Sari la conținut

Motor blocat


Postări Recomandate

Sunt aproape cel mai slab de pe topicul asta, dar nu ma pot abtine... voi, cei care il contraziceti pe TNG, faceti complet abstractie de ceea ce a spus el de fapt: nu exista atelier de prelucrari mecanice pt a scoate LA SUTIME. Nu bolturi, nu mecanici, nu Dorel strungaru' de la colt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 117
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ateliere sunt , meseriasi sunt , restul ....

Apropos ....199163d1282636493-con-rod-bearing-select

Uite jocuri si cote . Uite ca gasesti cuzineti de reparatie !

Pacat ca s-a dus in lumea umbrelor nea Caprita ! Si ca el mai sunt. Au si utilaje , au si ,,mana".

Editat de mos bear
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tot ai postat formula de calcul te rog sa-mi raspunzi la acesta intrebare,pe care nu ai avea nici o problema sa o faci foarte rapid..

 

Ce cuzinet folosesti pentru urmatoarele cote si de ce?

 

-cod vibroken 3

-cod biela 2

-interior biela 41.016

-exterior maneton conform masuratori 37.974

 

CE CUZINET FOLOSESTI?

 

 

PS. In discutia noastra s-a specificat ca nu se mai vad culorile...dar sa trecem peste asta ...

 

 

Cronometru a pornit sa vedem cine este primul! :hug:

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Banuiesc ca maro pe biela si maro sau galben pe vilbrochen. Zic si eu ...

 

Daca tot vorbim de reparatie , totul depinde de vilbrochen . De uzura lui si ovalitate . Eu ziceam ceva despre motoare la care nu mai gasesti piese de origine ....

Editat de mos bear
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce cuzinet folosesti pentru urmatoarele cote si de ce?

 

-cod vibroken 3

-cod biela 2

-interior biela 41.016

-exterior maneton conform masuratori 37.974

 

CE CUZINET FOLOSESTI?

 

sa-l trezesc pe fi-miu ala de 15 ani sau pe ala de 4 ani?

 

glumesc, da :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Banuiesc ca maro pe biela si maro sau galben pe vilbrochen. Zic si eu ...

 

Daca tot vorbim de reparatie , totul depinde de vilbrochen . De uzura lui si ovalitate . Eu ziceam ceva despre motoare la care nu mai gasesti piese de origine ....

Ai picat !

Tot ce ai avut nevoie ai avut in datele date de mine si biela si vibroken si uzura lui!

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi valorile grosimilor pe cuzineti functie de cotele pe biela si maneton ce le-ai dat , apoi vezi valorile pe cod ! Ai dat cod de vilbrochen 3 si cod biela 2 , asta inseamna un maneton -biela galben ! Grosimea cuzinetului fiind 1,492 - 1,496 la galben + jocul termic si al patinei de ulei , adica diferenta dinte interior biela , respectiv 41,016 si fus maneton 37,974 .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi valorile grosimilor pe cuzineti functie de cotele pe biela si maneton ce le-ai dat , apoi vezi valorile pe cod ! Ai dat cod de vilbrochen 3 si cod biela 2 , asta inseamna un maneton -biela galben ! Grosimea cuzinetului fiind 1,492 - 1,496 la galben + jocul termic si al patinei de ulei , adica diferenta dinte interior biela , respectiv 41,016 si fus maneton 37,974 .

 

Cu parere de rau dar iar ai gresit!

:hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa -mi zici de ce !

Si ar mai fi ceva , daca tot vorbim despre codurile de culoare la imperecheri , cel mai bine e sa vezi codul dupa motor ! In codul motorului gasesti codurile de imperechere si automat si culorile . ( nu zic eu , o zice constructorul)

 

In tabelul simplificat vezi ca ai la vilbrochen cod 3 , iar la biela cod 2 , care converg pe yellow ( galben) . Cauta in tabelul de jos yellow la grosime cuzineti si vezi cotele !

Editat de mos bear
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bai oameni buni - hai sa facem topi separat de reparatii.

