Geo_ZGA Postat Iunie 19, 2015 Share Postat Iunie 19, 2015 Sunt aproape cel mai slab de pe topicul asta, dar nu ma pot abtine... voi, cei care il contraziceti pe TNG, faceti complet abstractie de ceea ce a spus el de fapt: nu exista atelier de prelucrari mecanice pt a scoate LA SUTIME. Nu bolturi, nu mecanici, nu Dorel strungaru' de la colt. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mos bear Postat Iunie 19, 2015 Share Postat Iunie 19, 2015 (editat) Ateliere sunt , meseriasi sunt , restul .... Apropos .... Uite jocuri si cote . Uite ca gasesti cuzineti de reparatie ! Pacat ca s-a dus in lumea umbrelor nea Caprita ! Si ca el mai sunt. Au si utilaje , au si ,,mana". Editat Iunie 19, 2015 de mos bear Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Iunie 19, 2015 Share Postat Iunie 19, 2015 (editat) Daca tot ai postat formula de calcul te rog sa-mi raspunzi la acesta intrebare,pe care nu ai avea nici o problema sa o faci foarte rapid.. Ce cuzinet folosesti pentru urmatoarele cote si de ce? -cod vibroken 3 -cod biela 2 -interior biela 41.016 -exterior maneton conform masuratori 37.974 CE CUZINET FOLOSESTI? PS. In discutia noastra s-a specificat ca nu se mai vad culorile...dar sa trecem peste asta ... Cronometru a pornit sa vedem cine este primul! Editat Iunie 19, 2015 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mos bear Postat Iunie 19, 2015 Share Postat Iunie 19, 2015 (editat) Banuiesc ca maro pe biela si maro sau galben pe vilbrochen. Zic si eu ... Daca tot vorbim de reparatie , totul depinde de vilbrochen . De uzura lui si ovalitate . Eu ziceam ceva despre motoare la care nu mai gasesti piese de origine .... Editat Iunie 19, 2015 de mos bear Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
finu Postat Iunie 19, 2015 Share Postat Iunie 19, 2015 Ce cuzinet folosesti pentru urmatoarele cote si de ce? -cod vibroken 3 -cod biela 2 -interior biela 41.016 -exterior maneton conform masuratori 37.974 CE CUZINET FOLOSESTI? sa-l trezesc pe fi-miu ala de 15 ani sau pe ala de 4 ani? glumesc, da Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Iunie 19, 2015 Share Postat Iunie 19, 2015 (editat) Banuiesc ca maro pe biela si maro sau galben pe vilbrochen. Zic si eu ... Daca tot vorbim de reparatie , totul depinde de vilbrochen . De uzura lui si ovalitate . Eu ziceam ceva despre motoare la care nu mai gasesti piese de origine .... Ai picat ! Tot ce ai avut nevoie ai avut in datele date de mine si biela si vibroken si uzura lui! Editat Iunie 19, 2015 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mos bear Postat Iunie 19, 2015 Share Postat Iunie 19, 2015 Vezi valorile grosimilor pe cuzineti functie de cotele pe biela si maneton ce le-ai dat , apoi vezi valorile pe cod ! Ai dat cod de vilbrochen 3 si cod biela 2 , asta inseamna un maneton -biela galben ! Grosimea cuzinetului fiind 1,492 - 1,496 la galben + jocul termic si al patinei de ulei , adica diferenta dinte interior biela , respectiv 41,016 si fus maneton 37,974 . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
finu Postat Iunie 19, 2015 Share Postat Iunie 19, 2015 dracu intelege ce ziceti voi acilishea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Iunie 19, 2015 Share Postat Iunie 19, 2015 Vezi valorile grosimilor pe cuzineti functie de cotele pe biela si maneton ce le-ai dat , apoi vezi valorile pe cod ! Ai dat cod de vilbrochen 3 si cod biela 2 , asta inseamna un maneton -biela galben ! Grosimea cuzinetului fiind 1,492 - 1,496 la galben + jocul termic si al patinei de ulei , adica diferenta dinte interior biela , respectiv 41,016 si fus maneton 37,974 . Cu parere de rau dar iar ai gresit! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mos bear Postat Iunie 19, 2015 Share Postat Iunie 19, 2015 (editat) Sa -mi zici de ce ! Si ar mai fi ceva , daca tot vorbim despre codurile de culoare la imperecheri , cel mai bine e sa vezi codul dupa motor ! In codul motorului gasesti codurile de imperechere si automat si culorile . ( nu zic eu , o zice constructorul) In tabelul simplificat vezi ca ai la vilbrochen cod 3 , iar la biela cod 2 , care converg pe yellow ( galben) . Cauta in tabelul de jos yellow la grosime cuzineti si vezi cotele ! Editat Iunie 19, 2015 de mos bear Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iunie 19, 2015 Share Postat Iunie 19, 2015 bai oameni buni - hai sa facem topi separat de reparatii. Pe topicul asta e vorba de optiuni pentru reinvierea unui motor uzat cu piese uzate si eventual minime prelucrari mecanice. ASta se face cu masuratori, imperecheri, ajustari si ceva noroc. se poate ? da e bine ? nu prea, doar ca ultima sansa va merge? da cat ? cine stie.