Dragomir Ionut Postat Iulie 21, 2015 Share Postat Iulie 21, 2015 (editat) La aceasta motocicleta ij am gasit firele de la instalatia de aprindere desfacute. Observ ca are adaptata o bobina de inductie de dacie dar nu stiu daca a functionat in acest fel vreodata. As dori sa-mi spuneti ce tip de magnetou sau dinam este montat pe ea si care este modul corect de legare a celor 4 fire care ies din magnetou catre bobina si restul instalatiei . Mai mult ma intereseaza legaturile pentru aprinderea propriu-zisa si mai putin pt lumini. Nu am gasit alte elemente in instalatia electrica in afara celor prezentate. Magnetoul este cu platina iar pe rotor scrie electroprecizia sacele. Multumesc Editat Iulie 21, 2015 de Dragomir Ionut Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Iulie 21, 2015 Share Postat Iulie 21, 2015 (editat) Ai un IJ 49 in poze. Aprinderea de pe el e , daca nu ma insel , de Mobra. Cel original il gasesti in link-ul urmator : /index.php?/topic/556737-ij-49/page-14 Este topic dedicat modelului de motocicleta IJ 49. Editat Iulie 21, 2015 de Lolo_ID Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dragomir Ionut Postat Iulie 21, 2015 Autor Share Postat Iulie 21, 2015 Multumesc de raspuns. Am reusit sa identific firul care tr legat la bobina intr-un topic dedicat mobrelor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iulie 21, 2015 Share Postat Iulie 21, 2015 ai 2 bobine in magnetoul ala. una cu sarma groasa si una cu sarma subtire. Aia subtire e pentru aprindere. Un capat al ei este legat la masa, al 2-lea iese pe un fir. Firul asta merge prin contact la borna plus a bobinei de inductie. Borna minus a bobinei o legi printr-un fir la platina (ai grrijaa, trebuie sa dea la masa doar cand inchizi platina; trebuie sa ai condensator in paralel cu platina). Dupa ce faci astea si vezi ca da ceva scanteie - reglezi distanta la platina si avansul siiiii gata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dragomir Ionut Postat Iulie 27, 2015 Autor Share Postat Iulie 27, 2015 Motorul a pornit dupa ce am facut legaturile in felul aratat. Multumesc pt informatiile folositoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
veritas Postat Martie 12, 2016 Share Postat Martie 12, 2016 Salut, sant nou printre voi, am si eu cateva intrebari despre aprindere, am achizitionat nu de mult un ij 56 dar are se pare dinam de diferit fata de ce am gasit pe forum ( problema e ca nici cum nu reusesc sa il fac sa de-a scanteie) conexiunea am facuto dupa o schema /index.php?/topic/66688-instalatie-6v/?p=541513, dar am alte simboluri pe dinam adica Df, Df (d-) la fel sant si pe releul de incarcare, si nu am reusit nici ce-a mai mica scanteie! daca se poare un mic ajutor Ms Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Martie 12, 2016 Share Postat Martie 12, 2016 Scanteia nu are nicio treaba cu generatorul de curent. Mai bine cheama un prieten deoarece in acest caz, oricate explicatii ai primi, mi-e greu sa cred ca-i vei da de capat. No offence. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
veritas Postat Martie 12, 2016 Share Postat Martie 12, 2016 da si asta e o varianta, eu am cerut un ajutor dar ms Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Martie 13, 2016 Share Postat Martie 13, 2016 .... si nu am reusit nici ce-a mai mica scanteie! daca se poare un mic ajutor Ms pune foto cu ce ai pentru identificare... altfel nu poti primi un raspuns care sa te ajute! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Martie 13, 2016 Share Postat Martie 13, 2016 ca sa ai scanteie nu ai nici o treaba cu generatorul sau releul de incarcare. Ai cativa pasi pentru a rezolva treaba asta: 1) trebuie sa te prinzi daca ai + sau - la cadru. Nu e esential dar e important. 2) trebuie sa te asiguri ca bobina e buna (poti folosi asa de probe una care stii ca e buna sau o testezi pe aia pe care o ai ) 3) pui fisa, pipa si bujie bune - cea mai rapida metoda de verificare e sa infigi fisa pe o dacie si sa vezi daca ansamblul da scanteie acolo 4) faci un circuit simplu: o borna a bateeriei o legi la cadru, o borna o legi la un fir al bobinei, celalalt fir al bobinei il duci la platina. In principiu - se leaga la cadru si + spre bobina. DAca nu stii ce instalatie ai - evita sa folosesti firele din ea, poti nimeri pe dos 5) Pui un condensator bun (alea vechi de obicei sunt degradate - le "omoara " timpul). 6) Te asiguri ca: Corpul condensatorului e bine legat la masa, firul condensatorului e legat impreuna cu firul platinei mobile si cu firul care vine de la bobina - si ca punctul asta ajunge la masa doar cand se inchide platina. (pt probe legi un bec mic de la punctul de legatura la cadru. Platina deschisa = bec aprins, platina inchisa = bec stins daca circuitul e corect) 7) verifici contactele platinei sa fie curate (operatiunea asta nu e pe ultimul loc, e bine sa o faci mai devreme). Verific ca platina mobila sa inchida si sa deschida urmarind cama (se poate sa aiba probleme la rotirea pe axul ei) In felul asta va da scanteie. Pentru a porni agregatul trebuie sa mai faci reglajul distantei platinei si al avansului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Martie 13, 2016 Share Postat Martie 13, 2016 platina deschisa =bec stins, platina inchisa =bec aprins, nu invers cum ai scris mai sus. Din pacate scriu de pe mobil ca altfel as desena o schema a ceea ce a explicat ZIDU'. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Martie 13, 2016 Share Postat Martie 13, 2016 platina deschisa = circuitul se inchide prin baterie bobina bec si cadru - becul lumineaza platina inchisa = becul e scurtcircuitat de platina aflata in paralel si se stinge Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