Pe topicul asta e vorba de optiuni pentru reinvierea unui motor uzat cu piese uzate si eventual minime prelucrari mecanice. ASta se face cu masuratori, imperecheri, ajustari si ceva noroc.

se poate ? da

e bine ? nu prea, doar ca ultima sansa

va merge? da

cat ? cine stie....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si daca tot vorbim despre reparatii , oare de ce sunt 4 cote diferite ? A se vedea tabelul 4 , referitor la grosimea cuzinetilor ( bearing thickness) Ma tem ca nu fac japonezii motoare cu cote diferite la nou .

 

 

Hai ma ca v-am enervat destul . Ma opresc. :crack:

Editat de mos bear
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si daca tot vorbim despre reparatii , oare de ce sunt 4 cote diferite ? A se vedea tabelul 4 , referitor la grosimea cuzinetilor ( bearing thickness) Ma tem ca nu fac japonezii motoare cu cote diferite la nou .

Scriai ceva despre bataie .....vezi ca toleranta data in tabel este destul de mare , intre 3 si 5 sutimi ( dupa proiectare ) , la 2,5 sutimi , e cam strins .

 

Hai ma ca v-am enervat destul . Ma opresc. :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e nevoie de nici un topic separat, arborii motoarelor de motociclete sport, de turatie, nu se rectifica. Si pentru cine inca se mai scarpina in cap nelamurit, da, japonezii fac motoare cu cote diferite la nou. Oricine a facut o reparatie capitala sau a desfacut pentru verificari un motor stie acest lucru. Probabil exista si exceptii dar cu siguranta nu multe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ba este nevoie pentru a mai invata cate ceva din tainele reparatiilor de piese auto.

rectificarea se poate face cu succes chiar si pentru motoarele de turatie. ideea ca 15k rpm nu permit asta fara a spune clar ce anume nu va tine este absolut contraproductiva (si incorecta).

 

hai, altfel trebuie sa curat aici ce este off topic

Editat de ZIDU'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma , afara se fac rectificari . Se fac toate prelucrarile mecanice specifice rapararii motoarelor . De ce suntem Gigi contra ? Uitati-va pe ce am postat si ve-ti avea de gandit . Despre cote draga yo 4 hgx , nici un producator nu uzineaza cote diferite la motoarele standard !!! Chestia asta o poti spune unor novici . Despre constructorii japonezi poti spune altceva , faptul ca lucreaza in afara standardelor ISO , DIN,ASMO , GOST etc . numa ca nu au cote diferite la acelas prototip de motor . Poti gasi surub de 10 cu pas 1 si hexagon de 12 ! poti gasi surub de 6 normal cu cap bombat si stringere in stea de trei linii . Poti gasi filet de 15 cu pas de 1,25 pentru filete de filtre ..... astea toate ca atunci cand se strica ceva sa fii obligat sa iei piese de origine . Chestie de marketing . De regula japonezu' vinde motorul cu 7000 iar intretinerea si consumabilele sa coste 12000 pe parcurs .

In final nu vreau sa va supar , eu raman la parerea mea . Orice fier se poate reface si dupa principiul ,,e facut de mana de om ", restul sunt povesti .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

misterul pieselor cu mai multe dimensiuni pt aceeasi cota este foarte simplu:

In urma unui proces de prelucrare se obtin piese care au cota x + / - y%. pentru a permite folosirea unui y cat mai mare - adica pe romaneste pentru a admite erori de fabricatie cat mai mari - se practica imperecherea pieselor. Lucrul asta se face prin marcarea lor cu culori.

in cazul de fata se imperecheaza cuzinetii grosi cu fusurile subtiri; fusurile groase cu cuzinetii subtiri si piesele la cote nominale intre ele. Aceeasi procedura am recomandat si eu mai sus in topic doar ca, in cazul pieselor uzate - fiecare are particularitatile ei si trebuie facute masuratori (sau probe) pe fiecare combinatie pana la rezultate satisfacatoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Despre cote draga yo 4 hgx , nici un producator nu uzineaza cote diferite la motoarele standard !!! Chestia asta o poti spune unor novici

Pai se pare ca vorbesc cu novici... nu gasesc pozele de cand am facut capitala la motorul meu, sa vezi concret codurile stantate pe carter, biele si respectiv vibrochen care determina o combinatie de masuri diferite ale cuzinetilor.

 

Pe de alta parte mai citeste odata grosimea cuzinetilor din poza pe care chiar tu ai postat-o anterior si o sa observi ca diferentele sunt de 0,004mm. Tie 4 miimi de mm ti se par cote de reparatie?!