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mos bear Postat Iunie 19, 2015 Share Postat Iunie 19, 2015 (editat) Si daca tot vorbim despre reparatii , oare de ce sunt 4 cote diferite ? A se vedea tabelul 4 , referitor la grosimea cuzinetilor ( bearing thickness) Ma tem ca nu fac japonezii motoare cu cote diferite la nou . Hai ma ca v-am enervat destul . Ma opresc. Editat Iunie 19, 2015 de mos bear Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Iunie 19, 2015 Share Postat Iunie 19, 2015 (editat) Mai bine topic separat Editat Iunie 19, 2015 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mos bear Postat Iunie 19, 2015 Share Postat Iunie 19, 2015 Si daca tot vorbim despre reparatii , oare de ce sunt 4 cote diferite ? A se vedea tabelul 4 , referitor la grosimea cuzinetilor ( bearing thickness) Ma tem ca nu fac japonezii motoare cu cote diferite la nou . Scriai ceva despre bataie .....vezi ca toleranta data in tabel este destul de mare , intre 3 si 5 sutimi ( dupa proiectare ) , la 2,5 sutimi , e cam strins . Hai ma ca v-am enervat destul . Ma opresc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iunie 20, 2015 Share Postat Iunie 20, 2015 va fi un topic de succes - aveti onoarea sa fiti initiatori. Dupa ce il face unul din voi - mut posturile de aici acolo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iunie 20, 2015 Share Postat Iunie 20, 2015 Nu e nevoie de nici un topic separat, arborii motoarelor de motociclete sport, de turatie, nu se rectifica. Si pentru cine inca se mai scarpina in cap nelamurit, da, japonezii fac motoare cu cote diferite la nou. Oricine a facut o reparatie capitala sau a desfacut pentru verificari un motor stie acest lucru. Probabil exista si exceptii dar cu siguranta nu multe. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iunie 20, 2015 Share Postat Iunie 20, 2015 (editat) ba este nevoie pentru a mai invata cate ceva din tainele reparatiilor de piese auto. rectificarea se poate face cu succes chiar si pentru motoarele de turatie. ideea ca 15k rpm nu permit asta fara a spune clar ce anume nu va tine este absolut contraproductiva (si incorecta). hai, altfel trebuie sa curat aici ce este off topic Editat Iunie 20, 2015 de ZIDU' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mos bear Postat Iunie 20, 2015 Share Postat Iunie 20, 2015 Ma , afara se fac rectificari . Se fac toate prelucrarile mecanice specifice rapararii motoarelor . De ce suntem Gigi contra ? Uitati-va pe ce am postat si ve-ti avea de gandit . Despre cote draga yo 4 hgx , nici un producator nu uzineaza cote diferite la motoarele standard !!! Chestia asta o poti spune unor novici . Despre constructorii japonezi poti spune altceva , faptul ca lucreaza in afara standardelor ISO , DIN,ASMO , GOST etc . numa ca nu au cote diferite la acelas prototip de motor . Poti gasi surub de 10 cu pas 1 si hexagon de 12 ! poti gasi surub de 6 normal cu cap bombat si stringere in stea de trei linii . Poti gasi filet de 15 cu pas de 1,25 pentru filete de filtre ..... astea toate ca atunci cand se strica ceva sa fii obligat sa iei piese de origine . Chestie de marketing . De regula japonezu' vinde motorul cu 7000 iar intretinerea si consumabilele sa coste 12000 pe parcurs . In final nu vreau sa va supar , eu raman la parerea mea . Orice fier se poate reface si dupa principiul ,,e facut de mana de om ", restul sunt povesti . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iunie 20, 2015 Share Postat Iunie 20, 2015 misterul pieselor cu mai multe dimensiuni pt aceeasi cota este foarte simplu: In urma unui proces de prelucrare se obtin piese care au cota x + / - y%. pentru a permite folosirea unui y cat mai mare - adica pe romaneste pentru a admite erori de fabricatie cat mai mari - se practica imperecherea pieselor. Lucrul asta se face prin marcarea lor cu culori. in cazul de fata se imperecheaza cuzinetii grosi cu fusurile subtiri; fusurile groase cu cuzinetii subtiri si piesele la cote nominale intre ele. Aceeasi procedura am recomandat si eu mai sus in topic doar ca, in cazul pieselor uzate - fiecare are particularitatile ei si trebuie facute masuratori (sau probe) pe fiecare combinatie pana la rezultate satisfacatoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iunie 20, 2015 Share Postat Iunie 20, 2015 (editat) Despre cote draga yo 4 hgx , nici un producator nu uzineaza cote diferite la motoarele standard !!! Chestia asta o poti spune unor noviciPai se pare ca vorbesc cu novici... nu gasesc pozele de cand am facut capitala la motorul meu, sa vezi concret codurile stantate pe