Jump to content

pornire.....pe invers


 Share

Recommended Posts

Este vorba de un scuter chinezesc de 60cc, marca go maxx.Problema este bendixul care merge in sens invers,mai bine zis electromotorul merge in sens invers si nu arunca bendixul.Am scos bateria si am facut legaturile la electromotor, pe direct,cu polaritatea schimbata.Electromotorul a pornit in sens invers,bendixul a cuplat si motorul a pornit.Dupa ce am pus bateria la loc si am refacut legaturile ,dar cu polaritatea inversa ,a pornit motorul dar mi-a ars siguranta.Acum stau si ma intreb care este motivul schimbarii sensului de rotatie al electromotorului (totul a inceput fara ca eu sa fi umblat la partea electrica a scuterului)

Link to comment
Share on other sites

Distributia e sarita de la punct,cu "timing" defectuos.

Posibil ca volanta sa fi iesit de pe cama...

Asa pateam cand aveam un IJ din 1960. Fugea cama si dadea scanteia inainte sa ajunga pistonul la PMS si inversa sensul de rotatie al ambielajului.

Verifica si cititorul de la aprindere,care iti deschide circuitul electric care duce la CDI.

Incearca si cu un alt CDI. Banuiesc ca e vorba de ceva chinezesc...

 

Vorbesc din experienta, nu din carti.

Verifica-le pe rand.

Prima data, scoti bujia si vezi daca da scanteia putin dupa ce ajunge pistonul sus si tinde sa coboare.

In mod normal, acolo se pun pe contact cititorul cu cama de pe volanta alternatorului, respectiv aprinderii..

Spor la surubarit !

Link to comment
Share on other sites

 

Nu ai inteles mai nimic, nu i se invarte motorul invers ci electromotorul astfel rulmentul unisens nu cupleaza.

Initiator schimbarea sensului de rotatie al electromotorului poate surveni in urma demontarii lui si reasamblarii defectuoase.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Inversarea sensului de rotatie in cazul unui motor de c.c/demarorul tau se face prin inversarea sensului curentului/camp magnetic dintr-o infasurare. Chiar nu ai avut interventii la electromotor?! Demonteaza suruburile principale/legatura si roteste carcasa/statorul cu 180 grd fata de pozitia actuala(sportul port perii fiind reperul), apoi monteaza. Nu mai inversa bornele la acumulator pentru ca produci pagube insemnate in instalatia electrica!!

Bafta,

Link to comment
Share on other sites

De asta nu mai scriu eu pe forum...

Bun,am inteles gresit natura problemei,dar este totusi o problema.

@pion: Incearca sa il pornesti la pedala. Daca porneste bine,atunci problema se reduce la electromotor sau bendix. Bendix-ul la scuter este un r.ahat de pinion cu grad, prevazut cu un resort,nu rulment unisens ca la monocilindrice sau V-uri.

Posibil sa fie si bendix-ul de vina. Unul nou nu e mai scump de 30 de lei.

Daca nu ai umblat la electromotor,nu are cum sa schimbe sensul din senin.

 

Sa-i lasam pe experti sa isi expuna parerea.

Eu ma retrag din discutie,ca n-am timp si nici rabdare sa-i mai sar la careva de gat.

Intentia mea a fost sa-i dau un sfat,nu sa-mi maresc numarul de postari.

 

O seara buna.

Link to comment
Share on other sites

 

Ai dreptate cu motocicletele old, numai ca aici este un caz legat de un motor de curent continuu care actioneaza un mecanism. Sometimes things are strange :stuck:

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Inversarea sensului de rotatie in cazul unui motor de c.c/demarorul tau se face prin inversarea sensului curentului/camp magnetic dintr-o infasurare. Chiar nu ai avut interventii la electromotor?! Demonteaza suruburile principale/legatura si roteste carcasa/statorul cu 180 grd fata de pozitia actuala(sportul port perii fiind reperul), apoi monteaza. Nu mai inversa bornele la acumulator pentru ca produci pagube insemnate in instalatia electrica!!