» Post actualizat in 20 Jun 2015 19:46

 

hai, altfel trebuie sa curat aici ce este off topic

Pai ar cam trebui sa incepi cu posturile tale in care iti exprimi opinia mai mult pe baza logicii decat a experientei. Editat de yo4hgx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

yo4hgx - nu cred ca ne cunoastem direct.

Daca ai suficienta experienta te rog sa o dovedesti si sa o impartasesti cu cei din jur in mod constructiv. Experienta de reparatii, nu de schimbat piese.

Fa tu topicul ala si hai sa vedem. Putem punem face mici experimente - luam un arbore uzat, il metalizam si il rectificam la cote sa vedem daca tine sau nu.

Mai ai aici un exemplu de teoreticieni din astia care nu stiu ca nu se poate si fac de toate http://crankworks.com/index.php/crank-services


» Post actualizat in 20 Jun 2015 20:44

p.s. cele 4 miimi sunt provenite exact din procesul de productie. Ai proiectat vre-odata un arbore de motor? de orice fel ?


» Post actualizat in 20 Jun 2015 22:17

@ ionut croitor - uite aici unset de masuratori pt asamblarea unui motor. Bineinteles ca trebuie sa te uiti in manual pentru valorile necesare motorului tau

Pasul care ti-a creat necazuri e in film la capitolul masuratori cu plastigauge - practic masori cat spatiu ramane pentru ulei acolo. Avand in vedere ca ai doar piese uzate - caz in care ele nu mai au suprafata uniforma - ai grija

 

Daca nu ai inchis motorul inca - mai gandeste-te putin la etapa aia in care omul spune ca nu trebuie sa fie ulei absolut deloc intre cuzineti si bloc motor sau biela. Daca ai - ar fi bine sa cureti.

 

Daca l-ai inchis si nu are batai - da de stire

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai ai aici un exemplu de teoreticieni din astia care nu stiu ca nu se poate si fac de toate http://crankworks.com/index.php/crank-services

 

Currently we do not service one-piece crankshafts (automotive style crankshafts) or Harley-Davidson crankshafts.

 

lol

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

yo4hgx - nu cred ca ne cunoastem direct.

Daca ai suficienta experienta te rog sa o dovedesti si sa o impartasesti cu cei din jur in mod constructiv. Experienta de reparatii, nu de schimbat piese.

Fa tu topicul ala si hai sa vedem. Putem punem face mici experimente - luam un arbore uzat, il metalizam si il rectificam la cote sa vedem daca tine sau nu.

Mai ai aici un exemplu de teoreticieni din astia care nu stiu ca nu se poate si fac de toate http://crankworks.com/index.php/crank-services

» Post actualizat in 20 Jun 2015 20:44

p.s. cele 4 miimi sunt provenite exact din procesul de productie. Ai proiectat vre-odata un arbore de motor? de orice fel ?

 

Nu Zidu'-le, nu ne cunoastem direct... desi mi-ar face placere. Acest lucru insa nu are nici o legatura cu afirmatia mea ca te-ai bagat in discutie fara sa ai experienta necesara. Eu nu am nevoie sa fac nici un experiment, au facut deja niste amici de-ai mei deja pe un motor de barca japonez: incarcat, alezat, masurat tolerante ca la carte... la prima blana s-a rupt arborele in doua. Nu sunt mecanic profesionist insa la toate motoarele detinute mi-am facut singur intretinerea si chiar si reparatiile mai serioase, printre care si inlocuirea arborelui si a cuzinetilor. Bineinteles, cu multa documentatie prealabila si ajutor teoretic si practic de la prietenii care traiesc din aceasta meserie.

 

Si nu, nu am proiectat niciodata vreun arbore de motor si nici de vreun alt fel insa nu vad relevanta. Toate manualele de service ale motoarelor sport japoneze recomanda inlocuirea atunci cand uzura arborelui este in afara parametrilor, eu unul nu am auzit sa pomeneasca ceva de vreun fel de reparatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca nu ai stat mult pe langa cineva care a facut rk la motor cu teoria si manualul nu faci mare branza.foarte mare aport are si cel ce rectifica care in functie de uzura poate decala putin rectificarea .cei care au facut motoare inteleg.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...