa provine dintr-o masina cu 600 cai la roata pe motor supra alimentat.

 

@yo4hgx - nu tine de orgoliu, in cazul asta am dreptate. Piesele uzate care nu au lucrat impreuna au nevoie de imperechere atenta si de pasuire. mereu. De multe ori este recomandata operatiunea si in cazul pieselor noi .... sa nu uitam de rodajul elaborat dupa asamblare.

 

Din pacate singura metoda pentru a face un motor dintr-o galeata de piese este sa masori si sa ajustezi pana iese in tolerante acceptabile.

Sunt multe motorete reparate ciobaneste pe piata - va puteti uita pe la topicurile de dezmembrari - oameni care cumpara sh biele, cuzineti, etc.... Am auzit de cazurri in care jocul in linie a fost scos punand sub cuzineti tabla de cutie de conserve (evident inainte de a vinde motoreta) = chestia a tinut fix 1000 km pana cand s-au distrus si a aparut bataie majora..... Cand repari - diferenta intre tzapa si lucru bine facut e efortul investit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zidu are dreptate! Orice ansamblu se repara . Mai putin treaba cu metalizatu' arborelui motor cu care eu nu sunt de acord. Cuzinetii se incarca , se prelucreaza pe lagare si se pasuiesc apoi . Se poate si rectifica arborele la cota de reparatie si achizitiona set de cuzineti originali pe cota , si aceia trebuiesc pasuiti cu stringere la cuplu. Important e ca prelucrarile si strangerile sa fie facute ca la carte. Se repara ele motoarele turbo de avion asa ,dar o ,,capra'' si batrana si cocosata.

» Post actualizat in 19 Jun 2015 02:43

Apropos de rodaj, rodajul la rece prelungeste viata motorului cu 70%! Rodajul pe banc (la rece) finiseaza toata operatiunea de pasuire ,mai ales in faza fara sarcina cand turatia motorului de antrenare e mare. Unui motor chiar si nou se recomanda rodaj la rece liber si in sarcina , urmat de rodaj cald.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O dam in vibrokene de masini de 600 de cai,motore de avioane,NASA..

Ati uitat despre ce vorbim

Concret:

Tara:Romania

Mecanic: .....

Motor:Yamaha R6

Defect: Sa demontat vibrokenul si s-au incurcat cuzineti.Codurile nu se mai vad.

Cerinta: Sa se stabileasca cuzineti din cei vechi,sa se monteze motorul si sa mai functioneze inca multi ani de acum in colo.

Rezolvare: NU SE POATE FARA COD DE CULORI,DOAR ALTII NOI DUPA CE SE STABILESTE DE CARE AI NEVOIE.

 

Punct.

 

Restul:

1.Masina care are acel vibroken din filmulet de 600hp nu are 15000 RPM!

2.Nu ai in romania unde sa incarci un vibroken de motor cu 15.000 rpm

3.Vibrokenul moto nu ai cota de reparatie!!!! (toti cei care ati spus asta nu ati montat fizic nici un motor de turatie,atfel ati fi stiut)

4.Cu toate ca am subliniat ca ai doar 4 cuzineti in 4 SUTIMI,nu cote de reparatie din 20/25 sutimi!!! nu a remarcat nimeni asta.si continuam cu rectificare de cuzineti si arbore.

 

Eu ma retrag din acest subiect dar am sa-l citesc cu placere.Va doresc multa sanatate si putere de munca!

 

Cu respect TNG!

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

TNG,

Experienta ta in mecanica e bine venita.

Aici aia dreptate si afirmatiile tale nu le contrazic pe ale mele de la inceput. Cine a facu tgreseala de a amesteca piesele asa are slabe sanse sa faca oricare din etapele de reparatie disscutate mai sus.

In Romania exista tehnologie pt a face genul ala de prelucrari dar probabil nu e fezabil sa faci asa ceva la un motor ieftin, care se poate cumpara cu cateva sute de euro din mobre tunate in pom....