Bafta,

Carcasa, statorul are magnti permaneti si cred ca si catare, la Geo_ZGA nu era rotita ci intoarsa adica partea dinspre motor era in afara, sper ca ai inteles ce am vrut sa spun, oricum nu se poate sa se inversat sensul fara sa se umble acolo.

 

De asta nu mai scriu eu pe forum...

Bun,am inteles gresit natura problemei,dar este totusi o problema.

@pion: Incearca sa il pornesti la pedala. Daca porneste bine,atunci problema se reduce la electromotor sau bendix. Bendix-ul la scuter este un r.ahat de pinion cu grad, prevazut cu un resort,nu rulment unisens ca la monocilindrice sau V-uri.

Posibil sa fie si bendix-ul de vina. Unul nou nu e mai scump de 30 de lei.

Daca nu ai umblat la electromotor,nu are cum sa schimbe sensul din senin.

 

Sa-i lasam pe experti sa isi expuna parerea.

Eu ma retrag din discutie,ca n-am timp si nici rabdare sa-i mai sar la careva de gat.

Intentia mea a fost sa-i dau un sfat,nu sa-mi maresc numarul de postari.

 

O seara buna.

Nu stiu de ce te superi, eu doar am spus ca nu ai inteles de fapt natura problemei lui, probabil daca citeai mai atent nu erai in eroare. Eu doar am presupus ca are rulment unisens care face exact aceeasi treaba cu bendixul cu conditia ca electromotorul sa se invarta corect, daca te simti lezat, scuze.

Link to comment
Share on other sites

Rotit 180 grd, mai bine zis pe romaneste _RASUCIT_, inversat campul N-S, devine S-N..am si spus, fata de port perii.


» Post actualizat in 15 Jul 2015 21:54

Este vorba de un scuter chinezesc de 60cc, marca go maxx.Problema este bendixul care merge in sens invers,mai bine zis electromotorul merge in sens invers si nu arunca bendixul.Am scos bateria si am facut legaturile la electromotor, pe direct,cu polaritatea schimbata.Electromotorul a pornit in sens invers,bendixul a cuplat si motorul a pornit.Dupa ce am pus bateria la loc si am refacut legaturile ,dar cu polaritatea inversa ,a pornit motorul dar mi-a ars siguranta.Acum stau si ma intreb care este motivul schimbarii sensului de rotatie al electromotorului (totul a inceput fara ca eu sa fi umblat la partea electrica a scuterului)

Intrebare: Ai avut acumulatorul descarcat si l-ai conectat pe redresor? L-ai conectat invers pe redresor si i-ai schimbat polaritatile, practic Plusul a devenit Minus si invers, electromotorul porneste invers si siguranta se arde !! Daca este ce spun, verifica cu un alt acumulator si vezi diferenta de pornire, sau masoara cu un voltmetru tensiunea si stabilesti polaritatile daca sunt corecte in prima faza.

Bafta,

Link to comment
Share on other sites

Rotit 180 grd, mai bine zis pe romaneste _RASUCIT_, inversat campul N-S, devine S-N..am si spus, fata de port perii.

» Post actualizat in 15 Jul 2015 21:54

Intrebare: Ai avut acumulatorul descarcat si l-ai conectat pe redresor? L-ai conectat invers pe redresor si i-ai schimbat polaritatile, practic Plusul a devenit Minus si invers, electromotorul porneste invers si siguranta se arde !! Daca este ce spun, verifica cu un alt acumulator si vezi diferenta de pornire, sau masoara cu un voltmetru tensiunea si stabilesti polaritatile daca sunt corecte in prima faza.

Bafta,

Nu si-a incarcat bateria invers , mai citeste odata.