carter, biele si respectiv vibrochen care determina o combinatie de masuri diferite ale cuzinetilor. Pe de alta parte mai citeste odata grosimea cuzinetilor din poza pe care chiar tu ai postat-o anterior si o sa observi ca diferentele sunt de 0,004mm. Tie 4 miimi de mm ti se par cote de reparatie?! » Post actualizat in 20 Jun 2015 19:46 hai, altfel trebuie sa curat aici ce este off topic Pai ar cam trebui sa incepi cu posturile tale in care iti exprimi opinia mai mult pe baza logicii decat a experientei. Editat Iunie 20, 2015 de yo4hgx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iunie 20, 2015 Share Postat Iunie 20, 2015 yo4hgx - nu cred ca ne cunoastem direct. Daca ai suficienta experienta te rog sa o dovedesti si sa o impartasesti cu cei din jur in mod constructiv. Experienta de reparatii, nu de schimbat piese. Fa tu topicul ala si hai sa vedem. Putem punem face mici experimente - luam un arbore uzat, il metalizam si il rectificam la cote sa vedem daca tine sau nu. Mai ai aici un exemplu de teoreticieni din astia care nu stiu ca nu se poate si fac de toate http://crankworks.com/index.php/crank-services » Post actualizat in 20 Jun 2015 20:44p.s. cele 4 miimi sunt provenite exact din procesul de productie. Ai proiectat vre-odata un arbore de motor? de orice fel ? » Post actualizat in 20 Jun 2015 22:17@ ionut croitor - uite aici unset de masuratori pt asamblarea unui motor. Bineinteles ca trebuie sa te uiti in manual pentru valorile necesare motorului tau Pasul care ti-a creat necazuri e in film la capitolul masuratori cu plastigauge - practic masori cat spatiu ramane pentru ulei acolo. Avand in vedere ca ai doar piese uzate - caz in care ele nu mai au suprafata uniforma - ai grija Daca nu ai inchis motorul inca - mai gandeste-te putin la etapa aia in care omul spune ca nu trebuie sa fie ulei absolut deloc intre cuzineti si bloc motor sau biela. Daca ai - ar fi bine sa cureti. Daca l-ai inchis si nu are batai - da de stire Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Iunie 20, 2015 Share Postat Iunie 20, 2015 Mai ai aici un exemplu de teoreticieni din astia care nu stiu ca nu se poate si fac de toate http://crankworks.com/index.php/crank-services Currently we do not service one-piece crankshafts (automotive style crankshafts) or Harley-Davidson crankshafts. lol Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iunie 20, 2015 Share Postat Iunie 20, 2015 yo4hgx - nu cred ca ne cunoastem direct. Daca ai suficienta experienta te rog sa o dovedesti si sa o impartasesti cu cei din jur in mod constructiv. Experienta de reparatii, nu de schimbat piese. Fa tu topicul ala si hai sa vedem. Putem punem face mici experimente - luam un arbore uzat, il metalizam si il rectificam la cote sa vedem daca tine sau nu. Mai ai aici un exemplu de teoreticieni din astia care nu stiu ca nu se poate si fac de toate http://crankworks.com/index.php/crank-services » Post actualizat in 20 Jun 2015 20:44 p.s. cele 4 miimi sunt provenite exact din procesul de productie. Ai proiectat vre-odata un arbore de motor? de orice fel ? Nu Zidu'-le, nu ne cunoastem direct... desi mi-ar face placere. Acest lucru insa nu are nici o legatura cu afirmatia mea ca te-ai bagat in discutie fara sa ai experienta necesara. Eu nu am nevoie sa fac nici un experiment, au facut deja niste amici de-ai mei deja pe un motor de barca japonez: incarcat, alezat, masurat tolerante ca la carte... la prima blana s-a rupt arborele in doua. Nu sunt mecanic profesionist insa la toate motoarele detinute mi-am facut singur intretinerea si chiar si reparatiile mai serioase, printre care si inlocuirea arborelui si a cuzinetilor. Bineinteles, cu multa documentatie prealabila si ajutor teoretic si practic de la prietenii care traiesc din aceasta meserie. Si nu, nu am proiectat niciodata vreun arbore de motor si nici de vreun alt fel insa nu vad relevanta. Toate manualele de service ale motoarelor sport japoneze recomanda inlocuirea atunci cand uzura arborelui este in afara parametrilor, eu unul nu am auzit sa pomeneasca ceva de vreun fel de reparatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Iunie 21, 2015 Share Postat Iunie 21, 2015 Yo4hgx, Eu sunt curios sa vad cand renunti si tu! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doru1900 Postat Iunie 21, 2015 Share Postat Iunie 21, 2015 daca nu ai stat mult pe langa cineva care a facut rk la motor cu teoria si manualul nu faci mare branza.foarte mare aport are si cel ce rectifica care in functie de uzura poate decala putin rectificarea .cei care au facut motoare inteleg. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.