» Post actualizat in 19 Jun 2015 05:33

p.s. - putem face topic separat de reparatii de soiul asta, sa nu mai ametim omul cu offtopic. chiar eu am nevoie de ceva prelucrari si nu stiu unde sa gasesc un atelier ok

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

2.Nu ai in romania unde sa incarci un vibroken de motor cu 15.000 rpm

Uite o veste buna - exista posibilitatea sa refaci fusuri desi e o tehnologie mai putin conventionala. Daca ai vreodata de refacut ceva, da-mi de veste :)

 

 

3.Vibrokenul moto nu ai cota de reparatie!!!! (toti cei care ati spus asta nu ati montat fizic nici un motor de turatie,atfel ati fi stiut)

 

Stii foarte bine ca nu e vorba doar despre montaj cand se intervine cu prelucrari pe un arbore cotit. Adevarat este ca cei care se ocupa de astfel de reparatii la auto ori nu se baga sa rectifice arbori de motociclete ori, atunci cand o fac, nu le iese bine.

» Post actualizat in 19 Jun 2015 07:22

 

Tara:Romania

Mecanic: .....

 

 

Asta mi-a placut :D

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

`````````````````````````````

 



2.Nu ai in romania unde sa incarci un vibroken de motor cu 15.000 rpm
3.Vibrokenul moto nu ai cota de reparatie!!!! (toti cei care ati spus asta nu ati montat fizic nici un motor de turatie,atfel ati fi stiut)
4.Cu toate ca am subliniat ca ai doar 4 cuzineti in 4 SUTIMI,nu cote de reparatie din 20/25 sutimi!!! nu a remarcat nimeni asta.si continuam cu rectificare de cuzineti si arbore.

 

 

 

reciteste ce ti-a scris TNG,

 

Nu ai in romania unde sa incarci un vibroken de motor cu 15.000 rpm", nu ai nici unde sa-l rectifici chiar daca l-ai incarca, trebuie incarcat pentru ca nu se fabrica cuzineti de reparatie , cele 4 dimensiuni de cuzineti sunt pentru prima asamblare !, nu sunt cote de reparatie.

 

Reparatiile cu succes pe motoare moto se fac cu piese noi sau sh in stare perfecta altfel tin cateva ture de bloc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. am lucrat astazi la moto o sa vad maine ce mi.a iesit , findca astazi nu am m.ai avut timp . Am dat afara toti cei 20 de cuzineti cei de palier . Erau 10 cuzineti varza albastri se mai vedea cu greu codurile . Cei lalti 10 erau curati si am reusit sa ii vad codurile. Deci am separat 10 si 10 . Stiam ca cei 10 albastri sunt de la vrbrochenul care nu era pe mobra . Am luat 2 cate 2 cuzineti si ii puneam cap in cap sa vad cu care se pupa ... , erau 2 cate 2 la aceiasi masura , luam cate 2 si i punam pe vibrochen sa vad daca pu toleranta . Si am gasit locul fiecaruia (eu asa zic) . Oare o sa functioneze? Acum se invarte foarte unsor vibrochenul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Ionut Croitor - ai o sansa in plus. cu putin noroc va merge si nu va avea bataie. Daca porneste si nu bate - nu il tura prea mult, lasa-l sa se rodeze. Va trebui sa mergi cu el linistit de tot macar 1000 km. Daca auzi bataie - incearca sa identifici unde se aude (stetoscop mecanic) si vezi ce anume se intampla pe acolo.

 

@superbec si TNG - /index.php?/topic/711641-rectificare-vibrochen/ - puteti face un experiment (asta in cazul in care nu stiti de un agregat care a cedat dupa reparatie). Sunt mult mai multe optiuni.

cele 15 mii rpm tin pana la urma de aliajul folosit si precizia de prelucrare (cota, abateri de ovalitate si rugozitate).

 

Va rog sa va amintiti ca se fac bolturi pt motoare de cross - de la zero - si acolo regimul de functionare e mult mai sever la un motor de 2 timpi - ungere fara presiune de ulei, explozie la fiecare rotatie, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa inteleg din discutii ca nu se pot repara motoarele de motocicleta de turatie daca nu ai piese noi si originale ? Sa inteleg ca daca ai un motor mai vechi , iesit din fabricatie si nu mai gasesti piese noi , in cazul in care motorul incepe sa ,,troncane" nu se mai poate repara?

 

Daca e asa , inseamna ca chiar nu mai sunt mecanici in tara asta !

Editat de mos bear
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...