1. pus normal merge invers

2 conectat direct invers pe electromotor porneste ok

3 legata bateria invers a prornit dar a ars siguranta

 

Aprinderea e pe CDI nu are legatura cu bateria, siguranta i s-a ars din cauza RRT

Link to comment
Share on other sites

Care normal?? Normal a fost inainte..de unde ai adus CDI si RRT in ecuatia asta? Asteapta sa posteze ce a facut si o sa ai o surpriza..Duhul nu schimba polaritatile campului magnaetic, sau este un scuter BANTUIT de fantome :crack:

Link to comment
Share on other sites

Care normal?? Normal a fost inainte..de unde ai adus CDI si RRT in ecuatia asta? Asteapta sa posteze ce a facut si o sa ai o surpriza..Duhul nu schimba polaritatile campului magnaetic, sau este un scuter BANTUIT de fantome :crack:

CDI-ul l-am adus in discutie ca sa explic de ce cu bateria conectata invers a pornit motorul iar RRT-ul cauza arderii sigurantei, am crezut ca am fost destul de clar.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Inversarea sensului de rotatie in cazul unui motor de c.c/demarorul tau se face prin inversarea sensului curentului/camp magnetic dintr-o infasurare. Chiar nu ai avut interventii la electromotor?! Demonteaza suruburile principale/legatura si roteste carcasa/statorul cu 180 grd fata de pozitia actuala(sportul port perii fiind reperul), apoi monteaza. Nu mai inversa bornele la acumulator pentru ca produci pagube insemnate in instalatia electrica!!

Bafta,

 

Si asta ar schimba sensul de rotatie? Statorul il poti monta in orice pozitie? Ca logica , omul precizeaza ca nu a umblat la nimic , iar demarorul a luat-o razna .Pai in cazul asta eu inclin sa-l cred pe Vlad ! Si asa e , are dreptate .

Link to comment
Share on other sites

ai niste fire legate aiurea in circuit. Ia un multimetru si vezi unde e plusul care ajunge la electromotor, probabil ai sa il gasesti pe carcasa.

Siguranta s-a ars pt ca alternatoru si releul tau livreaza pe normal tensiunea; bateria e legata invers (asa se traduce in romana traba cu firu :)) - cand s-au intalnit = plici.

 

Nu mai fa incercari pana nu te lamuresti, poate fi periculos si costisitor (bateriile pot exploda si impraastie acid)

Link to comment
Share on other sites

,, Asa pateam cand aveam un IJ din 1960. Fugea cama si dadea scanteia inainte sa ajunga pistonul la PMS si inversa sensul de rotatie al ambielajului." La motoarele in 2 timpi se poate , la 4 timpi nu se poate . Omul nu a precizat ce motor are .


» Post actualizat in 16 Jul 2015 05:00

,,: Incearca sa il pornesti la pedala" Si daca nu are kikstart?

Link to comment
Share on other sites

Dupa cele citite, trebuie sa vin cu lamuriri suplimentare.Motorul este in 4 timpi.....nu am umblat la nimic pana bendixul nu a inceput sa fluiere in gol.....bendixul l-am schimbat in prima instanta.......proba am facut-o cu doua baterii....am schimbat releul de pornire.......la pedala porneste fara probleme.......ATUNCI DE CE ? O sa desfac electromotorul sa vad ce este pe acolo si o sa iau la puricat firele toate,daca nici asa nu vrea cred ca-l duc la biserica.Va tin la curent.

Link to comment
Share on other sites

Si asta ar schimba sensul de rotatie? Statorul il poti monta in orice pozitie? Ca logica , omul precizeaza ca nu a umblat la nimic , iar demarorul a luat-o razna .Pai in cazul asta eu inclin sa-l cred pe Vlad ! Si asa e , are dreptate .

Ar trebui sa explic pe intelesul tau si o sa-mi pierd mult din timpul pretios, ..asa ca renunt si ramai cu optica ta primitiva

Link to comment
Share on other sites

Ar trebui sa explic pe intelesul tau si o sa-mi pierd mult din timpul pretios, ..asa ca renunt si ramai cu optica ta primitiva

Ei lasa , nu te osteni .

Link to comment
Share on other sites

Am gasit doua bube,care-i cu pricina nu stiu nici acum .In electromotor avea un scurt intre lita carbunelui cu+ si corpul electromot (nu erau lipite, probabil ca erau atat de apropiate incat faceau scanteie ca la bujie).Adoua buba era un fir rosu care venea dintr-un manunchi mai mare si care facea masa cu cadrul scuterului.Am izolat ambele "bube"si a pornit normal.Multumesc pentru raspunsuri si ofertele de sprijin.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...