veritas Postat Martie 14, 2016 Share Postat Martie 14, 2016 salut, revin cu noutati; am reusit sa il fac sa porneasca bine inteles de proba ( am legat plusul bateriei pe plus bobina, minusul bobinei pe platina iar minusul bateriei la masa) ms de ajutor, acum sa vad cum reusesc sa fac carburatorul sa nu mai curga si reglajele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Martie 14, 2016 Share Postat Martie 14, 2016 ce carburator ai? In cazul ca e un k65 - k63 - cel mai probabil ai nevoie de mica garnitura care se afla la varful cuiului pontou. Cel mai bine cauti de cumparat - e greu sa le faci si nu prea stiu material care sa reziste. a 2-a problema poate fi plutitor gaurit - asta e simplu de vazut - scoti camera de nivel si te uiti daca e benzina in plutitoare. (daca ai modele mai vechi cu plutitor de tabla va trebui sa zgaltai plutitorul si sa asculti atent daca se aude ceva acolo) al 3-lea lucru de verificat - putin probabil dar nu se stie niciodata - nivel incorect reglat - nu umbla la nivel daca nu vezi ca plutitorul trebuie ridicat aberant de sus ca sa inchida. Asta e ultimu aspect de care sa iti faci griji fata de primele doua. Daca carburatorul tau are urme de uzura - nu iti mai bate capul cu el. Comanda direct un k 68 - face toti banii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
V-FOUR Postat Martie 14, 2016 Share Postat Martie 14, 2016 Si eu m-am chinuit cu un k28,apoi cu un k63 si pana la urma am cumparat un k68 nou si crede-ma face toți banii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Martie 15, 2016 Share Postat Martie 15, 2016 (editat) ...membrana pompa de benzina,sau membrana pompa de spriț, sau membrana de cauciuc dintr-un carburator vacuumatic +o preducea de 3mm , si o alta facuta dintr-un ac de seriga mai gros si ascutit corespunzator... Eftin si bun si functional... Garniturile care se gasesc de vanzare , se dizolva .... ce carburator ai? In cazul ca e un k65 - k63 - cel mai probabil ai nevoie de mica garnitura care se afla la varful cuiului pontou. Cel mai bine cauti de cumparat - e greu sa le faci si nu prea stiu material care sa reziste. Editat Martie 15, 2016 de ubord Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Martie 15, 2016 Share Postat Martie 15, 2016 aia de bricheta se blegeste relativ rapid, nu tine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Martie 15, 2016 Share Postat Martie 15, 2016 daca solutiile astea nu dau satisfactie - k68 (nu are garnitura, are alt tip de cui ) e cheia succesului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
matti_dragomir Postat Aprilie 14, 2017 Share Postat Aprilie 14, 2017 (editat) Ca să nu deschid un nou topic, întreb aici: la Jupiter 3, platinile cum corespund cilindrilor? Și altă dilemă: cama are o poziție anume, că eu nu îmi dau seama? Mulțumesc anticipat pentru răspunsuri! Editat Aprilie 14, 2017 de matti_dragomir Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marian dac Postat Aprilie 17, 2017 Share Postat Aprilie 17, 2017 Uau! Ce bine arata generatorul si platinile! Buna intrebarea! Nu stiu daca corespund dar poti verifica, urmaresti firele, vezi ce culoare pleaca si la ce bobina ajunge firul de la platina. Cama da, are un canal de pană şi nu poţi să o montezi in altă poziţie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
matti_dragomir Postat Aprilie 17, 2017 Share Postat Aprilie 17, 2017 E un generator nou, probabil chinezărie. Motocicleta a fost demontată complet și aș vrea să știu cărui cilindru corespunde platina din stânga și cărui cilindru corespunde platina din dreapta. Legat de cană, e un semn cu 2 șanțuri mici acolo,dar nu pare să intre cama pe șanțurile ălea.. poate nu înțeleg eu cum... De aceea intreb Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
matti_dragomir Postat Aprilie 18, 2017 Share Postat Aprilie 18, 2017 Mie îmi e frică că nu am montat cama cum trebuie, după cum spuneam, nu are un loc anume în care sa intre astfel încât să mă asigur că e pe poziție cu rotorul/ambielajul. Sunt 2 șănțulețe pe camă, aceleași forme găsindu-se și pe rotor, ar trebui să intre cama pe acele 2 șănțulețe sau doar să fie aliniată cu ele? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marian dac Postat Aprilie 22, 2017 Share Postat Aprilie 22, 2017 Ai reusit cu cama si platinile? daca nu, lasa-mi numarul de telefon pe pm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.